Hirdetés
- Műholdas AI chippel fedné le a bolygót a Samsung
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- iPhone topik
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peaceliker
addikt
És még csak nem is sebesség függő. Sokkal kisebb tempón is mocskos szarul lehet járni.
De azt meg tudom erősíteni, hogy nem mókás végig fetrengeni annyival a forró aszfalton
Én is bánom már, hogy csak egy sisak volt rajta...na persze anélkól most itt sem lennék, szóval az a minimum legalja szerintem is. -
Ciccuka
veterán
-
User05
tag
válasz
Thunderzolee
#26480
üzenetére
Ha az alacsonyabb ár a szempont (mantis dual helyett) melyik kugoo jöhetne szóba, vagy melyik a legjobb? A sima G3 vagy G2 Max esetleg?
-
enginev3.0
félisten
válasz
Thunderzolee
#26485
üzenetére
Még a gorilla glassnak is a homok és a por a legnagyobb ellensége
Ezen meg kétlem hogy ilyen védelem van -
User05
tag
válasz
enginev3.0
#26484
üzenetére
Asszem vannak külföldi oldalakon vágható fóliák is amiket úgy csinálsz meg ahogy csak akarod
-
BitRider
senior tag
válasz
Thunderzolee
#26485
üzenetére
Nálam a bringás computer volt tök karcos, bár azt néha leveszi meg behajítja az ember a táskába. De azt el tudom képzelni azért bőven a rollernél is, hogy (koszos) kesztyűvel rámarkol az ember, néha táskát pakol rá stb., és az már bőven elég tud lenni, kiindulva abból, hogy mennyire puha vackok sokszor ezek a kijelző "üvegek".
enginev3.0: Az AliExpress tele van ilyen fóliákkal, szóval megoldható a védelem ugyanúgy, mint a telefonoknál – már ha kicsit is népszerűbb cuccról van szó.
-
pescara
aktív tag
válasz
enginev3.0
#26484
üzenetére
Tele van a net kijelzovedokkel, ami a viztol is vedi.
-
válasz
enginev3.0
#26484
üzenetére
Ez nem karcolja.
Ami karcolja, az az, mikor részegen rollerezel, azt elesel vele.
-
enginev3.0
félisten
Kijelzőt mivel lehet védeni a karcoktol? Főleg ugye por és homok karcolja elsősorban, ami így is úgy is rákerül
-
PociAti
őstag
válasz
User05
#26477
üzenetére
Igen, a Ninebot elég jó gyártó, minőségi alkatrészekkel dolgozik. (És a Xiaomi és annak másik gyártója a Brightway is.) Sokkal kevesebb tervezési hiba tapasztalható náluk, mint kis példányszámú cégeknél, akik vagy csak követik őket, vagy állandóan valami újszerű megoldással próbálnak előrukkolni, és az általában nem úgy sikerül, mint kellene.
A rollerekhez adott dokumentációk általában tartalmaznak "ajánlott karbantartási ütemterv" részt (Recommended Maintenance Schedule), és itt - mondjuk a Max G2 modellnél - az alábbi ütemtervek szerepelnek:
- 3 havonta
- 6 havonta (500 km-enként)
- évente (1.000 km-enként)
- 3 évente (10.000 km-enként)Az már önmagában árulkodó, hogy gondolkodnak 3 évben és 10.000 km-ben.
Például az akku is ilyen, konkrétan ezt írják hozzá:
"Az akkumulátort ki kell cserélni, ha 500 alkalommal töltötték és kisütötték, vagy a teljes futásteljesítmény meghaladja a 6 214 mérföldet. (10 000 km).
Megjegyzés: Ajánlott egyszer feltölteni 60 naponként hosszú távú tárolás esetén."
Fékekhez, motorhoz és egyéb alkatrészekhez ezt írták:
"3 év vagy 6,214 mérföld (10,000 km) után a rendellenes alkatrészek a kickscooter alkatrészeit ki kell cserélni azonnal."10.000 km környékén az akkumulátor cseréjét sem azért javasolják, mert addigra megdöglik, hanem mert addigra már nem tudná azt nyújtani, amit elvárnának tőle.
A Xiaominál ezt úgy fogalmazták meg, hogy 500 teljes töltési ciklus után is még legalább 70%-os az akkumulátor.És vannak még működő, legalább 3 éves és 10.000 km-t futott rollerek, amik nagy karbantartás nélkül teljesítették ezt a távot. Cserébe drágábbak, mint a noname konkurenciák, viszont használt piacon is elég jól tartják az árukat.
És nagyjából áll az elméletem, amit évekkel ezelőtt mondtam: mire az akkumulátor tönkremegy, addigra annyi egyéb szerkezeti baja lesz a rollernek, hogy nem igazán éri meg felújítani. Újat kell venni. (Jelen pillanatban 700 Ft körül van az üzemanyagok literenkénti ára, 7 literes fogyasztásnál az km-enként 50 Ft-ot jelent. Roller meg 0,5-1,5 Ft körüli "üzemanyag" költséggel bír. Azt jelenti, kb. 2.000 km-enként 100.000 Ft-ot lehetne spórolni. És ez a szám tetszik is amiatt, hogy ha egy roller mondjuk 200.000 Ft-ba került, azzal lehessen már megtenni legalább 4.000 km-t!)
-
-
válasz
User05
#26477
üzenetére
A Ninebot ajánlása szerint az akkupack 500 teljes ciklus után is még legalább 75%-os kapacitású lesz.
De az eddigi tapasztalatok alapján inkább minimum 95%-os még 500 ciklus után is.Ami a teljes töltési ciklusokat illeti:
Egy Essential kb 10-12km-t tud.
Ha napi 10km-t mész, akkor naponta lemerül, és fel kell tölteni. Évi 250 munkanappal számolva 2 év alatt bele lehet 500 ciklust tenni.
De ha egy 30-35km hatótávú F2 Plust veszel, akkor a napi 10km-rel számolva a teljes kapacitás kb egyharmadával fog csak merülni, így nem 2 év alatt lehet elérni az 500 töltési ciklust, hanem 6 év alatt.Szóval nem kell attól tartanod, h 2-3 év múlva új akksi kell, mert elhasználódik, mint egy telefonnál. Csak eleve érdemes nagyobb akksis rollert venni, illetve illik vigyázni rá.
Azt szokták mondani, h mire az akksi csereérett lesz, már amúgy is lecseréli az ember a rollert egy új rollerre.
Szervizelni nincs nagyon mit.
Ha agresszíven mész, és sokat fékezel erőteljesen, fékpofákat kell cserélni majd.
A zselés kerék ~5ezer km után elkopik, ha nem lesz defekt előbb, akkor csak akkor kell cserélni, ha elkopott.
Dobfék 5-7ezer km-t bír.
Motor 3ezer órát bír, nem km-t, hanem órát. 25-ös sebességgel ez többtízezer km.
Csapágyakat hallani fogod, ha cserélni kell, a gyáriak elég vacak csapágyak, érdemes márkásra cseréltetni.
De kb ennyi a szervizelés. -
válasz
Mad_Wolf
#26478
üzenetére
Itt össze tudod hasonlítani a rollereket.
Segway F2, F2 Plus, F2 Pro, esetleg G2
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Inmotion S1 (ez már nem nagyon van)
Navee S65A Xiaomi 48V-os, ekkora súlyhoz jobb a nagyobb feszültségű hajtás. Ne keverd össze a korábbi 4 Pro-val.
-
Mad_Wolf
aktív tag
Sziasztok,
115kg, napi 20 km városban, de csak jó időben. Ehhez keresnék rollert. Ár 200k max. Sebesség 25km/h bőven megfelel. Mi az ami ajánlott? -
PociAti
őstag
válasz
PociAti
#26474
üzenetére
Tényleg csak most olvasom a videó alatti véleményeket, nem vagyok meglepve, mondhatni csak a szokásos.
Eleinte:
"nagyon jo geccc imádom."Nyelvezetéből kiérződik ki a célcsoport. Kezdetekben van pár hasonló hozzászólás.
Pár hónappal később jön az éles váltás:
"hallani a videóba hogy csattog minden darabja kábé akkor ez eladható termék biztonságos szerintetek?
na ne bohóckodjunk már , ennyi pénzt kiadtam én is érte és hát hogy mondjam 50 ezer is drága lenne ezért
ez mind tapasztalat alapján mentem ilyennel 1 hónap alatt 1500 km és az első 100 km jó volt élveztem aztán kész vége fos volt,elkezdtett a kormány recsegni remegni 3 darabba esik szét a kormány hajlik el , a jó szerkezet megteszi a hatását hogy ezt a szart érezd 80-100 km után"@rollercapa == A videó készítője
"Egyetértek! Azóta nem is nagyon ajánlom én sem! Nagyon sok a panasz rá! Sajnos hosszútávon jönnek elő a hibák!""én nekem ez a második a techsend-es után pont ez van. oda is adtam ingyen egy jó barátomnak mert nem volt pofám pénzt kérni érte és a roller pedig 35 napos jelenleg"
"csak ennyit arról mindenki számára amikor megnéztem elsőre a videót aztmondtam nekem ez kell rögtön, azóta már úgy vagyok vele hogy inkább eldobtam volna azt a pénzt a földdre minthogy egy ilyen valamit vegyek"
"szerkezete papír , nem lehet vele gyorsulni szar utakon mert recseg ropog az egész na menjél vele 50-el persze jól meghalni milyen fasza dolog 10 col-on főleg"
"Egy szornyeteg ez a roller. Szornyen szar... Aki hasznalta mar mondjuk csak 500km t az tudja hogy kb minden elfossa magat ezen es az osszes hasonlo ilyenen"
-
PociAti
őstag
válasz
User05
#26473
üzenetére
Naponta jelenik meg hasonló összelegózott roller valami ismeretlen gyártótól.
Az alacsony szintű integráció az egyik legtipikusabb árulkodó jel mindegyiknél.
Nézd meg a kormányt, micsoda kábeldzsungel van ott.
Kilógó csavarok, gagyi megoldások, indokolatlanul szögletes formák jellemzik. A kijelzőjétől kezdve rengeteg olyan tucat alkatrészt használnak, ami szerelhetőség miatt akár még jó is lehetne, gyakorlatilag nem az, mert nagyon sok múlik a megbízható beszállítón. És az ilyen ki cégek nem tudnak normális, stabil beszállítókat találni, a minőségellenőrzés Kínában még bőven hagy kívánnivalókat. Ezért ezek messze kevesebbet tudnak, mint amit ígérnek, és jellemzően elég rövid élettartamúak.Nem azt a potenciált kell meglátni bennük, amit szemérmetlenül ígérnek, vagy ha sikerül működő példányhoz hozzájutni, akkor amit az első 100 km-en nyújtanak. Egy elektromos rollernek legalább 2-3 éven és 10.000 km-en át működnie kellene.
-
User05
tag
válasz
Thunderzolee
#26466
üzenetére
Köszi mindenkinek nagyon hasznos volt!
Az új Techsend cyber monster-ről hallottatok? Van itthoni szervíz elvileg (futár jön érte, hozza vissza)
Anoniminc. Tesztelte is, nekem nagyon bejövős🤔 Ezt választanám, ha nincs vele nagy para
[link] -
PociAti
őstag
válasz
geryboro
#26469
üzenetére
Mint már írtam, vagy írtuk, teljesen ugyan az a két roller. Egyszerűen más firmware van rátelepítve.
Ugyan az a motor, de a Global változatnál (051501U) a Sport módban nagyobb áramot engednek rá a motorra. És a 32 km/h sebességnél (vagy a gyári applikációval feloldva 35 km/h sebességnél) ez indokolt is. Ritkán szoktak eltérni a kettes szorzónál, ami a nominális és maximális teljesítményt illeti, de ennél a modellnél eltértek.
A ScooterHacking Utilityben és más hasonló CFW készítő alkalmazásokban szinte szabadon állíthatod a teljesítmény értékeket. Ha 3 mód van, akkor talán beállítható a 300 W, 1500 W és 2000 W összeállítás, ha az alkalmazás ezt lehetővé teszi. A Xiaomi Mi 1S rolleremnél a gyalogos mód beállítás kissé korlátozott, másik kettőt szabadon állíthattam. (Vannak ott is észszerű határok.) -
válasz
geryboro
#26469
üzenetére
A G2 E 450/900Wattos.
A G2 Global 450/1000W-os.
Ez nem jelenti azt, h más motorja van, ugyanaz, csak szoftveresen másképp van hajtva.Az M365 Tools pl mutatja a pillanatnyi teljesítményfelvételt, ezen látszik pl, mikor egy Xiaomi nem csak 700W-ot eszik. De én nem szoktam nézegetni, telefontartót nem is használok rollereken.
A G2 Globallal ez is volt az egyik probléma megjelenésekor, h túl sok lett a Watt, azt le lehetett égetni könnyen a motort, ezt módosították mindjárt az első frissítések egyikével, h ne kapjon mégse annyi áramot, ha huzamosan terhelik, pl ahogy DigitXT írta, hegynek felfelé 120kilós emberrel.
Szóval le kellene mérni, nézni mennyire terhelődik az E verzió, illetve a Global, akkor tudnánk a kérdésedre válaszolni.
Lehet valaki már összehasonlította, annyira engem ez a kérdés nem foglalkoztatott, h ilyen teszteket keresgessek.Én nem azért szoktam ajánlgatni a global verziót, mert az erősebb lenne, inkább a 35-ös végsebessége miatt. 30-as táblánál, ha nincs bicikliút, és az út szélén kell menni, jól tud jönni, illetve hosszabb utakon szerintem igen is számít, h nem 25-el megy az ember, és mivel ez a roller hatalmas akkupackkal rendelkezik, feltételezem, h nem csak 2-5km-t akar menni vele az aki megveszi, hanem akár egy 20-30km-es túrára is elmegy.
-
DigitXT
félisten
válasz
geryboro
#26469
üzenetére
A konkrét modelltől eltekintve általánosságban igaz, hogy a névleges teljesítmény nagyjából kétszerese biztonságosan kivehető az adott motorból, feltéve, hogy nem hosszú időn keresztül történik, tehát csak gyorsításnál. (Nem mászol vele hegyet.) Nem végsebességen adják le a maximumot, bármennyire is kontra intuitív, hiszen ezeknél pont attól lesz annyi a végsebesség, amennyi, mert ott már elfogy az akkufeszültség(különbség): adott tartományban azért gyengül, mert a motor által gerjesztett ellen feszültség (BEMF) korlátoz. Ha megpróbálunk egy 500W motorból 1800W-ot kivenni, ami több, mint háromszoros, az nagyon hamar meg fog sülni, pont lassabb, erőltetett haladásnál, azaz emelkedőn. És ez nem csak elmélet.
Tapasztalat.
-
válasz
Thunderzolee
#26466
üzenetére
Egy NB max g2-nél ami global, a 35km/h csúcsteljesítmény(W) magasabb lehet sport módban, mint egy E-s eus sportmód 25km/h-val? Van összehasonlítás ezzel kapcsolatban?
Mert profilonként más-más a teljesítmény leadás, indulok ki ebből.És itt a kövi kérdés is.
Mi lehet a legnagyobb difi a "normál" teljesítmény és a maximális teljesítmény között?
Létezik hasonló, mint pl 300W és 1500-2000w max. teljesítmény? -
wwenigma
Jómunkásember
válasz
Dr. Szilikát
#26463
üzenetére
Amit látsz azon a videón az az amikor az elektrolit elfő és nagy nyomással távozik a házból. Ha nincs furat akkor csőbomba - ezért van mindenen. Amúgy dolgoztam akkugyárban, Bosch ebike, láttam cellázásnál/hegesztésnél/hegesztés ellenőrzésnél kigyulladó cellákat meg elégő összekötőket.
Ha zárt térben történik akkor nyomás és pukk.
Nyilván lehet hogy az akkutűz egy gázpalackot durrantott el. -
válasz
User05
#26464
üzenetére
Műszakilag ugyanaz mindegyik, dehogy van kisebb akksi benne. Akkor már más a típusa is.
DHGateről global verzióst lehet beszerezni, ha visszagörgetsz, vannak direktlinkek is, G30, F2 Pro, G2, ezek alapból többel mennek.
Ott éri meg megvenni, ahol Árukereső olcsón beadja. Vagy használtan is ki lehet jó áron fogni, itt a Hardverapron is van topicja.
-
PociAti
őstag
válasz
User05
#26464
üzenetére
Az totál hülyeség, hogy akkuban gyengébbek lennének az E utótaggal rendelkező európai variánsok. A termékek gyári adatlapjáról jól leolvasható, hogy teljesen azonosak, csak más firmware van rajtuk (25 km/h sebességlimit).
A hol éri meg venni témát félő kinyitni. Mert elég ostoba érveket is lehet olvasni.
Legfőbb két irány, normális magyar forgalmazónál megveszed, aki ad rá garanciát. Vagy némileg alacsonyabb összegért megveszed külföldről, aztán ha baj van, akkor futhatsz a pénzedért. Esetleg ha sikerül meggyőzni őket, akkor küldenek alkatrészt, aztán szereld magad ha tudod. A hibás szériákat is árcsökkentve szokás kiárusítani, de a hibát nem feltétlenül kötik a vásárló orrára.
Vannak problémásabb típusok, és vannak egész kis hibaszázalékkel elromló rollerek.
-
User05
tag
válasz
Thunderzolee
#26399
üzenetére
Szuper! Ezek egész jó árban vannak
A vásárlást hol tanácsoljátok? Tudom vannak itthon boltok amik alapból 25km/h korlátozottakat adnak. (Plusz gyengébb akksikat is talán🤔) -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
wwenigma
#26462
üzenetére
Trencsén: az csak egy friss laikus feltételezésnek tűnik, inkább földgázrobbanás "szokásos" tünetei.
A roller akkuháza a fotón egyben van, ezért is képtelenség. Maga a roller is csak úgy néz ki, mint egy külső tűz áldozata. Lehet, hogy csak rá akarják terelni a gyanút az ártatlan rollerre, de a hivatalos vizsgálat szerintem kideríti az igazságot.
A valóságot a londoni videó szemlélteti, ahogyan működik ez a dolog. Nincs ilyen detonáció szerintem. Magam is láttam kigyulladó 18650 cellát, amire sokan azt hinnék, hogy fémtokos cella nem gyullad ki. A tokja meg is maradt, de a láng kifújt belőle, felizzott az egész. (Ezt én magam idéztem elő egy külső zárlattal.)
Egyébként magam is gondolkodom egy roller beszerzésén, de vannak aggodalmak is. Hiába kicsi az esély, azt értem, de egy balszerencse is bárkit megtalálhat.
Meg amit az Aliexpresszen olvastam: "A roller fantasztikus, 2 nap után ellopták. A rendőrség soha nem fogja megtalálni".
De nem akarok negatív lenni, csak slusszpoén.
-
gergo5991
őstag
Valaki felismeri a rollert a képen?
nálunk a hiradóban volt, hogy kirobbant toltes közben, de úgy, hogy még az erkély ajto ablak is kirepült fallal együttpicit hihetetlen ez számomra. Kigyulladás volt már számtalanszor de ekkora robbanas? Wtf??
c4 volt benne vagy mi? -
Dr. Szilikát
őstag
Az aszinkron motor kalickás (asszinkron, ezt így le sem írhattad az iskolában, mert a tanár kiakad).
A BLDC-motorok permanens mágnes forgórésszel és tekercselt állórésszel működnek. Nyilván azért nem fordítva, mert akkor csúszógyűrűkkel kellene táplálni, így meg csak kivezetik és kész. Noha ezek háromfázisú szinkronmotorok, de azért terjedt el a BLDC elnevezés, mert a meghajtóelektronikával egységben értelmezik (mint például egy PC-ventilátort), ami DC-tápról megy, így DC-motornak nevezik. Hiába AC-motor a lényegi eleme.
Visszatápláló rollerek vannak, hiszen a szinkronmotor működik generátorként is, de nagyobb fordulaton hatásos.
-
bbalazs_
csendes tag
Teljesen igazad van. Viszont ennek megvalósítását nem tudom megoldani az én tudásom keretein belül. Azért nem adtam fel, a motorfék is jól működik, akkor tkp az történik, amit leírtál, visszatáplál. A túl nagy áram (ill. D-S feszültség) esetén elköszönhetnek a meghajtó FETek, és ennél csak NPN van a híd mindkét oldalán fázisonként.
-
glaci
őstag
válasz
bbalazs_
#26445
üzenetére
Szia!
Nem vagyok pro a témában, meg régen is tanultam már, de ez a fék üzemmód biztos jó így?
Ha ebben is 3 fázisú asszinkron motorok vannak, mint a legtöbb modern rollerben, akkor nem lenne jobb generátor üzemben fékezni velük?
Én annak idején azt tanultam, hogy a lassabban forgó mágneses mezős generátor üzem nagyobb nyomatékkal fékez, mint a fordítva forgó mágneses mezős fék üzem.
Mert akkor ez alapján úgy erősebben kellene fognia, csak meg kellene oldanod, hogy vagy az akkuba vagy egy fűtő ellenálláson el tudd vezetni a keletkező áramot. Aztán akkor elvileg ugyanakkora (vagy közel ugyanakkora) árammal és nyomatékkal tudnál elektronikusan fékezni, mint gyorsítani.Bocs, ha esetleg hülyeséget írtam. Több mint 10 éve tanultam és nem nagyon használom, így elképzelhető, hogy nem teljesen pontosak az emlékeim.
-
Boci23
csendes tag
válasz
Thunderzolee
#26412
üzenetére
Igen ez lenne a legjobb megoldás,de itt Nálunk a városba semmi nincsen. Még a nagyobb elektronikai boltokban sincs készleten semmi, mindent csak rendelésre.
Köszi a válaszokat
-
Po55e55ed
újonc
A feleségemnek van Ducati PRO II EVO-ja. Mi csak hétvégéken használjuk 10-20 km-ekre, ilyen távon teljesen meg van elégedve vele. A lengéscsillapítója elég alap, de az legalább van elöl-hátul. Nem kotyog, nem zörög, rendesen össze van rakva. Ebben a kategóriában az index se mindennapos.
Nekem Ninebot F2 Pro-m van, azzal összehasonlítva is elég jó gép, ha magasabb lenne a kormány és szélesebb a trepni, talán én is a Ducatit választottam volna. A hatótáv viszont reálisan kb. 25 km.
-
-
d@vee
őstag
200-250k-ért van valami jobbféle roller, amit napi 5-8km-et használnék, többnyire jó úton de van azért szar/macskaköves hely is, így jó lenne bele lengéscsillapító és tud 35-40km/h-t?
Olvasgatom a topicot néha, Kugoo-k kinézetre tetszenek, de írtátok valahol a váztörést, elektronika hibát, stb...
Van belőle megbízható modell?
M4 Pro tetszene, de fene tudja mert sose volt rollerem.
Használni használtam már, saját nem volt még
-
bbalazs_
csendes tag
válasz
User05
#26451
üzenetére
Ezt a 40km-t a töltésen próbáltam ki, a végsebességgel egyetemben. Ott jó az út és napközben a forgalom minimális. A városban valóban vannak embert próbáló szakaszok, de a gumi sokat felfog, meg kirugózom, ugratok, ahol nagyon durva. A tenyérnyinél nagyobb magasságkülönbséggel rendelkező részeken meg leszállok. Ízület egyelőre bírja, úgy néz ki (56 év/95 kiló). Egyébként inkább biciklizem, csak amikor aznap másodszor kellene a város másik felén levő ipartelepre menni valamiért, jól jön a roller. Ha HMVH-re megyek, ott az algyői híd utáni bicikliút 1-2km-e valóban csapnivaló, ott nem mernék rollerrel áthajtani, nem is annyira az ízületek, mint inkább a roller épsége miatt.
-
bbalazs_
csendes tag
válasz
Peaceliker
#26449
üzenetére
A fék jól adagolható, analóg. Csak lassan állítja meg, ezért mindig erős körültekintéssel megyek. Vészfékre nem alkalmas, de lehet, hogy akkor át is esnék a vázon.
Volt már, hogy ugrani kellett
A hoverboard vezérlőt azért szeretem, mert teljesen ellenőrzés alatt tarthatom a programozásból kifolyólag. Csináltam rá olyan távirányítót, mint ami a kocsiknak van, ha nyomom, füttyent 3-at, villant az index és ALARM üzemmódba vált, villog a kijelzője és sikít, ha el akarnák tolni (mozog a kerék). -
bbalazs_
csendes tag
A képek lemaradtak:
-
bbalazs_
csendes tag
Sziasztok!
Eddig csak olvasgattalak benneteket, de most szeretném veletek megosztani a saját készítésű rolleremet. Két éve készítettem el, hoverboard motor az alapja, a hozzá tartozó vezérlőpanellel. Gyakorlatilag mindent átalakítottam, módosítottam rajtuk, mechanikai, elektronikai és programozási szempontból.
A roller egy 12 collos, belsős, gyerekbicikli-abroncs kerekeken gördülő, duál motoros, kb. max 600W-os gép, a merev vázat és a kerekeket is én terveztem és hegesztettem. Teljesen alumínium, csak a tengelyek, csapágyak és a csapágycsészék készültek acélból. kb 16 kiló mindenestől.
Az akkucsomag először hulladék akksikból összecsapott pakk lett, de nem bírta hosszútávon (8-12km max). Tegnap fejeztem be egy 'újszerű' 21700-asokból álló pakkot, ma reggel teszteltem és ezzel már elő merek állni: 40km-nél áll 35V-on az eredetileg 42V-ra töltött csomag, 4p10s elrendezésben. Még éppen belefér (ehhez terveztem a vázat).
A vezérlése egy gd32F130-as kis mikrovezérlő köré épített áramkör, ami kijelzőt kezel, kezelőszerveket értelmez, indexel, stb. 4 vezetékes soros kommunikáció köti össze a hoverboard fő vezérlőegységével, aminek egy Emanuel Feru által módosított programmeghajtása van (kétpúpos szinusz), nem nyávognak a motorok egyáltalán. Féklámpa, helyzetjelző elől-hátul, index és tempomat is van. Jó széles trepnit csináltam neki, kényelmesen elfér a két lábam egymás mellett, a kormány magasságát magamra szabtam
Elektronikus fék van rajta (hátrafelé forgó mágneses mezővel fékezi mindkét kereket), nem túl izmos. Végsebessége 45kmph, én leginkább 20-30 között használom. Szegeden élek, itt nincsenek értelmezhető emelkedők. -
PociAti
őstag
válasz
intuicio
#26439
üzenetére
F sorozatnak az F40E miatt majd utána nézek.
Matrica szerint az én rollerem szériaszáma így kezdődik (4. karakter a fontos):
N5GF...
N5GFV... lett belőle a Global-ra módosítás után. Az E ugyanúgy a Global verziót jelentené.
A szériaszám jelentését itt elmagyarázzák:
https://wiki.scooterhacking.org/doku.php?id=nbfseries&s[]=f40#hackingIlletve az áll, hogy a szoftver (applikáció) támogatja ezt a szériát
"SHFW does support F20, F25, F30 and F40 scooters."M365 Tools szerint ESC: 058b / BLE: 0307 / BMS: 0000.
-
DigitXT
félisten
válasz
LurkerSheik
#26442
üzenetére
ekkor kevesbe jellemzo dendritkepzodes
Na végre, valaki leírta ezt a szót rajtam kívül is ebben a topikban!
Volt egy srác, aki azzal talált meg, hogy kapott ingyen egy csomó szarrá merült cellát, és majd jól bebikázza őket, mekkora bizniszt csinált nem? Én erre egyetlen szót írtam vissza, hogy dendrit.
orbitalis hulyeseg azzal letudni, hogy
Igen, sajnos léteznek olyanok, akik orbitális hülyeségeket adnak elő tényként.
Vagy csupán tévedésből (ez a megbocsáthatóbb szerintem, ilyen cipőben én is jártam már: ha nagyon akarnék, biztosan tudnék legalább 4-5 különböző tárgyi tévedést előkeresni múltbéli HSZ-eimből BLDC/vezérlés/akku témában, amelyekre idővel rájöttem, hogy "nem egészen úgy van az"), vagy (ami sajnos rosszabb), valamiféle szent meggyőződésből.
Robogósba írtam pl. egy ilyet, csak halkan...Előbbi esetben az ember bátran beleáll(hat) a vitába, abból talán kialakul egy értelmes véleménycsere (én pl. szeretek nálam hozzáértőbbektől tanulni, nem szégyen az), utóbbi esetben viszont egy merő darázsfészekké válik az egész fórum, elindul a folyamatos pörgetése, amiből értelmes vita nem igazán tud kialakulni, sőt, gyakran személyeskedésbe csap át valamelyik fél (esetleg mindkettő), úgyhogy jobb, ha az ilyet hagyjuk is a fenébe... Bevallom, én már régen inkább a nyugodt fórumozásra szavaztam (annyit megér nekem az éves VIP tagság), így csak ritkán nézek be "inkognitóban", hogy mi folyik itt Gyöngyösön.
Szerintem egy ilyen jellegű tévedés még bőven helyrerakható, és addig van értelme róla beszélgetni, tapasztalatokat cserélni, amíg nem válik valamiféle (megalapozatlan) meggyőződéssé. Erre való a fórum.
Viszont, ahogy írod, nem fekete-fehér semmi: ugyanígy nem biztos, hogy az a legjobb megoldás, ha egyben rálegyintünk hogy urban legend minden, amit (különböző tagok) írnak. Lehet magyarázat arra is, ha egy rollert tényleg töltögetni kell akár havonta, mert mondjuk szarul van megcsinálva az elektronikája, és ennyi idő alatt lezabálja az akkut. Ritka az ilyen (szerintem), de azért előfordulhat.
Én inkább a saját építésű cuccaimat szeret(t)em, van ugye pár komolyabb akkum, na, az egyik pl. le van baszarintva a földre vagy másfél éve... Aztán semmi baja ettől. De mindjárt kimegyek a garázsba és rámérek, mert még tönkremegy nekem az állásban, hehe.
(El lehet követni user errort! Ha pl. lekapcsolom az összes FET-et, akkor a BT aktív marad, hogy vissza lehessen kapcsolni távolról, hiszen töltést sem vesz fel, és meríteni sem lehet... Ilyenkor a BT ébren maradása valamennyit fogyaszt, az tuti, pár mA. Elvileg nem követtem el ilyet, de még bármi lehet! Átlag rollerben azért ennyire okos BMS nincs, szóval átlag felhasználónak tényleg nem kell ilyeneken agyalnia.)Összefoglalva
* nem fog meghalni akkor sem, ha fullon töltve rakta el
* nem kell töltögetni sem a tárolás közben, de azért
* ne hagyja túlmerülni sem (ha vmi leszívná az akkut).Ja és célszerű természetesen
* száraz hűvös helyen tárolni, max. szobahőmérséklet,
* semmiképp nem nagy melegben.Ha ennyit betart, örömbódogság.
Minden más szőrszálhasogatás kategória... -
válasz
DigitXT
#26440
üzenetére
Azt ertem de milyen mertekben degradal?
a litium nem szeret femes formaban jelen lenni ezert optimalis 80% korul ahol nem akkora az energiatartalom a cellaban, ekkor kevesbe jellemzo dendritkepzodes es akkor emellett van a tobbi valtozo.Nem fekete-feher a kemia de orbitalis hulyeseg azzal letudni, hogy nem toltotted elegszer hanem fullra toltotted, hat minek van a tolto elektronika.
Atlag userekre van tervezve.
Szimplan hulladek dolgokat pakol a cuccaiba az okai, szerencsekerek az egesz marka.
Ninebotom ugyanigy van hasznalva es semmi baja az akkunak, ahogy mas elektronikai termekemnek se. Laptopom 2 eve tapkeabelen log.
Lehet preventiven ezekkel szorakozni, akinek megeri, de nem szabadna tonkremennie mert 1 honapot nincs tolton foleg egy szezonalis hasznalatu elektronikai termeknel. -
Ciccuka
veterán
Használ valaki itt tartósan valamilyen Ducati rollert?
Egy időben 200 ezer alatt volt az ára ennek a típusnak, akkor nagyon jó vételnek tűnt (itt az oldalon is láttam még ekörüli összegért): Ducati Pro 2 EVO
Első ránézésre olyan Xiaomi 365 vonásai vannak.Az érdekelne, hogy ebben a kategóriában lévő Xaomi, Segway-ekhez képest miben nyújt többet vagy kevesebbet. Mintha hatótávokban kevesebbet írnának a megszokotthoz képest.
Ezt tudom, hogy ezeknél pofonegyszerű 30km/h-t beállítani, nem kell hozzá semmi trükk se: [link] [link] (féket behúzni majd gyorsan 5x vagy 10x meghúzni a gázkart)
-
DigitXT
félisten
válasz
LurkerSheik
#26437
üzenetére
Nem teljesen urban legend, hogy nem tesz jót az akkunak, ha fullon van.
Viszont pár paraméter még beleszámít, pl. hogy melegben van-e tárolva?
Meg milyen akku egyáltalán? LiPo hajlamos felfújódni, ha fullra töltve és
nagy melegben tárolod. Nem kell hozzá fél év, hogy tönkremenjen.
Viszont LiPo-s roller szinte nem létezik (ismerek olyan e-Twow modellt).A "hengeres" li-ion kevésbé háklis erre, de a meleget az sem szereti!

A full töltöttség viszont önmagában nem fogja tönkretenni. Nagyobb baj,
ha túlmerül (amit magától nem szokott, az önkisülése csekély), elég ha
bekapcsolva marad valami fogyasztó, akár a roller. Pl. BT csatlakozásra
várva már megehet pár mA-t, fél év alatt sok mAh. Szóval emiatt ajánlott
"közepes" töltöttségen tárolni, de ez nem jelenti, hogy töltögetni kellene.
Fél év alatt nem szabad annyit merülnie, hogy abból baj legyen.
Ui:a roller is olyan, mint bármely más kétkerekű, alapvetően szezonális.
(Teljesen normális, hogy fél évre le van rakva, és simán ki kell ezt bírnia.
Mindenféle babusgatás nélkül. De ne lemerülve rakja el az ember télire!
És lehetőleg ne a kazánházban tárolja a kazán mellett közvetlenül...
)Az meg, hogy mekkora veszteséget okoz, hogy nem optimális a tárolás
(eltekintve a melegtől), túl van misztifikálva: ha pár ciklussal kevesebb is
jön ki belőle, általában a váz/motor hamarabb tönkremegy, mint hogy az
akkuba annyi ciklust belerakjál, aminél már érezhető a degradáció. Oké
ha futár vagy, naponta többször is töltöd, akkor talán talán. Főleg, ha az
akku kicsi, esetleg alsópolcos kínai. Egy jó minőségű akku évekig bírja!Sokkal inkább számít, hogy ki van-e maxolva a töltő, normális BMS van
használatban (megállítja-e 4.2V/cella értéken a töltést, vagy még lejjebb,
3V/cella körül a merítést, nem engedi sokkal 3V alá, stb.) Ezeken múlik:
ha kimaxolod, 500 ciklus alatt már csak 60% kapacitás marad, ami már
érezhető bőven hatótávolságban. Ekkora ciklusszám pedig "futár jellegű"
használatnál 1-2 éven belül elérhető. Tanulság: nagyobb akku kell.
-
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti
#26432
üzenetére
oooo fenébe
Az gáz, 3 évig nem nyúlhatok hozzá, mert garivesztés
Főleg az első villa rugózásnál tudom a bajt, ami miatt lehet hogy gariztatni kell (ha kell)
[v1.4.2], April 27th, 2024 - Fixed a bug with F series DRV flashing.
Akkor már az F40E-t is lehet mókolni, nem csak Global verziót rátenni?
-
-
válasz
DroiDMester
#26433
üzenetére
Sot, a hasznalat se tesz jot neki, na de mennyire nem tesz jot.
Erre van tudomanyos magyarazatod?Tehat ha maxra toltod a rollert mint kb mindenki akkor fel ev alatt tonkremegy.
Na nerohogtess
ui: a delivery SOC nem azert van az akkucellakban mert az tesz nekik a legjobbat es a gyarto a legjobbat akarja a draga cellacskainak a gyarkapun kijove, biztonsagtechnikai okai vannak.
Ilyen szakertesekbol jonnek az urban legendek mint a tied. -
válasz
PociAti
#26435
üzenetére
Az hogy marad bennük kb 5%, az nemsokat befolyásol, a 95% sem tesz jót ha állandóan azon a szinten tárolod.
Jobban szeretik az aksik ha kicsivel fél töltés felett vannak tárolva!
Ha veszel bármilyen cuccot(telefon, laptop, tablet, bármi más...) azok is gyárilag 50-60% töltöttségen vannak mikor kiveszed a csomagolásból.
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester
#26433
üzenetére
Ezzel a kijelentéssel is óvatosan!
Te mit értesz MAX alatt?
Amit a BMS (akku vezérlő) a telefon felé küld? Vagy amit a roller kijelzője mutat pálcikákkal? (Esetleg amit a roller kiír százalékosan?)
Mert azok az értékek azért jóval odébb vannak attól a laboratóriumi körülménytől, amit ki lehet hozni az akkumulátorokból. Bele van kalkulálva, hogy ne legyenek a veszélyes zóna közelében. Ezért nyugodt szívvel fel lehet őket tölteni az általuk jelölt 100%-os értékig. -
PociAti
őstag
válasz
LurkerSheik
#26431
üzenetére
Ez részben jó hír, mert akkor nem a teljes elhanyagolás volt a kiváltó ok.
Innentől válik majd érdekessé a történet. Majd kérlek számolj be a fejleményekről.
A garanciális szerviznek nincs túl jó híre, de ha kötekednének, vagy megpróbálnának lepattintani légy kitartó és rámenős! -
válasz
LurkerSheik
#26431
üzenetére
MAX.ra töltés sem tesz jót egy aksinak sem!
60-70% kell tartani, az az optimális töltöttség tárolásra!
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio
#26430
üzenetére
Rendszerek védelme miatt szinte biztosan ST-Link-es megoldásra van szükség, sima BT megoldás leginkább csak a Xiaomi első 2 generációja idejében működött. Akkor még olyan chipet használtak, mint amilyen az androidos telefonoknál is elő szokott fordulni, hogy egy bootloader-rel, segédprogrammal ki lehet cserélni a microchip tartalmát. De mivel zárták / lehagyták ezt a bootloader részt így mindenképpen szükség van külső eszközre a chip tartalmának felülírásakor.
Várhatóan a szervizekben rutinmunkává válik az ST-Link használata, főleg miután ez az ingyenes megoldás újabb lökést ad neki. Most a különböző platformokon elég nagy a nyüzsgés náluk, sokan várják ennek a publikálását.
Az 1.2-es verzió 2022. májusában jelent meg, az 1.3-as verzió 2023. januárban, de mostanában eléggé felpörögtek az események:Version history and changelog:
[v1.4.2], April 27th, 2024 - Fixed a bug with F series DRV flashing.
[v1.4.1], April 20th, 2024 - Fixed G2 flashing, added missing diagrams and fixed a user data flashing bug
[v1.4], April 18th, 2024 - Improved F-series support, added D-series and added G2 DRV -
válasz
PociAti
#26429
üzenetére
Nem volt lemerulve, lakasban tartva es maxra toltve volt karacsony ota kb marciusig, egyszer egyszer eloveve.
azert nem egy himestojasrol beszelunk.
“Ha fél év alatt csak 100 km ment bele, és emiatt kevésszer lett töltve, az nem a roller hibája, hanem a felhasználóé.”
Nyugtass meg, hogy te itt nem szakertokent osztod a jotanacsot
-
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti
#26422
üzenetére
"nem érdekelnek a nagy rollerek"
nem is nagy!
Neeeeeeeeeee!
De jó, végre egyéni hangolást lehet eszközölni majd, mint a régi m365 időkben!
Nagyon szuper hír!
Ezt a dolgot Bluetooth kapcsolaton keresztül lehet majd megtenni?
Vagy mint az F40-et is meg kellett bontanom, és forrasztásos ST-Link-el kellett "downgradelni"Már csak egy nagy kérdés lenne ezzel kapcsolatban. Mivel most fogom majd megvenni a Ninebot Max G2-t 3 év garival. Ez a módosítás garancia vesztéssel jár. Viszont ha bármi miatt is vissza kellene küldenem esetleg, és már "mókoltam rajta szoftveresen" akkor vissza lehet e írni rajta majd a gyári adatokat.
A másik, hogy vajon a kijelzőn a hivatalos beállított sebességet fogja e mutatni "40 km/h"
vagy úgy mint a mostani F40-em, hogy Global verzióra van mókolva, de a kijelző csak 25 km/h ír (GPS-en 31 km/h)és még egyszer, köszi a jó hírt!
-
PociAti
őstag
válasz
LurkerSheik
#26423
üzenetére
Lehetséges, hogy ki lett nyírva az akkumulátor.
Legrosszabb, amit tenni lehet velük lemerült állapotban tárolni őket. Ez nagyon-nagyon sokszor le lett már írva itt a fórumon.A Ninebot leírásában az szerepel, a hosszú élettartam érdekében 60 naponta legalább egyszer teljesen fel kell tölteni őket.
Okai rollerek NFC kártyával lezárhatóak / feloldhatóak, ezért ezek kicsit éberebb állapotban vannak, ami extra fogyasztással jár. Emiatt - használattól függetlenül - legalább 30 naponta töltőre kell tenni őket.Ha fél év alatt csak 100 km ment bele, és emiatt kevésszer lett töltve, az nem a roller hibája, hanem a felhasználóé. Az elhanyagolás szerintem ez olyan emberi mulasztás, amire nehéz megadni a garanciát. De ebben ne legyen igazam.
-
intuicio
aktív tag
válasz
enginev3.0
#26410
üzenetére
NemNem! Nem fogok szemetelni

Már igencsak visszajött az ára.Xiaomihoz nincs más app csak a home?
m365 Tools
------------------------------------------------------------------#26417PociAti
Szerelést magad csináltad, vagy szerelőre bíztad?
Neeem! Egyszer próbáltam gumit cserélni, de már a külső leszedése is kifogott rajtam, így kerestem egy hozzá értő ügyes szakit, aki mindig tudott segíteni
Lődd be 40-50k közé
Szerintem 30k fixre kirakom, és remélem, hogy valaki talál benne potenciált
-
Silentfrog
veterán
válasz
Thunderzolee
#26424
üzenetére
Ne legyél rosszmájú.

Hátha neki sikerül elintézni a garanciát.
Valakinek sikerül, sőt még olyat is hallottam hogy kedvesek voltak.
-
enginev3.0
félisten
Xiaomihoz nincs más app csak a home?
Olyan kéne ami csatlakozás nélkül kiírja a legutóbb szinkronizált adatokat -
válasz
LurkerSheik
#26423
üzenetére
Nem veszi a töltést.
Tipikus Neon Lite hiba.
Nyeheheeee.... Kíváncsi vagyok a gari hogy alakul.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Megírhatnád majd. -
Okai neon lite-nál találkozott már valaki 2-es hibakóddal?
Fél éves sincs a roli, most lett használatba vève tavasszal, elég silány ha akkut kell cserélni kb 100km megtett út után…
App szerint tölt, a roli viszont 0%-ot mutat.
Nem túl bíztató
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio
#26337
üzenetére
Bár említettem hogy nem érdekelnek a nagy rollerek, pláne azok hackelései, mégis szembejött velem egy áprilisi blogbejegyzés, melyben először arról írtak, hogy a ScooterHacking ReFlasher v1.4-es változatával már downgrade-elni leget a Max G2-t (DRV/ESC).
Másfél héttel később meg hogy Race módban feloldható a 40 km/h sebesség, az ingyenes ScooterHacking Utility-vel.
A bináris állomány mellé csomagolt json fájlba belenézve ezt látni:
"displayName": "1.4.8 (40 km/h)",
"model": "g2",
"compatible": ["g2_DRV_STM32F103CxT6", "g2_DRV_AT32F415CxT7"],
Magyarán, a STM32 és AT32-es chipekkel szerelt G2 modellekkel is működik.
Innentől nem kell már a XiaoDash-nek rollerenként 50 dollárt fizetni, lett ingyenes megoldás rá (mint ahogy az várható volt). A saját CFW előnye, hogy úgy hangolod a rollert, ahogy szeretnéd. Nem feltétlenül a nagyobb erő kifacsarása a cél, van aki csak jobban magára szabja (pl. egész rövid tempomat bekapcsolási idő). -
DigitXT
félisten
válasz
User05
#26420
üzenetére
Már mitől lenne fullra töltve? Valaki lerakta az adott állomásra,
magyarán előtte ment vele vmennyi kilométert. (Akármennyit.)Tegyük fel, hogy hajnalban a töltő, begyűjtő, kormoló dízel volt,
akkor azok, amiket oda rakott fullon vannak, amik még már ott
voltak, és senki nem töltötte fullra őket, nincsenek. A 3 pálcika,
ami alapján azt mondod, hogy tele az akku? Nem túl pontos.
-
User05
tag
válasz
Thunderzolee
#26411
üzenetére
Előtte ellenőriztem, és direkt megnéztem külön, hogy full töltöttséget jelzett. Szinte nincs 2 egyforma érték, hiába fullra van töltve, nekem ez a fura 🤔
-
válasz
Peaceliker
#26418
üzenetére
Nem. Az egyik német Face csoportból van.
Én kértem, h tegye mellé a G30-at, mivel látszott a háttérben. -
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee
#26415
üzenetére
Gt2 is a tiéd?
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio
#26409
üzenetére
Átlagosan 3.000 km-t kibírtak a külsők, ez teljesen vállalható érték. Már-már átlagos.
Szerelést magad csináltad, vagy szerelőre bíztad?
(Autóval 9.000 km megtételének üzemanyag költsége mai áron kb. 450k lenne. Teljesen rendben van, hogy pár ezer km-enként a rollerre is kicsit költeni kell.)Duna helyett próbálkozz inkább a piactereken. Xiaomi rollerek meglepően jól tartják az árukat. Lehet találsz valakit, aki a legolcsóbb megoldásra törekszik (autóknál és lakáshirdetéseknél sokan vannak így vele). Jól szerelhető és fillérekből javítható roller. Lődd be 40-50k közé, aztán ha nincs érdeklődő, akkor hetente csökkentsd az árát. Ha valakinek van affinitása hozzá, ez tökéletes induló projekt.
-
Boci23
csendes tag
válasz
Thunderzolee
#26415
üzenetére
Azta!
Köszönöm szépen
-
-
Boci23
csendes tag
válasz
PociAti
#26407
üzenetére
Nekem fontos a trepni mérete
, ezért kérdeztem,hogy van e esetleg itt egy F2 plus tulajdonos, hátha megossza a véleményét. Én nem hasonlítottam a két modellt ,hanem dilemmáztam,hogy az egyiknél a meghibásodás a másiknál a méretével kapcsolatban van bennem bizonytalanság. -
-
-
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti
#26389
üzenetére
8.5 km-re van a munkahelyem, ezt ugye egy nap 2x azaz 17 km egy nap amit beletettem. Kb 3éve van meg, és ez idő alatt tettem bele.
Ebben volt 5db hátsó belső +2 külső gumi csere, és 3 első belső +2 külső csere.
Kicsit pimpelve is volt. Erősebbre lett téve, kisebb lendülettel már elindult, és 32 km/h maxra lett húzva. Párszor lett meghúzva a bovden, fék beállítva, de még a gyári fék van rajta, és a csapágyak is
Annyi, hogy az oszlop része már kotyog, szóval az is cserés lenne... szerintem inkább bevágom a Dunába
-
User05
tag
Sziasztok. Hogy van az hogy az egyik fullra töltött lime-nak 8km a hatósugara, a másiknak meg 19-20?
Vagy hülye vagyok és a hatótáv nem egyenlő a sugárral?
Ebből látszik, hogy melyik rollernek frissebb az akksija?
-
PociAti
őstag
válasz
Boci23
#26406
üzenetére
Nem az F2 Plus-ra gondoltam, hanem hogy a nagyobb trepnivel rendelkező MAX G2-n is úgy állnak, hogy az egyik láb hátul, a másik elől. És ebben a normál rolleres testtartásban teljesen felesleges a nagy trepni. Legkevésbé ez alapján kellene dönteni vásárláskor.
Az F2 szériából nem az F2 Plus-hoz, hanem akkor már inkább az F2 Pro-hoz lenne értelme hasonlítani a MAX G2-t, mivel az sokkal közelebb áll hozzá. Azonos motorteljesítmény (450 W / max. 900 W), és az F2 Pro-n is van első lengéscsillapítás. (F2 Plus-on nincs.)
-
Boci23
csendes tag
válasz
PociAti
#26405
üzenetére
"Ez most komoly?"
Igen az, köszi a választ, pont erre voltam kiváncsi(ha az F2 plus-ra gondoltál),mert ahogy írtam csak képeken,videókban láttam,nem volt alkalmam egyiket se kiprobálni. Sőt semmilyen rollert, mert most tervezem venni az elsőt, ebből következik,hogy nincs tapasztalatom.Nézem a videót, ami a Max G2-ről szól,de Én az F2 plus trepni méretét kérdeztem egyébként.
A súllyal kapcsolatban egyetértek, ez is megfontolandó,hogy akarom-e cipelgetni mondjuk...
-
PociAti
őstag
válasz
Boci23
#26403
üzenetére
"viszont a trepni mérete aggaszt,hogy lehet kicsi lenne"
Ez most komoly?
Majdnem fele akkora trepnin is jól elvagyunk, nem igazán van rá panasz. Feltéve ha valakinek nincs csípő problémája, vagy mindenképpen összeérintett bokával, párhuzamos lábfejjel akar a trepnin állni, és még lúdtalppal is veri a sors.
Nézd meg a hivatalos termékvideót, abban sem zárt bokával állnak a rolleren:
https://www.youtube.com/watch?v=MQgG7BZbTv0Max G2-nél 20%-kal nagyobb akku (ezzel összefüggően nagyobb a hatótáv), viszont 37%-kal nagyobb önsúly. 24,3 kg vs 17,7 kg. Az a 6,6 kg különbség elég jelentős, de leginkább ott van a probléma, hogy egy közel 25 kilós cucc már bőven a tűréshatár közelében van olyan tárgyak esetében, aminek rossz a fogása.
-
-
Boci23
csendes tag
Sziasztok!
Segway Max G2 tényleg ennyire könnyen hibásodik? (első lengéscsillapító,vezérlés)
Egyre több helyen olvastam...Nekem mindenben megfelelne,de ez a sok hiba elbizonytalanít.
Ott van a Segway F2 Plus modell,ami szintén tetszik,ott viszont a trepni mérete aggaszt,hogy lehet kicsi lenne (képeken annak tűnik), viszont kevesebb a hibalehetőség.Van tapasztalata valakinek ezekkel kapcsoltaban?
Köszi
-
PociAti
őstag
válasz
csudri
#26400
üzenetére
"Melyik márkához/típushoz a legjobb az alkatrészellátás?"
Egyértelműen a Xiaomi első és második generációs rollerekhez van a legtöbb gyári alkatrész, illetve ehhez készült a legtöbb tuning, vagy kiegészítő cucc is. Ezekből a rollerekből adták el a legtöbbet.
Konkrétan az 1. generáció:
- Xiaomi M365 - motor: 250 W, akku 280 Wh, 30 km elvi hatótáv, 100 kg-ig terhelhető, 12,5 kg, 8,5-ös külső+belső kerekek.
- Xiaomi M365 Pro - 300 W-os motor, 474 Wh akku, így már 45 km elvi hatótáv, és 14,2 kg.
A 2. generáció rollerei ugyanezekkel a paraméterekkel rendelkeznek, Xiaomi Mi 1S: 280 Wh akku, a Xiamomi Mi Pro 2 pedig 474 Wh akku. Apróbb dolgokat javítottak csak, mint a kijelző, hátsó sárvédő.A harmadik generációnál (Xiaomi Mi 3) már lehetnek problémák az alkatrész ellátást illetően, mivel azt nem a Ninebot készítette, hanem a Navee / Brightway páros.
Klónokkal nem szabad megvenni! Hasonlóan néznek ki, de nincs hozzájuk alkatrész. És könnyen meghibásodnak, rosszabb esetben törnek is.
"Mennyire nehéz ezeket a rollereket otthon karban tartani?"
Mindenhez van videó és egy normálisan felszerelt műhelyben nagyjából mindent meg lehet csinálni. Viszont nem sokat kell foglalkozni vele, de a kerékcsere nehezebb, mint egy kerékpár esetében. Az eredeti külső gumik elvileg 4.000 km hatótávot bírnak, a rollerek meg nagyjából 15.000-t. Addigra azért mindenféle bajuk lesz."Valami tök alap modellt keresek, csak Pesten lötyögnék vele parkoló és melóhely között..."
A fentiek nagy előnye a relatív kis méret a kicsi 8,5 hüvelykes kerekek miatt. Ha hosszabb távon használnád, akkor mindenképpen nagyobb kerekű rollert ajánlanék, de szállíthatóságban ezek az egyik legjobbak. (Amíg nem kezdik lengéscsillapítóval megnövelni a méretét és a súlyát). -
válasz
csudri
#26400
üzenetére
Itt ki vannak gyűjtve az alap rollerek:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_26133-26133.htmlXiaomi Pro 2-höz pl van minden, de szerintem nem éri meg már ujonnan venni. Meg neked egy Mi 3 is elég lenne arra a pár km-re.
110-130ezer között van mindkét modell a használt piacon állapottól függően, kevés km-el, akár még garival, dobozával.Nincs nagyon mit karban tartani rajtuk.
Gumit otthon inkább neki se állj, de majd nézel róla videókat.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 256GB Blue Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3506, 92% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Black-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3653,90% Akkumulátor
- Yurbuds Ironman fülhallgató
- BESZÁMÍTÁS! HUAWEI MateBook 14 üzleti notebook - i5 1135G7 16GB DDR4 512GB SSD Intel Iris Xe IGP W11
- Új Lenovo E14 Thinkpad WUXGA IPS Ryzen7 7730U 16GB 512GB SSD Radeon RX Vega8 Win11 Pro Garancia
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest




Robogósba írtam pl. egy
Én inkább a saját építésű cuccaimat szeret(t)em, van ugye pár komolyabb akkum, na, az egyik pl. le van baszarintva a földre vagy másfél éve... Aztán semmi baja ettől. De mindjárt kimegyek a garázsba és rámérek, mert még tönkremegy nekem az állásban, hehe.
Minden más szőrszálhasogatás kategória...


Köszönöm szépen

, ezért kérdeztem,hogy van e esetleg itt egy F2 plus tulajdonos, hátha megossza a véleményét. Én nem hasonlítottam a két modellt ,hanem dilemmáztam,hogy az egyiknél a meghibásodás a másiknál a méretével kapcsolatban van bennem bizonytalanság.


