- Honor 400 Pro - gép a képben
- One mobilszolgáltatások
- Magisk
- iPhone topik
- Poco M3 - felújított állomás
- Honor Magic V2 - origami
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kikapcsolhatja az AirDropot az Apple az EU-ban
- 45 wattos vezeték nélküli töltés jön az új iPhone-ba
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Snoop-y
veterán
válasz
BBéci #148187 üzenetére
Kell a minosegi kabel de barmibe lefogadom ,hogy egy 70 CHF/m kabel (ami mar sok embernek ugyanugy voodo kategoria) es ekozott a 6 millios kozott ha eppen nem tudod tenylegesen ,hogy melyik szol nem tudsz kulonbseget tenni. Akkor tudod mit hallasz ha 10-bol legalabb 8* eltalalod melyik szolt.
A zenei memoria nagyon rovid. Hanyszor csereltek a kabelt? Plusz en azokban a tesztekben hiszek amit en magam hamisitok.
Ezt haverral erdemes kiprobalni.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Vikthor #148198 üzenetére
Ilyet én is csináltam már. Azóta volt egy másik, teljesen véletlen eset, amikor mindössze annyit akartam bemutatni egy vendégnek, hogy hogyan teszi tönkre a hangot a kompresszor. Az illető nagyon nem volt szakértő, így annyit mondtam neki, hogy ez a rossz verzió, ez a jó verzió. Amikor azt mondta, hogy "tök jó lett a kép", én lefordultam a kanapéról. Akkor viszont lehervadt az arcom, amikor megmondtam, hogy a képhez nem nyúltam, erre azt mondja, hogy de ő látja...
-
válasz
MasterMark #148194 üzenetére
Erről egy érdekes szitu jut mindig eszembe, voltak nálam demóra és direkt nem mondtam először semmit a kábelekről, csak leültettem őket és egy pár mozifilm részlet után, elismerően hagyták jóvá, majd mikor válaszoltam és megmutattam a "szárítóköteleimet", amit 1000 HUF/m-es áron vettem amúgy 99,9% OFC sima kábelek, hát egyszerűen nem akarták elhinni. Én nem mondom, hogy a 78263548673 eurós kábel nem jobb, csak messze nem hoz annyit a konyhára mint pl egy kategóriával nagyobb/jobb hangfalszett vagy AVR. Na most lehet kövezni engem, vagy gyertek fel hozzám, bár a poént már lelőttem, hogy nálam ruhaszárítás van...
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #148196 üzenetére
Nincs olyan, amit csak hosszútávon lehet kihallani. Ha van különbség, az mindig ott van.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #148194 üzenetére
De, tökéletesen eldönti, hogy alkalmas vagy-e egy különbség kihallására, vagy mégse. Ha a mikrofonban nem bízol (a sznobok rendszerint nem, holott nagyságrendekkel jobban hall egy arra készült eszköz), akkor ez az egyetlen megoldás.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
palesz53 #148192 üzenetére
A meghallgatás nem tükrözi a valóságot, az ember annyira selejtes mikrofonként. Millió dologról éreztem úgy kezdetben, hogy más (kábelek, kódolások, stb.), de a vakteszten mindig megbuktam. Ezért nem állíthatom, hogy van különbség. Hiába érzem úgy, hogy hallom, ha megdönthetetlen bizonyítékom (vakteszt) van róla, hogy nem. Aztán akkor még ott a tudomány is...
-
palesz53
senior tag
válasz
VoidXs #148191 üzenetére
Ó, hogyne, mérési jkv-k alapján kell kábelt venni. :-D
Inkább meghallgatás az adott rendszerben. Mintha vmiért mindig figyelmen kívül hagynád, hogy a kép, a hang az első, és nem vmiféle száraz adat.
Persze, Te képviseled az egyik oldalt, nincs ezzel semmi gond, csak a vakhit az, ami érthetetlen sokszor. -
VoidXs
nagyúr
Itt az ábra, ez alapján nézd meg, hogy az erősítőd csillapítása és a szükséges távolság függvényében mit kell venned. Ha AVR-re építesz, akkor a legjobbak csillapítása is 250 körüli, inkább rá se írják, szóval egy Inakustik Premium bőven elég a frontokhoz. Nyilván egy 1000-es Crown-nál ez teljesen el fog szállni, ezeknek a többtíz/százezres dolgoknak ott van csak értelme. Illetve ott lenne, ha nem 18 AWG-s szutykok lennének, mert ez így lehúzás.
-
WaterWave
veterán
2000ft / méter?
beteg
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Snoop-y #148186 üzenetére
Hiába írsz bármelyik hívőnek észérveket, csak tovább fogja szajkózni hülyeségeit, mint a laposföldesek, vaktesztbe pedig soha nem fog belemenni. Nagyon ritkán van szerencsém hozzá, hogy nagy szenvedés árán egy-egy ilyen ember megpróbál különbséget tenni a saját csodája és a legolcsóbb teszkós darab közt, természetesen sikertelenül, és akkor már nem osztja az észt mitológiából.
Hangszórókábelből azért tényleg van különbség (kizárolag vezetőképességben és szigetelésben), de nagyon könnyű ezt kimaxolni, méterenként 2000 körül kapsz olyat, aminél nem lesz jobb, legalábbis nem arra a célra, hogy 20-24000 Hz között mozgass egy membránt. Erről az Audioholics vezetett végtelen sok tesztet, bőven találsz olvasnivalót a mérnökeiktől.
-
BBéci
legenda
válasz
Snoop-y #148186 üzenetére
Volt szerencsém eggyel a linkelt Odin alatti, Nordost Valhalla 2 kábelezésű rendszert hallgatni, méghozzá úgy, hogy előtte valami nagyságrendekkel olcsóbb vezetékezést cseréltek arra. A különbséget Te is hallottad volna és akkor nem írnál ilyen jópofaságokat.
A mítoszrombolás roppant népszerű, könnyű az emberekkel azt elhitetni, hogy ami drágább, az nem éri meg az árát. Minek Ferrarit venni, amikor Dacia, Lada is elvisz A-ból B-be? -
migabi24
nagyúr
válasz
Goblin12 #148181 üzenetére
Ez nagyon messze van a drágától ez viszont elég drága😁
-
Yocee
aktív tag
válasz
VoidXs #148180 üzenetére
De a fenti az Top Middle nek van elhelyezve, a fejem felett, vagy előtte, attól függ hogy a fotelban, vagy a kanapén ülök. Ezt már nem helyezem át Top Back nek, hogy elöl lehessen a TF. Mondtad már, hogy nem natív, de vicces volt, ahogy az autót ott is hallottam, átsuhanni.
Az a fura, hogy az erősítő a Front High csatornát a Top al akarja cserélgetni, tehát beköthetem azt is, de vagy az egyik szólna, vagy a másik, és azt ő dönti el, de nem tudim, hogy mikor és mi alapján. -
Goblin12
őstag
Van ahol ezeket egyáltalán használják? Ilyen árakkal? Audiomica
-
Yocee
aktív tag
Ha a vezérhangya beindul, nagyon nehéz megállni. Lecseréltem a Pioneer Sc-LX58-at egy SC-LX79-re.
Tettem mellé még egy A-30 erősítőt, mert szeretnek és tudnak együtt dolgozni, és így meglesz a 11.2 csatorna.De nem tudok dönteni, hogy a Front Wide hangszóróknak (9.2.2) vagy a Front High (7.2.4) nak lenne értelme? Abban biztos vagyok, a szoba méretei miatt, hogy a Top Frontnak nincsen.
Van valami ökölszám, szabály, bármi, ami alapján ezt ki lehet találni? vagy másnak tapasztalat?
Vagy álljak neki a fúróval, és akasszam ide/oda, és ahol jobban tetszik?
-
kelna91
senior tag
válasz
alphamooncam #148170 üzenetére
Kösz a tippet, utánajárok!
-
PrinceHerceg
őstag
-
z1RoX
tag
Sziasztok. Olyan kerdesem lenne h van egy yamaha htr 4069 em es most vennek ra egy xbox one s mint medialejatszo. A kerdesem az hogy mire rakjam a 4k modot?
Selects the format of signals input/output at the unit when HDMI 4K (60 Hz/50 Hz)
compatible TV and playback device are connected to the unit.
Settings
MODE 1
Inputs/outputs 4K (60 Hz/50 Hz) signals in 4:4:4, 4:2:2 or 4:2:0 format.
Depending on the connected device or HDMI cables, video may not be
displayed correctly. In this case, select “MODE 2”.
MODE 2 Inputs/outputs 4K (60 Hz/50 Hz) signals in 4:2:0 format. -
GâLî
tag
válasz
VoidXs #148168 üzenetére
Bekapcsolt állapotban, bármiféle bemenet csatlakoztatása nélkül produkálta ezt eddig az összes LSR305 / 308 amit hallottam és a "LSR 305 / 308 hissing" is elég sok találatot ad. Nem hangos, oda kell tenned a füled a magas elé hogy halld, és mint mondtam a nappali alapzajba elvész így nem csodálom hogy keveseknek tűnt csak fel
-
kelna91
senior tag
Erről nem tudok egyelőre nyilatkozni, ugyanis amikor azt írtam, hogy két JBL LSR305 már adott, az nem azt jelentette, hogy már megvannak.
Hanem azt, hogy bele vannak írva egy pályázatba, úgyhogy tutira meg lesznek véve.
Mindazonáltal biztató, hogy elégedett vagy egy hasonló rendszerrel. Valószínű, hogy én is emellett a felállás mellett fogok dönteni, bár továbbra is örülnék a véleményeknek, tanácsoknak. Alphamooncam és BBéci hozzászólásai után azt már elvetettem, hogy aktív rendszert építsek AVR-rel, szóval vagy az LSR305 monitoroktól függetlenül építek egy rendszert passzív (Klipsch) hangszórókkal, vagy a "meglévő" kettő mellé veszek még hármat és egy Focusrite 18i20 audiointerfészt. Ez utóbbi a szimpatikusabb, csak még mindig aggaszt kicsit, hogy a jobb hátsó egy sarokba fog kerülni (teljesen sarokba, még ha nem is lesz totál rácuppantva a falra - de majdnem).
Még egy dolgot kéne megoldani ebben a felállásban, de az szerintem szoftveresen kivitelezhető. Két üléspozícióban fogom használni a hangszórókat, egyrészt a gépnél ülve, másrészt hátul, a kanapén. Előbbi esetben két hangszóró működne 2.0-ban, utóbbi esetben pedig az összes 5.1-ben. Csakhogy ennél bonyolultabb a helyzet, mert a kanapé nincsen szimmetrikusan szemben a kijelzővel, hanem el van tolva jobbra. A kijelzőt egy Ergotron fali konzollal be tudom majd állítani, hogy mindig ideális helyzetben legyen, de emiatt az eltolás miatt a 5.1-es rendszer centere a 2.0-s jobb csatornája kell legyen. Szóval ez a hangfal két eltérő csatorna lesz a két felállásban, ezt kellene majd megoldanom. Nem csináltam még ilyet, de feltételezem, hogy kivitelezhető. Ja, és Linuxon.
-
GâLî
tag
válasz
kelna91 #148113 üzenetére
Téged nem zavar az LSR305ök magasának sistergése? Éjjel amikor halkan hallgatnék zenét én már hallom, főleg 5db hangsugárzó között
Nálam JBL LSR308-ból van 5db, egy Marantz AV7005 után kötve a mélyek pedig 2db JBL EON618S-ből jönnek. A hangba még REW-es mérések alapján kicsit belenyúltam a JRiver EQ-jával. A monitorok 'sistergése' nappal már elvész az alapzajba és 'normál' hangerő mellett nekem kifejezetten tetszik ez a felállás.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Dorian #148152 üzenetére
Tényleg nem kukacoskodni akarok, de a vászon elhelyezésének a módja a döntő.
Egyrészt nem a falra van "ragasztva" magyarán rugalmas a felfüggesztés, másrészt, ami talán még ennél is fontosabb a légrés.
Moziszobámban valamivel több mint 10nm gumi alapú padlószőnyeg van kifeszítve légréssel az oldalfalakon, plafonon csillapítás, és sötétítés okán. Szerintem nem akarjátok utánam csinálni, és hát családosoknak sem feltétlenül ajánlom, de legalább mozizás közben nem látszik...
-
VoidXs
nagyúr
válasz
#92251648 #148163 üzenetére
A profi line array-ek (JBL VTX, RCF TTL, stb.) darabokban jönnek, azokat tudod szobában is mérni. A Christie mondjuk kivétel, de az mozis, így úgyis nulláról kell mérni. Az más dolog, hogy én amúgy is mindent újramérek, mert nem létezik olyan, hogy egyezik egy szoba a gyáréval.
Hogy hívják a PA szabványt? Mert én ilyennek a létezéséről se hallottam, csak a mozisat ismerem.
-
#92251648
törölt tag
válasz
VoidXs #148160 üzenetére
Nem az általad használt eszközökről, hanem általánosságban PA hangsugárzókról írtam. Egy 20m magas Line Array rendszert nem tudsz süketszobában mérni, mert nem létezik ekkora süketszoba. A mérési feltételek és módszerek szabványosítva vannak, tehát nem szubjektív kérdésről van szó és nem is hasonlít a HiFi/házimozi esetleges, misztifikált történéseire.
Gate vs window... mindkettő nyílászáró, még műszaki értelemben is.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
#92251648 #148158 üzenetére
Ja, a késleltetésre nem reagáltam, az nem egyszerű eltolás, mert az eredendő késleltetés az impulzusválaszon ugyanúgy kimutatható, ahogy a visszaverődések pontos ideje is. Ugyanakkor az összes frekvencia időbeli eltolása normalizálódik, ezt valamelyest nevezheted késleltetésnek, bár számomra a késleltetés a teljes jelre érvényes, erre az esetre nem. Mondjuk ha ez személyes vélemény, akkor ugyanott vagyunk, hogy a gate vs window is lehet mindegy, de ettől függetlenül nem ismerek olyan szoftvert, ami keverné a kettőt.
-
jaszy76
aktív tag
Köszönöm mindenkinek!
Teszek vele még pár próbát, aztán hallgatom úgy, ahogy jobbnak találom. -
VoidXs
nagyúr
válasz
#92251648 #148158 üzenetére
A gate a pillanatnyi jeltől függ, meg eleve valós időben alkalmazod. Azért örülnék, ha lenne olyan "fapados" cuccom, ami néhány mozinak. A terméktesztelésekhez is kizárólag sweepet használnak, mert nem tudsz olyan paramért mondani, amit más mérés kimutat, de ez nem. Nyilván a pontosság más kérdés, de amíg 10-20 dB-es kilengésekkel kerülhetnek ki termékek, addig erről nincs mit beszélni. Hát nem tudom, hogy a tesztrendszereket, amiken dolgozom, sunyiban kicipelik-e a szabadba, de jó eséllyel nem. Ettől függetlenül nem akarlak kimozdítani a hitedből.
-
#92251648
törölt tag
válasz
VoidXs #148148 üzenetére
A késleltetés korrigálása nem késleltetéssel történik? A gate nem előre kiszámított és definiált szűrő?
A terem akusztikája szerintem nem azon múlik, milyen módszerrel mérik.
Egy komplex mérési folyamatban sokféle mérőjelet alkalmazunk. És itt most korrekt akusztikai és átviteli mérésre tessék gondolni, ne valami fapados mozis cucc saját, lebutított módszerére!
A PA hangsugárzókat nem süketszobában, hanem szabadtéren riggelve szokták mérni. Az így kapott adatok létfontosságúak a rendszer beállításához, de nem akarlak kimozdítani a hitedből.
-
alphamooncam
őstag
válasz
jaszy76 #148155 üzenetére
Jó a füled!
Csak mást hallottál, ami természetes!
Szükség van egy egészséges mennyiségű visszhangra, hogy természetesnek érezd a hangzást.
Diffúzor pl. segít egységesebbé tenni!
Megfordítva érthetőbb, ha nincs meg a kellő mennyiségű visszhang természetellenesnek érezheted a zenét.
Viszont, ha túl sok, kusza lehet az egész.
-
-
jaszy76
aktív tag
válasz
VoidXs #148154 üzenetére
Elhiszem, ezért is kérdeztem, hogy mik a tapasztalatok, mert nekem semmi.
Még az is lehet, hogy nem jobbat hallok, hanem csak mást. Fene tudja. Ma délután lesz egy kis nyugalmam otthon, tervezem, hogy kísérletezgetek még vele.szerk.: vagy hagyom az egészet a fenébe, és zenét hallgatok.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
jaszy76 #148153 üzenetére
Én eddig bárhol hallgattam és mértem, vagy vászon nélkül jobban tetszett, vagy elhanyagolható volt a különbség, de jó hatását még nem tapasztaltam. Persze ez nem zárja ki, hogy nem lehet, no meg hiányom is van e téren tapasztalatból, mivel ritkán érdekli az embereket mindkét eredmény.
-
jaszy76
aktív tag
válasz
Dorian #148152 üzenetére
Megmondom, hogy miért kérdeztem, megpróbálom megfogalmazni:
leengedett vászonnal egyértelműen úgy hallottam, hogy minden irányban megnőtt a színpad, de legfőképpen mélységben és függőlegesen. Az egyes hangszerek pozíciója jobban behatárolható volt, a kis részletek előbujtak, a jelenlét érzet megnőtt. Oda-vissza meghallgattam a napi szinten elővett dalokat (főleg kubai zene, fúvósokkal, ütősökkel stb), felhúztam majd leengedtem a vásznat, egyértelmű javulást hallottam.
Csak ennek akartam utána járni, hogy becsap a fülem, vagy lehet benne vmi.Ja, még annyit, hogy a vászon először csak lehúzva maradt, szóval nem a kisérletezgetés miatt húztam le. Ezt csak azért írom, mert nem vártam/kerestem semmi változást, azok jöttek maguktól.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #148149 üzenetére
Tudok, de az nem úgy megy, hogy besétálok egy moziba, elnyomok egy sweepet, aztán megyek haza. Eleve sok helyen bontani kell, ha a laptopom rá akarom kötni. Szeptemberre van tervezve egy játszós túrám, viszont kárpótlásul abszolút csúcskategóriás terem is van közte, így az eredményben nem fogsz csalódni.
Nem feltétlenül az EQ célgörbéjéről van szó, az IR ablak is más zenére.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
#92251648 #148145 üzenetére
Az delay after comp., és egy dekonvulált sweep jel. Pont hogy a késleltetés korrigálása, az időben szétosztott frekvenciákat egy pontra sűríti, így lesz impulzusválaszod.
Túl absztraktan használod a kifejezéseket, a kapuzás (gating) a PA és a stúdiós világ kedvenc eszköze, a túl halk és így szükségtelen részeket vágja le, pl. egy mikrofon hangját, ha nem beszél bele senki. Ellenben az ablakozás (windowing) egy előre kiszámítottan alkalmazott, egy tartományra ható, pontosan definiált fel- és lefutású szűrés.
A rózsazaj sose fogja a sík választ síknak mutatni, illetve két futásra nem adja ugyanazt az eredményt. Vannak próbálkozások a javítására, legtovább pont egy moziprociban jutottak vele (elvégre a mozi az utolsó hely, ahol bárki is mér így), de az is édeskevés. Persze azt nem mondhatom, hogy nem hallottam még ilyen technikával mért jó termet, de sweeppel csak jobbat.
A PA világban ez lehet, hogy így működik, de a mozis eszközök rendkívül zártak, nincs presezetezés, mindent kötelező nulláról mérni. A JBL, Christie, illetve Klipsch mozis cuccait ismerem csomagolás szinten, és kizárólag utóbbihoz mellékelnek olyan mérési infókat, amit akár használni is lehetne, de még mindig nem süketszoba vagy puszta a moziterem, nem szabad gyári mérésekre alapozni.
(#148147) alphamooncam: A stúdió nem mozi, ugyanúgy más kalibrálást illik alkalmazni, ahogy filmre és zenére.
-
alphamooncam
őstag
válasz
VoidXs #148120 üzenetére
Valami egészen más diagrammot vártam, konkrétan torzításit!
Amit beillesztettél diagram, nem %-os arányban adja meg a torzítást, - bár nem is értem, hol látsz te ezen a diagrammon torzítást, de biztos úgy van ahogy mondod. Nekem túl sok "vonal" és nem lehet tudni, melyik mit is takar.
Csak azért kértem egy %-os torzítási diagrammot legyen mondjuk 10-24.000kHz, vagy ami van ( anonim, bármelyik lehet ), hogy össze tudjam hasonlítani egy mozi torzítását a sajátommal, persze csak ha nem fáradtság.
" Moziban nincs közeli mérés, és egyébként nem is alkalmas a terem zajainak kiszűrésére. "
A mondat első részét elfogadom, ez nyilván a te szakmád, de a második részt nem igazán értem miért írtad, mert pl. közeltéri stúdió monitorok pont arról szólnak, hogy közeltér kizárja - na jó nem teljesen - a lehallgatóhelyiség válaszát, hogy azt halljuk ami a felvételen van, ne a stúdiót, szobát.
-
#92251648
törölt tag
válasz
VoidXs #148143 üzenetére
Megint más malomban őrlünk.
Az általad bemutatott ábrán egy késleltetés eredményét látjuk (delay after correction).
A kapuzás és az "ablakozás" technikailag ugyanaz az eljárás, egy megadott intervallumon kívüli jeleket vágja, szűri időben, vagy frekvenciában, vagy jelszintben kezelve.
Mitől lesz egy rózsazajos mérés pontatlan? Egyszerűen más paramétereket mutat meg, mint a kapuzott, impulzus válasz. Egyik sem jobb a másiknál, hanem másra valók. Ha arra vagy kíváncsi, a néző mit hall a székében visszaverődésekkel, reflexiókkal együtt, a rózsazajos mérés eredménye sokkal beszédesebb lehet.
A nagyobb Pro Audio hangsugárzó gyártók (JBL, EV, Meyer, L Acoustics, d&b, CC) rendszeresen közzé adják termékeik pontos, részletes mérési eredményeit, ezeket pedig sok PA processzorban és szoftverben megtalálod, vagy feltöltheted presetként minden típushoz. Ezek nélkül nem lehetne rendszereket tervezni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Dorian #148142 üzenetére
Nem vitatkozni akarok, de...
Vászon a fallal stb. egyéb felülettel ellentétben, nem kemény, hanem rugalmas felület.
Függöny elismert csillapító.
SZERINTEM a függesztett vászon, térközzel felszerelve függönyként funkcionál, és mint olyan csillapít (valamennyit).
"Magas tartományban ugyan hogyan tud csillapítani?"
A közvetített energiát rugalmas alakváltozás során hővé alakítja.(szerintem)
-
VoidXs
nagyúr
válasz
#92251648 #148140 üzenetére
Az nem késleltetés, hanem az impulzusválasz egy alternatív meghatározása. Nyílván szó lesz késleltetésről, hiszen a mérőjel minden mintán más frekvencián szólal meg, az impulzus meg ugyebár tökéletes esetben egyetlen minta, de ettől még az egész műveletnek köze nincs késleltetéshez. A kapuzás nem ablakozás, kapuzni az Y tengelyt lehet.
A rózsazaj nem nyújt több információt a sweepnél, illetve amit nyújt, az se lesz soha pontos. Nagy teremben annyira későn érkezik hozzád a fali visszhang, hogy már külön hallod, így az emiatt keletkező többletet már nem akarod visszahúzni, viszont a padló/szék/lépcső miatti részt igen. Közepes teremben már faktor a plafon, kicsiben a fal is, emiatt vagy meg kell adnod a teremméretet, vagy neked kell ablakoznod, de automatikusan nem megy.
A gyári mérés semmit nem ér, jellemzően két-három szűrőt mondanak hozzá, aztán viszontlátásra. Ezeket egyébként nem tartalmazza a proci (mert miért is tartalmazná, ha minden darab más, papíron mellékelik, ahogy a profi monitorok színeit). Egyedül a Dolby CP850 tud bármit a hangszórókról előre, de az is csak a specifikáció, amit mindössze arra használ, hogy ne tegye őket tönkre akármilyen erős jellel.
-
Dorian
félisten
válasz
alphamooncam #148141 üzenetére
MI, egy vászon csillapítóként? Magas tartományban ugyan hogyan tud csillapítani? Konkrétan reflexiós felület.
-
#92251648
törölt tag
válasz
VoidXs #148137 üzenetére
Nekem ez egy kicsit fapados fázistolásnak, késleltetésnek tűnik.
A rózsazajjal végzett mérésnek is van értelme, csak tudni kell, mire jó. A kapuzott ("ablakozott") mérésnek nincs sok értelme komplex akusztikai válasz mérése esetén és hát egy moziban leginkább erre vagyunk kíváncsiak, nem a hangsugárzók saját átvitelére, hiszen azt a gyárban már megvizsgálták, dokumentálták, beállították, paramétereit elmentették a processzorokban. Ez utóbbi bizonyára kevés magyar moziban érhető el ma, de a fejlettebb filmszínházakban és a profi PA technikában már évek óta elterjedt szolgáltatás.
-
jaszy76
aktív tag
Picit OFF, de azért a témába vág:
Van arról vkinek fogalma ill. tapasztalata, hogy a TV elé lehúzott vetítővászon milyen irányba befolyásolja pl. 2 csatornás zenehallgatásnál a hangot? Ilyen esetben a vászon miként működik? A nagy, sima felület miatt egyszerűen visszaveri a hangot, vagy esetleg csökkentheti a visszaverődéseket?
A TV a falon van, az elé van lehúzva a vászon. Faltól kb. 20 centire, TV-től 5 centire.Köszi!
-
VoidXs
nagyúr
válasz
#92251648 #148134 üzenetére
Az idézett rész az impulzusválasz konyhanyelven, bár lehet egyszerűbb lett volna ennyit beillesztenem:
Sajnos nagyon kevés mozis mérés vizsgál impulzusválaszt, még kevesebb esetben ablakozzák. Nagyon elmaradt technológiájú műszereket használnak, a chirp lehetőségeit nem egy magyar technikusnak én mutattam be. Erről ők nem tehetnek, nincs pénz modern procira, akkor meg egyáltalán minek a hozzájuk kapcsolódó tréningre menni... Általában a rózsazajos hülyeség az elterjedt, aminek a végtelen problémája közül egyik, hogy semmit nem szűr, se torzítást, se visszhangot, míg ezek egy impulzusválaszon gyönyörűen látszanak, főleg 20 méteres oldalhosszoknál. Zajból csak megközelítő impulzusválaszt állíthatsz elő, ha ügyesen illeszted (és vágod) a jeleket utólag, de senki nem fog ennek a kódolásával szívni, amikor ott a chirp, három sor kód, a kiértékelése további kettő.
Moziban azért hülyeség közel mérni, mert egyrészt tegye fel 5, 6, 7, majd 7.5 méter magasra a mikrofont, akinek nyolc anyja van, másrészt a baffle hiánya miatt (ami Magyarországon összesen egy moziteremben van) az eredmény ugyanúgy szét lesz barmolva.
-
válasz
szrobert #148135 üzenetére
Összefoglalót idézve:
"Az ideális ár/teljesítmény arányról:
5.1-es rendszerben, a front-center-surround dobozokra költendő összeg, az erősítő árának körülbelül duplája legyen"
Innentől fogva meg már ízlés kérdése a márka szvsz. Érdemes őket meghallgatni élőben a boltokban a kiszemelteket legalábbis.
-
szrobert
tag
Sziasztok!
Denon X4300-hoz milyen típusú, kategóriájú hangfalakat ajánlanátok?
Kösz!
-
#92251648
törölt tag
válasz
VoidXs #148120 üzenetére
"Moziban nincs közeli mérés, és egyébként nem is alkalmas a terem zajainak kiszűrésére. Impulzusválaszt néznek, ez azt jelenti, hogy az eredmény sok függőleges kiemelkedés, a legmagasabbtól balra a torzítás, jobbra a visszaverődések, és ezeket lehet szűrni, de közel sem ilyen egyszerű, mert a visszhang is torzul, illetve az oszlopoknak van szoknyája, ami belelóg másik oszlopba... Ennél közelebb nem kerülhetsz a hangszóró süketszobai értékeihez vagy a terem meghatározásához, illetve ez a mérés a fázisokat is kimutatja."
Ezt elolvastam párszor, de még mindig nem értem.
A közeltéri mérés miért nem alkalmas a terem "zajainak" elfedésére? Használják, használjuk, de persze több utas hangsugárzónál nem egyszerű összehozni.
Minden akusztikai és átviteli mérés impulzusválaszt vizsgál. Ennek ellenére nem világos, mit értesz az alatt, hogy "balra a torzítás, jobbra a visszaverődések, és ezeket lehet szűrni".
-
Steady74
addikt
válasz
Lacielvtárs #148128 üzenetére
+1
-
jaszy76
aktív tag
válasz
viera #148127 üzenetére
Ott vettem az erősítőt. Nekem minden rendben volt, habár volt, akinek nem volt ennyire kerek a történet.
Itthon a posta kézbesíti a küldeményüket.szerk.: ahogy Laci is írta, volt, akinek bontott/használt cuccot küldtek, de cserélték. Asszem.
Ettől függetlenül elmondható, hogy ajánlott, megbízható bolt.
Viszont arra figyelj, hogy nem igaz, amit a raktárkészletre írnak. Szállíthatónak jelzi, közben egy darab sincs. Előtte kérdezz rá! -
viera
őstag
válasz
Lacielvtárs #148128 üzenetére
Köszi szépen.
Esetleg nem tudod,hogy futárral küldik ha rendelek? -
viera
őstag
Rendelt már valaki innen?
Mennyire megbízhatóak?
Onkyo RZ-720-as erősítőt néztem ki,egész jó áron van.Köszönöm előre is a segítséget!
-
python1
veterán
Másik rendszert nem kímélő film a hét mesterlövész,nálam jelenleg az viszi a pálmát.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #148116 üzenetére
A mozis torzítás minimális, nagyon okos soft limitereket építenek az erősítőkbe, a hangszórók pedig tényleg elbírják, amit rájuk írnak.
Tessék, itt egy mérés a mozik mozijáról, a Dolby saját referencia terméről, ez talán épp a center:
A mérési technika teremtípustól és eszközparktól függ, csak a mikrofonok elhelyezését egy napig tanítják, fél óra szokott lenni csak a kipakolás... Moziban nincs közeli mérés, és egyébként nem is alkalmas a terem zajainak kiszűrésére. Impulzusválaszt néznek, ez azt jelenti, hogy az eredmény sok függőleges kiemelkedés, a legmagasabbtól balra a torzítás, jobbra a visszaverődések, és ezeket lehet szűrni, de közel sem ilyen egyszerű, mert a visszhang is torzul, illetve az oszlopoknak van szoknyája, ami belelóg másik oszlopba... Ennél közelebb nem kerülhetsz a hangszóró süketszobai értékeihez vagy a terem meghatározásához, illetve ez a mérés a fázisokat is kimutatja.
-
Dorian
félisten
Meglepetés:
Tegnap megnéztük a Terminator 2. remasterelt verzióját. Penge kép, és meglepetésemre penge hang. Persze a hang az akkori időknek megfelelően kicsit nyersebb és részletekkel nem túlzsúfolt, a térbeli keverés és a dinamika nagyon ütős. -
alphamooncam
őstag
válasz
VoidXs #148112 üzenetére
Több kérdésem is lenne!
Jellemzően mennyi az a torzítás amit a mozikban mérni lehet?
Csak kiváncsiságból egy diagrammot be tudnál szúrni?
Másik ami még érdekelne a mérési technika.
A közelmikrofonozott mérés során (pár cm) kapott eredmény a szoba, terem adottságait, tulajdonságait nem rögzíti.
A hallgatási pontban, területen mért viszont igen.
Ha az utóbbiból kivonjuk az előbbit megkaphatjuk a helyiség "hangját" , válaszát jól gondolom?
Ha igen, azzal sokkal egyszerűbb kezdeni valamit, mint más módszerrel nem?
-
alphamooncam
őstag
válasz
kelna91 #148113 üzenetére
Portzajt nem hallok normál használat közben.
Onkyo TX-RZ820-nak RCA kimenetei vannak, nem XLR. A kettő technológia nem ugyanaz. Feszültség is más amin dolgoznak, illetve nincs "hibajavítás" és ez probléma, mert ugyanúgy összeszedheti a zajt, mintha erősített jelet hangfalkábelen küldenéd ki a passzív hangsugárzóhoz.
Ha már XLR képes fogadó hangsugárzókkal tervezel, illene a kiszolgálást is ilyen minőségben illeszteni.(szerintem)
-
kelna91
senior tag
válasz
alphamooncam #148100 üzenetére
Ez a felállás nagyon szimpatikus! Csak az AVR egy kicsit drágácska.
A legolcsóbb, amit találtam, és vannak pre kimenetei, az Onkyo TX-RZ820, és az is 300k, ami jócskán több, mint amennyit szánnék rá. Olcsóbb nincs esetleg?
Van persze más lehetőségem is. Az eddigiek alapján ezek a verziók élnek:
1. olcsó AVR passzív hangfalakkal -> 5.1.2, de korlátozott a hangminőség (kb. 560k) (Onkyo TX-NR575, Klipsch R-15M-ből két pár, R-14S, R-25C, R-10SW)
2. drága AVR aktív hangfalakkal -> 5.1.2, jó hangminőség (kb. 640k) (Onkyo TX-RZ820, JBL LSR310S, 5 db JBL LSR305 + a két meglévő)
3. nincs AVR, csak hangkártya és aktív hangfalak -> 5.1 (kb. 250k) (JBL LSR310S, 3 db LSR305 + a két meglévő)Mondanom sem kell, hogy a 3. tetszik legjobban az árát tekintve. Csak egy subot és három LSR305-öt kellene még vennem, és lenne egy elég jó (ugye?) 5.1-es rendszerem. A másik két verzió árát nézve el tudom engedni azt az Atmost egyelőre, főleg, hogyha a hangminőség nem is lenne jobb pl. az első lehetőség esetében.
Egy bajom van csak, hogy a PC hangkártyából nem balanszírozott vonalon menne a jel a hangszórókba, márpedig én nem akarok zúgást-búgást hallgatni. Erre megoldás lehet, ha vennék pl. egy Focusrite Scarlett 18i20 audiointerfészt, és abba már balanszírozott vonalon, TRS csatikkal köthetném be a hangfalakat. De még mindig van egy probléma. Hátulra azok az LSR305-ök elég nagyok és hátul portoltak, márpedig a jobb hátsó továbbra is sarokba kerülne. Mit lehet ezzel kezdeni? Vegyek más gyártótól elöl portolt hangfalakat? Ettől eltekintve ez a megoldás eléggé tetszik. Az interfésszel együtt kijönne 400 ezerből. "Csak" 400 ezerből!. És a házimozis kalandjaim azzal a mondattal kezdődtek, hogy "Kéne egy olcsó soundbar..."
Azért még azt megkérdezem, hogy egy erősített jelet nem lehet valahogy vonalszintre visszagyengíteni? Mert akkor egy olcsó erősítőt használhatnék Dolby dekódernek, és menne az Atmos aktív hangfalakkal. És a hátsó hangszórók problémája is megoldódna, mert vehetnék kompakt passzív hangfalakat oda (Klipsch R-14S).
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #148111 üzenetére
Igazából az algoritmus kész, random zajra így működik:
Tesztelve is volt már, közel ugyanazt adja eredménynek, mint a REW. Azért csak közel ugyanazt, mert bár az algoritmus ugyanaz, itt (még) kimarad az IR ablakozási fázis, ami kiszűri a torzítást és a visszaverődéseket. Az első verzióban sem lesz benne, mert egyrészt rosszul automatizálható (a REW pl. fixen beállítja egy elég magas értékre), másrészt elsősorban nem házi használatra készül. Ezzel mozikban fognak Dolby cuccokhoz konfigfájlokat generálni, ott azért a torzítás általában elhanyagolható, a visszaverődések pedig nagyon jól szűrhetők. Majd ha az a rész kész, foglalkozom az EQ APO exporttal, így azt mondanám, hogy e hét végén lesz csak kész.
-
BBéci
legenda
válasz
Quetz #148105 üzenetére
Nem biztos, hogy jó ötlet az eredetileg centercsatornára kevert hangokat a frontsugárzókon megszólaltatni. Nekem sokkal jobban tetszik ugyanannak a konxertfilmnek a sztereó sávja, mint amikor az erősítő alakítja a TrueHD-t kétcsatornásra. Megndegyik hangszórón csak az szóljon, amit a hangmérnök oda szánt.
-
WaterWave
veterán
Én azt mondom, hogy mindent a megfelelő hdmi kábellel kell összekötni és akkor az embert nem érheti meglepetés... kép és hang át fog rajta menni (tv - avr - lejátszó)
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Hohocali #148107 üzenetére
Azt mondtad, hogy meg kell csak írni, én megírtam.
Egyébként az MPC tudja például a nyers Auro-t (14 csatornán, analóg), de ilyen anyagból összesen 3-at tudtam szerezni. Ugyanez a helyzet a különböző, valóban tömörítetlen több, mint 8 csatornás anyagokkal, az audio-váltó oldalon állíthatod be a csatornakiosztásod.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Hohocali #148103 üzenetére
Hogy mi nem akar összejönni?
(#148105) Quetz
em sokáig lesz annyi idő, dolgozok egy teljesen automata (azért paraméterezhető) bemérőn, ami a REW folyamatot automatizálja, akár csatornánként 1 másodperc alatt is kész, illetve egyetlen FIR EQ-t használ, ami a fázisokat is pontosan megtartja. Ha minden terv szerint halad, akkor jövő hét végén már letölthető lesz.
-
Quetz
őstag
válasz
kelna91 #148099 üzenetére
Miért olyan rossz az R-25C?
Ugyanakkorák a hangszórók, majdnem mindenben megegyeznek.
Milyen autógumit használnál, kínai Linglongot, vagy mondjuk Micheline-t? Méretre megegyeznek... De ez valószínűleg a válasz a kérdésedre: "The R-25C will match your bookshelves better. The RP series have the tweeter changed to be less bright/hard that the regular reference line."
A legjobban viszont azzal jársz, hogy ha szereted a LSR305 hangját, akkor beraksz centernek egy harmadikat. Hogy szükséged van-e centerre, az attól függ, milyen távol vannak a frontjaid. Nekem 2 méterre voltak az álló hangfalak, próbáltam centerrel és anélkül, de nem sok különbséget véltem felfedezni. Miután eladtam az 5.0-t, a vevővel madarat lehetett fogatni, hogy milyen jó, hogy van center és középről szolnak a hangok. Nála viszont 3-4m közötti távolságra álltak a szélső front hangfalak.
ki lehet hagyni az AVR-t, de valószínűleg nem lesz Atmos, vagy legalábbis nem mostanában, cserébe viszont sokkal jobb hangminőséget kapok
Arra számolj, hogy ha PC-t használsz processzorként, akkor nem garantált a jobb hang, azért sokat kell melózni. VoidXs szerintem több tucat, vagy akár több száz filtert is használ, amivel a hangot a saját izléséhez alakítja. Ehhez pedig kell egy mérőmikrofon és idő, amit rászánsz a tuningra. -
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #148100 üzenetére
Tudja = tudja bitstreamelni, nem dekódolni. PC csak fejhallgató esetén tud analóg Atmost kiadni.
-
Hohocali
aktív tag
válasz
alphamooncam #148102 üzenetére
Haladó szinten - és ha tényleg hobby a házimozi valakinek (értsd: foglalkozni is szeret vele, nemcsak gyorsan összedobni, és kész) - akkor itt nemigazán beszélhetünk költség korlátról. Így a "kevesebb, de jobb" nem állja meg a helyét. Értsd: ha az 5.1 rendszer helyett 7.1-et akarok, akkor semelyik komponensből se választok gyengébbet, mert több kell. Max. majd később bővítek. És szorosan ide tartozik a nemrég említett bizonyos szint plafon, ami fölé nem igazán érdemes menni. Ha eléred ezt, akkor már elvi szinten sem áll fent, hogy ha kevesebbet vennél, akkor jobbat vehetnél.
Természetesen belátom, hogy ez anyagi kérdés is, de amíg nálunk a cégnél pl. pár műszerész a legdrágább telefonokkal rohangál, aztán amikor elvesztik, vagy leejtik, akkor egyből vesznek egy újat, addig ezt nem tudom komolyan venni.Hogy az Atmos kinek mit nyújt? Szerintem nagyon jó, a probléma a forrásokkal van. De ha holnap kijön egy film tök jó Atmos hanggal, honnan fogod tudni, ha nincs Atmos-od? Saját véleményem, hogy az Atmos többet ér bármilyen kábelcserénél (kiindulási alap valamilyen jó ár/érték arányú kb. 1000Ft/m kábel). Mennyit "feccölnek" ebbe az emberek? A mai AVR-ek támogatják az Atmos-t, mennyibe kerül 2db plafonhangfal?
Szoftveres gond a környezet. PC-n a nagyon közelmúltig nem volt Atmos. EQ APO támogatja a plafon hangfalakat? Win10 hangfal beállításokban meg se lehet szólaltani teszt jellel a hangfalakat, ha Atmos van kiválasztva, stb. Pedig milyen egyszerűnek tűnik, csak programot kell írni rá, meg rárakni a hangkártyára még egy jack csatlakozót, de valahogy ez csak nem akar összejönni...
-
alphamooncam
őstag
válasz
Hohocali #148101 üzenetére
Fején találtad a szöget !
Mindenkinek magának kell eldönteni, hogy több hangsugárzót akar, vagy kevesebbet, de esetleg jobb minőséget ugyanannyi, vagy kevesebb pénzből. (Senkit nem akarok megsérteni, nekem ez a véleményem, anno kaptam is az elképzelésemért, mert nem fért bele az "átlagba")
Nem vágyom olyan extrára (atmos), ami hmmm... nekem nem ad látványosan többet (?!), ezt mindenkinek magának kell eldönteni merre indul, lehetőleg még mielőtt belefeccöli a nagylóvét.
Senkit nem akarok lebeszélni az atmosról, ha az kell neki!
Milyen szoftveres gondra célzol?
-
Hohocali
aktív tag
válasz
alphamooncam #148100 üzenetére
A PC-s Atmos-szal nem(csak) szoftveres gond van, hanem hardveres is. Hogyan viszel ki mondjuk 7.2.4-et analóg jellel?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Proxmox VE
- Személyesen Zuckerberg toborozza a szuperintelligenciát építő AI-csapatot
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- TCL LCD és LED TV-k
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Elektromos cigaretta 🔞
- Ingatlanos topic!
- Apple MacBook
- Kuponkunyeráló
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Samsung Galaxy A34 5G 128GB mobiltelefon garanciával hibátlan működéssel
- Eladó ÚJ BONTATLAN Honor Magic6 Lite 8/256GB fekete / 12 hónap jótállással!
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- 15db töltő egybe (65W + 90W) kerek végűek (ELKELT)
- Bowers/Wilkins Px7 S2 fejhallgatók
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest