Hirdetés
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
-
Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
it Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
totálkezdő
tag
válasz INTELligent #94700 üzenetére
Megvan!!?? A probléma az volt, hogy hittem a használati utasításnak: 18. oldal "A kijelző megjelenítése felvétel közben". Ezen az 1-es pont (az akku töltöttség) mellett jelzi: Kártyaírás jelzője.
Én tehát eddig úgy véltem, hogy amíg ez villog, addig írja a képet, pedig hát egy fenét. Figyelmen kívül hagytam, és egymás után több képet készítettem (nem sorozatot!) és csodás gyorsasággal felvette.
Kedves VOND, ha gondolod, törölhető az egész.
Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget és a tanácsokat is. -
INTELligent
senior tag
válasz totálkezdő #94701 üzenetére
Ja azt hiszem értelek: szerintem amíg villog (miért gondolod, hogy nem azért villog ?), addig ír, csak az hogy ír, az nem jelenti azt, hogy nem készíthetsz képet, mert van puffere (=belső memória a képeknek, ahol átmenetileg el tudja tárolni, mielőtt kiírná a kártyára), amit nagyobb sebességgel tud írni.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
totálkezdő
tag
válasz INTELligent #94702 üzenetére
Értem, ezek szerint nem olvastam el elég figyelmesen a használatit, mert nem emlékszem, hogy hol írtak erről. Mindenesetre jó, hogy így van
-
Lassú Víz
őstag
válasz totálkezdő #94701 üzenetére
Pedig úgy van, hogy amíg villog, addig írja a kártyára a képet. De hol olvastál olyat, hogy közben nem használható? Arra van a buffer. Ha az megtelik, akkor fog megnőni a két expozíció közötti várakozási idő. Normál használat során ilyen lényegében nincs. Ha valakit ez korlátoz, vegye meg az UHS-II foglalatos zászlós hajókat vagy készítsen videót, ha már annyi képe van egy másodpercre .
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz forceberg #94705 üzenetére
Volt idő amikor több nap alatt hívták elő és nagyították a képeket. Ha megismételhetetlen a fotózott esemény, akkor meg úgyis mindegy.
Jártam egyszer egy esküvőfotós workshopon "megfigyelőként". A résztvevők a csokordobás fotózását gyakorolták. Felkészülés, beállás, csokor repült, elkészült az X képes sorozat és mindenki belebújt az LCD-be, hogy sikerült-e jó képet csinálnia. Majd megkérdezte a gyakorlatvezető, hogy ki fotózta le azt a lányt is, aki elkapta a csokrot? Hát, őt senki...
Szerintem a visszanézés hasznos, de nincs akkora jelentősége, mint amennyire szeretik használni az azonnali sikerélmény reményében.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
MrChris
nagyúr
válasz Lassú Víz #94707 üzenetére
Egy ideje az megy, hogy a lagziban már az esküvői képeket nézik vissza. Talán ekkor az utolsó kép az hogy a lagziban elkezdik az esküvői képeket visszanézni. Kifordult egy világ. Ha elég fejlett lesz a VR, fotózás előtt meg lehet nézni a képeket és az eseményt, fotózást se kell megrendezni meg az eseményt se kell megtartani.
-
ZephX
senior tag
Volt itt nemrég kérdés erről, ha jól láttam, csak ott Panasonic objektív volt. Én az Oly 17/1.8-ra keresek napellenzőt. A gyári Oly napellenzőt abszolút túltúlzottnak tartom, helyette néztem a JJC napellenzőjét [link] Megér ez ennyit? Vagy néztem helyette olcsóbb alternatívát, bár annak fentebb vázolták a hátrányait. [link]
-
PuMbA
titán
Ennyit biztos nem ér meg, de ez van. Más gyártók obijaihoz, ennél 3x nagyobb napellenzőt kapsz fele áron. Gondolom itt bejátszik a kevés eladott mennyiség Ha az obi rosszul "viselkedik" napellenző nélkül, akkor megérheti. Aliexpresses legolcsóbb cuccok semmit sem érnek.
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz MrChris #94708 üzenetére
De azt sem a kamera LCD-jén Egy háttérember (maga a fotós vacsora közben vagy helyett) kártyacserénél megkapja a telit, minimális módosításokat elvégez, ha egyáltalán, aztán mehet a vetítőbe. Akkor és ott alig lesz valaki, aki felismeri, pláne szóváteszi a képi hibákat.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
forceberg
veterán
válasz Lassú Víz #94707 üzenetére
Az M10III-on be van állítva, hogy 2mp-ig mutassa az elkészült képet(alapból valami fél mp volt, de az kevés gyorsan átnézni), így ha nem nyomom tovább az expógombot, vagy nyomom le újra, akkor szépen pont látom, hogy mi lett a kép. Még csak le sem kell vennem a kukucskáról a szemem.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
ZephX
senior tag
Igen ennyit szerintem sem ér. Bár ugyan ez eredeti Olympusban 22 ezer . Annyira nem rossz napellenző nélkül, de múltkor volt egy helyzet ahol kézzel kellett kitakarni a napot, úgyhogy volt rajta 4-5 step-up gyűrű is és így is belátszott kicsit a napfény. [kép]Teljesen kibékülnék a fém műanyag verziójával is, de nem találtam. Egy ilyen szögletes egyébként jó lehetne? Egész jónak tűnik, csak kérdés, hogy hatásos lenne-e. [link]
-
MrChris
nagyúr
A linkelt JJC oldalt szorítós bumszli csavarú, gondold meg neked praktikus e. Nekem az a másikféle menetes van, 46mm-es belső fogású sapkát simán bele lehet tenni-levenni, hozzáférek két ujjammal, stabilan tart, teljesen zár. Az 52-es belső fogású sapkát is bele lehet tenni, kicsit lötyizik sérülés ellen védi. Itt van egy komplett ebay-es ajánlat.
PuMbA: Már ne haragudj, de ennek mi köze az objektív gyártónak? Olympus 17/1.8-nak aszem 46mm-es a szűrőmenete, akkor legegyszerűbb 46mm-es szűrőmenetű napellenzőt keresni, pont annyiba fog kerülni, mintha a 46mm-es szűrőmenetű Canonodra teszed. Vaterán van cső alakú meg a bevágott fordított kúpos 1500-1600Ft-ért. Ebayen meg a többin is be lehet szerezni olcsó, fém és jó napellenzőket 2000ft körül, pont ugyan annyi ideig fog utazni, mintha más gyártó 46mm-es szűrőmenetű obijára vennéd.
[ Szerkesztve ]
-
ZephX
senior tag
válasz MrChris #94716 üzenetére
Köszi, valószínűleg ez a típus, lesz. Ezzel a típussal nem az volt a baj, hogy mivel jobban kiáll, mint egy szűrő, ezért nagyobb erőhatásnak van kitéve az objektív tengelyére. Az általam linkelt szögletes, csavarozósra, szerintem azért érkezett kompatibilitási kritika, mert kitudja, hogy egyes objektíveken mennyire vignettál egy standard szögletes műanyag.
lugosi: köszi, valószínűleg ez a típus lesz, vagy ehhez hasonló, ebay-os verzió.
-
PuMbA
titán
válasz zsiga_667 #94718 üzenetére
Így van Minden gyújtótávra más méret kell és nem a szűrőméretről beszélek. Egy 600m-es obira ekkora batár kell: [link], de egy wide-ra csak ilyen kicsi és lehetőleg szirom kialakítású: [link]. A kettő között pedig folyamatosan növekszik a méret, illetve a szirom megszűnik.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
A 20mm-esnél kritikus, mert annak mozog fókuszáláskor az eleje amin egyúttal a szűrőmenet is van. Azaz Oly nem ilyen.
zsiga_667: Ezt véleményezte, csak idézek: "Más gyártók obijaihoz, ennél 3x nagyobb napellenzőt kapsz fele áron. Gondolom itt bejátszik a kevés eladott mennyiség" szimpla lesajnálás, erre gondolt PuMbA, erre írtam amit írtam.
PuMbA: 18 év fotózás után valszeg van sejtésem mi célt szolgál a napellenző és az alakjuk. Mutass nekem arra a fixre szirom alakú napellenzőt! Ha megfogadja a tanácsod elég sokáig kell majd keresgélnie. A kis Laowá-t leszámítva még nem láttam ilyen kicsi fix objektívre, 46mm-es szűrőmenettel szirom alakút.
Nektek milyen tapasztalatotok van ezekkel az ajánlott, nem ajánlott napellenzőkkel azon az obin? Szerintem semmilyen. A fordított kúpos nem vinyetál, (a frontlencsétől kb. 25mm-re kezdene) és ezt lehet is kapni olcsón.
-
csaabz
őstag
Hello!
Van egy GX9 vázam és hozzá a 12-60 kit és egy 25mm 1.7
Melyik obival és milyen beállításokkal lenne célszerű fényképezni 1 éves kislányomat, aki folyamatosan mozog és nem áll meg 1 pillanatra sem? Normál megvilágítású szobában.https://www.flickr.com/photos/187066941@N05/
-
Mirman
őstag
válasz csaabz #94722 üzenetére
Szia !
A 25mm 1.7-et használd f1.7-es rekeszértéken , auto ISO-n és a záridő legyen legalább 1/250. Érdemes sorozatot lőni a nagyobb találati arány miatt szerintem. Ha így is sok kép bemozdul akkor növeld tovább a záridőt.
Valószínűleg zajosak lesznek a képek valamennyire (főleg ha nem túl jól megvilágított a szoba) , de zajt lehet utólag szűrni mindíg , míg ha egy kép bemozdult az már úgymarad.
-
INTELligent
senior tag
válasz csaabz #94722 üzenetére
A két obi fókuszának sebességét nem ismerem (ha valamelyik brutál lassú lenne, akkor egyértelműen maradt a másik), de én A vagy M módban fotóznék, és legalább egy 1/200s-es vagy ennél gyorsabb záridőt belőnék a bemozdulás elkerülése végett (A módban addig játszanék az ISO-val, amíg ezt hozza, M módban pedig ehhez annyira zárnám azért még a rekeszt is, hogy minél nagyobb legyen a DoF). Ha nem akarsz nagy ISO-t, akkor 25mm 1.7 mindenképp (ezt is azért rekeszelném egy kicsit), a 12-60-at akkor tenném fel, ha kell a nagylátó vége, mert ott azért fényerősebb.
Ha az SD kártya bírja, akkor mindenképpen sorozatot lőnék, aztán válogatnék a végén.Szerk.: lassú voltam .
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
-
lugosi
MODERÁTOR
Mostanában egy kicsit több időm van fényképezni, és ami feltűnt, hogy elégedetlen vagyok a gép dinamikus átfogásával (GX80), még raw-ban is. Szerintetek m43-on belül van olyan gép, aminek dinamikus átfogása jobb? Nem lenne baj, ha formavilágra hasonló lenne. Vagy m43 esetén ne számítsak sokkal többre? Rendszert váltani annyira nem terveznék.
-
totálkezdő
tag
válasz lugosi #94728 üzenetére
Elvileg ez a legjobb tesztoldal erre. Felmész, kijelölöd a Panasonic és az Olympus gépeket, majd a megfelelő sorban a landscape fület. Akkor sorrendbe állítja neked ezeket dinamika szerint. Meg fogod látni, hogy a GX80 igen előkelő helyen szerepel, közvetlenül a GX800 alatt.
Csak nem biztos, hogy azt a gépet szeretnéd. "So if small size, simple operation and the inclusion of a selfie screen are important to you, the GX850 is not a bad option. But for a bit more cash you can score a more usable camera (with dual control dials) in one of its competitors or even in its own older sibling, the GX85" itt. -
Mirman
őstag
válasz totálkezdő #94730 üzenetére
Emelett DPReview-ról érdemes letölteni raw képeket és azokat megcibálni. Úgy is kiderül hogy melyik szenzor mire képes.
-
-
lugosi
MODERÁTOR
Köszi a tippeket (bocs, hogy nem egyesével írok külön), weblapokat nézegettem már, pont a dxomarkot.
Az a baj, hogy nem valami különös dolgot akarok lefényképezni, égbolt, talaj, és a felhők 20-ból 19x kiégnek. Vagy állandóan alexpózok, és akkor visszahozom, vagy ráhagyom a dolgot, csak az zavar tudat alatt hogy állati régen a nikon d70-emmel nem volt ez probléma, vagy nem ilyen mértékben, vagy nem ennyiszer, de nem figyeltem fel rá, pláne nem rawban. -
totálkezdő
tag
válasz lugosi #94735 üzenetére
Csatlakozom 80hunhoz. A comparometeren is ez derül ki.
-
Mercutio_
félisten
válasz lugosi #94738 üzenetére
Még annyi jutott eszembe, hogy az oldalról beeső fényre mintha érzékenyebb lenne (a szenzorra tolt lencse, kisebb bázistáv miatt?) a milc rendszer, így ebből eredő kontrasztvesztés léphet fel bizonyos esetekben
De, hogy az öreg Nikon szenzor nem volt jobb dinamikában, az hótziher
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Hi!King
őstag
Érdekes ez a dinamikatartomány összevetés. Már korábban is nézegettem, de most összevetettem 3 gépet, a régi kompaktomat, feleségem Canonját, és a GX800-at, amit remélem ma vagy holnap hoz a futár:
Panasonic TZ70 (ZS50): 11.2
Canon 4000D: 11.4
Panasonic GX800: 13.3Ez alapján a Canon és a TZ70 között alig van különbség, pedig APS-C vs 1/2.3" szenzorokról van szó. Ebben persze szerepet játszik, hogy a 4000D-nek elavult szenzora van. A GX800 pedig magasan veri mindkettőt.
Egyébként a TZ70-el én a tájképeket állandóan alulexponáltam, majd utólag világosítottam a sötét részeket (vagyis minden mást), viszont ez a natív 80-as ISO-n is zajossá tette az ég kivételével a képeket. Gondolom FF esetében ez az MFT-hez és az APS-C-hez képest is kevésbé játszik. Na meg több képből is össze lehet rakni.
Ami még hasznos információ ezen tesztekből, hogy míg dinamika tartományban és színmélységben olyan sokat fejlődnek a szenzorok, hogy egy újabb, fejlettebb szenor leveri a régebbi, nagyobb szenzort, de zajosodásban (Sports - low light ISO) nincsenek ekkora csodák, a nagyobb szenzor szinte mindig jobb.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Mercutio_ #94739 üzenetére
Direkt vettem már napellenzőt is az obira, egyébként igazad van jó ötlet, én is gondoltam erre.
A nikon szenzorral kapcsolatban biztos tévedtem, csak úgy kijött nálam, hogy régen mintha ez nem lett volna gond.
Philoxenia: igazad van erre is gondoltam, de (tudom, hogy ez az én hibám) egyszerűen nem találom ezt a beállítást a gépen (nekem úgy tűnik, ez csak jpg-ben működne mint valami "hdr" funkció, de így is jó lenne arra amire kell, rawok gépen összefűzését nem csinálnám).
Van a menüben egy iHDR lehetőség, ezzel, illetve az iResolution és egyéb funkciókkal kísérleteztem egy időben, de a jpg képminőséget nagyon rontották az árnyékos részeken sajnos.MrChris: jó ötlet, köszi, teszek fel és nézzétek meg légyszi.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Hi!King #94742 üzenetére
"Ez alapján a Canon és a TZ70 között alig van különbség, pedig APS-C vs 1/2.3" szenzorokról van szó."
Azt ugye tudod, hogy ezek csak az alap ISO-s mérések? Ha megnézed az ISO 400-800-1600-as értékeket, akkor már nagyon kikap a TZ70. A TZ70-nek meg az optikája is gagyi, szóval a legnagyobb képminőség különbség ott lesz, hogy cserélhető obis gépre veszel egy normális üveget és nem kitobikkal nyomod.
"de zajosodásban (Sports - low light ISO) nincsenek ekkora csodák, a nagyobb szenzor szinte mindig jobb."
Azért volt fejlődés. Egy mai APS-C szenzor majdnem ugyanott van, mint egy 15 éves FF ebben a mérésben, de a nagyobb pixel méret miatt az FF mindig jobb lesz kicsit
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Persze, tudom, hogy a kis szenzorral ISO emeléssel drasztikusan romlik a dinamika tartomány is (nem csak zajosodik). Csak mondjuk épp a fényes eges (plusz a fényes havas) tájképek azok, ahol ez nem játszik, mert ott a fényes rész a szűk keresztmetszet, ezért alap ISO-n csinálom a képeket.
[ Szerkesztve ]
-
trlala
aktív tag
válasz lugosi #94743 üzenetére
Mivel sokat tájképezek, nekem is a dinamika (illetve hiánya) volt a legnagyobb problémám a rendszerrel. Még a sima (nem mikrós) négyharmados időkben sokat szenvedtem vele, ahhoz képest a mai szenzorok sokkal jobbak. Mivel hegyeket járó ember vagyok, a ff fel sem merült alternatívaként a méret miatt.
Ami segített:
- átmenetes szűrő
- 1/3, 1/2 (havas, gleccseres, kontrasztos táj esetén 1) fé alexpó
- szoftveres utómunka, vannak erre spec. szovtverek, amik meglepően jó eredményt hoznak. -
topikk
senior tag
válasz trlala #94746 üzenetére
Tájképre az esetek többségében működik vagy a High Res (ha tudja a gép) vagy az exposorozat, több FÉ-vel is növelhető a dinamikai tartomány. Utána összefűzni a képeket (vagy a váz HDR funkciója). Pl: https://www.flickr.com/photos/145198575@N06/26135717097/in/photostream/lightbox/
Nem látom itt a FF előnyét, hacsak nem a nagyobb felbontás miatt. Ahol sokkal jobban kijön a FF előnye: mozgó témák, kevés fényben, amikor az ISO-t növelni kell.
-
totálkezdő
tag
válasz philoxenia #94749 üzenetére
Valóban nagyon jó, köszönöm. Egyet nem értek, miért nem lehet két gép (pl. Pana GX85 és Olympus M10 II) grafikonja között csak úgy váltani. Ki kell menni a grafikonból és újra bemenni a másik géphez. Remélem érthető a problémám. Valamit nem jó csinálok?
Új hozzászólás Aktív témák
- Már nem az Apple a világ legnagyobb mobilgyártója
- The Crew sorozat
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Android szakmai topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Apple asztali gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- További aktív témák...