- Új térképfunkciók érkeztek az Amazfit T-Rex 3-ba
- Google Pixel topik
- One mobilszolgáltatások
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Milyen okostelefont vegyek?
- Elkészült és telepíthető az Android 16
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Befutott a megígért HRV-mérés a Withings órájára
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
donbig #26295 üzenetére
A kevésbé visszafogott véleményem az, hogy ezekre a noname szarokra nem szabad pénzt kiadni.
Nem csak azért, mert ha valami apróbb hibája van, akkor is javíthatatlan (gazdasági totálkár), hanem mert balesetveszélyesek is lehetnek. Ezekkel mindig sokkal több a probléma, mint a normál gyártó által készített rollereknél. Egy kormányrúdtörésnél az legyen a legkisebb probléma, hogy nem éri megjavítani, hanem inkább attól kell félni mekkorát esel vele.
Vegyél normális márkát. Még a használtak is sokkal jobbak ennél. És még csak nem is számítanak olcsónak. Mert az "ígéreteket" árazzák be, hogy elvileg mit tudnak. Rafinált üzlet. Valóságban mit tudnak, azt nehéz rajtuk számon kérni (mert nincs is kin). És nem véletlenül nem látni ezekből 2-3 éves példányokat. -
Silentfrog
veterán
Szerintetek ez lopott?
[link]
Rengeteg ilyennel van tele a marketplace. -
ivógéptanács
tag
válasz
Thunderzolee #25157 üzenetére
"Navee rendszeresen van kint Napidroidon olcsóbban kuponokkal, ill. az egyik újpesti rolleres szervizben tudnak rajta szoftveres módosítást (sebességnövelést) csinálni egy tizesért. "
- ez mellik bolt, nem az volt hogy navee s65 nem módosítható szoftveresen ? -
Peaceliker
addikt
válasz
Silentfrog #26294 üzenetére
Az úgy derék
-
donbig
tag
Üdv! Teljesen új vagyok ebben a világban, érdeklődöm, hogy erről van-e valakinek tapasztalata? [link] Bogist M1 Elite
-
Silentfrog
veterán
válasz
Peaceliker #26281 üzenetére
Ne sajnáld, nem küldik ki a rollert, mind hibás darab volt ami kiállítási, összetört stb.
Beszéltem a győri áruházzal aki hozta volna nekem azt mondták nem fogják elküldeni mert nullára szét van esve.
Jött nemsoka a mail hogy nem jön a G2 ,rendelés törölve. -
donchicco
tag
válasz
PociAti #26201 üzenetére
Köszönöm a választ!
Egy Bp.-i rollerszervíz ajánlotta a ScooterHackingUtility-t. De sajnos az sem látja a rollert.
Nemtom ezt kik gyártották és hol, milyen technológiával, de az fura hogy semmi nem látja(3 különböző app sem)
Semmi egyebet nem akarok, csak az a nyomorult tempomatot bekapcsolni... -
h1mpi
félisten
Pont valamelyik nap írtam az egyik FB csoportban, hogy minek a GFB rollerre. Eddig ez volt a véleményem, de sokan írták, hogy egy szerencsétlen ütközés egy autóval vagy egy gyalogossal igen komoly költséggel/perrel járhat. Én ezért úgy döntöttem, hogy évi 4000 Ft-ot megér.
-
setup
tag
válasz
Peaceliker #26289 üzenetére
lakott területen kívül, olyan mint a lámpa az autónál
-
setup
tag
válasz
wwenigma #26270 üzenetére
Csak annyit írnék a KGFB margójára, hogy én motorozom. Robogó. Megállítottak ok nélkül és kaptam egy csekket, mert a "B" jogsim egészségügyi érvényessége le volt járva. Írtam egy panaszt "ennek mi köze a motorvezetéshez" jeligére. A határozatban, (amit egy ezredestől kaptam meg levélben) ugyan szerepelt, hogy nem kell befizetnem a csekket, de az "elnézést" szó nem volt benne. Pedig kékruhás útonállók jogellenesen kiraboltak, ill. megkárosítani próbáltak.
Csak, hogy mire számítsatok ebben az országban. Szerintem a halálba lesztek vegzálva. Tömegesen lesztek "kikényszerítve" a járdáról az úttestre, ami folyamatos életveszély, harc a hülyébb autósokkal és állandó igazoltatás lesz. Lámpa, mellény, bizti, a gumi kopott vagy akármi, de valamit kitalálnak majd és kapod a csekket. A példám mutatja, hogy adnak csekket jogellenesen is. Nem probléma. -
alphamooncam
őstag
44x44x66-os "kocka", a tengely 165mm hosszú.Első piros, hátsó fekete elasztomeres patronnal van szerelve.
Hmmm. Érdekes !Kompatibilitás más rolikkal még kérdéses, de bízom benne, hogy volt annyi eszük, hogy uniformizáltak. Még dolgozom az ügyön...
-
PociAti
őstag
Tömör gumi előnye:
- nem igényel törődés,
- nincs többet defekt.Tömör gumi hátránya:
- sokat romlik a csillapítás, szétrázza a rollerest, elmegy a rollerezéstől a kedve,
- szétrázza a rollert (elsősorban az akkumulátort veszélyezteti),
- sokkal jobban kopik (gyakrabban kell cserélni),
- csökken a hatótáv és csökken a végsebesség,
- és talán egy kicsit rosszabbul irányítható a roller.A Himo rolleren lehet eleve egy olcsó gumi volt, ami hozzájárult a defekthez. Meg hogy nem volt rendesen felpumpálva. Én nem csak nem tennék fel magamnak tömör gumit, de ha lenne tömör gumis rollerem, akkor nem is nagyon lennék hajlandó használni. A gyerekek még jobban tolerálják azt a rázkódást, ami egy tömör gumis roller felől jön, felnőttek kevésbé.
-
Peaceliker
addikt
Tömör gumi pro :
Nincs több defektContra:
Nehéz felrakni
Szarul tapad
Gyorsan fogy
Kirázza a beled
Tönkre vágja a gépet (akkut első sorban, de minden mást is)Nem tenném fel.
Javítás ha tömlő nem macera, belső csere. ha tubeless akkor vagy csere vagy spécibb szerszám vagy gumis megcsinálja -
alphamooncam
őstag
Minden járműre költeni kell, a rollerre is.
Járművek mindegyikének van fogyó, kopó alkatrésze.
Kikerülhetetlen költség, amivel a jármű beszerzése előtt számolni kell, és számítani kell fenntartási költségekre is. ( 40+ éve tapasztalat )
Amikor eljön az ideje, nem az a megoldás, hogy egy gyengébb minőségű alkatrészt teszünk bele, hanem olyat, ami legalább olyan, vagy jobb minőségű mint a gyári.
Pneumatikusról, tömör gumira váltás, egyértelmű visszalépés, és ezt bárki beláthatja, aki csak egy kicsit is visszaolvas a topikban, vagy otthonos a jármű történelemben.
-
A214
aktív tag
Sajnos hátsó defektes lett a Himo L2 max.
Javított már ilyet valaki?
Mennyire macerás?
Nem tudom tömör gumit érdemes rátenni ha már szét kapjuk. Erre való tömör gumit látott vagy szerelt már valaki?
-
Silentfrog
veterán
válasz
Peaceliker #26281 üzenetére
Listázta az árukereső is, kb 5 darab volt készleten ahogy néztem.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Silentfrog #26280 üzenetére
El is fogyott ha jól látom
-
Silentfrog
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz
pescara #26278 üzenetére
semmi nem valtozik
Mondjuk nálatok akkor sem változik semmi, ha itt a pálcikákra is jön a biztosítás.
Ami amúgy nem lenne hülyeség! Ahogy a bringások beazonosíthatósága sem...
(De mit várunk ott, ahol a "valódi" SMKP rendszámozása sem sikerül, 50+ éve?)Ui: egy kerékpáros is tud többszázezres kárt csinálni egy autóban, csupán azzal
ha végighúzza durván a fényezést, simán el tud kerekezni, aztán találd meg...
Ugye volt kolléga, aki SMKP-s futárral keveredett összetűzésbe, na az is eltűnt...
Pedig több kamera látta, de mivel rendszám nincs rajta = bármit meg lehet úszni.
Összességében a közlekedési kultúrára is jó hatással lenne ezek kiszűrése. -
DigitXT
félisten
válasz
pescara #26276 üzenetére
Minden nagyobb roller bőven 25 km/h fölött tud, és még a pálcikákat is
átszoftverezik sokan, hogy többet menjen, és mennek is 30-35-öt. Lehet
rétegigény, ám valahogy rolleres csoportokban mindig ez a téma. (Jó az
a 25 km/h, akkora tempónál is meg lehet halni... meg a 25 kg limit, az is
nagyot üt, tiszta sor. Viszont egy 130 kilós ember 25-nél "veszélyesebb",
mint egy 80 kilós 30-nál. Lásd még mozgási energia, amivel elgázolhat.)Ui: volt olyan "tankroller" gyártó, most meg nem mondom melyik, aki ezt
a 25-ös limitet kipróbálta egyik modelljében. Mennyire hiszi el a rendőr?
(Inkább legyen "felesleges" biztosítás, mint ilyenekkel kelljen szórakozni:
az egy jó kérdés, hogy minden rollernek van-e értelmezhető gyári száma,
amire meg lehet kötni a biztosítást: nekem csak egy matrica volt rajta...)Ui2: sokkal érdekesebb kérdés, hogy hol közlekedhet majd, ezek után az
ember, pl. lakott területen belül kerékpárúton kizárt, hacsak nem pálcika,
miközben egy pedelec simán mehet ott, pedig azok sem olyan könnyűek
(bőven van, ami túllépi a 25 kg-ot, de ugye az nem roller = nem számít).
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #26262 üzenetére
Szerintem kar ezen parazni, valojaban semmi nem valtozott
az eun belul mar evek ota 25km/h a rollerek max sebessege, aki meg annal gyorsabbat akar, az motorra, autoba, repulogepre ul. Nagyon kis reteg az, aki a rollerrel akar tavolsagi kozlekedni.
-
Ja, ez is volt már.
-
Peaceliker
addikt
válasz
elmunkas #26267 üzenetére
Az a csoport siralmas. Gondolom valamelyik forgalmazó kezdte el ennyire tolni, aztán a sok majomra meg ráragadt, aztán veszik, azt a veszélyes szörnyet.... Ugyan ez volt gboosterrel is, mert olcsó volt. Az hogy életveszélyes (törik a kormány, vicc fék, stb) az ugye mindegy...
És akkor láttam kugoo még valami dual gépre is azt a 3ft os féket teszi még mindig -
bzolika10
aktív tag
Sziasztok!
Sikerült otthon kicserélni a csapágyat a D38e-ben. Nem valami bonyolult művelet, bár szerszámozottság és némi műszaki érzék kell hozzá. A csapágy nem 6203 2rsh, mint azt egy német oldalon árulják, hanem 6002 2rs. A gyári RUWH csapágyakat koyo csapágyra cseréltem ki. A régi csapágyakat könnyen el lehet távolítani egy 14-es dugókulcs és egy kalapács segítségével, az új csapágyak behelyezésénél pedig érdemes a csapágyakat fagyasztóba tenni, míg a dekniket hőlégfúvóval érdemes felmelegíteni és így a csapágy "beesik" a helyére, nem kell ütögetni. Egyetlen problémára nem találtam megoldást, az pedig a motorhoz menő kábel vízhatlanítására a külvilág és a vezérlő tokozása között. gyárilag egy olyan gumibetét van bent, amit roncsolás nélkül szerintem nem lehet szétszedni, bár lehet, hogy csak én vagyok béna. Ami viszont teljesen a saját hibám volt, hogy elveszett egy deknicsavar valahol. Ilyet lehet valahol kapni nem horror áron?
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
alphamooncam #26259 üzenetére
Tehát ami 25kg alatti és max 25-tel megy arra nem kell, ez a lényeg.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Thunderzolee #26266 üzenetére
Lesz itt még káosz ...
KGFB-hez a biztosítónak tudnia kell, hogy mi alapján biztosítson, tehát kell egy alvázszám/gyári szám stb.
Azt tudom, hogy az enyémnek van, és az alapján tudtam szerződést kötni, de vajon az összes most kötelezettnek van ilyenje?
Mert ha nincs, nem fog tudni KGFB-t kötni, még akkor sem ha csak évi 5k mint nekem...
Meg kap egy hangszórót
az aki megmondja, hogy a KRESZ alapján lehet-e gépjárművel lakott területen belül járdán, kerékpárúton, és kerékpár sávban közlekedni.
-
elmunkas
csendes tag
válasz
Peaceliker #26265 üzenetére
Igen, értem mire gondolsz.
Csak azért hasonlítottam mert a jelenlegi magyar "rolleres médiában" mindenhonnét az folyik, hogy a Kukirin G4 mekkora egy isten roller.... -
https://telex.hu/gazdasag/2024/05/13/Nyártól kötelező biztosítás kell egyes elektromos rollerekre
Ja, látom volt már.
Ez jó dolog, de kicsit félmegoldásnak tartom.
Ha nem lesz regisztrációs számhoz kötve, most emiatt rendszeresen állítgatják majd az embert a rendőrök? Mármint ellenőrizgetni?
Egyszerűbb lenne hátul egy rendszám, azt amelyiken nincs, azon nincs regisztráció. Feleslegesen nem állítanának meg. Azt tudják autóból is lekérni ha mögénk ér egy yard. -
elmunkas
csendes tag
válasz
Silentfrog #26212 üzenetére
Az enyémben 500 km van jelenleg, ezalatt az ég világon semmi problémám nem volt vele. 300 km-nél raktam bele egy global vezérlőt így 35-öt megy, van tempomat meg 0-ról indulás és teljesen máshogy adja le a nyomatékot is, szerintem sokkal jobb roller lett. Minimális oldalirányú mozgás van az első teleszkópban de új korában is volt ennyi. Sajnos nem szerencsés a megoldás nem értem mit gondoltak a mérnökök amikor ezt kitalálták, ettől függetlenül nekem egy álom ez a roller. Amióta megvan mentem Kukirin G2 Masterrel és G4-el is és mindegyik után azt mondtam, hogy nagyon-nagyon örülök, hogy a Ninebot Max G2 -t választottam.
Hatótáv nekem 35-40 km körül lehet, csak sport módban használom dombos környéken, felöltözve táskával 75 kg körül lehetek.
Én ajánlom. -
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #26261 üzenetére
Jól mondod. E-rolleresek 99% büntethető, jogszabálysértő.
Megjegyzem, ez eddig is így volt.
10. * gépjármű:
minden olyan kizárólag mechanikus erővel működtetett jármű kivételével amelynek legnagyobb tervezési sebessége meghaladja a 25 km/h-t, vagy legnagyobb sajáttömege meghaladja a 25 kg-t és legnagyobb tervezési sebessége a 14 km/h-t...Jobb érthetőség érdekében kivettem a sallangot.
Tehát amiben van motor, az már nem kizárólag mechanikus erővel, lábbal hajtott, és az összes e-roller ilyen, kivéve a fenti kivételek.
Ne rám haragudjatok, én csak lefordítom, hogy érthető legyen.
Az nem feltétel, hogy elektromos módban kizárólag elektromos hajtással, akármivel elindul-e vagy sem. -
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #26259 üzenetére
"... kizárólag mechanikus (tehát nem emberi vagy állati) erővel működtetett, ..."
A roller működtetéséhez szükség van emberi erőre. Álló helyzetből a többségük el sem indul*. Ezért mondhatni, nem kizárólag mechanikus meghajtású.
A pedelec sem véletlenül került ki a hatály alól.Valamint ha egy törvény rossz, mert mondjuk hiányos, rosszul definiált, elévült, akkor nem is szokás azt szó szerint venni, hacsak nem adnak rá okot, hogy fogást találjanak az illetőn. Rollerek esetében is valószínűleg erről van szó. Különben léptem nyomon a rolleresek 99%-a büntethető lenne. Mégsem ez a gyakorlat.
* Ennek szerintem biztonságtechnikai okai vannak, hogy a gázkar véletlen megpöccintésére ne szaladjon ki a kezünkből, amikor bekapcsolt állapotban állunk mellette. De ettől még így működik. Kezdetben emberi erővel.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #26257 üzenetére
Hatály: 2024.V.17. - 2024.XII.31. Váltás a jogszabály mai napon hatályos állapotára
2009. évi LXII. törvény a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról *
10. * gépjármű:
minden olyan, szárazföldön, de nem sínen közlekedő, kizárólag mechanikus (tehát nem emberi vagy állati) erővel működtetett, hatósági nyilvántartásba vett vagy hatósági nyilvántartásba nem vett jármű – a kizárólag mozgáskorlátozott személyek általi használatra szánt kerekesszékes járművek, az elektromos rásegítéssel működő (pedelec) kerékpárok, valamint a mozgáskorlátozott személy által vezetett e-moped járművek kivételével –, amelynek legnagyobb tervezési sebessége meghaladja a 25 km/h-t, vagy legnagyobb sajáttömege meghaladja a 25 kg-t és legnagyobb tervezési sebessége a 14 km/h-t, továbbá...Az összes olyan e-roller..., (ami aláhúzott), kivéve a felsoroltak ( szürke ).
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #26257 üzenetére
????
Nem értem a gondolatmenetedet.
"az üzemben tartóra próbálják rátolni az összes felelősséget, miközben hitelesen a gyártó tud ilyenről nyilatkozni..."Részlet a cikkből:
"A szervezet jelezte: az április 30-án kihirdetett új rendelkezések szerint egyes mikromobilitási eszközökre, egyebek mellett bizonyos elektromos rollerekre is kiterjed majd a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb). A jármű nettó tömege, illetve tervezési sebessége dönti el, hogy szükséges-e felelősségbiztosítást kötni az adott járműre.Minden üzemben tartó saját felelőssége, hogy ellenőrizze gépjárműve nettó tömegét, illetve tervezési sebességét."
Az üzemben tartó ez utóbbi mondat esetén lett megemlítve.
Értelmezésem szerint ez annyit takar, hogy a üzemben tartó (pl. magánszemélynek) kell utána járni, hogy az ő rollerének alábbi paraméterei
- nettó tömeg,
- illetve tervezési sebessége
alapján kell-e KGFB-t fizetni.
Mégis mit vártál? A (kínai) gyártó majd felhívja a tulajdonosokat, hogy KGFB-t kellene fizetni? Főleg akkor hogyan érné el, ha már harmadik tulajdonosnál jár a roller? -
DigitXT
félisten
Na erre kíváncsi leszek., hogy mi sül ki belőle. Július 16 mindjárt itt van.
Ui: klasszikus káosz várható, hogy az üzemben tartóra próbálják rátolni az
összes felelősséget, miközben hitelesen a gyártó tud ilyenről nyilatkozni... -
-
polo493
tag
válasz
enginev3.0 #26248 üzenetére
azért olcsóbb mert újracsomagolt vannak rajta külsérelmi hibák,nem értem mit vártál ,bontott olcsó patika?
fel kell pumpálni és menni vele ha jó akkor ,nem értelek,minden rolleren lehetnek festék hibák gyárilag,laza csavarok stb.. ez nem Mercédesz
am én inkább kihagyom az ilyen bontott,újracsomagolt akciókat pár ezerrel olcsóbb meg sem éri az ilyen téma. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26253 üzenetére
Miközben azt a helyi céget kerestem, találtam egy tucatnyi vállalkozást, ahol nagyon hasonló a kínálat és az árazás is meglepő módon egybe esik. Még akkor is, ha a számlázási adatoknál ez szerepel: "IČO: 54110556, A társaság nem ÁFA fizető." (Arra gondolhattak, hogy ők nem ÁFA kötelesek, mivel a cégük adóoptimalizálási célzattal a magyar-szlovák határ északi oldalán tevékenykedik.) Ettől még nem lettek olcsóbbak.
Amúgy a helyi cégnél nem is az Aovo, hanem a Mankeel márkát árulják. Első látásra nehéz megkülönböztetni ezt a sok új céget. Az iScooter-t látni kifejezetten sokszor, de leginkább a Kukirin a közös pont. És ezek a "főbb márkák" közé keverednek a kevésbé ismertek: OOK-Tek, Maxwheel, Zwheel, Kixin, stb.
Mégis kinek van alkatrésze ezekhez? Sajnos elég szomorú sors vár rájuk, elektronikai hulladék lesz belük. És csak remélni lehet, hogy 1-2 szezont kihúznak!
Azt hittem már írtam róla, de a rendeljkínait oldalon a Roll-Base szerviztapasztalata rendkívül őszinte kritika.
Az AOVOPRO ES80 M365 termékhez írták 2023-ban:
"SzerviztapasztalatokNyitottam egy új fejezetet az elektromos járművek tesztjében, a Roll-Base szerviz tapasztalatai alapján. Azt gondolom, hogy ennek jelentős hozzáadott értéke van számotokra, főleg a hosszabb távú üzemeltetés szempontjából. Az AOVOPRO ES80-nal a fő gond, hogy a Xiaomi rollereknél gyengébb minőségű alkatrészekből áll, és nincs is hozzá utánpótlás, például vezérlőből. A szervizben 3 darab rollert láttam, amit csak úgy ott hagytak a tulajdonosaik. Erre mondanánk autók esetében azt, hogy gazdasági totálkár: egyszerűen nem érdemes őket megjavítani a költségek miatt."
De megéri még 2 részt idézni a cikkből (mielőtt eltűnne):
"Szerepel egy vicces mondat a sajtóanyagban: „full body waterproof”,
de ez nyilvánvalóan nem igaz, még akkor sem ha IP65 szabvány szerint áll ellen a behatásoknak. Több tucat rollerrel mentem már, de nincsenek vízálló modellek, és nem is javaslom az esőben gurulást, még akkor sem, ha pár könnyed záport jó eséllyel túlél."
...
"Mint ahogy a 30 fokos dombmászó képesség is költői túlzás, szerintem a 10-nek is örülni kell, ha egyáltalán tud annyit."Ígéretekből nincs hiány.
-
-
enginev3.0
félisten
válasz
Thunderzolee #26250 üzenetére
Bontott volt
Alzánál van bontott, használt, újszerű, meg persze az új
A bontott elvileg csak kibontott, de nem használt, ezért rendeltem megMég ha 5-10km van benne, azt mondom oké, de így már elég sok, a használati útmutató csak bele volt hányva a dobozba stb... igénytelen ember(eknél) lehetett
Megy vissza, rendelek máshonnan újonnan, csak azt már nem tudom személyesen átvenni
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26247 üzenetére
Simán lehet, a hirdetésben nem szerepelt a termék neve (talán nem véletlenül), csakhogy Ninebot másolat.
Mostanában előforduló Xiaomik klónok közül elég sok Aovo fantázianevű. Főleg mert a győri hirdetéseket szoktam nézni, és van aki helyben ezekkel a remekművekkel telíti a piacot.Gondolom az Aovo is csak egy gyűjtőnév.
Ami kicsit még zavarosabbá teszi a képet, hogy aovo.hu oldalon a Aovo és KuKirin rollereket árulnak. Egy kis nyomozást megéri majd folytatni milyen összefonódás van közöttük.
Közben megtaláltam, és tényleg ez lesz az:
https://www.aovo.hu/products/aovo-esmax-elektromos-roller
Majd összegyűjtöm, miben ígérnek többet, mint amit a bénácska Ninebot tud.
Például: terhelhetőségben: Aovo: 130 kg, Ninebot 100 kg.
Szerintem lesznek még érdekességek.
Ez a jellemzés is nagyon tetszik: "Kompakt Méret". -
válasz
enginev3.0 #26248 üzenetére
Ezt nem értem.
Ezt ujracsomagoltként hirdették?
Vagy hogyhogy használtat kaptál?A kerekek van, h leeresztenek, ezért kell hetente megmérni a keréknyomást. Van akinek havonta elég fújni bele, van akinél hetente kell.
Tessék, ezt vedd meg:
https://www.facebook.com/share/p/jizDGVHxAT56BfCU/ -
Peaceliker
addikt
válasz
enginev3.0 #26248 üzenetére
Lehet eltaknyoltak vele
-
enginev3.0
félisten
Na, alzából rendelt Xiaomi 4, "bontott" megy is vissza
130km-t mentek vele, és itt ott még használati nyomok is vannak a vázon, amit nem értek, mert én kb úgy vigyáznék rá mint az állatA kerekek nem voltak felfújva, lehet úgy is használták (vagy visszaküldés előtt leengedték)
Szóval ha valaki azlán újra látja, akkor kb erre készüljön
Első sárvédőn voltak pici karcok, amit szintén nem értek hogy sikerült összehozni
-
-
PociAti
őstag
Hát már ilyen is van:
Ninebot Max G30 másolatMÁSOLAT! Nem szabadna meglepődni rajta, de elég hamar eljutottak odáig hogy már ezeket is másolják.
Ha a kicsi "szarokat" másolják, amikből tényleg nem lehet 25-30 km/h sebességnél többet kihozni, (főleg tömör gumival nem), még azt mondom elmegy. De ha egy ilyen, rosszul összerakott, hanyagul hegesztett példánnyal valaki balesetezik, az már súlyosabb következményekkel járhat. -
pontyos
senior tag
Sziasztok!
Eladás előtt hogyan kell teljesen uninstallálni a KickScooter E2 E Plus t rollert az app ból?
Nincs ebben rutinom, köszi ha van segítség! -
FőDudu
veterán
válasz
PociAti #26238 üzenetére
12 eves. Meg novesben van. Meg nem sokat hasznalta - ez kb 3-4 ev alatt ment bele (nem tudom mikor vettuk, de meg nagyon a Covid eleje volt).
Mellette van egy dragabb Giant bringaja - s most kap majd egy 50cm3-s (de 25 KM/h-ra korlatozott) motort.
Itt Szloveniaban mar van hivatalos jogsijuk - kolesarski izpit - amivel 25-re korlatozott motort vezethetnek 12 evesen. Kell ra rendszam, muszaki, biztositas - gondolhatod, hogy onnantol a roller nem lesz vonzo.
-
PociAti
őstag
válasz
FőDudu #26224 üzenetére
Aha, szóval nem a te gerincedet rázza szét, hanem a fiadét. Kezdem megérteni hogyan tudott belemenni tömör gumiba annyi km egy lengéscsillapító nélküli Xiaomin. (A másik lehetőség a nagyon lassú tempó lett volna.)
Fiatalok szervezete még egész jól tolerálja azt a rázkódást, amit a tömör gumi okoz, de szerintem akkor is ártalmas az egészségre, ha ő most még nem érzi meg azt. -
DigitXT
félisten
válasz
bkiky01 #26232 üzenetére
Amúgy igen, biciklin nekem is bevált ez, rolleren viszont sehogy nem adja ki a látószög sajnos, de lehet, hogy a kollégának kiadja, mert ülve hajtja, nem állva.
Amúgy lehet hülyéskedni a (roller/bicikli) kormány által okozott sérülésekkel, de sajnos gyerekeknél gyakori az esésnél keresztbe forduló kormány miatt bekövetkező lép sérülés, aztán ha szerencséje van, akkor jöhet egy lépmegtartó műtét, ha meg pech, akkor rögtön elbúcsúzhat tőle. Lehet élni nélküle, csak nem olyan vidám már: mínusz 10-15 év várható élettartam, fokozott fertőzésveszély, stb.
Megjegyezem, nekem nem a roller kormány okozta a lép sérülésem, hanem maga az aszfaltba becsapódás, amikor "mellesleg" 9 bordám eltört (csak ez sem rögtön derült ki, mert - szerencsére - nem mozdultak el, ellentétben a kulcscsonttal).
Mellékhatása lett viszont a légzési elégtelenség miatt egy kétoldali tüdőgyulladás, szóval végül pár nappal többet töltöttem bent a sebészeten... Szokták úgy mondani, hogy "leszakadt a lép" a (legtöbbször motoros) baleseteknél... Na, ez nálam is elhangzott, az ultrahangos vizsgálaton: kicsit lesokkolt...
Aztán pár napig kaja nélkül vártam a csodát az őrzőben (vagy ugye az azonnali életmentő műtétet, ha úgy alakul)... Végül aztán csak javulni kezdett a vérképem, azaz megszűnt a belső vérzés, úgy, hogy nem szakadt fel a lép tokja. Megmaradt. És nagyon remélem, hogy ebből véglegesen meg tudok gyógyulni, és elfelejthetem az egészet. Persze azt a részét nem felejtem el, hogy én többet nem állok rollerre (erről rendőrségi határozatom is van
). Miért? (Kérdezte a nővérke...) Mert legközelebb talán nem lenne ilyen szerencsém (ha már eleve szerencsétlenül jártam) ami a túlélést, felépülést illeti. Mindezt úgy, hogy akkor és ott nem csináltam semmit, nem "száguldoztam", gurultam hazafelé munkából ~25-tel. Ennek ellenére beütött a szar.
Hoztak be mellém az őrzőbe biciklivel "jaszkarizó" (mondta, hogy hülye volt, túl gyorsan ment, emiatt esett el a Petőfi hídon, ott meg oszlopok vannak: egyiket elkaphatta) manust, neki nem volt ekkora szerencséje, aznap éjjel már tolták a műtőbe, reggel meg mondta neki a felesége, hogy muszáj volt megműteni, mert szétszakadt a lépe, baromira vérzett. Mellesleg nem volt sisakja (minek az, pláne ami védené az arcot): arccsont törést is szenvedett. Ezeket csak azért mondom, mert mindenki nagyon vidám, amíg neki nem üt be a szar, utána viszont már késő rájönni, mit kellett volna másképp csinálni. Már ha tudja, mit rontott el, és nem a semmiből gázolták el mondjuk. Motorozásnál mondtam anno, hogy alapelvem, hogy "nem kell elesni", de mivel nem mindig rajtad múlik, "célszerű" használni a védőfelszereléseket, mert ha beüt a szar, talán nem lesz súlyos következménye. Nem garantált, de jobbak az esélyek. Fordítva viszont, sisakra kamerát? Kizárt... Raktam fel, de olyat, ami fekszik, és tépőzár tartja, semmi fém tartó állvány: Schumacher óta tudjuk, hogy mennyire nem játék az ilyesmi, aminek védeni kellene, az védjen, nemhogy még sérülést okozzon, vagy a súlyosságát fokozza. Ilyen szempontból egyáltalán nem volt vicc, hogy egy szemüvegől kiálló tükör az... Fasság a négyzeten. Szerintem.
Ui: elnézést a sok OFF-ért, de ilyen a C'est la vie.
Tapasztalatokkal tudok már csak segíteni, meg még akkut is tudok építeni (másnak), de amúgy végleg meg kell szabadulnom ettől a roller témától (többek között csillió alkatrészemtől), mert ez, ebben a formában (amilyen minőségben jelenleg gyártják őket) egyelőre marhára nem a "jövő", hanem egy össznépi hazárdjáték... Pláne, ha éppen egy "típushibás" rollert veszel, és nem mondjuk az új verzióját (a visszahívás után), ami talán nem hullik szét... És ezek előfordulnak a milliós kategóriában is, sőt, csak ott inkább kiderül (és készül az erősített gyári alkatrész), míg az ilyen kínai tucat másolat másolatánál már egyáltalán nem biztos: inkább megszűnik a márka. Az ilyenek néha fillérbaszásból a hegesztést is lespórolják, elengedi magát és cumi.
-
pescara
aktív tag
válasz
FőDudu #26221 üzenetére
Hat megertelek, nekem most g30 max van a 10-es belso nelkuli gumikkal, eddig tobb mint egy ev utan 1700km el nagyon elegedett vagyok. Igaz eleg jo utakat talaltam a napi rutinomhoz es nem fujom 46 psi nel kemenyebbre. Egyelore tok ujnak neznek ki a gumik, kopasnak sincs semmi nyoma, nem is ereszti a levegot.
-
válasz
geryboro #26227 üzenetére
Amúgy kipróbálnám ezt is.
Ez a csuklós nagyon "lent van", autóban is az embernek nem kell félre néznie, mert a tükrök szinte a pofámba tolják azt ami a hátam mögött van.
Erre meg le kell pillantani. Pont egy kátyúnyi idő míg lenézek rá. Igaz, többnyire mindig ugyanazon az úton megyek, tudom hol vannak úthibák. :/ -
válasz
bkiky01 #26232 üzenetére
Igen, ez így van, csak én nem akartam a kormány végeire tükröt. Nemtom miért. Csak.
Pont ettől a Storetól rendeltem Alin mást is, gondoltam kipróbálom, még a végén jól jön.
Egyszer láttam hasonlót valami roller teszt videóban a fazonnak volt a kezén. Nem látszott benne semmi, mert nem úgy állt a kamera, de kiszúrtam már akkor is. -
-
bkiky01
senior tag
válasz
alphamooncam #26231 üzenetére
Ez ér a legtöbbet.
-
alphamooncam
őstag
Kormányvégen lévő tükör meg megakadályozza, hogy a gyomrod átszúrd!
( mostmár minkét oldalon van tükör* )
-
geryboro
senior tag
válasz
Thunderzolee #26226 üzenetére
ha valaki megpróbálna űberelni...
-
Vettem egy ilyen visszapillantó tükrös csuklóizét.
Nem rossz.
Már mentem vele egy kört, néha bele-belepillantottam. Nem kell hátranézegetni.
Mondjuk ez csak nyári viselet lesz, vékony a csuklópántja, kabátra nem lehetne ráhúzni.
Volt rajta egy védőfőlia, h ne karcolódjon. Elsőre nem vettem észre, azt hittem már ahogy postázták, összekaprcolódott, már épp az értékelést akartam írni, h sérült, de valaki más is értékelte, és rakott be képet, és élesebb volt, azt akkor vettem észre, h van egy fólia rajta, és az sérült csak.
Hát bem gondolnám, h ezek a kínaiak még erre is gondolnak, h lefóliázzák. -
alphamooncam
őstag
Skacok !
Futómű tuning !
Elsőt cserélném legpuhábbra
[link] 25k +szállításEz ugyan a hátulja, de az elsőt cserélném. (* A bordás tengelyen egy ricnivel lejjebb engedtem a hátulját, hogy az utánfutást növeljem, szöget csökkentsem)
Kérdés ! Kompatibilis-e vele a Victor patronja.
Lehet-e ennél jobb áron ilyen alkatrészt kapni?
Stb.
THX !
-
PociAti
őstag
válasz
FőDudu #26221 üzenetére
Szélsőséges a tűrőképességed, mondom ezt az alapján, hogy 8,5 hüvelykes tömörgumis Xiaomiba kb. 2.000 km-t bele tudtál tenni.
Gyakori jelenség, hogy defekt után áttérnek tömörre, aztán maguk sem értik miért, de már nincs kedvük azzal a rollerral menni, mert kiesik a fogtömés a szájukból, annyira keményen "rugózik" a roller. Úgy látszik nálad a szeleppel való kínlódás emléke mentálisan annyira megerősített, hogy ezt az "apró hibáját", a rossz rugózást sokkal jobban elviseled másoknál. OKAI-ra váltva volt olyan érzésem, a Xiaomi váz geometriája jobban átadja a rázkódást. De ez csak egy gyanú. Érzésre minden sokkal közvetlenebb a Xiaomin, sokkal jobban átadta az út minden rezdülését.Vannak dolgok, amiket megéri szakemberre bízni. Nem szabad ebből ego kérdést csinálni. Mások hibáját nem mindig neked kell kijavítani. Ha a szelep, vagy szelep hézag rossz volt, akkor foglalkozzon vele egy olyan szerelő, aki már túl van sok hasonló műtéten. Számára ez csak egy újabb rutin feladat.
Ha valaki maga végzi a munkát, akkor az csak akkor van ingyen, ha semmire sem értékeli a szabadidejét! Persze ha élvezetet talál benne, az más, de ha szívás és nem mazoista, és még nem is nagyon van mit tanulni az esetből, akkor csak önszopatás + időpazarlás.---
Peacekillernek csodás ez a megfogalmazása:
"Tömör gumi az maga nemében csoda, hogy kevésbé tapad, de jobban kopik."Merevsége, rugózatlansága miatt elpattog az úttól, ilyenkor lendületet veszít. Illetve eldeformálódik, "kenődik" amikor betapad. Ez is energiaveszteség, ami hővé alakul. Nem csoda hogy jobban fogy.
Végeredményként a hatótáv is érezhetően kisebb lesz. -
FőDudu
veterán
válasz
pescara #26219 üzenetére
Nekem akkora szivas volt kiszedni a lukas gumit (a szelepnel valami iszonyatosan el van ott kefelve), aztan megprobalni vissza eroszakolni a gyarilag adott cseret a szelep feszekbe (pedig meg dremellel ki is csiszoltam ahogyan tobb helyen javasoltak), majd persze a pot gumi is kicsipodott a visszarakasnal (pedig van gumi szerelo szerszamom is es nem csavarhuzoval estem neki) - szoval olyat biztosan nem csinalok soha tobbe.
Inkabb megforrasztom az akkut - ahhoz tutira ertek (pont hegesztes helyett jo lesz a forrasztas is)
Pedig nem vagyok fakezu - de ilyen nogyogyaszkodos szivast inkabb nem vallalok tobbe.Eddig az akkunak semmi gondja. Lehet az elso szeriaban meg oda figyaltek a dolgokra.
Ennek a szeria szama 422, szoval eleg korai darab lehet.Amugy a motort taplalo saruk eleg kis vekonykanak tunnek. Nem igazan komoly aramra terveztek azokat.
-
DigitXT
félisten
válasz
FőDudu #26215 üzenetére
Természetesen: tükörsima aszfalton egy malomkővel is simán gurul.
pescara: én egyszer macskaköves útra tévedtem a tömörgumis szarommal.
Ott helyben meghalt az akku. És ez nem vicc, konkrétan eltört és kikapcsolt.
(Persze ezt akkor még nem tudtam, csak sejtettem. Később be is igazolódott.) -
FőDudu
veterán
válasz
PociAti #26211 üzenetére
A hatso meg jo volt, de az elso az mar slick lett, igy inkabb csereltem.
Dombon lakunk, lehet ugy jobban kopik amikor felfele maszik.Az eredeti - felfujos - gumit parszaz kilometer utan csereltuk, amikor egyszeruen nem tudtam kiszedni a szelepet a feszekbol. Annak a muanyag feszket - ami szerintem egy megnyomorodott gumi darab volt - most hajitottam ki a motorbol, mert most szetszedtem a csapagy csereje miatt.
-
pescara
aktív tag
válasz
Silentfrog #26212 üzenetére
En biztos kivarnam a kovetkezo, javitott valtozatot!
-
Silentfrog
veterán
válasz
pescara #26208 üzenetére
Tudom, elég sokat olvastam róla, elsőnek én is ezt kérdeztem tőle hogy lóg e a eleje. 1000 km volt benne, tudom nem olyan sok de nem éreztem semmit.
Annyira jobb volt menni vele.
Egy srác állt meg mellettem bicikliúton és kérdeztem milyen a G2.
Tetszett neki hogy felismertem, mondta hogy próbáljam ki.
Engem megvett ez a roller . -
PociAti
őstag
válasz
pescara #26210 üzenetére
Egyet értek, + elmegy az embernek az életkedve tőle. Vagy legalábbis attól a kedve, hogy hosszabban guruljon.
Pedig úgy tudom, hogy FőDudu-nak eddig is tömör gumi volt fenn a Pro 2-n. Csak azt nem értem, hogy az eredeti köpeny után hogy kopott már el egy tömör gumi is 2200 km alatt???
A Xiaomi 1S-en én is már 2.000 km fölött vagyok, és teljesen jó állapotban vannak a gumijaim, nem véletlenül becsülik 4.000 km-re a tartósságukat, most azt mondanám annyit simán bírni fog. Plusz még ott van a új tartalék gumi, amit adtak hozzá. -
DigitXT
félisten
válasz
FőDudu #26206 üzenetére
Az akkuja olyan mint az uj.
Ez amúgy nagyon gyorsan megváltozhat tömör gumis használat mellett.
Nem egy embertől hallottam, hogy csere után tönkrement az akkuja...A magyarázat egyszerű, elpattan a ponthegesztés (vagy a nikkelszalag).
Teljesen igazad van, nem csak a km számít, hanem a használat módja...
(Ha tömör gumival lesz +1-2000 km, kíváncsi leszek az akku állapotára.)Szerk: lehet, neked szerencséd lesz vele, mert olyat is hallottam, tulajtól.
-
pescara
aktív tag
válasz
Silentfrog #26207 üzenetére
Ne kapkodd el! Nagyon sok a panasz ra , foleg a lengescsillapitas miatt, rovid ido utan elkezd ,, lotyogni, kotyogni" , a gariban meg visszadobjak, hogy ez ilyen. Tele vannak ezzel a kulonbozo, kulfoldi forumok is. A G30 az egy jol sikerult modell.
-
Silentfrog
veterán
Segway MAX G2 tulajtoktól kérdezném, hogy mennyi lehet a roller valós hatótávja, sik terepen?
Nemrég vettem a G30-at és én hülye kipróbáltam egy G2-őt.
Nagyon tetszik a dinamika a G30-hoz képest, a rugózás, és az irányjelző,a magasabb kormány , lehet lecserélném . Sajnos sehol nem tudtam kipróbálni eddig, most volt rá alkalmam, viszont a tulaj azt monda hogy nem megy el 40 km-t sík terepen. ( sport mód, 25 km-es sebességgel)
Ez igaz lehet? -
FőDudu
veterán
válasz
enginev3.0 #26203 üzenetére
Most ujitottam fel a fiam 2 Pro rolleret.
~2200Km van benne. Uj fekbetetek, uj (tomor) gumik, uj csapagyak, uj gazkar, uj sarvedo tarto, kormany csapagyak megzsirozva, gumi nyeszeges vedo az osszehajtasi pontban (van beleole vagy 5 meret, ez a 4-es a 8-as skalan) - az egesz volt vagy 60 Euro.
Valoszinuleg jobban jar egy ilyennel aki erre hajt, mint egy 15-20 km megtetelere kepes kisebb akkus geppel. (nem elado)
Az akkuja olyan mint az uj. A megtett kilometerbol (szerintem) kar kiindulni. Allapotot vasarolsz.
-
válasz
enginev3.0 #26204 üzenetére
F25 szxr.
Hiába akciós.
Az F sorozat összes előnyét nélkülözi.
Belsős kerekei vannak, gyenge motor.
Akksi egyedül ami "elmegy". -
enginev3.0
félisten
válasz
Thunderzolee #26198 üzenetére
-
enginev3.0
félisten
Tudom srácok
És sokat olvasok a témában, és látom hogy legtöbben teljesítmény alapján választanak, emelkedő miatt stb...
Nekem 0 emelkedő van amire én használom, napi max 6km, vagy ha ezt az utat megteszem kétszer esetleg akkor 10-12 (edzés + bolt), egyetlen hátizsákkal
Teljesen sík úton, 90%ban hibátlan bicikli úton
10%ban aszfalton (kicsit rosszabb minőségű mint a bicikl út)
Ezért nem szükséges a teleszkóp sem25km/hnál egyik sem megy többet, max hackkel vagy ha nem EU verzió, de megelegszem a 25tel ilyen kis távra, pár perc alatt megvan
Szóval innentől az egyetlen dolog ami számomra fontos az a külső, hogy a szememnek tetszen
Másodsorban hogy gyártói km legyen 40km (ez megtesz kb 30at töltés nélkül), így ha egyszer vagy kétszer nem rakom töltőre akkor sincs gondAz már csak hab a tortán ha defekt mentes vagy defekt tűrő kerekek vannak
És esetleg 10"Nézegettem az F szériát is, de a narancssárga kábel nagyon nem jön be
A fekete piros az viszont szerintem rohadt jól néz ki2 pro-t tényleg ki lehet fogni 110-120 körül
Most is van pár hirdetés, de mikor látom hogy milyen környezetben tárolják őket, elgondolkodom hogy ki lehet a tulaj és milyen igényes lehet a rollerre is, ha már a saját környezete olyan amilyen a képeken
Vannak 2000km-t megtett darabok, ezeket szintén nem szívesen
Van aki írni sem tudbár ez mellé általában társul az első pont
4 pro vagy 4 pro gen2-t vinnem 150-160 körül, csak ebből még 0 db van
Remélem így érthető az hogy miért ezeken gondolkodom
Jó megoldás lenne még hogyha scooter 4-et lehetne mondjuk 2 akksival használni (nem external akksi), csak nem tudom elfér e benne
Vagy esetleg venni bele egy nagyobb akksit, de olyan akksi árak vannak hogy akkor már elenyésző a különbség a gyári 4 pro gen2höz képest -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26200 üzenetére
Nagyon dicséred a zselés kereket, de a szervizes szerint azzal is akadhatnak gondok. Az én rolleremnél a gyári zseléréteg összetolódott a szelepnél, ezáltal elkezdett a roller vibrálni / ütni. Ennek következtében nem csak a köpenyt, de a csapágyakat is cserélni kellett. (Az eredeti tulajdonos szívott ezzel.) Pedig a képek alapján a zseléréteg elég masszív anyag, úgymond csak egy bevonat, de lehet megolvadt, vagy gyártási hibás volt.
Bár a jelen állapottal sem vagyok teljesen megbékülve. Most is van még egy kis vibrálása. Amit a - Xiaomihoz 2. szériához képest - hosszabb kormányrúd csak felerősít.
A külső nem teljesen szimmetrikusan fut. Most próbálom kicsit helyére pofozni.
Amíg két kézzel fogom, addig szinte fel se tűnik, vagy csak alig zavaró. De egy kézzel fogva már látványosabb.Most próbálom helyére pofozni a 10"-os Ninebot márkájú köpenyt (állítólag ez nem zselés, hanem külső + belső felosztású páros). Bár olvastam róla, hogy gyártási pontatlanság miatt nem mindegyik tökéletesen szimmetrikus.
Lehet, hogy az első - azaz a hajtott - kerékre PMT e-Fire 10" x 2.125-ös gumit rakatok fel. 20k körül van. Nagyon mozgatja a fantáziám. Csak még pár dolognak utána kellene néznem, pl. hogy passzoljon rá, ez tényleg előrelépést jelentsen, és eléggé le van gömbölyítve, ami kanyarodáskor előny, viszont egyenes vonalú mozgásnál valószínűleg kevésbé stabil. -
PociAti
őstag
válasz
donchicco #26194 üzenetére
"Törölnöm kéne elötte a Xiaomi Home appból?"
Nem hinném. Azért mert a gyári app látja, attól még a másikak is láthatják. Nem ezen múlik.
Arra tudok tippelni, valahogy máshogy kommunikál ezért a többi App még nincs felkészítve rá. Ami idővel változhat.
2024-01-31-es verzió újdonságaihoz ezt írták:
Basic Support for G2/F2/E2
Bugfixes for P/GT/D/F Series
Added compatibility for new BLE
Added more AMOLED themes to save battery
Added Beta Support for E22/E25/E45/T15
Added Beta for the new m3651S/Lite/Pro2 protocol
Added Beta for Ninebot S(Mini),S-Plus,Minilite/Z
Added light setting (ES2/S,S-Plus,Minilite)
Added Speedlimit Setting(ESx G30)
Change the scooters dashboard to miles
Added theme for AMOLED screens to save battery
Export Tracks to CSV and GPXA Mi 4-es nincs közötte, pedig már nem annyira friss megjelenésű, de amint látható elég sok új fejlesztést belepakoltak és még a régebbi modellekhez is visszanyúlnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Asus M5A99FX PRO R2.0 990FX chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470s - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- BESZÁMÍTÁS! Asus B350 R5 1600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1050Ti 4GB Cooler Master CM 690 III TT 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest