Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rp526
aktív tag
válasz
Quetz #189950 üzenetére
Az 1/4 szélesség és magasság pont a vászonnál sokszor egybeesik a L+R frontokkal LCR-nél. :/ Én is agyaltam már ezen, hogy L SUB C SUB R, vagy LCR és fektetve lentre két SUB, de akkor meg a vászon kettévágja, nem mintha számítana am.. de akkor meg a földön van. Hátul a magasság miatt semmi gond a SUB-okkal.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Quetz #189940 üzenetére
A még profibb megoldás azon alapul, hogy ezt figyelembe véve húzod fel a falakat, sőt a plafont és a padlót is. Már a mintázatnál is az akusztikai funkcionalitás az elsődleges, pl beugrók, szellőzők helye, stb. A link is csak sebtapasz, de legyünk őszinték, hogy otthon senki nem fog kommitálódni már ebbe az irányba sem.
-
python1
veterán
válasz
Quetz #189267 üzenetére
Nem, de nem is kell annyi, nálam egyelőre 4db van, elől 2db hátúl szintén, de pontosan úgy lőtem össze mint a leírásban, és működik.
Később ha meglépem az akusztikusan áteresztő vásznat, kap még 2db szubot passzív membránnal így 6db lesz a frontoldalon, hátúl 2 db aktív lent fordított bekötéssel, és 2db passzív kb 180cm magasságban.
KP
Azon már átrágtam magam, de ez itt sokkal egyszerűbb megérteni a kivitelezés egy másik része, de az is egyszerű. -
VoidXs
nagyúr
válasz
Quetz #189246 üzenetére
Azért a miértjét tegyük hozzá, vagy legalább egy jó játékot, hogy tényleg hallunk-e dolgokat.
-
Khaosz55
addikt
válasz
Quetz #188967 üzenetére
Elav vela FS409 a front 89dB érzékenység 4 ohm, 3.5 méter távolság. Szóval elég neki a Audiophonics a 250W teljesítménnyel, és már 94dB hangerő körül harsánynak éreztem a hangot, pedig aztán az még nem a vége.
"Az AVforums írják is, hogy "Rotel are not fully balanced the RCA and XLR are joined internally."
Ez való és igazolható hogy Fake a Rotelen az XLR ? Vagy ez csak egy fórumos mende monda ? Ha így van akkor RCA-n keresztül 6dB-vel hangosabbnak kell lennie ?Nem értek hozzá de ha jól értelmezem 4 ohm balanced input esetén 250W a teljesítmény Hypex esetén 1.66V-nál.
Rotel esetén meg:
Ha jól értem akkor a Hypex 1,66Vrms-el kihajtható a Rotel meg 3.8V-al? Ugyanis a Hypex estén balanced input van megadva az érték. -
-
spiky03
veterán
válasz
Quetz #188848 üzenetére
Ezért volt nekem is fura, pedig így volt.
Az angol hang sokkal halkabb volt és mintha nem is lett volna benne annyi részlet, mint a magyarban. De vsz csak azért hallottam ott több részletet, mert angosabb volt a magyar hang.
Mindegy, megoldottam, magyarul néztem.De lehetséges, hogy valami nincs jól beállítva a PC-n?
Mondjuk MPC-HC-ben is és KODI alatt is halkabb volt, sőt még BT fülessel is. -
Gino20
őstag
válasz
Quetz #188755 üzenetére
"Nem a csatornánkénti korrigálásra gondoltam, hanem a master volume-ra."
HTP-n a kimeneti feszültségszintet beállítom pl 3V-ra (jelen példában teljesen mindegy mennyire) majd rákötöm a Trinnov (gain: 19dB) végfokot és a Tangent végfokot (gain: ? 26..28dB), akkor ugye az fog történni, hogy a Tangent jóval hangosabb lesz azon az 1db csatornán, amit hajtani fog és ezt az extra teljesítményt kell majd lefaragni a többi 8db csatorna szintjére. Ez esetben mindegy, hogy a referencia 0 vagy -10. Nekem a különbséget kell megoldanom. Feszültségszint nem állítható külön-külön egyik-másik végfoknak. Dirac-ban meg a master output az összes csatornára lesz igaz. Ha azt csökkentem Tangent esetén, akkor a többi csatorna szintjét is ugyan úgy egységesen csökkenteni fogja.
Nekem erre jó megoldásnak tűnik az unbalaced XLR, amit ajánlottak. -
Gino20
őstag
válasz
Quetz #188746 üzenetére
Dirac-ban a csatornák teljesítményénél talán csak 10-12dB-t lehet korrigálni szóval, ha pl a 8 csatornából a leggyengébb x% output-al -25dB, de a Tangent pl -10dB, akkor azt nem tudom lecsökkenteni -25dB-re. Már rég Diracoztam. Nem emlékszem pontosan, hogy mennyit is lehet játszani a szintekkel.
Több helyen is a 75dB-t olvastam. Ha 70-re kalibrálok, azzal mit nyerek? -
Gino20
őstag
válasz
Quetz #188721 üzenetére
Szuper, de azért ez már nem túlzás egy kicsit? Vajon mi történne, ha ez a gain érték kicsit magasabb lenne? A SINAD nem tudna 107dB-t "csak" mondjuk 103-at? Gondolom a hallható tartományban nem történne semmi.
#188723Khaosz55: A Procim egy Monolith HTP-1, ami max 4V-ot tud. Amúgy a napokban keresett válaszodra lehet egy ilyen HTP jó megoldás lehetne, ha a Dirac önmagában nem tudja azt amit szeretnél (van az Osztrákoknál). Lehet hozzá venni DLBC-t, de van benne 16 sávos PEQ lehetőség is, ami Dirac-al párhuzamosan is tud futni. Nem tudom, csak eszembe jutott. Na meg valahol 1-2 Monolith tesztelőnek ART is van a fedélzeten csak végül ez a sztori egyenlőre ellaposodott. Lehet a Dirac beintett mindenkinek és egyszerűbbé akarja tenni az ART kezelhetőségét, nem tudni.
Amúgy a végfok 8x200W 8Ohm-on. Táblázatod alapján ehhez 4.5V kellene a 19dB-s Gain esetén.
A manual ezt írja:
"A proper technical way to align the volume is to use the signal generator producing “THX-like” pink noise at -30dBFS. Set the volume control to 0 dB and then adjust the maximum output level until you register 75 dB on an SPL meter."
Ehhez a feszültségszintet 3.5V-ra kellett állítanom, vagyis, hogy a halg poziban megkapjam a 75dB-t. Akkor ez most így nem jó? Csapjam fel a max 4V-ra? de akkor már bejön a képbe ez:
"The minimum distortion is measured with the maximum output level near 2.2v. Higher settings raise the analog gain with the resulting small rise in distortion. "
Azzal, hogy a 0dB "hangerőt" felrakom +22dB-re azzal nyerek valamit?
Nincs bajom a 3.5V-on kapott teljesítménnyel, csak kérdezem.#188724Rolibratyo: Köszönöm az információt.
Trim lehetőség nincs a Tangent végfokon és csak balanced XLR csati van rajta, ahogy a procin is.
Jól értem, hogy az unbalanced bekötéshez olyan végfok kellene, amin van RCA csati, így ott pl feleződne a teljesítmény? -
VoidXs
nagyúr
válasz
Quetz #188707 üzenetére
A crossovert az oldja meg, ha időben egyszerre ér oda a két hangszóró minden frekije, és mivel a Dirac eleve kisimítja őket (GD + delay), ott már bármilyen crossovert használhatsz, nem lesz lyukas. Eleve egy jó delay önmagában elég, nagyon sokat el kell hozzá cseszni, hogy allpassozni kelljen.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Quetz #188704 üzenetére
Egyrészt a "Pistike is csinálja" nem érv, másrészt allpass mélyet tud késleltetni, fix mértékben, max más átmenetben, semmi mást. Ezzel nem lehet érdemben GD-t lapítani, főleg, hogy a GD a mélyeken több. Nem láttam semmilyen Dirac utómérést, amin ennek a nyomát utol lehetne érni.
Másik, hogy én is írtam brute force-t a CUCC 2-be, megengedett allpass filtert, de nem láttam soha egyetlen olyan esetet sem, ahol ezzel a lehetőséggel élt volna, mert bárhova próbálta ki, rontott.
-
Formaster
addikt
válasz
Quetz #188619 üzenetére
Az 8-as szériánál szerintem hatalmas ugrás volt processzorként. Az meg, hogy a 3800-ba is lehozták az all channels preout-ot erősítés nélkül, mindezt izmos preout-al, még audioholics szerint is egy elég jo processzort sejtet magában. Kár, hogy ők nem tesztelték. SINAD méréseken nem szerepelt olyan jól, de nem ebben fog egyedül megmutatkozni a minőség.
-
gabo01
őstag
válasz
Quetz #188611 üzenetére
Több csatornára nincs szükségem a nappali kialakítása miatt nem igazán tudok több hangfalat elhelyezni!
Az ART ha lesz érdekes lehet de egyelőre ez csak álom szerintem.
Az meg, hogy a 4800-at prociként használva érdemes-e egy komolyabb procira (AV40, HTP-1) cserélni nem tudom. Erről megoszlanak a vélemények.
Ki kellene próbálni! -
Gino20
őstag
válasz
Quetz #188436 üzenetére
Ilyenem van
. Az évek alatt úgy látom amúgy sokat fejlődött (Dirac multi DLBC, a kezdeti 3 sávos PEQ már 16 sávos és Diracal párhuzamosan is működik, sőt az ART is valahol a "fedélzeten" van hosszú hónapok óta pár tesztelőnek....). A jelenlegi rendszerem csorba (2.0). Megvan az 5.2.4-hez minden "csak" átépítésre vár a dolog.
Sztereó esetén pazar. Kalibrálva egy vakteszten nem biztos, hogy meg tudnám mondani, hogy pl Arcam AV40 vagy HTP-1 szól, de filmek esetén ennél a csorba rendszernél egyértelmű a különbség. Arcam-al még ennél a konfignál is nagyon rendben volt a dialógus (szinte nem éreztem hiányát a centernek), de Monolith esetén ez nem mondható el. Teszt erejéig bekötöttem a centert is (teszt erejéig, mert életvitelszerűen nem fér el a jelenlegi elrendezésben), nem kalibráltam, nem csináltam semmit csak setup-ban bekapcsoltam a centert is. Nem hozott szinte semmi változást. Nem temetem a Monolithot, mert ha sztereón hozza a kívánt minőséget, akkor talán nagy gond nem lehet, de valahogy az az érzésem, hogy dialógus tekintetében jócskán el fog maradni (ha sikerül átépíteni a rendszert), ami nekem fontos, mert a mozi nekem egy nappali...Számomra az Acurus 1 nappal ezelőttig teljesen ismeretlen gyártó volt, de ezek szerint nincs tovább szóval vagy ezek vannak, vagy 10-20e euróért a Trinnov/Storm/........ légió létezik
-
mimic1979
aktív tag
válasz
Quetz #188272 üzenetére
1. REW-nél a visszamérésnél milyen módban hallgassam vissza? Ugyebár a pure kinyirja a Dirac-ot. Maradjon a movie dolby aztán ennyi?
2. Beállítani 10 különböző crossovert majd DLBC és külön projectként lementeni. Egyszerre 3-at betölteni aztán visszamérés. Majd jöhet a követekző 3 project...
Eléggé macerásnak, időigényesnek találom, de ha nincs más akkor ez lesz.Mekkora lépéseket javasoltok Crossover lépésekre? 5Hz?
Pl: R-820-ból azért kinézek egy 50-55Hz alsó határt és onnan felfelé.
100Hz-ig ez pont 10 project.
Jól gondolom hogy ez lesz a megoldás?4. Nálam a REW Java beállítással fut.
Valaki azt mondta hogy ez így nem működik helyesen. Lehetséges? -
ada19
senior tag
válasz
Quetz #188225 üzenetére
Ezt kivételesen tudtam, köszönöm, a kérdésem szinte kizárólag a 8 Ohm vs 4 Ohmos megadott értékekre vonatkoznak, mert tapasztalatom szerint itt sok a félinformáció, és félretájékoztatás.
Lásd a lenti példámat, pl. Arendal 1961 Monitor, ami gyártó szerint 4 Ohm nominális impedanciával és 87dB / 2.83v / 1m érzékenységgel, hogyan tudom megnézni hogy milyen erősítő megfelelő hozzá?
Ha az itt tanultakból indulok ki akkor érzékenységből ki kell vonni 3-at 4 Ohmos esetén hogy megkapjam a W / 1m értéket, majd kiszámolható az igényelt erősítő teljesítmény és tegyük fel ott nekem kijön 113 W (3 méter, 75+20 dB), azt végfok adatlapján 8 Ohmos teljesítményt/mérést kell néznem, vagy a 4-et?
-
-KP-
addikt
válasz
Quetz #188160 üzenetére
Ezzel nem feltétlen értek egyet, hogy nem lehet. De indokolatlanul kevés ez az érzékenység, emiatt indokolatlanul nagy teljesítményű erősítők kellenek. Egy szem 20 centis méllyel nem feltétlen a 19 és 22hz-es hangnyomást kergetném a slim meg a bookshelf esetén, mert ennek ez az eredménye. De még dupla 20-as méllyel se a 19-22hz-et kergetném, ehhez nagyobb membrán kell értelmes hangerőn. Hogy tovább rontsam a dolgot, a hangsugárzók 4 ohmosak és nincs megadva hogy az érzékenység most W/m vagy 2.83V/m. Valószínűleg utóbbi, és a 2.83V pedig 2 Wattnak felel meg 4 ohm mellett, úgyhogy még csak nem is 84-85dB a W/m érzékenység hanem 81 és 82.
-
python1
veterán
válasz
Quetz #188162 üzenetére
Ez ok, de azt is tudni kell, hogy 90dB èrzèkenysèg alatti dobozokkal mozizni, nem nagy èlvezet, nálam 93dB az èrzèkenysègük a hangsugárzóknak, ès pont elèg a csatornánkènti 120W, ès ez igazi, nem AVR-es.
A DSP- zès így is vesz el valamennyit, van itthon 86dB èrzèkenysègű dobozom, alkalmatlan mozira.
Szóval èsszel kell tervezni egy otthoni mozit, főleg ha nem egèrmozi. -
a347
aktív tag
válasz
Quetz #188125 üzenetére
A Dirac multi bass controllal pipa. Bár ha jól tudom ez már így nem is létezik, mert a Dirac nem szórakozik már külön single- multi bassal. Már csak egyfélét tudsz venni.
Azt nem tudom mennyit befolyásol, hogy a kalibráló mikrofon felfelé vagy előre néz a kalibrálásnál. -
Formaster
addikt
válasz
Quetz #188092 üzenetére
Melyik Watt csak egy szám? A maximális felvételt kötelező megadni, az üresjáratból számolhatunk és akkor megérkezünk oda, hogy 500W-ban egyetértünk ami marad zenei teljesítményre. Az A/B osztály kb 60-70% hatásfokával 300-350W lehet meg peaken. Ha 2x120W kell a frontokra, akkor maradt 110W headroom a maradék 3/5 vagy akármennyi csatornára a legjobb esetben, de csak peakre. Kötve hiszem, hogy 30W elég lenne a háttérsugárzónak a 4/2 méteres átlagos szoba esetén, de jó példa volt, pont ilyen a felállás nálam is.
Már pedig mikor nem elég, meg is érkeztünk oda, hogy akkor innen, vagy onnan fog elvenni, amit ki is lehet hallani, aztán mikor már szépen felmelegedett azt érzed, hogy a film utolsó harmadában fokozatosan csökken a teljesítmény. Nem sok ilyen film van ma már, ami ennyire megdolgoztatja a rendszert, de tegnap direkt letoltam rajta egy Dűnét referencia hangerőn Atmossal és azt kell mondjam, hogy többet nem szórakozok AVR erősítéssel. Ennyit megérdemel a hangmérnök
-
Formaster
addikt
válasz
Quetz #188089 üzenetére
Nincs megadva a trafó konkrét mérete, de mire lehet következtetni? 660W a maximális teljesítmény felvétel, 100W az üresjárati. Ha hozzá számolunk ezt azt, HDMI vezérlést, hangprocesszort, máris alig marad 500W a zenei teljesítményre. EGY A/B osztályos erősítő kb 70% hatásfokú, vagyis az 500W-ból marad kb 350W maximális zenei teljesítmény, amit csak peakre fog leadni, hogy ne melegedjen túl. A 350-et oszd el mondjuk 5 csatornára és maradt 70W, de ez egy 8Ohmos szett esetén inkább az 50-60 között lesz. Ez optimistább is a gyári specifikációhoz mérve, ahol 2 csatornán, 8 Ohmon 2x105W-ot ad meg.
-
mandju
senior tag
válasz
Quetz #187868 üzenetére
Csak egy kis szösszenet az idei Cedia-ról. A trinnov WF Best of Cedia díjat nyert.
Nem gyenge elektronikával... és hangsugárzókkal. Na és persze megfelelő akusztikai kezeléssel.Engedtek egy rövid betekintést a színfalak mögé. [link]
És a kábelezés...
El sem tudom képzelni, mi lett volna, ha a kábelezésre is fordítottak volna energiát... -
-
I'am Dony
őstag
válasz
Quetz #187786 üzenetére
Ez nálam ott dőlt meg, amikor a Denon 3300 ról 4500 ra váltottam anno. Nagyon vártam, hogy mennyivel jobb lesz, újabb, drágább, ajnározták. Tehát egy újabb, drágább, "újdonságként fényesebben csillogó" eszköz volt előttem a régi mellett. Hát elmondom óriási csalodás volt. Nem hallottam bele, hogy mennyivel jobb, -pedig ugye bele kellett volna. Nem hetek múlva hasonlítottam össze őket, hanem egymás mellett. 1 hét után mindkettőt eladtam.
Lehet hivatkozni bármilyen videora, ha valami valóban elörelépés azt hallod, ha nem vagy süket vagy elfogult. Vagy maradsz a táblázatok szintjén és soha nem tapasztalod meg, hogy van feljebb. -
-KP-
addikt
válasz
Quetz #187726 üzenetére
Na de ha már mérés, akkor legyen mérés. Ugye ezt hiányolod. Azt csak mellékesen jegyezem meg, de elég beszédes, hogy az Audioholics - ami szinte mindig mindent mér - , sem a Denon 3800, sem a Denon 4800 review-ban nem eszközölt teljesítmény mérést. Az Onkyo RZ70 tesztjében meg igen. Illetve évekkel ezelőtt a Marantz 8015 tesztjében is. Itt meg nem. Vajon miért? Erre is van tipped
Na de, legyen mérés.
"The TX-RZ70 was able to muster 118 watts/ch at 0.1% THD+N and 133 watts/ch at 1% THD+N into 8-ohms with seven channels driven. By comparison, the costlier Marantz SR8015 tested 92 watts/ch @ .01% THD+N and 101 watts/ch at 1% with seven channels driven under similar test conditions."
92 vs 118 0,1% ill. 101 vs 133 1% THD mellett. Ez pedig egy RZ70 és egy Marantz 8015 közötti különbség. A Marantz 8015 talán a Denon 8500 megfelelője lehet? Egy Denon 38xx ettől 3 polcal lejjebb levő készülék. Persze csak találgatni lehet, hogy ott mennyi lehet a sok csatornás teljesítmény. De "tippelek" szerintem jóval kevesebb.
-
-KP-
addikt
válasz
Quetz #187750 üzenetére
Mondanám, hogy ezt te sem gondolod komolyan, de sajnos tudom, hogy komolyan gondolod.
Olyannyira van a D+M a Storm/Trinnov nyomában, hogy csillagászati teleszkóppal nézi őket hátulról.
A kapott hang egy Denonos rendszer esetén olyan messze van ezektől, mint Makó Jeruzsálemtől. Ez a SINAD csak egy szám, hogy adott watt érték mellett milyen a jel és a zaj aránya. Persze jó ha ez az érték nagy, önmagában nem garancia semmire, és az se feltétlen gond, ha nem magas az eredmény. Te is tudod, hogy az elektronikákhoz képest nagyságrenddel nagyobb torzítást visznek a rendszerbe a hangsugárzók, a szobaakusztikai anomáliák pedig a hangsugárzókhoz képest is még egy nagyságrend. Ráadásul a SINAD is olyan, hogy az emberi füllel már egy bizonyos érték felett nem is hallani meg a különbséget, persze műszer ettől még mérni tudja. Amir diagramjain vicces,mikor 40-50 ezres kínai dacok vannak a SINAD lista tetején, és valami érdekes módon mégis rogyásig tele van az apró ezekkel a SINAD csodákkal.
-
I'am Dony
őstag
válasz
Quetz #187750 üzenetére
Nincs bennem előítélet egy termék iránt sem. Nagyon szerettem volna a Denont, Marantzot jó áron, mert nyilván nem vagyok dacból a saját bukszám ellensége. Csak soha nem tudta azt amit elvártam. Ezzel szemben az itt szénné fikázott régi Arcam AVR550 mellett elbújhatott akár a 4800H/Cinema 40, de a 8500H is. Ugyanez igaz az AVR 10-21 ig bezárólag, amelyeket itt divat fikázni, mégis nagyságrendekkel jobbak. De mondok mást. Az új Onkyo RZ70 is köröket ver rájuk. Onnan tudom ezt, hogy vegigpróbaltam őket. Nem szines táblázatokat nézgettem, hanem megvettem és kipróbáltam. Elhiheted, hogy jobban esne egy 4800H 1.700 Eur áron mint a többi 2000-3000 körül csak eszemben sincs visszatérni és megint azt hallgatni. Annyira jó lenne, ha egyszer otthon kipróbálnád és hallanád is, de tudom a táblázat....
-
imi4199
tag
válasz
Quetz #187726 üzenetére
"- Abban igazad van, hogy a licensz díjakat is nézni kell, illetve a D+M csoporton kívül is van élet, de az Onkyo/Pioneer céget már annyiszor temették, meg jöttek csőd hírek, hogy inkább a D+M-ben hiszek."
Akinek halálhírét keltik...
Éppen a napokban jelentettek be új modellt, az RZ 30-at, DLBC-vel, amit utólag megkap az RZ-50 is....Ahogy előttem szólók írták, ugyan azért a pénzért erősebb techinkát ad az Onkyo/Pioneer, ezt megtapasztaltam...., érdemes meghallgatni....
-
-KP-
addikt
válasz
Quetz #187711 üzenetére
Nyilván a max 0.9V behatárolja mit lehet használni, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne ilyet találni. Jónéhány végfokon van input sensitivity kapcsoló. Viszont egy Arcam esetén, ha nem a legkisebbet veszi, nem biztos, hogy feltétlen kell végfok. Egy Arcam AVR-nek 1.5kW áramfelvétele van. Pont ennyi az 5 csatornás Emo XPA végfokomnál is. Kigyűjtöttem Denon 3800 660W, Denon 4800 710W, Denon x6800 750W, Denon X8500 900W, ugyanennyi az októberben megjelenő Denon A10H, Denon A1H 1100W. Ehhez képest Onkyo RZ50 850W, Onkyo RZ70 1095W. A vele egyenértékű Pioneer ugyanennyi és mindkettőhöz fullos teljes sávszélességű Dirac jön, amit a Denonhoz még meg kell venni. Csak a DLBC fizetős, a Denonhoz viszont az alap Diracot is meg kell venni pluszba. Nem véletlen mondják, hogy azonos ársávban sokkal dinamikusabb, erősebb Onkyo AVR-t lehet venni, mint Denon-t. Egy Arcam pedig még ezektől is erősebb.
-
python1
veterán
válasz
Quetz #187686 üzenetére
Most arra gondolok, hogy bárkinek elérhető közelségbe került olyan mérhetetlen tudásanyag, amiből bőven bárki tud késziteni magának, egy profi moziszobát, aki akar.
Mondjuk, ha ez 15-éve így lett volna már, régen nem itt járnánk, vagyis jóval kevesebb pénzből tudtunk volna építkezni. -
xxlongikaxx
aktív tag
válasz
Quetz #187612 üzenetére
Hangfal epitesben elegge otthon vagyok, epitettem, mertem mar jo parat, hangvalto tervezessel egyutt.
Ket dologban tevedsz, a baffle meretezes eleg fontos, ezert az aranyokkal is kell torodni, persze ez valtoval orvosolhato valamennyire.
Amit felraktal kepet, en sosem tennem igy fel a falra mert teljesen rossz lesz az iranya. En gondolkodtam azon hogy pontosan kiszerkesztem a dobozt a helynek es iranynak megfeleloen de aztan elvettem az otletet mert nekem a nappali plafonja nekem nem egy sikban, illetve ha felesegem kitalalja par ev mulva hogy rendezzuk at a nappalit akkor ujakat kene epitenem. Igy egy tartotval teljesen betudom loni az iranyt. -
Squirrel
őstag
válasz
Quetz #187617 üzenetére
Hallgatói pozícióhoz igen, amúgy jobbra semmi nincs, bal oldalt meg a fal. De érdekes módon, au Arc genesis is így mutatja a subok elhelyezését 2 esetén (csak a frontoktól kifele nem befele) illetve megneztem jópár tesztvideot, ott is a frontok mellett volt a két sub. Meghallgatom áthelyezve.
-
Smiley
addikt
válasz
Quetz #187520 üzenetére
En elso kezbol tudom milyen, nalam kb 1 evig nem volt villany a lakasban, mert nem volt eleg penzem ahhoz, hogy normalisan be tudjam fejezni. Addig hosszabbito meg allolampak sora volt a lakasban. Viszont a falakban ott volt mar minden rendesen behuzva, csak nekem nem kellett gagyi szerelek meg gagyi vilagitas.
-
mimic1979
aktív tag
válasz
Quetz #187429 üzenetére
Igen ezt tudom hogy nem tartalmaz célgörbéket. A MiniDSP korrekcióját egy fórum társ rakta össze amit REW-el mértünk vissza. A miniDSP mellőzését más is mondta illetve volt aki azt mondta hogy maradhat max csak javít rajta. A célgörbe betöltése ok. Az utána való módosításokkal van gondom. A helyes crossover beállítás sal. A függönyt hova állítsam a képek alapján? A subnál nincs meredek vágás - ezt is ajánlották. MiniDSP belül egyszerűen be tudom állítani -48db/oktáv 120db.-nél?
Crossoverre az útmutó szerint pl. a center helyes crossover pont.
51Hz-nél esik be 0-rá. Azaz 51*2 = 102Hz lenne a helyes? -
mimic1979
aktív tag
válasz
Quetz #187424 üzenetére
Nem is értem. Egyszerűen több, néha már túl sok effekt. Bár a két slot közül az egyikben lehetne az audessey de már be sem mértem a legutóbb, ergo csak a Dirac van betöltve. Elvileg itt is csak szűrők vannak, de az is lehet hogy a célgörbe. Lehet, hogy a Dirac alá bemásolom az Audessey célgörbét és meghallgatom. Ebből adódik az is hogy a Dirac szerintem kissé néha kevésnek tűnik, de sosem esik át a “ló túl oldalára”. A célgörbe szerkesztését már-már elengedtem, mert nem vagyok biztos hogy jó úton járok. A fórumról volt segítség a MiniDSP beállításában távoli asztallal, aztán némileg megváltozott a szoba illetve a láda is odébb került mintegy fél méterrel és neki láttam az újra mérésnek. Közel nem tudtam olyan eredményt elérni mint segítséggel. Szóval ez màr nem az a kategória hogy bedugom a mérőmikrofont aztán néhány vuty-vuty és kész is.
-
python1
veterán
válasz
Quetz #187133 üzenetére
+1
Nálam sajnos a legalsó ábra frekvenciamenete érvénzesül, szinte teljesen azonos sajnos, ezért is van nálam 4db szub.
Ha csak hátul van 2db, akkor keletkezik némi kioltott tér a frontok és a szubok között, viszont ha elöl is van 2db, akkor szépen összesimul, szubot relative könnyebb EQ-zni, igy viszont a frontokat korrigálás nélkül tudom hallgatni teljes dinamikatartományban. -
Squirrel
őstag
válasz
Quetz #187009 üzenetére
Érdemesebb akkor direkt proci helyett pl a cinema 40-et megvenni? Miert jobb, ha az hajtja egy processzor helyett?
Ok, közben tovább olvastam.
Gondolkozok tovább.
Szekrénynek hátulja nem lesz, tetején lehet lesznek rácsok. Illetve aktív hűtésen is gondolkodok, ahogy olvastam, mind az emotiva, mind a marantz szeret melegedni. Az rmc-1- nek még mindig lassú és bizonytalan a szoftver része?
-
python1
veterán
válasz
Quetz #187013 üzenetére
Mondjuk itt elmondják mik a különbségek, ennél jobban nem lehet érzékeltetni.
Nálam még a PC processzáláshoz is hozzátett, igazából egy PC segitségével bármit megtehetünk a kombóval, dinamikában, rugalmasságban mindenképpen, és nem kell hozzá agysebésznek lenni.
Másik, hogy használtban egy ilyen processzor ár-érték bajnok. -
VGYke
addikt
válasz
Quetz #186991 üzenetére
Itt írtam a problémámról, hát ha elmúlik a megfejthetetlen hiba... Vagy ez a hiba nem valószínű hogy "szoftveres"?
-
Cseneles
őstag
válasz
Quetz #186705 üzenetére
Heimkinoverein oldalon van egy tanulmány ahol sub meghajtására tesztelnek végfokokat. A D osztályu erősítők nagy része 30ms ig tudja tratani a teljesítményt majd beesik 50%-ot. Ugyan ez AB osztály esetén -20%.
D osztálynál nem tudom már pontosan mit teszteltek viszont elmékeim szerint egyik 4x2500w teljesítményű volt. AB esetén a the t.amp Proline 3000 és a Pronomic XA-1400 amiről szó volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Vicces képek
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Elektromos autók - motorok
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Hamarosan megjön az ASUS házak új zászlóshajója
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3026, 91% Akkumulátor
- Olcsó Notebook! Dell Latitude E7280! I5 7300U / 8GB DDR4 / 256GB SSD!
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- ÚJ Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Essential robotporszívó feltörlő 2db 1999 Ft
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest