Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz MrChef #70823 üzenetére
A suzuki swift-el semmi gond nincs, ne keverjük a kettőt. Természetesen mint minden japán motorgyártó a suzuki is ott van a toppon.
Én csak erre az 50-es robogó konstrukciójára gondoltam, hogy nem tartom a legjobbnak. A többi suzuki motorkerékpárra (pláne a nagyokra) ez természetesen nem érvényes csak úgy, mint az autókra.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
siti
senior tag
válasz MrChef #70881 üzenetére
persze hogy lehet, ha minden méret ugyan az, de hogy mennyi idő alatt találsz olyat, hogy a Sym index búrája helyettesíthető a simoéval, és ki az aki ezt megmondja neked, azt passzolom. motorikusan lesz olyan, hogy a benzin cső ugyan az a méret, gyertya is, légszűrő szivacsot is lehet táblából vágni, de hogy pont a külső, jármű/modell specifikus elemek legyenek mással csere szabatosak, azt kétlem. (az olaszban elterjedt és egytucat vespámra kétféle tükör megy fel adapter nélkül, egy gyári, meg egy utángyártott krómozott és ennyi. a krómozott is csak azért, mert előre rácsavarozták az adaptert és pont index búrából van indiai utángyártott bajaj márkajelzéssel, ami jó rá, mert ugyanaz a motor).
amúgy nyugatabbra elég népszerű a sym, én is ott láttam és nekem is megtetszett, szerintem ha nem valami belpiacos, akkor simán lehet EU-n belül alkatrészt szerezni, meg van hazai márka kereskedée is, bár az átfutási időket passzolom.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
blizzrd
aktív tag
válasz MrChef #70883 üzenetére
Szia!
En egy Sym Jet-et hajtok. Eleg vegyes az alkatresz ellatottsag. Idomokat, karosszeria alkatreszt normalisat csak elvetve talalni itthon, viszont arban jok. Motor, hajtas es egyeb alkatreszeket annal tobbet lehet itthon is talalni. Rengeteg alkatresz Honda gyari cikkszammal van, igy nem nehez a beszerzese -
flegga92
senior tag
válasz MrChef #70917 üzenetére
Én is tegnap másoltattam a Yamahához, 1500 Ft volt kompletten, Apriliához is másoltattam már, az is hasonló volt. (Honda Civichez meg 10000 Ft ebben benne a nyers kulcs másolással az immochip és tanítás)
Durva, hogy vidéken mennyivel olcsóbban megúszol bizonyos dolgokat. -
flegga92
senior tag
-
flegga92
senior tag
válasz MrChef #71033 üzenetére
Dobféket én nem piszkálnám, ha működik rendesen. Hátul tudsz feszíteni rajta. Ha már nem lehet rajta feszíteni akkor kell cserélni a betétet.
Gyertya nekem nem kellett, az tényleg új volt benne. Ebbe NGK CR7E-kell.
Tárcsafék betétet én legközelebb az EBC-től fogom rendelni, korrekt árban vannak, kocsiban bevált.
Motorolaj Repsol 5W40 lett, olajszűrő nem kell bele. Itt a blokk bal oldalán van az olajleeresztő, ha kifolyt akkor pedig a blokk alján van egy nagyobb műanyag kupak, ha azt kitekered ott van az olajszűrőnek nevezett sűrű szövésű kis kosárka, azt kiveszed és eltakarítod mondjuk féktisztítóval és mehet vissza. Nyilván ha sérült, vagy nagyon dzsuvás cserélni kell. Én ennek a leeresztőjéhez vettem egy O gyűrűt mert 250 Ft volt, rosszabb lenne utólag megrendelni.
Én oem-parts-ról rendeltem gyári cuccokat hozzá, nem találtam más webshopot ahol minden van.
Légszűrő 3000 Ft (utángyártott 3400-ba kerül...)
Variátor levegő szűrő 1600 Ft
Gyári szerszámtároló szerszámokkal: 3100 Ft -
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71056 üzenetére
Utánfutó, kisbusz, tehertaxi és elviszed egy gumishoz. Én itt gumiztam, de itt is gumiznak és van feltüntetve motorszállító is.
Másik ötlet a defektjavító készlet. Ha szerkezetileg nem sérült a gumi, akkor tartós megoldást hoz, de ha csak annyit érsz el vele, hogy lábon elmegy a jószág a gumishoz, már olcsóbb.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71088 üzenetére
Kell regisztrációs adót fizetni, vagy az csak a külföldről behozott gépjárművekre vonatkozik? - Ha jól tudom, nincs Magyarországon gyártott smkp, így ami a regadó bevezetése óta eladásra került, mind után kellett fizetni. Új járműveknél azonban ezt a kereskedő már befizette és beépítette az eladási árba.
A regisztrációs adó nem visszamenően hatályos, így ami a bevezetése előtt már hivatalosan Magyarországon volt, azután szerintem nem kell megfizetni a regadót.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
siti
senior tag
válasz MrChef #71088 üzenetére
nem kevés papírmunka kell inkább hozzá.
ha van gyárilag 70cc-s kivitel (kétlem), akkor "csak" forgalomba kell helyezni. Ez nem fog menni, mert ha eddig nem volt rajta rendszám, akkor hogy került ide kérdés jön és külföldi adásvétel, regadó meg a többi.Ha átépítés, akkor csak a blokkról kell számla, terv, dokumentáció az átépítésről és viheted műszakira, megyeszékhelyenként van egy, ahol a módosításokat engedélyezik. (kb mint az autó tuningnál az engedély köteles változások (motor, fék, felni, stb), vagy a teherautók egyedi felépítménye)
Esetleg még a beépített alkatrészekről kell műszaki megfelelőség, amit a gyártó vagy egy ENSZ EGB műszaki minősítő intézet lelkesen megad neked. Ez esetben regadó nem kell, hiszen itthoni motor került átépítésre, kapsz forgalmit, rendszám és mehettek rajta ketten.De ez nem egy végig járt út, csak én így gondolom, hogy kb ez lehet a menete.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
crissprivat
senior tag
válasz MrChef #71127 üzenetére
Pont ez a két típus,ami a legjobban el van terjedve szinte az egész EUban. Ezért is néztem ki ezt a kettöt,
Kiegészítők nem nagyon foglalkoztatnak,max egy hátsó tároló,de azt majd még meglátom. A biztosítás meg nem hiszem,hogy sok difi lenne a kettö közt,mert egy kategóriában vannak.suste - pont ez zavar a legjobban engem is,miért nem tudtak tárcsát tenni hátra is abs-el
Nem tudom mennyire lehet könnyen olvasni a negatív lcd kijelzöt nappali fényviszonyok mellett. A pozitív szerintem sokkal olvashatóbb. Legjobb lenne mind a kettöt élöben körbejárni és kipróbálni.Köszi az eddigi segítséget nektek
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
siti
senior tag
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71211 üzenetére
Azért a különböző áruházláncok fizetéseivel példálózó híreket fenntartásokkal kezelni. Nem a kasszás Erzsik fizetését írják ki, hanem a főpénztárosokét, meg a 4-5 üzletet együtt vezető menedzserekét.
Ezzel együtt ott van ismerőősöm, nyelvészbölcsész, két phd-val és a megélhetéséért küzd a szakmájában. Mondjuk, az ő választása, hogy így van és nem irodista a forprofit szektor valamely nemzetközi szereplőjénél.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71213 üzenetére
Egyrészt a nővér szerintem nem értelmiségi*, másrészt az egészségügy kis hazánkban híresen alulfizetett.
* van szakközepet végzett nővér és főiskolát, egyetemet végzett nővér is. Utóbbit jobban megbecsülik, ezzel együtt nekik sincs jó soruk.
Ezzel együtt bármilyen kétkezi szakmunkás, aki tud és akar dolgozni, az urasan megél, mert munka van bőven, jól megcsinálni meg nem mindenki tudja. Röhejes, hogy egy jó szakorvos és egy jó hidegburkoló hó végén ugyanannyit visz haza ugyanannyi munkaidővel. És az is szomorú, hogy mindkettő belerokkan, mire nyugdíjas lesz, az előbbi a stresszbe, az utóbbi a fizikai megterhelésbe. Csak az előbbi lesz kb 30 éves, mire önállóan dolgozni tudó szakember lesz, míg a másik már 20 éves korára kijárta az iskolát és az azzal járó gyakorlatot.
Én például örülnék, ha a gyerekem diploma helyett pénzre váltható szakmáért tanulna, például villanyszerelő.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
suste
veterán
válasz MrChef #71262 üzenetére
hát gyorsulásra elég egy bicikli is itt budapesten (vidéken meg méginkább)
pont ma bosszankodtam, hogy miért van az, hogy 3-500m kell az átlagautósnak ahhoz, hogy felgyorsítson 50km/h-ra
még 20 évvel ezelőtti időszakban is botrányos lett volna ez, de a mai autók pár másodperc alatt képesek lazán felgyorsulni .... de persze ahhoz meg kéne nyomni a gázpedált
a dugók legalább 50%-a ezért van
ráadásul a lámpáknál álló első pár autós tuti hogy szotyizik, telefonozik, stbstb, és zöldnél kezd felébredniaz én robogóm konkrétan szarul gyorsul kb 40-50-ig (mert inkább a hosszabb áttételre lőttem be), de még így is brutálisan elhúzok félgázas gyorsítással is
-
suste
veterán
válasz MrChef #71268 üzenetére
Félreértesz, a pirosnál még gázt nyomó idiótákat én sem szeretem. De a 2 között van még bőven lehetőség. Ha zöld van és üres az út, akkor menjünk.
1 tegnapi példa, ami mindig így van sajnos:
M3 befelé, Szerencs utcai lámpa, 3 sáv, bal 2-ben legalább 5-6 autó. Én beálltam a jobb sávba elsőnek. Zöldnél normál gyorsitással (suzuki 1,3!) a 80-as táblánál kb 60-nal mentem, utána már szinte rögtön 80. Belenéztem a tükörbe, a többi autó sehol. Előttünk tök üres a pálya.
Ezek után ne panaszkodjanak hogy dugó van, meg lassú a forgalom... -
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71278 üzenetére
Na én a menetirány szerinti látótérbe benyúló HUD-ot nem akarom. Vettem egy telefontartót, a baloldali tükör alá van téve, kb a tükör magasságában van a telefon. Nem mozog, nem forog el, de azért a kép automatikus elforgatását ki kell kapcsolni, mert az úthibák olyat dobnak, hogy nem igaz.
Egyedül a talplemez a gondja, az is egy spiáter szar, de Apám csinált szerszámacélból újat. Most jött meg két újabb a motorra és egy Apámnak a traktorba, a motorra való talplemezeket viszem haza mintadarabnak, gyártson újat helyette.Nem nagyobb fáradtság a GPS-re rápillantani, mint a tükörre, és hasonlóan a tükörhöz nem takar ki semmit, nem vonja el a figyelmem. Motoron sem figyelem folyamatosan a navigációt.
Ami zavaró, hogy fénylik a kijelző hátam mögött a Nappal, de városban úgyis lesz egy piros lámpa, ahol rá tudok zoomolni, vagy csak árnyékolom a kezemmel egy-egy pillantásig.
Családban is volt olyan, aki kanyarodó sávból már a piroson jött a Hungáriáról lekanyarodva, miközben a GPS-t sasolta, oldalról meg beleszálltak. A Focus kombi gazdasági totálkáros lett, pedig a keresztirányú forgalom csak max 30 méterről rajtolt neki.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71283 üzenetére
Én ilyesmit vettem. Merev a nyaka, felemeli a telefont a tükör magasságába, tehát nincs kényelmetlenül lent. A kormányra rakható nekem se jön be, mert egyszerűen el van takarva idomokkal. Jobb oldalra akartam rakni, de a fékolaj tartályától, illetve az azt takaró idomtól nem fért volna tisztán oda.
A BT-hoz kell headset a sisakba, a hangerő és a hang tisztasága mindig problémás. Ráadásul mégy kifelé az Üllőin hosszú kilométereket, majd a belvárosi forgalom sűrűjében beállított hangerő a külvárosban beleordít a füledbe, hogy 300 méter múlva fordulj balra...
A tank tényleg lent van, én például előtte-fölötte ülök.
Apámnak a traktorba ilyet rendeltem, valahova felcsavarozta. Nyilván nem egy autós tartó, amiből csak kipattintod a telefont, vagy ráböksz és kihangosítod, de a traktor ráz annyira, hogy a szélvédőre cuppantós leesik, hangos annyira, hogy úgyse tudsz telefonálni közben. Ellenben ezzel szem előtt van, látja, ha történik valami és nem kell keresni sem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71319 üzenetére
Én nem tudom, milyen géped van, csak azt kérdeztem, hogy automata szívató van-e benne? Ha nehezen indul, de pár perc alatt melegen tökéletes...
Ha jól látom, ez volt az egyetlen hsz a problémádra, várj még kicsit, ha teheted.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71329 üzenetére
az autósok hozzászoktak a visító, kattogó, recsegő kétütemű robogóhanghoz, hamarabb észrevesznek minket - érdekes, én azt vettem észre, hogy ugyanúgy leszarják, amíg a decibel nem veri be az ablakot...
Találkoztam már olyannal is, aki a 4 méter széles helyen kacsázott úgy, hogy véletlenül se bírjak elmenni mellette, mindig ott zárt, amelyik oldalán voltam.
Meguntam, a járdán lépésben haladva előztem meg.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
siti
senior tag
válasz MrChef #71329 üzenetére
A benzinesen is nyöszörög a műanyag, csak nem hallani a motor hangtól. Az meg egy általános motoros tévhit, hogy a hátrafelé nyitott kipufogót előttünk 100 méterre meghallja az autós, aki ül a zajszigetelt klímás kocsijában. Max ha ott állunk már mellette, de akkor meg már mindegy
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71484 üzenetére
Én ősszel addig mentem vele, amíg már csak csillogott a tank alja, de lötyögni már nem tudott. Igaz, ez szerencse volt, de volt nálam némi benzin palackban vész esetére. Tavasszal meg hoztam a kútról frissen 2 litert, azzal ment. Tavaszra csontszáraz volt a tank és matt az alja, pedig a tanksapka nem volt levéve.
Ha marad benn annyi, hogy lehessen, akkor egy benzincsővel leszívod egy palackba, amit átöntesz kocsiba, fűnyíróba, vagy odaadod szomszédnak.
Akkut kivettem, otthon a kamrában volt, néha rámértem multiméterrel, 2 havonta rátettem egy hétre Lidl-ben vett okos töltőre.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
SLYM
veterán
válasz MrChef #71513 üzenetére
Gyakorlatilag az összes robogónknak volt ilyen problémája, amikor meg beindul, akkor jobban füstöl. Hidegindító mindig segít, de az meg nem tesz jót semminek ugyebár. Megoldást egyébként nem találtam a problémára egyiknél se, igaz nem is nagyon kerestem, mert szeretek minél több fajta robogót kipróbálni, pár hónap után mindegyiktől megváltam, (egyet leszámítva).
-
forandor
tag
válasz MrChef #71517 üzenetére
Szedd le a szivatót, kezd el "szétszedni", azaz szétcsavarni. Amikor már kezdene kettéjönni, akkor csavard vissza annyira, hogy legyen tartása, ne lötyögjön. Persze ez nem egy jó beállítás, így csak maximalizálod a karburátor dúsítási kapacitását, de arra jó, hogy megtudd tényleg a szivató-e az ami szivat téged. Tedd vissza így, és tegyél egy próbát. Ilyen állásban a hideg és hibátlan motornak indulnia kell, csak ha bemelegszik, nem fog tudni a szivató eléggé zárni, így a motor túl dús keveréket kap (többletfogyasztás, nem lesz alapjárat, nagyon nem).
Ha így indul, akkor már csak a megfelelő állásba kell tekerni a szivatót. Ezt mondjuk így elmagyarázni nehéz. Ezért inkább:
Kicsit lejjebb tekerve találsz általam feltöltött képet, pár jó hozzászólást, számokat, instrukciókat. -
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71549 üzenetére
Én vágtam egy 30 centis bükkfatipilt, tele tankba benyomtam, megjelöltem, meddig ér a tele. Otthon forrasztópákával berovátkáltam negyedekre és a csomagtartóba betettem. 200 Ft volt, de ha forrasztót is vennem kellett volna, akkor is megállt volna 2500-ből a javítás és a tank formájából ítélve ez lineárisan mér.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71552 üzenetére
Szervizben is megkérdeztem, itt is leírták, hogy nagyon gyakori hiba a robogóknál típustól függetlenül, X-akta, minek okán zsebbe nyúlós lehet a javítása, a gyakori meghibásodás okán jó eséllyel nem is tartós.
Első évben vettem egy csomagtartóban elférő 3 literes kannát, tettem bele benzint, ha kifogyna a tankból. Mellette a tipli és írtam a fogyasztást. Második évre kijött, hogy egy tankkal 120-130 km-t megyek el, így rászoktam, hogy a km-óra 100-as helyiértékén fordul a mutató, akkor tankolok és levan a gond.
Ha eladásra kerülne a sor, ingyen és bérmentve adom mellé a nívópálcát és a tapasztalatot, vagy megköszöni, vagy elmegy.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
-
-
siti
senior tag
válasz MrChef #71697 üzenetére
Ukrajnából is lehet lopni nem uniós. Lopott autó is átmegy eredet vizsgán, van rendszám adásvételi, mégis lefoglalják, ha kiderül hogy lopott.
Amúgy igen. Járható lenne, hogy minden 50-es kap rendszámot, közben megnézik hogy tényleg 50cc, ha nem akkor meg vagy kufizeted utána regadó vám műszaki és legalizálják, rizikózva hogy lopott gép kerül jogosan a nevedre. Ez lehetne megoldás, jogi oldalról meg gondolom mindenki a haját tépne.
125 és 4T? Ktm duke van csak a listámon.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71697 üzenetére
Attól, hogy nem szerepel adatbázisban, még lehet lopott.
De fogjuk meg máshonnan a dolgot: adott egy 50+ccm gép, amit rendszám nélkül hajtasz és ellopnak. Te gondolom, hanyatt-homlok szaladnál a jardra, hogy a papír nélkül használt gépedet ellopták.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel