- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChef
aktív tag
Sziasztok!
Érdeklődöm, milyenek lehetnek ezek a Suzuki Lets 4 robogók?
Mennyire befolyásolja a későbbi szervizt, alkatrészellátást, ha Japánból érkezett a gép? (vagy amelyiket itthon állították forgalomba)
Robogóvásárlás előtt állok, ezen az árszinten és legfeljebb 8 éves robogók érdekelnek.
Vagy még a Motowell. -
MrChef
aktív tag
Még egy jelölt, a Sym Jet euro X50. Úgy hallottam, a Sym jobbféle gép. Szerintetek?
-
MrChef
aktív tag
válasz sityupityu #70822 üzenetére
Köszi a tanácsot. Volt Suzuki Swift-ünk, a fél lakást azzal költöztettük. Volt Suzuki nagymotorom: alapvetően jó volt, de porlasztó problémával, az előző tulaj cseszhetett el vmit. Úgyhogy jó kis ketyegők. Csak attól tartok, hogy a Lets kistestű, és nagyobb késztetést érezhetnek az autósok a velem való biliárdozásra.
-
MrChef
aktív tag
Sziasztok!
Sym robogókhoz lehet általában megfelelő/hasonló méretű alkatrészeket beépíteni (pl. Hondától, MZ-től), gondolok itt nem motorikus holmikra, hanem pl indexbúrára. Elég nagy a szórás a Sym robogók alkatrészellátásában, és nem feltétlenül többszörös áron, 1-2 hónapos átfutási idővel szeretnék hozzájuk jutni...
Most is szemezek egy ilyen kis géppel, kipróbáltam, nagyon jó.[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
Nézegettem Motowell-eket is. Hát kihagyom.
A Sym dadogók viszont guszta, jól összerakott darabok. Asszem lecsapok egyre.
Anno a Suzuki motoromhoz jó volt több MZ alkatrész (pl. visszapillantó), meg a Heidenau gumiabroncs, az M5-ös autópálya melletti boltban vettem. Időutazás... 2ütemű egykori NDK-s motorok új alkatrészei, bukósisakok. (Mofaker)[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
válasz blizzrd #70897 üzenetére
Szia! Én meg tegnap vettem meg egy használt Sym Mio-t. Jó erős kis dög, Budapest belvárosa és a XIII ker között használom, ma jöttem vele először. Szép kerregő, nekem tetszik. (ezüst színű)
Kötelező biztosítás folyamatban van, a napokban pedig elviszem szervizbe, hogy nézzék át, kell-e benne cserélni valamit. Minden idom tökéletes, karcmentes, de esztétikai hibák vannak, pl kormány jobb oldali kapcsolóház egy helyen törött, kell két hátsó indexbúra (kicsi kerek átlátszó), a hátsó féklámpa búra nem szép, a berúgókar (racsni?) nem fog végig; szép lassan minden sorra kerül. A lábtartóra szeretnék csúszásgátló szőnyeget, bevonatot tenni. Erre van esetleg vkinek ötlete?
Még valami: 90/90 10 50J a gumimérete. Mennyire lehet elmenni szélesebb méret felé?
Magyar Sym fórumot nem találtam, de külföldire pl ezt. -
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #70216 üzenetére
10 éve a Keeway robogóm eladásakor jelentkezett egy csóka. Mondta, hogy 50ezret ad érte, meg egy felfújható gumicsónakot. Körberöhögtem... :-D "köszi, nem, helló" Mondjuk nem is szívesen találkoznék ilyen színművésszel, mert a végén belemagyarázza, hogy meg akarom őt ölni és azonnal adjam oda minden értékemet.
-
MrChef
aktív tag
Szervizekről próbáltam itt visszaolvasni véleményeket, tapasztalatokat, nem sok mindent találtam. Vagy mégsem? Van egy pasas, aki házhoz jön.
A Tomed 50 Bt-nél (XIII., Frangepán utca) próbáltam bejelentkezni a dadogó általános átnézésére, de csak jövő héten lehet, dugig vannak. Ezt egyelőre jó jelnek veszem, aztán meglátom. -
MrChef
aktív tag
Nem kardinális kérdés, de a robeszom taposó gumipadlóját ki szeretném cserélni, vagy felújítani.
(angolul: floor mat / floormat; végre sikerült megtalálnom, ha még vki máshol böngészne)
Tegnap megvettem ezt a gumispray-t, más célokra is.
Szerintetek érdemes levenni, letisztítani és ezzel lefújni? -
MrChef
aktív tag
Sziasztok! Az érdekelne, hol lehet megnézni, melyik robogó melyik másik gyártmánnyal hasonló alkatrészekből épül fel? Pl. látom, hogy a Kymco Agility hátsó indexburája elvileg pont jó lenne nekem (Sym Mio). Alkatrész szám esetleg? Vagy csak a szerelő tudja megmondani? (három szerelőnél érdeklődtem, hogy legalább átnézzék a robogómat, de egyik sem tud még fogadni, annyira tele vannak...)
-
MrChef
aktív tag
18 éve vezetek, eddig soha nem volt defektem. Eddig... Ma reggel Váci út, külső sáv, hátsó gumidefekt a robogóval. Para volt. Bár csak kb. épp 40-nel haladtam, kis pöffenő hang, majd rögtön szitálni kezdett a hátulja. Mögém beért egy busz, intettünk egymásnak. A robeszt hazatoltam, nem messze lakom.
Úgyhogy most gumi- és mobil gumiszerviz vadászat....
Ha esetleg e kettőben van valakinek jó tapasztalata, szívesen veszem. -
MrChef
aktív tag
válasz flegga92 #71019 üzenetére
Nem tudom, most mennyibe kerül a korlátlan "A" jogsi, de én azt tettem le 2008-ban. Szerintem olcsóbb, mint később update-elni nagyobb kategóriára. Amúgy Kawasaki ER-5 ösön tanultunk és vezettünk, nagyon finom kis moci, úgy jár, mint a varrógép. Aztán volt GS500-asom, de valszeg porlasztóhiba miatt kisebb állás után is rángatott, nem tudtak rájönni, mi az, pedig tisztították. Eladtam. Most megint robogózok, városban ezerszer kényelmesebb.
-
MrChef
aktív tag
válasz flegga92 #71032 üzenetére
Szia! Az alkatrészekről írtál, én meg azon gondolkodom, hogy előre megrendelek pár dolgot (pl. gyertya, tárcsafék betét (dobfékhez érdemes rendelni?), motorolaj, olajszűrő, légszűrő), mielőtt az átnézős szervizbe vinném a robogót. Legfeljebb nem most, hanem jövőre kell cserélni. Van benne ráció?
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71035 üzenetére
Akkor lehet, hogy nem annyira fogom húzni a dobféket (és amúgy is csak könnyed lassításra való). Ezek szerint a tárcsafékbetétek cseréje sokkal olcsóbb mulatság. (~2000 Ft)
[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
Kezdem azt hinni, hogy űrhajóm van, pedig csak a hátsó gumimat kellene lecserélni: mobil gumis nem létezik robogóra/motorra (volt, aki vállalt, de már nem), a gumisok 99%-a nem foglalkozik motorgumi felrakással, van, aki a leszerelt kereket kéri, néhányan pedig beláthatatlan ideig szabadságon vannak. Budapesten.
A kipufogóm egyik csavarja jól be van gyógyulva, és még ha sikerülne is leszednem (4 csavar tartja), a hátsó kerék erősebben van meghúzva, mint ahogy le tudnám szedni.
Van valakinek ötlete? -
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71057 üzenetére
Köszi, jónak tűnnek! A Kék Holdnál jártam anno, még a motorral, rendesek. Viszont csak augusztus 29 után van szabad időpontjuk, a hátsó gumim pedig szinte slick versenygumi, nem várhatok addig, ráadásul nekem az ősz/eső közeledtével véget ér a szezon.
Az Eleven Motorszervizről milyenek a tapasztalataid?[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
válasz Krogoth #71061 üzenetére
Nekem Suzuki GS500-asom volt. Nem szeretem a nagy sebességet, de olykor jó volt vele "előre menekülni", kijönni a gázosnak tűnő helyzetből. Kb. 6 mp alatt gyorsult 100-ra, de sosem használtam ki a menetteljesítményét, főleg mivel városban használtam (nem sokat, aztán eladtam). Azért a városban - dugó, kocsisor, piros lámpa stb - állandóan manuális váltózni nem leányálom, bár észre sem veszed egy idő után, automatizmussá válik, csak a bal kezed izmait érzed az elején. :-D
[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
válasz Krogoth #71064 üzenetére
Mindenképpen vidd el szervizbe átnézetni a motort vásárlás előtt. Ha rendben van, meg lehet venni, ha kisebb hibákat találnak, a javítás költségével csökkenthető a vételár.
Az én motorom már kevés állás után is rángatott. Kétszer is kitisztították a porlasztóját, csak nem találták a hibát. És volt még pár nem lényegi, esztétikai kendács a motoron, amiket az előző tulaj(ok) piszkáltak.
A GS500-hoz mindenhol van alkatrész. A másik hasonló kezdő nagymotor a Kawasaki ER-5. Igazi, kényelmes darab, finomabb műszer, de a GS-sel ellentétben vízhűtéses, többe kerülnek hozzá az alkatrészek.
Amiket mondtak nekem, hogy kerüljek, azok a régebbi / ritkább / japán belpiacos / tuningolt motorok, és szintén több alkatrészt kívánnak a 4 hengeresek. -
MrChef
aktív tag
Gyors kérdés: adott egy magyarországi smkp, az előző tulaj is magyar, rendszám nem volt rajta. Mit lehet tenni, ha az új tulaj rendszámoztatni akarja a járművet, mert az 50 ccm fölött van? Kell regisztrációs adót fizetni, vagy az csak a külföldről behozott gépjárművekre vonatkozik?
-
MrChef
aktív tag
válasz #25529296 #71115 üzenetére
Az lenne a jó, ha alacsony összeg fejében történne a rendszámoztatás.
Pl. a karakószörcsöki Sanyi bácsi nem fogja (tudni) a 45 éves Simsonját rendszámoztatni. Az is kérdés, hogy a strandpapucsban, házituningolt, visító robeszokon májerkodók hogyan intéznék ezt? Vagy miből...
(például az ingatlanok legális kiadása terén is történt előrelépés, hogy egyre kevésbé érje meg illegálisan kiadni egy lakást) -
MrChef
aktív tag
válasz máyköl #71124 üzenetére
Esetleg térkamera felvette az esetet? Az elkövetőt az alapján utol lehet érni. Szakértők a sérült elemekből vett minta alapján meg tudják állapítani a vétkes autó típusát. Aztán ha megvan, a kötelező biztosítása terhére remélem, a fél mocidat újjáépítteted.
[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
válasz crissprivat #71126 üzenetére
Szia! Ha én most ilyen vásárlás előtt állnék, megnézném, melyik típus elterjedtebb Magyarországon, melyik megbízhatóbb és melyik márkának kiterjedtebb a szervizhálózata és alkatrészellátottsága, melyikhez mennyibe kerülnek a különböző kiegészítők, esetleg melyikhez mennyibe kerül a Casco biztosítás. Mindent összevetve a kevésbé bonyolult motort venném.
-
MrChef
aktív tag
Vannak Harley-Davidsonok is csöppnyi tankkal. Nem is értem, hogy alapvetően az USA távolságokra tervezett motoron miként gondolták, hogy a motoros 200 km-enként tankol.
-
MrChef
aktív tag
válasz csurgoi #71156 üzenetére
Ha lemondasz az automata váltó kényelméről, akkor hosszabb távon egy váltós, legalább 250 ccm-es motor éri meg. Ezek között én látok jó vételeket, jó áron kb 400ezer körül. Ha nincs ilyen jogsid vagy nem akarsz motort, akkor nem. Azért mondom, mert egy rendes nagyrobogó 1 - 1,5 millió Ft újonnan, ahhoz képest az ezt az árat megközelítő 50 ccm-es gyösz nem éri meg. A Suzuki burgonyák jól túl vannak árazva, de nem hiába. Nem is mernék agyonbonyolított Yamahát és társait venni (van olyan nagyrobogójuk, amihez nem akarod tudni, mennyibe kerül egy variátor szet), persze ez csak pénz kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71193 üzenetére
Nyár közepén megnéztem egy robogót. A tulajnak amúgy szép, jó nagy batár BMW túramotorja van, idomos meg minden, 400 kg súlyú. Mondta, hogy a BMW-szervizbe való bekukkantás kb 300.000 Ft, ott kezdődnek az alap dolgok, majd jön a többi költség... Hamár álomvilág, nekem mindig is ezt a BMW motor tetszett.
-
MrChef
aktív tag
válasz #25529296 #71205 üzenetére
Igen, ez tényleg durva, hogy itthon 10 évig gyűjtögethet az ember ennyi pénzt, vagy mondjuk 1 millát, hogy a kis roncs kocsija mellett esetleg motorozzon, egy normális nyugati országban, hasonló munkával meg többé-kevésbé kéthavi bér, vagy 1 évnyi laza gyűjtés.
[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
válasz crissprivat #71208 üzenetére
A baj az, hogy nem számít többé, mennyire vagy szorgalmas, rátermett, jártas, tapasztalt és hol tanultál.
Csak az, hogy kinek vagy kicsodája. Közben tartja magát az oldschool nézet, hogy legyél értelmiségi. Mellesleg úgy kevesebb pénzt keresel, mint egy gyorséttermi dolgozó, pláne Aldi-s. -
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71212 üzenetére
Tudok kórházról, ahonnan az IKEA-ba mentek át a nővérek.
-
MrChef
aktív tag
válasz #25529296 #71239 üzenetére
Úgy olvastam több helyen, hogy a pofátlan, cikázó, láthatóan is a megengedett 45 vagy 50 km/h-s sebességet túllépő robogósokat inthetik le. Aztán lehet, hogy maga a motor és a jogsi rendben van, de közlekedési szabálysértés attól még történt. Esetleg közmunkára lehet váltani, vagy ha súlyos a büntetés, irány Dél-Amerika.
-
MrChef
aktív tag
válasz Bitpalace #71245 üzenetére
Szerintem Budapesten és vidéken egyaránt fontos, hogyan gyorsul adott robogó. Erről valahogy kevés szó esik. Mert lehet 70 a "vége", ha azt vánszorogva éri el, addig rég letoltak az útról az autósok. Bp-en például a belvárosba és közvetlen vonzáskörzetébe nem kell nagy végsebesség az ismert forgalmi okok miatt, de a megfelelő gyorsulás akkor is jól jön. Két község között és országúton kellhet a nagyobb végsebesség.
[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
Nem baj, ha nem gyorsulnak az autók lámpától lámpáig, dugóból dugóba. A csúcsidőben bámészkodó jó nagy majom, de inkább az, mint a (tuning) béemvés f@szkalap, amiből rengeteg van. Lehet, jobb lett volna nekem egy 2 ütemű robesz, csak autósként tudom, milyen az, amikor előttem füstölögnek a fűnyírómotorral, a két gyerek meg bent ül...
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71276 üzenetére
Várom, mikor (talán 5 év múlva?) jelennek meg az Aliexpressen a HUD-os bukósisakok. Mekkora királyság lenne azon látni a navigációt, nem pedig a kevésbé biztonságos, folyton elmozduló, suta, ronda és drága okostelefon/navigáció tartókonzolon.
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71281 üzenetére
Anno a motorom tankján volt táska, a tetején pedig, átlátszó műanyag alatt GPS tartó. Na ez speciel nem volt drága, viszont bőven lejjebb annál, ahogy az ember kényelmesen rápillant. Egy komoly okosteló/GPS-tartó csillagászati áron van, az a milliós túramotorok világa. Az Aliexpressen is van mindenféle, de nem bízom a kormányrúdra rászorítósban - fabrikálni pedig műhely-és időhiány miatt nem tudok. Esetleg a bluetooth fülhallgató, hangos navigáció kombó jó lehet, ha előtte az ember azért áttekintette az útvonalat.
[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71288 üzenetére
A tanulómotor Kawasaki ER-5-öt kis gyakorlás után simán és mindig középsztenderre raktam, később a saját GS-500-asomat csak párszor bírtam odatenni, pedig egy súlyban vannak. Motoronként különböző, hol vannak a kitámasztók, jó tervezés kérdése. Nekem azt mondták, hogy először annyira lépjek rá, hogy a sztenderd jobb- és baloldali talpa érje a földet, ekkor már nem dől el a motor, fogjam a kormányt, majd lépjek rá, kicsit húzzam fel és hátra a motort.
-
MrChef
aktív tag
Kb. 2 hete nehezen indul a robogóm. Indítózni kellett, majd egyszer csak hajlandó volt beindulni. Indulásnál kicsit rángatott, párszor lefulladt hirtelen megállásnál. Miután bemelegedett a motor, már finoman járt minden. A ma reggeli indítózásra le is merült az akksi, rátettem töltőre. Karburátor-probléma lesz szerintetek? Tisztítás, beállítás? Vagy gyújtógyertya? Vihetem szervizbe (időpontkérés, otthagyás, értemenés, pénz). Sokszor az az érzésem, hogy kb 300ezer Ft alatt nincs robogózás...
[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71303 üzenetére
Lehet. Csak előre parázok, lesz-e alkatrész, és ha igen, mikor érkezik, mennyibe kerül, plusz a csere. Valahogy el kéne vinnem a szervizbe, nincs kedvem 6-10ezer Ft-ot trélerre költeni.
(a berúgókarnál valami eltört, pl. fogaskerék néhány foga, nem működik, így vettem)[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
Érdekel, hogy az elektromos robogók mikor válnak jó alternatívává? Árban és kinézetben már jók ezek az alappéldányok, hatótávban a 40-50 km khmmmm..... Meg a szerviz, alkatrész stb. Azt nem tudom, hogy a végsebességet lehet-e ezeknél feljebb tornázni.
-
MrChef
aktív tag
Nem igazán arról van szó, hogy a megbízható Toyota vagy Nissan mennyire elromlós autó, hanem az, hogy ha baj van a meghajtással vagy az akksival, akkor nem viheted kedvenc szerelődhöz a kocsit, vagy szinte akárhová, hanem csak a márkaszervizbe, ahol azt mondanak, amit akarnak, elvégre ritka és alapból is drága autót vettél. Arra is várhatunk, hogy az elektromos autókhoz milyen utángyártott alkatrészek lesznek, ha egyáltalán. Közben olvastam tesztet ezekről a kínai elektromos robogókról: nem mennek 45 km/h fölött, emelkedőn pedig 20 km/h. Kihagyom... Még vagy 10 év, mire lesz vmi értelmes.
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71303 üzenetére
Az akksit feltöltött állapotban visszaraktam: nem forog az indítómotor, csak valami kis hangot ad gyújtásra. Fényszóró és féklámpa világít. Ebből tréler lesz... Vagy szétbontom, eladom darabonként az eBay-en.
-
MrChef
aktív tag
válasz sityupityu #71324 üzenetére
Kipróbáltam a Blinkee elektromos robogót. Viszonylag jól húz és érezhető, hogy gyorsabban is tudna menni 45 km/h-nál, de nyilván le van tiltva. Furcsa, hogy nincs motorhangja, csak a műanyagok zörögnek itt-ott, meg persze a bukkanókat is zörgéssel jelzi. Fene tudja... az autósok hozzászoktak a visító, kattogó, recsegő kétütemű robogóhanghoz, hamarabb észrevesznek minket.
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71335 üzenetére
Amikor nem éri el az önrészt a kár (habár pl az 50.000 Ft-os önrészt bármekkora sérüléssel könnyedén át lehet lépni), akkor csinálja azt a műhely, hogy az összes létező, a sérülésnél található holmit a lehető legdrágább alkatrészekkel cseréli ki. Így az 50.000 Ft-os önrészedet benyelik.
-
MrChef
aktív tag
Csak a jármű eladása előtt javíttatunk kasztnit. Egyébként ha a leendő vásárló rétegvastagságmérővel érkezik, hiába mondod neki, hogy csak karcolásokat javíttattál. Vagy elhiszi, ha előtte-utána fotókat mutatsz neki. Vagy mehet karcosan a kocsi, de akkor a javítás költségét lealkudja az árból.
-
MrChef
aktív tag
válasz sityupityu #71343 üzenetére
A megújuló energiaforrások bővítése jó lehet, illetve talán az atomerőművek is, ha megnyugtatóbban tudnák megoldani a kiégett fűtőelemek tárolását.
Az a baj, hogy most hirtelen mindenki elkezdett kapkodni, pedig az elektromos autó technológiája 100 éve létezik. Csak aztán félretették, olcsó volt a kőolaj és azok származékai, jöttek a benzines járművek. Most pedig rajtunk, fogyasztókon akarják leverni az autógyárak a 60 évnyi késésüket és lustaságukat.
Az emberek többsége imádna normális elektromos autóval járni, ha azok nem a hagyományos autók árának 2-3-szorosába kerülnének.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban