- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor 400 Pro - gép a képben
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
RaZroX
addikt
válasz
wwenigma #30849 üzenetére
Nem értem a logikát ebben, miért jobb a 20 mint a 25? Persze több időd van reagálni neked és annak is akit épp elütsz, illetve könnyebben meg tudsz állni. Oké, de nem gondolnám, hogy ilyen kis sebességnél ez ennyire jelentős lenne, na meg vannak bringások bőven akik 30 felett tekernek és simán mennek annyit egy huzamban mint én rollerrel.
Bár nem hinném, hogy bárki ezt fogja méregetni HA bevezetik, de azért elég mókás. -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #30849 üzenetére
Úgy néz ki a telexesek jutottak hozzá elsőként ehhez a félkész anyaghoz, és erre támaszkodnak a többiek is. Ez amiatt probléma, mert Zách Dániel már előző írásában is hibát hibára halmozta, pontatlanságok és többértelműségek voltak benne. Főleg normális autós szaklapok írásához viszonyítva jöttek elő ezek a hibák (amúgy korábban ő maga is autós újságíró volt, az index alá tartozó Totalcar-nak volt a tagja).
Pozitívum, hogy a cikk végén meg van említve az ún. "Kresz Professzor": #Pető Attila, feltételezem pár kérdéses résznél kisegítette.Zách részéről például ilyen megfogalmazások verik ki nálam a biztosítékot:
... csak 12 évnél idősebbek használhatnák őket [a kis-teljesítményű rollereket], az első két évben sisakot kéne viselniük ...
Szükséges hozzá a szövegkörnyezet, mivel nem a roller használat első 2 évében kellene sisakot használni, hanem a 12-14 év közötti személyeknek.
Logikus, de csak a szövegkörnyezet miatt. Viszont más területen nem lehet ennyire egyértelműen kitalálni, hogy többértelmű mondatai, nyakatekert megfogalmazásai mit is takarnának. Más újságírók olyan egyszerűen veszik ezt az akadályt! -
-
alphamooncam
őstag
válasz
wwenigma #29643 üzenetére
Felpróbáltam pár ilyen tipusút, aminek a tarkónál volt ez a biszbasz állító/szorító gomb.
Nekem kifejezetten irritálta a nyakam a kemény müa.
SZVSZ. a fejbőrrel nem érintkezhet más alkatrész a sisak bélésen és a kiegészítő párnákon kívül, és a szíjjaknak sem árt, ha ki vannak párnázva !!!
Szóval fel kell próbálni, bármit mielőtt megveszi az ember.
A legfontosabb, hogy a fején maradjon esésnél, különben szart sem ér a legdrágább sem.
Ennél a tipusnál mindegyiket le tudtam kapni full becsatolt állapotban, úgy hogy a megfogtam a tarkóm fölött a sisak élét, és felfelé előre húztam át a fejem tetején.
Amelyik így lejön a próba során, azt nem szabad megvenni, akármi van gyártónak ráírva.
Szerintem.
-
-
válasz
wwenigma #28880 üzenetére
Belenéztem az utcaképpel Miskolc nagyobb utcáiba, hát én örömömbe ugrálnék ha felénk csak fele ilyen jók lennének az utak.
Erre felénk az összes pálcika elvérzik, kerékpárút meg kb sehol!
Itt 1hét alatt atomjaira törnének a pálcikák, már ha addig nem állsz vele fejre a 5-10.centis kátyúkba.
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #28742 üzenetére
Rákerestem itt a fórumon a gyártóra, senki nem írta, hogy rendelkezne ilyennel, de ha vakon csak a gyári paramétereket nézzük, akkor azok nagyon ígéretesek. Már ha lehetne hinni a számoknak...
És arról is írnak, hogy ilyen gyártó nem létezi, a Cory egy cseh kereskedelmi cég, egyike azoknak a vállalkozásoknak a világban, akik tetszés szerint felmatricázható kínai modelleket árulnak saját név alatt.
Casseius ebben a hozzászólásában ugyanazt a rollert mutatta be 5 különböző néven. Ilyen előzmények mellett nem tűnik jobb ajánlatnak, mint a noname kínai csodák, melyek elég rövid életciklussal rendelkeznek, hamar szétesnek és hulladék lesz belőlük. -
válasz
wwenigma #28613 üzenetére
Többiek meg azt hisznek amit akarnak
Ez nem túl sportszerű kijelentés... Én konkrét tanulmányokat linkeltem be, azokra nem lehet azt mondani, hogy azt hisznek ők is, amit akarnak, mert a tudományos megközelítés nem a hiten alapul.
hamarább megy tönkre bármi a rollernél mint az akku.
Szerinted. Erről is jó lenne látni valami adatot, mert ilyeneket bárki tud állítani.
-
DigitXT
félisten
válasz
wwenigma #28613 üzenetére
hamarább megy tönkre bármi a rollernél mint az akku
Kivéve, amikor az akku.Azért ne legyenek illúziók a random (occó)
kínai cellák tartósságával kapcsolatban... Sőt, néha az összeszerelési
minőség is a béka segge alatt van, aztán hiába kíméli a user eltörik...
(Néha rá szoktak segíteni tömör gumi használatával, rázkódjon csak.
Esetleg megáztatják jól a rollert, tesztelve a nem létező szigetelést...
Ezek mind akku hibához vezetnek, még ha nem is töltés+merítéssel.)Ui: a legjobb, amikor állásban meghal a pakk. Mert csak. Telefonban
egyetlen egy zacskós cella van (LiPo): elég nehéz összehasonlítani a
rollerben található, pl. 10s3p, azaz 30 db 18650-ből álló akkupakkal.
Eleve a kémia sem tök ugyanolyan, meg cella a darabszám sem.És akkor nagyobb rollerek még több cellából álló pakkjáról nem volt
szó! Ha mondjuk 72V-os, ami 20s, és nagyobb kapacitású, akár 10p,
azaz 200 db cella, amiből elég, ha egy megmakkan, borul a balance.
(Meg sem kell makkannia, elég, ha nem pont egyformák, így szépen
lassan ki tud alakulni káros feszültségkülönbség... Vagy karbantartja
a BMS, vagy nem. Azt kijelenteni, hogy a roller akkuk ugyanolyanok,
esetleg ugyanolyan tartósak, mint egy telefonakku az a hülyeség.)
Megjegyzem egy telefont ha lemerítesz 1 óra alatt, az elég meredek.
Egy rollernél meg normális, ha 25 km hatótávolság, és mész 25-tel... -
#95712068
törölt tag
válasz
wwenigma #28591 üzenetére
Nem tudom honnan veszed hogy nincs tapasztalatom
2024.03.24-én érkezett a géped, azóta eltelt 5 hónap se.
Kb. 66 hónapja használok elektromos rollert.
2024.05.10-én már kemény 85 km-t tettél a gépbe (másfél hónap).
Egy hét leforgása alatt 160 km-t mentem.Érzed a különbséget? Nyilván nem. Persze attól, hogy nem írtál korábban, attól még lehetett elektromos pálcikád, de csak a hsz-ekből tudok kiindulni.
80-20 témakör ajánlás, nyilván fölé és alá is mentem, de lehetőségeimhez mérten próbálnék ehhez igazodni. Viszont még mindig nem érted a hülyézés lényegét, de akkor fordítok a kockán: abba hagynád ezt a kretén viselkedést?
Félreértés ne essék, enyhén értelmi fogyatékosként bőven win szituáció, ha "csak" hülyének néznek. Viszont kíváncsian várom, hogy fénysebesség hányszorosával rohansz adminért a szemléltetés miatt.
-
Reggie0
félisten
válasz
wwenigma #28591 üzenetére
Egyaltalan nem hulyeseg, csak kozben fejlodott a litium akku is es eleve tobbet birnak, ezert teveszt meg teged a mobilos tapasztalatod.
Amugy meg rengeteg meresi es kutatasi eredmenyt talalsz a "cycle life vs DoD vs SoC" temakorben, ami ezt igazolja. (DoD = Depth of Discharge, SoC = State of Charge)
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #28595 üzenetére
(#28209)-es hozzászólásban Dr. Szilikát belinkelt egy jó kis tanulmányt.
batteryuniversity.com : Hogyan lehet meghosszabbítani a lítium-alapú akkumulátorok életét
https://batteryuniversity.com/article/bu-808-how-to-prolong-lithium-based-batteriesŐk teljesen más következtetésre jutottak, mint amit te állítasz.
Szerintük rengeteget jelent mennyire van lemerítve az akku.
Pl. azt vizsgálták, hány töltési ciklusra képesek legalább 70%-os degradáció eléréséig.
100%-os lemerítés 600 ciklus
80%-os lemerítés 900 ciklus
60%-os lemerítés 1500 ciklus
40%-os lemerítés 3000 ciklus
20%-os lemerítés 9000 ciklusMaradjunk az alapoknál, a telefonokban más jellegű Lítium akkumulátor van, mint a járművekben. Telefonoknál, laptopoknál a fő szempont: minél kisebb térfogaton férjen el a legtöbb töltöttség. Járművek akkujai más jellegű terhelést kapnak. És lényegesen többre van szükség belőlük, így fajlagosan olcsóbbak kell, hogy legyenek.
Az élettartam kímélés szempontjából annyiban egyet értek, ha valaki nagyjából betartja azt a szabályt, hogy feleslegesen nem meríti állandóan le a roller akkuját, és nem tölti mindig tele, akkor az akkumulátor valószínűleg túl fogja élni a rollert. Nem lesz jelentős degradáció, mechanikailag előbb megy tönkre a roller.
----
Táblázat adatait figyelembe véve, egy 20 km hatótávú roller esetében
600 db teljes ciklus (100%-os merítés) az 12.000 km.
900 × 80%-os merítés (20km×0,8) = 14.400 km.
1500 × 60%-os merítés (20km×0,6) = 18.000 km.
3000 × 40%-os merítés (20km×0,4) = 24.000 km.
Látványosan nő a megtehető távolság, ha nincs teljesen merítve a roller.Valójában a végső számokat meg kellene még szorozni 0,85-tel. Mert a végén már csak a 70%-os kapacitás marad. 0,85 pedig a 100% és 70% között van félúton. Így 12.000-ből 10.200 km lesz, 24.000-ből 20.400 km. Lényegen nem sokat változtat.
-
válasz
wwenigma #28595 üzenetére
Aham. Ezek szerint a BMW gyárban is mindenki hülye, mert az i3 csak 80%-ig engedi feltölteni az akkut.
Tudsz linkelni egy tanulmányt, ami az állításodat alátámasztja? Én éppenséggel tudok: [link] Ez éppen elektromos autók akkumulátorának az élettartam kitolásáról szól, ahol a szerző megjegyzi, hogy igen, a 80-20 szabályt érdemes betartani, ez mellett energiát is takarít meg vele az üzembentartó.
Sőt, van egy még érdekesebb is, ahol az illető maximum 50%-ig ajánlja lemeríteni az ilyen típusú akkukat: [link] Szóval inkább 80-50 szabálynak jobban elférne. Plusz, ami a gyors öregedés szempontjából is érdekes az az, hogy mennyit van gyorstöltve.
Egy másik cikkben 80-40 szabályra hivatkoznak: [link]
Szóval a véleményem az, hogy ebben a vitában csípőből próbálsz tüzelni, fegyver nélkül, ami éppenséggel nem gond, de nem kéne egyből azt írni a másiknak, hogy ez vagy az hülyeség, mert te sem tudtál eddig semmi konkrétumot felhozni.
Egy dolgot aláírok, hogy különbség lehet a mobiltelefonok, az elektromos autók és az e-rollerek akkumulátorainak felépítése és működése között, de ha már a mobiltelefonnál is a 80-20-at ajánlják, ugyanúgy, ahogy az autóknál is, akkor valami hasonlóság csak lehet a technológiák között.
-
pescara
aktív tag
válasz
wwenigma #28568 üzenetére
biztos nem hulyeseg, telefonnal sem. Tapasztalat
Amugy egy baratommal egyszerre vettunk kb 2 g30 rollert . En probalom a 20-90 kozott tartani , neha toltom 100 ra es betartom amikor tudom, hogy hasznalat utan melegen nem teszem azonnal a toltore es toltes utan is hagyom kicsit pihenni hasznalat elott. Termeszetesen nem mindig jon ossze, ha menni kell akkor megyek. Ezzel szemben haverom kb szarik ra, csutkara meriti idonkent…stb. Igy masfel ev hasznalat utan az enyem annyit megy mint amikor vettem, ha nem tobbet, az ove 30% al kevesebbet.
-
#95712068
törölt tag
válasz
wwenigma #28568 üzenetére
Próbálom úgy kalkulálni, hogy ne menjen 20% alá a töltöttség. Egyszer 13%-kal értem haza, egyszer 17%-on állt a "mutató". A 13%-os esetnél már kicsit erőlködött a gép felfele. Nem akarok hülyeséget írni, de ilyen szintkülönbséget még nem láttam, 100 méteren van 30-40 méter szintkülönbség (maga az épület is lépcsőzetesen van kialakítva a telek adottsága miatt). Alapvetően próbálnám kímélni az akkumulátort, mert ezzel is 5 évre tervezek, mint amennyit bírt az elődje. Ebben a pillanatban 99%-on áll az akku, mert nem álltam töltés közben végig a gép mellett, de jellemzően 80-90% között le szoktam húzni.
Amúgy szerintem kifejezetten vicces, hogy érdemi tapasztalat nélkül hülyézed le a másikat. Ha csak tized annyi tapasztalatod lenne, nyilván akkor is kiröhögnélek
De még annyi sincs... Egy hét leforgása alatt raktam a gépbe ~160 km-t (6*26 + egy kis kitérő), 5 és fél év alatt egyszer sem dobtam el a gépet (egy olajfolt necces volt, de megfogtam a gépet is), semmilyen balesetet nem okoztam. -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #27887 üzenetére
Az írás a metropol-on jelent meg. Ennek a lapnak nem célja a pontos, hiteles tájékoztatás, inkább a hangulatkeltés.
A rendőrség lehet nem is azt válaszolta, vagy nem az volt a kérdés. Mert a válasz inkább tűnik általános járművekre adott válasznak, mint roller specifikus reakciónak.
"okmányokra és felszerelésekre vonatkozó előírások megtartására "
Mégis milyen felszereléseket ért alatta. Hova a többes szám? Mert több ezer wattos pálcika roller esetén a sisak szükségességét nehéz lenne kimagyarázni, de mi tartozik még az előírások közé? Pót izzó, elakadás jelző háromszög?(#27890) wwenigma "akkor majd kiguglizzák mit tud?"
Google??? Nem egy napközis tanárnénit kérdtek meg arra, mit írt az első szembejövő találat. Adatbázisokat használnak ilyen feladatra. Vagy a termék saját adattábláját.A cikkben ez a szakasz több szempontból is elég érdekes:
"Az én rollerem 24,7 kilogrammos és 25 kilométer/órával gurulok vele, szóval… Nincs szükségem a biztosításra, hál’ Istennek!"24,7 kg-hoz mégis mekkora tervezési sebesség tartozhat? A logika azt diktálta, hogy azért nincs biztosítása, mert a roller tervezési sebessége nem nagyobb 25 km/h-nál.
De úgy tűnik, ha az illető (az adott helyzetben) nem megy 25 km/h-nál, akkor neki már nem is kell biztosítást kötnie.Normális szerkesztő nem engedhetne meg ilyen írást publikálni.
(#27888) GoodSpeed "Mármint most a számlát magával kell vinnie mindenkinek, hogy vette és nem lopta?"
Sehol nem szerepelt az, hogy helyszínen hitelt érdemlően, azonnal tudnod kell igazolni a jármű tulajdonosi jogviszonyát. Ok nélkül nem szokás csak úgy lefoglalni járművet (annak is megvannak a kritériumai). -
válasz
wwenigma #27887 üzenetére
vonatkozó előírások megtartására, a jármű birtoklásának jogszerűségére
Mármint most a számlát magával kell vinnie mindenkinek, hogy vette és nem lopta? Még jó, hogy be van digitalizálva mindegyik, és felhőben fent van. Meg email címemen.A sisak meg mindig rajtam van!
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #27737 üzenetére
Szegényke magában már lezárta hogy szar rollert vett.
Facebookon, Tik Tokon felnövő generáció egyre alkalmatlanabb hosszú szövegek, dokumentációk megértésében.
A sebességen kívül más paramétereket is be kellene tartani (tömeg, hőmérséklet, és akkor a folyamatos haladás még meg se lett említve). De ha a nagybetűs szakasz értelmezése is problémát jelent, a kis betűs szakasz finom részleteivel már tényleg nem tudna mit kezdeni.
-
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #27672 üzenetére
Megnéztem YT-on a Ninebot reklámanyagát a rollerről. Autókon van oldalirányú irányjelző, ezen nincs. Tehát ha melletted van egy autó, annak irányába nem jelzi merre mennél.
A roller hátulján sincs irányjelző, és a videó alapján a legtöbb alkalommal a rolleres könyöke (vagy a kabátja) kitakarja hátrafelé az irányjelzőt. Tehát hátrafelé is gyakran takarva marad.
Van amikor szemből se látni, mert rámarkol a videóban. De legalább szemből néha látni. Viszont a rolleres mozgása szemből irányjelző nélkül is elég jól megjósolható. Mert ha valaki balra akar kanyarodni, akkor először úgy is hátrafelé kezd el nézelődni, mert először azok jelentenek veszélyt. A bal váll fölötti hátratekintésekből egy szemből jövő autó sejtheti miért teszi.
-
-
alphamooncam
őstag
válasz
wwenigma #27445 üzenetére
"nincs idő fogást váltani akkor"
Ezt nem értem, miért kéne fogást váltani? Kifejtenéd itt mire gondoltál?
"Nem kell görcsösen markolászni hanem stabilan fogni hogy ezt megelőzd."
A nem (pedig*) kapaszkodni kifejezés, amit használt
"ha jól sejtem, lazának kell lennie (nem kapaszkodni kell a kormányba). "
inkább szinonimája görcsös markolásnak mint a stabil fogásnak, és erre reagáltam.
Sem az elengedett, sem a görcsös fogás nem megfelelő. Nyilván.
"Ha azt akarod hogy egy bukkanó/úthiba kitépje a kezedből a kormányt akkor nem kell...
"
A laza fogás nem zárja ki a stabil tartást, akkor amikor mikromozdulatokkal kell egyébként is folyamatosan korrigálni.
Képtelenség úgy biztonságosan vezetni a gépet, hogy nem tartod folyamatosan az uralmad alatt.
Szerintem.
-
alphamooncam
őstag
válasz
wwenigma #27441 üzenetére
"Ha azt akarod hogy egy bukkanó/úthiba kitépje a kezedből a kormányt akkor nem kell...
"
Szerintem meg akkor kell megfeszíteni az izmokat, amikor meg kell "fogni" valamilyen irányú erőt, és csak addig, amíg szükséges.
A folyamatos "görcsös" markolás, egyrészt fárasztó, másrészt hiba, mert a mikromozgásokat, a folyamatos korrigálást kizárja.
Szerintem.
-
válasz
wwenigma #27398 üzenetére
Köszi , akkor nem én vagyok a béna ezen a téren.
Volt egy kis baleset, leállítás után a bolt előtt ahol vásároltam (oda mentem be)
Elborult. 🫣
A markolat perem elvileg cserélhető, 700 Ft körül van, az nem tétel, a garanciát nem befolyásolja, a trepni burkolat is cserélhető?
-
-
válasz
wwenigma #27374 üzenetére
Mi ez a számzáras dolog?
Ja jó, csak 8,6 km-nél:
vesztett 39%-ot. A boltban ez az egy volt, 0 km-esen, 96%-os töltöttség mellett:Na vazze a Username-et megváltoztattam, de elírtam, azt írta, hogy csak egyszer lehet megváltoztatni. Bezzeg a nicknevet lehet változtatgatni.
Szóval elvileg törölnöm kellene az accountomat, hogy megváltoztathassam?
A 8.6 Km-t 100%-ban én tettem bele
-
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #26876 üzenetére
A közúti közlekedésről szóló törvény, és a biztosítással kapcsolatos rendelkezések eltérő megközelítést használnak.
Most is lehet találni eltérő halmazokat, nincs merev kapcsolat közöttük.
És főleg nem a "gombra varrják a kabátot". Nem a biztosítók szövetsége mondja meg, milyen törvényeket hozzanak a jogalkotók. -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #26870 üzenetére
Mutasd már meg azt a közlekedési szabályt!
Erős a gyanúm, hogy te a Magyar Biztosítók Szövetsége által kilobbizott felelősségbiztosításra gondolsz. Az egy SZÖVETSÉG, gittegylet, profitbeszedési szándékkal gyorsan átvitték ezt a rendelkezés-t.
A KRESZ pedig KPM–BM együttes rendelet.
1988. évi I. TÖRVÉNY a közúti közlekedésről
https://njt.hu/jogszabaly/1988-1-00-00 -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #26678 üzenetére
Erre próbáltam én is utalni, hogy nagyon sok néven előfordul. A videóban a 6. perc környékén erről beszél:
Hover-1 Blackhawk, TurboAnt X7 Pro, Levy Plus, Swagtron Swagger 7T, HX-X8, Slidgo X8, stb.
Néha nagyobb akkut kap (12,8 Ah, vagy még annál is nagyobbat), néha tömör gumit raknak rá és a kerékméretben is találtam eltérést, általában 10", de valamely variánsnál 8,5" olvasható.És akkor az általad említett MAXwheel E12 is azonos a hirdetésben szereplő E-Scooter E12 Hover-Z elnevezéssel. Vagy közel azonos, de egy kaptafára készülnek.
Feltételezésem szerint a váz, a motor azonos, és a moduláris felépítés miatt pár elemben eltérhetnek egymástól. Plusz egyéni taposót kapnak, meg egyedi színű kiegészítőket (pl. gázkart).
Jó ötletnek tartom a modularitást ha azt normál gyártók készítik. -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #26496 üzenetére
Másoknak ne kelljen keresgélni, az eredeti cikk forrása:
https://www.szon.hu/helyi-kek-hirek/2024/05/tragedia-nyirtelken-meghalt-egy-rolleres
Általában ezt vettél át a többiek.
Vércsík tényleg brutális. 18+, csak erős idegzetűeknek!Az út simasága, jó minősége és a Kugoo G2 Pro első + hátsó felfüggesztése alapján a balesethez feltételezhetően elég tempósan "kellett" haladni.
Google Utcakép alapján ez az a szakasz Nyírteleken belül.
Bár az eséshez elegendő kicsit belenyalni a fűbe, vagy rossz szögből rámenni egy nagyobb kavicsra, esetleg csak valami miatt megrántani a kormányt. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
wwenigma #26462 üzenetére
Trencsén: az csak egy friss laikus feltételezésnek tűnik, inkább földgázrobbanás "szokásos" tünetei.
A roller akkuháza a fotón egyben van, ezért is képtelenség. Maga a roller is csak úgy néz ki, mint egy külső tűz áldozata. Lehet, hogy csak rá akarják terelni a gyanút az ártatlan rollerre, de a hivatalos vizsgálat szerintem kideríti az igazságot.
A valóságot a londoni videó szemlélteti, ahogyan működik ez a dolog. Nincs ilyen detonáció szerintem. Magam is láttam kigyulladó 18650 cellát, amire sokan azt hinnék, hogy fémtokos cella nem gyullad ki. A tokja meg is maradt, de a láng kifújt belőle, felizzott az egész. (Ezt én magam idéztem elő egy külső zárlattal.)
Egyébként magam is gondolkodom egy roller beszerzésén, de vannak aggodalmak is. Hiába kicsi az esély, azt értem, de egy balszerencse is bárkit megtalálhat.
Meg amit az Aliexpresszen olvastam: "A roller fantasztikus, 2 nap után ellopták. A rendőrség soha nem fogja megtalálni".
De nem akarok negatív lenni, csak slusszpoén.
-
setup
tag
válasz
wwenigma #26270 üzenetére
Csak annyit írnék a KGFB margójára, hogy én motorozom. Robogó. Megállítottak ok nélkül és kaptam egy csekket, mert a "B" jogsim egészségügyi érvényessége le volt járva. Írtam egy panaszt "ennek mi köze a motorvezetéshez" jeligére. A határozatban, (amit egy ezredestől kaptam meg levélben) ugyan szerepelt, hogy nem kell befizetnem a csekket, de az "elnézést" szó nem volt benne. Pedig kékruhás útonállók jogellenesen kiraboltak, ill. megkárosítani próbáltak.
Csak, hogy mire számítsatok ebben az országban. Szerintem a halálba lesztek vegzálva. Tömegesen lesztek "kikényszerítve" a járdáról az úttestre, ami folyamatos életveszély, harc a hülyébb autósokkal és állandó igazoltatás lesz. Lámpa, mellény, bizti, a gumi kopott vagy akármi, de valamit kitalálnak majd és kapod a csekket. A példám mutatja, hogy adnak csekket jogellenesen is. Nem probléma. -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #26185 üzenetére
Cruise Controlt próbáld meg bekapcsolni. XiaoDash-ben kétféle tempomat van, de az egész app elég rosszul van dokumentálva. (m365 Tools az ebből a szempontból sokkal jobb app.)
Ha adott firmware tartalmazza a tempomatot, akkor az applikációból simán bekapcsolható, nincs kockázat. Gyári applikációban is általában egy ilyen csúszka átbillentésével lehet letiltani vagy engedélyezni.Ha nem megy, akkor firmware frissítésre lenne szükség, nos azt én se vállalnám be, ahhoz eléggé szét kell szedni a rollert.
-
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #26154 üzenetére
Azt azért mondod, mert volt egy ilyen eset?
Ha 200-szor lesz az az egy eset leírva itt a fórumon, attól az még nem történik meg 200-szor, csak egyszer.Az Okai Neon Lite gumija messze sokkal jobb az összes guminál, amivel eddig találkoztam (Xiaomi és Ninebot köpenyek). Azt kirepeszteni nem semmi munka lehetett!
De feltételezésem szerintem annál a harmadik rollernél a szerviz már csak kereste, hogy mibe köthet bele és mivel utasíthatja vissza azt a konkrét vásárlót, akinél a harmadik roller kerül "visszaküldésre".
Szó sincs róla, hogy jogosan / tisztességesen jártak volna el, de nagyon szívesen meghallgatnám a másik felet is. -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #26067 üzenetére
"Ergo max a kerekére teker az ember folpakkot oszt szevasz."
300 W-nál nem nagyobb roller esetében ennyi talán elég is. Feltéve ha kézipoggyász méretére összehajtogatható.Az általad belinkelt oldalt megéri tovább olvasni, ott írnak róla:
https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/fontos-tudnivalok-jegyarakKerékpárszállítás feltételei
- A vonaton történő szállítás szempontjából kerékpárnak minősül a nem összecsukott állapotban szállított, legfeljebb 300 W teljesítményű elektromotorral hajtott elektromos roller is.
- A kerékpárt a váz félbehajtásával, az elektromos rollert a kormány lehajtásával oly módon kell összecsukni, hogy az a kézipoggyász mérethatárát (30x50x80 cm) a lehető legkisebb mértékben haladja meg. -
válasz
wwenigma #25783 üzenetére
Az EU néhány tagországában 20km/h a sebességhatár, máshol meg 25km/h.
E2 Pro D pl abba a régióba készült, az csak 20-al tud menni.
E2 Pro E meg oda készült, ahol 25-el is lehet menni.Az a linkelt tervezet Írországra vonatkozik, mondanám, h nem is értem hogy került a csoportba egyáltalán, a 250W meg egy vicc.
Aki ilyet állít, h ez elég, az nem tudja mit beszél, mert vagy még sosem járt rollerrel, vagy nem használta a rollert emelkedőn.
És ilyenkor nem durva emelkedőkről beszélek, meg hegymenetről, egyszerű dombról, ami gyakran megtalálható városainkban is.
Amúgy is sebességhatárokról kellene hogy szóljon a szabályozás, nem teljesítményről.
Egy 120kilós embert a 250W-al nem is lehet életszerűen meghajtani, még sík úton sem, míg 70kilóhoz valóban elég lehet a 250W is.
Akkor majd testsúlytól fog függni, h ki hány Wattos rollert használhat?
Ismerem a 250W-ost, is a 300, a 350, meg az újabb 400, 450W-os pálcikákat is. Mindegyikből használtam huzamosabb ideig, (talán csak a 250W-os az egyetlen, amit kevesebbet hajtottam).
Ez utóbbi kettő az, ami felmegy már dombokra is, függetlenül attól, h 25km/h a végsebességük, illetve 100kilós emberrel is könnyedén elboldogulnak.
Érdekes, a németek, osztrákok is áthidalták ezt a maguk 500-600Wattjukkal, de nálunk még mindig itt tartunk, h minden valamire való Kresz módosítással foglakozó írásban ez a 250, 300, esetleg 350W merül csak fel. Itt tart a "szakma", és ezek fogják megalkotni a szabályozást.
(A hányós smileyt nem találtam.) -
alphamooncam
őstag
válasz
wwenigma #25764 üzenetére
"Ez leginkább egy belsős munkaanyag. Egyébként a 250W az lópikula, kb el lenne lehetetlenitve az egész, a lényege..."
Én nem így látom.
A 250W pont arra elég, hogy rásegítsen az alapvetően emberi hajtásra.
Ha én lennék a hatóság
250Wés 10" elsőkerék méret alatt engedném vizsga/eü alkalmassági nélkül járdán, bringaúton/sávban, sisak nélkül vezetni.Amit én gondolok, az az hogy 10"-os elsőkerék méret alatt exponenciálisan nő a baleset esélye, ezért ezt szigorúan bevezetném vízválasztónak.
Nagyobb kerekűt, és/vagy nagyobb teljesítményűt SMKP-nak minősíteném, és városban leterelném a járműforgalomba, a buszok, tgk. közé ( ott száguldozzon ha mer, ne a babakocsik között a járdán*), és csak városon kívül használhassák a kerékpárutat, ott mondjuk kötelezően.Egyébkén a jelenlegi szabály is ez.
Így élesen el lehetne határolni a kategóriákat, mert ami most van káosz az senkinek sem jó.
SMKP-ra vonatkozó rendszám, műszaki vizsga nélküliség, maradhatna minden a régiben, úgymint kötelező bukósisak, KRESZ vizsga, kivéve ezt a nem képes 45Km/h-nál huzamosan nagyobb sebességgel menni szabályt, mert azt meg eltörölném.
Ez már régen elavult, mert amikor ezt a szabályt hozták, nem létezett olyan, hogy megbízhatóan pontos sebességmérő/határoló.
Nyilván kellene felső sebességhatár, és akár lehetne a jelenlegi is, tehát kötelező lenne a pálcika rollereken kívül (250W/10") a sebesség mérő a rolleren,- ami meg amúgy is van-, a szabály betarthatóságához.
Városban így a járda-kerékpársáv megmaradhatna a gyalogosoknak és a tényleg lassú, emberi hajtásnak.
Ez a fajta éles elválasztás idővel olyan roller igényt generálna, ami a biztonságosabb tehát, nagyobb kerekű rollerek keresletének növelése felé terelné a gyártókat.
P.S.: Tegnap láttam. Iskolából kijött egy kiskerekű pálcika rollerrel egy 12 év körüli kissrác. Lámpánál leszállt, és megvárta hogy a gyalogátkelőnél zöldre váltson. Amikor szabadot kapott, a zebra kellős közepén tanyázott egy nagyot, leesett a rollerről egy úthiba miatt, táskáját erre, kabátját arra dobva.
Nagyon ellene vagyok a kis méretű első keréknek, az ilyenekre nem nagyon kéne még plusz elektromos motor, elég nagyot lehet esni csupán csak lábhajtással is.
Szerintem.
-
Silentfrog
veterán
válasz
wwenigma #25674 üzenetére
Már minden levelet megírtam ,dokumentumokat csatoltam , ezen a heten küldtem volna el ezekre a helyekre.
Ment volna bejelntés a gvh-hoz is mivel a gumi cseréjére 84 ezer forinos árajánlatot adott a tmx. Akkor majradt volna a garancia és megcsinálták volna gariba a hibákat.
Mindenről van papírom kikfértem írásba. A MM tól. Kiadták.. -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #25609 üzenetére
Ezeknek a rendszereknek pont a technológia a lényege, hogy rendkívül alacsony fogyasztás mellett használják az ultra-szélessávú rádiófrekvenciás kommunikációt.
Találtam egy videót: Segway-Ninebot | How to use Find My, csak a lényegről nem igazán beszélnek benne.
A kommentek között viszont ezt írta a feltöltő:
"The Apple Find My feature is only available on our latest MAX G2 and F2 models. If you already have one of these models, please make sure your app is up to date and try again. If the problem persists, please visit our website https://ap-en.segway.com/contact.html and fill out a service request form. "Nos ez nekem új, ma is tanultam valamit!
Minden olyan törekvés örömtelinek hangzik, ami az eszközök védelmét, vagy megtalálását szolgálja. Viszont a BT szabvány sohasem tartozott a biztonságos technológiák élmezőnyébe.
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #25606 üzenetére
Nem, ez nem így működik.
"... a Motorola pedig még idén dobja piacra a rendszerrel kompatibilis Bluetooth nyomkövetőket, ..."
A nyomkövetőnek speciális biztonsági feltételeknek meg kell felelni, nem képes arra minden BT-s eszköz, hogy nyomkövetőként működjön. Biztonsági szempontból nézve mennyire szörnyű lenne, ha minden BT-s eszközünk, pl. fejhallgatón alapján könnyedén lekövethetők lennénk.Most is rakhatsz a rolleredbe airTag-et, és azután ha majd Androidra is lesz olyan kulcstartó, amiket elrejthetsz a rollerben, és 9-es Android fölötti készülékek hálózata segít majd lekövetni az eszköz pozícióját. Tehát nem csak a saját eszközöd, hanem a többiek is részt vesznek benne.
-
polo493
tag
válasz
wwenigma #25522 üzenetére
az ilyen trógerek minek adnak tanácsot pl a 125cc B jogsi ,pénzre mennek ,mert így keresnek rajta ,nehogy ingyen legyen mint más normális országban,az ilyen kamu szakértőnek eltörni a kezét ,pénzéhes mocsok ,hagyjuk már a kifogást ,ez mind érdekképviselet semmi másért nincsenek ott!
-
alphamooncam
őstag
válasz
wwenigma #25439 üzenetére
"Ezért kell olyat venni ami eladható marad, egyrészt kevesebb szemét, környezetbarátabb hozzáállás,"
Nem ment át az üzenet!
Addig kell használni, amíg annyira tönkre nem megy, hogy már nem javítható. Mire idáig elérünk, már a technológia annyit fejlődött, hogy amúgy sem lesz eladható.
A már nem javítható szemetet, pedig nem a tóba kell dobni, hanem újrahasznosítóba kell vinni, újabb pénzt kell rákölteni, hogy ne a természetet károsítsa, hanem lehetőleg újabb, modernebb termék alapanyaga legyen.
Az újabb pénz ráköltését, pedig illik beleszámolni az eredeti vételárba költségként, nem pedig az eladási árat haszonként.
Ha hamarabb kerül eladó sorba, mint hogy tönkremenne nem jól választottál/ nem volt rá szükséged, ezért nem szempont hogy mennyire lesz majd eladható.
Mit gondolsz, hova kerül a sok eladott vacak, rosszul választott termék a végén? Az csak egy nagyon szemellenzős gondolat, hogyha nem én dobom ki, akkor majd attól kevesebb lesz a szemét.
Nem, gondolj bele, pont hogy több!
Ezt a fogyasztói társadalom gondolkodás, nem tudatos és nem takarékos!
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #25385 üzenetére
Letöltöttem pár users manualt, és az alábbi PDF-ben ezek szerepelnek:
https://assets.segway-cdn.com/User-Manuals/Multi-Language-UM/Product-Manual-E2-Pro_compressed.pdf
Product Name: Ninebot eKickScooter E2 Pro, Model: 051405E, 051405D.
A 10 hüvelykes tömlő nélküli keréknél 45 +/-3 psi a szükséges érték.
3,1 bar az pontosan 45 psi,Viszont ahogy látható is a képen, az egyéb mérési paramétereket 75 kg-os személyhez adták meg. Feltételezhető, hogy ez is arra vonatkozik. Ha több vagy, akkor inkább a 48 psi (3.3 bar)-t vagy annál is nagyobb értéket célszerű belefújni.
És pár oldallal később szerepel olyan, hogy a roller karbantartása (Recommended Maintenance Schedule).
Tire pressure : Inflate the tires to 50–55 psi.
Elég megengedőek, szerintik nem szükséges 3 havonta, hanem csak fél évente, vagy 500 km-enként kell ezt csak ellenőrizni. (Illetve 2 év, vagy 5000 km után.) Inkább ellenőrizd sűrűbben, főleg hogy van normális pumpád, amivel könnyen le tudod ellenőrizni.(#25391) Thunderzolee hozzászólásának elején lévő táblázat egész jónak tűnik, Ninebot G30 MAX értékét vedd alapul.
És kiderül abból a táblázatból, hogy egyes rollereknél az első és hátsó kerék eltérő nyomást igényelhet. Esetedben azonos értékek mehetnek előre és hátra. -
#95712068
törölt tag
válasz
wwenigma #25393 üzenetére
Egy szivargyújtós "akármivel" fújtam fel először a gumikat, eléggé hektikusan mozgott a mutató. Érzetre nem volt ideális, puhának éreztem használat közben.
Aztán megérkezett a 70MAI TP05, és jól éreztem, hogy nem volt eléggé felfújva. Azt érdemes belekalkulálni, hogy amikor csavarod fel és le felfújás előtt / után a menetre a toldást, akkor 3-5 psi értéket is veszíthet a nyomás. Ezért annyit kalkulálok bele, vagyis a pár mérés után kitapasztalt mennyiséggel többet töltök.
Például: gyárilag 45 psi érték van megadva, akkor 50 psi-t adok neki. Lecsavaráskor egyet szisszen (-5 psi). A következő ellenőrzési ciklusban feltekeréskor szintén szisszen egyet (-5 psi), és ha 40 psi értéket mutat, akkor tökéletes. Az első és hátsó gumi szelep elhelyezése kicsit eltér, az elsőt le tudom tekerni gyorsabban, így ~3 psi értéket veszít, a hátsó szelephez kicsit nehezebben férek hozzá, az ~5 psi-t szokott veszíteni 1-1 alkalommal. -
válasz
wwenigma #25385 üzenetére
Amivel küldik, az általában túl kevés.
Lehet, h a gyárban felfújják a kívánt értékre, de mire a felhasználóhoz kerül, már leereszt.
Persze, kézzel benyomni nem lehet, így nem érezni, h kevés a nyomás. A bicikli kerekét "kézzel" is lehet ellenőrizni, mert nagy kerék, de a roller kereke annyira kicsi, h sokkal merevebb, nehéz kézzel nyomkodni.
Mindenképpen érdemes leellenőrizni akár egy benzinkúton, akár egy saját nyomásmérős pumpával.
A Xiaomi S1 elektromos pl egy tökjó pumpa. -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #25385 üzenetére
Igen, a gyári ajánlást kell figyelembe venni.
Az legyen a mérvadó, ne pedig az, amit alphamooncam írt, "de szerintem érdemes inkább kitapasztalni, hogy Neked mennyi az ideális."
A defekt rendkívül kellemetlen probléma a rollereknél. A külső és belső gumival rendelkező Xiaomi rollereknél pont ez váltotta ki a legtöbb defektet, hogy az emberek elhanyagolták a keréknyomást, vagy csak kényelmi okokból számukra ideális alacsony értéken használták.
Pedig megfelelően nagy keréknyomásra van szükség a köpeny életben tartásához, egyes tubeless köpenyeknél mondjuk azért, hogy a fém oldalmerevítők ne sérüljenek.Azt vettem észre, az ajánlások szerinti keréknyomás az ideális (kényelmes) érték fölött van. Hogy ez 0,5 bar, vagy 1 vagy még annál is több, ezt nehéz lehet megmondani, guminként, rollerenként eltérő. Legjobb objektív adatokra, azaz konkrét mért értékekre támaszkodni, nem pedig a kényelemhez igazítani.
Szerk: most jut eszembe, amiről nem volt szó, a testtömeg. Minél nagyobb a tömeg, annál nagyobb guminyomásra van szükség. Vagy képletet szokás megadni, vagy táblázatban szedik össze az értékeket.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
wwenigma #25371 üzenetére
Nohh, megvettem, majd kiderül. Tegnap hazajött egy Segway E2 Pro, MediaMarkt-ba hónap végéig adnak 5e utalványt 100k feletti vásárlásra ez meg a polcon volt 17,9e-ért így megállt 13-ba, ennyiért csak jó.
De hogy a rollernek mekkora doboza volt, 120*60*30, alig tudtam elhozni, buszon sofőr csóválta a fejét mikor hátsó ajtón felszálltam...
Számzáras Segway lakat volt még 8e körül, gondolom pár percre otthagyni forgalmasabb helyen ugyanolyan jó mint egy 25ezres csodalakat? Illetve táska rá és meg is vagyok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kuponkunyeráló
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- Autós topik
- iPhone topik
- Parfüm topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Xbox Series X|S
- Metal topik
- További aktív témák...
- DJI Mini 3 Pro Fly More Combo RC drón szett - 3 akku +szűrők +2db táska
- DJI NEO Fly More Combo (FMC) drón szett - garancia 2026.11.17-ig
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett +128GB SanDisk SD
- DJI Avata drón +Motion controller - hibátlan, karcmentes állapotban
- Karcos Amazfit GTS 4 okosóra dobozában
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- AKCIÓ! PC Specialist Recoil VIII 17 notebook - i9 14900HX 16GB RAM 2TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
- ÚJ- Lenovo ThinkVision T24i-10 - 24" monitor - Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest