Hirdetés
- Műholdas AI chippel fedné le a bolygót a Samsung
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- iPhone topik
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#35462
üzenetére
Ez van, amikor hiányos információk alapján próbáljuk kitalálni a legvalószínűbb lehetőségeket.
Nem tudjuk mivel pumpálta. Mert normális pumpával talán 1 psi n belül lehet maradni.
A szemmel észrevenni alatt pont a szappanos vízre gondoltam. Hagyományos kerékpár kerekét simán be lehet meríteni víz alá, de ott is meg vagyunk lőve a lassú szivárgással. (Én is így jártam az egyik bicajomnál, így kénytelen voltam belsőt cserélni pedig nagyon szeretem azt a szingó szelepes belsőt, az új belsőn pedig nem az van. Megragasztanám, ha látnám hol ereszt. Majd jól túlfújom, hátha.... De a rollernél ezek mind sokkal körülményesebbek.)
Volt már ez a videó, de megfelelő szerszám (és rutin) esetén autónál elég egyszerűnek tűnő művelet a szelep csere: https://www.youtube.com/watch?v=-8VngFqG8RI
Nem összehasonlítható egy külső gumi cseréjével. -
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#35128
üzenetére
Mert más a motorja: a végsebességet általában a motor tekercselése határozza meg egy adott akkumulátorral párosítva. Ha a vezérlő bírja a plusz feszültséget (és nincs beépített szoftveres korlátja sem), akkor a feszültség növelésével (praktikusan másik akku) feljebb lehet tornázni a végsebességet is. A pilóta súlya "nemigen" befolyásolja a végsebességet.
Csak közvetetten: ha valaki magas, széles, vitorlaként funkcionál, akkor bizony elég durva légellenállása lesz, szóval ilyen szempontból megfoghatja, míg ha valaki alacsony "golyó", simán lehet, hogy gyorsabb tud lenni, még ha valamivel nehezebb is.
Valószínűleg az a bukósisakos versenyző is végsebességre gyúr, azért ült le a taposóra. Konkrétan számít... Természetesen mindig mérhető, de nagyobb tempónál szignifikáns a különbség... Anno pl. alacsony fázisáram korláttal teszteltem, hogy az egyensúlyi állapot csupán annyitól, hogy "lesunytam magam" a telefonba közelebbről beszélni eltolódott = a roller tovább gyorsult... Ebben a kis klipben van, amikor rákapcsolom a 3-ast, és hirtelen ugrik a fázisáram 60A-ról 100A-re, akkor mennyire megindul, mintha valami turbót nyomtam volna be: azért 50 km/h körül, mikor így ugrik 2000W-ról 3500W-ra a csúcsteljesítmény, konkrétan érezhető... Volt. (Amúgy hozzátéve a légellenállásos dologhoz: a legkisebb lejtő, emelkedő is számít. OTT viszont nagyon számít a pilóta súlya, amit feljebb írtam, azt tökéletesen síkra értettem.
)Amúgy nekem eléggé "elborult" tekercselése volt a motornak, állítólag 72V3000W-nak van belőve, ehhez képest ez 72V-on meghajtaná 80-90 km/h-val, nem tudom, miért lenne cél... Próbáltam 60V-os akkuval, vitte a 70 km/h-t, GPS és mm-re kalibrált óra szerint is.
Mindösszesen egyszer próbáltam ki, aztán ment vissza a 36V akku, azzal megáll 50 alatt. Önmagában az, hogy van hardveres korlátja a végsebességnek ad vmit a biztonsághoz.
Írtam korábban, hogy nem kéne rolleren erőltetni ezt a 70 km/h-t... Komolyan gondoltam... Haltak már meg amiatt emberek, mert azt hitték, hogy milyen menő, hogy annyival veretik. (Engem alapvetően mérnökileg érdekelt, egyszer kipróbáltam, grafikonra fel és slussz...
)Enigma1945: Meg az a széles gumi is elég nagy biztonság érzetet ad
Ebben az esetben ezt nevezhetjük hamis biztonságérzetnek. Oké, stabil, oké, repeszt. De ha elkezded nyüstölni, mindenhol húzod, mint állat, mert "biztonságos", abból esés lesz... -
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#34993
üzenetére
Munkahelyi balesetnek nem számít, ez igaz, de úti balesetnek igen. Tapasztalat.
És nagy szerencse a szerencsétlenségben, hogy közvetlenül hazafelé tartottam.Hiába szépíted, hogy 40 másodperccel lassabb szoktál lenni, általában: gyors...
Nem kicsit. Értem én, hogy tudja a vas a 60-at, így ki is használod, ráadásul már
nagyjából 1 éve, szóval már párezer km is lehet benne, tök jó! De akkor is: roller.Ha pedelecet vettél volna, azzal nem mennél 25 km/h fölött, és lenne 27" kerék.
Nyilván, sokkal nagyobb, mint a roller, de szerintem biztonságosabb. 1400 ccm:
nekem is annyi van. Igaz, nem 260 kg, hanem 1000, és van négy kereke.
Lényeg, hogy konkrétan a napokban történt az ismerősöm balesete: akkor vette
a vasat, amikor én már lábadoztam. Szóval volt neki is egy jó másfél éve...
És ha ilyen szar be tud ütni, derült égből, akkor elgondolkodtató, hogy megéri-e?
(Neked is vár a család, írtad, hogy a lányodnak is rollert veszel. Szóval ennyi.
)Ui: amúgy az, hogy egy lámpánál meg kell állni 40 másodpercet, emiatt lassabb
az átlagsebesség, semmit nem mond arról, hogy mennyivel repesztesz. Sőt. Ha
folyamatosan 55-60, ahogy írod (végsebesség, nyélgáz), az "felhívás keringőre",
de elnézést a belepofázásért, gondoltam gondolatébresztőnek szólok hozzá.
#mindmeghalunk
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#34980
üzenetére
Szerintem pont ez a legveszélyesebb, amikor a roller motor-pótlékká válik.

(Tudom, mert én is akként kezeltem. De sajnos minőségben sehol nincsenek...
Nem említettem a balesetes kolléga rollerének típusát, talán Nami Burn-E volt.)Szóval a roller sokkal praktikusabb/olcsóbb melóba járni.
Ez így van, az első komolyabb balesetig. Utána meg hirtelen nagyon drága lesz.
(Jó, az úti baleset fizet 90%-os táppénzt, jobb, mint bármikor máskor elesni.
)De amúgy igaz, a PMT gumi jól tapad, de 50 fölött nem kéne hajtani, szerintem!
Amikor azt írod, hogy 6.2 km-en megvagy 7p20s alatt, az átlagban is több.
(Tudom, van ilyen tuning roller csoport FB-on, ahol nem rakhattam ki a vasamat
a maga 70 km/h-s tesztjével, mert hogy menjek vele a pálcika csoportba, LOL...
Persze igaz, a 36V akkuval valóban nem megy 50 km/h fölött, és alig 2500W.
Tehát pálcika, fúj-fúj, miközben akkora mint egy G-Booster, ami ugye nagy vas...
Adott vezérlővel, amit már eladtam belőle* meg kb.le is nyomta. De hát ez van.)*: most papíron 45A, de valójában ~37A vezérlő van benne, elméletileg <1500W.
Nem túl acélos, de biztonságosabb. Szoktam is nagyra nőtt pálcikának hívni.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Szerk: 260 kg és ~15L-t eszik 100-on? Az valóban nem az a munkába járós, LOL.
Hogy ne érje szó a ház elejét, nem javasoltam, hogy ilyet kell venni erre a célra...
Csak azt, hogy ha tartós 60 km/h-val mész munkába jobban járnál egy motorral.
Akár villanyossal.
(De befogtam, egyelőre nekem is benzines a motorom...) -
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#34976
üzenetére
Srácok, ez tök menő, meg minden, de azért ne felejtsük el, hogy roller...

Ismerősöm 60-nál fogott egy kátyút, durrdefekt után nem tudta megfogni:
nyílt alkar törés, pedig rendesen fel volt öltözve, de kézzel tompított. Ja és
váll törés, mert akkora volt a becsapódás. Mindebből fel lehet épülni, nem
életveszélyes, de lehetett volna rosszabb. (Csak annyit akarok ezzel, hogy
egy nagy és drága roller IS ilyen eséshez vezethet, ha egy kis peched van.)Ui: nem beszélek a két kerék ellen, imádtam motorozni, és vélhetően még
fogok is, miután átszereltem a QuadLockot a rollerről a motor kormányra,
de a 60-as tempóhoz, főleg hosszú távon szerintem motorkerékpár "kell"!
Abba gondoljunk bele, hogy nem is SMKP, ami elvileg megáll 45 km/h-nál:
veszélyesebbnek tartom, mint egy 125-öst, 250-est, mert sajna nem tudja
felvenni a forgalom ritmusát. Egy nagy roller tudja, a kereke akkor is kicsi.)Ha az ember főúton akar csapatni 2 keréken, csináljon motor jogsit...

125-öst, amire olcsóbb/egyszerűbb a B125 inkább csak városba ajánlom.
(Van aki elmegy ilyennel túrázni, kétségkívül van előnye, keveset eszik, és
könnyű, de a mindenkori biztonságos közlekedéshez kell az erőtartalék...) -
-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#33955
üzenetére
Én is használtam okos konnektort töltéshez, de a fogyasztásnak még éves szinten sincs jelentősége, annyira nem tétel. Kilométerenként nem éri el az 1 Ft-os költséget (inkább 50 fillér közelében van).
Használatuk "kicsit" körülményes, egy normális mechanikus kapcsolónál kényelmesebben be lehet állítani az időt, viszont abból többnyire csak körmös kialakítású olcsó megoldást árulják.Ennél a típusnál a szükséges időintervallum beállítása már némileg normálisabb:
obi.hu: REV mechanikus időkapcsoló, 4999 Ft
de SilverCrest SSA01B vízálló IP44 mechanikus kültéri időzítő néven is előfordul. -
válasz
Tangerine
#33922
üzenetére
Ezek a gátlók amit gyárilag adnak csak kb dísz az összes rolleren. Arra jó hogy a kátyú nem kapja ki a kezedből a kormányt. Mindegyiket szét kell szedni más olajat tenni bele és normális szimeringet. Úgy már ér valamit, ha rendbe van a roller. De 10 rollerből 9 nincs. Egy jó gátló 100k+
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#33807
üzenetére
Szerintem egy erős rollerre ilyen mutatóujjas, hüvelykujjas gázkar nem való:
ezek kicsit motorkerékpárra hajaznak, félmarkolatos gázkart raknék mindre.
(Teljesen forgó markolat nem jó, mert nem ülsz. Tologatásnál még szarabb!
Megjegyzem, motorkerékpárt sem tologatsz járó motorral. Rollernél is ezért
van rajta "gyújtáskapcsoló", hogy ne legyen élesítve, amikor nem akarod.
)Anno a fészerben lőttem ki a Kugoo S1-et a levegőbe. Ha első kerék hajtású,
sose tud megtörténni, mert elemelkedik, nem hajt, ellenben a hátsó, az viszi
ráadásul forgatja, amitől a kicsi gáz hirtelen teli gáz lesz, így 350W is elszáll. -
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#33544
üzenetére
Iszonyat elcseszett egy kereszteződés.
Például aki autóval a 6-os főúton Szekszárd felé jön, és menne tovább egyenesen, az a jobb oldali sávban halad, akár csak a jobbra (a Vasút utca felé) kanyarodók. A jobbra kanyarodónak viszont elsőbbséget kell adnia a 6-os főúttal párhuzamosan haladó kerékpárosoknak, beleértve mindkét irányt. Balra záróvonal, így pár kerékpáros miatt a 6-os főúton gyakorlatilag fel tud torlódni a forgalom, ami jelen állapotában nem túl egészséges.
Most az imént gurultam egyet és helyből belefutottam egy olyan kereszteződésbe, ahol a stoptáblák elhelyezése nem túl harmonikus. Előbb az út jobb majd középen a járdaszigeten már baloldalt található:
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#33544
üzenetére
Akartam javasolni, hogy ne menjünk már le annyira fotelszakértői szintre, hogy egy screenshot alapján akarjuk megváltani a világot.
Én is körbenéztem arra tegnap (virtuálisan, mivel nincs helyismeretem): egy "bringagyalog" végén van a stop tábla. Továbbá a "körbenézésből" derült ki, hogy lakott területen kívül: teljesen indokoltan.Kerékpárúton átgurulni teljesen rendben van, azért van a tábla, hogy előtte állj meg.
(Az a nem mindegy, hogy amúgy figyelsz-e arra, hogy minden sáv megállt-e neked.)Ui: akinek új információ, hogy ez a kerékpárosokra vonatkozik, honnan van jogsija?
-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#33537
üzenetére
Kezdem azzal, hogy ez egy elcseszett kereszteződés. Ha ez egy tiszta helyzet lenne, akkor a megállás önmagában furcsa helyzetet szül. Mert tolva a járművet gyalogosnak számítasz. Tehát ha ott állsz a roller mellett, akkor most meg kell állnia az autósnak, vagy sem? Előre nem tudhatja, hogy át fogod-e tolni, vagy gurulni fogsz. (Vagyis onnan kellene tudnia, hogy a zebránál állsz, vagy a kerékpárúton. Amikor megállsz a kettő határán, azzal zavarba lehet hozni őket.)
Hasonló körülmények között amikor megállnak az autók, vagy legalábbis lassítanak és jeleznek hogy mehetsz, akkor gyakorlatilag segítesz is rajtuk azzal, ha nem csak lassan átsétálsz vagy áttolod a rollert, hanem átgurulsz, mert ezáltal ők is előbb mehetnek. (Főleg a lassító autó örül ennek, mert nem nulláról kell majd felgyorsítania.)
Viszont az sem ritka, hogy a (köz)útkezelők szabálytalanul, vagy jogalap nélkül helyeznek ki táblákat. (Ez lehet akár a KRESZ hibája is, nem teljesen az útkezelőké).
Esetedben a jobb alsó sarokban lévő Stop tábla, ami kicsit zavaró számomra.
Az autós számára erősen felhívják a figyelmet arra, hogy itt gyalogos átkelő van, de közben a Stop tábla határozottan a gyalogos oldalán van (valószínűleg a kerékpárosnál is van, de azt nem látni). A középen lévő szigetnél már nincs gyalogosra vonatkozó Stop tábla.Feltételezésem szerint a gyalogos meg kell hogy adja az elsőbbséget az autós számára, de a járdaszigettől már neki lesz elsőbbsége.
Valami hasonló lehet a tábla kihelyezők szándéka. A bizonytalanság onnan ered, hogy nem az észszerűség vagy logika a mérvadó, mivel van úgy, hogy a KRESZ nem konkretizálja ennyire részletesen a helyzeteket, és baleset esetén a jogászok hosszasan vakarhatják miatta a fejüket. Túl komplex ahhoz a KRESZ, hogy minden apró módosító tényezőt ismerjek.
Pl. napokban már linkeltem a pénzcentrumos cikkeket, abból az egyiket idézve:A zebrán átgurulásnál (ami most sem tiltott) egyértelműen a gyalogosoknak lesz elsőbbsége.
Kreszprofesszorként emlegetett Pető Attilának volt kb. 5 éve egy videója egy kerékpárosok számára is problémás íves kereszteződésről, abban hívta fel a figyelmet arra, hogy a kerékpárúton hiába van egy irányt jelző tábla, valójában azaz inkább jogi értelemben az csak "javaslat", mivel a KRESZ a kerékpárutak esetében egyáltalán nem tér ki az egyirányúsításra. (Ott az autósnak nem csak a "szabályosan" közlekedő kerékpárosokat kellene figyelembe vennie, hanem a logika szerint a forgalommal szembe haladó "szabálytalankodókat" is.)
A tábláknak önállóan van értelmük, halmozásuk viszont felülírhatnak egyértelműnek tűnő prioritásokat.
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#33537
üzenetére
Ez amúgy bringásnál is így van: meg kell állnia, mert kivasaltatná magát, ha nem.
Viszont ha leszáll, akkor gyalogossá válik, és minden autósnak meg kell állnia.
Namármost: rolleresről hogy mondod meg, hogy leszállt-e róla? Főleg messziről?Egyszeri autós annyit lát, hogy ott áll (áll, nem ül!) egy ember. Egy gyalogos. Most
hadd ne találja ki, hogy tolni fogod-e, vagy gurulni vele. Jobb a békesség, elenged.Ez a szabály arról szól, hogy senki ne jelenjen meg túl hirtelen a másik előtt.

Véletlen se arról, hogy a biciklisták nem mehetnek át az úton, ha sűrű a forgalom.
Amennyiben a bringás a nyeregben marad, hivatalosan nem kell elengedni, de ha
szorult az emberbe egy kis jóérzés, természetesen el fogja engedni. (Szerintem.)Ui: nyilván satufékezni senki nem fog, de azt nem is kell, hiszen ha messziről lát
álldogálni az út szélén bárkit (akár roller mellett, akár bicikli mellett, akár natúr!),
eleve úgy fogja megközelíteni (egy ideális világban), hogy meg tudjon* állni neki.*: hogy miért nem kell mindig megállni, másik történet, vö. gyalogos csalogatás,
mint fogalom, ami kifejezetten balesetveszélyes lehet a másik oldalról elindítva. -
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#33530
üzenetére
A stop-táblának pont amiatt van egyedi alakja, hogy hátoldalról is felismerhető legyen. És a stop-tábla felülírja az útra alapból vonatkozó hierarchiát, meg kell állnia annak, akire vonatkozik a tábla. Jelen esetben a kerékpárosnak.
Trükközni úgy lehet, hogy a táblánál leszállsz a rollerről, oda tolod a zebra elejére, akkor meg kell adják neked az elsőbbséget, aztán kb. két lökéssel már a kerékpárúton leszel és húzhatod a gázt. (A KRESZ így is elég szövevényes, de olyan kiskapukra valószínűleg nem tér ki, hogy aki gyalogosként kezdi, az 3 méter múlva nem minősülhet mondjuk kerékpárosnak / rolleresnek).
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#33532
üzenetére
Szerintem a linkelt képen a STOP tábla a bringás életének védelme érdekében van.
Túl van a városhatáron (ergo nagy sebességgel érkezhetnek az autók a 6-os úton).
Ha a bringás nem látja, hogy kiért a városból, fontos lenne körülnézni, kihajthat vki
elé, aki amúgy a gyalogátkelőnél nem látott senkit, ezért nemigen lassított 60 alá...
Egy főutat biztos, hogy nem keresztezhet lendületből, sehol, mert életveszélyes.
És igazából ezen a szeptemberi változás sem fog változtatni: megfelelő sebesség! -
válasz
Tangerine
#33418
üzenetére
Az a fix nem azt jelenti, hogy a teljes fékszerkezet egy fix pozícióban áll. A fixtárcsához képest a "fix" rész is mozog.
Ha nem így lenne, akkor minden fékezés után állítani kellene a fékbeállításon.Magyarázat.
Elegendő egy oldalról nyomni a fékbetétet, ha a másik oldalon "fix".
Sőt, két oldalról nyomva nem garantálható, hogy valamelyik irányba nem keletkezik extra erő, ami a féktárcsára hajlítóerőt képez. Ez kerülendő.A fék rögzítő konzol fixen van rögzítve a járműhöz.
A féknyereg tartja a fékbetéteket és a nyomószerkezetet.
A nyereg részei a tengelyek, amiken "úszik" és csúszik. fékbetét és a nyomószerkezete. Illetve a "fix" ellennyomó fékbetét.
Az teljesen normális, hogy a "fix" fékbetét irányában kevesebb a légrés.Ha a fék szerkezet lekoszosodik, olajos, földes illetve mindenfajta szennyeződéssel, akadály keletkezik a fékbetétek szabad elmozdulásában. Ez legtöbbször a "fix" oldalon jelentkezik, mert az mozog kevesebbet. Ekkor összeérve marad a féktárcsa a fékbetététel. Jobban kopik és hangja is lehet.
Tisztítani kell!
Szükség esetén cserélni a tárcsát és a betéteket. (A kopások megengedett értékére gyári előírásnak kellene lennie. A féktárcsán jelölni szokták a minimális vastagságot.)
Ha a betétek egyenetlenül kopnak, szétszedve alapos szerkezet tisztítás szükséges.
Mivel fékezéskor hő keletkezik, a mozgási energia hővé alakul, nem mindegy milyen a kenőanyag. Hőtűrő zsírt érdemes használni.
Mondanám, hogy a kerámia zsírnak van ma legjobb tulajdonsága, de olcsóbb zsír is megteszi a rollerek esetében.A tárcsafék szép, de gondozásigényesebb mint a dobfék. Kevésbé zárt.
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#31803
üzenetére
Nekem nem volt gondom a kapcsoló minőségével. Jól adja a motoros érzetet. Bőven elég rollerre, szerintem. Jó, talán a vészvillogó kapcsoló nem az igazi, de ritkán kell... (Mondjuk nekem a Madison 400-on az konkrétan nincs is, gyárilag. Úgy kellett heftölnöm: a fénykürt helyére kötöttem anno. Azóta is teszi a dolgát, csak az a vicces, hogy miután beszereltem egy ülésnyitót, majd a távirányító visszajelzéséhez rákötöttem az indexeket, azóta rányit a csomagtartóra, ha köszöngetek autósoknak. Nem gáz, csak vicces: le kéne diódázni LOL.)
Ui: mint tudjuk, a működő ideiglenes megoldások véglegesek, úgyhogy évek óta így megy. (Cserébe könnyű volt demonstrálni, hogy teljesen jó egy kínai power LED az izzó helyett...)
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#31772
üzenetére
Én is aliról rendeltem a motoros kapcsolót, nyilván nem plug&play, de elméletileg részben biztos össze lehet hozni... Azért csak részben, mert ha azok a nyomógombok úgy vannak kitalálva, hogy csak egy-egy jelet adjanak a vezérlőnek, akkor helyettük az olyan kapcsoló, ami fixen adott állásban marad, nem biztos hogy alkalmas ennek a vezérlő logikának.

-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#31766
üzenetére
Valószínűleg azért, mert a legtöbb (kis) roller nem motorpótléknak készül, hanem sétálás helyettesítő valamiként próbálják pozicionálni, amivel nem lenne baj... már ha alkalmasak lennének a gyalogosokkal megosztott közlekedésre, ám 25 km/h-val sajnos nem azok.

De ugyanígy sajna az autókkal megosztott közlekedésre is alkalmatlanok, mind a csekély végsebesség, mind a túlságosan kicsi kerekek okán, amikkel egy kis úthiba életveszélyes. Mire jó egy pálcika roller? Bingó, kerékpár helyettesítőnek. Oda viszont nem követelmény az irányjelző, elvégre az ember kézzel is tud jelezni... Mondjuk a legtöbb roller erre is pont alkalmatlan, hiszen egy kézzel vezetve a bukás veszélye hatványozódik. Szóval szerintem az összes ilyen gyártói kamu index próbálkozás csak alibi. "Nekünk van!" Esetleg törvényi követelmény adott országban, és ezzel kipipálják. Hogy használhatatlan, nem probléma...
Sokkal izgalmasabb kérdés, hogy a motorpótlék felé induló tank rollereken miért található rengeteg pálcika-származék, ami abszolút oda nem illő... Gondolok itt pl. a ~8kW-os Wolf King GT-re, hüvelykujjas gázkarral. Medve anyám... Igaz, választható, mit kérsz rá, hahaha. (De ugyanúgy azon is az indexkapcsoló 2 nyomógomb: teljesen kezelhetetlen, borzalom!)
-
válasz
Tangerine
#30493
üzenetére
Carol Alves rollerfelnit hajlitó bajnoknő!
Bejön mi?😆
Rollerkerékcsere előtt és után: (referenciával, de ne szólj be neki
)

-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#30435
üzenetére
Eleve mindenki magának engedélyezi a rollerjén a cruise control bekapcsolását. Mert amelyik rollerben van tempomat, abban is külön engedélyezni kell. Ez a lépés nem kikerülhető.
Ha valaki olyan szellemi állapotban van, hogy nem tudja felmérni mikor kapcsol be a rollerján a sebesség tartás, akkor ne használja!
Továbbá vannak olyan megoldások, amikor a gázkar fixen tartása, plusz a bal kézre eső gomb együttes megnyomása szükség a tempomat aktiválásához.
Én olyan sűrűn használom ahogy csak tudom. Ezért is feleztem meg a 5 másodperces időt, ezáltal valószínűleg már sok százszor kapcsolt be (talán már ezerszer is), de egyetlen alkalommal sem lepett meg.
Mégis hogy lehet az, hogy ez egyeseknél ekkora elvi problémát jelent? Mert ha fél tőle valaki, akkor gondolom nem is használja. Vagy kikacsolja. Akkor mégis mitől fél? -
-
válasz
Tangerine
#29818
üzenetére
Nálam az van, hogy minden roller - most már ugye négy lesz, még az E2 PRO el nem kel - a lakásban van.
Eddig a PRO 2 volt a védett, mert amikor úgy alakult, akkor vele mentem ki Berettyóújfaluba, na most télen csak ritkán, és volt olyan ,hogy 4-5 km-t sétáltam koromsötétben
Nyáron meg volt olyan, hogy hátszelem volt folyamatosan, és 40% maradt az akkumulátorban.
A G30 Max II-nél az a helyzet, hogy most ő lesz a legvédettebb és igazából csak arra lesz használva, hogy utazzak vele. Nyilván -10 fokban nem fogok nekivágni. De jövő héten szombaton vagy vasárnap esélyes. Igazából ezen a héten megtettem volna, csak ma reggel láttam meg, mire kiszállítják az hétfő kb
Arról nem is beszélve, hogy mivel ritkán fogom használni, jobban tudok rá vigyázni a lépcsőn le fel hozni (I. emeleten lakom), az M365 és a PRO 2 lesz amikkel a városban mászkálok.
Nem lesz kitéve az elemeknek 8-9 órát, maximum 2-3 -at. A PRO2-nél mindig 20km/h-val mentem Újfaluba. Itt már elvileg megengedhetem magamnak a 25 km/h-t persze akkor amikor nincs nagyon hideg, meg nincs szembeszél. Tehát rövidül az út hossza, ráadásul még kényelmesebb is lesz. Aztán ha megérkeztem nem 9 órán keresztül töltődik mint a PRO2, hanem 3
Télen eddig azért volt szívás, mert hiába mentem ki korán, 8,5-9 óra töltés már sötét volt. -
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tangerine
#29659
üzenetére
Ha már szóba került a munkavédelem...
Motoros csizmáim elkoptak az idők során, és amikor a rollert vettem csak ez volt itthon.
Leírás:
Exena Antigua védőcipő S1P SRC Fémmentes! Velúrbőr felsőrész, kompozit orrmerevítővel és kompozit talpátszúrás elleni védelemmel. Textil, kopásálló, lélegző bélés. Antisztatikus, lélegző talpbetét. Antisztatikus, csúszásgátló, olajálló 2D PU talp.

Elmegy utcai cipőnek is, simán. (meg passzol a narancssárga aramidszálas motorosdzsekimhez*)
Imádom az orrvédelmét, és hogy "óriási" hely van a lábujjaimnak, párszor már megvédte a lábam a zúzódásoktól.
Ha meg mondjuk valakinek van a sarokba félredobva régi motoros csizmája azt sem gáz elővenni, bő szárú farmer alatt én is viseltem anno sportcsizmát, abszolút nem feltűnő.
-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#29620
üzenetére
Állítólag ebben a hónapban már a 4. eset.
Ez kb. 3000 km-t ment. Az acél kormányszár a furatnál fáradásos törést szenvedett.
Vannak akik a süllyesztett csavarfej által létrehozott ékszerű lyuk feszítő hatását feltételezik a hiba forrásaként. Az itt kialakuló feszültség idővel töréshez vezetett. Tervezési hiba. -
intuicio
aktív tag
válasz
Tangerine
#29582
üzenetére
Azért ez egy kicsit felháborító! Én értem hogy rendőrség, de a saját tulajdonomban te tegyen már kárt. Ez olyan mintha én odamennék a rendőrautóhoz, és egy samu kalapáccsal szétb@sznám a szélvédőt, lámpáit. Akkor büntessen meg, vagy bármi egyéb.
Kérdés:
Tud valaki ajánlani 5 ujjas kesztyűt? Egyre hidegebbek a napok. Eddig 3 kesztyűt húztam fel
De abban meg alig lehet fogni a markolatot, és adagolni a hüvelykujjammal a gázt. -
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#29140
üzenetére
Mutatóujjas egy fokkal jobb, mint a hüvelykujjas.
Viszont, egyenetlen terepen kb. lehetetlen stabil gázt tartani (nagy teljesítményű rollereken balesetveszélyes).
Ha már úgy is bontod, szerintem bőven megér 6K-t, illetve ez kulcsos kapcsoló, feszültségjelző, kutyafasza, ha csak gázkar kell, még olcsóbb lehet.
(Aztán ha nem az igazi ennyi pénzért ugye, még mindig lehet benne hall szenzort cserélni...) Most nézem amúgy, hogy léteznek itt beépített tempomat kapcsolós gázkarok is.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
van egy jó pár forrasztópákám
Eeegen, nekünk van, de mindenkinek nem lehet emiatt javasolni, hogy cseréljen...adott gázhoz adott villany jár a motornak
A VESC tudja, átlag roller vezérlők semmi ilyesmit nem csinálnak, soha: sajnos!
Jobb az akkunak, gumiknak, meg nekem is.
Na pont ez az, hogy ha nyomatékra szabályzós vezérlőd van, azzal a sétatempó is simán megvan, a finom indulás is simán megvan, de ha nyelezed, akkor megy, mindezt mindenféle menüben turkálás, vagy mesterséges 1-2-3 "fokozat" nélkül.
Azaz az új kijelzővel nulláról indul a km, vagy látni fogom a régi óraállást?
Szinte biztos, hogy nem fogod látni, nem hinném, hogy ennyire rámennek, hogy az ECU is tárolja, annak aztán hótmindegy ez az egész... A kijelzőnek egy hasznos funkciója, de ennyi. Új kijelző = 0 km-es roller. Vagy ha egy régi kijelzőt átraksz egy 0 km-es rollerre, akkor hirtelen lesz benne 2-3000 km.
De hát miért tennél ilyet... -
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#29114
üzenetére
valószínűleg megoldható lenne valahogy
Persze, én is levettem egy ilyen mutatóujjas szarról a kart, majd a félmarkolatos gázkar vezetékét beforrasztottam a NYÁK-on a hall szenzor helyére, probléma megoldva... Amúgy melegen ajánlott, ha már átalakítás, optimalizálás (tuning), akkor az ember eleve vegyen egy használható gázkart, mert amit szerencsétlenkednek néhányan a hüvelykujjassal, azt próbálván "meghekkelni", hogy pontosabb, vagy kényelmesebb legyen a használata, hááát... Még feltalálják a végén a félmarkolatost. Nyilván nem triviális bekötni egy másik gázkart a gyári helyére, kell hozzá minimum egy forrasztópáka, és hát a vízállóságot is tönkre lehet vele vágni, ha úgy van, szóval nem azt mondom, hogy ezt kell "mindenkinek" csinálni, csak szomorú ilyeneket olvasni, hogy minden hátulütője ellenére kényszerből muszáj használni, mert hát az a gyári...
Megjegyzem, láttam én már gyáriban is gázmarkolatot (konkrétan pl. az Adventure gyári markolatát is), habár az teli markolatos volt, ami motoron tökéletes, hiszen azon stabilan ülsz, de rolleren problémás lehet, mert forog az egész, nincs fix része, így nem is sokáig használtam, sőt...
(Pedig az speciel kijelzővel egybe volt építve, szóval ilyen is van, gyáriban, mondjuk annak már a sebességmérője nem működött, a vételkor, így kb. semmi információval nem szolgált, szóval nem veszítettem semmit azzal, hogy ment a levesbe...) Ha viszont megvan a félmarkolatos gázkar, és simán meg tudod tartani tetszőleges állásban, akkor rögtön rájössz, hogy semmi szükség tempomatra, amit előnynek soroltak, hogy stabilabban lehet fogni a kormányt, ha nem kell a gázkart nyomni, húzni, semmis, hiszen stabilan fogod a markolatot, a tenyered alatt a félmarkolatos gázkarral.
És ha vissza kell engedni, így icipicit lazítasz a fogáson, már vissza is húzta a rugó, kész, nem kell semmit "pöccintgetni", mindig azt csinálja a roller, amit akarsz, pont.
Ennél szerintem nincs jobb/biztonságosabb megoldás. (Már amennyire egy mondatban leírni/látni azt, hogy roller és biztonságos nem mosolyogtatja meg az úri közönséget.)nem kompenzálná, hogyha lejtő vagy emelkedő következik
Ha meg tudsz tartani adott gázállást (nyélgáztól eltérőt mondjuk nehéz NEM félmarkolatossal), azt onnantól adott célsebességnek veszi, és csak emiatt kompenzálja, ha emelkedni kezd, mert el akarja érni a célt. Ez semmiben nem változna, ha az Arduino tartaná meg helyetted a gázt. Más lenne a helyzet, ha úgy működne a vezérlő, mint tetszőleges belsőégésű motoros gépjármű gázpedálja, ami az adott motorteljesítményt állítja (lényegében), ami persze amint beáll az egyensúlyi helyzet, "lefordítható" sebesség értékre, ám ha pl. emelkedni kezd, akkor vagy jobban beletaposol (a sebességtartás érdekében), vagy lassulni fog, és alacsonyabb sebességen stabilizálódni. Ilyen esetben nem lehetne tempomatnak hívni egy gázállás megtartó elektronikát: amiért rolleren mégis működik, az pont a vezérlők idióta működése, hogy a gázállás nekik egy célsebesség... Miközben átlag pálcikát az ember digitálisan vezet, mert annyira nem akar menni, hogy folyton nyelezni kell. (Kis túlzással.
) Komolyabb rollereken viszont ez a viselkedés életveszélyes, amikor csak finoman akarnál menni, le is veszed mondjuk 1-esbe, de nem, akkor is odavágja a maximum erőt, ha lenyelezed, csak a végsebességet szabályozza le. Mentem egy próbakört egy ilyennel, de borzalom: na ezeket a vezérlőket szokta "Joe" szakmányban kukázni, és berakni helyette valami értelmeset, amivel vezethető is lesz a roller, és nem akarja folyton megölni a használót, csak hogy elkápráztassa...Bizonyos modelleken úgy "kompenzálják" ezt a viselkedést, hogy a vezérlő ugyan érzékeli, hogy lenyelezted, csak van egy felfutási görbéje a gáz jelnek, ami mondjuk 2 mp alatt megy csak végig 0-100% közt, így nem fog hanyatt vágni indulásnál... Cserébe teljesen életszerűtlen a működés, lomhának érződik az indulás. (Inokim OXO-ra írták, hogy ilyen jellegű a vezérlése, és emiatt "idegesítő" a viselkedése.) Szerintem minden olyan megoldás veszélyes, ami a vezető utasítását felülbírálja, legyen az tempomat, vagy egy ilyen "lassan felfutó" gázgörbe. Oké, hogy van, amikor a vezető hülye, és olyan utasítást ad, ami boruláshoz vezet, de más esetben meg pont nem, az a válasz kellene a borulás elkerüléséhez, ami ha nem jön, akkor baj van. Két keréken ugyanis egyensúlyvesztést okoz, ha gázzal akarod kiegyenesíteni a dőlést, de a hajtás nem érkezik, amikor kéne. Borultam már motorral amiatt, mert véletlenül üresbe rúgtam, és kanyarodásnál gázadásra csak felpörögött a motor, de nem indult el, és kész volt az eldőlés. Rollernél nyilván nem fog ilyen történni, csak mondom, hogy annak a híve vagyok, hogy ne pofázzon bele. Kivéve persze akkor, amikor konkrétan segít a belepofázás, pl. TCS vagy ABS. Előbbit sajnos nem tudtam soha kipróbálni, igaz, hátsó kerék hajtás esetén kevésbé jellemző, hogy elforgassa, utóbbi viszont kiválóan működött, amikor analóg e-fékem volt hátul. Mindezt a VESC-nek köszönhetően. Tudott finoman is fékezni, meg nagyon komolyan is, az akkut rendesen töltve, végül belépett a tárcsafék is, amivel ha együtt blokkolt a kerék, az e-fék értelemszerűen megszűnt, visszatapadt, megint jött az e-fék hozzá, szóval megvalósult az ABS hatás, és stabil maradt a roller eltúlzott fékezésnél is. Nem használtam ki, de párszor szándékosan kipróbáltam és tetszett, nagyon hasznosnak találtam. Első keréken lenne persze az igazi, de ott meg éppen nem volt motor. Sajnos. (Ha lett volna, nem törik ki a küllő/kerék, de ez már egy másik történet.
) -
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#29108
üzenetére
Attól függ hol akarsz belenyúlni. Ami a hall szenzorból kijön, az sima analóg jel,
feszültség, tiszta sor. Ellenben azt legtöbbször a kijelző digitalizálja, és az ECU
felé már binárisan megy a gázállás, a többi paraméterrel egyetemben. (Eleve a
tempomat nem hamisítja meg a gázállást: az ECU "tudja", hogy elvetted a gázt,
de leszarja, ha éppen úgy gondolja, hogy aktivizálni kellett a sebességtartást...)"Normális" vezérlőkön van külön kapcsoló a tempomatra, ha kell bekapcsolod...
Az Arduino amúgy natívan nem sima analóg jelet ad ki, PWM-mel operál. (Nem
biztos, hogy szeretné az ECU, s kellemetlen a debuggolást az árokban kezdni.)Én is híve vagyok a DIY-nek, jópofa dolog az építés a tuningolás, programozás,
ám mindezt forgalomba engedni problémás lehet. Akkor már inkább egy VESC!
Az is paraméterezhető, programozható, igaz alapból nincs hozzá kijelző, de, ha
nagyon benne vagy a témában, írhatsz egy fordító protokollt akár Arduinoval.
(A VESC is soros porton kommunikál, a kijelző is a legtöbb esetben, így a kettő
közé berakható egy fordító, és akkor működhet a gyári kijelző egy VESC-kel.
Ez amúgy egy tök jópofa kihívásnak hangzik. Lehet még piaci igény is lenne rá:
eleve a VESC tud FOC kontrollt, így csendesebb mint az átlag trapézos hajtás,
tud nyomatékra szabályozni, így sokkal finomabban vezethetővé válik a roller...
Valaki írta, hogy olyat szeretne, hogy NE csak sebességkorlát legyen a fokozat:
hát a VESC-en ilyen eleve nincs, emulálni lehet a gázállást manipulálva, szóval
valóban gyengébb lesz 1-esben, mint 3-asban. A sebességkorlát külön téma...)Ui: viszont ha már VESC, ott is beüthet bármi gebasz: az áramtalanító kapcsoló
hasznos ötlet... Gyengébb rollereken nem kritikus, de ha elszabadulna többezer
watt, abból akár komoly baleset is lehet. Én pl. konkrétan egy motoros kapcsoló
vészleállítóját használtam áramtalanításra, nem volt rá szükség. De bármi lehet. -
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#29106
üzenetére
Sokkal egyszerűbb dolgokat, pl, bennük lévő funkciók kinyerését sem sikerül megoldani a nemzetközi változatoknál. Plusz elemekkel való kiegészítés az már túlmutat azon, mint amelyik irányba mennek a gyári fejlesztések. A Xiaomi MJA1 biztonsági chipekkel szerelt rollerekbe pedig valószínűleg soha az életben nem fognak tudni belenyúlni.
Valószínűleg a régi Xiaomi M365 rollerekből adtak el a világon a legtöbbet. Akkor még nem igazán léteztek más rollerek, és nagyon sokan mai napig ezt klónozzák. Nos ezekhez a Xiaomi rollerekhez létezik nyílt forráskódú szoftver.
https://github.com/Koxx3/SmartESC_STM32_v3/tree/v0.5
Ennek jelenleg 135 fork-ja (ága) van a GitHub-on és a mai napig csiszolgatják. Ezeknél megoldható lenne az eredeti vezérlőbe beletenni az indexet és egyéb funkciókat. -
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#29101
üzenetére
Minden módszernek is vannak hátrányai.
Egyre több rollernél terjed a 2 gombos bekapcsolási mód.Nálam az segített, hogy levettem a temomat bekapcsolási idejét, így szinte mindig bekapcsol. Soha nem kell azon gondolkodnom, most másik gombbal bekapcsoltam-e. A lassítási szándékra minden alkalommal rápöccintek a gázra. Pont olyan természetes, minthogy fékezési szándékra behúzom a féket.
Valamilyen visszajelzés talán mindegyik rolleren van. Viszont nem sokat ér, ha nincs a látóteredben. Ezek a LED-ek pedig lent vannak a kormányon.
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#29034
üzenetére
Az csak a porvédő, nem a gyártó.
Kínai gagyi is van porvédős, az nem bírja.
Az SKF, meg hasonszőrűek jobban, de amúgy maga a porvédő is képes kopni,
ill. a súrlódása esetleg negatívan hat a fogyasztásra. Elvileg a 2Z jobban gurul,
cserébe kevésbé tömít, szóval mindenre mondható pár pro/kontra érv.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tangerine
#29011
üzenetére
"Lehet pár év múlva lesz különbség, és a kínai tönkremegy. A Loctite bírja. Van jópár 25-30 éves, talán egy ment tönkre..."
Olyan kötéseket, amik rögzítést igényelnek, illik legalább évente ellenőrizni szemrevételezéssel, és ha szükséges felújítani a kötést.
Szerintem.
-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#28847
üzenetére
Biztos van a típusok összefoglalásának valami fóruma, csatornája. Annyi platform létezik már.
Meg videókból is lehet tájékozódni. Bár cseh nyelven van, de a 2023-as V3-at csomagolja ki és mutatja be.
Amerikában az irányjelzőknél nincs ilyen kötöttség, hogy azoknak borostyán-sárgáknak kell lenni, mert a féklámpa is megteszi villogónak. Így ez az apróság mérvadó lehet abban, mely piacra szántak egy járművet.
Újdonságként megemlíti az új, szögletes kijelzőt és az ehhez kapcsolódó egyéb kezelőszerveket.
Az NFC is újdonság, talán a hasvilágítás is az, szövethálós kábelelvezető van elől, és 11:35-nél megemlíti, hogy visszatértek a jól ismert habszivacs markolathoz.Valószínűleg készültek hibrid modellek is, melyek különböző generáció egymással kompatibilis alkatrészeiből lettek összerakva. Pont ezekben az években akadoztak sokat az ellátási láncok. Így ha egy gépnek kevésbé fontos piac volt a végállomása, akkor valószínűleg lazábban kezelték, és könnyebb szívvel nyúltak olyan elemekhez, ami nem annak az évjáratnak vagy modellnek a tartozéka.
-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#28829
üzenetére
A Mantis esetében a v1 és v2 közötti váltás az viszonylag jól dokumentált.
https://www.kaabo.com/mantis-10/ oldalon a bemutató videójának a Electric Scooter Guide-os srácok teszt videóját használják:
NEW Kaabo Mantis V2 Review: BETTER Than the Old Mantis Pro Electric Scooter?A videóban a régi modellként, vagy 2020-asként hivatkoznak az elsőre,
az újra pedig V2 néven, néha 2021-es modellként, leírásokban már 2022-esként említenek.
"In this review: 9 upgrades make the 2022 Kaabo Mantis V2 electric scooter better than the 2020 Mantis Pro, setting a new industry standard for base model performance!"A továbbfejlesztésről 3:40-től beszél:
- smoother motor controllers (finomabban szabályzás),
- and improved brakes (továbbfejlesztett fékek).
- It now has a high mounted headlight (kormányoszlop tetejére került a világítás),
- turn signals have been added front and rear (első és hátsó irányjelzőt kapott),
- és a kormányon az index kapcsoló visszajelzőt kapott.
- És végre megkapta az IPX5 minősítést.
- A kormányoszlopot is javították a 2021-ben, most már nem billeg.
- Az új gumiból készült markolat már ergonomikusabb és nem mozog úgy, mint az elődje, a szivacs markolat.
- A kijelző (LT01) fényesebb és a gázkar fékhez viszonyított dőlésszöge is talán jobb lett.
- Valamint a kábelek csatlakozási (toldási) pontjai is mások lettek. -
h1mpi
félisten
válasz
Tangerine
#28829
üzenetére
Nekem a V4 van (illetve a gyereknek). Annyira jó ez a roller out of box, hogy csak a rugót cseréltettem ki benne puhábbra (6 000 Ft Aliexpressről és kapott 2 pár Spirit Beast bukógombát).
Tegnap elkezdték építeni az akkumat, végül is ~46Ah méretű lesz és 100A/160A-ig fogad vezérlőt. Már megy a matek milyen új vezérlőt kapjon
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#28825
üzenetére
Ebből is látszik, hogy felesleges szőrszálhasogatás a néven rugózni.
Ha 18.2Ah akkut teszteltél vele, akkor annyit. (Amúgy ne erőltesd a
2 naponta töltést, ha töltheted minden nap, jobban jársz utóbbival.) -
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#28805
üzenetére
Ahogy néztem a Mantisból legalább egy tucatnyi van, a Mantis 10-ből legalább 5 féle, a dual motoros Mantis 10-ből is legalább 3 féle:
(1) 60V, 18.2Ah, DMEGC26E battery, 2×1000W motor, semi hydraulic brake
(2) 60V, 24.5Ah, LG MJ1/Samsung 35E battery, 2×1000W motor, semi hydraulic brake
(3) 60V, 24.5Ah, LG MJ1/Samsung 35E battery, 2×1000W motor, full hydraulic brake, Minimitirs controller (Sine Wave helyett) és Minimotor EY3 kijelző (LCD Intelligent Display helyett). -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Tangerine
#28765
üzenetére
Igen, erre vonatkozik a másik eset, amit előbb írtam (42 V --> 35 V).
Csak én a diódás védelemben gondolkodtam, de nem mindegyik olyan, illetve nagyobb töltőáramnál nem is lenne jó, mert a dióda is fűt. Meg akkor a töltési végfeszültség pontosítása is némi csorbát szenved. Például nekem a diódán esik 0,7 V, de a töltő kicsit 42 V fölé húz, így áll össze. Meg én már nem is akarom ennyire feltölteni, hátha jobban kímélődik, ha csak 40 V-ig használom ki.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Tangerine
#28757
üzenetére
Szikra konkrétan nem megy sehová, hanem a szikra csak létrejön, mint egy áramimpulzus mellékhatása. Intenzitása áram és feszültség függvénye.
Nekem a rollerből biztosan nem folyik visszafelé semmi áram, ugyanis gyárilag van beépítve egy dióda, ami ezt megakadályozza. Így a töltőcsatlakozót rövidre is zárhatnám, nincs rajta feszültség, nem is mérhető semmi.
Ha előre feltöltöd a puffert 42 V-ra, az problémásabb lehet (a magasabb potenciálról folyik áram az akkuba), de ezt már kifejtettem.
Találkoztam régebben olyan hoverboarddal, ahol ilyen védődióda nem volt. Tulajdonos valahogy zárlatot csinált a töltőcsatlakozónál, amitől annak tűje kiolvadt (az akku ereje olvasztotta ki a fémet).
#28756 PociAti
Mindegy, milyen gyorsan dugod, egy adott pillanatot fogsz elkapni, aminek következménye lesz. Ha bizonytalankodik valaki, az érintkezés is bizonytalan lehet, akkor másképp szikrázik vagy nem, mellékes.
230 V kisfeszültség azért lett ennyiben meghatározva, mert a konnektorban stb. még nem képez spontán áthúzást, csúcsértéken sem (ennyi feszültség még épp nem képes átütni a levegőt). Ne tévesszük össze az induktív ívhúzás jelenségével, az is egy másik téma.
Jelen szikrázás nem is erről szól. Itt amikor összeér, keletkezik egy áramimpulzus, amitől bár kicsiben, de "fröccsen a fém", a szemléltetés kedvéért, ha hihetetlen is. Felületi jelenségek csak.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Tangerine
#28731
üzenetére
Ez nem arról szól szerintem, nekem is írták a jó sorrendet (RCB Scooter).
Konnektorba való dugásnál természetes a szikrázás, akár laptop, USB-dugasztáp stb., ami ártalmatlan, a tápegységek ilyenek. Attól függően, hogy bedugáskor a szinuszhullámot mely időpillanatban kapjuk el (csúcsértéken gyök2 x 230 = 325 V), nagyobbat szikrázik, vagy épp semmit, nullátmenetnél. Ez be van tervezve, korlátozóellenállás, ilyesmi.
Rollernél a töltő működése, hogy amikor nincs rajta terhelés, világít a zöld LED, kimeneti feszültség beáll 42 V-ra (vagy amilyen fajta). De a kimeneten van egy pufferkondi is, ami energiát tárol.
Tegyük fel, az akku 35 V-ra van merülve és hirtelen rányomjuk ezt a 42 V-ot, pufferrel megtámogatva. Az akku abban a pillanatban lerántja a kondenzátorban tárolt töltést, illetve a potenciált a saját szintjére. Ott a töltőcsatlakozónál nem feltétlenül látunk szikrázást, de létrejön egy nagyobb áramimpulzus, amire a BMS figyel.
Feltételezem, ebből előfordultak olyan garanciális meghibásodások, amikor a BMS úgy letiltott, hogy többet nem is engedélyezte a töltést, javítást igényelt a gép. Vagy csak lehetőség (mert azért akkora impulzus nincs), ha netán zárlatossá válna a védelmi kapcsoló MOSFET, akkor viszont nem tud lekapcsolni soha, megszűnik a védelem, az akku ki lehet téve bármi káros hatásnak.
Ezért lehet valószínűleg, hogy óvatosságból inkább figyelmeztet a gyártó, ha nem is feltétlenül van ebből baj, de azért jobb vigyázni:
- A kisült töltőt dugjuk a rollere, amikor a zöld LED (már) nem világít.
- Utána mehet a hálózatba.
- Javaslat szerint végül előbb húzzuk ki a hálózatból, bár szerintem ennek már nincs olyan jelentősége, túlzott óvatosság lehet.
- Magam részéről egy konnektorba dugható időzítővel kapcsolom, amin van egy külön programozható gomb (CD / clock delay). Csak megnyomom a gombot, erre bekapcsol és 3 óra múlva ki. (Csak példa, mivel 6-8 km-t megyek egyszerre, nekem 3 óra elég a visszatöltéshez.) -
xekta
csendes tag
válasz
Tangerine
#28361
üzenetére
Nem félek én kinyitni, de annyit nem ér az egész, hogy aztán ezen lovagoljanak. Gari után amúgy is lesz rajta egy sor upgrade. Addig legalább nagyjaink is kitalálják, hogy lövessék e a tiszaba a rollereseket vagy se. Tölteni meg tudom a munkahelyen, szóval nem aggódom
-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#28226
üzenetére
Ígéretes ez az olcsó PCB, néztem róla YouTube videókat.
Viszont egyből felmerült egy "kellemetlenség" ezzel a HCW M633 / XH M602 szabályzóval: szét kell vágni a töltő fixen rögzített kimenő kábelét (vagy toldó-elosztót kell a töltő és a roller közé tenni).

Igazából egyik megoldás sem szimpatikus, de nincs jobb ötletem. De ha már van egy ilyen fesz korlátozó, akkor akár egy olcsó töltő is jó lehet, ha jól sejtem. Nem kell 10-12k környékén gyári Ninebot, Xiaomi, stb. töltőt vadászni?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Tangerine
#28226
üzenetére
Van nekem is egy trafó nélküli változata (XH-M608), biztonsági védelemként bekötöttem, de mint töltőként nem egészen ugyanaz a karakterisztika, mint amikor az akku elér egy kívánt feszültséget és azon tartjuk, míg az akku által felvett áram megfelelően visszaesik, azaz optimálisan "felszívja magát" (a CC / CV karakterisztikájú töltés erről szól).
#28228 xekta
Gyanítom, hogy porfújás / lefújás vagy valami hasonló intenzitású tevékenységre gondoltál, de ezek nem olyanok szerintem. Esetleg előbb felfújni vele valami spray palackot, amire egy szelepet forrasztottunk, utána lehet nyomni vele a légáramot.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Tangerine
#28219
üzenetére
Bms függő. Ha van aktív balancer benne, akkor mindegy. Ha nincs akkor igaz lehet, mert maxra töltés esetén minden cellasor töltését akkor állítja le, amikor az elérte a 4.2v (vagy fw függően amennyire épp állítva van) feszt. Így megvalósul a balanceolás (nagyjából). Amúgy legjobb megoldás erre a nem maxra töltésre egy okos, paraméterezhető bms
-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#28143
üzenetére
Nem egy és nem a legelső fékezéstől fog eltörni.
Izmosabb gázadástól kezdve egy nagyobb kátyú, vagy padkáról való leugratás is okozhat problémát.Valószínűleg Kugoo Kirin G3 az áldozat. Vagy Kikirin G3, ki milyen néven ismeri.
Egyik Telegram csatornáról származik a kép, ott beszéltek róla:
https://t.me/g30mod/83323 -
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#28129
üzenetére
Tökmindegy. Ha 25 km/h a limit, és nem fogja meg szoftveresen ott,
ezen a mérésen kiderül. Nem számít, hogy 50, vagy 60 km/h a valós,
aminél síkon nem tud többet. De mondjuk lejtőn el tudja érni azt is...
Ha van benne egy (rendes) szoftveres korlát, az lejtőn is 25 max.
-
h1mpi
félisten
válasz
Tangerine
#28021
üzenetére
Viszem majd Rugli Csabához (The One) és majd kap új gázkart, bilincset, PMT gumikat meg puhább rugózást (valami barna kocka kell hozzá), a gyerek csak 4x kg.
Sárvédő nem kell, mert nem használjuk vizes úton, a Namiról is leszedettem. Telefontartó sem, mert nem rakok ki ilyet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E7240 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Dell Latitude 7410 karbon i7 10610U, 16GB RAM, SSD, jó akku, számla, 6 hó gar
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- Önerő nélkül is elvihető! RÉSZLETRE .OPCIONÁLIS. Gamer szék noblechairs HERO Valódi Bőr Fekete
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Valószínűleg az a bukósisakos versenyző is végsebességre gyúr, azért ült le a taposóra. Konkrétan számít... Természetesen mindig mérhető, de nagyobb tempónál szignifikáns a különbség... Anno pl. alacsony fázisáram korláttal teszteltem, hogy az egyensúlyi állapot csupán annyitól, hogy "lesunytam magam" a telefonba közelebbről beszélni eltolódott = a roller tovább gyorsult...
)
Mindösszesen egyszer próbáltam ki, aztán ment vissza a 36V akku, azzal megáll 50 alatt. Önmagában az, hogy van hardveres korlátja a végsebességnek ad vmit a biztonsághoz.

)
Bár én pont most tervezek arról rollerra váltani, majd meglátom.
)![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Esetedben a jobb alsó sarokban lévő Stop tábla, ami kicsit zavaró számomra.


)

Ha már úgy is bontod, szerintem



