Hirdetés
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Xiaomi Mi 9 - egy híján
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Fotók, videók mobillal
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Dr. Szilikát
#35720
üzenetére
Basszus nem emlékeztem, hogy buli után hova parkoltam le a rollerral.
-
válasz
Dr. Szilikát
#35693
üzenetére
Akkor 100 fölött minden fék esés? Vagy az első féket ne? Vagy pont kell mindkettő? Vagy csak finoman? Ki érti ezt?
-
válasz
Dr. Szilikát
#35552
üzenetére
"A kerékpáros hibás, hiszen jól látta, hogy jön a gyalogos, nem csenget, nem lassít, szinte nekimegy. Ilyenkor a kerékpárosnak / rolleresnek kell odafigyelni."
De miért nekem kell figyelni az életképtelen szarokra?
-
Enigma1945
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#35483
üzenetére
Köszönöm szepen!
-
válasz
Dr. Szilikát
#35466
üzenetére
Nekem 5 pompám is van, ilyen akksisok, van amelyiket rá kell tekerni a szelepre, szerintem ennél veszít a legkevesebbet, meg a rádugós rányomos ,mint a sima autó pompa, na ott több a vesztesség.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#35318
üzenetére
#35312 Emunem,
asszony kísérletével is az a probléma, álló gyalogost kért meg arra, hogy látja-e az adott pontot. Tudta mit kell nézni, és az volt a kérdés látja-e az adott pontot.Egy kereszteződésbe beérő járműnek tizedmásodpercei vannak felmérni a környezetét. A rollerek zömén nincs irányjelző. Ha van se mindig szokás azt használni. Amelyiken van, az meg nagyjából annyi eltérő megoldást használ. Mindegyiknél ugyanaz a probléma, nincs körülötte fix homogén háttér. Azt se tudja az autós, hol és mit kell keresni.
És iszonyat sok gyenge látszatmegoldással találkozni. Kicsi a felületük, gyenge a fényerejük, lent a földközelben az autó holt terében van, a fenti példánál a kerék (vagy a kormány) totál kitakarja, ha az ellentétes oldalon van. Nappali fényviszonyok között amúgy is képes megcsillanni.
Irányjelzőnek miért kell módosítania a sebesség tartáson azt nem értem. Feltételezem nem mindegyik működik így.
-
pdave
aktív tag
válasz
Dr. Szilikát
#35297
üzenetére
Szia!
Köszönöm az infókat. Az index akkor úgy működik, hogy elengeded a gázkart, és így gurulás közben tudod ki/bekapcsolni? Nekem ez nem tűnik akkora érvágásnak, ha kanyarodni akar a gyerek, legalább visszavesz a tempóból. Nyilván felnőttként zavarna engem is, de így legalább rákényszerül a lassításra irányváltásnál.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#35297
üzenetére
Maga a kezelőszerv megvalósítása is vicc kategória, szerintem.
Nem véletlen alakultak úgy a motoros index kapcsolók, ahogy...
(Ill. autóban sem nyomógomokat keresgélsz irányjelzéshez.
) -
válasz
Dr. Szilikát
#35216
üzenetére
Szerintem rajta kívül mindenkinek egyértelmű, h a kifejezés mit takar.
Mikor először hallottam ezt a megnevezést másoktól (talán ebben a topicban), nem kellett gondolkodnom, vagy kérdezősködnöm, egyből leesett, h miért hívják így ezeket a rollereket.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#35164
üzenetére
Valószínűleg az történhetett.
Beázhatott. Ilyen gyenge szigetelési megoldások mellett mondjuk nem is csodálom.Gondolom a szervizt is érdekelheti mi lehetett a kiváltó ok. Azon se lepődnék meg, ha saját biztonságuk érdekében ezután beázott rollereket nem vesznek át (ha ebben az esetben is beázás volt a kiváltó ok.)
És akkor visszatértünk a kiinduláshoz, IPX4-es vízállóságú rollert mennyire könnyű beáztatni, és mennyire nagy veszélyt jelenthetnek.
Ez valószínűleg* egy Xiaomi M365 Pro, vagy Pro 2 amely 2018-2021 környékén lett gyártva. Azoknak a rollereknek ez volt a gyenge keresztmetszete, elsősorban ezért kaptak IPX4-et. Hogy kijelzőn keresztül rá lehet-e venni a rollert öngyulladásra, azt meg nem mondom.

Nekik is sok időbe került szintet lépni, de elérték.*Vagy egy klón.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#35147
üzenetére
Ha jól látom ugyan ennyiért, tehát 120.000 Ft-ért a Decathlonon keresztül is meg lehet venni. Csak online rendelhető, mert valójában a piactéren keresztül értékesíti egy kínai nevű, viszont német székhelyű cég:
Forgalmazó bemutatása: YiYun eBuss GmbH
Cím: Siemensstraße 35 a, 35 a 90766 FÜRTH, DEJótállási feltételek
A RCB SPORTS által a Decathlon piacon forgalmazott termékek
10 000-100 000 Ft - 1 év
100.001-2500.000 Ft – 2 év
>250 000 Ft – 3 évA negatív kritikák inkább felhasználói hibák. Olyan paramétereket szidnak, ami vásárlás pillanatában is fennállt, pl. akku és motor relatív kis teljesítménye, 25 km/h végsebesség.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#35146
üzenetére
Kommentek között több akkuépítéshez kapcsolódó hibára felhívták a figyelmet.
És ez cseh nyelvű short videó is ott volt a hozzászólások között:
https://www.youtube.com/shorts/5cgAfQIMFyA
Szervizben gyulladt ki. Ez a Kukirin márkájú elektromos robogó!"Közvetlenül a szervizben gyulladt ki.
Ezt a Kukirin márkájú elektromos robogót tegnap hozták be a szervizünkbe, mert néha nem lehetett bekapcsolni, néha pedig igen. Ma az egész fiókunkat felgyújthatta volna.
Nem a töltésről volt szó, nem a kezelésről – csak ott állt.
Ez a valóság az olcsó kínai márkáknál, amelyeknél nincs semmilyen minőség-ellenőrzés." -
válasz
Dr. Szilikát
#35143
üzenetére
Jesus... Ez nem vizálló?

-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#35059
üzenetére
Most látom, az előzmény mellément, mivel a korábbi videóra akartam írni valamit, csak azt annyiban hagytam, de ablakot nem váltottam, így maradt véletlenül.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#35031
üzenetére
Érdekes felvetés, felemás dolog. Megkérdeztem a mesterséges intelligencia "véleményét", de nem bánnám, ha nem menne el a téma az AI közhelyes fikázásába, vagy a hozzászóló fizikai tudásának elemzésébe. Ez nem egy olyan dolog, amit házilag be tudunk vizsgálni, tekintsük a választ egyfajta érdekességnek, vagy egy lehetséges szempontnak:
Kérdés: Ha például egy elektromos roller akkumulátorának fészkét műgyantával kiöntjük, a nedvesség kizárására, azonban egyéb hiba folytán mégis tűz állna elő, a belső nyomás okozhatna olyan erejű robbanást, ami komoly veszéllyel járna a környezetre, emberekre?
Válasz:
https://iask.ai/q/elektromos-roller-akkumul-tor-robban-s-m-gyanta-nedvess-g-t-z-vesz-ly-q6tdq8g
Válasz "akadémikus" változata:
https://iask.ai/q/elektromos-roller-akkumul-tor-robban-s-m-gyanta-nedvess-g-t-z-vesz-ly-fusos1g
Sajnos a "túlkisütés" (túlmerítés) "termikus kifutás" (hőmegfutás), " szavakat nem valami szépen alkalmazza, de ettől el lehet tekinteni.
-
válasz
Dr. Szilikát
#34803
üzenetére
Az jutott az eszembe meg kellett volna álljak kikapcsolni a rollert meg be, lehet csak annyi. Most nem tudom kipróbálni csak majd hazafele. Még csak 4-5 hónapos ne idegesítsen már ilyen korán hibákkal.
-
válasz
Dr. Szilikát
#34799
üzenetére
Igen ha visszaváltok sport vagy eco módba megint nem megy. AI azt mondja lehet a fék micro kapcsoló beragad. Jó de race módba nem ragad be? Majd otthon kipróbálom üresbe, h akkor megy mert most vagy 17 ment sport módba 35 helyet folyamatosan fékezgetve.
Egy kontroler meg vagy 100 eu. körül van, garanciát nem kaptam az emag-on vettem egy beszállítótól. -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#34759
üzenetére
Kapu Tibor is kezét törte elektromos rolleren, majdnem el is bukta emiatt a küldetést.
Hiába vagy mindenre IS felkészülve, az elektromos roller már csak ilyen. Kockázatos.Ui: amíg csak horzsolás van, az istenes. Törések problémásabbak, és jöhet rosszabb.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#34677
üzenetére
A generatív AI-ok használatát is tanulni kell. Előzetes feltevésből kiindulva teljesen irányítottan tetted fel neki a kérdést, és a szájába adtad a szavakat. A legelső sor: a gyulladásokat a hőmegfutás okozza. Ügyesen manipulálva talán még arra is rá lehet venni, hogy a Föld lapos.
Ezt mindezek ellenére írom, hogy valószínűleg tényleg az a leggyakoribb ok amit írtál, de hagyjuk a nagy nyelvi modelleket abban érvényesülni, amiben a legjobbak, hogy hatalmas anyagot átrágva egy rövid összefoglalót készítsenek belőle.
A felhasználó megelégedettsége elég magas prioritást kapott, emiatt válaszaikban elég erősen idomulnak a kérdező feltételezéséhez, vagy állításaihoz. Az így feltett kérdésekre adott válaszok megbízhatósága erősen megkérdőjelezhető. -
.-..-.
tag
válasz
Dr. Szilikát
#34607
üzenetére
Nálunk a szabályok bevezetését, ahogy szinte mindent a politika határozza meg. Választásig nem lesz semmi. Pedig elég sürgős volna, mert tele a város "idiótákkal".
Tegnap majdnem engem is elütött a belvárosban egy "Kukirin-boy" (elnézést a kifejezésért, de úgy tapasztalom, ez a rollerek BMW-je)
Haladok a belvárosban egy 2 sávos utcában 25km/h-val és lassan az utca végéhez érek, ahol aztán szerettem volna a járdára feltolni a rollert és a 6 sávos úton (Váci út XIII kerületi része) a gyalogátkelőn áttolni gyalogosként. Lassítok, hogy megálljak és az utolsó pár méteren feltoljam a rollert a járdára.
A "csávó" mögülem 1000-el elém vág, szinte elsodor, majdnem oldalra borultam a rollerral, mert még padka volt. Fel a járdára, átvágtat a gyalogátkelőn a 6 sávos úton, a túloldalon a járdán megy pár métert, majd a padkáról leugrat az úttestre és folytatja az útját.
Ekkor látom az út túloldalán a gyalogos jelzőlámpát, végig piros volt, úgy húzott át. (Nem figyeltem, de sejthetőleg látta ahogy zöldről pirosra vált, mert a kocsik ezután idultak meg)
Az biztos, hogy párhuzamosan a Váci úttal a gyalogos forgalmat nem láthatta be, azon az oldalon amin én is voltam, mert én sem láttam be az épületek miatt. Simán gyalogost is elüthetett vona.
Szóval ja, kell a szabályozás, kell az ellenőrzés és kell a büntetés is! -
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#34598
üzenetére
A TV/video szerviz az a masik veglet. Ott felkerul a polcra 2 hetig, ha nem javul meg akkor javithatatlan

-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#34547
üzenetére
Minden egyes mondata csillagozott megjegyzéssel értendő.
Szóval ennyit arról, hogy jó-e a gyári összeszerelés, vagy sem?
Mert ez ugye nem minden gyártó termékére igaz.Az már szinte mellékes, hogy ezeket a licence rollereket árusító cégek kb. 95%-ban csak összeszerelő üzemek*. Tehát igazából csak egyetlen dolguk lenne: normálisan összeszerelni a rollert. Azokból az alkatrészekből, amiket vagy készen megvesznek, vagy direkt nekik és hasonló licence alapján készülő cégeknek gyártanak le.
Persze minden évben pár centivel máshová teszik a nagyjából ugyan úgy kinéző matricát, vagy pár - a roller lényegére kevésbé jelentős elemet, pl. hátsó lámpát, sárvédőt - áttervezik.
Kommentek között összegek is szerepelnek:
KuKirin G2 Masteregy normalis atalakitas, fek, futomu, kormany gazkar.. kb 150-160e Ft.
En szeretem, jo roli, de foglalkozos es nen egy hatotav guru. 500 alatt van par olyan kozepkategorias roli amit en inkabb vennek atlagos felhasznalasra. ;)
BOYUEDA Q7 Pro Max -ot is kérdezték:
A master szerintem kicsit szebb. Viszont a Boyueda jobb akksival van, erosebb motorral vezerlovel keszul, alapban hidros fekkel es ami a kegfontosabb nem C futomuves. Sokkal stabilabb. Az biztos, hogy az elso beuzemelese (szakszeru atepitese) valamivel tobbe kerul mint a mastere. Kb 80-100 korul kell szamolni vele pluszban, a master eseteben ez kb 150-160e.
Annak kb. 300k az ára, amire rájön 250k átalakításra. -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#34501
üzenetére
amit csak a mesterséges intelligencia látott, én már nem találtam
Ezt hívják szaknyelven hallucinációnak. Simán kitalál sosem volt dolgokat.
Ahhoz képest, hogy a GPT5-öt úgy promózták, hogy PhD szintű szakértő...
(Meg a faxom.
Jópofa, tud hasznos lenni. De kétszer meg kell gondolni,
hogy hivatkozási alap-e, amit összehord, ha simán lehet nettó hazugság...) -
Emunem
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#34459
üzenetére
erről beszéltem, köszönöm.
-
clon
senior tag
válasz
Dr. Szilikát
#34459
üzenetére
Az én meglátásom, hogy a rollert be kell sorolni hivatalosan valahová vagy legalább a járműláncban hivatalosan elhelyezni. Sajnos a rollert sokan tekintik kismotor alternatívának amire "nem kell vizsga sem" (szerintem a roller ma pont olyan mint az autó és a mopedautó jelenség).
A roller szerintem nem arra van, hogy 50-70km-el menjen hanem arra ne kelljen sétálni vagy lökdösni lábbal tehát igen a 20-25km sem kevés legfőképpen egy "pofáraesés" esetén ahol a védőfelszerelés csak fejet véd (persze ha használják).
Szerintem peremkerületről bejárni nem rollerrel kellene hanem robogóval így máris nincsen szükség 50-70km sebességre. DE aki ilyen virsli kerekeken akar menni 50-70km az is tehesse meg DE ne a közúton és köttessenek vele biztosításokat felelősség, egészség, stb. mint ahogy az extrém sportolókkal.A roller ma pont olyan senki földje mint annak idején a quad volt...
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#34332
üzenetére
Amúgy semmi nem történik 3 km/h-nál, ami hirtelen hatásfok javulást eredményezne...
Általánosságban szar a hatásfoka alacsony fordulaton, ez közismert, de attól még lehetne elkezdni a hajtást, ha a vezető erre utasítást ad. Minden rollerem így működött, így én nem hinném, hogy érdemi spórolás jönne ki abból, hogy mindig be kelljen tolni.
Bérrolleren meg kifejezetten kellemetlen volt, hogy emelkedőn nem akar elindulni (amúgy meg nehéz), aztán próbáld elrúgni magad, amikor vált a lámpa... Kifejezetten idegesítő funkció volt, na!Ui: ennyi erővel lehetne az, hogy csak 18 km/h fölött hajt, mert ott még jobb a hatásfok, és ha elég ügyes vagy, akkor fel tudsz gyorsulni addig is! Nekem 5 éve simán sikerült, LOL.
Mondjuk sík úton adtam elő a mutatványt, mert segítette az újraindulást, emelkedőn: nem! -
alba-regia
aktív tag
válasz
Dr. Szilikát
#34305
üzenetére
Lassításkor, amikor még mozgásban van. Ha megáll, nem tud magától elindulni, csak ha lendületet adok neki. Olyan, mintha beragadt volna a gázkar, de valójában visszatér nyugalmi állapotba.
-
heavygrip
senior tag
válasz
Dr. Szilikát
#34084
üzenetére
Megnéztem a videót és zseniális a cucc amit alkalmaz.
Nekem a csavaros megoldás a szimpatikus, rendeltem is a temurol. Sajna tegnap rá mentem egy kis üveg darabba és bele is állt az első gumiba
szerencsére időben megálltam és nem fúródott mélyre így kiszedtem,nem ereszt.
-
clon
senior tag
válasz
Dr. Szilikát
#34155
üzenetére
Újnak "kellene" lennie... Futár hozta dobozában, nem javított de lehet szerelési hibás. A hátsó lámpa folyamatosan villog ez is lehet egy hibakód. Azért hozta futár mert az üzletben nem volt átvehető (vajon miért
).
A kormányt újra leszedtem DE ugyanaz van az egyetlen csatlakozás összedugása után minden felvillan a kijelző is és ugyanúgy nem indul csak villog a hátsó lámpa.
Kicsit lelombozott mikor bármilyen kicsomagolást néztem még ennél a típusnál is a csatlakozó összedug, kormány fel, csavarokkal rögzítés, töltő rádug, gomb megnyom és a kijelző életre kel - hát ennél nem
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
Dr. Szilikát
#34120
üzenetére
Nem, de hoztak valami nagy palackot a világ összes nyomásával, és azzal se pattant be. Most még elmentem biciklishez, az azt tanácsolta hogy fújjam le spray-vel és gyújtsam fel, attól lehet bepattan... De szerintem inkább elengedem és rendelek egyet felnivel együtt.
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
Dr. Szilikát
#34084
üzenetére
Már mindegy, rendeltem újat és fel is raktam.

Csak felfújni nem sikerül. Nem ugrik a helyére mindenhol a tubeless abroncs. Reddit szerint autószervíz, mert ott tudnak bele fújni elég nagy nyomáson. Benzinkúton próbáltam, de nem pattintotta be. 4 órája ezen a szaron pörgök, már arra is gondoltam hogy inkább rendelek egy új elsőkereket, mert azon gyárilag rajta van az abroncs, minimálisan felfújva.
-
.-..-.
tag
válasz
Dr. Szilikát
#34060
üzenetére
Persze, ezt tudom. Csupan pontositottam az univerzalis felhasznalas reszleteit.
En anno meg ugy tanultam, hogy az altalanos norma a +/- 5%.
Azota is aramkorok tervezesekor ezt vettem figyelembe.
Lehet vannak +/- 10% tureshatarok is, nem tudom. En torekszem a megszokot 5%-on belul maradni, az a tuti
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#34060
üzenetére
Többek között tűréshatárt is megadnak hozzá.
Más fórumon különböző jogszabályokat és változásokat linkelgettek be emberek, ahol korábban aszimmetrikus érték szerepelt, most viszont mintha egységesen 8% körül lenne fel is és le is. Így lesz a 230 V hálózati feszültségből egy 212 - 248 V tartomány (vagy valami hasonló).
Tehát nagyjából 250 V a plafon, 240 V és +8% esetén pedig 260 V. -
.-..-.
tag
válasz
Dr. Szilikát
#34051
üzenetére
A G3-ban egeszen pontosan 100-240V/50-60Hz tapegyseg van.
A nehezseg annyi benne, hogy valami mugyanta-szeru cuccal van az egesz kiontve az IP67 vedelem miatt.
A keszulekhaz femnek tunik, feltetelezem a hoatadas miatt.
Valoszinuleg egy szokasos PWM-es tap lehet. [kép] [kép]
33430 HUF (AFA-val) + 4336 HUF szallitas(De ha belegondolok ... az MSI gamer laptopom tapja is ennyibe kerul nagyjabol. Igy alapvetoen nem kiugro egy 200W+ tolotonel az ar)
-
.-..-.
tag
válasz
Dr. Szilikát
#33994
üzenetére
Mivel 2 napos a roller es a fekkart nem tudom a 2/3 resznel jobban behuzni, nem a bowden beallitassal van a gond.
A gond ott van hogy akkor sem fog rendesen a fek, ha megnyujtom a bowdent vagy letorom a fekkart, olyan erovel huzom.
Az elso szuper, de ha egy 25-os temponal azzal veszfekeznek, hat lehet azt vennem csak eszre, hogy 25km/h-val ulok a levegoben.
Szoval, emiatt gyanakszom rossz beallitasra, mert sem bowden nyulas, sem koszolodas nem lehet. Kezdettol fogva, azaz ket napja, a doboz kibontasa ota ilyen.Nem ismerem ezt a mechanikat, de nekem olyasminek tunik, amiben mindket oldalon mozog a fekbetet.
-
norrberth
addikt
válasz
Dr. Szilikát
#33998
üzenetére
Ez hiányzik majd én nekem....
A bringán is napokig tekergettem mire jó lett. 🤣
Váltókat is...
Az a baj nekem kevés a 100% os beállítás.
110 kell
-
norrberth
addikt
válasz
Dr. Szilikát
#33994
üzenetére
Van arról is videó.

De azt írta fentebb fékbetét se fekszik rá normálisan a tárcsára. -
.-..-.
tag
válasz
Dr. Szilikát
#33970
üzenetére
Igen, valami ilyesmi megoldast lattam en is a neten.
Viszont nekem relativ gyorsan kellene, mert most nem tudom hasznalni a gepet, annyira leereszt folyton.
Mikor ujra rateszem (az valahogy egyszerubb) a 48psi helyett csak ~30psi korul vagyok csak.
Szoval, az elso darabot gyorsan, hazai palyan kene beszereznem
-
tototos
addikt
válasz
Dr. Szilikát
#33947
üzenetére
Igen pont ezeket láttam én is. De nem tudom melyik lenne jó. A láncot ratekeritek a kormány oszlopra?
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#33714
üzenetére
Őszintén megmondva, értem én, hogy gőzgép, de... Biztos nem egy sima imbuszkulccsal mennék neki, mert még kibontani csak-csak, de mikor rakod vissza, mennyire húzd meg? Érzésre, mi?
Magyarázd el a laikusnak: ha nem húzza meg eléggé, magával cseszik ki, viszont ha megtépi, akkor tönkreteheti a menetet. Meg ugye menetrögzítőt milyet? "Kék"? "Piros"? Ha piros, úgy legközelebb hőlégfúvó is kelleni fog, mert az életben nem nyitja ki... De hogy semmit? Persze hosszú, vastag csavar, csak nem törik el, meg nem lazul meg.
Ui: és igen, nem fog megvenni egy nyomatékkulcsot a laikus, mert otthonra amúgy minek. Inkább elviszi szervizbe. De ha véletlenül lenne otthon nyomatékkulcsa, akkor már csak a Nm-t kellene kitalálnia, hogy hova állítsa, amikor rakja össze a versenytechnikát.

Teszem hozzá, pontosan ilyen egy csavaros megoldás volt a Kugoo S1-en, csak még jóval vékonyabb csavarral, és két darab 10-es anyával megfogva. Utólag belegondolva, kibírta... Mármint elkopott/kotyogott, meg kitört a futómű, igen gyakran, de azt nem a csavar miatt.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#33683
üzenetére
Részben jó az amit mondtál, bár azt azért hozzá fűzném hogy vannak olyan készülékek, amiket a szervizek helyből elutasítanak, be se veszik őket annyira szarok, vagy nincs hozzájuk alkatrész.
Samsung, stb. TV-k esetében legalább lehet némi remény az alkatrész ellátottságra, szervizelhetőségre, és megjavítva talán még évekig olyan színvonalú terméket tudnak nyújtani, amire megéri a szervizdíjat kifizetni.Rollerek esetén is voltak forgalmazói becslések milyen arányban lehetnek egyes márkák. Bog a lakossági rolleres körkép videójában beszélt erről.
És pl. amelyikből lényegesen kevesebb lehet az országban (már csak ránézésre is sokkal kevesebb jön szembe az utcán), a tematikus fórumokon, hirdetésekben mennyire sok panaszról, hibáról számolnak be. Meg azok a tulajdonosok is, akik rendelkeztek több gyártó termékével. -
enginev3.0
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#33683
üzenetére
Végülis bog elmondta egyik videóban hogy a szlovák piac 30%at teszi ki a Kukirin
30%, egyedül
A többire meg marad a többi gyártó
De ati legalább hiteles -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#33616
üzenetére
Kösz a pontosítást. Nálam itthon a facebook több réteg mélységben is blokkolva van. De ha tényleg facebook posztok alapján készülnek az írott sajtóban a cikkek, az már a vég kezdete.
Cikkben megemlítik a KSH statisztikáját:
https://www.ksh.hu/stadat_files/ege/hu/ege0074.html
2024. januártól szerepelnek benne a "motoros rollerek", és ebben a kimutatásban a személysérüléses baleset okozóit gyűjtötték össze.
2024 első 4 hónapjában 84 eset volt, idén ugyanebben az időszakban már 115.
Érdekesség, hogy kerékpáros 268 és elektromos rásegítésű kerékpárok további 30 eset. Pedig azon se lettem volna meglepődve ha már közelebb lennének egymáshoz ezek a számok. (Részben a bérrollerek aránytalanul magas esetszáma miatt.) -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#33616
üzenetére
Mindkét gyerek utólagos belátása az volt, hogy SISAK! És abból sem a leggagyibb biciklis, hanem valami rendes, mert akkor van esélyed túlélni arccsont törés nélkül a dolgot...
(Ehhez képest arra kihegyezni a hozzászólást, hogy a kínai rollerek milyen szarok, vicc.
)Ui: függetlenül attól, hogy a C-futóművel nagyon komoly problémák vannak geometriailag. Fogalmunk sincs, hogy mivel mentek ezek a gyerekek, mert arra nem tért ki a bejegyzés...
-
lemmy71
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#33452
üzenetére
-
heavygrip
senior tag
válasz
Dr. Szilikát
#33452
üzenetére
Igen, ezt tapasztaltam én is, b*sszák cserélni, mert személyautót fel tud fújni,de rolerrel nem tud megbirkózni. Azt meg kár említenem hogy teherautóval voltam még tavaly, mondom engedek bele 7et - a többit a cég szerelő állomásán - de kár volt
Mindegy is.
Szerintetek jól lőttem be a súlyomhoz a gumi nyomást? -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#33446
üzenetére
Engem is kiakasztott a stílus, ráadásul úgy engedi meg magának, hogy nincs igaza. Voilá!
Gondolom túl sok magyarázat nem kell hozzá. Csak az egyik oldal mozog: a másikat egy 5-ös imbusszal kell beállítani, aztán a hernyócsavarral rögzíteni, onnantól ez FIX fékpofa.
-
Enigma1945
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#33422
üzenetére
Köszönöm szépen
Rendes vagy hogy leirtad.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#31746
üzenetére
Ha autók között akarsz rollerrel közlekedni, szvsz nincs jobb a motoros kezelőszerveknél: volt ideje kifejlődni, nem véletlen adott felépítés terjedt el, vakon kezelhető, kesztyűben is.
-
válasz
Dr. Szilikát
#31746
üzenetére
Jesus...

És akkor kiveszik a rollerekből a tempomatot, mert "veszélyes", de aki meg ekkora bxromságot épit a rollerébe, az simán forgalmazhatja...
Az N65 kitámasztója is egy etalon volt, h hová ne helyezzük, ha nem akarjuk, h minden padkán felakadjon...

Az Inmotion S1 indexe jut még eszembe ilyenkor...

-
válasz
Dr. Szilikát
#31666
üzenetére
De nem nagyobb szívás szerintem, mint a gyorsulás további szakasza, mivel az áramkorlát ugyanaz.
Az áramkorlát ugyan az, ez kétségtelen.
Az elektromos motorok nyomaték görbéjén jól látszik, hogy a motor hatásfoka az indítás pillanatában közel nulla. Mire felgyorsul a motor erre a 3-5 km/h sebességre, emelkedik a hatásfok maximum közelében. A betáplált energia nagy része nem vész el csak hővé alakul a motorban, mozgatás helyett.
Ha a fogyasztás nem gond, akkor nincs jelentősége. Legfeljebb gyakori indulás esetén érezhetően csökken a megtehető távolság. Az elektromos fék ez esetben nem sokat hoz vissza. Csak a gyorsítással elhasznált energia egy részét képes visszanyerni. A befektetett, elfűtött energia részből semmi sem nyerhető vissza. A visszatöltés hatásfoka, hasonló a nyomaték gyártás görbéjéhez, 5 km/h alatt már rohamosan csökken.
Az autók rekuperáció hatásfoka jelentősen jobb. Részben a magasabb sebességeken történő fékezés okon. A Teslán kívül a hajtómotortól független egységet használnak a visszatáplálásra. Jobban tudnak optimalizálni.Amikor saját erődből gyorsítod a rollert az optimális 5km/h sebességre, a befektetett (izom)munkád egy része elektromos árammá alakul a következő megálláskor, ha az elektromos féket használod. Ezzel megnövelve a megtehető kilométerek számát.
Ennek tudatában mindenki eldönti, a kényelmet vagy a távolságot választja.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#31624
üzenetére
de az inkább vállalkozóknak gazdaságos
Ne is mondd, vettem anno egy vödörrel, fogyott belőle kb. egy diónyi...
De kétség kívül nagyon megkönnyíti a munkát, amit írtam, hogy kézzel is
simán fel lehet rakni a gumit az úgy igaz, hogy könnyen csúszik a perem.
(Meg persze függ a gumi geometriájától, merevségétől, mindentől.
) -
válasz
Dr. Szilikát
#31537
üzenetére
+ PociAti: Köszi

Jogász is ezt írta:Ilyen "rendszám" van a legtöbb elektromos rolleren meg ilyesmin most is . Szerintem nem ütközik ez semmilyen szabályba.
Jogi szempontból szerintem a Btk. 347.§ (3) miatt nem számít ez bűncselekmények. Feltételezem, az általad használandó rollerre nem előírás a rendszám - ez esetben pedig akkor fel sem merül a "hamisítás" vagy a "megváltoztatás".
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#31411
üzenetére
Pont, hogy a hatsokereses auto a gazdasagos, mert a kardantengely olcsobb es egyszerubb, mint kormanyozhato kerekre atvinni a hajtast. Regen ezert is volt annyi hatsokerekes auto. Foleg, hogy a rugozas is extra problema volt, amit a hosszu kardantengely(azaz kis szogelfordulas a rugo benyomasakor) segitett elfedni es konnyu volt kompenzalni, lasd merev hatso tengely es hasonlo dolgok, amit elso kereknel meg sem lehetett volna oldani.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#31222
üzenetére
Igen, vannak szabadonfutós motorok, viszont akkor valóban lőttek az e-féknek...
Kompromisszumos mindkettő, tudom... Btw. messze nem tragikus a fékező hatás! Amennyiben brutál erős lenne, akkor nem lehetne lábbal hajtani ezeket... Márpedig lehetséges... annyira nem gurulnak szarul. Nyilván motor függő cogging torque stb. (Vezérlő függő is, ha állandóan megpróbál visszatölteni, lásd következő bekezdés.)pescara: eleve az, hogy tölt-e vissza vezérlő függő... Kisebb sebességnél szabadon gurulva a motor által generált feszültség nem éri el az akku feszültségét, azaz nem lehetséges az akkut tölteni ezzel. Ha és amennyiben a vezérlő felkonvertálja, akkor lehetséges a visszatöltés enyhe lejtőn való gurulásnál... Minden más esetben nem. (Tipikus probléma szokott lenni gagyibb rollereken, pl. Kugoo S1, hogy ha nagyobb meredekségű lejtőn meglódul, túllép a kritikus sebességen, onnan nem lehetséges elektromosan fékezni, mert a 36V akkunak 42V töltő feszültség a max., 45V az baj. Gyorsan le kell a motort választani...
Az e-fék kifogyott, mechanikus nem is volt...)Kellemesebb lenne szerintem
Hogy mi a kellemes, mi a kellemetlen az egyén függő. Motorkerékpároknál pl. nem szerencsés hirtelen "elcsukni a gázt", mondjuk kanyarban, hiszen a motorfék olyan mértékben képes megfogni a hátsó kereket, hogy akár meg is csúszhat emiatt...
(Legalábbis nagyköbcentis motorokon alap, hogy kanyarban stabil gáz szükséges. Ugyanitt jegyezném meg, hogy a gázkar nem csak a sebességet befolyásolja, mert közvetlenül hat a hátsó keréken ébredő nyomatékra, azaz a ledöntésbe IS beleszól: kigyorsításnál természetes módon kiveszi a dőlésből a motort. Csökkentett gáznál ellenkezőleg, automatikusan jobban dönthető = hat a használható kanyarívre.
)Mondhatjuk, hogy kellemetlen, ha így viselkedik? (Mennyivel jobb is a robogó, ami általában CVT hajtású, sokkal gyengébb motorfékkel rendelkezik = megbocsátóbb.
Cserébe természetesen ott van a hajtás késlekedése, ha lenyelezed. Van akinek ez kellemetlen = nem szereti a CVT-t egyáltalán. Manuális váltónál tudsz kuplungolni, robogónál a röpsúlyos kuplung miatt erre sincs lehetőség... Bizonyos sebességnél természetesen leold, onnantól lehet "vitorlázva" gurulni, ill. gázfröccsel vissza lehet csatlakoztatni a hajtást, de maradjunk annyiban, hogy nem normál felhasználása.)Ui: nagybátyám csinálta anno a Wartburgban az érdi lejtőn, hogy kirakta üresbe, és "biciklizve" gurult lefelé: mivel a szakasz egyenes, és nem gyorsult a végtelenségig, tekintettel a Wartburg nem éppen optimális közegellenállására ez nem volt nagyon veszélyes mutatvány, de amúgy egy kanyargósabb lejtmenetben ilyet játszani gáz! (Vannak akik úgy gondolják, hogy az üzemi fék folyamatosan működtethető... Nos, ezeknek lesz meglepetés, amikor rájönnek, hogy nem: van szerepe a motorféknek.)
-
pescara
aktív tag
válasz
Dr. Szilikát
#31222
üzenetére
Szerintem ez nem igy van teljesen. En egyszer teszteltem itthonrol indulva 90% ban enyhe lejtos uton az edzoterem fele, szinte vegig fekezes es gazadas nelkul gurultam. 68% volt az akksi a telefonos applikacio szerint indulaskor es 72% erkezeskor.(G30 2 max) Ez alapjan mukodik a visszatoltes olyankor is, ha nem fekezel.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#31061
üzenetére
Vannak azért elég trükkös szituációk, apróságok.
Pl. amikor a szelepszáron lévő menetet kell ki- vagy rá-csavarni.
https://www.reddit.com/r/ElectricScooters/comments/1j2xhfx/how_do_i_remove_this_schrader_valve_stem_nut/#lightbox
Azt írják erre is van célszerszám. Nélküle azért szenvedős tud lenni.A motor szétszereléskor végig erősen koncentrálni kell, könnyen nagy kárt lehet okozni.
Sok olyan apró buktató lehet, ami a harmadik csere után már rutinszerű feladatnak tűnhet, de ha azt nézzük hogy 4.000 km-enként kell csak abroncsot cserélni, akkor az így megszerezhető tudás talán sose fog megtérülni.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#31059
üzenetére
Egész jó ez a videó, szinte egyszerű munkának tűnik, csak követni kell a módszert.
A szorítófogós megoldást is láttam (volt aki jobb híján kisebb satut használt erre).
Elég szép kis leszedője van, azt hittem az nehéz ilyet beszerezni, mert Decathlonban, vagy kerékpárboltokban eddig ilyen méretes, mégis karcsú fém leszedőkkel eddig nem találkoztam. Pedig létezik, lehet inkább motoros szaküzletben kell egyet venni és vékonyabbra reszelni / köszörülni a fejét.http://www.robogosoknak.hu/product.php?cat=123&id=22094
2.081 Ft Gumi abroncs leszedő peremfeszítő szerszám 200mmhttps://webbicikli.hu/Szerszam-toopre-gumiszerelo-fem
2.660 Ft Szerszám toopre gumiszerelő fémhttps://www.motorosoknak.hu/gumi-abroncs-leszed-peremfeszit-szerszam-240mm-p-60.html
2.314 Ft Gumi abroncs leszedő peremfeszítő szerszám 240mmhttps://www.motorosoknak.hu/gumi-abroncs-leszed-feszit-szerszam-22mm-kulcs-veggel-p-46738.html
6.461 Ft Gumi abroncs leszedő, feszítő szerszám 22mm-es kulcs véggel -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#31016
üzenetére
Igen, Belgiumban a helyszínen szétvágják a rollert.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_29426-29426.htmlA tulaj jóváhagyásával, mivel még így is jobban jár, mintha a bírósági ügyig neki kellene kifizetnie a rendőrségnek az elkobzott roller tárolási díját.
Milyen bűnt követtek el? Olyan rollerral közlekedtek, melyek 25 km/h sebességnél többre voltak képesek, esetleg nem volt biztosításuk vagy egyéb műszaki tartalommal akadt probléma.
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#30846
üzenetére
Az autopalyan jelenleg nem szabalytalan a rolleres, ha vizszintesen folyamatosan tud legalabb 60-al haladni. Egyeb gepjarmuvel az autopalyan max 80-al szabad haladni. Lasd kresz 26. § (1) b)
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#30846
üzenetére
A fő kérdés az lesz, mit értünk elektromos roller alatt, hol húzzák meg a határokat?
Egykerekű és egyéb önegyensúlyozó gépekből is elég durva járművek jelennek meg, illetve ezeknek a szabályoknak illene legalább 10-20 éven át időtállónak lenni. Bármilyen beteg járművek jelenjenek is meg a jövőben, azokat anélkül kellene tudni beilleszteni valahová, hogy ne lógjon ki onnan. -
FingR86
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#30475
üzenetére
meglett a hiba oka...
ami érkezett új gázkar, ott a szenzorra a piros-fekete-kék vezetékek lettek felforrasztva

-
válasz
Dr. Szilikát
#30459
üzenetére
Néztem róla több YouTube videót, tényleg küzdős a dolog . De legalább lesz sportértéke .
-
FingR86
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#30475
üzenetére
a bekötésre figyeltem.
5 szál vezeték piros fekete zöld a szenzor, sárga meg kék a két kapcsoló ami a karon van.
ha rányomok a fékre, akkor eltűnik a hiba kód de akkor sem csinál sok mindent a masina. -
válasz
Dr. Szilikát
#30461
üzenetére
Ahh, értem.

-
válasz
Dr. Szilikát
#30459
üzenetére
Az ilyeneket szeretem olvasni. Érdekességek.

Ez mi lehetett? Hogyhogy a váz oldalához?
"Gyártói megjegyzés: Ez a köpeny már nem dörzsölödik a váz oldalához." -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#30276
üzenetére
Egy ilyen eredeti (alias gagyi kínai, nulla monitorozási funkcióval bíró) BMS modult egész biztos, hogy nem építenék be normális új pakkba. Hasznos, ha rá lehet nézni telefonról.
(Meg hát jobban is bízok a márkás kínaiban, mint a névtelenben. Egyelőre ezek beváltak.)Ui: Kugooéknak amúgy nem mindig sikerült összehozni a gyári pakkban sem a BMS és a kontrollerük értelmes együttműködését, lásd pl. a közepesen merült G-Boosterek hirtelen kikapcsolásának esetét, amikor is az eleve kisebb feszültségnél a nagy terhelésre tovább eső feszültség a BMS kikapcsolási feszültsége alá esett és a roller ilyenkor jól kikapcsolt, ahelyett, hogy tudván, hogy már gyengül az akku, visszafogta volna a max. gyorsulást.
(VESC-en olyan szépen be lehet állítani, hogy megkönnyezed.
De tényleg. Jobb, mikor gyengélkedő akkunál gyengébben megy, de azért még mindig megy, mint a letiltogatás.*)*: amiből adott esetben fel se ébred, tehát lehet tolni hazáig, esélyed sincs kisfokozatban: alapvetően a kontroller feladata az áramkorlátozás, a BMS ilyet nem tud, az csak tilt.

-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#30271
üzenetére
Annyiban pontosítanám, hogy egy "50A" BMS azért nem kapcsol ki 50A-nél! Rövid ideig elvisel többet (illetve ez szoftveres beállítás kérdése is lehet). Ellenben ha gyakori, hogy ezen a teljesítményszinten hajtod, alulméretezettnek érzem a dolgot. Mert, ha mondjuk igaz, amit írsz, hogy úgy állítod be, hogy koppra 50A-nél letilt a retekbe, akkor elég némi pontatlanság a kontrollernél, hogy mondjuk egy emelkedőn 51A-t rántson ki, ott megáll. Szerintem ez nem szerencsés! Már amennyiben az akku 100A-re van méretezve...
(De amúgy 21700-ból vannak egészen nagy áramú, cellák, kisebb kapacitással...) Pont semmilyen védelmi beavatkozást nem igényel 51-nél. De még 60-nál sem. Amúgy meg, ha eladásra kerül az akku később, és valaki 2x30A vezérlők mellett használná, az eleve nem fogja tudni megvenni, hiszen neki alkalmatlan lesz, noha a cellák röhögve bírnák... Megjegyzem, egyszer én is elkövettem, hogy olcsóbb, kisebb (kis áramkorlát: kevesebb FET) BMS-t vettem, mint amit a cellák indokoltak volna, mivel egy olyan rollerbe készült, ami 1 motoros volt, max. 30A = 80A-rel tkp. túlméreteztem, bár cellák szintjén a 88A lett volna a folyamatos terhelhetőség 143A a csúcs: nagyjából jó is volt. Aztán vissza került hozzám az akku, és mit ad isten, meg is hajtottam 100A környékén. Tudta, bírta, viszont warning-olt teljesen jogosan, és ha hosszú távon nyektetem, akkor tiltott volna. Nade ha annak idején csak 50A BMS-t veszek (jóvanazúgy), azonnal levágott volna 100A-nél!
Akkor tudom csak támogatni a minél kisebb BMS-t, ha fizikailag nem fér el másképp, és van még más korlátozó tényező is a pakkban a cellákon kívül (pl. kötések, csatlakozók). De akkor az olyan pakkot a helyén kell kezelni, és lehetőleg nem egy duál gépbe építeni... -
Quent1n
senior tag
válasz
Dr. Szilikát
#30131
üzenetére
Na ez az amit itt nem lesz 5 de szerintem 15 éven belül sem. Volt sajnos szerencsém kicsit megismerni a magyar rendőrség anyagi helyzetét és úgy általában a személyi állomány leterheltségét és ilyenre itt nincs esély a közeljövőben. Ausztria lassan olyan lesz hozzánk képest mintha egy amerikai filmet néznénk. Egy más világ.
Itt még oda sem jutottunk el, hogy világítás nélküli bringásokat kiszedjék és legalább pár bírságot kiosszanak. A Körúton pl. napi szinten eszméletlen mennyiségű kis és közepes szabálysértés van, rendőrt intézkedni ilyen ügyben én nem látok kb. sosem.
#30127PociAti: Az a baj, hogy ez általánosítás. Én a Kvassay hídon jövök át Csepel fele és ott a bringaúton simán suhannak 40-50-el versenybringával. Hosszú egyenes belátható szakasz, meg lehet hajtani a bringákat is ott. Amúgy jól tudod, ha van kerékpárút vagy sáv, akkor a használata kötelező. De ezt sem tartja be a többség, ugyanúgy gurulnak a járdán, autók közt stb. Ezért sem hiszem, hogy majd itt az új KRESZ új világot hoz a rollereknél.
#30120pescara: Erre azt mondanám, hogy mérjék a sebességet, ahogy autóknál és motoroknál is. Azok sincsenek limitálva és nincs is apokalipszis emiatt. Megnézném milyen hőbörgés lenne ha a kocsikat meg a motorokat 130-ra limitálnák nálunk.

Nálunk az jelentheti a gondot, ha a 25-nél gyorsabb rolikat a kocsik közé terelik, ami úgy baromság ahogy van. Berakni egy olyan járművet az autók, motorok közé amin nincs normális irányjelző? Hogyan váltok sávot? Hisz ha autóként közlekedek, kanyarodnom is úgy kell, nem? Vagy kötelező lesz autók közt menni, de gyalogosként kanyarodni, vagy hogy lesz? Plusz tükör sincs mint kötelező tartozék, holott autón, motoron, az. Na most ez megint egy probléma, hogy a rollereken nem, így a forgalom normális figyelése, kb. esélytelen. Ezért hülyeség ez így. Én azt mondanám, hogy amíg a rolleres betartja a kerékpáros sebességhatárt, használhassa azt az utat amit ő TÖKMINDEGY mekkora a tervezési sebessége vagy hány ezer wattos. Ha gyorsabban akar menni, mehet a kocsik közé DE csak kormányvéges, látható irányjelzővel, bukóval és kétoldali tükörrel. A rendőri állományt és felszerelést meg szépen tessék felhúzni annyira, hogy ezeket be lehessen tartatni de akkor a közlekedés minden résztvevője legyen monitorozva. Kerékpárutak fölé is lehet sebességmérőt szerelni..
Ennyi erővel amúgy a versenybringák tervezési sebessége sem 25-30km/h amúgy, mert minden alkatrészük arról szól, hogy minél nagyobb sebességet lehessen elérni velük. Ha az e-rollerekre nem lenne ráírva akkor hogy állapítanák meg? Padoztatnák mindet? És ha alattam csak 35-öt megy, a rendőr alatt 45-öt, akkor? Vicc ez az egész. Adott egy technikai eszköz amivel nem igazán tudnak mit kezdeni szabályozásilag, azon túl, hogy limitáljuk a max sebességet.
Én tartom, hogy egyáltalán nem lenne baj a rolleresekkel (legalábbis nem több mint a többi közlekedővel) ha a bérrollerezést jelentősen szigorítanák vagy akár betiltanák. 50 Lime-ra vajon mennyi saját tulajdonú jut? 2-3? Elenyésző rolleres lenne hirtelen az utakon és máris nem lenne ez ekkora hisztéria. A többségnek egyáltalán nem kell, mert félnek rajta, jó a tömegközlekedés nekik stb. Én is csak azért vettem kb. hogy kipróbáljam milyen, annyira nincs rá szükségem.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#30096
üzenetére
Rossz helyre ment a szerkesztés, a főútvonalra akartam írni, ha ott felbukna az ember, kínos lehet, amikor pont jön utána a busz.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29874
üzenetére
Semmilyen tempomat tanúsítványról nem hallottam még.
Az sem biztos, hogy letiltották (nem tetszik ez a kifejezés), csak nagyon eldugták. -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29872
üzenetére
Szerintem ez így pontatlan!
Tudtommal egyetlen szabályozás sem tiltja, sehol nem találtam erre vonatkozó megerősítést, pedig sok felé kerestem.
Léteznek ajánlások, melyek szerint gyakorlatlan személyek - főleg akik bér-rollert használnak - azok számára veszélyes lehet.
Visszautalnék az Európában kapható OKAI rollerekre, eleinte nem volt bennük cruise control (magyarosan tempomat), és csak firmware frissítéssel érkezett meg hozzájuk. -
csababarca
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29870
üzenetére
Kell valamit az alkalmazásban állítani, hogy legyen tempomat? Nekem g2-n nem kapcsol be, ezért gondoltam esetleg engedélyezni kell valahol.
-
Tangerine
senior tag
válasz
Dr. Szilikát
#29847
üzenetére
Szerintem nem kompatibilis a két gázkar, azaz nem csak a szín tér el, hanem a bekötés is.
A piros fekete és zöld (+, -, speed) ugyanaz mindkettőnél.
A két fehér valószínűleg a bekapcsoló két pólusa.
Az újnál úgy látom mindkét gombhoz csak 1 vezeték van. A sárga a bekapcsológombé, a kék pedig a másik "funkció" gombé, amire bármi funkciót tud vezérelni (pl 1 vagy két motor, vagy világítás, stb.)
Valószínűleg a gomb megnyomásakor +5V-os vagy esetleg negatívot (GND) ad rá az adott gombhoz tartozó vezetékre.
Az biztos, hogy nem elég csereberélni a drótokat. -
bzs73
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29845
üzenetére
Az eredetin csak 1 gomb van, az újon kettő. nyílván a felső nem fog funkcionálni, nem gond, csak nekem g2-n ez a markolat tekerős dolog nem jön be.



-
válasz
Dr. Szilikát
#29828
üzenetére
Innen olvastam:
https://mobilarena.hu/teszt/ninebot_kickscooter_max_g30e_ii_hosszabb_ingazasok/kialakitas.htmlA méretének és tömegének egyik oka tehát a jókora akkumulátor (15,3 Ah), illetve a fedélzeti töltő (köznyelvben inverter) beépítése, ami a DC töltést intézi úgy, hogy a konnektorba csak azt a madzagot kell bedugni, ami egyébként minden más rolleren még egy trafóhoz visz, onnan pedig egy másik megy a rollerbe. És mindezeken felül egy ilyen átalakítós, más Ninebot modellekhez használt komplett töltőt IS be lehet dugni egy másik konnektorba, hogy egyszerre két forrásból jöjjön a nafta, így három órányi időre le lehet szorítani a teljes töltést.

De akkor jó a 3A is
Nálam a Xuaomik 5.5 Bar-on vannak 2020 óta. E2 Pro 4.5-5.0 között. -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#29773
üzenetére
Értem én, hogy gőzgép, de mi hajcsa?
-
z67
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29773
üzenetére
Baromi jól néz ki. Ellene szól, hogy nem működik a küllők közé botot dugok leszállás technika.
-
Tangerine
senior tag
válasz
Dr. Szilikát
#29726
üzenetére
Nem szabad a neodímium mágnest hegeszteni, mert elmegy az ereje a melegtől kb 70°C-90°C-ig bírja a meleget. Elég neki a ragasztó, nem is kell túl erős a centrifugális erő úgyis a helyére szorítja menet közben. Ha tud az ember ugyanolyan mágnest szerezni, akkor nem lehet nehéz kicserélni. Stimmelni kell a méretnek, a típusnak/erősségnek (van vagy 10 fajta N35 és N55 között), és a mágnesezettség irányának, ami téglalap alapú hasáb esetén legalább 3 féle lehet.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29721
üzenetére
Hivatalos oldalon egy komplett kerék $147, nagyjából 60.000 Ft.
Wheel Hub Motor Assembly - MAX G2
https://store.segway.com/wheel-hub-motor-assembly-max-2
Úgy már kérdésesen megérős, hacsak nem sikerülne a jó részeket eladni. -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29694
üzenetére
Igen, azokat a rollereket, melyek nem rendelkeznek "valódi" fékkel. Ilyen volt a Kugoo S1 (ugye DigitXT), de a Ninebot E és ES sorozataiban is akadnak olyan gépek, melyek a motorfék mellett csak "fender foot brake", azaz sárvédős taposó fékkel rendelkeznek.
Fékút tekintetében nem szerepelnek túl jól. Fékezésre kész testhelyzet nem az ideális pozíció. Főleg amennyi nyafogást olvasni arról, kinek milyen nagy taposóra van iszüksége a kényelmes utazáshoz. -
alphamooncam
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29652
üzenetére
Megnéztem a linkelt videót.
Háááát...
A pár mindkét tagja túl lazán viselte, a lányé különösen laza volt.
Neki pl. a bukó szélei nem jöttek le elég mélyre sem a homloknál, sem oldalt, a feje tetején ült, ugyanakkor billegett is mindenfelé.
Nem tudtam eldönteni, hogy nagy rá, vagy kicsi, a fejforma is számít.
Ha így hordja, biztosan nem marad a fején, amikor kéne, ill. ha nem is esik le, de legalábbis biztosan lehúzza a plazúrt az orráról + még nem is fog látni semmit amíg hátra nem löki a szeméből a sisakot.
Ahogy néztem a tarkó-méretállító szélei "élesek" voltak. Ha szoroson a fejedre igazítod belevág a fejbőrödbe ha mozogsz, ha meg nem húzod meg akkor meg nem lesz passzentos és leeshet a fejedről.
Nekem ez sohogyansenem kóser...
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29623
üzenetére
Többnyire igazad van.
Kellett oda valami, ezt találták ki. Utólag könnyebb belátni a hibákat.
A hegesztés is némileg megváltoztatja a cső eredeti anyagszerkezetét, ezért ütköző hegesztése helyett talán valami rámelegített, ütközővel rendelkező gyűrű is megoldást nyújthatna. Viszont minden megoldás rendelkezik hátrányokkal.Reméljük látjuk majd a folytatását! (A visszahívást és hogy új verziónál milyen megoldással próbálkoznak).
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#29599
üzenetére
De, azert csillapitja valamennyire.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29597
üzenetére
Ez a roller több sebből is vérzik.
Ismeretlen kínai gyártó*, valahogy hosszú távú tesztek nem szoktak születni az ilyen rollerekről. Általában nem élik meg azt az életkort, hogy hosszú távú élményről be tudjanak számolni.
A teleszkóp a tömör gumi által okozott borzalmas kellemetlenséget igyekszik csökkenteni.
Az olcsó lengéscsillapítók talán még a rollernél is gyengébb életűek szoktak lenni.
https://www.rcb-scooter.com/ Ugyanazokat a modelleket árulják, mint a többi hasonló noname gyártó. Ezekre mondta azt a szervizes, hogy gazdasági totálkár őket javítani, viszont elég hamar elromlanak. Vevői szempontból elég nagy szívás.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29565
üzenetére
Igen, ezzel a brit dugókkal és biztosítékkel tisztában vagyok. Nem tegnap találták ki az angolok ezt a dugó típust. Ez Aovo egy olyan cég, aki nem volt képes a helyi igényeknek megfelelő dugót legyártani, de azért megpróbálta piacra dobni.
És mellette azért akadtak más problémák: "az akkumulátor csak a megadott kapacitásának 51,2%-át tudta elérni". Ez is egy újabb bizonyíték arra, miért nem szabad elhinni azt, amit olcsónak tűnő termékek állítanak magukról.
-
h1mpi
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#29549
üzenetére
Ha ez tényleg így volt, akkor meg egy óriási pech, mert az ember elég erős volt ahhoz, hogy egy ilyen rollert fel tudjon emelni.
-
Dwatti
addikt
válasz
Dr. Szilikát
#29549
üzenetére
Nekem is csak mondták mi történt, de sisak nélkül szokott közlekedni😞A lépcsős sztori nem életszerű.
Inkább a felelősség hárítása. -
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#29536
üzenetére
Tevedes.Az eltiltas alapvetoen nem buntetes, hanem a tobbi ember vedelme.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29536
üzenetére
"Tehát itt a társadalmi igazságosság sérül szerintem. Az egyenlő elbírálás elve."
Egységesen el lesz tiltva mindkettő a járművezetéstől. Bebizonyították, hogy veszélyesen közlekednek.
Azért, mert az egyik amúgy nem is akart volna vezetni, a másik meg akart, a cél ugyanaz, egyik se vezessen.Mégis mitől tiltsák el azt, aki amúgy nem akar autót vezetni? A sült krumplitól, vagy a TV nézéstől?
Lehet hogy a szabálytalan rollerest - a kerékpároshoz hasonlóan - nem kellene a jogsi elvesztésével szankcionálni. Erre inkább nem mondok semmit. Azért látni olyan szabálytalankodókat, akiket legszívesebben a rollerezéstől eltiltanék, csak erre meg épp nincs lehetőség.
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#29509
üzenetére
A hatasfok is csak akkor rosszabb, ha olyan aramu eszkozokrol van szo, amikhez mar a felhasznalt alkatreszek a maximalis technologiai kepesseg hataran mozognak. Amugy meg csak vastagabb vezetek es jobb tranyo kell es ugyanott van.
-
válasz
Dr. Szilikát
#29488
üzenetére
Legalább látszik, próbált megállni.
-
d@vee
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29477
üzenetére
Ez se 50-el ment ránézésre.
-
h1mpi
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#29428
üzenetére
Szerintem máglyán elégetés is a helyszínen
-
adamos0606
tag
válasz
Dr. Szilikát
#29424
üzenetére
Köszi a képes infót!
Az említett Sencoron elég nagy erő kellett a nyitáshoz, ezért kérdeztem, hogy Segway F2-nél vagy Xiaomi 4 Pro-nál mi a tapasztalat. -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29398
üzenetére
Gyakorisági listát lehetne felállítani arról, milyen okok vezettek ahhoz, hogy az akku csomag füstöljön, lángra kapjon, majd berobbanjon.
A túltöltés biztosan az élen van, de a BMS részben ezt hivatott elkerülni.
Fizikai sérülések, kontakt-hibák is hozzájárulhatnak, bár utóbbi elsősorban feszültség leesésében jelentkezik.
Megbízható márkák, gyári állapotú rollerjeivel kevésbé szokott előfordulni, inkább házilag módosított rollerekkel, egyedi akkucsomagoknál. (Persze mindenki tökéleteset készít otthon, és közvetlenül a gyártótól szerzi be a hibátlan cellákat.)
A környezeti tényezők, mint pl. beázás is vezethet idáig.Viszont a tömegközlekedési eszközre való felszállás ellőtt nincs ki ellenőrizze, ki milyen tákolmánnyal szállna fel, marad az egységes tiltás.
Én hetente találkozok új és új rollertűzzel, és legtöbbször szabadban, nyílt terepen és nem ütközés következtében.
Ennek a tegnapi videónak Dualtron Barbecue a neve: https://t.me/ScooterGore/18391
A Dualtron egy adott típusból több változatot is ki szokott adni, erősebb változatánál a saját állításuk szerint 21700-as LG vagy Samsung cellákat használnak, alap modellnél a "CN" megjelölés olvasható, ami az olcsóbb megoldásra, tehát a kínai gyártókra utal. -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#29377
üzenetére
A linkeden sajnos minden IS van. Rögtön az elején tárcsafékes felni stb.
Eleve a "10 inch" kerék nem egzakt, hiszen a teljes átmérőre vonatkozik.
Ha kifejezetten felnit keres az ember valószínűleg 6" lesz a mérete.
Meg aztán nem mindegy, hogy milyen tengely megy bele: semmiképpen
nem mondanám, hogy szabvány kerekek, így vehet bármilyet, ha kell.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29348
üzenetére
A kötelezővel kapcsolatos szabályok elég egyértelműek.
Az, hogy mostantól a pálcika = "nem kell rá kötelező biztosítást kötni", az legfeljebb 1-2 hónapja működik, és ha a youtube-os példád vennénk alapul, akkor az emberek zöme nem tudná eldönteni, neki kell-e biztosítás, vagy sem? Amúgy is azt kellene kitalálni, másik mit ért az alatt a szleng kifejezés alapján, nem azt, hogy mi mire gondolunk.Azt pedig erősen kétlem, hogy ugyanott gyártanák a Xiaomi klónokat, mint a Xiaomi rollereket. (Azok típustól függően legalább 3 különböző gyárban készülnek.) Ha viszont arra vonatkozik, hogy az egyik klón is ugyanabban a gyárban készül, mint a másik klón, arra vonatkozóan erős bizonyítékok vannak. Léteznek középszerű gyártók, akik Sencor és hasonló, mindenféle termék forgalmazásával foglalkozó cégeket keresnek meg, és gyártják le nekik az átmatricázott modelleket. Másik lépcső, amit főleg az amerikai piacon látni, hogy komolyabb cégek jelentetik meg egyazon rollert különböző néven (apró módosításokkal). Autóiparban is bőven van rá példa.
És van az alja minőség, olcsó akkumulátorokból, rossz vázra felépítenek valamit. És nem csak gyenge gépekre kell gondolni, hanem tök nehéz kétmotoros rettenetekre.Inkább a megbízhatóság alapján kellene kategorizálni őket, nem pedig önkényesen, teljesítmény / hordozhatóság / váz elemeinek geometriája alapján két részre osztani. Mert legkevésbé az érdekes ebben, milyen formájú idomokból épül fel egy roller, hanem mennyire megbízható, milyen kompromisszumokkal rendelkezik.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29335
üzenetére
Ismeretlen kinézetű prototípusokhoz, házi tákolmányokhoz képest lett definiálva a megjelenése? Nonszensz.
Felhasználók 99%-a azt se tudja miként néztek ki azok.A videóban a srác iszonyat általánosítva és szubjektív módon fogalmaz. Például "egyenes vonalakból áll". Mégis miből állna, szaggatott vonalakból? Vagy görbe vonalakból? Aminek van valami íve, görbülete, mint pl. Ninebot F szériának, az már nem illik a definícióba?
Segway Air T15E sem egy klasszikus felépítésű, a kormány inkább hasáb, mint rúd.Második gondolat: "össze lehet csukni". Hirtelen egyetlen kereskedelmi forgalomban kapható modellt se tudnék mondani, amire ez ne lenne igaz.
Könnyű súly pedig erősen szubjektív. Az előbb említett Air T15E csak 10,5 kg, van olyan rolleres lány, akinek már ez is sok, de van aki 30 kg-os rollert is felviszi magával lépcsőn az emeletre. Izomzat és állóképesség függő ez a definíció?
Idézem: "Jellemzően városi közlekedésre használják, vagy rövidebb távokra" ... "Bár ez nem feltétlenül igaz, lásd az én példámat is."
Itt is ad egy definíciót, hogy városi közlekedés (rövid táv). Majd egyből megcáfolja. A hatótáv az akku függő. Aki a város egyik feléből a másikba közlekedik, annak nagyobb akkura van szüksége. Terep rollerek meg nagyjából abroncs mintázatban térnek el a városi változatoktól. Vannak rollerek, ahol városi VAGY terep gumival lehet kérni az adott típust.A videó végén még a lengéscsillapítót sem zárja ki, mint kategória szétválasztó elemet.
Vannak akik egoizmusuk miatt nem eszmélnek rá, mennyire a saját világukban élnek. Homályosan fogalmaznak, de közben azt várják el, hogy mások is ugyanott húzzák meg a határokat. Miközben ők maguk is jókora kiskapukat raknak a saját definíciójukba, magyarán bizonytalanok.
Ha egy osztálynyi gyereknek odaadnám 100 roller képét és paraméterét, és megkérném őket a videó alapján egyénileg rendezzék őket két halmazba, akkor jó eséllyel nem születne 2 azonos eredmény.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#29330
üzenetére
Továbbra sem világos.
Összefoglalva: a Xiaomi előtt voltak az ólom-savas akkumulátorral rendelkező rollerek, és ehhez az elavult technológiához nehéz vázat kellett építeni. Ezekhez a kis példányszámú, 100 éves, elfeledett modellekhez képest az első generációs, 8,5 hüvelykes Xiaomi rollerek értelemszerűen könnyebbek és kecsesebbek voltak, tehát kaptak egy jelzőt. Gúnynevet, becenevet, akármit. És ezt az elnevezést próbálják egyesek tovább örökíteni a már egész más paraméterekkel rendelkező rollerekre. Homályos és képlékeny elképzelés alapján egyikre használják, másikra nem.
Egyre szarabbul hangzik.
-----
Xiaomi M365 az 2016-ban jelent meg. Ezek hozták el az áttörést, de a lítium akkumulátorok megjelenésével nem ők készítették az első összehajtható tömeges rollert, hanem ők robbantották be a piacot.
A mai modern rollerek elődjei 2009-ben születtek.
2014 óta Inokin néven szerepel a cég, a HISTORY fejezetnél megtekinthetők az első rollerek.
https://www.inokim.com/pages/about-inokimA 2009-es Nimrod Sapir így néz ki:

A tervező 2010-es MyWay rollerje játékszernek hat az első generációs Xiaomihoz képest:
Új hozzászólás Aktív témák
- Arc Raiders
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Path of Exile (ARPG)
- Melyik tápegységet vegyem?
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Energiaital topic
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i7 16GB 500GB 5300M 4GB macbook garanciával hibátlan működés
- BESZÁMÍTÁS! Asus H370 i7 8700K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB RAMPAGE Shiva A-data 600W
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3687, 100% Akkumulátor
- Samsung Galaxy A35 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
)


szerencsére időben megálltam és nem fúródott mélyre így kiszedtem,nem ereszt.

)
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



Kompromisszumos mindkettő, tudom... Btw. messze nem tragikus a fékező hatás! Amennyiben brutál erős lenne, akkor nem lehetne lábbal hajtani ezeket... Márpedig lehetséges... annyira nem gurulnak szarul. Nyilván motor függő cogging torque stb. (Vezérlő függő is, ha állandóan megpróbál visszatölteni, lásd következő bekezdés.)
Az e-fék kifogyott, mechanikus nem is volt...)




Hivatalos oldalon egy komplett kerék $147, nagyjából 60.000 Ft.



