- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- One mobilszolgáltatások
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kikike
tag
válasz
DroiDMester #29120 üzenetére
Félreérted. Ennek az elődjével, ami papíron ugyanezt tudja 7000km-t mentem. Gyakran zsákos építő anyagot is szállítok vele az +50kg az én 90kg-om mellé és így is felmegy bárhol (amerre járok). Nagyon szuper ez a roller. Ezért vettünk egy másikat is, hogy feleségemnek is legyen. De ez az "új" minimálisan lassabb (27km/h vs. 25km/h) mintha picit gyengébb is lenne és a tempomat a legkisebb emelkedőn (kb. 1%os) sem kapcsol be.
-
Tangerine
senior tag
válasz
DroiDMester #29095 üzenetére
Jó lenne az a tempomat, ha lenne hozzá egy ki-bekapcsoló gomb, amivel én kapcsolom be amikor akarom. Továbbá kellene egy visszajelző LED, hogy mikor aktív.
Így nekem sem kell, hogy magától bekapcsol. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DroiDMester #29095 üzenetére
Eleinte nekem is volt gondom a tempomattal, pont forgalomba mentem vele és volt egy zavaró húzás, de azóta jobban begyakoroltam, mostanában be van kapcsolva.
Olyankor jó, amikor bekapcsol, utána a kezem a kormány stabilabb tartására tudom áthelyezni, tehát kicsit jobbra pozicionálva. Ez persze nem gátol az inaktiválásban, mutatóujjal elérem és azonnal meg tudom pöccinteni, ha kell. Ekkor elkezd finoman lassítani a passzív motorfék. Ha nagyobb lassulásra van szükség akkor meg nyilván ott a fékkar.
Ha azt érzem, hogy besípolt / bekapcsolt, de nem jó pillanatban, akkor vissza alapra és rögtön pöccintek rá, hogy inaktiválódjon, ennyi csak. Sípolás mellesleg erősebb forgalmi zajban nem is mindig hallatszik, olyankor "gondolni" kell rá, de ez is szokható.
Tényleg ez is olyan dolog, hogy használni kell és rászokik az ember, ha van értelme, ami meg nem megy valakinek, azt kár erőltetni.
Mostanában inkább az szokott feltűnni, hogy mennyi páros lábbal álló figurát látok, bérrollerest főleg, vagy nem csak azt (mereven középre beáll, lábak egymás mellett). Lehet, hogy a megfelelő használatot kellene szélesebb körben terjeszteni, mint már szerepelt is:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_28536-28536.html
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #29095 üzenetére
Amelyik rollerben van cruise control, ott is menüből kikapcsolható.
Mert vannak szétszórt emberek, akik megfeledkeznek arról, hogy pár másodperc sebesség tartás után aktiválódik a tempomat.Én átállítottam az aktiválási időt az eredeti 5 másodpercről a felére. Így rendkívül hamar bekapcsol, ezért minden alkalommal abból indulok ki, hogy aktív. 10 méteren belül aktívvá válhat. Élvezem! Volt-e ebből problémám? Soha az évek során. Első 1-2 hétben volt amikor meglepett. Azóta egyszer sem a 3 év és több ezer km. során.
Egy napon belül is hozzá lehet szokni. Ha fékezni szeretnék, akkor meghúzom a féket. Nem agyalok rajta. Ha azt szeretném, hogy a roller ne menjen az eddigi sebességen (hanem a előre beállított mértékben) lassítson, akkor megpöccintem a gázkart. Mindig. Ha már aktív a cruise control, ha nem. Nem kell gondolkodni rajta. Reflex mozdulat.
Vannak zavart elméjű emberek. Nem kell ahhoz ittasnak lenni. Valaki alapból ilyen, mégis részt vesznek a közlekedésben. Ők ne kapcsolják be maguknak.
-
válasz
DroiDMester #29095 üzenetére
Nekem a bal kezem mindig a fékkaron van, hogy meg tudjak állni. Az E2 PRO-nál is. Miért veszélyesebb ha a tempomat be van kapcsolva, és úgy fékezek, mintha nincs bekapcsolva? Megjegyzem a PRO 2-vel gyorsabban megállok, mint az E2 PRO-val (tárcsafék ha kell koppon áll).
-
Reggie0
félisten
válasz
DroiDMester #29046 üzenetére
Ja, csak a rollernel kicsit masok a hosszok es masok az erohatasok, mashol vannak a furatok. Az alu meg olyan, hogy eredendoen mikrorepedesre hajlamos, ezert is kell kukazni az alu kalabinert, ha leesett a foldre, mig az acelt nem.
-
Tangerine
senior tag
válasz
DroiDMester #29010 üzenetére
Lehet pár év múlva lesz különbség, és a kínai tönkremegy. A Loctite bírja. Van jópár 25-30 éves, talán egy ment tönkre (5772). A többinek semmi baja (pl. 2432, 603, 273). Leginkább a 2432-t használom, ami legalább 25 éve megvan, most fog elfogyni, azért vettem a 243-at, ami majdnem ugyanaz.
-
Peaceliker
addikt
válasz
DroiDMester #29005 üzenetére
Kék az oldható? Csak mert rendeltem már alirol (nem ezt a fajtát) és mire ideért nem oldható lett
Mannol van még olcsón itthon, viszont az egy híg fos -
Tiger.
nagyúr
válasz
DroiDMester #28878 üzenetére
Nekem is az van. Mondjunk át van zsirozva és gumit kaptak a teleszkópok. Kapott egy riasztót és egy gumi nyomás ellenőrző rendszet is.
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #28878 üzenetére
De nem is fordul maguk alá az első kerék, és azt hiszem ez is komoly szempont. Főleg 50-es tempónál.
És ha már tempó, a (Kugoo) KuKirin G2 pont abban abban a szabályozási térbe kerül az új KRESZ révén, hogy kerékpárutat nem használhatja, de az autók közé egyáltalán nem való.
Mi lehet az ideális felhasználás a számára? Falu határában néha mászkálni egy kicsit?Az említett modelleknek kicsi a hatótávja? A Kínából rendelek oldal szerint napokban a Ninebot Max G30P, a 65 km elvi hatótávú modell lengyel raktárból 201k-ba kerül.
(Ja, és a Ninebot 75 kg-os személyhez adja meg a hatótávot, sokkal tisztábban kommunikálja a mérési metódusokat, a Kugoo 60 kg személyhez, és ezeket az apró betűs részeket - szélhámosok módján - elrejti, lehagyja.)Csak a féket cserélted rajta, meghúztad a csavarokat ... mert a Kugoo nagyon is igényli, hogy tüzetesen át legyen nézve. A Ninebot összeszerelésben köröket ver rá, és nem kell fékcserével kezdeni, nem kell szerszámokat venni hozzá, nem kell érteni a szereléshez, vagy szervizzel kezdeni.
Visszautalnék, ha valaki ezt élvezi a szerelést, annak ideális kiindulási alap lehet, de sajnos ennél a gyártónál ez nem kedv kérdés, hanem követelmény!
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
DroiDMester #28878 üzenetére
Ne haragudj de E2 Pro nem hullott szét itt miskolcon, nem a tüköraszfaltról híres. 500km van benne.
Ha neked jó a G2 akkor örülök neki de ha igenis komoly hiányosságai vannak és balesetveszélyes akkor nem értem a promotálást. Ha a szidott szar palcika rollerek esetén 100ból 99 jó az istenítettednél meg 100ból 99 problémás az jelent valamit... -
h1mpi
félisten
válasz
DroiDMester #28875 üzenetére
A Kukirin azoknak jó, akik szeretnek barkácsolni. Én azért is adtam el a G4-et, mert én nem szeretek/tudok. Amúgy első blikkre nem volt semmi gond a géppel a szokásos problémák mellett (szétszedni és átzsírozni, kormánycsapágyat lazítani, féket cserélni). Van egy nagyon komoly ember (Mészáros Józsi) Gödön, aki meg tudja bármelyik alsócsavaros rollert csinálni teljesen jóra. Ott még mindig kb. 600 000 Ft-nál jársz és egy komolyabb gép 1.5 millió plusz amit arra is rá kell költeni...
PociAti: "Visszatérhetünk a célközönségre: hiszékeny, naív emberek, akik az álmaikat kergetik, de nincs rá pénzük." - vagy csak nem akarnak 2 milliót rollerre költeni...
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #28875 üzenetére
"... hiába gagyi meg szar, de ennyiért nem kapsz mást, ..."
Pont ez a lényeg.
Gagyi szart ne vegyél!
Ez az alap felvetés.Ennyi pénzből vehetsz olyan rollereket, melyek 2 éves hazai garanciával, gondozás mentesen meg tudsz tenni 4.000 km-t (az esedékes gumiabroncs cseréig). Nem fog az első kerék magad alá fordulni, nem fog beszitálni, nem jársz úgy, mint a nyírteleki áldozat. És nem egy olcsó megoldásokból összetákolt gépen kell utaznod.
2 év hazai garanciával ott van mondjuk 120k-ért ott a Xiaomi Electric Scooter 4 Lite Gen2 EU (BHR8052GL),
vagy 140-150k környékén a Segway Ninebot KickScooter E2 E Pro.Ezekről elhiszem, hogy minimális szervizigénnyel a 10.000 km-t is teljesítik.
Reklámanyagokat elnézve a Kugoo cég szélhámosok áll, IPX4-es rollereket olyan termékfotóval hirdetnek, ahol kisebb patakokon kelnek át velük, pedig ahhoz már bizony IPX6 kellene. Visszatérhetünk a célközönségre: hiszékeny, naív emberek, akik az álmaikat kergetik, de nincs rá pénzük.
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #28866 üzenetére
Nem kell túl nagy műszaki érzék felismerni azokat a műszaki hibákat, spórolós gagyi megoldásokat, melyekből felépítették a Kugoo a rollereket. Mintha friss diplomás mérnök csoportjából véletlenszerűen választottak volna ki 5 diákot a tervező csapatba, de az osztály 2-3 legrosszabb tanulójának fix helye lenne a Kugoo team-ben.
És íme egy példa a tipikus hozzáállásra:
"De ha már ennyire okosnak véled magad, akkor kérlek mondjál 170.e-ért legalább ilyen paraméterekkel rendelkező új gépet, amire bátran fel mernél állni és nincs tele hibával/buggal! sz.tem 3-4X ennyiért sem fogsz tudni ilyet mondani"Szerintem a cég vezetői is ebbe a hibába estek. Előbb szabták meg az összeget, és utána a biztonságosan teljesíthetetlen technikai paramétereket. Meg is lett az eredménye
Ennek a spórolásnak lett az ára, hogy normál mérnököket se sikerült leszerződtetniük.
Ha nincs elég pénz az álmok megvalósítására, akkor vagy az álmokból kell leadni, vagy elhalasztani arra az időre, amikor meg van rá a keret.Ha valakinek nincs 500.000 Ft-ja, de mégis nyomokban hasonló paraméterekkel rendelkező rollerra vágyik, az a Kugoo célközönsége. (Nem neked szánom, mert nem ismerlek, de az a célközönség, akiknek csak Suziku Swiftre van pénze, de akkor is BMW-t vesz, még ha egy kétszer visszatekert roncshalmaz is az. Az, aki ha kisebb összeghez jut, előbb veri el tetoválásra és alu felnire, mint a már rég esedékes fogorvosra. Meg lehet nézni, dohánybolt előtt milyen rollerek parkolnak, mely típusok vannak erősen felül reprezentálva.)
És véletlenül sem azt mondom, hogy minden Kugoo vásárló iskolázatlan holtkóros. Aki ért a szereléshez, élvezi is azt, annak jó kis alapot szolgáltat. Ilyen kikötések mellett talán még rendeben is van az ára. Továbbra is egy veszélyes jármű marad, de a teljesítmény kordában tartásával többnyire orvosolható.
De első ránézésre is rengeteg apró figyelmeztető jel jön szembe. Ezek a hibák néha halmozódnak, egymást erősítik. Ha nem akartak volna ennyi mindent belepakolni sokkal jobb gépet is össze tudtak volna hozni, és nem aprózzák el az összeg keretet gagyi megoldásokra.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DroiDMester #28817 üzenetére
"Látod mondtam én neked, hogy nem kell az agyonra túlárazott Shimano fékbetét.
Nagyon jó ez az 1000.Ft os betét is, nálam bringán 200.as tárcsákkal úgy fog mint a satu!"
A Shimano kompatibilitás kellett, nem konkrétan a hype-olt brand.
Mehettem volna még más nagy nemzetközileg elismert márka pl. Magura felé is, de mivel a Dualtron által már adott volt a vonal, a Shimano komptabilitás, így azt nem törtem meg a Zoom-Risk márkákkal, mégis egységes, kiváló minőségű upgrade jöhetett létre, szolíd árazással !Még nem zártam ki egy 160-->180-as féktárcsa upgrade-t.
A linkelt Shimano alu magos féktárcsa biztos jó, de nem adnék érte közel 30K-t.
Kérdés, jobb annyival az alu magos, mint amennyivel drágább?
Városi, no downhill felhasználás, maximális motorfék-viszatáplálás kinek mi tetszik- módban, valószínűleg közelében sem lesz elmelegedési helyzetnek soha.
Amíg egy fékbetétnél fontos hogy miből van, hogy mennyire kopik stb, addig egy féktárcsánál már nem gondolom, hogy a szilárdságon kívül más paraméter annyira számítana.
Az érdekelne, hogy milyen 180-as féktárcsa brand alternatívát ismer el a közösség - nem kell hogy nagyon ismert legyen, de legyen jó árban, mint a Risk !
-
alphamooncam
őstag
válasz
DroiDMester #28650 üzenetére
Ez is fel volt töltve olajjal, csak biztonsági tartaléknak vettem.
A roppantó gyűrű név meg nem jutott eszembe.
Akkor nem "20", hanem 100Ft/ db. sejtettem hogy át akar baszni, de nem volt kanalam kivárni még egy hetet, tulajdon képen egy percet sem, ha már a többi cucc a kezemben volt...
Nem tudod, hogy a fékkarba menő fékcső milyen felületen tömít a Nutt-nál? Kúpos, lapos, negetív kúpos ?
-
Reggie0
félisten
válasz
DroiDMester #28367 üzenetére
DB Output: 600DB
Teljesen hiheto
-
xekta
csendes tag
válasz
DroiDMester #28367 üzenetére
Hát így fülhallgatón keresztül bevérzett a dobhártyám, szóval elhiszem
alphamooncam Ha más oka lenne én is elgondolkodnék, de egy duda miatt nem látom értelmét
Addig pedig gyűjtök szép új monorimes lengire. Hacsak addig nem változik valami és váltanom kell pedelecre vagy valamire
-
alphamooncam
őstag
válasz
DroiDMester #28320 üzenetére
-
alphamooncam
őstag
válasz
DroiDMester #28309 üzenetére
"Hát ahogy nézem ugyan annyiba kerül mint a NUTT Y-5, így biztos a Y5.öt választottam volna egyrészt mert a gyári fékpofák is elég jó minőségűek, és maga az egész konstrukció is.
Na majd várjuk a beszámolót"
Hát még én hogy várom ...
Elvileg ez a fékbetét kompatibilis a Shimano MT420 fékbetétjével. [link] 05:30A termék tulajdonságai: -40 %-kal kopásállóbb, mint a D01S
-Kompatibilis a Shimano BR-M8120, BR-M7120, BR-M6120, BR-M8020, BR-M820, BR-M810, BR-M640, BR-MT520, BR-MT420 fékekkelShimano-t meg ismertsége, elterjedtsége okán gondolom még 20 év múlva is kapok.
Na majd meglátjuk...
-
alphamooncam
őstag
válasz
DroiDMester #28000 üzenetére
"NUTT Y-5 nézzél, ezeket teszik a 1,5-2.milliós gépekre! Nálam 4.hónapja üzemel a kuki G2Max-on, 1ujjal fejre tudsz állni vele ha akarsz, úgy fog! Nem kell félni hogy a fékcső meg dagad mivel nem kell szinte semmi erőt kifejteni, kis ujjal tudod blokkoni a kereket vele."
Végül ezt a 2024-es fejlesztést rendeltem. [Zoom HB890 caliper] 14k. egy szimpla négydugós féknyereg.
Betétet kell még néznem hozzá szerintem, meg azt hiszem a 160-as tárcsát is lecserélem 180-asra.
Bár azt lehet csak később... meglátom.
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #28216 üzenetére
"Te 10.évig szeretnéd használni az adott rollered?"
Nem igazán. Egy több hozzászóláson keresztül futó gondolatmenetet nem mindig könnyű követni.
Bár elképzelésem az, hogy egy rollert nem 1-2, inkább kb. 6-8 évre veszünk.Dr. Szilikát által belinkelt nagyon tudományos cikk alapján az jött ki, mely hatások és módszerek ideálisak az akkunak, és melyek milyen mértékben csökkentik.
https://batteryuniversity.com/article/bu-808-how-to-prolong-lithium-based-batteries
BU-808: How to Prolong Lithium-based BatteriesÉs ha csak az általuk javasolt módszer reálisan elérhető tanácsait megfogadnánk (kisebb fesszel töltenénk, és csak 40%-ig merítenénk le őket), akkor legalább 10 éven át elég jó állapotban lehetne tartani az akkut.
De mint minden ehhez kapcsolódó hozzászólásban leírtam, az akku általános használat mellett* sem öregszik jobban a roller többi részénél, nem indokolt a különösebb törődés. És ebben úgy látom egyet is értünk.
* Általános használat: próbáljuk legfeljebb 90%-ig tölteni, de van amikor csak akkor szedjük le, ha már zöld a lámpa, azaz BMS vagy a töltő szerint 100%-ra fel lett töltve az akku. És néha az akkut 30% alá is lemerítjük, tehát a teljes kapacitás 70%-át kihasználjuk.Meddig szeretném használni a rollert? Kb. 4.000 km-nél lesz egy komoly vízválasztó, szerencsés esetben addig kihúzom defekt nélkül. A gumiabroncsok cseréjé egy jelentős tétel lesz. Ebben a hozzászólásban kiszámoltam kb. mennyi lenne.
Szerelési díj 15k + abroncsok 18k. És ehhez még hozzájöhetnek a csapágyak cseréi is.Szerintem már most 2000+ km után is visszahozta a roller már az árát. Majd 4.000 km-nél visszatérek rá mi legyen a sorsa. Jó érzés, hogy van egy (két) olyan rollerem, amit nem kell félteni. Viszont akkor lehet lesznek olyan új gépek a piacok, aminek az árába ezt beleszámolnám valamelyiket. Mert nem kell 3 roller, elég ha kettő van. Egy könnyű rövid távra, közeli boltba, postára, stb. egy nagyobb pedig hosszabb gurulásokra (város túlsó felébe átgurulni).
-
pescara
aktív tag
válasz
DroiDMester #28206 üzenetére
Ez nem pont igy van! Nekem Gorogorszagban a xiaomi lite 3 par honap hasznalat utan elkezdett egy furcsa hangot produkalni a hatso kereknel. Elvittem a garis szervizbe, egy honapot ultek rajta, aztan azt mondtak, hogy nincs alkatresz a garis hibahoz es visszakaptam a teljes vetelarat.
-
Tiger.
nagyúr
válasz
DroiDMester #28206 üzenetére
Pl már az első merülés után azt tapasztaltam, hogy előtte 1-esbe ment 17kb 2-esbe 30 körül utána 80%-nal már csak 11 illetve 26 vitt. Teljes feltöltes után már csak 13 és 27 volt ez lehet garancias hiba sztem.
-
Tiger.
nagyúr
válasz
DroiDMester #28137 üzenetére
Könnyű kicserélni?
-
alphamooncam
őstag
válasz
DroiDMester #28144 üzenetére
Próbáltam rákeresni a kép forrására, de nem találtam semmit.
A forrás talán valami támpontot adhatott volna, hogy tulajdon képpen mi is történt valójában.
Eleve tamás voltam a "fék" teóriával kapcsolatban, de nem akartam hogy az a vád érjen, hogy utazok valakire, ha tévednék...
Szóval várnám a forrást.
Nyilván vannak saját teóriáim, de az nem szerepel köztük, hogy ezt egy szimpla fékezés erőhatása okozta.
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #28137 üzenetére
Néha egy kiragadott paraméter növelése nem elégséges, a teljes rendszert kellene nézni. A fékerő növelésével a szerkezet ellenálló képessége nem javul, sőt romlik.
Elsősorban azt kell elkerülni, hogy ne kelljen nagyot fékezni. Erre megoldás az alacsonyabb sebesség.Voltak ajánlások melyek a jó kerekek, mire éri meg kicserélni, de most nem találom.
-
Tiger.
nagyúr
válasz
DroiDMester #27171 üzenetére
Kukirin g2 prora milyen feket érdemes venni ami jobb mint a gyári de nem nagyon drága Max 20eft.
-
Tangerine
senior tag
válasz
DroiDMester #28126 üzenetére
Na ja. Se terhelés, se légellenállás.
Kétmotorosnál vajon hogyan mér? Mindkettőt? Külön-külön, aztán összeadja? -
alphamooncam
őstag
válasz
DroiDMester #28000 üzenetére
"NUTT Y-5 nézzél..."
THX. Ránézek
-
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #27952 üzenetére
Még megérkezéskor áthúztam mindent, kormány résznél pedig ment a menetrögzítő.
Viszont kollégának a hátsó gumi olyan 400km alatt cserésre kopott. Mi a fene? Nekem meg még bőven jó.
Nagyon hátra tenné a súlypontot? -
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #27948 üzenetére
Amúgy időnként át szoktad nézni a csavarokat?
Most járok kb. 350km-nél a géppel, de a kijelző tartó lazulgat meg néha és elfordul a cucc. -
Tangerine
senior tag
válasz
DroiDMester #27844 üzenetére
Lehet, hogy jól mér, de nem életszerű egy pl. 5-ös csavarhoz pl. 5 Nm-re. Kell rá két átalakító (1/2"-3/8" és egy 3/8"--1/4"0) hogy egy 8-as fejet rátegyen az ember. Egy autó motorterében meg kb sehol nem férsz el vele.
-
Tangerine
senior tag
válasz
DroiDMester #27833 üzenetére
3-250? Nem tudom elképzelni, hogy az pontos legyen. Link van róla?
-
válasz
DroiDMester #27806 üzenetére
Ja igen, ez is.
-
válasz
DroiDMester #27654 üzenetére
Korábban leírtam már, hogy sokszor én is 25-tel szoktam menni, ha itthon vagyok (értsd a városon belül és ha az M365-tel megyek vagy a PRO 2-vel). Az E2 PRO-nál az visszalépés, hogy van benne 15 km/h és ahhoz mérik a 40 km-es hatótávot, mert viszonyításképpen az M365-nél a 30 km-es hatótáv, valamint a PRO 2-nél a 45 km-es hatótáv is 20 km/h-hoz van mérve, ami egy könnyebben vállalható kompromisszum, így általában 20-szal szoktam menni, de amikor tudom, hogy már mennyi út van hátra csak a napból és belefér, akkor 25-tel tolom.
E2 PRO-nál 15 km/h 40 km-es hatótávhoz, ez szerintem kevéske, de már elkezdtem használni aktívan, ha nem sietek, és úgyis a városban vagyok, és ez így jobb mint a sima M365, viszont 20 km/-nál is 35 km a hatótávja, tehát az M365-nél jobban bírja! 25 km/-nál 27 km-re csökken a hatótáv, és még itt is szoktam használni a Sport módot, amikor ugyanaz a helyzet mint az M365-nél, és érzésre azért jobb a hatótávja. Nincs ebben semmi meglepő az E2 PRO az M365 és a PRO 2 között helyezkedik el, de ne adjuk már elő azt a figurát, hogy gyenge roller lenne. Meg ne a Xiaomi 4 Lite-al hasonlítgassuk már, hogy annál azért erősebb valamivel, mert nem egy liga kettő!
-
aztax
csendes tag
válasz
DroiDMester #27619 üzenetére
Nálunk megyeszekhelyen kb mindenki a járdán használja a rollert, de szó szerint. Te itt megőrülnél szerintem.
Azt egy szóval sem írtam h 25el akarok ott menni.
-
válasz
DroiDMester #27608 üzenetére
Ezt miért nem a gyártóktól kérdezed meg?
Honnét tudjam, h oldotta meg a Ninebot, h ha csak nem direkt vetetjük rá a vizet egy autómosóban, akkor gyakorlatilag vízállónak tekinthetjük?
Amíg nincs hangja a csapágynak, zártnak tekinthetjük. Amint elkezd kerregni, értésükre adta, h bejutott a víz. Ha meg bejutott, már nem zár tökéletesen. Ha nem zár tökéletesen, kotyogni kezd, azaz egyre nagyobb lesz a "rés", és egyre több víz tud bejutni.
A pálcikarollerek többnyire jobban bírják a vizet, a Kugookat, meg a nagyobb rollereket meg köztudottan inkább nem használják esőben.
-
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #27467 üzenetére
"Akinek ilyen 2-300.e res gépe van(500-100W) még nem láttam beöltözve soha!"
Akkor még nem találkoztunk. Igen, 40 fokban is beöltözök.
De ez én vagyok, tényleg mindenki úgy tolja ahogy akarja.
Tavaly csúsztam el motorral 30-al. Semmi extra, sisak állrészébe jó mélyen belemart az út, kesztyű meg leszakadt rólam.
Roller is tud többel menni. -
Peaceliker
addikt
válasz
DroiDMester #27464 üzenetére
Itt helyben pár kissrác tolja g2 pro val meg másik motorozik is. Bukóban, bizony.
Amúgy, de 40 fokban is. Ha annyira tré, hogy nem lehetne viselni akkor autó/busz
Amúgy 30+ ban menet közben nem gáz a bukó... Hosszabb piros gyilkos, de na -
alphamooncam
őstag
válasz
DroiDMester #27464 üzenetére
"és gondoljátok hogy majd a 11-12.éves gyerkőcök is bukóba meg beöltözve fognak szaladgálni?
Meg a 70.éves taták is.
Ma 2.ilyen esettel is találkoztam mikor bringázni voltam, mentem egy kényelmes 30.as tempóval, és 3. tizen éves gyerkőc vagy 40.el döngetett el mellettem a bringás úton(talán kuki G2Pro volt alattuk), majd mikor vissza felé jöttem egy 70.éves tata szintén így húzott el mellettem a rollerével(ülés volt rátéve) ráadásul valami apró 8" kerekű kis járgány volt!
Meg gondolom te sem fogsz ebben a 40.fokban így beöltözve járkálni!"
Felelőtlenek az emberek NA ! Ez nem korfüggő !Unokám is van, nyugdíjas is vagyok, papíron meg 4000W-os a rollerem. Rendszeresen full gázon hajtom a rollert (ülve) a Soroksári úton a buszsávban tempomattal, jobbról "elhaladva" az autósok mellett, mikor milyen a forgalom.
És igen, 40 fokban is,
Ebben a bukóban, és
Ebben a kabátban utazom.
Bukósisak nélkül egy métert sem mentem soha, és nem is fogok. Amíg ezt meg nem vettem addig kölcsönsisakban voltam...
Ami könnyítést megengedtem magamnak -bűnözök, és ami miatt van némi lelkiismeret furdalásom- az az hogy, a farmernadrágot lecseréltem rövidnadrágra. Tudom hogy nem kéne mert a bőrátültetés drága is és fájdalmas is, a felépülés meg hosszú, de ez az én döntésem.
Veszélyben amit letesz elsőnek, az ember a keze, meg a lába. Ha ez nem elég a hárításhoz, akkor jön a fej, és a törzs...
Az hogy ki mennyire képtelen a belátásra felnőttként az magánügy, de a hiányos felszerelés miatt, a gyerekek sérüléseiért a szülők a felelősek.
A nyuggerek meg úgy hülyék ahogy vannak, no komment.
-
DigitXT
félisten
válasz
DroiDMester #27464 üzenetére
Ez mennyire szar duma, hogy 40 fokban nem kell bukó... Dehogynem.
Beöltözésről szó nem volt, azt mindenki maga dönti el. De ha egyszer
a sisak kötelező lesz a nagyteljesítményű rollerekre, akkor az lesz. Ezt
valaki vagy elfogadja, és felveszi, vagy nem, és akkor vehet pálcikát...Ui: motoroztam anno rövidgatya, ingben, egyszer sikerült is elcsúszni,
lenyúztam a könyököm, én döntésem. Attól ugye nem halt meg senki.
Van aki maga el tudja dönteni, hogy hova, milyen védőfelszerelés kell.
A többieknek meg majd kikényszeríti a hatóság... Szerinted amúgy az
normális, hogy 10-12 éves gyerkőcök veretik 40-nel? Vagy a tata, aki
esetleg azt sem tudja hol van? (Pont ezért kellene már a szabályozás.) -
h1mpi
félisten
válasz
DroiDMester #27467 üzenetére
Sajnos sok rollerest látok én is bukó nélkül
-
h1mpi
félisten
válasz
DroiDMester #27464 üzenetére
Nekem a gyerek is 70.000 Ft-os sisakban nyomja. Tudom van 200.000 Ft-ért is, de ez se az alja a felhozatalnak.
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #27396 üzenetére
Persze, 10-es tempó mellett is meg lehet halni, viszont nem ugyanazzal a lendülettel csapódik a fej. Illetve kis tempójú zakózást akár lábon ki is lehet futni, vagy ügyesen kibukfencezni. Lassú tempónál egy kátyút talán meg se érez a roller, vagy ha igen, akkor azt könnyebb megfogni, korrigálni.
Viszont az igazán nagy különbség, hogy lassú tempó mellett kevésbé történnek olyan váratlan események, aminek komoly kimenete lehet. A súlyos és végzetes balesetek általában abból adódnak, hogy nincs idő korrigálni.
-
Peaceliker
addikt
válasz
DroiDMester #27335 üzenetére
Ez baromság. Szóval nekem kingel 100al kéne mennem állandóan, mert tud annyit?
Hatótáv miatt váltottam warrior x ről feljebb. 60v os gépből ritka ami 24ah fölötti, mondjuk van, warrior 11 35ah, de x-em akkor már 42ah volt. 72v 35ah nagyobb kapacitás. -
válasz
DroiDMester #27332 üzenetére
Ez szerintem csak poén volt, írónia.
Visszatekintve az elmúlt napokra. -
h1mpi
félisten
válasz
DroiDMester #27281 üzenetére
Szerintem is zárjuk ezt a jellegű témát! Mindenki olyat vesz, amit szeretne és tud, ami megfelel neki.
zoltanz:
Nem én kezdem el a dolgot, Ő állt belém, hogy ilyen olyan kamus vagyok. Mert akinek nincs 2 millás gépe annak nem is lehet 1.5 milliós rollere!! LOL!!!! Soha egy szóval se mondtam azt, hogy a 100.000 Ft-os roller rossz. Fél éve 2 db Xiaomi M365-t hajtottunk, onnan lett a G4 és az iScooter iX3, most meg tovább léptünk. Igen szerencsére jó állásom van és meg tudom venni ezeket, aki szociális munkát végez, azt tisztelem és becsülöm! -
h1mpi
félisten
válasz
DroiDMester #27244 üzenetére
Nem 5x annyiba került hanem csak 3x, mivel 1millió volt a Nami. Mihez hasonlítsam az volt előtte, így nekem az a viszonyítási alap. Pusztán a tényt közöltem, hogy a G4 olyan a Namihoz képest, mint amikor az Opel Astrából átülsz egy sportautóba.
-
válasz
DroiDMester #27244 üzenetére
Mert így lehet szépen beleszőve tudatni a néppel, hogy neki olyannya van.
-
Peaceliker
addikt
válasz
DroiDMester #27176 üzenetére
Mondjuk az tök érthetetlen, hogy dualban lesz instabil. Dual gépen egyszer próbáltam 1 motoros módot... Na az akkor lett bizonytalanabb, pedig előtte nem volt az. Ugye első keréknek giroszkop hatás miatt elvileg stabilizálnia kéne. Persze ott akkor nyilván van valami más bibi. Lehet hajtás közben változik annyit a futómű geometria hogy gáz lesz. Vicces azért az is
-
Peaceliker
addikt
válasz
DroiDMester #27174 üzenetére
Félre értesz. Az összes márka összes gépe szar. Tele vannak vicc megoldásokkal. Nami is tud botrány dolgokat művelni, ahogy egy wolf king vagy a dualtronok is.
De nem attól lesz egy bármelyik olcsóbb gép létezése valid, hanem inkább attól, hogy annyiért nincs más vagy jobb.
ahogy írod te is.
És mondjuk a g2 max tán pont az egyik legkevésbé beteg gép ahogy olvasni. Viszont a manapság (sikerrel) hypeolt g4 már pont nem. G3 meg pl pont olyan beteg volt, hogy csak, az hamar ki is kopott, de az egy másik történetDe azt továbbra is tartom, hogy attól, hogy nagyobb gépeken sem a legjobb minőségű a fék (tartósságban, mert amúgy más baja nincs), attól amit kukikra tesznek (főleg egy g4 méretű és erejű gépre), azért kb büntetni kéne, mert az már veszélyes. Amúgy az a fék egy g2 pro t sem volt képes értelmesen megfogni. Tudni sem akarom milyen lehetett egy g4 en
-
h1mpi
félisten
válasz
DroiDMester #27171 üzenetére
Igazad van csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy a Kukirin esetében törődni kell vele. Szerintem is jó vétel lehet, akinek nincs pénze vagy nem akar 1-2 milliós rollert venni. Én csalódtam benne, mert a G4 esetén olyan hibák is kijöttek, amit nem lehetett javítani. Pl. futómű geometria tervezési hibás, egy nagyobb bukkanónál csattant az egész futómű stb.
Én se akartam venni 1 milliós rollert, de beláttam nincs más lehetőség, ha biztonságosan szeretnék rollerezni a nagyobb méret és magasabb W kategóriában.
-
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #27090 üzenetére
Sajnos/nem sajnos, amikor mar nem esik én megyek vele, munkába járok a rolival.
A 0-s forgalmat szó szerint értettem, ott gyakorlatilag nem jár autó
-
Peaceliker
addikt
válasz
DroiDMester #27077 üzenetére
Rángat, hangos(a motor) finoman, lassan képtelen haladni.
Mondjuk egy 60v os gépnél csaj zavaró. De tették nagy gépekbe is ezt a szenzor mentes négyszögjeles förmedvényt... Na azokban konkrétan veszélyes -
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #27058 üzenetére
Szerintem nem igaz, hogy 2-3 km/h sebességgel többet mutatnának!
Sokkal inkább 0,2 - 0,3 km/h eltérés az, egész pontosak a rollerek kijelzői.Én Garmin GPS-szel mértem a rollerjeimen a sebességet, hosszú szakaszokon tempomattal beállok fix sebességre, aztán otthon ezeket a track logokat letöltöm a számítógépre, és megfelelő programokkal kielemzem őket. Egész pontosan hozzák az értéket.
A roller kijelzőjén csak egész számok vannak, nincsenek tizedek. Viszont apróbb emelkedőknek, lejtőknek köszönhetően nagyjából jól be lehet lőni mikor áll egész számon, vagy valami köztes értéken (pl. 19 és 20 km/h között váltogat a kijelzőn az érték). Legegyszerűbb amúgy nyélgázon egyes végsebességeknél ellenőrizni az értékeket (20 és 25 km/h.)
A telefonokban gyengébb GPS jelfeldolgozás szokott lenni, és további hiba, hogy esetleg késve látod azokat az értékeket, amik a valóságban vannak (amiket a GPS mért). Változó sebesség mellett ez könnyen előfordulhat, mert adott pillanatban nem azt mutatja mennyivel mentél, hanem hogy mondjuk 10 méterrel korábban akkor mennyivel mentél.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
DroiDMester #26967 üzenetére
35km-t tud papíron, a megadott paraméterekkel - sík, normális út és alacsony súly - simán hozza a 30at btw. Nyilván nem sport módban nyéregázzal, emelkedőn és 200 elindulás-megállással...
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
DroiDMester #26964 üzenetére
Papíron E2 Pro az tudja 20-szal, 155ért.
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #26947 üzenetére
"Ez attól függ ki milyen utakon használja, hiába megyek csak ~1,5-2.Km-vele a boltig, de felénk rettentő rosszak az utak(még a járdák is)."
Mondhatnám azt is, az úthibák durvaságának megélése nagyban függ a sebességtől.
Viszont Google StreetView-n megnéztem Vácot, és tényleg borzalmas állapotban van. Győrben az általam ismert leginkább elhanyagoltabb városrészekben is jobb minőségű az utak, mármint ha nem kiragadottan 1-2 méteres szakaszt nézek, hanem utcákra kiterjedő összefüggő területet. Nem csak az elhanyagolás számít, hanem nálatok iszonyatos terhelést kapnak az utak.
Elképzelni se tudom milyen érzés lehet tömör kerekű rollert használni.
Itt 3 km távolságon belül szinte csak a 12,5 kg-os 8,5 hüvelykes kerekű Xiaomit használom. a 10-es kerekű, 17 kilós Ninebot csak akkor kerül bevetésre, ha ennél hosszabb útra megyek. Arányokat nézve 3-szor veszem elő a Xiaomit, 1-szer a Ninebot-ot. Pedig egymás mellett parkolnak a garázsban, pont olyan könnyen hozzáférek mindkettőhöz. Csak a pici rollert még lelakatolni is könnyebb.
-
válasz
DroiDMester #26841 üzenetére
4 Bar volt az általánosan ajánlott.
De az egyik nagy nevű rolleres szerelős szaktekintély kirakott tavaly tavasszal egy posztot, h jön a nyár, elő lehet szedni a rollereket, fújjuk fel a kerekeket 5 Barra. (!)Nem írom le a nevét, de híres roller szerelő.
Természetesen senki se akart vitatkozni egy szaktekintéllyel, de azért a kommentek között kapott hideget-meleget.
Én is ott hallottam először az 5 Barról.
Nekem már a 4 is soknak tűnik.Mondjuk azt meg tudom érteni, h ha valaki már a harmadik defektet kapja Xiaomival, az feladja az elveit, és felfújja 5 Barra, vagy tömör kereket vesz. :/
-
válasz
DroiDMester #26829 üzenetére
Hogyne bírna.
Egyébként nem én találtam ki ezt, szervizesek köréből indult, h a 4-5Barra fújt gumi a jó, az legalább nem kap defektet.Én nem értek vele egyet, nekem fontosabb volt a lengéscsillapitó hatás, meg pl, h kanyarban is tapadjon.
-
pescara
aktív tag
válasz
DroiDMester #26829 üzenetére
Ezt ossze vissza irjak a tobbinel is, a segway 34-38-at ajanl max a g30- ra, a gumira, kinek mi a fontos. meg max 55 van irva. Itt nincsenek kobe vesett szabalyok, ahogy olvasom es a szervizesek is mondjak. Sok mindentol fugg, peldaul milyen utakon hasznalod, mekkora sullyal, vegsebesseg, hatotav, kinek mi a fontosabb. Itt csak okos kompromisszumok leteznek es mindenkinek maganak kell kitalalnia. Amugy az egy hulyeseg, amit a xiaomi kulsore mondtal, mert evek ota a tobbseg 55 psi-re, vagy joval meg fole is fujja es az a tapasztalat, hogy sokkal kevesebb akkor a defekt. Az mas kerdes, hogy a legkisebb uthibakon is szetrazza az embert, meg magat a rollert is.
-
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #26812 üzenetére
Aha, értem. Én is végigkattingattam, de elvesztem akkor bennük.
Van valami normális apllikáció a rollerhez? -
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #26791 üzenetére
Köszi, linkeket elmentem.
Amit linkeltem, több félét lehet választani belőle, van egy rakat variáció.Amúgy ma full véletlen elfelejtettem tölteni (mióta megvan), pedig reggel azzal akartam indítani a munkanapot.
Meló végén haza, de valahogy bennem volt a félsz, villamosoztam 3 megállót, majd leszállva a maradék távot épp csak sikerült hazagurulni velegyári töltöttséggel ( háromnegyeden volt a töltöttség ikon) így kerek 30km-et gurultam vele.
-
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #26788 üzenetére
Köszi, majd jobban belemélyedek ha lesz egy szabadnapom végre
Am ilyeneket dobál fel alin [link] nemtudom féktárcsát van-e értelme cserélni, vagy a gyári okés? -
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #26777 üzenetére
Beállítottam dobozból kivéve, pár pillanat volt.
Meglátjuk, ha tényleg homároskodni fog akkor cserélem rajta.
De miért vegyek erősebbet? Gond nélkül besatuztam vele, most az hogy egy ujjal vagy 4 ujjal satuztatom, nekem mindegy -
DigitXT
félisten
válasz
DroiDMester #26777 üzenetére
ezzel 1ujjal olyat tudsz fékezni hogy emelkedik a hátulja a 100kilóm alatt.
Ez egyébként egyáltalán nem biztos hogy előny. Lásd, ha nagy tempónál kezd
az ember erőset fékezni, akkor a C futó hajlamos táncba indulni, az meg gáz... -
DigitXT
félisten
válasz
DroiDMester #26758 üzenetére
Ha szoftveres a korlát, akkor mindegy. A beállított végsebességen megáll.
Lejtőn is. Ha a 45 kilós lányka alatt 30+, akkor az nem 25-re van tervezve.
Az nem érv, hogy jól megpakolva nem tudja kifutni a végsebességét.Ui: amúgy való igaz, hogy a jármű saját sebességmérője nem hitelesített
mérőműszer, úgyhogy nagyjából mindegy is, mit jelez ki, bár kevesebbet
nem mutathat, ezért szoktak felfelé csalni. A büntetés sosem az alapján
érkezik, hogy valaki látta a műszerfaladat. Be kell mérniük, hitelesítetten.
(Erre amúgy van opció, mobil görgős pad, ráállnak, máris hiteles az adat:
sógoréknál előszeretettel alkalmazzák, nálunk nem hiszem, hogy lesz...
Jut eszembe, ott konkrétan csúcsteljesítményt mérnek vele, az a tuti.)
-
enginev3.0
félisten
válasz
DroiDMester #26758 üzenetére
Miért? Ha korlátozva van a sebesség 25re akkor üresen is 25 lesz a vége
-
Peaceliker
addikt
válasz
DroiDMester #26695 üzenetére
Most viccen kívül erről eszembe jutott az az ízé, amiben nénik krúzolnak mindenfelé. Oké a kis helyen férjen el részen elvérzik, de elég nagydarab öregeket cipelnek azok. Gyanúsan ki lehet pucolni úgy a szerkezetet is, hogy valahol elférjen rajta az a 20 kilós akku.
-
DigitXT
félisten
válasz
DroiDMester #26597 üzenetére
Kerítésen jól látni mennyire meredek sz.tem van 30.is.(Vác, Duna u.)
Ezen a kerítésen pont nem látszik, mert a kapubejáró miatt síkba dózerolták.
A másik oldalon viszont kiválóan mutatja a kerítés, hogy <15%-os emelkedő:
Ez valóban nem kicsi, viszont messze nem 30%, és csak rövid szakaszon...
Ha van lendület az utca elejéről, akkor kis lassulással naná, hogy felmegy.Ám ha több száz méteren keresztül kellene kaptatni, már szépen belassulna:
25A-es vezérlő, 48V akku, egyetlen motor... Csodára nem képes ~1200W-tal.
(Van errefelé egy ~10%-os hosszú szakasz... ott nekem 20 km/h körül tudott
a hasonló teljesítményű dupla motoros gépem. Hasonló súlyban voltam én is.
Viszont vegyük észre, hogy picit kisebb emelkedő/picit nagyobb teljesítmény
mellett is csak 20 km/h alatti tempó: 25 km/h ugyanitt az +25% teljesítmény,
és akkor itt már jócskán 1500-2000W környékéről beszélgetünk: egy motorra
ez meleg. Meg lehet csinálni persze, csak győzzed a motorod lehűteni.)
Szerk: egy motorral ugyanaz 1000W környékén ment, ameddig ment, amikor
a vezérlő azt mondta, hogy neki ebből elég volt (és elfolyt benne a forrasztás).
Tekintettel a forrasztóón olvadáspontjára kijelenthető, hogy nem volt hideg.Kétszázhúsz felett észre sem veszed,
és elhagyod a forró NYÁK-ot,
Kétszázhúsz felett átértékeled
a BLDC világot. -
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #26557 üzenetére
"1 éve vette 680k-ért ...
én ~3 hónapja 260k-ért ..."
Nem tudom figyelted-e már meg az árak változását, erre az árukeresőn lévő árdiagram elég jó.
Ugyanis másfél éve, de jellemzően inkább úgy 10 hónapja a legtöbb roller ára elég jól beesett.
Te az egyik rollernél a régi árazást nézted, másiknál a friss árazást. Ez így finoman szólva se fair.
Például a Kugoo G2 Pro ára 2021 december és 2023. november között (két éven át) jellemzően 310 és 340k között mozgott, 2024. eleje óta pedig 240k-230k között mozog, folyamatosan csökken. Nagyjából 70% különbség van közötte."ez nem 1,5x ár hanem több mint 2,5x, de kár is ezen vitázni."
Amit te 680k-nak mondasz, az a Kaboo mantis 10 dual most 450k az árukereső szerint.A Kugoo KuKirin G2 MAX középára pedig 280k.
450k / 280k = 161%. Nagyon közel a másfélhez, és nagyon távol a 2,5X-től!És akkor érdekességként betenném még a Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 4 árdiagramját is.
2022. és 2023. szeptembere között 370k-ról 250k környékére esett az ára. Eredeti érték 67%-a.
Ninebot F65I 2023. márciusi megjelenés után egy évvel a 425k-s árról 240k-ra esett. 77%.Vannak ellentétes trendek is, de az a ritkább eset.
-
DigitXT
félisten
válasz
DroiDMester #26557 üzenetére
Ha árakat akarsz összehasonlítani, minimum, hogy egy időpontban tedd...
A Mantis 10 Dual most 450-500K, pont nem számít, hogy 1 éve 680K volt-e...
A G2 Max viszont jócskán 300K fölött van a legtöbb helyen, magyarán inkább
1,5x az, mint 3x. De persze igazad van, ezen kár vitázni (ezek fránya tények).
(Na, közben látom, hogy ezzel az ár-összehasonlítással már megelőztek.)
láttam már 800-900.e ért gépet ugyan ezzel a hulladék...mechanikus fékekkel
Itt álljunk meg egy szóra: hulladék a fék? Ajánlható-e ezek után bárkinek ez a
modell, ha nem azzal fogja kezdeni, hogy gyári fék le és hidraulikus fék fel?Azt írod, hogy csak +35K volt. Gondolom munkadíj nélkül, magadnak szerelve.
Elvárható-e egy átlagos roller felhasználótól, hogy ilyet meg tudjon csinálni?De kijelenthető-e, hogy ha valahogy össze is kendácsolja magának, ezután is
biztonságos lesz a rollere? (Ha pl. légteleníteni kéne a hidraulikus féket, van-e
erre otthon célszerszáma, szaktudása, vagy nem fogja megcsinálni, így ezzel
balesetveszélyessé teszi a szekeret? Vagy szervizbe viszi? Combos díjakért!)Ezek a "kötelező költségek" vajon beleszámolódnak-e az eredeti vételárba?
Ui: félreérted a súlyt, a Kugoo nehezebb, miközben csak egy motoros, ezzel
a menettulajdonságai a két modellnek gyakorlatilag összehasonlíthatatlanok.
"Másfélszeres" áron teljesen más kategóriába vásárolsz belépőt... Persze ez
megint vita tárgya, hogy egyáltalán megéri-e, mivel fogod összetörni magad...
(A magam részéről nem ajánlok se Kugoot, se Mantist, főleg nem rekreációs
jellegű rollerezésre, amikor nem öltözöl fel rendesen. Akkor inkább legyen az
csak kicsi/lassú pálcika, minthogy egyszer a kórházban lapátoljanak össze.) -
Tangerine
senior tag
válasz
DroiDMester #26557 üzenetére
680e? Én szinte pont egy éve (júni 1-én) vettem a Mantist kerek 500e-ért. Most már talán még olcsóbb.
-
Peaceliker
addikt
válasz
DroiDMester #26557 üzenetére
Nem vita, csak szeretem ha valami pontos.
680ba nem mantis King et vett? Ha sima 10 dual akkor mocskosul levették. 1 éve 2 rivális bolt veri egymást árakban és 450-500 között lehet venni. Alirol 420 körül. G2 max ot itthonról (mert akkor most vagy hazai árakat hasonlítunk vagy kintieket) 350 alatt nem láttam még, bár hazudnék, ha azt mondanám, hogy követem mikor mennyi.A súly azért érdekes szerintem, mert 48v20ah vs 60v18ah akkunál utóbbi azért nehezebb, meg a dupla motor, mégis nehezebb a kugoo. És ez meg azért van mert olyan a gép, hogy sok acél elem+sok csavar vs nagyobb alu blokkok. Nyilván előbbi miatt lesz ez a gép olcsóbb gyártási költségek tekintetében. Viszont sokkal több hiba lehetőség de legalábbis több nyekergési lehetőség.
És a g2 pro esetében (nem a régi kugoo, hanem már a kukirin) küzdöttem is ezzel, hogy egy poros helyen is használt gép kussoljon már el és ne nyüszögjön 100 helyenDe persze kinek mi. És valóban ha 300 körül kell valami akkor nagyon mást nem is lehet ajánlani. De összességében attól csak az ár érték arányt nézve egy mantis dual (nem nevetségesen drágán megvéve) jobb. Szerintem (!)
-
Peaceliker
addikt
válasz
DroiDMester #26550 üzenetére
Azt szerintem sosem állította senki (legalábbis remélem), hogy a mantis hibátlan és sérthetetlen
Mantis ár érték arányban verhetetlen. Úgy ennyi.
Teszem hozzá, sosem került 3x annyiba, inkább max 1,5x,azért az a 3x ár már erős ferdítés kategóriába hajlikDe miért is akarunk összehasonlítani egy 31 kilós 1 motoros 48v os gépet egy 28 kilós 60v os dual géppel? Mondhatni semmiben sem egy kategória
Amúgy az a fék a kukirin gépeken nem csak vicc (g4 en meg valami dualon is volt talán, atyám), hanem életveszélyes. Semmit nem fog cserébe ban hogy az egész szerkezet ketté törik. Legyen inkább egy 10essel drágább a gép és ne tegyék már ezt rá
Amúgy szerintem mantistol felfelé mindenen hidraulikus fék van már. Kisebb zero 10x en volt még mechanikus (abból mondjuk egy ettől erősebb fajta) meg ősidőkben kb mindennen. De ma azért már nem látok ilyet
-
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #26501 üzenetére
Persze, ezzel arra akartam reflektálni, hogy nem csak 130-nál halhat meg az ember járművel.
Tavaly 30-al csúsztam el mocival egy kanyarban, mert kicsit sóderes volt az út. A sisakomba fél centi mélyen belevájt az aszfalt az áll részénél, ahol az arcom és a szemem van ott pedig a plexin ki se látni, azt is keményen meghúzta. -
válasz
DroiDMester #26501 üzenetére
A Videó alatti linken van pár: [link]
-
DigitXT
félisten
válasz
DroiDMester #26501 üzenetére
Egyrészt igaz, hogy mindegy, mivel esel, az aszfalt kemény.
Másrészt bagatellizálja a rollerezés extra veszélyességét.
Egy bicikli nem akad el egy kis kátyúban, s ha "ledob", nem
vág bele az aszfaltba közvetlenül fejjel előre, mint a roller... -
válasz
DroiDMester #26433 üzenetére
Sot, a hasznalat se tesz jot neki, na de mennyire nem tesz jot.
Erre van tudomanyos magyarazatod?Tehat ha maxra toltod a rollert mint kb mindenki akkor fel ev alatt tonkremegy.
Na nerohogtessui: a delivery SOC nem azert van az akkucellakban mert az tesz nekik a legjobbat es a gyarto a legjobbat akarja a draga cellacskainak a gyarkapun kijove, biztonsagtechnikai okai vannak.
Ilyen szakertesekbol jonnek az urban legendek mint a tied. -
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #26433 üzenetére
Ezzel a kijelentéssel is óvatosan!
Te mit értesz MAX alatt?
Amit a BMS (akku vezérlő) a telefon felé küld? Vagy amit a roller kijelzője mutat pálcikákkal? (Esetleg amit a roller kiír százalékosan?)
Mert azok az értékek azért jóval odébb vannak attól a laboratóriumi körülménytől, amit ki lehet hozni az akkumulátorokból. Bele van kalkulálva, hogy ne legyenek a veszélyes zóna közelében. Ezért nyugodt szívvel fel lehet őket tölteni az általuk jelölt 100%-os értékig. -
User05
tag
válasz
DroiDMester #26357 üzenetére
Köszi szépen ez hasznos volt
Akkor szemezgetek velük, bár jól sejtem, hogy "illegális" lesz mondjuk egy kukirin? A biztosítás... 25km max.. meg 25 kiló talán. Mi lesz így a nagyobbakkal, vagy lesz@rják?
-
Tangerine
senior tag
válasz
DroiDMester #25990 üzenetére
Szerintem igen. 255x80: azaz 255mm a gumi _külső_ átmérője ( azaz 10" coll = 254mm). A 80 pedig 80mm a gumi szélessége.
A másiknál a 80 szintén a gumi szélessége mm-ben, a 65 a gumi magassága %-ban a 6 pedig a _belső_ átmérő collban/hüvelykben. Azaz 80mm/65%-6". Tehát a gumi külső átmérője = 80 x 0,65 x 2 + 6 x 25,4 = 256,4 mm.
-
polo493
tag
válasz
DroiDMester #26037 üzenetére
Tegyél bele slime folyadékot az segíthet ha van egy kis defekt benne,nekem a 10x3 tömör nem volt jó csak akkor ha kicserléltem a csavarokat a motornál hosszabbra ami oda nyomja a külsőt mert a belső része 5cm széles volt a gyári meg 3.5cm körül és mivel tömör volt nem lehetett össze nyomni a gyári méretre,ha nem tömör akkor jó lehet rá
-
polo493
tag
válasz
DroiDMester #26031 üzenetére
-
Peaceliker
addikt
válasz
DroiDMester #26031 üzenetére
Azért külsőt nem kell eldobni (legtöbb esetben, hacsak ki nem hasad) az első defektnél
-
polo493
tag
válasz
DroiDMester #26023 üzenetére
igen jó bele,de milyen gépbe kell am? [pl ez és olcsó]
-
Peaceliker
addikt
válasz
DroiDMester #26023 üzenetére
Így hirtelen rágooglizva ugyan az a méret.
Amúgy 10x3 nak is emlegetik.
Cst vagy touvt, szerintem utóbbi jobb 10x3 utcaiban (szélesebb felrakva) . Amúgy egyen hulladék szar mindHa van pénz lóvéra akkor pmt
-
válasz
DroiDMester #26023 üzenetére
Én nem értek a kerekekhez.
Amúgy ez nem egy nagy szakértős topic, a Facen kérdezd meg szerintem inkább az Elektromos roller 50+ km/h csoportban.
https://www.facebook.com/share/7yV2ZqqoN619EKCW/Esetleg a rollert is írd bele, úgy jobban összeáll a kép.
-
válasz
DroiDMester #25990 üzenetére
Azért ilyen sok válaszra nem számítottam!
Ne mondjátok már hogy ez olyan irtó nagy kérdés?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Argos: Szeretem az ecetfát
- Linux kezdőknek
- Könyvajánló
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- TCL LCD és LED TV-k
- RAM topik
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest