- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
#94529552
törölt tag
-
F-ECT$
titán
válasz
SzlobiG #133992 üzenetére
S-Max és Mondeo főleg csak 2.0 diesellel van, és a hétköznapi használat 2x10 km-t jelent, ami nem túl egészséges neki. Persze kb 2 hetente mennénk vele hétvégén is hosszabb utakra, akkor kikormolhatná magát.
A nagy méret parkoláskor zavaró, de ami fontosabb szempont, hogy az asszony is vezetné, és ő nem szeret ilyen nagy autókat vezetni.
A második gyerek még nem 100%, és ha valóban kicsi lesz, akkor eladom a mostani választást (ami nem biztos, hogy C-Max lesz) és veszek egy S-Max-ot
-
-
válasz
SzlobiG #133910 üzenetére
Korábbi hsz.-ekben már említettem. Ha mutatsz 2009 vagy utáni, keveset futott, újszerű kombit, akkor nem állok ellen. Sajnos én nem nagyon találok, pedig Accord/Avensis/Mondeo/Octavia köröket futottam már le, és főleg diesel, tekert km órás (évi 20-30k alatt senki sem vesz), érdekes előéletű autókba futok bele.
#133909 kornelka: Ezen én sem parázok. Inkább a padka, járdasziget, ami küszöb/lökhárító gyilkos, bár erre még nem volt incidensem.
-
válasz
SzlobiG #133854 üzenetére
Nem akarom megölni az ebből kialakult vitát, de faternak kell főleg. Rövid távokon gyakran járkál vele, ami 3-4 falut átívelő heti út lenne, vagy néha melóba járni, de szezonban viszont hosszabb, több száz km-es távokra is használva lenne. Tehát elsősorban 1800-2000ccm-es benzines tökéletesen elég lenne, arra hogy 3-4 főt és 2-5 bringát vigyünk vele versenyre, esetleg üres almás ládákat/zsákokat felhozzuk a gyümölcsösből. Így csak legutolsó esetben néznék diesel, mivel fel sem melegszik benne a víz, mire már le is lenne állítva.
-
lenko
aktív tag
-
Kornel
veterán
válasz
SzlobiG #133859 üzenetére
Te hallod mindig kva okos vagy 😂
Egyébként pont nem igaz amit mondasz, de jó nezni, ahogy bármit megmagyarazol úgy, hogy a te preferenciádnak megfelelő legyen.Egyébként normál használatra bőven élhető benne a 2.0 benzin, sőt, az egyik legjobban sikerült /legmegbízhatóbb Ford/mazda motor, nagyon sokáig futott, nem véletlenül. (Mazdaval közösen használtak)
Pár apró gondtol (szivosor lapatjai, stb., de fillerekbol orvosolhatók) eltekintve ez tényleg örök élet, ellenben a Ford dizeleivel.
De hát ugye kinek a pap, kinek a papné.
Egy bajom tényleg van ezzel a mondeoval, hogy csak 5 sebesseges váltóval szerelték, ha lett volna 6-osban, lehet most ezt hajtanam a civic helyett. (Erősen nézegettem őket) -
Kornel
veterán
válasz
SzlobiG #133857 üzenetére
Hondanal és suzukinal benzinesbol van több, mondjuk 80-20 arányban.
Mégis a benzines a drágább.
Elárulom miért.
Használtan ugyanannal a típusnál azonos evjaratnal és felszereltségnel - jó eséllyel - mindig a benzines a drágább, a várhatóan kisebb szervizkoltsegek miatt.
10-bol 9-szer így lesz, nyugodtan lehet csinálni a hahu árak alapján egy összehasonlítást is.*Tudom, nagy dízel fun vagy, de ez az igazság.
-
runner 125
nagyúr
válasz
SzlobiG #133410 üzenetére
Van már, az új 2016-os modell IS200T néven fut, úgy 240 le körüli teljesítménnyel.. illetve SUV vonalon NX200T érkezik ugyanazzal a turbomotorral.
Tom1939
Hm, nekem még emésztenem kell ezt szedán-SUV kombót.
Viszont ez az S80 bejövős. Jó vételnek tűnik, sokáig valószínű nem lesz meg.
-
-
szőröscica
addikt
válasz
SzlobiG #133173 üzenetére
Azért ezekkel az szvsz nincs hardveres különbségekkel óvatosan, simán lehet, hogy nincs, de érdemes utánanézni mielőtt rádurrant az ember egy 200 lovas szoftvert.
Lehet nagyobb IC, más csapágyazás, stb a gyárilag erősebben.
Ha már a kezdetekkor kétség van azzal kapcsolatban, hogy elég erős lesz-e az autó, akkor nem a chipre kell hagyatkozni, hanem gyűjteni még egy kis pénzt, és megvenni a nagyobb motort.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
SzlobiG #132855 üzenetére
Több olajat fogyaszt, mint benzint.
ELég sok tulaj hirtelen kompresszió vesztésről számolt be. Aztán nagy vákuum volt az értékesítő pénztárcájában. Tényleg sok baj volt velük. Az 1,0 ecoboost viszont jó motor, azokkal nincs baj. A legerősebb 140 ló, az már korrekten mozog.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
SzlobiG #132821 üzenetére
Attól függ, hogy aktív vagy passzív regenerációról beszélünk. A passzív mehet akár minden alkalommal is, amikor beindítod. Télen elég sokáig emelt alapjáraton megy dúsabb keverékkel, hogy hamarabb melegedjen. Aktív még nem volt nálam, mióta megvan az autó...(1 év 4 hónap) Nálam olyan 300 és 1000 km között van a passzív is, sokat függ attól, mennyi a rövid városi út.
Nem 800 fok után indítja, hanem 800 fokot is eléri, miközben regenerál. 80 fokos vízhőmérséklet fölött és még egy csomó minden mást is figyel, pl. minimum 1/4-ig kell hogy legyen a tank, ha nincs, nem is indul. Aki kevés naftával szaladgál, az hamar ráfázhat.
-
footy
addikt
válasz
SzlobiG #132782 üzenetére
Ha emlekeim nem csalnak, akkor a DPF valami 800 fokon van uzemi homersekleten, szoval ilyen szempontbol tokmindegy hogy tel van vagy nyar, max annyi hogy telen nem 11 hanem 12 km-t kell menni hogy elerje a hofokot.
A vezerlo pedig akkor inditja a regeneraciot, ha a korom szintje a DPF-ben eler egy bizonyos erteket,ilyen szempontbol km-ben nem meghatarozhato a regeneracio gyakorisaga. inkabb ugy irom, hogy 300 es 1000km kozott barmikor lehet. -
^Boss
őstag
válasz
SzlobiG #132782 üzenetére
ha leírjátok, mi fog kelleni ahhoz, hogy ne legyen probléma a hétköznapi naponkénti 2x10km-es járatással, akkor úgy fogom alakítani a hétvégéimet, szabadságaimat, hogy nagyjából tudjam tartani. mennyit kell autópályázni, autóutazni, stb., hogy ez ne legyen gond? szívesen mennék vele élményautózni, 6-7literes fogyasztás mellett több az ember kedve, mint a Cruze 11 körülijével
-
mycso
veterán
válasz
SzlobiG #132315 üzenetére
Állítólag elnyűhetetlen. Sokat olvastam utána, meg kérdezősködtem is fórumon, szerelőktől (renaultosoktól), igazából semmilyen hibát, problémát nem tudtak mondani ezzel a motorral kapcsolatban.
Ezért is került be a kalapba, sőt a listám első helyére.(#132314) g@bo: hali, páromnak ilyen d corsája van, csak dízel, meg két személyes. Egész szerethető autó lenne...
Az ülések elsőre jónak tűnnek, egészen jól fognak, meg kellően kemények, viszont valahogy nem lehet benne kényelmesen ülni. 100-200km után olyan, mintha agyon vertek volna, ő többet is megy vele és panaszkodik, hogy fáj mindene... Nem tudom, hogy esetleg valami más felszereltségi szintnél van-e normális ülés hozzá. -
Atlantis
veterán
válasz
SzlobiG #132116 üzenetére
Szerintem is, más kérdés, hogy az aktuális Focus szerintem méretéhez képest szűk, gyerek(ek)kel én nem azt nézegetném a helyében, a C'eed-i30-Auris trió viszont jó tipp, utóbbinál azért vagy beleszeret az ember vagy nem, mert a belső tér sajátos. Más épkézláb kombi nem jut eszembe.
-
matyi19
őstag
-
válasz
SzlobiG #131589 üzenetére
Csendben jegyzem meg a TC cikk megkérdőjelezhetetlensége kapcsán, hogy 2012-ben jött az MQB platform, azokat már a szíjas 1.4 TSI-vel szerelték.
Most használom a 3. láncos TSI-t, 2 ebből 1.4 volt, simán megvenném a 4.-et is, mert jó.
Szerk: ha jól rémlik, a cikkben az 1.2 TSI-t köpködték.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
SzlobiG #131584 üzenetére
Hol láttál szakadt láncot? Csak nyúlnak, annak is hangja van időben. A zinterneten nem kell mindent elhinni.
Ezt nézd meg, legalább nem fogsz zöldeket beszélni.
Az olajnyomásos láncfeszítő a gyenge pont. Amíg nincs olajnyomás, addig nem feszít kellőképpen, és indítózásnál ugorhat egy fogat. Ennek természetesen vannak előjelei, csak az elhanyagolt motorokkal fordul elő, ahol figyelmen kívül hagyják a reggeli traktor hangot.
-
szezso15
addikt
válasz
SzlobiG #131477 üzenetére
Ezt tudtam, közben haverom Ügyfélkapuján keresztül sikerült lekérdezni.
Vagy nem volt visszapörgetve, vagy vizsga előtt tekerték mindig.
(#131479) Luck Dragon: Köszi!
Én is jókat hallok róluk, kisebb kerti munkákhoz használná (fűkasza, láncfűrész, stb. szállítása). A Mitsubishik egy kicsit öregebbek, mint a Nissanok és ez számára nagyon fontos.
-
-
válasz
SzlobiG #131409 üzenetére
Semmi ilyen szándékom nincs (mármint feleslegesen vitázni).
Az meg hogy a szívemen viselném egy olyan téma és annak olvasóinak a sorsát ami nekem kedves, sajnos magában foglalja azt is , hogy megjegyzem ha valótlanságot látok-hallok.Az hogy időről időre besokallok, és muszáj levezetnem phórumon kívül az itt felgyülemlett butaságot, legyen az én bajom. Ha már mással nem tudsz megtalálni, akkor nyugodtan hátradőlhetek
Viszont szívesen látunk Júni 18.-án a találkozón, hogy ott is elmondd, és bizonyítsd az elméletet.
(#131410) mdani01: ugye? Én is ezt mondom sokszor. A malacnak igaza van. Max az időt kell mellé igazítani
-
válasz
SzlobiG #131405 üzenetére
Jaaaa, hogy a júzer , mongya...akkor az biztos úgy van. Pl a Grabovoj számokat is ha felvésik az adagoló falára, akkor jobban áramlik ám a nyál! Megkérdezhetem, hogy mennyire használod ki azt a csipet?
(#131406) fi:zi'k : Esetleg a zEgyetemen azt is taníccsák, hogy a bevitt energiáhon kell idő is meg az sem mind1 h a többlet teljesítményt meddig használják?
Mert ugye csip nélkül is lehet kevesebbet fogyasztani, ha nem nyomja az ember a pedált
Tipikus placebó hatás, amikor egy fröccsre 2hú-há-megizé" oszt onnantól még annyira sem nyomja a nép mint annak előtte. Ez nem a csiptuning használata. Kérdezd meg pl Kiskikót. Neki gyári ABT van, és használja. Hogy-hogy nem, a lovak éhesebbek lettek.
Szerintem maradjunk annyiban, hogy a Challanger sem azért robbant fel, mert a hatalmas optimalizált sebességtől annyi üzemanyagot termelt, ami szétvetette.
-
Mike81
senior tag
válasz
SzlobiG #131390 üzenetére
Köszi a választ. Sajnos az i40-ben csak 1.6 szívó benzines van. Létezik 2.0 is belőle de olyat még nem láttam eladót. Mondeo S-max vonalon meg csak disel van. Turbo benzines ritka nagyon. De ezzel gondolom nem mondtam újat. Jaj nehéz dolog ez nagyon. Meg kell nézni surgosen egy benzinest ;-)
-
-
-
-
w333
félisten
válasz
SzlobiG #131311 üzenetére
Ennyiért tényleg nagyon jó vétel ... nyomatékos kis dögök ezek !
Ahogy látom ebben már az óracsoportban van a nagy fedélzeti komp. illetve már a kulcs nélküli indítás + leállítást is tudja
(#131314) SzlobiG
Persze de szerintem inkább a jóval kisebb nyomatékot érezted benne, az meg hogy ilyen sokat tudtatok alkudni, az tényleg durva ... de hát vannak még olyan eladók akik eladni szeretnék az autóikat és nem csak árulni
-
w333
félisten
válasz
SzlobiG #131110 üzenetére
Biztos ezért sokan utálni fognak ... ültem már mindkettőben és élőben az új Mondeó határozottan sokkal szebb és jobb mint a régebbi modell, mintha nem is ugyan az-az autó lenne, én nem szeretem a Kombi autókat de ez az új Mondeó brutálisan szép kívül + belül
Persze a régi sem rossz, nem ezt mondom ... de az új sokkal sportosabb, dögösebb, nekem valahogy jobban bejön
Különben ez nagy megtévesztés, akkor miért van odaírva hogy 1.5
(#131112) F-ECT$
Élőben hasonlíts össze őket és meglátod, illetve a Superb nem tetszik ? mert ebben is óriási nagy hely van ... és jó komfortos autó
(#131114) Declare
Én innen vettem, itt még 5-6M volt említve Link
-
-
Atlantis
veterán
válasz
SzlobiG #130365 üzenetére
Újítok, csak ennyi az oka. Km valós, olajfogyasztás nem jellemző, bár volt egy időszak, mikor kb. 4-5 dl-t megevett két csere között vagy csak átbasztak a cserekor és nem tették tele. Azóta mindig ott vagyok és csere után ellenőrzöm a szintet, azóta nem fogyogat, bár a felhasználási körülmények is változtak, kevesebb a hideg városi üzem.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
SzlobiG #130227 üzenetére
Jövőhét elején kell leadni mi kell, de már úgy néz ki eldőlt:
Skoda Octavia Combi Style (feketemágia/bézs).
Csak 8-18 hét mire megjön...
Illetve ennek a felszereltség nem írtam még, skodába ezek vannak:
"Maxi-DOT" multifunkciós kijelző
3 db fejtámla hátul
8 hangszórós kivitel
Ablakmosófolyadék-szintjelző
Ablaktörlő (''AERO'')- és mosó elöl
Ablaktörlő- és mosóberendezés hátul
Automata klímaberendezés ''Climatronic''
Bőr kormánykerék (3 küllős)
Csatlakozó (12V-os) a csomagtérben
Elektr. áll. és fűthető külső tükrök
Elektr. behajtható külső tükrök,
Elektro-mechanikus szervokormány
Elektromos ablakemelők elöl
Elektromos ablakemelők hátul
ESC (Elektronikus stabilitásvezérlés)
Fekete tetőléc
Fényre manuálisan elsötétíthető belső
Függönylégzsák elöl, hátul
Fűthető hátsó ablak
Gerinctámasz az első ülésekben
GreenTec csomag
Gumiabroncs-légnyomás ellenőrzés
ISOFIX-gyermekülés rögzítési pontok
Kéttónusú kürt
Ködfényszóró
Könnyűfém keréktárcsák "Minoris" (16")
Könyöktámasz elöl ''Jumbo-Box''
Könyöktámasz hátul, sízsáknyílással
Magasságállítható első ülések
''MDI'' multimédia adapter
Motormegjelölés nélkül
Négy irányban állítható kormányoszlop
Oldallégzsákok elöl
Osztottan dönthető hátsó üléstámla
Rádió ''Swing'' MP3 lejátszással
Rádiótávirányítás a központi zárhoz
Rakomány-rögzítő elemek a csomagtérben
Rugalmas szervizintervallum
Sebességszabályzó (Tempomat)
Szemüvegtartó
Széria gumiabroncsok: 205/55 R16
Színre fújt külső tükrök
Tárcsafékek elöl és hátul
Tárolórekesz az utasülés alatt
Térdlégzsák a vezetőoldalon
Vezető- és utasoldali légzsák
Zöld hővédő üvegezésMetál fényezés
Acél teljes értékű pótkerék, autóemelő
Füthető első ülések
Multifunkciós bőr kormány
Navigációs rendszer Amudsen
Parkolóradar elöl hátul
Riasztó
Europa Sd- kártya
Telefonelőkészítés MobilBox-szal -
Atlantis
veterán
válasz
SzlobiG #130102 üzenetére
Egyetértünk, bűnronda szerintem is.
Black: Hát az szar ügy, azért megnézni, kipróbálni nem kerül semmibe a fókát sem. Én lehet azt választanám a listádról, még a hibái ellenére is. Persze a típus csak egy dolog, azt meg nem írtad, mire használnád. Ha sokszor mennek vele 4-en hosszabb utakra, akkor valóban szűk lehet a fóka.
Szerk.: Amit írtál felszereltség, abban se digit klíma nincs, se normális rádió, sőt a VW-t ismerve, se egy darab gomb a kormányon és a tempomat se tűnik fel elsőre.
-
footy
addikt
válasz
SzlobiG #129853 üzenetére
Power shiftet dicsérik akiknek olyan van jobb mint a sima auto mata.
Addig amíg nem kell kuplungot meg kettőstömegűt cserélni
troll offAmúgy tényleg érdekelne, hogy a fogyasztáson kívül miben jobb. Én eddig akárhány duplakuplungos(DSG) autóban ültem mindig azt konstatáltam, hogy nem veszi fel a versenyt komfortban a hidropneumatikussal.
A másik amikor gurulásból kell gyorsítani és telnek a másodpercek mire eldönti a váltó hogy hanyadikba is kellen visszakapcsolni.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! FEHÉR ipad pro 13" M4 billentyűzet, VADIÚJ! EU-MAGYAR átvilágítós (lézeresen)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 12GB I 500GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Lenovo T14 Thinkpad G2 FHD IPS i5-1145G7 vPro 4.4Ghz 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- HP 14 Elitebook 1040 G9 FHD+ IPS i5-1245U 10mag 16GB 512GB 5G Modem Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- Samsung Galaxy Watch 7 44mm E-sim / Gyári Garancia 2026.10.22-ig
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest