- Kikristályosodik a Razr 60
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- iPhone topik
- Magisk
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
Ne feledd, h egy SUV-nak eleve sokkal nagyobb a légellenállása, rendszerint nehezebbek, nagyobbak (Grand Vitara-n 70cm átmérőjű volt a teljes kerék..) és szélesebbek a kerekei.
Sok sok apró tényező, ami egyszerre 3-4 literrel növeli 100-onként a fogyit, ha mind a 4 kereket hajtani kell.Pedig figyelnem kell, de tényleg. Spritmonitor-on te is tudod csekkolni. Az AWD-s (Rav4, 2006+ GrandVitara, Suvaru-k, stb..) 2000-es benzines SUV-ok rendszerint 11-12 litert esznek, míg pl. egy Haldex-es (alapból első kerekes) Honda CR-V 2.0i 8,5-ből eljár.
A G Mercin központi differenciálmű van, ez azt jelenteni, h mind a 4 kereket hajtja állandóan. Ennek a legfőbb hátránya az, h ha akár 1 kerék is el tud pörögni a 4-ből már se előre se hátra nem tud menni az autó - cserébe aszfalton mindig le tud diffrerenciálni (nincs megfeszülés). Ezért van az ilyen terepjárókban központi differenciálzár, amelyet bezárva kettéosztja 50-50 arányban a hajtást, cserébe viszont nagyon fontos, h zárt állapotban aszfalton, vagy jól tapadó környezetben nem szabad használni (hacsak nem koppra egyenesen mész
), ugyanis ilyenkor a zárt osztómű azonos sebességgel hajtja mindkét kardánt. (Így már enyhe fordulóban is be tud feszülni a hajtás és könnyen töréshez vezethet, illetve érezhetően alulkormányozott lesz - tolja kifelé az elejét.)
Így ha a jobb hátsó kerék a levegőbe kerül és ledifferenciál, még az első hajtás kihúzza a pácból.
A G Merci a pár komoly terepjáró közüli az egyik, amelyen külön külön az első és a hátsó differenciálművet is zárni lehet. Ennek nagyon egyszerű ugye az oka - leátlózás. Hiába van a központi diffi zárva, ha leátlózik a két kerék, a levegőben lévő másik 2 el fog pörögni. Ha, viszont a központi után az első és hátsó diffit is zárjuk, mind a 4 kerékre teljes mértékben azonos erő és fordulat jut, így garantálva h szinte bárhol megkapaszkodjon. (Persze ez a legextrémebb hajtás, csak dagonyában és nagy hóban szabad használni, hisz így elég akár a két kerék erősebb megtapadása és feszül is a hajtás.)Persze, majd összefoglalom h mi lett a vége.
-
runner 125
nagyúr
Qru leírta a miértjét.
Sőt, a kapcsolható 4 kerekes autóknál még 3 féle mód arra is van, h 2WD esetén az első lehajtás két féltengelye le legyen kapcsolva az első kerékagyakról - az-az ne legyen felesleges visszahajtás.
Van olyan ahol ki kell toltani, van amit kézzel tudsz kapcsolni és a legkényelmesebb, legújabb természetesen az amikor pneumatika kapcsolja le őket. (Jimny, 1. gen GrandVitara is ilyen)Famalac
Freelander igaz angol. Jól néz ki, de megbízhatatlan, olyat biztos nem.
A Pajero Pinin 3 ajtósában a nagy Pajero-ból is ismert SuperSelect hajtás van - az-az alapból hátsó kerekes és kapcsolható az eleje, sőt még diffizár és felező is van. Kedvezőbb a fogyija viszont a 3 ajtós kaszni nagyon picike, az 5 ajtós meg már ismét állandó 4 kerékhajtású, így ott erősen emelkedik a fogyi.
Subaru-ból nincs igazán takarékos emelt. Max 1.5-ös Impreza, de ott még talán 4WD sincs, vagy ha van, szintúgy alulmotorizált.
#82934 lapa
Jahm, időközben ránéztem én is az X-Trail-re, egyetlen egy dologgal nem vagyok kibékülve, az a középre helyezett műszerfal. Miéééért???
A 2.2-es motornak viszont még nem néztem utána, de formára tetszik. -
Qru
MODERÁTOR
De nem pörög, ez a haldex rendszer lényege. Csak akkor van kapcsolat a haldexkuplung utáni hajtási résszekkel ha arra szükség van. Ezért eszik kevesebbet mint a fix/állandó összkerekes rendszerek.
"Akkor válik aktívvá, amikor az első és a hátsó kerekek között egy bizonyos értéknél nagyobb fordulatszám-különbség alakul ki. Úgy építik be a gépkocsiba, hogy a másik, eredetileg nem hajtott futóműhöz viszi át a nyomatékot."
[link]AMúgy itt egy jó cikk a különböző rendszerekről: [link]
-
-
Qru
MODERÁTOR
De én erre reagáltam: "hozzáteszem csendben én igazán nem látom a miértjét annak, hogy más a fogyi ha 2 vagy 4 kerék van hajtva"
Nyilván kevesebb energiát emészt fel 2 kerék hajtása mint 4-é. A variálhatóságra hoztam a haldexes rendszert példának.Subarunál nincs varia, ott fixen állandóan megy a hajtás előre-hátra is csak a százalékos leoszlás változik a két tengely között (és a tnegely két vége között is). Alap esetben 50-50 a két tengely között amit leoszt 25-25-25-25-re kerekekenként.
Maradva a márkánál, a Subi awd rendszere nem fixen egy rendszert takar. Más megoldás van pl a cvt/automata váltó esetén és más a manuálisban. Illetve típusonként is vannak eltérések, mert ezt a rendszert is fejlesztgetik.
Az enyémben pl 3 difi van, az első és a hátsó részlegesen önzáró míg középen egy telljesen önzáró viscokupplungos megodás van.
"A kézi váltós Impreza alapesetben 50-50%-ban oszt nyomatékot az első és a hátsó tengelyre. A központi differenciálművet viszkókuplungos differenciálzárral egészítették ki, így csúszós kanyarokban stabilabb marad az autó. A négyfokozatú automatával szerelt Imprezában a nyomatékot elektronikus vezérlés osztja előre-hátra."
[link] -
Qru
MODERÁTOR
Haldex rendszernél csak akkor hajtja az összes kereket ha megcsúszik az alapból hajtott első/hátsó tengelyen lévő kerék/kerekek. Az awd meg állandóan hajtja az összes kereket. Nyilván több kerék hajtásához több energia kell, több difi több hajtási veszteséget is okoz ami nem mindegy, hogy mindig megy vagy sem.
-
runner 125
nagyúr
Az egyik legjobb terepjáró a G Merci, de nincs erre szükség és bármennyire örök élet plusz 1 nap, a rozsda ellen nehéz mit tenni, s egy majd 30 éves terepjáró már komoly törődést kíván.
Egy relatív rövidebb távokra alkalmas, 4WD-s, megbízható, emelt autót keresek, az átlagnál kicsit kedvezőbb fenntartással.
Értem ez alatt, h első sorban nem állandó 4WD lenne a fókusz, illetve lehetőleg 2.0 alatti benzinmotorral legyen szerelve.Ezért van továbbra is fokuszban a HR-V. De, tudom h 2m körül patika vétel csak évente 1x van és arról már lecsúsztam.
A megnézett GV is egy alternatív megoldás lett volna a 2.0 Pug diesel motorjával, viszont ahogy írtam az alja nagyon aggasztó volt, 3-400k-t még biztosan kívánt volna és akkor van egy 10 éves SUV-om, ami nem egy életbiztosítás.RAV4 2.0 D4D motorjától Toyota forumban óva intettek, a 2.0 benzin esetében meg 11-12L-rel kell számolni az állandó 4WD miatt. A kifejezetten ajánlott 2.2 D4D (140 le körül) csak az újabb (2006+) típusokban elérhető, cserébe úgy 3,5m-tól indul, ami már sok.
Elgondolkodtam a 2006+ GrandVitara-n is, de az 1.9-es Rönó diesel erőforrást nem sokan dicsérték, a 2.0 benzin már szintúgy nagyon szomjas. Sajnálom, h nincs belőle egy normális 2.2-2.5 körüli diesel, mert a hajtása kifejezetten fejlett és ár/érték arányban is jó vételt jelentene.
Ekkor került képbe már az SX4 4x4 is, de szinte minden teszt alulmotorizáltnak tartotta az 1.6-os 106 le körüli benzinmotort, emiatt az étvágya is magasabb. Hozzáteszem formailag azzal kellene legjobban megbarátkoznom...Ha, nem találok hó végéig HR-V-t (német, osztrák, magyar piacot figyelem), akkor ráállok a CR-V-re, 2.0 benzinmotorral.
Haldex rendszer dolgozik ott is, alapból első kerekes, kipörgés esetén kapcsol hátra így a fogyija is sokkal kedvezőbb. 8-9-ből simán kihozható.
A hajtás ez által több kompromisszumot igényel. Nincs felező és nincs lockolható diffi sem (ami persze a mai SUV-ok jó részénél kerék fékezős megoldást jelent, de leátlózásánál az is segítség).Ennyi alternatívát találtam, másra nem leltem ami szóba jöhetne.
-
DeFranco
nagyúr
ojojoj... ez de jellemzo
amugy eletbol vett a pelda, gondolom megvan hogy az elso haverkomajobaratszerelojeoregneneborzekeje focussal mi volt...
guten abend wie geht es ihnen und wieso focus verkaufen?
ja ja kleine focus gute focus im dezember grosse unfall, wirtschaftliches totalcar gekommen schade.
danke sehr, dann kein million forint fuer sogenannte ocskavas bezahlenugy ossze volt rakva a gep hogy ha nem tudom elore a jeditrukkot megvettem volna siman. oszt kettobol raktak ossze. megerte a vonatjegyet.
-
szőröscica
addikt
Én vezettem pár tízezer km-en keresztül ilyen Transit méretű autókat, de nem tudtam megszokni. Most is van a családban egy hosszú tengelytávos Transit Custom, az nem is olyan nagy, csak 5.3 méter körüli, és hiába van benne elöl-hátul radar, egy parkolóházban nagyon félek vele.
Persze az nagyon jó, hogy átlátom a forgalmat, de manőverezéskor nem érzem. Lehet még néhány tízezer km kellene vele.
-
Nkboy
senior tag
Ez nem jó? Igaz nem lánc.
A vezérműszíj egy fejlett technológiájú kompozit, üvegszálból és kevlárból készül, külsejét vászonburkolat fedi. Magas hőállóságán kívül a vezérműszíj kidolgozása révén lehetővé teszi a nyomaték illetve a befecskendezési nyomaték okozta rezgések elnyelését.
-
tomiii.
aktív tag
ahhoz a részhez annyot tudok hozzáírni, hogy SZVSZ a fő probléma a megnyúlás utáni állapotban a hirtelen keletkező feszítő erő, ez szaggatja el a szíjat a legtöbbször, a lánc meg azert kesobb nyúlik meg, legalabb is regen igy volt
de a feszitő erő lesz itt a ludas, azt hiszem ez volt a fokerdes, ha nem, akkor bocsi, vagy lehet mar nem a szij vs lanc volt a tema
lemaradtam
(#82769) [rvilike]: ezt én akartam
Dluinet: nem a loero helyett a watt volt a fura, hanem a teljesitmeny helyett az erő
-
neduddki
nagyúr
HI!
bof, nicn sis ezel addi gfbaj amig fokozatosan totest kap, mert ok ehogy xseszegeti adszulfatot de az akkut ugyanugy leszedi tehat amit az egyikoldalon megnyersz amsikon elveszted, akkor jo ha beteszelel pl egy napelems tottlot ami visszatolti a mit ez kisziv ugy ahogy te is csialtsad
udv
neduddki
-
-v-
addikt
Hát, inkább épp ellenkezőleg, neduddkinek a civicje az überalles ami termeli az alkatrészeket és a benzint, és ahhoz képest minden szar
(#82466) Dluinet: azt Qru úgyis kimoderálná
(#82471) m3tr0 : De mind1...már bánom,hogy mertem szólni.
Miért bánod? Nekem semmi bajom a Hondákkal, én szeretem a japán autókatDe most szerintem senki se bántotta őket, lehet tényleg más topikot olvasunk
-
Jóvan tényleg szar minőség, de fan munka, és a 4 rings rule them all akar lenni
Mordor csak a sztereotípia a tulajdonosok miatt itthon
#82461) kornelka : a "jó" nem objektív kategória. Mire? Fűnyírónak? Vagy a német motorok terén traktornak? Én amondó vagyok ahogy aki magán ( saját választásán) nem tud nevetni az nem érdemli meg hogy vicceljenek neki/vele
-
-
DeFranco
nagyúr
erre szerintem elég a W40 de tőlem aztán rakhatsz bele W60-at is. szerintem jobb nem lesz, nem ezzel fogsz állagmegóvni, kényeztetni, vezekelni (kívánt aláhúzandó) de armageddon ellen és/vagy placebó hatásnak jó. érteni vélem mi a szándék, de akkor is azt tenném bele, amit a betriebsanleitung javasol, keresztezve a várható felhasználási móddal. ha úgy ítéled meg, hogy te nyélgázon vagy függőleges falakon fogsz közlekedni többségében, akkor W60 akár, ha érd-felső és balatonzamárdi között inkább, akkor W40. érted... elrontani amúgy szerintem egyik sem fogja, de az árkülönbözetet én másra költeném.
ebben a "direkt öreg motorkocsiknak kifejlesztve" dumától bepörgött a marketingoszkópom
-
-v-
addikt
Hát, én nem értek hozzá, de 60-as olajat kb. ilyen pályára járós játszósautóba szoktak tenni, amit csak 5e meg tiltás között használsz ...
eléggé megdobja az olajnyomást ennyivel nagyobb viszkozitás, nem feltétlen tesz az ott jót a tömítéseknek meg másnak se, szerintem nem lehet azt így büntetlenül belerakni bármibe
Ha meg már 3 liter olaj fogy ezer kilométerenként, ott már valami beavatkozásra van szükség
-
DeFranco
nagyúr
nem értek a lovakhoz, 'duddki a felkent foteltribológus, csak gúgelfuztam egy sort reggel a tejeskávé meg a... felöltözés között.
első olvasatra elvileg tök mindegynek kellene lennie hogy 40 vagy 60 amíg nem érsz el ~45C külső hőmérsékletig, mert akkor kezdi el a 40-es elveszteni az optimális állapotot, elvékonyodik és nem ken rendesen, a hígsága miatt túl vékony kenési felületet képez. az 60-as ugyanezt ~65C fokos küslő hőmérséklet értéknél éri el.
fontos itt még, hogy milyen motorról és milyen fordulatszámtartományról beszélünk, mert az égéshőt ez is befolyásolja. egy revlimiten járatott nagy benzinkazán nyilván jobban melegszik, vastagabb olajat kívánhat mint egy jó hatásfokú alacsony fordulaton országúton járatott dízel.
azt, hogy a 3 literes felnőttkorú automata szívódízel merci hol helyezkedik el a fronton, azt nem tudom.
ez az elmélet, pontosabban az, ami az elméletből nekem lejött a nyári oldalon. a józan paraszti eszem annyit sugall, hogy hiába teljesíti persze normál üzemin a 40-es és 60-as ugyanazt papíron, csak vastagabbnak kellene lennie a 60-asnak a nagyobb hőtűrés miatt, ami tán-tán túl vastag is lehetne akár, lehet a mostani vegyesben jobban szeretne egy 40-eset ha már. de ez csak sejtés.
de ha szándékozol alágyújtani a lávakőnek, akkor nem szóltam, XW60
de mondom, ne rám hallgass én csak ülök és hülyeségeket beszélek.
-
neduddki
nagyúr
HI!
ez akkor lenneigaz ha fojjamatos nagy terhelesen zmelneka motor, ami Nalad kizart, sajnos a magyar koztudatban aminelk nagyobmasodik szma annal job az olaj kiirthataln hujjeseg /vannak bizony korumney amikor igen de ez msot nem az/
szoval teyegl tobbe ertel volna egy 40es meegoldali olajjaludv
neduddki
-
DeFranco
nagyúr
igen, az XW60-s olaj tényleg hasznos, feltéve hogy rendszeresen tervezel nyélgázon folyamatos kickdown módban csapatni működő vezúvnak felfelé. júliusban. beállt viszkóval.
amit én www-ztem a kérdésben, a XW40 azért normálisabb körülmények között egy talán lehelettel jobban ken, bár mindkettőnek ugyanolyannak kellene lennie papíron (nekem 5W30 van az autóban, így vezúvra nem mehetek sajnos, csak ha épp standby-ban van), nem hiszem, hogy nagyon megkényeztetnéd a magasabb nyári osztállyal.
én inkább gyakorítanám az olajcserét, esetleg nem tudom van-e valamilyen valósan roboráló adalék amit lehet bedobni mint szülinapi torta. váltóolaj volt-e cserélve? azt is szeretik.
-
-
Dany007
veterán
Sajnos hisztis igényeimből adóan az a Merci nem játszik. : )
Igazából 2-3 típus kivételével mindegyiket kilőttem vagy azért, mert nem tetszik vagy azért, mert egy jó darabhoz belőle jóval több pénz kéne.
Ilyen a b5 Passat és az A4 is.@DeFranco:
Hátte jól eltűntél manapság! Azért a háttérből figyelsz?
-
-
DeFranco
nagyúr
egyébként megvan ennek a tragédiája valahol, hogy nem tudok úgy egy fél utcát gyalogolni sem Pesten (vagy máshol, mindegy) hogy legalább egy vagy két kereszteződésben ne szúrjak ki egy-egy kamikazét, aki csak azért nem zúzta le valakinek az öt-tíz éves összes megtakarítását, mert a valaki nem volt éppen ott
céges kulcsos opel, chevys klimaxszökevény mama, lefingott transzporter, vagy éppen valami kőszállító UAZ, valaki mindig zuhanórepülést játszik
de nem kezdek el ezen moralizálni
-
Ez egyértelmű, de azért a G-t sajnálnám földútra, és néha oda is ki kell jutni, tehát ezért Defi. Más ész érv nincs rá.
#76913 8th: Remélem hogy pár éven belül rájönnek, hogy hol hibáztak, mert 3 henger + turbo nem lesz tartós, főleg ha a vevő nem marad adott márkán belül.
-
neduddki
nagyúr
HI!
en birom ezket a regi vaogdsu joertlembe vett terepjarokat, de ugy vagyok veluk min a zsiraffal jaccani jo de otonra nem kine pedig maig vigyorogfva emlexem mikro a 4.2es szivo Patrollal barmkodam 95elen /ugye az vot a nagy tel?/ azoa se brodszajdoltam 50m-t egybe:- )
nalma g lader elot meg a cj7-es ott van fomaban, de ha odekerulnek, hogy ijjenk kell akkor a g-patrol-landc-bol valasz tanke az biszos, de hat ujabban aszfalrol is rikan erek le, ~2700m-re a meg civic is felvitt etc, de ha ma rajongani kell akkor az a vityazudv
neduddki
-
neduddki
nagyúr
U!
vajhh mije is nincs videjid???:- )))
udtommal nincs, de sajna meg nem tapogatammegyike sem, es lenyeesen korlaozoabb a telekjaro kepssege /tobbek kozott ezert is/, de hat azert az oroszok kicsit mereszen haarozak meg a peremfeleeke, az hogy mi eszik az nem szamitot /most se/ v46 vmejjk alszmu morja haja 4/5/6? a mindenevo
ami erdems meg szmaom arani az a formos husky de ez kifejezeten polgari hasznalos ill a amereikai /elfejetem, de annak csak a nevet lattam/,udv
neduddki
mod: nem jlo videojo keresem, ...., javitva
-
-
-
neduddki
nagyúr
HI!
segberugajatnbka ha nem nezik meg mert nincs e botuje, en ellenben lassan 20 eve emeltfenyuvel jarok /gyak a kezdetek ota amikor az osramkigyutt az elsop +30%val/ soha ne neztek meg, ill amikro rakerdeztek kozoltem hogy mijjen izzo ki a gayrto es termeszetesne van ra e botu, egyszer akrak nagyon kiszedni mikor a filips sarga izzojabol az egyik kek!!! a masik sarga volt /egy kod alalt/ de feladtak miutan kozoltem a tiust es a jovahagyast:- )
ha nem felsz az inzultustol ezt mar hallotam dicserniudv
neduddki
mod: ha pediglen h4en szabjjoasn akarsz maradni akkor: bof
-
-
-
TaaT
nagyúr
Haver most a használt sütőolajról a fáradtolajra fog áttérni a melós dízel kettesénél. Természetesen keverékben fogja azt is használni.
hobizoli: jólemlékszem, szingapúrban volt hogy egy lóvés csávó megvette a mclaren MP4-12C-t? Felrakott egy képet a facere, amit meglátott egy vámos, és kiderült, a 140m ft-os kocsira ugyanennyi adót kéne fizetnie (ez azért kicsit dúrva) amit elmulasztott, úgyhogy le foglalták a gépet
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kikristályosodik a Razr 60
- ZIDOO médialejátszók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- EAFC 25
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Formula-1 humoros
- További aktív témák...
- Ikea mittzon íróasztal, 140x60
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / 32GB DDR4 / RTX 3060Ti 8GB / 500GB SSD
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- AKCIÓ! Asus ROG Flow Z13 +ROG XG RTX 3070- i9 12900H 16GB DDR5 1TB SSD RTX 3050Ti 4GB + RTX 3070 W11
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest