- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Csaby25
őstag
válasz
Kornel #92693 üzenetére
Ertem, itt ugy latom, hogy a focusnak nagyobb a fogyasztasa, mint a toledonak, vagy ez gyakorlatban nem igy van?:
Seat - Toledo II (1M2) - 1.6 16V (105 Hp)
Ford - Focus Hatchback I - 1.6 16V (100 Hp) -
-
EQMontoya
veterán
válasz
Kornel #92677 üzenetére
Ma éppen egy Accordos húzta rám a kormányt jobbról úgy, hogy balra egy villamospálya volt, villamossal. Aztán dudálás után még Ő akart verekedni a lámpánál. Nem az első, és nem az utolsó, asszem. Durvább eszközt azért nem akarok, mert akkor szarul járhatok utólag, de valami kelleni fog...
-
footy
addikt
-
footy
addikt
válasz
Kornel #92648 üzenetére
Most én is vacilálok, házra kellene a pénz aztán gondolkoztam, hogy veszek valami ősdízelt 3-4ezer euroert.
Bár kicsit fázom az öreg autóktól, mert bütykölni nem szeretek. Ha nem lenne ilyen kemény a Leon, igazából nem is gondolkoznék most cserén.
A helyedben amúgy vagy Priust vennék, vagy egy 1.8-as (űr)Civicet. -
válasz
Kornel #92533 üzenetére
Ez a legkönnyebb , valóban. De felismerni hogy nem velünk és itt kezdődött a két tábor évődése, elfogadni hogy mindkét oldalon vannak szélsőségek, meg hogy lehet ezt a helyén is kezelni, sokkal nehezebb. Én pl gyártótól függetlenül is szoktam ajánlani kocsikat.
De legyen, lekopok erről -
Mágus2
Közösségépítő
-
8th
addikt
válasz
Kornel #92322 üzenetére
Állapot függő a nem túl soktól qrva soknál is többig terjed a skála. Ford Escort-ot csak akkor vegyél (kivéve mk7) ha van a baráti körben de még inkább a közeli rokonságban karosszérialakatos. Azok már 8-10évesen rohadtak mint az állat. Milyenek lehetnek most? Pedig amúgy egy komfortos autó lenne egész kulturált beltérrel kényelmes ülésekkel csak ugye a rozsda. Ha olcsón szervizelhető de már élhető dízelt akarsz maradj a kiforrott stabil adagolós de már közvetlen befecskendezésű turbódízel motoroknál. Common rail motorból az öregek közül egyedül a Fiat féle 105lovas 1.9 jtd-t merném bevállalni mert azon javítható minden és cr motorhoz képest olcsóért is van hozzá alkatrész. Amúgy meg alap, hogy tédéií.
-
TaaT
nagyúr
-
-
Nkboy
senior tag
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Kornel #91224 üzenetére
#91217 harmadik bekezdés utolsó mondat.
reszerk: ha kifelé ellenőrzi a bisztossági szolgálat, akkor nem fogja lopni. értem, hogy mire gondolsz, megértem, hogy így gondolod, és szívem szerint, elszakadva a realitástól egyet is értek, de a gyakorlatban ez nem így működik, ahogy elképzeled. és ez nem sajnossági kérdés, ez van.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Kornel #91218 üzenetére
olvasd el a szerket.
amúgy meg lehet hogy az életéért harcol, de ha rajtakapják, hogy lopja az olajat, vagy harmadszorra hozzák vissza az autót amit szerelt, és repül, akkor mehet a híd alá... hidd el összekapja magát.
és ezt nem az egyemen tanultam meg, hanem a kecskeméti hanwha food tésztagyár csomagoló gyártósorán
szerk: az egy másik kérdés, hogy a szervizek tulajdonosai is szarnak a farmra, és pontosan tudják, hogy mi megy, és nem is akarnak tenni ellene, mert minden minőségre elköltött forint kb. úgy adódik ki itthon, mintha a tulaj fogát húznák. ez a legnagyobb szívás ebben az országban, de ennek nem sok köze van ahhoz, hogy mennyit kap a dolgozó. az állítás az, hogy ha többet kapna sem dolgozna jobban, amíg nem kérik számon és a számonkérésnek nincs következménye.
-
muratomi1
senior tag
válasz
Kornel #91155 üzenetére
Ismerősömnek van ilyen kocsija eléggé tetszik de viszont egy olyan szarja van, hogy nem rugozik normálisan. Oké egy gyártó se a magyar Budapesti utakra tervezi az autókat..
Amikor megláttam az új 508ast azt mondtam nem rossz sőt bele is szerettem de ilyenből egy kisebb kéne meg talán kevesebbért. Hát az 508nak se túl nagy az ára van 5 milkáért is 2.0 motorral ami nagyon korrekt de nekem/nekünk nincs ennyi pénzünk erre meg az nagy is volt. Ez meg kész üzlet/301/ ennyiért. Klímás lesz eldöntöttem mert nyáron bele lehet dögleni de akkor is elég az 1.2es motor 100/14s nem olyan rossz az a fogyasztás városban 6.3 ami tényleg nem vészes a vw polo 1.2es 10.5 fogyasztásához képest. Kár, hogy ennyiért nem árulnak többen igazi autót mert ez a 301 az meg van dácsia amit semmiért se vennék meg meg kia de ezek nekem nem érik meg lévén faternak 307 volt régen 305 akkor nekem is kell egybocs a "sszösszenetért"
Bitpork: anyámnak volt skoda octavia 1.6os és 2.0
Az 1.6os fél éves volt hertzből lett véve 1 hét alatt ellopták.. visszapillantó mögött kulcs lehet ezért szeretni de ez volt.
Nem fogyasztott 10 liternél többet álom autó volt iszonyat jó volt.. a 2.0 régi hugyos szar volt 2002es sárga képtelen volt felgyorsulni minden este ki kellett szedni valamit belőle h reggelre ne merüljön le az akksi... ezután lett a 301es. Ja és én mindig Fabia-t akartam nagyon tetszett de ha 10 felett van a fogyasztás klímával akkor nem köll. -
#42667776
törölt tag
-
-v-
addikt
válasz
Kornel #91124 üzenetére
ja és ahogy kiszámoltam, spórolna 2, max. 3 ezer ft-ot havonta.
Én is ezt számoltam ... hosszútávon jó a fogyi, az önmagában sok km, az a napi 2x7 km plusz a kis városi pörgés meg elég kevés arányaiban, ha ott lehet is nyerni 1-2 litert a fogyin az 2-4e ft spórolás havonta... cserébe ami tudja azt hogy ilyen kis távokon is érdemben kevesebbet eszik (és tudja az összes többi kritériumot), abból 800ért semmi nem lesz, max. betegágy. Na meg havi 2e ft spórolás miatt eladni egy autót, amivel amúgy nincs baj és teljesen elégedett az ember
És beleugrani valami ki tudja mibe 800ért... mi itt a kérdés?
-
KAMELOT
titán
válasz
Kornel #91113 üzenetére
Igen ehhez garázs kell, de ha nincs garázsod akkor ez az egyik megoldás!
Szerk: Értem...akkor ezen túl így járok majd el! Köszi az infót! Mondjuk nekem 15 perc után már normal-ban van a hőfok.
(#91112) [rvilike]: Ha tél van és -10 fok akkor 15 percet szoktam melegíteni. 1 óra alatt 0,5 liter dízel üzemanyag fogy el. Szóval 15 perc alatt 0,12 liter.
-
-
KAMELOT
titán
válasz
Kornel #91098 üzenetére
Akkor ez jó hír!
Visszatérve a fogyasztáshoz.
Kocsim 1996 Ford Escort Combi 1.8D 60 ló
90km/h...4 liter
90km/h kamion mögött...3 liter
150km/h (végsebességnél full gázon)...6.5 liter (ennél többet nem lehet kifacsarni)
Tank benne 45 liter ami durván 900km elég!Szerk: hidegen sosem járok. Megvárom míg bemelegszik. Akkor is ugyan így van!
-
parandroid
félisten
válasz
Kornel #91094 üzenetére
Ja, közben néztem pár tesztet, kiderült, hogy cikkeztek róla eleget, és szidja-hordja minden újságíró, hogy milyen unalmas és béna, meg hogy ilyet úgysem vesz senki (mondjuk ebben kb igazuk van, azt nézve, hogy mennyi szaladgál belőlük), és lehet, hogy én vagyok egy szánalmas lúzer, de nekem határozottan tetszik. Konkrétan a jelenlegi Toyota-kínálatban a Yaris mellett az egyetlen, ami tetszik. Dolgozzanak csak szépen a hibrid-technológián, én meg addig is figyelek, és 5-8 év múlva komolyan benne lesznek a listában a következő autóvásárláskor.
p
-
Acheron
őstag
válasz
Kornel #91079 üzenetére
Sajnos nem nekem lesz
A feleségem fogja hajtani, a Prius pedig formailag nem jön be neki (ami az ufo Civic szimpátia mellett érdekes, de ez van) A fogyasztás egyébként nem mérvadó, olyan keveset fog mozogni az autó. (hosszabb távra van nagyobb, azzal én járok ezután is)
-
Tankblock
aktív tag
válasz
Kornel #91070 üzenetére
Igazad van, de akkor is bosszantó. Az autó még csak 1 éves és már meggyalázták. Ebben az országban semmi sem szent.
Ebből kifolyólag vettem még 1 szett fém felnit a nyári alá, mert nem szerettem volna 4 téglán látni reggelre. Nincsenek már illúzióim.
Eddig a "mérleg" -1 PUG 206 SW, és most egy dísztárcsa. Innen már csak nem szalonképes mondatok jutnak az eszembe
Szerk: az kimaradt, hogy 3 év alatt...
-
gaborbol
őstag
válasz
Kornel #90773 üzenetére
Hello,
Pont ilyenem van, ilyen szinben. Kelles meglepetes volt szamomra, meloba jarok vele minden nap es teljesen rendben van. 220k van benne es egyben van, nezem a hirdeteseket es 300-400k val is akadnak ezek az evjaratok es azok sem bontoszokevenyek.
Az aksi pakk miatt seem kell aggodni meet darabokban cserelheto a hibas resz 8k huf/darab. -
neduddki
nagyúr
válasz
Kornel #90789 üzenetére
HI!
hogy te mekkora egy ravasz totyiklako vagy, ezzel a trukkel tudani mindekivle hogy elado a buzuki, kozben elkerulni a moderatori figyelmeztetest!!! Qru figyejje:- )))
udv
neduddki
mod: en elso kornbeninkabb forumikon tolnam, akar itt a zuzukiban akar kifejezetten buzuki/taps totyikokban, arban a felso harmadba belove
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #90773 üzenetére
Ja értem. Akkor hajrá. És addig mivel jársz? Busszal? : o
Amúgy nekem tetszik a Prius. Egyik ügyfelünknek is van és néztem / ültem benne, nekem speciel piszkosul tetszik a belseje. Rendkívül modern hatást kelt és nekem az nagyon bejövős. Méretben is kellemes ahogy mondod de mégsem olyan nagy, hogy ne lehessen vele parkolni.
És meglepően relatíve "olcsón" megy... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Kornel #90593 üzenetére
Hát maradok a gyári ajánlásnál/előírásnál inkább.
Feltöltési mennyiség : Kenőanyag-kapacitás 4 liter
Használat : Normál
Csereperiódus : Csereciklus 12000 km / 8 hónapTermékek : 8100 ECO-CLEAN+ 5W-30 (mérsékelt éghajlat)
: 8100 ECO-CLEAN 5W-30 (mérsékelt éghajlat)
: 8100 ECO-LITE 5W-30 (mérsékelt éghajlat)
: 8100 ECO-NERGY 5W-30 (mérsékelt éghajlat)
: 8100 X-CLEAN FE 5W-30 (mérsékelt éghajlat)
: 8100 X-CLEAN 5W-30 (mérsékelt éghajlat)Használat : Szigorú
Csereperiódus : Csereciklus 6000 km / 4 hónapTermékek : 4000 MOTION 15W-40 (mérsékelt éghajlat)
: 2000 MULTIGRADE 20W-50 (mérsékelt éghajlat)mod:
bigmasterg: Allinaz ilyen esetben visszautalja a már befizetett lóvéd. Csak írd meg nekik, hogy bocs de nem tudtad, hogy is kell biztosítót váltani.
-
giigz
veterán
válasz
Kornel #90494 üzenetére
Nem zavar, ha valaki sérteget alaptalanul, de ezt most kikérem magamnak...
Ájjájjjájj de kár volt ezt elolvasni... Pedig nem akartam, már a múltkor is ejtettek szót az 1-es Megane-ról, de akkor is olyan felületesen, hogy rendesen idegesített a dolog... Most egy teljes cikket szántak az M1-nek, és aki ért hozzá, hát finoman szólva sem egy profi szakmai cikk lett... Gyakorlatilag egy általános iromány bármilyen 10-20 éves használtautóról, kritériumokra nem kitérve...
A táblázatok sem pontosak, de hogy nem Renault márkaszervizest és Renault-ra specializálódott maszek szerelőt kérdeztek meg, az biztos, ennél én is szakmaibb cikket tudnék írni konkrétumokkal, vagy nem jegyzetelték le amit mond, mert azokat az információkat amiket ők adtak, gyakorlatilag egy sima felhasználó 1 db. hozzászólásából ki lehet szűrni...
De komolyan sírok, miért nem írtak egy normális cikket szegény Megane-ról
Az meg nevetséges, hogy azt emelik ki, hogy a vezérlés és gyertyacsere időben történő elvégzésére kell figyelni csak ennél a típusnál, mert az a kényes pontja... Kb. pont a gyertya az ami egyrészt le van szarva mikor volt cserélve utoljára, 100k+-t is mennek vele M1-esek, a vezérműszíj, görgő meg abszolút nem hajlamos szakadásra, szorulásra... Inkább a régebbi dízeleknél lehet ez a vezérlés gond, de ott is csak akkor, ha jó sokkal túllépik a 100k km-t, vagy már nagyon régen cserélték... Tehát semmit nem mondtak az autóról, legalább szerencsére a gyújtótrafót megemlítették...
Viszont a cikk hiányosságait, fontos műszaki dolgokat, ami az egész lényege lett volna, fel sem tudnám sorolni... Pl. ha már a gyújtótrafó, akkor az ugye csak a 16V-s motoroknál jelent gondot, és mivel 12-18 éves autókról beszélünk, ezért jó eséllyel már rég ki lett cserélve, és azzal utána nem lesz gond... Akkor pl. ha már a vezérlést említi, a vízpumpából fontos, hogy jó minőségű kerüljön bele, ugyanígy az üzemanyag és olajszűrőből is... Pl. ki lehetett volna emelni, hogy az 1.4 8V-nél az autók millióiban megtalálható Bosch központi befecskendezéses rendszer van, annak minden előnyével és hátrányával, ami M1-nél kötelezően kiemelendő, az ehhez kapcsolódó alapjárati motor és potméter, ugyanis ez egy kritikus pontja az autónak. Úgyszintén a szívócsőnyomás jeladó, és amit gyakorlatilag nem tudok elhinni, nem lett megemlítve a fhp jeladó... Na ezt tényleg nem tudom elhinni... Gyakorlatilag aki hallott már ezekről az autókról valamit műszakilag, az tudja, hogy az fhp jeladó igaz pár ezres tétel, de kb. 10+ évente, tehát pont ezeknél a használtaknál lehet jelentős, cserélni kell, vagy esetleg tisztítás is megoldhatja... Aztán szintén ilyen hiba az ablakmosó motor, szintén piti pár ezer forintos tétel, de az is ismerős a Megane-osoknak... A hátsó kipufogó dob elvileg hajlamos rohadásra, de én még nem találkoztam vele, nekem még csak pici rozsda sincs rajta... Az autó alján lévő hátsó merevítő minden Megane-t érinti, ph1 és ph2-t is, kivétel nélkül szétrozsdásodik, zárt szelvényből 2500 Ft-os tétel, de akkor is meg kell csinálni... Váltóban olajcsere szintén nem árt mondjuk 200k km-nél vagy 10-15 évnél, jobb lesz utána sokkal a kapcsolás... Az meg, hogy az 1.4 8V-t egy csapással lerendezi, vicc.. Gyakorlatilag a legtöbbet ebből adtak el ebben az árkategóriában, ebből is van a legtöbb hirdetett, és akkor egy szót sem említ róla... Se az egyes motorokból, melyik miért jó, 1.6-ból a 8 szelepes 90 LE-s szintén mintha nem is létezett volna, felszereltségről sem eszik szó, egyszerűen semmi, pedig amiket most 2 perc alatt kisujjból leírtam, a legalapabb dolgok lennének, és akkor a részletekbe bele sem mentünk, ínyencségekről szó sem volt...
Egyszóval nagy csalódás nekem ez a cikk, azt hittem egy korrekt iromány lesz, esetleg hallok valami újat, de ez egy nagyon felületes semmi lett...
Ja és ez:
"...karbantartásra pedig érdemes hagyni pénzt, az ugyanis − ebben az árszegmensben − a vételárhoz képest akkor is tetemesnek számít, ha abszolút értékben nem is az."
Na ez így zárásnak kellett...
Azt írja nincs semmi baj az autóval, csak gyertyát meg vezérlést kell cserélni időben... Elárulhatom, hogy az alkatrészek Swift áron mennek, pl. az NGK gyertya 600 Ft darabja, vezérléscsere (ma rendeltem meg az alkatrészeket) 20k (Conti-Gates), vezérműszíjjal, görgővel, hosszbordás szíjakkal, vízpumpával együtt, +10 munkadíj, tehát vezcsere 30k... Olajcsere 10W40 Total olaj 4600 Ft, Mannfilter olajszűrő 1300 Ft... Féktárcsákat betétekkel együtt nemrég cseréltettem, Valeo, gyári minőség, 14k...
-
-
Nkboy
senior tag
válasz
Kornel #90557 üzenetére
Persze nem így van, oké.
A kérdés melyik mérési technikával kapja az Igazságot?
Kinek higgyen? Mi lesz akkor, ha különböző mérésnél, más-más eredményt kap? Semmi! Akkor is használja az autót.
Ha valakinek az autója hozza az átlag fogyasztást, akkor szerintem nincs értelme méregetni. Ha feltűnően megemelkedik a fogyi, akkor ráér agyalni azon, hogy mitől.
Szerintem kicsit túl van lihegve ez a fogyasztás téma.
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #90549 üzenetére
Nem a konkret fogyasztas erdekel
Csak az hogy ha mar penzben kb ugyanott vagyok a sima 95-ossel, mint premium benzinnel akkor inkabb premiumot tankolok, mert jobb a motornak. Ennyi.
Amugy 20-asert tankolok mar honapok ota...Es par hsz-szel ezelotz meg epp azt mondtatok (itt a forumon) hogy a teletankos modszer nem jo nem pontos, a kijelzest figyelo viszont igen... vissza lehet keresni... De jo h mindenki mast mond
-
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- World of Tanks - MMO
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Viccrovat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Call of Duty: Vanguard
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Intel Core i7-8700 / i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
- Windows 10 / 11 Pro Retail aktiváló kulcs Azonnal szállítással, számlával, garanciával!
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest