Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csuf
tag
válasz hibavissza #94599 üzenetére
Szia!
Sosem volt 100000Ft-os kitobi a 12-45 F4 PRO...
Jelenleg ez az obi a PRO sorozat legolcsóbb tagja. Mintabolt
Ismertető: 12-45 F4 PRO
Ha érdekel olvass utána, nézz teszteket.
Az áráról és a létjogosultságáról lehet vitatkozni, de a minősége - hangsúlyozom: szerintem - elég jó.
csuf -
trlala
aktív tag
válasz hibavissza #94599 üzenetére
Hol láttad százért?
-
Oly-Service
tag
-
aginor
addikt
Lehet, hogy kitobi kategória, de ez pont egy kitobi.
Az ára szerintem alapvetően reális, de én inkább várok egy bontott példányt 100k-ért, mert a többi pro nagylátó zoom használt ára mellett nekem annyit ér meg max (de lehet, hogy még akkor is inkább egy 12-35 130k körüli áron).Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz aginor #94608 üzenetére
Most nézem, hogy az olympus E-M1 MK III-at a 2.8-as 12-40 200e-rel dobja meg, így ha ez az obi is lesz kitben (valahol mintha láttam volna pár hete a neten, de nem találom), akkor lehet, hogy nem irreális a 100e körüli ár (értem úgy, hogy ennyivel több a kit a váznál). De lehet hogy az újdonság miatt inkább egy kicsit több, de pl. 130e-t is bőven megér (nekem legalábbis) egy ilyen jó obi.
Két gépet nézegettem amúgy komolyabban tavasszal, az EM-1 MKIII-at és a Fuji x100v-t, de sajnos nem nagyon van most lehetőségem menni fényképezni, így teljesen felesleges lenne még egy gépet venni. -
aginor
addikt
válasz lugosi #94610 üzenetére
130-ért én már elgondolkodnék a nagytesókon is, elvégre azok csak 2.8-asok, alig több pénzért (persze cserébe használtak, de azok között is vannak újszerű darabok).
Studi: tudom.
Throme: időnként akad, de azért gyakoribb a kitből bontott használt jóárasított darab, én pl. ilyenre gondoltam, nem 0 kilométeresre. Bár e-infinity-n tipikusan vannak kitből bontott új, garanciális motyók hazai használtár környékén.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
csuf
tag
Üdv!
Jelenleg is kapható kit-ben: E-M1 II 12-45 F4 PRO 649990 Ft a mintaboltban - nem szürkén, 3 év magyar garanciával - szvsz van akinek ez is fontos, nem csak az ár. E-M1 II váz: 499990 Ft. Különbség jelen pillanatban 150000 Ft.
(E-M1 II 12-40 F2,8 PRO ára 729990 Ft most, csak az összehasonlítás végett.)
Szerintem várhatsz még egy darabig a 100000Ft-os kit-ből bontott példányokra... Nem kétlem hogy idővel lesznek, de nem mostanában fognak az apróhirdetésekben megjelenni Annyiért már holnap vennék egyet
Szerintem egyébként a jelenlegi árfolyam és gazdasági helyzet nem kedvez a beszerzési ár csökkenő tendenciájának a közeli jövőben.Egyébként elenyésző jelen pillanatban azon felhasználók köre akik érdemben nyilatkozni tudnak a minőségéről (legtöbben akik nyilatkoznak/ítélkeznek róla még csak élőben látni sem látták, nem hogy kézbe fogták volna) - gyakorlatban legalább huzamosabb ideig használták, kipróbáltak és véleményt tudnak alkotni róla, esetleg használtak nagyjából egy időben 12-40 F2,8 PRO-t is viszonyítás alapnak (én legalább egy nyílt napon az E-M1 III-al kipróbáltam anno a Mintaboltban - nekem elfogadhatónak tűnt, sőt mi több tetszett a korlátai ellenére, de inkább egy E-M5 III -al tudnám elképzelni kit-ben) . Igazából nagyjából csak az interneten olvasható/látható tesztek adnak támpontot a legtöbb embernek, és így nem tűnik rossznak - bár igaz ami igaz a legtöbbjük nem független a gyártótól. Ha számít a méret és a súly, el tudod fogadni a korlátait, valamint vannak nagyobb fényerejű fixek a tulajdonodban akkor szerintem jó alternatíva lehet. Ha van már 12-40 F2,8 PRO-d akkor szerintem felesleges.
Ha lenne az általam említett E-M5 III-al kit-ben én jó eséllyel vevő lennék rá - persze kellene kezdésnek legalább egy fényerős fix obi mellé.
De ez csak az én véleményem Ne kövezz meg érteÜdv: csuf
[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
-
trlala
aktív tag
válasz hibavissza #94616 üzenetére
Ez m43 topik.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz aginor #94614 üzenetére
Nem igazán szeretek használt dolgokat venni, csak ha nagyon muszáj. Én most a 12-40/2.8-at 300-ért látom, ez a 12-40 214e, az sokkal barátibb, plusz a tesztekben amiket láttam, a közelpontját nagyon dicsérték a 2.8-hoz képest, és azokban a tesztekben, amiket én láttam, az élességét is jobbnak hozták ki mint a 2.8. Ezen meglepődtem, de örülök neki. Igazából a fényerő, hogy 2.8 vagy 4 nekem nem sokat jelent, totál amatőr felhasználásra nekem majdnem mindegy. Ellenben az időjárásállósága egy szimpatikus dolog, jó a közelpont, jó az élesség, szóval nekem tetszik. Az egyetlen dolog ami nem szimpatikus benne, hogy nincs rajta az a hátrahúzható manuális fókusz megoldás, ezt sajnálom de ez van. Ez most nettó 170 újonnan, az nem olyan rossz. Kár hogy mindez csak elmélkedés a részemről, mert se időm nincs fényképezni mostanában, se lehetőségem nincs mit.
Az E-M1 MKIII-mal egy nagyon baró kis páros lenne szerintem. -
aginor
addikt
válasz lugosi #94618 üzenetére
Pedig, ha körültekintően választasz, akkor a kockázat teljesen vállalható, míg az ár jóval kedvezőbb, mint az újnál (a bontatlan fele, vagy 60%-a). De igazából nincs baj, ott az E-infinity és hasonló angliai webshopok, bár ezeknél viszont a garancia ami kérdéses, hiába új cuccot kapsz. A lényeg az, hogy ingyenebéd nincsen, valahol kompromisszumot kell kötni, azt viszont már mindenkinek magának kell eldönteni, hogy ezt hol, és miben hajlandó megtenni.
Az objektívről én is jókat olvastam (bár azt pont nem, hogy jobb lenne, mint a 12-40 azonos rekeszen), bár inkább egy használt 12-35, mint közel a duplájáért egy új 12-45, de ez csak az én véleményem. Nem vagyunk egyformák, de ez így van rendben.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
mpierre
veterán
Ötletes kis kapaszkodó, csak azt nem tudom mennyire lehet tartós a kihajtós rész...
#### Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B + Overnight Sensation hangdobozok + Kanto S6 #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html ####
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #94616 üzenetére
Én ebből elsőre inkább azt látom, hogy ki az a hülye aki Fujit vesz, ha pontosan ugyanolyan áron vehetne FF Milc-et is.
A 730 és a 850 között van egy pici különbség, ha pedig rendszerben gondolkodsz (még 2 objektív) nagyobbra nyílik az a bizonyos olló.
Abban egyetértek hogy ezek már nem kis pénzek és ha a méret nem számít igazán, akkor érdemesebb új belépőként többet áldozni és másfele nézelődni, mert képminőségben nagyon elhúztak a többiek. Nem akarom túl technózni a dolgot, nekem igazából elég az E-M5 II tudása is, de szerintem nagyon is kellett volna egy új szenzor az E-M1 III-ba... -
totálkezdő
tag
válasz mpierre #94621 üzenetére
Nekem első látásra nagyon tetszik, de nekem M10 MkII-őm van, kár, hogy ahhoz nincs. Persze jó lenne előbb megfogdosni, hogy úgy milyen. Viszont akkor kérdezek is valamit. PL5-höz van egy ilyen markolat:
Képtelen vagyok rájönni, hogy mi cél szolgál a baloldali függőleges elem. Szerintetek?
Előre is köszönöm a választ. -
mpierre
veterán
válasz totálkezdő #94623 üzenetére
90° elforgatva a kamerát a gyors cseretalpat "helyettesíti".
#### Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B + Overnight Sensation hangdobozok + Kanto S6 #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html ####
-
aginor
addikt
válasz jaanoo89 #94622 üzenetére
Mondjuk elsőre nekem is ez volt a gondolatom, illetve az, hogy az APSC nálam nem játszik, mivel a kicsit nagyobb szenzor nem ellensúlyozza a nagyobb méretet és a váltással járó sok macerát, de az FF-en én is elgondolkodok évente átlagosan egyszer, aztán számolok, és rájövök, hogy tök jó ez nekem, amúgysem vagyok olyan jó fotós, hogy a jelenlegi technika érdemben korlátozzon (pénzt meg ugye nem keresek vele, így ki sem termeli).
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Studi
addikt
válasz totálkezdő #94625 üzenetére
Nem vagy béna. Mindkét állványod saját gyorscseretalpat használ.
Van a piacon egy kvázi szabványos gyorscseretalp típus, az Arca Swiss, az ilyen befogóval rendelkező állványokat tudod használni. -
jaanoo89
aktív tag
válasz aginor #94626 üzenetére
" amúgysem vagyok olyan jó fotós, hogy a jelenlegi technika érdemben korlátozzon"
Én is így vagyok vele, nálam még bejön a képbe az Olympus Worskspace is, rém egyszerű és olyan színeket kapok, amiket máshol meglehetősen sok csúszka tologatással tudnék csak elérni. Ahhoz meg se időm, se kedvem.
Ha ők gyártanának FF gépet, akkor talán elgondolkodnék, egy ekv. 18mm és 135mm-es páros (ott a crop mód is játszik) nekem mindenre elég lenne. -
ZephX
senior tag
Sziasztok!
Felmerült bennem, hogy veszek a Helios 58 mm-eshez egy átalakítót, meg szétszerelő készletet és felrakom az Om-10II-re. Viszont egy másik fórumon a Yi 42.5 f1.8 is bekerült a képbe, amiről fel is világosítottak, hogy milyen tulajdonságokkal bír (egész jókkal). Van valakinek ezek mellett a 7art 55mm-eséről tapasztalata? Ez a Yi 42.5-ös 55 dollárba kerül és auto fókuszos, kérdés hogy a 7art hogy viszonyulhat hozzá minőségben? -
aginor
addikt
Amennyire tudom, a Heliost az egyedi rajzolata miatt szokták szeretni, azt a többi objektívtől nem kapod meg. Emiatt szerintem a Heliosnak is csak speedbooster mellett lehet valóban értelme, mert akkor nem vágja le az érzékelő a képszéleket. Amúgy mi ez a 7art? Ez a 7artisans lenne?
jaanoo89: monjuk a workspace-t csak kipróbátam, mert az én munkamenetemhez jobban fekszik a Lightroom, mivel sokszor nem egyszerre dolgozom fel a képeket, hanem részletekben, akár még egy-egy képet is. Nálam a makró és a túrázás miatt kicsit bonyolultabb a helyzet, de egy olyan már eszembe jutott, hogy veszek egy FF milc vázat egyszem nagylátóval, telére, makróra pedig marad a 43 felszerelés egy optimalizálás után. Viszont, ha Neked valóban csak ennyi kell, akkor egy Sony A7mk1 + valami 24-105 talán egészen emberi áron is kihozható.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
ZephX
senior tag
válasz aginor #94631 üzenetére
Igen a Heliosnál hallottam, hogy M4/3-on sajnos a crop miatt nem lesz olyan szép, mint egy full-frame gépen. Nem is ajánlott akkor annyira M4/3-ra? Igen a 7art alatt a 7Artisans 55mm f/1.4-et értettem. Nem tudom mennyivel lehet másabb pl ennél a Yi ami ugyan úgy kínai lencse, csak műanyag, de auto fókuszos.
-
ZephX
senior tag
válasz Ereshkigal #94633 üzenetére
Köszi megnézegettem őket. Egész jók szerintem sima átalakítóval is. Bár a speedbooster biztos jobban visszaadja az eredeti hatást.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz csaabz #94531 üzenetére
Igaz 20 napos téma, nem voltam gépnél... Szóval én egész biztosan írtam, hogy kifogtam pár decenteres példányt belőle. A vége a több hónapnyi szenvedésnek az lett, hogy vagy mindegyik Leica 12-60 amiket kaptam pontosan ugyanolyan mértékben decenteres vagy egész egyszerűen az Olympus E-M5 II és a Leica 12-60 együtt soha az életben nem lesz jó. Ezt arra alapozom, hogy több 12-60-t néztem össze több Olympus E-M5 II-vel! Mindig, minden kombinációban, minden beállításban a több száz kép mindegyike decenteres volt, míg a vázak M.Zuiko objektívekkel tökéletesen működtek. Egyedül azt nem próbáltam ki, hogy Panasonic géppel mit produkált volna a 12-60, akkor kiderülhetett volna az igazság, de mivel nem szándékozom Panasonic gépet használni, így ezt nem néztem.
Amikor keresgéltem a témában, rábukkantam olyan fórumokra, ahol ugyanez a jelenség volt valakinél a PL12/1.4-el is, ott is pontosan a kép bal oldala volt életlenebb és ő is több Olympus géppel nézte és a második példány után tovább adott rajta.
Elképzelhető hogy vannak olyan Panasonic objektív - Olympus gép párosok, amik együtt sohasem fognak jól működni?
Gondolom egymás dolgait nem tesztelik agyon, de elvileg erre lenne a szabvány... -
Throme
veterán
válasz jaanoo89 #94635 üzenetére
Ebben az esetben az általad használt oly obik nem lennének jók a pana vázakon.
Decenternél valamely lencsetag nem áll jól, szóval nem szoftveres problémárol van szó - szvsz - .
A bajonettnek egyformának kell lennie.
Valóban az lett volna még jó, ha ezeket a pana obikat saját márkás vázon is kipróbálod.
Lehet azon se jók és akkor az obigyártónál van a kutya elesve. -
aginor
addikt
válasz Throme #94636 üzenetére
Én nem értek a lovakhoz, de szerintem ezeknél a modern képstabos vázaknál lehet, hogy ennél kicsit bonyolultabb a kérdés. Anno a Pana márkaszervizből azt írták vissza ilyen kérdésre, hogy decenter esetén a váz is lehet a "hibás". Mivel a szenzor is minden irányba el tud fordulni, így ha nem megfelelően áll síkban a lencséhez, akkor az is okozhat problémát, illetve, tekintve, hogy a szenzor folyamatosan mozog minden irányba, így a nem megfelelő szinkronizáció vagy csak simán hibás működés is eredményezhet decenter jellegű jelenséget. Nem ok nélkül szokták azt tanácsolni, hogy rögzített képstabbal és/vagy másik vázon is ki kell próbálni a gyanús darabokat.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Throme
veterán
válasz aginor #94637 üzenetére
Én sem vagyok lovász de azt gondolom, ha a váz a ludas, pláne szenzor mozgatás miatt, akkor minden obival (nem decenteressel is) produkálnia kellene a jelenséget, hibát, mert nem hiszem, hogy csak a 12-60 esetében rezgetné/mozgatná a szenzort másképpen.
Amúgy a szervizek véleményével én már jobban vigyázok. Ugyan a pana szervizhez nem volt szerencsém - és ne is legyen - de nikotól már kaptam bullshit dumát decenterre.
Nem vagyok biztos benne, hogy dizájn szintű, vagy gyártó szintű az ismereteik.
Ez is, amit leírtál, tűnik inkább találgatásnak, lehetséges oknak, mintsem konkrétumnak számomra.szvsz
-
Mercutio_
félisten
válasz Throme #94638 üzenetére
A mai milc obik firmware szinten valszeg sokféle vezérlő/korrekciós/paraméter adatot adnak át a váznak, azek között lehet olyan ami gyártó specifikus és bekavar(hat)
De én is csak ötletelek.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Throme
veterán
válasz Mercutio_ #94639 üzenetére
Nekem az nem fér a fejembe - persze lehet tévedek - hogy a decenter egy mechanikai hiba, amire szoftveres magyarázat van.
Lencse, vagy lencsék nem állnak a megfelelő pozícióban ennél a hibánál.
Ezt hogyan lehet szoftverrel, FW-el befolyásolni?
Esetleg az történik, hogy az 5 tengelyes mozgatásnál az egyik kimozdulást (fényképező ) rossz irányú szenzor elmozdítással próbálná korrigálni a váz?
Ez létezhet? -
trlala
aktív tag
válasz Throme #94640 üzenetére
Informatikusként mondom, hogy a hardver és szoftver határai egyre jobban elmosódnak, illetve, hogy egy problémát hardveresen, vagy szoftveresen oldunk-e meg. Az, hogy egy lencse mechanikusan hibás-e (pl. decenteres), vagy csak annak tűnik, azt csak szakember tudja megmondani pontos laborméréseket követően. Egyébként szabvány ide, vagy oda, az símán elképzelhető, hogy egy gyártó ily módon próbálja maga felé édesgetni a felhasználókat. Elég a vezérlőszoftverben elhelyezni egy apró kódot, ami a gyártóidegen lencséket nem csak megkülönbözteti, hanem kicsit ront rajtuk. Éppen csak annyit, hogy a sajátja jobbnak tűnjön, de ne lehessen azzal vádolni, hogy szabványt sért.
-
aginor
addikt
válasz Throme #94638 üzenetére
Nem véletlen írtam azt, hogy "decenter jellegű" a hiba. A klasszikus decentert természetesen az objektív valamilyen hibája okozza, de alapvetően olyasmi a jelenség, hogy a fénysugarak nem merőlegesen érkeznek a filmsíkra (ezt elég sután sikerült megfogalmaznom, de remélem a lényeg azért érthető), de ez akkor is előfordulhat, ha nem a lencsét, hanem a filmsíkot (szenzort) mozdítod el. Márpedig bekapcsolt képstabilizátorral lényegében folyamatosan ezt teszi a gép, azért hogy korrigálja a bemozdulást, de ha valamit elszámol (alkalomszerűen vagy konstans), akkor az képhibát eredményezhet. A mai objektívek és vázak elég sokat beszélgetnek egymással, ha még azt is hozzávesszük, hogy jaanoo89 objektívjében még beépített stabilizátor is van, akkor elég nagy a hibalehetőség, de abban egyetértünk, hogy ezeknek nem szabadna előfordulniuk sem direkt, sem gondatlanságból.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
asdf_
veterán
válasz aginor #94642 üzenetére
Az a gond, hogy hiaba van kikapcsolva a stabi, ha menet kozben felre van szamolva valami, es emiatt nincs sikban a szenzor az obival, kikapcsolva is siman elofordulhat ugyanez (stabi kikapcsolasa eseten ugye csak annyi tortenik, hogy tovabbra is "lebeg" a szenzor, csak most nem kompenzal, es ez a lebeges ugyanugy lehet rossz pozicioban).
De igazabol mindegy is, juzer szempontbol azt mondja az ember, hogy 10+ eves az MFT rendszer es pont leszarom miert nem mukodik az A gyarto objektivje a B gyarto gepevel helyesen (ha egyaltalan ez a helyzet), oldjak meg, az o dolguk.[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz Throme #94636 üzenetére
“Decenternél valamely lencsetag nem áll jól, szóval nem szoftveres problémárol van szó -”
Sajna lehet szoftveres is , ugye van egy IBIS ami bármikor decenteressé tesz bármelyen obit. Sztem vmi szoftveres bug lesz de oly és pana nem puszipajtások igy nem fogják javitani. -
aginor
addikt
Ez igaz, nekem is eszembe jutott, de azért kisebb az esélye. A tuti tesztalany egy olyan váz, ami még stabilizátor nélküli (valami régebbi Pana). Persze még így sem zárható ki a szoftveres bug, de abban abszolút igazad van, hogy "pont leszarom miert nem mukodik az A gyarto objektivje a B gyarto gepevel helyesen (ha egyaltalan ez a helyzet), oldjak meg, az o dolguk.".
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Throme
veterán
Ez elég szomorú, hogy ha így van. Mármint a két cég nem segíti egymást...
Ennek a rendszernek ez az egyik erőssége, illetve ezek szerint lenne....
Szerencsére nekem jónak tűnik a pana budget kis telém az oly vázon, de akkor erre a jövőben odafigyelek, pedig a "sötét" 12-60 lencsén is gondolkodtam... -
jaanoo89
aktív tag
válasz Throme #94648 üzenetére
Ez pedig így van, ráadásul itthon még kapsz egy kis törődést is mindenféle mesékkel, kitalációkkal, szemétségekkel. Amikor pedig látod, hogy nem bírsz velük, inkább belemész, hogy előttük próbálod ki az objektívet, hiszen ha ott a boltban is látják, hogy ez bizony rossz, akkor majd megnyugodnak. De nem, egyszerűen rákenik a fényképeződre, mert az egy Olympus és ez konkrétan elhangzott: "ez az objektív túl jó a fényképezőmhöz".
Na ott elszakadt a cérna és csúnyán köszöntünk el egymástól. Azóta megfelelnek ezek a pont jó Zuiko-k is, nem kell nekem túl jó.