- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- Poco M3 - felújított állomás
- Térerő gondok, tapasztalatok
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #28196 üzenetére
A feszültség korlátozással való játszadozás valószínűleg jó móka, viszont ha a teljes csomagot nézzük, kevés gyakorlati hasznát látom. Nem tudom milyen rollered van, de az akku élettartamának szempontjából túl nagy előrelépést nem várok a feszültség korlátozástól. Annyira nem lehet rossz az eredeti BMS.
Hacsak nem egy extra kis kapacitású akkuval rendelkező rollered van, amely kapacitását naponta lemeríted, és folyamatosan pengeélen táncolsz, akkor az akku nem olyan kiugró gyenge keresztmetszet, amivel - az általános szabályok betartásán kívül - külön törődni kell.Azt meg jól teszed, hogy ez eMAG garanciáját kétségekkel fogadod. A szürke zónában történő lavírozás az üzleti modelljük egyik szegmense. Román cég, bukaresti székhellyel, 2012 óta dél-afrikai többségi tulajdonosi szerkezettel. Műszaki termékek esetén sok vevő esett abba a hibába, hogy mivel magyar domain-nel rendelkező webáruházból vásároltak, így magyar szavatossági igényeket feltételeztek. Csak a magyar forgalmazó és a hozzájuk tartozó szervizhálózat nem akarta befogadni a gépet. Indokolás: nem a magyar forgalmazón keresztül érkezett az országba a termék.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28191 üzenetére
Irtam, hogy nem Budapestrol beszeltem, de mindegy is. :-))
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28195 üzenetére
Miért az érdekel, hogy Kínában milyen retorzió van a szabályok megsértése esetén?
Azt írod:
".. hogy tiltja az elektromos kerékpárok használatát a liftekben vagy a lépcsőházakban ..."Nem a használata van tiltva a liftekben. Elég hülyén hangzik. Kb. 4 négyzetméteren ott körözne körbe?
Eredeti angol szöveg így hangzik:
"forbidding e-bikes inside elevators or stairwells"
Szó nincs használatról (angolul: use lenne). A jelenlétük van tiltva.Illetve honnan vetted ezt a következtetést, hogy "társasház szintű szabály"-ról van szó?
(Bár szerintem ennek nincs is jelentősége.)
Egyedek önző magatartása áll szemben a közösség érdekével, közösség védelmével.
Magánszemély a saját házába simán beviheti, lakáson belül is rollerezhet. Nincs értelme szabályozni. Legfeljebb saját (vagy családja) biztonságát kockáztatja. A kockázat minimális. Viszont többszintes lakóépület, ahol már lift is van, ott a lakosok (potenciális áldozatok) száma 1-2 nagyságrenddel nagyobb.PS: A forrást beletettem. Szokásom a forrás feltüntetése. Ha a cikk nem foglalkozik a retorzió mértékével, attól önszorgalomból nem fogok annak utána járni, mivel a történet szempontjából az marginális. Elfogadom, hogy ezt valaki fontosnak tartja: járjon utána. Valaki meg azt fogja fontosnak tartani milyen típusú akkumulátor okozta a problémát. Járjon utána.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #28181 üzenetére
Mindenesetre én nem töltöm 42 V-ig az akkut, hátha ezzel kímélem valamennyire. Töltésmennyiség így is elegendő, mert egyszerre nem megyek olyan sokat, 36 V-ig se merítem általában.
Ideiglenes megoldásként 3 darabnak megfelelő* diódát kötöttem sorosan, illetve a rollerben gyárilag is van 1 db, a visszirányú áram kizárására. Így 39,7 V körül szokott megállni és egy konnektorba dugható timer a becsült / kitapasztalt idő után le is kapcsolja teljesen.
*Konkrétabban "másfél" Graetz-hidat használtam megfelelő kötésben, mivel az volt kéznél, egyszerűen hűtőbordára csavarozható típus. Vezetéket vágni nem kellett, dugaszolhatóan iktatom a töltő és roller közé.
Későbbiekben a töltő feszültségkorlátját veszem lejjebb valószínűleg, de azt nem akartam még szétszedni (garanciális elvileg, nem mintha sok reményt fűznék a garanciához / eMAG).
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #28193 üzenetére
""Tényleg erről akarunk beszélni?!"
Mármint arról beszélni, van akik már meglépték, hogy kitiltották az elektromos járműveket a liftekből és lépcsőházakból?
Newsweek 2021: "it has a policy of forbidding e-bikes inside elevators or stairwells"Mégis milyen előzményei voltak ennek, mi vezetett a tiltáshoz?
A kockázat mértéke szerintük átlépte azt a küszöböt, ami miatt bevezették a tiltást."Úgy látom tényleg arról akarunk beszélni, hogy egy társasház szintű szabály be nem tartása milyen veszélyekkel járhat valahol kínában. [link]
"A Congshu Jiayuan lakónegyed, ahol az incidens történt, azt mondta, hogy tiltja az elektromos kerékpárok használatát a liftekben vagy a lépcsőházakban. Úgy tűnik azonban, hogy a szabályokat nem tartották be szigorúan."
Azt meg tudnád mondani, ha már hivatkoztál rá, hogy milyen retorzióval fenyegeti a társasház a szabálytalankodót, MERT A HATÁSVADÁSZ CIKKBŐL NEM DERÜL KI !
P.S.: Ha már hivatkozol valamire, mint olvasónak ne nekem kelljen már megkeresnem a forrást. Ez olyan ciki má'
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28192 üzenetére
"Tényleg erről akarunk beszélni?!"
Mármint arról beszélni, van akik már meglépték, hogy kitiltották az elektromos járműveket a liftekből és lépcsőházakból?
Newsweek 2021: "it has a policy of forbidding e-bikes inside elevators or stairwells"Mégis milyen előzményei voltak ennek, mi vezetett a tiltáshoz?
A kockázat mértéke szerintük átlépte azt a küszöböt, ami miatt bevezették a tiltást.Korábban itt a fórumon az volt téma, milyen tűzoltókészülék lenne megfelelő?
Szerintem egyik racionális árfekvésű lakossági készülék sem tudna megbirkózni ez elektromos járművek akkutüzével. Oltás helyett talán célszerű egyből arra koncentrálni, miként lehet az akkut kijuttatni az épületből. Mármint ha erre reális lehetőség van. Liftben mondjuk nincs. -
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #28181 üzenetére
"18+ videó, aki nem bírja ne nézze meg.
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/horror-moment-battery-blows-up-33328678"
Sokszor 18 elmúltam mégsem tudom megnézni mert csak "homokórázik"Összefoglalva, élni életveszélyes.
Lifttel utazni is, mégis túlélhető...
Nap mint nap látom, hogy mások is megteszik.
Kutyával is, meg elemmel működő mindenféle szerkentyűkkel is.
Tényleg erről akarunk beszélni?!
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28189 üzenetére
"Nem tokeletes, eleve az elso teteledben csalsz 10 percet, mert ahol en felszallok a metrora, odaig neked is kell 10 perc eljutni:-)
Eszem ágában sem volt csalni
Azért írtam tólig tartományt. Meg miért kéne nekem elmenni a metró megállóig, ha nem kell, mehetek én egyenesen a cél felé.
... Es a metro azert nyilegyenesen megy , megallokkal egyutt is 50km/h atlagban. (nem Budapesten elek).
M2 10,3km menetidő 18 perc, netto kb.33km/h [link]
M3 17,4km menetidő 32 perc netto kb.33km/h [link] [link]Peronig eljutás, felszínre jutás, míg újra használhatod a rollered sacc 2-2 perc. brutto kb. 30km/h és ha még át is kell szállni perontól peronig, meg bevárni a következő vonatot, legyen 3 perc akkor mindenképpen 30km/h alá esik az átlagsebességed.
A te atlagod a forgalomban a lampakkal orulhetsz, ha megvan 15 km/h . A szagodrol nem is beszelve, amikor a 40 fokban megerkezel fel oraval kesobb oda, ahol en mar reg leszalltam a legkondis metrobol 25 km-el tavolabb. Es meg az akksim is tele lesz, amikor te mar konnektort keresel, ha meg haza is akarsz menni.
"
Ha a leghosszabb utat akarsz megtenni metróval akkor válaszd az M3-at, és ne szállj át sehol mert az rövidebb lesz.
Nem mellesleg a leghosszabb szakasz így is max 18 km.
Úgy érzem ez a 25km-rel arrébb egy kissé túlzás.
Miből számoltad ki, becsülted meg az átlagsebességemet?
Csak jelzem hogy a buszsáv az én autópályám, és a lámpánál mindíg az első rajtkockából indulok, mégis mi tarthat vissza?
A menetrendre, meg a kötött megállókra nagylelkűen elfelejtettél reagálni, ezek a plusz idők ilyen rövid távon ( 18km ) jelentősen csökkentik az amúgy is szerény kb. 33
km/h -s átlagot.Tömegközlekedésnek esélye sincs velem szemben, az meg hogy nem kell szagolnom a másikat, minden pénzt megér, arról nem is beszélve, hogy a zsebemben marad egy kb.10 ezer forintos bérlet ára.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #28182 üzenetére
És szerinted labilis kutyát szállítani a liftben vagy egyéb zsúfolt helyen normális?
Szerintem nagyon nem az!
Engem is támadtak már meg kutyák (elhagyatott tanya mellett haladtam el egy turistaúton). És olyat idős nénit is ismerek, akit kutyatámadás áldozata lett, és azt követően nem sokkal a kórházban meghalt. Nem akart / nem mert már többet hazamenni.
Ezek nem normális dolgok, bármi, ami önzőségből ered és másokra nézve potenciálisan magas veszélyességi besorolásúak.Attól, mert találsz egy másik rossz dolgot, vagy esetleg egy még rosszabbat, attól még az eredeti eset nem válik normálissá. Csak egy olcsó átlátszó kísérlet a probléma relativizálására.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28188 üzenetére
Nem tokeletes, eleve az elso teteledben csalsz 10 percet, mert ahol en felszallok a metrora, odaig neked is kell 10 perc eljutni:-) Es a metro azert nyilegyenesen megy , megallokkal egyutt is 50km/h atlagban. (nem Budapesten elek). A te atlagod a forgalomban a lampakkal orulhetsz, ha megvan 15 km/h . A szagodrol nem is beszelve, amikor a 40 fokban megerkezel fel oraval kesobb oda, ahol en mar reg leszalltam a legkondis metrobol 25 km-el tavolabb. Es meg az akksim is tele lesz, amikor te mar konnektort keresel, ha meg haza is akarsz menni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28183 üzenetére
"Mondjuk en varosban hasznalom, ahol nagyon jol lehet kombinalni a metroval, vonattal, 10 percre van rollerrel az egyik metrovonal vegallomasa, onnan egy atszallassal max mindenhova eljutok es mar megyek is tovabb a rollerrel. "
Ez szépen hangzik, de akkor elemezzük ki, hogy is néz ki valójában.
Ha nagyságrendekben tévednék, kérlek jelezd !
+ 10 perc, amíg eljutsz a metróig,
+ 1-2 perc az állomásra, peronra bejutás ideje
+ 1 perc várakozás a metróra.
+ 3 perc kiszállás a peronon, átverekedés a tömegen a másik metróhoz,
+ 1 perc újabb várakozás a peronon a másik metróra
+ 1 perc kievickélés a felszínre és már gurulhatsz is a célállomás felé.Min 7, max 18 perc forgácsolódott el csak arra, hogy metrózhass, a menetidőből.
Ennél feltétlenül gyorsabb tudok lenni a felszíni és a felszín alatti tömegközlekedésnél is, a hozzájutás, kötött útvonal, és menetrend miatt.
A kötöttségek miatt a menetidő szenved feltétlen késedelmet.
Arról nem is beszéltünk, hogy a tömegközlekedés sincs ingyen. Havi + 10k. kiadás feleslegesen.
Lassú, minden megállóban megáll, tömegben érezni a reggeli pálinka/fokhagyma aromáját. Nem akarok szexista lenni, de az izzadt hónaljszaggal kevert menszesz szagát sem feltétlenül kedvelem.
Meghagyom a mazochistáknak a tömegközlekedéses/átszállásos hisztériát, én csak gurulok a saját tempóban senki által nem zavartatva - értsd senkihez sem kötve szabadon...
-
-
-
pescara
aktív tag
válasz
donbig #28178 üzenetére
Pontosan igy van szerintem is, a hordozhatosag a lenyeg, arra is lett kitalalva. Elsurranok vele a metrohoz, vonathoz, igy lehet sok idot nyerni, nem ugy, hogy 20-30 km-eket allunk szerencsetlen rolleren
Mondjuk en varosban hasznalom, ahol nagyon jol lehet kombinalni a metroval, vonattal, 10 percre van rollerrel az egyik metrovonal vegallomasa, onnan egy atszallassal max mindenhova eljutok es mar megyek is tovabb a rollerrel. Videken mas a helyzet, ott megertem, ha valaki nagyobb tavolsagokat is kenytelen megtenni, de akkor mar egyertelmuen egy motor vagy bringa a megoldas hosszu tavon. Ulve rollerezest en sem ertem, teljesen elrontja a sulypont elosztast, plusz a latotavolsagot is teljesen elveszted, sot teged sem latnak , kb mintha a foldon ulnel.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28180 üzenetére
Liftben szállítani elektromos járművet vagy nagyobb akkucsomagot nem teljesen veszélytelen.
18+ videó, aki nem bírja ne nézze meg.
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/horror-moment-battery-blows-up-33328678
Azt látni, egy kínai fickó (Chris P. Chen) beszáll a liftbe egy olyan akku csomaggal, mint amihez hasonló a Tier rollereken van, nem sokkal később elkezd füstölni, majd lángra kap. Következő kép, egy szétéget testet a karjánál fogva húznak ki a liftből. A pasas 28 nappal később belehalt a sérülésekbe. Az eset 2021-ben történt, Guangzhou (Kanton) városában, de csak mostanában publikálták a videót, hogy felhívják az emberek figyelmét a lítium akkuk potenciális veszélyére. Úgy fogalmaztak: "jelentős kockázatot rejtenek magukban".
Persze el lehet viccelni, hogy a telefonnak is ilyen akkuja van, meg az ecigiknek. Viszont a kisebb méret miatt az általuk generált tűz és füst még túlélhető egy liftút során. Kínában azóta tiltások vannak érvényben, mint pl. liftben nem szabad elektromos járművet és azok akku csomagját szállítani.Ennek a videónak volt egy virális változata, mert pár barom azt terjesztette, hogy "mágneses tér" miatt robban fel az akku a liftben. Ezt cáfolták.
-
alphamooncam
őstag
válasz
donbig #28178 üzenetére
"A hordozhatóság viszont szerintem alapvető jellemzője lenne egy rollernek - a 12-15 kg még egy tini lány számára is megoldható, fel tud vele szállni tömegközlekedésre, stb"
Egy olyan vén fasznak, mint amilyen én is vagyok, mást jelent a hordozhatóság mint egy tininek.Az én hordozhatóságom kimerül annyiban, hogy max 50kg. hogy a félemeleten még be tudjam tuszakolni a liftbe.
Városi, vagy településközi tömegközledés szóba sem jöhet, arra ott a kocsi.
Haladva a korral, meg eleve olyan "motort" akartam, ami a nappalimban pihen, töltődik, amikor éppen nincs használatban. (február óta több majd 900km ment bele )
"Ezt az ülés dolgot végképp nem értem, én elég instabilnak látom - mondom úgy, hogy nem vezettem -, szerintem is számos élethelyzetben sokkal célszerűbb lehet egy kerékpár vagy egy motor, ha már a hordozhatóságnak lőttek. Alphamooncam kolléga járgánya már inkább egy űrhajóra emlékeztet, de kétségkívül dekoratív.
"
Ülés dolog. Én pont az ellenkezőjét gondolom, szerintem sokkal stabilabb ülni, mint állni mozgó járművön. Lásd villamos, busz, roller...
Kerékpárhoz lusta vok, benyás motrot meg nem lehet tűzbiztonsági okból társasházba bevinni.
Más:
Ja meg még hiányzik a kétütemű szag meg az üveghang, fenyőfaszag nem annyira
-
donbig
tag
válasz
pescara #28176 üzenetére
Hát igen. A roller nekem is még főleg azt jelenti, ami lábbal hajtós korában volt. Viszonylag egyszerű szerkezet, hordozhatóság. Oké, egyszerűségről már a legolcsóbb eszköz esetében sem beszélhetünk. A hordozhatóság viszont szerintem alapvető jellemzője lenne egy rollernek - a 12-15 kg még egy tini lány számára is megoldható, fel tud vele szállni tömegközlekedésre, stb. Ezt az ülés dolgot végképp nem értem, én elég instabilnak látom - mondom úgy, hogy nem vezettem -, szerintem is számos élethelyzetben sokkal célszerűbb lehet egy kerékpár vagy egy motor, ha már a hordozhatóságnak lőttek. Alphamooncam kolléga járgánya már inkább egy űrhajóra emlékeztet, de kétségkívül dekoratív.
-
válasz
DroiDMester #28137 üzenetére
Könnyű kicserélni?
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28174 üzenetére
Jaaa, igy mar mas. Mondjuk en el sem tudnam kepzelni, hogy egy rollert ulve hasznaljak, akkor tuti motort vennek, vagy bringa.
-
xkoti
senior tag
válasz
Dr. Szilikát #28160 üzenetére
Akkor nagyon hajazok most már a Xiaomi rollerre (Xiaomi Electric Scooter 4 Lite Gen2)
Árban is relatív jó néztem külső belső gumit is simán lehet rendelni hozzá ha netán kapok egy defektet. Köszönöm egyébként a véleményeket mindenkitől. -
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28169 üzenetére
"Milyen kijelzo az, amit nem latni??:-))))))))))))))) Amugy a sebesseget pedig nem art latni, ... "
Olyan kijelző, amelyen a "gázkar" egybe van építve kijelzővel.Az hogy úgy áll ahogy, annak meg az az oka, hogy a csuklóm ne kifacsart helyzetben kelljen nyugodjon a kormányon vezetés közben, hanem egy laza egyenes tartást vehessen fel.
Választanom kellett, vagy szögben áll a csuklóm, vagy nézegethetem menet közben az érdektelen adatokat.
Amíg el nem készült az ülés, rollerként, állva használtam a Dualtron Citymet, és már akkor kényelmetlen volt a gyári, közel függőleges beállítás.
Miután változott a vezetési testhelyzet, egyértelmű volt, hogy tarthatatlan, kifacsart kéztartásba kényszerített volna.
Ez meg ugye balesetveszélyes lett volna, ugyanúgy mint bármi ami elvonja a figyelmet a vezetéstől pl. telefonálás vagy kijelző bámulás.
Megjegyzem az EY3 pont az a kijelző, ami kifejezetten apró piktogramokkal tájékoztat, és nem elég egy pillantás a leolvasásukra, ill. váltogatni kell a menüben a megfelelő adatok kinyeréséért, szóval nem volt kár érte, hogy elforgattam, hogy a vezetési helyzetben nem látom.
"... de normalis rollereken, sot minden jarmuvon , repulogeptol a traktorokig arra vannak a kijelzok, hogy pontosan vezetes kozben is kaphasd az infokat, sebessegtol kezdve a hibajelzesekig. El sem tudnek kepzelni olyan rollert, ahol nem latni menet kozben a kijelzot.
..."Magyar jogalkotók, jogszabályok másként vélekednek.
Példának okáért SMKP-on sem írja elő kötelezően bármilyen visszajelző meglétét, még a sebességmérő óráét sem.
(Rollert meg sem említik)Ennek ellenére egy visszajelző, egy szép nagy, fényes piros LED kiépítéséért még külön fizettem is, csak hogy legyen, ez pedig az irányjelző aktuális működéséről tájékoztat.
Mert hogy az meg életet menthet azzal, hogy nem tájékoztatom félre a haladási irányomról a partnereimet.
-
DigitXT
félisten
válasz
pescara #28172 üzenetére
Milyen hibajelzés az, amit menet közben látni kell, s csak onnan derül ki?
Beszarik a gázkar, rá fogsz jönni... Elmegy a hajtás, arra is rá fogsz jönni...
Azt ne mondd, hogy felforr a hűtővíz, és csak a kijelző mutatná meg...
(Ugyanígy az olajnyomás sem fog elmenni, amire pedig tényleg hasznos,
ha figyelmeztet egy belső égésű motorral hajtott jármű. A roller nem az.)Akku töltöttség talán a leghasznosabb, amit viszont jellemzően tökszarul
mutatnak, szóval egy idő után úgyis tudod, mennyi a hatótávolságod...Ui: nem hülyeség a sebességmérő, ám ha használhatatlan, olvashatatlan,
úgy többet árt, mint használ. Nem szabad, hogy azt bámuld, régen rossz. -
-
front3r
őstag
válasz
pescara #28169 üzenetére
Mondjuk ennél az OOTD D99-nél a sebességmérő csak egy vicc, mert kis sebességnél is már 10 km/h-t téved. Viszont ami hasznosabb, az a mód állítás, így tudod, hogy az adott módban mennyi a max sebesség, így nem kell nézni, hogy mennyivel mész. Ezt meg kell tanulni. Egy idő után érzésre tudod, hogy mennyivel mész. A hibajelzések viszont tényleg hasznosak.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28164 üzenetére
Milyen kijelzo az, amit nem latni??:-))))))))))))))) Amugy a sebesseget pedig nem art latni, de normalis rollereken, sot minden jarmuvon , repulogeptol a traktorokig arra vannak a kijelzok, hogy pontosan vezetes kozben is kaphasd az infokat, sebessegtol kezdve a hibajelzesekig. El sem tudnek kepzelni olyan rollert, ahol nem latni menet kozben a kijelzot.
-
PociAti
őstag
válasz
front3r #28163 üzenetére
Lényeg, nem tud olyan gyorsan felépülni a rugózás, mint amilyen gyorsan egymás után következnek a macskakövek. (Ebben az esetben igen is számít a tömeg a nagyobb tehetetlenség miatt.)
Mert ha szólóban van egy-egy ugyanakkora repedés, mint ami 2 macskakő között van, azt simán kirugózza a roller, mivel 1-2 méter alatt a rugó visszaáll "alaphelyzetbe".A tervezésen elég sok múlik. Merev vázas roller (vagy kerékpár) is akár jobb tulajdonságokkal rendelkezhet, mint egy rosszul megtervezett és / vagy beállított járgány.
A kerék bordázata is előnytelenül hathat a macskakő rugózására, de ez már csak apróság.Talán lehet hangolni valamit a lengéscsillapítókon. Azzal próbálkozz. Rugókat cserélni valami jobbra túl költséges lenne, és lehet nem is sokat javítana a komforton. A vázgeometria tervezési hibáit nehéz utólag orvosolni. (Lengővillás felépítés sokkal hatékonyabb.)
-
Aaron14
őstag
válasz
alphamooncam #28141 üzenetére
Kiderült nem azzal volt a gond, hanem maga a kerék nem elég szorosan volt rögzítve a vázhoz. Így gázadásnál és fékezésnél picit megcsúszott a rögzítésnél. A rázkódás is ebből adódott.
Más, hogy a kormány recsegését az istennek sem tudom megoldani. Ez már a Xiaomi-nál is nagy gondot okozott. Erre valakinek, valami tuti tippje? Többször megtisztítottam, lithiummal is megfújtam, mégis recseg.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Mr.Wiking #28158 üzenetére
" Fontos lenne a kijelző, hogy lássam a sebességet..."
Kb. ez az utolsó dolog, amit fontosnak gondolok, hogy lássam a sebességet.A fotón egyértelműen látszik, hogy a kijelzőm EY3 előre, nem pedig felém néz ! Jobb fékkar alatt !
Pedig az enyém nem 25km/h órával "hasít", hanem annak többszörösével, mégsem érdekel.
Tök felesleges menet közben azt bámulni az helyet, hogy a szemeiddel folyamatosan azt kutatnád, hogy most éppen ki akar "megölni" a járművével, vagy merre menekülhetnél előle.
Dualtron pl. Koreai és 1999 óta gyárt rollereket.
Fontos lenne visszaolvasni itt sok-sok oldalt, kik az elégedettek, és milyen hibák jöttek elő, sok bosszúságtól megkímélheted magad.
Rögtön képbe kerülnél, és a prefenciáid is alakulnának vélhetőleg a mostanihoz képest.
-
front3r
őstag
Megyek már egy hete ezzel az OOTD D99-es rollerrel(13 colos kerekekkel). Igazából azt vettem észre, hogy macskakövön elég rázós élmény vele menni, az E-twow tömör gumis kereke nem rázott ennyire. 40 PSI a keréknyomás, ahogy az egyik tesztben ajánlották, kis olajat kapott a felfüggesztés, de… mégis jobban ráz. Inkább kerülőúton megyek, minthogy rámenjek ezzel a rollerrel.
Persze, a nagyobb küszöbökön szépen átmegy, annyira azokat nem érzem meg, de a macskakövek fizikája szétrázza a testemet.
Ja és 25 km/h-val megyek vagy lassabban. A roller súlya ennyit számítana? Az enyém nem fontos(najó 120kg), mert az E-twow-n is kb ugyan olyan súlyú voltam. -
xekta
csendes tag
Kijelző ha rosszat mutat se fog tőle behalni a rollered 500m után. Valszeg cellazárlatos, nyilván ezt bontás után tudja megmondani egy szervíz. Szerintem nyugodtan tam-tamozz vagy legalább kérdezz rá. De ha használtan vetted úgyis az lesz, hogy eddig nem volt ilyen baja.
-
PociAti
őstag
válasz
Mr.Wiking #28158 üzenetére
A kínai Xiaomin kívül ott van még a
Segway Inc., de az is kínai,
sőt, 2015-ben a pekingi székhelyű Ninebot vásárolta fel őket, részben a Xiaomi adta rá a pénz.
Román e-twow is valójában egy kínai székhelyű cég.
A Kugoo annyira szégyenli az alapításának helyék, hogy inkább ki sem írja. Hol készülnek, azt bátran megtippelheted.
Kaabo is kínai: Haishu District, Ningbo Zhejiang, China.
Joyor rollerről úgy tudtam van valami spanyol vonatkozásuk, de a cég honlapja szerint ők is kínaiak.
VSETT színtén kínai, többiekhez hasonlóan ennek a székhelye is Zhejiang, magyarul Csöcsiang tartományban van, közel Shanghai-hoz.Ahogy megyek sorrendben az árukeresőn a népszerűség alapján felsorolt rollereken, nem igazán találni nem kínait.
Vannak olyan gyártók, melyek honlapja alapján határozottan az európai piacot célozták meg pl. Lamax, de ők se szlovák vagy lengyel alkatrészekből dolgoznak, hanem kínaiakból.
Wermamba Kft. mohácsi vállalkozás, hátha tud valaki róla valamit, mennyire nem kínai. Vagy miben nem kínaiak. Webáruházukban mamba mellett kínai cégek rollerei is vannak. -
Dr. Szilikát
őstag
Lehet, hogy érdemes lenne kipróbálni azt az utat, nekem például a tömör / kamrás gumi nagyon átvisz minden rezgést, még egy érdesebb útfelületről is, hogy a kellemetlen keresztbordákról, rücskökről ne is beszéljek. Vagy a sok javítástól foltozott utak, ami szemre nem tűnne vészesnek, de mégis. Pedig ezen még rugalmas felfüggesztés is van (ezért is választottam), de ilyenek ellen nem véd.
Normális sima úton nagyon jól szalad, viszont ebből is lehet gond, ha könnyebben megcsúszik egyszer, a kisebb tapadás miatt. Úgy látszik, ezt is ki kellett próbálni, kerékpáros bosszúságok miatt bíztam a tömör gumiban, hogy defekt miatt nem lesz több gond, de ilyen utakon ez nem jó irány.
Már meg is rendeltem a gumikat, csak a CST-köpenyre még várni kell, mert ez lassú szállításra váltott. Továbbá így utólag átalakítva még fúrni is kell a szelepnek lyukat.
-
Mr.Wiking
tag
Sziasztok!
Költözés miatt elektromos rollert szeretnék venni minél olcsóbban. Minden nap használnám munkába járáshoz, összesen kb. 10 kilométert. Fontos lenne a kijelző, hogy lássam a sebességet, továbbá hogy összecsukható legyen. Feltétel lenne a 120kg teherbírás és a 25 km/h sebesség. Mit ajánlanátok? Ha lehet a kínai gyártókat kerülném (Xiaomi stb.)
Köszönöm mindenkinek!
-
xkoti
senior tag
Hát ez ilyen sakk matt helyzet 😀nem tudom őszinte leszek a tömör gumi jobb lenne számomra de tudom hogy a xiaomi megbízható telefonba is imádtam egyébként
-
xkoti
senior tag
válasz
donbig #28153 üzenetére
Személy szerint 3 év a minimum legalább is nálam 😀Sajnos az a baj muszáj lesz egy roller mert nálunk a panelban a bicikli tároló katasztrófa mindenki dobálja a biciklijét és nincs tekintettel a másikra. Viszont így a roller fogom és felviszem kézben az emeletre. Ezért is kérdeztelek titeket hogy kinek mi a tapasztalata nyilván csodát én se várok el csak például a magyar oldalt ez az akciós roller 110-130k között mozog azért nem el hanyagolhato a különbség. De szívem szerint a xiaomi az ami tetszik főleg hogy szerintem ahogy írtatok is alkatrészben is hamarabb elérhető. Csak akkor még ha az is lesz a választás egy hordozható kézi kompresszor szerintem kelleni fog hozzá.
-
donbig
tag
Mennyi az a több év? Mi úgy gondolkodtunk, hogy ha a 80.000 forintos klón kibír két szezont, már megérte. Májustól szeptemberig kb. havi 20-22 alkalommal tesz meg 7-15 kilométert. Tavasszal, ősszel többnyire csak hétvégén. Naponta több mint egy órát lehet vele spórolni a buszközlekedéshez képest. Nekünk évi 40.000-et megér ez az időspórolás, kényelem. Főleg, ha ahhoz viszonyítom, hogy mondjuk nemrég megnézettem egy anyajegyemet, szó szerint egy perc volt, 20.000 ft. Sajnos nincs értéke. Ha ennél többet bír az ajándék. Ha kevesebbet az sz.pás.
De nyilván ez egyéni inger kérdése. Kb. olyannak tartom mint a telefont: használja az ember, aztán ott is egy idő után romlik az akkuteljesítmény, romlik a használati élmény, és veszünk újat. Legalábbis az olcsóbb típusok esetében nem biztos, hogy megéri javítani, fejleszteni.
-
B.Ricsike
őstag
Van valakinek tapasztalata W-TEC rollerrel?
Mondom mi a probléma:
Akku mérő: 2 egységet mutat, és hirtelen lemerül. (Ez a 3. egység kijelzés ugye átvált 2 egységre, és onnan kb 500m után leáll)
Itt az akkuval vagy a kijelzővel lehet a gond?
Volt hasonló valakinek akár már márkánál?
Tesztelem majd, feltöltöm teljesen és mérem, mennyit bír egy töltéssel, de azért picit aggódom, hogy az akksival lesz gond. Bár lehet ezeknél a kínaiaknál a kijelző is megbízhatatlan. Ez lenne a jobbik eset.
Ma vásároltam, használtan, addig nem akarom verni a tam-tam-ot, míg valaki hozzáértő nem tesz javaslatot. -
xkoti
senior tag
válasz
alphamooncam #28150 üzenetére
Jogos ezért is kérdeztem.
Fenntartás nem hiszem hogy olyan nagy probléma persze azért ilyen árban nézem mert jelenleg ennyi az amit meg tudok engedni. Agyon használva nem lenne de ha már több évet kibír akkor már jó vagyok. Ezért lenne jó talán a xiaomi mert lehet nem tömör gumis de így belegondolva szerintem hamarabb találok hozzá pl gumit. -
alphamooncam
őstag
Tök mindegy mit választasz, mert mindenki saját kárán tanul.
Nem mindíg a legolcsóbb lesz az ami ár/érték arányban a legjobb.
Megvenni egy dolog. Élvezni (használni), fenn tartani egy másik...
Kérdés, van-e/lesz-e kereted fenntartani?
KGFB sem ördögtől való, főleg amikor baj van pl. az évi 5-15k (biztidíj) vs. 1.500K (Tesla féklámpa+ akármi csere-javítási díja) elég nagy különbség, amikor pénztárhoz kell járulni, ha akarod ha nem...
Nem éri meg ez alapján választani.- Szerintem.
Másik javaslatom, hogy az kerül sokba, amikor a javítási igénykor derül ki, hogy nincs hozzá alkatrész/nincs aki megjavítsa/nem éri meg pénzt költeni rá (totálkár*), mert
többe kerül a javítása, mintha vennél egy ugyanolyan kategóriát újban. -
xkoti
senior tag
Sziasztok!
Remélem kapok egy kis segítséget szeretnék vásárolni egy rollert.
Sokat nézegettem találtam is pár varrianst de hát ha ti is tudtok ajánlani.
Fontos lenne számomra hogy értelemszerűen 25km/h legyen a max sebesség és súlyban is max 15kg lehetőleg 20-30km meg lehessen tenni vele. ( Így nem kellene rá biztosítás)
Természetesen össze csukható legyen de gondolom szinte mindegyik az 😀
Ami kérdéses hogy ami nem tömör gumis mennyire bírja ?
Relatív ahol én lakók ott egész jók az utak szóval ha tömör gumis is lenne nem nagyon lenne probléma a rászkodas miatt.Az első varrians egy xiaomi volt :
[link] (ez nem tömör gumis ha jól értem)Második:
[link] ( elvileg ezt is árulják itt magyarorszagon)Harmadik:
[link] ( de ha jól tudom ez többet tud mint 25 km/H ) -
PociAti
őstag
válasz
Tangerine #28143 üzenetére
Nem egy és nem a legelső fékezéstől fog eltörni.
Izmosabb gázadástól kezdve egy nagyobb kátyú, vagy padkáról való leugratás is okozhat problémát.Valószínűleg Kugoo Kirin G3 az áldozat. Vagy Kikirin G3, ki milyen néven ismeri.
Egyik Telegram csatornáról származik a kép, ott beszéltek róla:
https://t.me/g30mod/83323 -
alphamooncam
őstag
válasz
DroiDMester #28144 üzenetére
Próbáltam rákeresni a kép forrására, de nem találtam semmit.
A forrás talán valami támpontot adhatott volna, hogy tulajdon képpen mi is történt valójában.
Eleve tamás voltam a "fék" teóriával kapcsolatban, de nem akartam hogy az a vád érjen, hogy utazok valakire, ha tévednék...
Szóval várnám a forrást.
Nyilván vannak saját teóriáim, de az nem szerepel köztük, hogy ezt egy szimpla fékezés erőhatása okozta.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #28142 üzenetére
"A fékerő növelésével a szerkezet ellenálló képessége nem javul, sőt romlik."
Szerintem meg semmit sem valtozik az ellenallo kepessege. Es pont ez a baj, nem no a maximalis fekerovel egyutt. De ez csak akkor problema, ha nagyobb fekerovel fekezel, mint amit a gyarival tud, hanem akkor nem veszed eszre a kulonbseget, ergo pont ugyanannyira ellenallo.
-
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #28137 üzenetére
Néha egy kiragadott paraméter növelése nem elégséges, a teljes rendszert kellene nézni. A fékerő növelésével a szerkezet ellenálló képessége nem javul, sőt romlik.
Elsősorban azt kell elkerülni, hogy ne kelljen nagyot fékezni. Erre megoldás az alacsonyabb sebesség.Voltak ajánlások melyek a jó kerekek, mire éri meg kicserélni, de most nem találom.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Aaron14 #28140 üzenetére
"Ninebot F2 Pro rollerem motorja erősebb gázadásra és fékezésre búgó, kattanás szerű dolgot produkál. Xiaomi Pro 2 rolleremnél csapágy probléma után megszűnt a hasonló jelenség, de az F2 Pro-ban 4 hónapja cseréltettem első- és hátsó csapágyakat, szóval itt valami másnak kell lennie.
Tapasztalt már valaki hasonlót?"
Elméletileg !Amennyiben csapágycsere után nem volt ez a búgó-kattogó hang, majd utóbb ismét előjött, akkor hiába a rövid eltelt idő, nagy valószínűséggel ismét csapágyproblémája lesz.
Csapágyakat tönkreteheti többek között a gyenge anyagminőség és/vagy a túlterhelés és/vagy rezonancia/rezgés.
Zselés, vagy egyéb okból kiegyensúlyozatlan kerék okozhat rezonanciát/anyagfáradást.
A helyedben megnézném ezt a [videót] a roller kerék centírozásáról.
Fenn tartom a jogot, hogy a "távgyógyítás" téves következtetésekhez vezethessen*.
-
Aaron14
őstag
Sziasztok,
Ninebot F2 Pro rollerem motorja erősebb gázadásra és fékezésre búgó, kattanás szerű dolgot produkál. Xiaomi Pro 2 rolleremnél csapágy probléma után megszűnt a hasonló jelenség, de az F2 Pro-ban 4 hónapja cseréltettem első- és hátsó csapágyakat, szóval itt valami másnak kell lennie.
Tapasztalt már valaki hasonlót?
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28138 üzenetére
"Szerintem mar kaptal valaszokat mindenkitol es felek, hogy lassan unalmas lett a tema, ne farasszunk vele masokat
"
Egyetlen olyan választ sem kaptam ami konkrét jogszabályi háttérrel rendelkezett és azt mondta ki, hogy az elektromos roller nem gépjármű.Ellenben az idézett Legfelsőbb Bírósági, pontosabban Kúria álláspontja szerint is jármű, nem gyerekjáték:
"[32] A Kúria arra az álláspontra helyezkedett, hogy a jármű fogalmának vizsgálatakor a Btk. XXII. fejezetében szabályozott közlekedési bűncselekmények tényállásainak kereteit kitöltő KRESZ által meghatározott definíciót kell alapnak tekinteni. A KRESZ 1. számú függelék II. a) pontja meghatározza a jármű fogalmát: közúti szállító- vagy vontatóeszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. Megjegyzendő, hogy a jármű fogalma általában véve még ettől is szélesebben értelmezhető, mivel járműveknek a szárazföldi, vízi és légi személyszállító és/vagy teherhordó eszközöket tekintjük. A KRESZ meghatározza azon „járművek” körét is, amelyek meghajtásuk, sebességük alapján – noha egyébként a jogszabályi definíciónak megfelelnének – nem minősülnek járműnek. Ilyen a kerekesszék, a gyermekkocsi, a talicska. Aligha vitatható, hogy az elektromos roller személy szállítására szolgáló közlekedési eszköz, tehát a KRESZ meghatározásának megfelel, ugyanakkor az ugyanott meghatározott kivételek között nem szerepel.
Nem értem mit nem lehet ezen nem érteni !1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (KRESZ) és a 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról együtt rendelkezik az elektromos roller jogállásáról, de ezeket korábban már leírtam [link]
A lényeg: Az elektromos roller nincs felsorolva a kivételek között, ezért SMKP.
Az meg hogy unalmas, azért van mert egyesek képtelen elfogadni ha tévednek, és rendszeresen felhozzák, megtévesztve ezzel jelen rolleres közösséget. ( Trollkodás )
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28120 üzenetére
Szerintem mar kaptal valaszokat mindenkitol es felek, hogy lassan unalmas lett a tema, ne farasszunk vele masokat
-
B.Ricsike
őstag
válasz
Peaceliker #28135 üzenetére
-
válasz
DroiDMester #27171 üzenetére
Kukirin g2 prora milyen feket érdemes venni ami jobb mint a gyári de nem nagyon drága Max 20eft.
-
Tangerine
senior tag
válasz
B.Ricsike #28130 üzenetére
Én is 105kg vagyok a rollerem (Mantis 10) 120-at bír, de max hátizsákkal megyek boltba. 2 zsugor vizet biztos nem vinnék, nem is igazán tudom hogyan lehetne. Egyszer-egyszer lehet, hogy elbírná rövid távon/jó úton, de plusz személyt biztosan nem vinnék, az nagyon sok lenne, (meg amúgy sem).
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine #28129 üzenetére
Tökmindegy. Ha 25 km/h a limit, és nem fogja meg szoftveresen ott,
ezen a mérésen kiderül. Nem számít, hogy 50, vagy 60 km/h a valós,
aminél síkon nem tud többet. De mondjuk lejtőn el tudja érni azt is...
Ha van benne egy (rendes) szoftveres korlát, az lejtőn is 25 max. -
B.Ricsike
őstag
válasz
DigitXT #28128 üzenetére
Tiszta és világos!
Én 105kg vagyok, csak ha esetleg elhozok 2 karton ásványvizet vagy mondjuk a gyerkőcömmel felpattanunk és elugrunk a boltba, akkor kibírja-e néha napján, de nyilván a veszélye megvan, szóval nem szórakozunk.
Köszönöm!Még annyi, hogy használt Roller vásárlása esetén, mi az amire nagyon oda kell figyelni?
És hogy lehet azt kiszúrni/kiszűrni?! -
Tangerine
senior tag
válasz
DroiDMester #28126 üzenetére
Na ja. Se terhelés, se légellenállás.
Kétmotorosnál vajon hogyan mér? Mindkettőt? Külön-külön, aztán összeadja? -
B.Ricsike
őstag
Sziasztok.
Adott egy 120kg teherbírású Kugoo Kirin roller.
Mennyire lehet túlterhelni?
130kg-al elbír még?
Nem esik szét alatta?
Köszönöm! -
válasz
Thunderzolee #28125 üzenetére
Kár hogy ez a mérés így SEMMIT NEM ér!
üresbe nekem is megy 70.et, de ha rá állok a ~100.kilómmal akkor már csak 53-55.öt!
-
-
Pont tegnap írtam róla, hogy eltűntek:
KRESZ-be velük! -
mwin
kezdő
Spanyolország. Zsaruk mérik a rollert.
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28118 üzenetére
"Hatalmas tevedesben vagy, a kresz szerint egyelore meg mindig nem gepjarmu. Egyelore egy jatekszer kategoria. Ha gepjarmu lenne, nem lehetnenek szanaszet dobalva az egesz varosban es buntetnenek is erte. Kerekpar kategoria, nem veletlen, hogy meg azonosito jelzes sincs rajtuk. "
Elhangzott egy állítás a részedről, miszerint ...a kresz szerint egyelore meg mindig nem gepjarmu. Egyelore egy jatekszer kategoria..., amit egy jogszabályi hivatkozás helyett, az emberek viselkedésével, végrehajtó hatóság mulasztásával, és "azonosító jelzés" hiányával támasztasz alá.
Vegyük komolyan a véleményedet, vizsgáljuk meg az elhangzottakat, de pontosításra lenne szükségem, hogy biztosan tudjam hogy jól értem-e !
- Az hogy az emberek szanaszét dobálják a (bér) rollereiket, mert nem kell rá vigyázniuk, mert nem az övék, hogyan bizonyítja, hogy nem gépjármű az elektromos roller?
- Hatóságok, hogy büntetnek, vagy nem büntetnek a közterületen hagyott "szétdobált" elektromos bérrollerek miatt, ez hogyan bizonyítja az állításod?
- Azonosító jelzés hiánya alatt mit értesz? Hatóságit, vagy gyárit ?
Utoljára hagytam a jogszabályi alátámasztást.
"En pont tegnap kerdeztem meg egy rendort Athenban, hogy mi a helyzet a rollerekkel. Azt mondta szo szerint, hogy semmi, egyelore az eu-ban nincs is olyan, hogy roller" [link]
Ez lenne részedről a jogszabályi bizonyíték? Görög rendőr megmondta?
Tisztelettel várom válaszod !
-
DigitXT
félisten
válasz
pescara #28118 üzenetére
Kis hazánkban az SMKP-n sincs azonosító jelzés, mégis jármű (sic!).
Annyiban igazad van, hogy nem gépjármű, mégis kell rá KGFB-t kötni.
Ez ilyen világ itt. Ehhez képest, 5 évvel ezelőtt az volt a mondás, hogy
minden roller SMKP kivétel nélkül, és kész.Persze jogalap nem volt rá. -
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28092 üzenetére
Hatalmas tevedesben vagy, a kresz szerint egyelore meg mindig nem gepjarmu. Egyelore egy jatekszer kategoria. Ha gepjarmu lenne, nem lehetnenek szanaszet dobalva az egesz varosban es buntetnenek is erte. Kerekpar kategoria, nem veletlen, hogy meg azonosito jelzes sincs rajtuk.
-
SoundBox
aktív tag
Sziasztok haverom egy Xiaomi 4 Lite rollert használ ami párosítva volt egy Iphone mobillal a héten vett egy újabb iPhone-t és nem tudja megcsinálni a párosítást mivel az előző telón még èl a párosítás az a baj az előző teló kuka, hogy lehetne levenni róla?
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #28112 üzenetére
Nagyon elmentünk a topic fő témájától, ez nem jó, de legalább rávilágít arra, egyesek milyen logika mentén gondolkodnak.
A PET palack lebomlási ideje kb. 400 év. Új rendszerrel a cél a borzalmas magyar adatok javítása.
https://www.unesda.eu/pet-collection-rates/
EU-n belül egyedül a görögöknél rosszabb a helyzet, mi a 42%-kal utolsó előtti helyen állunk. Élmezőny: dánok 96%, németek 95%, belgák, finnek és litvánok 92%. Van hová fejlődni!!!
Célok pontosan meg lettek fogalmazva: 3 év alatt mindhárom csomagolási módnál (üveg, fém, műanyag), 90%-ban újrahasznosításra kerüljenek.Végre kiépült egy olyan komplex rendszer, ahol minden egyes eladott palack számszerűsíthető. Az online pénztárgépek és adatbányászat világában meg tudják mondani, hogy egy napsütéses vasárnapi napon hány palackra számoltak fel betétdíjat. (Persze azt nem tudják megmondani konkrétan ki nem váltja vissza. De a vonalkódok esetén nagyjából megtippelhető, hány nap alatt érkeznek vissza a termékek.)
Az ilyen statisztikák miatt darabszámra pontosan meg lehet mondani majd, hogy hány betétdíjas termék nem került vissza a rendszerbe.
Azt kérdeztem: "Vásárlás követően ki másnál kellene lennie az 50 Ft-nak?"
Válaszod: "Szerintem nem korrekt valamiért fizetni, amíg meg nem szolgálsz érte, de nyilván én vagyok konzervatív."
Ott a kezedben a betétdíjas palack, azért fizettél.
Ha meghozod a felelős döntést, és leadod a palackot, akkor kapsz érte 50 Ft-ot.A képernyőképen lévő szöveg a laposföld és a chemtrail színvonalát hozza! Mégis mit értenek a sorrend megfordításán?
Mert a folyamat vége, hogy visszakapod a betétdíjat.Meg hogy az a baj, hogy "előre megkapják a betétdíjat". Miért, előre kellene tudnia, hogy visszaviszed-e, vagy sem? Utólag kellene levonniuk?? Mondjuk 1 hónap múlva, amikor már lemondtak volna arról, hogy azt a bizonyos palackot már úgyse viszi vissza Józsi bácsi, mert biztosan pálinkát töltött bele, vagy elégette a kert végében.
Legalább fogalmaznának meg egy olyan módszert, ami szerintük jó. Állítsanak alternatívát. És ha azt megpróbálják ízekre szedni, rájönnének hogy a saját elképzelésük mennyire gyenge.
Még ha látszólag abban érdekelt a mohu, hogy legyen visszaváltva, őket számon lehet kérni. Átláthatóak a számok. Gondolj bele, ha a hosszú folyamat másik szereplőjénél lenne az 50 Ft, azt hogyan lehetne számon kérni? Pl. ha a boltoknál maradna az 50 Ft? Amelyik üzletnél jobb parkolási lehetőség van, oda akár több palackot is visszavihetnek, mint amennyit eladtak.
-
válasz
alphamooncam #28111 üzenetére
-
-
PociAti
őstag
válasz
INGJOKE #28105 üzenetére
"Én ezért viszem vissza őket, mert ..."
Sikersztori!
Elérték a céljukat.
Ezer indokot lehet mondani rá ki miért viszi vissza. Lényeg, hogy minél nagyobb hatékonysággal visszakerüljön a rendszerbe.Amikor boltban eladják neked az italt, az ő történetük ennél a pontnál befejeződik a palackkal*. Onnantól a palack jövője rajtad és a mohun múlik. Vásárlás követően ki másnál kellene lennie az 50 Ft-nak? Tőlük kapod vissza az 50 Ft-ot a palackért cserébe.
*Kivétel ha pénz helyett levásárolható blokkot kérsz a palackokért. Ha jól tudom létezik ilyen opció.
-
[link]
E2 Pro-ra ez jónak tűnik. Ilyen felfogatóval, rendelkező hazai webshopokban található modelleket nem tudtok? -
válasz
alphamooncam #28103 üzenetére
Az önegyensúlyozóknál a jogalkotónak nem nagyon van dolga, mert három dolog is gátolja az elterjedésüket:
1. Az áruk (a legolcsóbból árából is kapsz minőségi, márkás, elektromos rollert)
2. A használatuknak a körülményességük (maguk a vásárlók is félve használják őket, és maguk jönnek rá, hogy milyen mértékben korlátozottabban használhatóak mint pl egy roller)
3. Az elterjedtségül hiánya.A Segway-ről ami nekem elsőnek mindig beugrik ez:
A jogalkotónak ezzel sem volt sok dolga, mert több millióba került, és ez akkora összeg, hogy nemhogy a magyar társadalomban nem terjed el, de még Ausztriában vagy Svájcban sem. Persze próbálkoztak vele csúcsgazdagék Budán, illetve bérelhető is volt, de lecsengett, mielőtt berobbant volnaAz olcsóbb Hoverboardok az áruk miatt elterjedhettek volna, de leszámítva pár kis taknyost, itt Hajdúszoboszlón a fürdőnegyedben is, csak párat láttam, pedig a Mátyás Király sétányon nem a csóróság a jellemző. Egyébként önegyensulyozóból is csak 5-nél kevesebbet láttam.
Viszont, ami meglepett a Harley Davidson koppintás (Auchan-ban is kapható volt)
Harley elektromos roller 1000W, Lithium-Ion, fekete - eMAG.hu
Eleve offroadnak van hirdetve a webáruházak által, mivel semmilyen forgalomba helyezési típusengedéllyel nem bír, mégis láttam itt Szoboszlón többet úgy, hogy itt olyan erős a rendőri jelenlét, hogy néha azt gondolná az ember a megye összes falvából ide vannak rendelve!Ráadásul büntetnek is keményen... korra, nemre, társadalmi pozícióra, állampolgárságra (külföldieket is) tekintet nélkül mindenkit!
Volt itt egy muki, akinek narancssárga ilyen cucca volt, ugye erről terjesztették, hogy roller, miközben annak pont nem illet be, inkább lett volna SMKP-nak... az rendszeresen járt vele, de már vagy 2-3 éve eltűnt az utakról, vagy azért mert rommá büntették, vagy azért, mert elkopott alatta!
-
alphamooncam
őstag
válasz
GoodSpeed #28102 üzenetére
"Érdekes kérdés, hogy a Hoverboard-ok, és pl Elektromos egykerekű │ Egykerekű elektromos | Alza.hu
az elektromos egykerekűekkel mit kezdenek"
Nem néztem meg a vonatkozó jogszabályokat, pl. a KRESZ-t, így hasra ütve azt mondanám, hogy vannak kétségeim afelől, hogy a pl.-ul rollerrel szemben legális ilyen járművekkel a közúti forgalomban részt venni itthon.
"[37] A Kúria osztotta az eljáró bíróságok azon – az indítványozó által is helyesnek tartott – álláspontját, hogy a két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és piacfelügyeletéről szóló 168/2013/EU rendelet 2. cikk (2) bekezdése rendelkezik arról, miszerint ezen rendelet hatálya nem terjed ki az önegyensúlyozó járművekre, illetve azon járművekre, amelyeken nincs legalább egy ülőhely. Ezen rendelet a típusjóváhagyásra, illetve piacfelügyeleti szabályokra vonatkozik, az elektromos rollerre rendelkezést nem tartalmaz. Ebből azonban nem vonható le az a következtetés, hogy az elektromos roller nem is minősül járműnek. A rendelet – címéből is kitűnően – egyes meghatározott járműfajták jóváhagyását és piacfelügyeletét szabályozza uniós szinten, ami nem jelenti azt, hogy az azon kívül eső – a jármű fogalmának egyébként megfelelő eszközök – nem tekinthetők járműnek." [Ezek szerint az önegyensúlyozó járművek, nevéhez illően járművek.] -
válasz
PociAti #28099 üzenetére
Fő szabály szerint, minden ami arra szolgál, hogy az embert hordozza, akár emberi erővel, akár magától, motorral segítve, járműnek tekintendő, akkor ha az kereskedelmi forgalomban kapható, és nem otthoni gányolás eredménye.
Ha az elektromos roller nem lenne a jogalkotó által annak tartva, akkor nem kerülne be a KRESZ-be, amiben még a lovaskocsi is benne van.
Érdekes kérdés, hogy a Hoverboard-ok, és pl Elektromos egykerekű │ Egykerekű elektromos | Alza.hu
az elektromos egykerekűekkel mit kezdenek? Mert forgalomban kaphatóak, és szvsz nehezebben is irányíthatóak mint pl egy elektromos roller, de nincsenek annyira elterjedve, viszont ezzel is lehet balesetet okozni.A Mártában nyaraltam rendszeresen a '80-as évektől a 2000-es évek elejéig. A 90'-es évekbn kezdtek elterjedni az egysoros négy kerekű görkorcsolyák, olyan sebességgel száguldottak lefele vele, hogy egy másik-másik mai nagy rolleres is csak cammogott volna mellettük. Az is ha ütköztél volna vele, instant halál kategória, de ugyanúgy mint a síléc nem lesz jármű, mert az egyikhez hó kell, a másikhoz meg lejtő, de mind a kettőre igaz, hogy száguldozni lejtőn lefele tud csak. A motorosszán viszont jármű akkor is, ha hó nélkül nincs bulika.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #28099 üzenetére
"Itt a 3-as, 4-es és 5-ös pontban hivatkoztak arra, hogy nem jármű."
Úgy látom egyes jogi nyelvezettel megáldott szöveg értelmezése, ide értve a linkelt Kúria döntés értelmezését is meghaladja az értelmi képességeidet! Értve kéne tudni olvasni...Hozzáteszem, hogy vannak olyan jogi szövegek, amik rajtam is kifognak, de ez kivételesen nem olyan.
Bizonyos jogi aktusoknak vannak kötelező kellékei, ilyen például a rendelkező rész és az indoklás is.
A rendelkező részben megállapításokat tett a Kúria, úgymint felsorolta többek között a 3-as 4-es 5-ös pontban, hogy mivel, milyen témával foglalkozik.
Ezek nem a Kúria döntései, megállapításai, hanem az alsóbb rendű bíróságok ( hülye ) döntései, ezek szimplán felsorolások.
Nem mellesleg
"[32] A Kúria arra az álláspontra helyezkedett, hogy a jármű fogalmának vizsgálatakor a Btk. XXII. fejezetében szabályozott közlekedési bűncselekmények tényállásainak kereteit kitöltő KRESZ által meghatározott definíciót kell alapnak tekinteni. A KRESZ 1. számú függelék II. a) pontja meghatározza a jármű fogalmát: közúti szállító- vagy vontatóeszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. Megjegyzendő, hogy a jármű fogalma általában véve még ettől is szélesebben értelmezhető, mivel járműveknek a szárazföldi, vízi és légi személyszállító és/vagy teherhordó eszközöket tekintjük. A KRESZ meghatározza azon „járművek” körét is, amelyek meghajtásuk, sebességük alapján – noha egyébként a jogszabályi definíciónak megfelelnének – nem minősülnek járműnek. Ilyen a kerekesszék, a gyermekkocsi, a talicska. Aligha vitatható, hogy az elektromos roller személy szállítására szolgáló közlekedési eszköz, tehát a KRESZ meghatározásának megfelel, ugyanakkor az ugyanott meghatározott kivételek között nem szerepel.
[33] A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 47. § 2. pontja is azonosan határozza meg a közúti jármű fogalmát: közúti szállító vagy vontatóeszköz (ideértve az önjáró és vontatott munkagépet is); az egyes járműfajták meghatározására a közúti közlekedés szabályairól szóló jogszabályban (KRESZ) foglaltak az irányadók. Ebből következően a KRESZ 1. számú függelékének II. b)–sz) pontja az egyes járműfajtákat határozza meg. A jármű fogalma nem azonosítható a KRESZ-ben meghatározott járműfajtákkal, azt a jármű fogalma alóli kivételek is mutatják, hiszen léteznek olyan járművek, amelyek nem sorolhatók be egyik járműkategóriába sem. Ezek közül a KRESZ taxatív felsorolással maga határozza meg azokat, amiket a jármű jogi fogalma alól – kifejezett rendelkezéssel – kivon."Korábban, a fentiektől függetlenül ugyanerre a következtetésre jutottam. [link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged