- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Akkumulátort kellene lassan vennem egy Aprilia Gulliverbe (levegős). Eddig egy Yuasa YB4L-B volt benne, de keveset jártam a robogóval és megadta magát. Ezentúl többet fogom használni, de nézegettem zselés akksikat. Megéri a plusz pénzt ráfordítani? Milyen márkák ajánlottak?
Másik dolog, hogy 2 éve nyáron rendbe lett téve teljesen a robogó, kopó alkatrészek mind plusz az önindító újra lett tekercselve. Azóta mentem vele kb. 1000 km-ert önindítózások száma minimális, mindig rúgom csak ha nincs sztenderen akkor használom, de most nem teker. Kocsiról megpróbáltam bebikázni, de haszonló a szituáció, csak a relé kattanását hallom. Miért mehetett ilyen hamar tönkre?
Harmadik: Km óra hol mér, hol nem. Lassan megindul, majd lassan esik vissza, néha kattogó hangot is ad. A meghajtót vagy a spirált kellene cserélni?
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz forandor #65383 üzenetére
Köszi a részletes választ!
Holnap megméregetem mit mutat. De amúgy valószínű kuka lesz az akksi, mert pár cellában már minimum alatt volt a sav szintje (persze utólag pótoltam). Arra most elég, hogy az irányjelző, féklámpa, helyzetjelző alapjáraton is rendesen világít. Fesszabra is rámérek majd. Nem tudod merre található? (Ülés alatt a kis idom mögött a láb tartónál?)Az önindító működött rendben működött, aztán egy nagyobb állás után nem ment. Az a baj hogy meg sem tekeri, csak a szerintem a bendix húz be ha van ezekben egyáltalán, nem értek annyira hozzá.
A spirállal kapcsolatban ma azt vettem észre, hogy a km számláló rendesen megy, csak a sebesség mutató nem.
-
flegga92
senior tag
válasz mumtaz #65385 üzenetére
Köszi, megpróbálom ezt is, csak soha nem találtam meg, merre van az önindító. (remélem k_sandor kolléga tud segíteni benne )
Az akksi az kuka, féklámpa világítására 8v-ra esik a feszültség.
Valószínű a fesszabályzót is cserélni kell, mert a GND lábon csak 10v körül ad ki magából a többi 12,4-et fixen fordulattól függően, ennyivel is tölt. -
flegga92
senior tag
válasz forandor #65427 üzenetére
Régen én is azt tankoltam bele, de aztán a tanknyíláson láttam, hogy min 98-ast kell(ene) beletankolni. Aztán jártam azzal, majd hogy megszűnt 100-assal járok. Régebbel Shell most OMW. Nekem 95-el döglődik főleg amikor meleg van és amit te is írtál, üzem melegen nem gyorsulást is kicsit kompenzálja. Fogyasztása is csökkent minimálisan. Földúton én is sokat járok, elég jól bírja.
Ez a kattanás jelenség nálam is megvolt már 10 éve is amikor megvettem (ekkor már 10 éves volt a gép). Legutóbbi nagyszervizen megemlítettem, plusz néha lent ragadt a berúgókar. A szerelő cserélt ékszíjat, görgőt, variátorrugót, meg mondtam, hogy akkor a berúgókar visszahúzó rugót is cserélje. De nem kellett szerencsére, elég volt bezsírozni azóta kattanó hang sincs. Dekni leszedésénél vigyázz, a csavarok rendesen be vannak szorulva, a fej meg elég puha, én már le sem tudom szedni sima imbusz fejjel. Próbáltam volna újat szerezni, de sehol nem találtam, valaki nem tudja hol lehetne beszerezni?
-
flegga92
senior tag
válasz forandor #65435 üzenetére
Ja igen, lehet hogy a kézikönyvében olvastam, de a lényegen nem változtat. Akkor tuti, hogy a zsírozás majd neked is megoldja.
Köszi a csavar linket de sajnos ezek semmire nem valók mint ahogy sityupityu is említi. Én is visszautasítottam a boltban mert érzésre is nagyon rossz anyagból volt. Ha szét lesz szedve megpróbálom csavarboltban pótolni. -
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Van egy '95 Aprilia Gulliverem léghűtéssel, és az első fékem nem az igazi. Cseréltem betétet benne, de szinte semmit nem ért a fékkart majdnem a markolatig tudom húzni, korábban fele távon felkeményedett. Fékfolyadékot is akartam cserélni, de a tartály kupakjának egyik csavarja annyira be van rohadva, hogy nem jön ki. El is volt nyalva a csavarfej, mivel süllyesztett nem nagyon tudok mit kezdeni vele.
Új tartályt ami egyben van a fékmunkahengerrel, csak horror áron találtam hozzá (25k, motor ér 65-70k-t).
Valamelyik hasonló évjáratú SR 50-é jó lehet hozzá? Abból bontott is van, meg az új ára sem annyira vészes. Brembo fék van rajta. -
flegga92
senior tag
válasz dtsdexter #69360 üzenetére
Megpróbálom még ez a bicikligumis dolgot, annyiszor olvastam már, de mindig elfelejtem.
Érdekes, hogy a másik csavar egész könnyen kijött. Ez a vas nálam van már 12 éve, de már a csavar feje akkor el volt nyalva. Pár éve volt egy nagy szervize akkor a hajtásban a kopó dolgok cserélve, fékfolyadékot is cseréltettem (már ha ki tudta szedni és nem simlizte el).
Sajnálnék tőle megválni, mert értéke nem sok van, de kopó dolgokon kívül sose volt semmi baj vele, sose hagyott ott. Pedig suhanc koromba kapott rendesen, nyélgázon állandóan télen nyáron, hétvégén naponta egy tank benzin elment.
Aztán elköltöztem panelba ahol nem tudtam tárolni, 2 évig állt, néha beindítottam kerültem vele egyet. Szerencsére sikerült egy kis tárolót szereznem ami az utcára nyílik és 3 éve jó időben üzemben van. -
flegga92
senior tag
válasz forandor #69361 üzenetére
Régebben nézegettem az árakat, ennyiért voltak fent. De nagy a szórás van amikor 90k alatt nem találni.
Amúgy jó árban vettem, egy motorszervizes hozta be a barátnőjének, felújította teljesen, majd a barátnő az utcában taknyolt vele egy hatalmasat és soha többet nem akart a motorra ülni. Aztán megvette egy fényező, 2x ment vele 20 km-t de neki túl gyors volt a babetta után Pár évet ott is állt nem is volt hirdetve, csak fater a kocsit vitte festeni akkor meglátta és kérdezte nem eladó e. 120e volt 1 új gumival és új akksival (fel se volt savazva).Gondolkodok a váltáson mert egyre több ilyen apróbb nyűg van vele, műanyag részek szép lassan törnek el minden szerelésnél. Jelenleg nem mér a km óra és a műszeregységben van a hiba valószínű, mert ha forgatom a spirált az végigmegy, önindító nem jó rajta. Fekete plexi megvan hozzá, de le van törve a füle. Tükör gumidugók hiányoznak.
Így néz ki a gép élőben csúnyábbak a karcok:
Ülés nincs kiszakadva, azok csak szöszök rajta.Imádom a gépet, annyi mindent lehet bele pakolni, lábtartón a rekesz sör is elfér. Még nagyobb bevásárlást is simán elintézek vele. Az utód az utolsó szériás SR 50 lenne, vagy valami 4 ütemű 125-ös. Csak meg kéne csinálni a jogsit rá, félek, hogy csesztetnének ha "50"-es lenne.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz forandor #69371 üzenetére
Magasságom miatt nekem is kellett a nagytestű robogó. Két személlyel is kényelmesen lehet(ne) vele menni.
Régebben simán mentem vele oda-vissza 120 km-t is egy nap két részletben, nagyon kényelmes. Valós, nem óra szerinti 60 km/h utazó tempót simán bírja hosszú távon is. -
flegga92
senior tag
válasz lbence #69373 üzenetére
Havernak egy Yamaha CygnusX 125-e van rendszám nélkül egy kis városban. Ő vett a gyári króm felirat mögé ebay-ről 50-es króm számot, eddig mindig elhitte neki a rendőr. Persze volt már olyan is, hogy szolgálaton kívül mondta neki a rendőr, hogy az egy dolog hogy 125-ös géppel jár rendszám nélkül, de legalább embert ne vigyen már maga mögött...
Szerintem tisztább dolog letenni egy B125-öt ha valaki csak robogózni akar. Persze akkor a biztosításon kívül a súlyadó, műszaki stb is fizetős. -
flegga92
senior tag
válasz Rivaul #69496 üzenetére
Nekem már vagy 4 éve van, még az előző szériás. Ránézésre az újabb sokkal jobb, minőségibb. Régi kicsit szélzajos, 50 felett kifejezetten hangos. De én szeretem, előtte áll nélküli sisakom volt, télen nem volt valami kellemes. Jó időben én felnyitott állal szoktam menni. Naknál jól szigetel, nyári-téli bélés és mosható is. Kicsit nehéz egy profi sisakhoz képest.
Elméletileg a töréstesztje is elég jó: [link]
Videó teszt -
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Aprilia Gulliveremben megint megdöglött a fesszabályzó valószínűleg, első hátsó világítást folyton kicsapja, nem volt időm még kimérni.
Tavaly vettem bele, mert a gyári is elfáradt, kinyírta az akksit. Helyi boltban csak ha jól emlékszem RMS márkájú volt 2-3e között volt az összegbe került, de inkább áldozék rá többet, csak ne menjen tönkre fél év alatt. Milyen márkát érdemes venni? -
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem önindítóval kapcsolatban. Kb 4 éve lett a gyári önindítóm felújítva én nem nagyon használtam, mindig berúgtam inkább amikor sztenderen volt, de néha jól jönne, ha működne.
Volt egy kis fesszabályzós gondom kivágta az összes világítást, azt kicseréltem, de le akartam ellenőrizni, hogy az olajszint visszajelzőm világít e, ami önindítózás közben világít.
Meglepő módon tekert az önindító. 10/7 alkalommal be is indul, de van amikor semmit nem teker, van amikor nagy nehezen 5-6 mp után elindul és elég érdekes hangja van. Kontaktsprayvel az összes csatlakozót kifújtam, de a hiba fent állt továbbra is, hol megy hol nem.
Cserélni kell, vagy esetleg lehet zsírozni valahol, hogy könnyebben járjon? -
flegga92
senior tag
válasz mekkGyver #70029 üzenetére
Köszi szépen neked és forandor-nak is!
Igen, Gulliver, ez kimaradt. Sárvédő szépen védi azt is, kívülről tiszta. Áram eljut az önindítóig, az összes csatlakozót kipucoltam. Önindító + saruja ép, szép tiszta, a - az csavaros, nem fértem hozzá a burkolat bontása nélkül. Akksi tavaly lett véve, télen lakásban volt csepptöltőn, nem kéne, hogy baja legyen. Relé mindig kattog, azzal nincs gond.
Az az érdekes, hogy van amikor pöccre indult alig tekert rajta és már járt a motor, néha darabosan jár 5-6 mp múlva beindul na meg van, hogy nem is teker.
Ha lesz egy kis időm, kibontom ránézek mi a helyzet. -
flegga92
senior tag
válasz macilaci78 #70038 üzenetére
Én is hasonlóan csináltam, nem volt mindig rajta, de előfordult, hogy nem vettem le.
Erről a hajtómű olajról mi a véleményetek? Gyári ajánlásnak megfelel SAE 75W90 és az API GL-4 et is tudja, manual szerint ez kell bele. Innen venném, mert van kedvezményem és ez az egyetlen fél literes kiszerelésű.
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Honda X8R-S/X géppel rendelkezik valaki? Mennyire megbízhatók ezek? Nem egy túl gyakori típus de kívülről nagyon bejön. Az S és az X között milyen különbségek vannak?
-
flegga92
senior tag
válasz flegga92 #70636 üzenetére
Aprilia SportCity 50 4T-vel rendelkezik valaki? Ez a gép is tetszik, keretbe belefér, van egy szép példány a közelben.
Kicsit fázok az 50-es 4 üteműtől. Főképp városban használnám (nem BP) néha rövidebb külterület. Jelenleg egy Gulliverem van, sebességben nem szeretnék alább adni, azért tartósan tudjon 65 km/h körül menni. -
flegga92
senior tag
válasz forandor #70650 üzenetére
Nagyon szeretem 14 éve nálam van, sosem hagyott cserben, de öreg már szegény, festése csúnya, már estek vele, nagy csomó csavar hiányzik a burkolatokról, mert elöregedett a műanyag és letörtek a csavar helyei. Gondolkoztam már, hogy "restaurálni" kéne, de kellene egy donor aminek burkolat fülei épek, festést meg tudom oldani. Nagyon ritka motor lett mára. Ahogy nézem 100e környékén el lehetne adni kb ennyivel ki is tudom pótolni az "új"-ra.
-
flegga92
senior tag
Úgy néz ki megtaláltam a Gulliver utódját, egy Yamaha Cygnus X 125 (2004) lesz. Egyszerűen 50-es jobb robogó számomra nincs, párat kipróbáltam de a 188 cm magasságomhoz kényelmetlen az összes. Talán a Scarabeo lenne jó, de azon még tároló sincs.
Lejárt külföldi okmányokkal van a mostani eladó 50-esként használta. Telefonban fél órát beszélt az eladó a motorról, korrektül elmondott mindent, de sajnos csak vasárnap tudom kipróbálni. Havernak az egyel újabb injektoros típus van az tetszett, remélem ez is fog.
Egy darabig nálam is 50-esként lenne használva, de le fogom tenni a jogsit 125-re és akkor szeretném papírozni. Van hozzá az olasz forgalmi és kivonatási engedély, kétnyelvű adásvételi szerintem nem gond.
Gondolom ezek után be kell fizetni a regadót, aztán NKH műszaki, biztosítás, okmányiroda, fizetsz kapod a rendszámot és mész. Eredetiség vizsgálat kell motorra is? -
flegga92
senior tag
válasz macilaci78 #70701 üzenetére
Persze egyértelmű, hogy biztosítás lesz rá kötve így is.
Felénk a rendőrök szerencsére nem csesztetnek, az ismeretségi körömben van jópár így használt motor, egyedül annyit kérnek, hogy 50-nél jobban ne száguldozz vele.
Akkor van gáz, ha okozol valami a biztosító nem fizet. 2-3 hónap lenne csak így használva, még idén leteszem a jogsit, jövőre meg papírozok. -
flegga92
senior tag
válasz forandor #70704 üzenetére
Ha kell még egy esetleg akkor lesz egy eladó Amúgy az újabb amivel mentem, annál is teljesen elfordított kormánynál bele ér a térdembe, de nem zavaró. Ennél meg majd kiderül a próbakör után.
Kiszámoltam amúgy 64.000 Ft, hogy rendszám legyen rajta, biztosítás kb 1000 Ft-al több mint most az 50-esre. Nyilván 2 évente hozzá jön a műszaki, meg az gépjárműadó ami 3000 Ft kb évente.
Cserébe viszont mehetek 90-el is.
Jogsi 45e körül lesz, mert nem a sajátommal akarok vizsgázni, hanem váltóssal, később még jól jöhet.
Jogsit leszámítva kb annyit költöttem volna egy 50-esre mint erre papírral együtt.
(#70705) lbence
Köszi! Azt nem tudod esetleg, hogy vezérléssel, szelephézaggal milyen időközönként/km-enként kell foglalkozni?
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz sityupityu #70708 üzenetére
Köszi!
forandor
Megy a PM -
flegga92
senior tag
válasz flegga92 #70700 üzenetére
Sikerült ma megboltolni a vasat, megvan az összes papír.
Egyben van a gép, viszont azt furcsállom, hogy a tárcsa külső széle úgy 2,5 mm-en rozsdás, a Gulliveren pl semmi nincs csak kb fél mm válla. Ennyivel kisebb lehet a betét?
A tulaj elmondása szerint 80w90 hajtómű olajat tett bele a manual szerint meg SAE10W30 type SE motorolaj kell oda. Kicsit furcsállom a manualt, cseréljem inkább erre?Néztem az egyedi forgalomba helyezési eljárás kérelmet, meg kell adni a motor típusát, viszont az nincs benne a forgalmiban, neten talált kép alapján másnak sincs a D2 rovatba feltüntetve semmi viszont a D1 rovatban ott van, itt viszont az áll: Yamaha Motor Taiwan Co. LTD. SE08. Az SE08 lehet a modell neve és nem a Cygnus X? Vagy majd én beírom?
Nincs benne pl a színe sem, bár gondolom ez nem nagy gond. -
flegga92
senior tag
Köszi!
Akkor túl nagy kárt nem okoz. A kisgépekbe úgyis ilyen Honda olajat teszünk, majd kicserélem ezt is 10w30-ra.Igen sajnos kocsinál is vannak ilyen emberek, de ami szomorúbb, hogy a szerelők is ilyenek. Kocsimban már 2x volt váltóolaj cserélve, egyszer az előző tulaj nyelestengely csapágyat cseréltetett, én pedig úgy éreztem, hogy 280e km-nél illene cserélni. Eddig sem volt vele gond (Honda váltói szerintem a legjobbak), de azóta még könnyebben kapcsol, visszafele is.
Fékfolyadékot 2 évente cseréltetem, kuplungfolyadékkal együtt. Olcsóbb mint, ha hagyom benne felvizesedni aztán fékcsövestől lehet felújítani mindent. -
flegga92
senior tag
válasz sityupityu #70811 üzenetére
Jogos a felvetés, tényleg nem sima motorolajról kell hogy szó legyen. Utána néztem a 10w30 hajtómű olajnak, viszont több webshop is a sima egyfokozatú SAE80 hajtómű olaj helyett ajánlja, szóval a 80w90 nem gond meglátásom szerint.
-
flegga92
senior tag
125 4T robogót mennyire érdemes fejleszteni? Egy sportkipufogó és egy malossi multivar mennyit dobna rajta? Fogyasztás hogy alakul ezeknél a tuning után?
-
flegga92
senior tag
válasz Winchester95 #70872 üzenetére
A Stihl olaj nagyon jó láncfűrészbe meg fűkaszába, de azok 12-14000 fordulaton üzemelnek tartósan, arra van kitalálva az olaj. Nem hiszem, hogy a Simson 7-8e-nél többet forog. Én is használtam egy darabig, gond nem volt vele, de füstölt mint az állat. Én elég régóta Motul fél-szintetikus olajat használok, sose volt vele gond.
-
flegga92
senior tag
válasz sityupityu #70884 üzenetére
Köszi! Kipufogót nem is szerettem volna cserélni feltétlen, nem is szeretném reggel hatkor a szomszédokat terrorizálni.
Multivariátor akkor be lesz szerezve. Jól megy így is, de fogalmam sincs mikor voltak cserélve a dolgok benne, aztán ha szét lesz szedve akkor mehet bele. Ha jól tudom fehér rugót adnak hozzá, azzal össze lehet rakni? -
flegga92
senior tag
válasz MrChef #70917 üzenetére
Én is tegnap másoltattam a Yamahához, 1500 Ft volt kompletten, Apriliához is másoltattam már, az is hasonló volt. (Honda Civichez meg 10000 Ft ebben benne a nyers kulcs másolással az immochip és tanítás)
Durva, hogy vidéken mennyivel olcsóbban megúszol bizonyos dolgokat. -
flegga92
senior tag
-
flegga92
senior tag
válasz vtechun #70997 üzenetére
Nézz robbantott ábrát az Oem-parts.hu-n, akkor meglátod volt e ott gyárilag.
-
flegga92
senior tag
válasz syler123 #71011 üzenetére
Én most kezdtem el csinálni a B125 jogsit. Kaptam egy KRESZ CD-t ott gyakoroltam egy hetet, összeírtam ami nem volt egyértelmű, megbeszéltük, lejelentettek vizsgázni. Jelenleg az időpontra várok, mert kb 1 hónap...
Aztán van 1 rutin meg 1 forgalmi oktatás aztán meg vizsga. Itt nincs külön szedve a rutin/forgalom, ha bukta van mindkettőből lehet újra vizsgázni.
Ha robogóval vizsgázol akkor csak automata váltós motort vezethetsz a továbbiakban. Kérdeztem az oktatót, hogy milyen arányban buktatnak itt Békéscsabán és azt mondta, ha motoroztál már nem fogsz megbukni. Én inkább váltóssal vizsgázok, nagy rutinom nincs benne, de párszor mentem már ilyen géppel. -
flegga92
senior tag
válasz lbence #71024 üzenetére
Ha minden sikerül elsőre akkor 48.000 és ők adják a motort, ha sajátot (vagy másé is jó) akkor kb 42.000.
(#71025) MrChef
A korlátlan "A" jogsi itt 182.000 az iskola motorjával, sajáttal 112.000.Ha két éven belül szeretnék feljebb menni nem kell KRESZ oktatást és vizsgát újra csinálni, így az iskola motorjával 155.000 kb. Szóval tovább menni 2 éven belül 20-25.000 Ft-al drágább. Ha úgy adja majd a helyzetem akkor lehet megfogom azt is csinálni, de akkor előre megveszem motort.
Nekem is robogó kell a városba, de nem találtam minden szempontomnak megfelelő pótlást 50-esben, jelenleg én is űzöm a 125/50-et de hosszú távon nem tartható. Csak a környékbe járok vele ahol sosem szokott rendőr lenni, a város másik felébe nem merek eljárni.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz lbence #71028 üzenetére
Nagyon fasza kis gép, szeretem. Hely nagyjából annyi rajta mint a Gulliveren. Ülés újra van húzatva rajta, de a szivacsot nem cserélték ki, az totál ki van ülve. Ha már újra lesz szivacsozva az ülés púpját 4-5 cm-rel hátrébb tetetem, kényelmesebb lenne úgy.
Várom hozzá az alkatrészeket, olaj már megvan, jön egy levegő szűrő, a variátorhoz menő szűrőt is cserélem, mert az sosem volt szerintem, kisujjnyi vastagon állt rajta a retek. Rendeltem még pár csavart, olajszűrőhöz O gyűrűt, meg a gyári szerszámtartót.
Egy kisebb gond volt vele, hogy 10-ből 1 alkalommal nem akart indulni önindítóval, tekert mint a bolond, ha el is kapta 4-5 ütem után lefulladt. Rúgásra pöccre ment. Kiderült, hogy a gyertya nem volt rendesen meghúzva, ki tudtam szinte kézzel tekerni.
Kipufogó is le lesz kapva pár helyen kezd rozsdásodni, megelőzöm a bajt.
Féktárcsa fura kopására kéne rájönnöm, miért nem kopik a tárcsa szélén. Gyári Yamaha betét van benne, szét fogom szedni és megnézem.
Papírozás után meg kap majd egy Malossi Multivart, hogy jobban menjenPapirozás:
Eredetiség vizsga 15.500
Egyedi forgalomba helyezés + műszaki kb 28.000
Regadó kb 13.000
Vagyonszerzési illeték 2400
Forgalmi 6000
Törzskönyv 6000
Rendszám 5500Összesen 76.400 Ft.
Ha rendszámosat veszek annak az átírása 30.000 Ft durván, szóval a különbözet 46.400. A gépet 155.000-ért sikerült megvenni, a legolcsóbb rendszámos hahun 200.000 és azért el kellett volna menni Pestre és képek alapján nem ilyen szép + futót bérelni stb ami további 20.000 Ft-os költség, ez pedig helyben volt.A Gullivert végül 85.000-ért vitték el a szomszéd városba, de elég sok érdeklődő volt aki több száz km-ről jött volna le érte.
(#71029) sityupityu
Én más iskolában nem néztem szét, mert anno itt csináltam a B,C,E jogsit, végig korrektek voltak, jó oktatókkal.
(#71031) suste
Igen ez így van! Ha e-learningben csinálod, akkor még több idő, mert azt is el kell végezned.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz MrChef #71033 üzenetére
Dobféket én nem piszkálnám, ha működik rendesen. Hátul tudsz feszíteni rajta. Ha már nem lehet rajta feszíteni akkor kell cserélni a betétet.
Gyertya nekem nem kellett, az tényleg új volt benne. Ebbe NGK CR7E-kell.
Tárcsafék betétet én legközelebb az EBC-től fogom rendelni, korrekt árban vannak, kocsiban bevált.
Motorolaj Repsol 5W40 lett, olajszűrő nem kell bele. Itt a blokk bal oldalán van az olajleeresztő, ha kifolyt akkor pedig a blokk alján van egy nagyobb műanyag kupak, ha azt kitekered ott van az olajszűrőnek nevezett sűrű szövésű kis kosárka, azt kiveszed és eltakarítod mondjuk féktisztítóval és mehet vissza. Nyilván ha sérült, vagy nagyon dzsuvás cserélni kell. Én ennek a leeresztőjéhez vettem egy O gyűrűt mert 250 Ft volt, rosszabb lenne utólag megrendelni.
Én oem-parts-ról rendeltem gyári cuccokat hozzá, nem találtam más webshopot ahol minden van.
Légszűrő 3000 Ft (utángyártott 3400-ba kerül...)
Variátor levegő szűrő 1600 Ft
Gyári szerszámtároló szerszámokkal: 3100 Ft -
flegga92
senior tag
Én is így voltam vele, nálam is volt tervben, hogy újra 50-est vegyek majd kicsit megpiszkáljuk. Csendben figyeltem a topicot egy ideje és látom mennyi pénzt el lehet rá verni és e mellett mindig van mit csinálni rajta, plusz még hozzá jön a 6-7l fogyasztás, ennyi erővel járhatnék kocsival is.
Közbe jött egy jó ajánlat, papirozható 125-ös, megvettem, jogsit elkezdtem (KRESZ már megvan), ha kész, rendszám lesz rajta. Addig meg nem túl legálisan járok vele, de én fosok rendesen attól hogy elkapnak, csak a környéken rohangálok vele.
2-3l közötti fogyasztás használattól függően, ha meglesz minden tudok kint menni 90-el. Plusz költség a műszaki (ami szerintem kéne az 50-esre is, hihetetlen milyen lelakott gépekkel rohangálnak egyesek), teljesítmény adó nekem évi 800 Ft, biztosítás 500 Ft-al drágább mint az 50-re.
Jól használható, kellően megy, valószínű egy tuning 50-es rövid távon legyorsul, de az autókat simán otthagyod a lámpánál.
-
flegga92
senior tag
Igen, az sem egy hátrány. Sokszor jól jönne, ha nem kéne beindítani a kocsit, mert az asszonyt el kell dobni valahova.
Alapból ilyen, és nem finomkodok vele. Most 100-as benzin ment bele, sokkal szebben jár, jobban is húz. Álló helyzetből nyélgázt nem kell neki húzni, mert fél gázon is pont ugyan úgy gyorsul. 80 körül kényelmesen lehet vele menni, még innen is jól húz 90-ig, utána elfogy 100-ig sikerült elmenni vele. De majd ha lesz rendszám letesztelem mi a vége.
Fordulatszámot nem tudom, de ma megyek haver egyel újabb Cygnusán olajat cserélni, megnézem mit mutat. Ugyan az a blokk, meg a hajtás is csak az injektoros és szerintem van fordulatszám mérő.Egy Malossi multivar-t fog még kapni tavasszal, kíváncsi leszek az eredményre.
-
flegga92
senior tag
Hát akkor ez tényleg gyerek játék. Fixen nem tudom hol lehetne elhelyezni, majd ha megjött kiderül. Állandóan úgy sem lesz rajta, de teszteléséhez jó lesz.
Kuplung is szépen kapcsol és old, egyedül ami lassú sebességnél zörög valami. Aszfalt úton nem sikerült elő idézni, viszont a céghez bevezető út murvával van felszórva, ráadásul kanyarodni is kell, így max 15-el tudok menni, hogy ne csússzon ki.
Variátor 45 körül van a szett + a szíj is gondolom 7-10k hozzá. Ha jó állapotban van tényleg nem éri meg a befektetést.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz macilaci78 #71270 üzenetére
Én imádom a felhajtható állvédős sisakom. Lidl-be vettem, sokáig nézegettem, de elég jó töréstesztet produkált, totalbikeon tesztelték, végül már leértékelve 13e körül hozzá jutottam 3 plexivel, kivehető téli és nyári béléssel. Tökéletes állapotban van a mai napig, pedig 4 éve vettem, most fogom az első plexit lecserélni.
Szerintem ez valami NZI koppintás lehet, nagyon hasonló a sisak. Egy baja van, hogy 50 felett szélzajos és szerintem nem elég szellős. Én városban kizárólag felhajtott állal megyek jó időben, sima sisakban szerintem meghalnék. Lassan illene cserélni, illetve a 125-össel már gyorsan is lehet menni, szélzajt meg nem szeretem. Ebből a szempontból milyen az NZI? Ezzel a márkával szemezek egy ideje, árban egész korrektek. -
flegga92
senior tag
válasz macilaci78 #71276 üzenetére
Engem a súlypont se zavar, az inkább, hogyha a tároló ajtajába felakadok vele, ha nem a motoron ülve jövök ki.
A menet ellenállás 50-ig nem zavaró, utána én is csukom le. Ha csak a plexit hajtom fel egy picit, pont a szememre megy az összes levegő ezt érdekes módon nem bírom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban