Hirdetés
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- iPhone topik
- A piac legerősebb kameráját ígéri a Xiaomi 17 Ultra
- Apple Watch
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
veterán
válasz
Morris
#70700
üzenetére
Na ez a felni jol nez ki!
Egyenesben nagyon sok ero es durva gazkezeles kell az osszkerekes elforgatasahoz, de kikanyarodasnal az S4 is rendszeresen el szokott forogni, ha lenduletesebben startolok (hatso ivbelso kerek - anno a Passat is tudta, ha nagyon felfujtad, ennek nyilvan kevesebb erofeszites a dupla powa miatt, viszont ezek meg Torsenes rendszerek) -
Morris
veterán
Az első négyévszakos gumim az Apollo Allnac 4G volt. Ez nyikorgott nyáron a kanyarban. Nem bírta a forróságot.
Aztán lett két szettem. Őszre, télre, tavaszra Goodyear vector 4s gumit vettem. Nyárra pedig GY Eagle F1 A6.
A 4s gumi pár hónapja ebben a takony időben elforgott egy kereszteződésben. Hirtelen indultam, kis emelkedő is volt. Ez nem tetszett az első kerekes autónak.
Most az audin hankook téli van. Szerintem még az amit a gyártáskor ráraktak. 4 éves, van mintája is, de még nem sikerült elpörgetni szerencsére. Jó az összkerék.
Ennek ellenére tartok a nyikorgástól. Egyrészt azért mert ballonos a méret. Könnyebben deformálódhat.Amúgy ezt a felnit szeretném az autóra: 83A 601 025 B

Gyári audi sport. Erre menne egy jó négyévszakos. Remélem télálló.
A jelenlegi téli garnitúra árát meg beforgatám a fenti szettbe. -
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
Dorien
#70696
üzenetére
Jó, de ha nem keresed a határokat és nem köridőket hajszolsz, hanem csak átlagos utcai használatról van szó, nem kell félni a 4S-től kánikulában.
Öreganyám jutott most eszembe, ő mindig attól fél, hogy nem fog hazaérni a mobility scooterével. Ebből van benne 2, nem is öregek, és folyton a töltőn lógatja. Még ha csak a fele is maradt meg az eredeti ~20 km-es hatótávnak, akkor sem értem, miért nem elég neki, mikor 1 km-nél messzebb úgy sem megy vele. Persze, az esély nem 0, de a gyakorlatban sokkal inkább vélt, mint valós az a félelem.

-
Dorien
veterán
válasz
Morris
#70692
üzenetére
A 60 fokos aszfaltot annyira nem szereti.
Őszre, télre, tavaszra kiváló a négyévszakos, de egy forró nyáron sokkal jobb a nyári gumi.Amúgy felkerült a 185/60 R15 Laufenn G Fit 4S a Citroen C3-ra. Eddig kifogástalan, remélem ilyen is marad... DOT 1025, viszont érdekes, hogy Made in China, nem Hungary.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Tsebacsi
#70690
üzenetére
nagy "gázra" (EV) sem érzem, hogy egy helyben kaparna az autó
Gyanítom, voltak olyan okosok a BMW mérnökei, hogy úgy programozzák az autót, hogy ne azonnal engedje rá a csúcsteljesítményt az abroncsokra, ha a kedves user on-off kapcsolóként használja a pedált.
Belső égésűeknél meg azon is el lehet mélázni, hogy mekkora a hajtási veszteség, illetve adott sebességi fokozat hogyan és mennyire módosítja az áttételt. Sőt, az is gyakori, hogy a motorvezérlő 1-2-ben visszafogja a teljesítményt.
Simán előfordulhat, hogy az én butuska és feltehetően gyengébb MiTóm 1-esben több nyomatékot enged az első kerekekre rajtoláskor, mint Morris Quattro Q3-asa. Ennek eredményeképp nálam csak kipörögnek, és utólag szedál le az ASR, az Audi pedig okosan egyensúlyozva a tapadásvesztés határán (torque vectoring meg miegymás) csak elindul és megy, még akár kevesebb Nm-rel is adott pillanatban.Lényeg a lényeg, a lóerők és nyúlmókusok önmagukban nem számítanak annyit, és ha jól van hangolva az egész rendszer, előrébb jutsz. Szó szerint.
Lefekvés előtti agyfárasztás.

-
rbalint88
veterán
válasz
Morris
#70692
üzenetére
Hat en most acegesre is magamnak 4S-t rakattam - Pirelli SF3-at rendeltem, Conti ASC2 lett vegul szallitasi okokbol, legalabb kiprobalom ezt is. Eddig teljesen rendben levonek tunik. !Emlekeim szerint! a TS870 kocsit tapadosabb, de ez is jol fog es taladashataron is jol kontrollalhato, szepen veszt tapadast. Pirellik emlekeim szerint ilyen helyzetben rosszabbak, kis sikitas es game over, semmi csuszimuszival jelezzuk, hogy vege van
michelin is elobb taknyol, mint dumalna. -
válasz
Morris
#70683
üzenetére
Most vettem egy 523LE-s autóra conti 4S-t. Teljesen rendben van. Itthon nagyon nem lesz hó vagy minimális, hópihe hegycsúcsok megvannak külföld miatt, nagy "gázra" (EV) sem érzem, hogy egy helyben kaparna az autó.
Tény, hogy 2,5t miatt kopni fog, de nem hajtom úgy mint egy sportautót. Szerintem bátran vehető.
Erre egy szett felni heroin árban lenne gumizva. -
Morris
veterán
válasz
grizlisandor
#70679
üzenetére
Nem olyan erős ez. Egy helyben elforogni biztos nem fog.
Qru: Nyárra egy Kumho PS72 vagy Falken FK520 bőven elég lenne. - Ránézek mindjárt.

rbalint88: CC3 nincs ebben a méretben (de lehet, hogy csak így télen nincs). Nyilván nehezebb az autó, de a futott km se sok. Max tényleg 15k/év. Nézegettem a GY 4SG3n3-at is, de a peremvédő hiánya nagyon zavar. Nem értem, hogy nem fér bele az árba. Hülye formája van így a keréknek.
A Bridgestone nagyon szimpi. Tudom, hogy kopós, de anno volt olyan gumma és nagyon szerettem. Nyilván az sem egy erőgépen volt (75Le
) -
rbalint88
veterán
válasz
Morris
#70678
üzenetére
Azert azon az auton jobban fog kopni a gumi, mint a Sportsvanon
Hasznaltban en nem gondolkodnek azutan, hogy iden egy 3,5 eves es egy 4 eves garniturat dobtam el amiatt, hogy szetrepedt. Ha nagyon durva teli korulmenyek koze nem akarsz menni, akkor szerintem egy Conti ASC2 vagy Michelin CC3 (bar nekem pont mindket eldobott garnitura Michelin volt) vagy Pirelli SF3 (ez kerult fel a CC2 helyett).
De akinek garazsos az autoja, ok is azt mondjak az utobbi idoben, hogy a tapadas az nem az igazi mar nekik sem a 4-5 eves gumikkal. -
-
-
BaLee
addikt
Van tapasztalatok kártyúkár után útkezelő kártérítéssel kapcsolatban?
24-én délután (mikor máskor...) egy szűkebb útrészen kihajtott a parkolóból egy kocsi én szemben én meg lehúzódtam a padkára, hogy nyugodtan elférjünk, ahol egy izmos kátyút fedett az esővíz. Ettől függetlenül nem gondoltam, hogy bármi problémát okoz de fél perc múlva felvillant a guminyomás jelző figyelmeztetés...
Azóta sem láttam, hogy milyen defektem van, hallani, ahogy jön belőle a levegő de pár km-t lehet vele menni ha mini kompenzátorral felfújom 1.5 barra (tovább nem megy, mert ott már annyit ereszt amennyivel fújná fel...).Természetesen a város összes gumisa kivette már a 24-ét is, meg a szombatot is (még azok is akik szombaton egyébként nyitvavannak) holnap kellene indulni hosszú útra a kocsival, mert ezen van matrica. Délelőtt teszek egy próbát azért hátha találok nyitva gumist.
Mivel defekjavítóm van amit nem fújtam bele és emelőm nincs így nem tudtam megnézni mi sérült, így kívülről nem látszik semmi. Mondjuk ha a felni azt holnap úgysem hiszem, hogy meg tudják oldani.
-
válasz
tboldi
#70663
üzenetére
Ugyanaz.

A mostani felniket csak fényezni kell. (Olcsó helyen talán 40-50 +szerelés.)Minden szálhúzott (diamond cut, bicolor, stb.) felnire igaz:
- A peremet olcsó javítani, lehúzzák esztergával, talán olcsóbb is, mint a hagyományos fényezett felnit. Utána már nem lesz lakk az esztergált részén, de jól néz ki a javítás helye (egy darabig, akár hosszú évekig is, ha nem kap sót).
- Bárhol máshol sérül esztétikailag, drága lesz javítani, mert egy sok lépcsős folyamat. A teljes felnit - nem lehet csak a sérült részt "megködölni" - lemaratják, alapozzák, festik, esztergálják, végül lakkozák, vagy egy átlátszó műanyag bevonatot olvasztanak rá.
- A sót nem bírják, ezen a szetten is látszik, hogy felmarta a lakkot több helyen.Szvsz a szálhúzott felni egy nem szerencsés divat, bár tényleg jól néz ki amíg érintetlen. (Nekem is volt, van.) Télen használva gyorsan le lehet amortizálni.
-
Morris
veterán
Van egy 235/55 R18-as téli kerék szettem. E mellé vagy e helyett vennék egy 235/50 R19-es szettet, de nem tudom, hogy nyári gumi legyen rajta vagy négyévszakos. Ha négyévszakos lesz, akkor a télit eladnám és maradna egy garnitúra. Szerintetek melyik a legjobb opció?
(Q3, 190Le quattro, 1620kg) -
tboldi
nagyúr
válasz
F_Zolee
#70664
üzenetére
Persze, tudom, nincsenek illúzióim, de azért ha lehet, törekednék a minél jobbra. Ha olyan ~90%-os állapotú lenne, mint az a Lybra szett, ami még a barna Ypsilonnal jött, és a jelenlegi megörökölt (bal első, bal hátsó), egy percig nem gondolkodnék.
Egyébként a MiTóval érkező telefontárcsás felnik is kisebb felújításra szorulnának (tudom, focvis, a nyergek is), de ezekre már nem szívesen költenék, inkább csere olyanra, ami jobban tetszik. (bal első, jobb első, bal hátsó, jobb hátsó)
-
tboldi
nagyúr
Találtam még egy miskolci szettet 135-ért. Tisztábbnak tisztábbak, de sérülések tekintetében nem sokkal másabb a helyzet.
Mondjuk a kasztni sem hibátlan, nem lógna ki az összképből.

-
válasz
tboldi
#70656
üzenetére
Ha megelégszel a perem esztergálásával, az kijön ~30 ezerből (+gumiszerelés), a teljes felújítást 100-150-re tippelem (+gumiszerelés).
Ha kell görgőzni, az +8-10/ kerék. A gumis szerint biztos kell(ene) egyiket-másikat, ebből él.A fullos sztori vége szereléssel közel 200. Ezért csak akkor vágnék bele, ha megelégszel a peremjavítással.
Szerk: Ránézésre nem könnyűsúlyú, ill. szvsz Mitora sok lesz a 18", iszonyat peres gumival.
-
válasz
rob210
#70655
üzenetére
Átlagos autón biztos jól muzsikál a Kumho
, itt az RWD + nagy nyomaték miatt kussolok, mivel nincs vele tapasztalatom. (A tesztek szerint picit jobb Falken FK520-szal is el lehet dobni az mx-5 seggét, azt pedig FWD autóra jó szívvel ajánlom. Igyekszem kerülni a sznobériát, de a hátsó kerekessekkel óvatos vagyok egy ijesztő mátrai kaland óta, mikor váratlanul keresztbe a szembe sávban találtam magam vizes úton (7 éves Bridgestone Potenza).)
-
tboldi
nagyúr
Szerintetek ér ez a szett 110k-et? Egy bp-i Alfa bontó hirdeti őket.
Személy szerint a dupláját is szívesen kifizetném egy teljesen hibátlan szettért, de sajnos elég ritka, nem tudom, hogy ennek fényében érdemes lenne-e lecsapni ezekre. Talán úgy 55%-ban hajlanék az inkább nem felé.
A rajtuk lévő gumi nem érdekes, úgy is eldobnám.A bal elsőről sajnos nincs kép, helyette a jobb elsőről 2 is.


-
rob210
nagyúr
válasz
focvis
#70649
üzenetére
Nekem a nexennel nagyon rossz tapasztalataim vannak.
Viszont most vettem én is kumho wp52+ télit a kocsira, miután egy (meganosnak) azt rakattam fel és szerette.
Nekem is az a véleményem, hogy jól sikerült gumi, legalábbis ez a konkrét típus jó.
Nexenből hajtottam télit, nyárit, 4évszakost, mindegyikkel volt kisebb nagyobb problémám.
-
Alpachino
veterán
válasz
focvis
#70649
üzenetére
Most már így értem, de szerintem nyáron jó lenne a Kumho ps72, télen meg van lemezfelnin Vredestein snowtrac amit kiváltott a jelenlegi Nexen S4....csak ugye azt gondoltam, hogy ha beválik a négy évszekos, akkor a nyárit és a téli kerékcserét megspórolom, de tévedtem.
De ha azt mondjátok, hogy van tőle jobb árban és teljesítményben más gumi, akkor nyitott vagyok rá, mert nem szeretnék lyukra futni újból, viszont pl. Goodyear Eagle F1 Asymmetric6 42.000ft al drágább a szett. Tehát kérdés, hogy tud e annyival többet.
-
válasz
Alpachino
#70647
üzenetére
Ha a Nexen nem vált be télen se, a nem sokkal feljebb pozícionált Kumho is kérdéses lehet.
vzsryl: Volt Nexen 4S-em, télen vállalhatónak éreztem (Volvo, kapcsolható AWD, nyáron szerintem is ratyi). Alpachino fórumtárs télen se szerette, ez egy nyomatékos, hátsókerék-meghajtású autó, még fontosabb a biztonságos tapadás, mert könnyen keresztbe áll taknyos úton.
-
Alpachino
veterán
válasz
focvis
#70643
üzenetére
225/45 r17 van jelenleg is rajta és ezzel vettem, de a gépkönyv szerint is ez a méret kell rá.
Kunho PS72 ecsta sport. 26190ft ugyanezen az oldalon. Ez sokkal rosszabb lenne ?
Ó basszus, W204, (a többi stimmel)....most látom, hogy W205 írtam.
Szerintem azért gondoltad a 205/50 R17-et
-
Alpachino
veterán
Nyári gumi vásárlás előtt állok, gontoltam, az ünnepek után, jan. elején megveszem a Nexent 4 évszakost leváltó szettet. Idén márciusban kerültek fel, de a nyarat végigszenvedve vele, ősszel és jelenleg is ( pedig havat még itt az alföldön nem látott
) nem vagyok megelégedve vele
Tehát kb. 12.000km után lekerülnek.Mercedes CDI C220 ( 185Le) W205
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/45 r17 36.000-ért.( most akciós) Ő lenne a kiválsztott, de más ajánlatot is elfogadnék
-
Daemon09
őstag
Sziasztok!
Lassan megvenném a nyári gumit az Accord-ra (2006, 2.2 diesel) 205/55 r16 méretben.
Kumho Ecsta HS52-t néztem ki, tesztek alapján egész jónak tűnik. Esetleg tudtok jobbat ajánlani ár/érték arányban? Eddig Hankook VP3 volt, annyira nem jött be.Előre is köszönöm a segítséget!
-
Dorien
veterán
Akkor viszont szerencsés vagy, hogy nem kellett használni.

A gumijavító spray amúgy milyen? Belefújod, elmész a gumisig és az a gumi megy is a kukába vagy még menthető?
Szeptemberben nálam hétvégi vészhelyzetben kukaccal lett megjavítva az egyik gumi, kb. eddig bírta. Pár hete megcsinálták rendesen, de erősen javallották a cserét, mert közel az oldalfalhoz volt a sérülés és szálszakadás gyanús a helyzet. Azóta beletettem vagy ezer km-t, de nem akarok kockáztatni, így még az ünnepek előtt cserélem a szettet. Jan. 5-én meg megy futóműállításra a verda.
-
Morris
veterán
válasz
rbalint88
#70628
üzenetére
Adatokkal nincs is baj. Még a 7.5 szélesség is jobb a 7-nél. Egyszerűen nem tetszik annyira. Egy snassz, hétköznapi, unalmas 15 éves kinézete van.
Én is gyárit vennék. Csak mocskosul korlátozott a kínálat. Ami tetszene, az már 20 meg 21".
De ugyanígy jártam a Golffal. 18-ba tök jó felnik voltak. Kár hogy már a 17 is fogta a motort. Maradt a 16.
Most 20"-t már nem szeretnék. A menet komfort is fontos.
19-be meg alig van kínálat. -
svedmalac
tag
válasz
BigBlackDog
#70562
üzenetére
Valószínűleg peremkosz.
Volt, hogy melóhelyről elmentem boltba (3km) és mikor kiszálltam, akkor vettem észre, hogy a bal elsőm szinte tök lapos.
Előtte azért nem, mert hidrós C5 volt.
Felfújtam ott a parkolóban egy kis kompresszorral és egészen a tavaszi gumicseréig nem volt semmi gond vele. -
rbalint88
veterán
válasz
Morris
#70605
üzenetére
Hat, ilyen replika felnit nem vennek ingyen se kb, ezert meg szemmel lathato penzt is kernek… mi a baj azzal, amit linkeltem? Ha RS Q3-ra jo a 7,5”, akkor szerintem a polgari 2.0tfsihez is
wheel-size.com ezt irja hozza:
235/50R19 99V 7Jx19 ET43 (teli)
255/45ZR19 104Y 8.5Jx19 ET38RS-hez meg 225/50R19 100V gumi van telikent jelolve a 7,5-es felnihez.
-
Gabesz87
veterán
Jan. 2-4 közt kirándulni megyünk ROmániába, Felsőgirdára. Nem mi vagyunk a programszervezők, nem tudom pontosan, hová fogunk menni, mennyire magasra, hegyes utakra, és nem tudom milyen időjárás várható (hidegen kívül amennyire néztem, hóesés is várható már dec. utolsó napjaitól). Úgyhogy ebből kifolyólag gondoltam jobb felkészülni, és beszerezni hóláncot. Mit gondoltok? Ez ügyben kérnék segítséget. Passat GTE-vel nem jók a tapasztalataim nagy havon, úgy 2 éve már Árpádföldre is nehezen küzdötte fel magát. FB csoportban valaki írta egyszer, hogy neki bejött a Michelin Easy Grip Evolution kompozit hólánc (zokni). Úgyhogy erre gondoltam. 215/55/R17-es gumi, Michelin honlap szerint ha minden igaz az evo 11 a rá való. Amazonon van jó árban. Ha valóban ez az evo 11 jelű kell nekem.
-
Badboys
őstag
Újra meg próbálom hátha valaki megtenné, ha tudja a választ le írja. Elég lenne annyi, hogy igen vagy nem.
70586 -
-
kenguru99
senior tag
válasz
gyulaszu
#70608
üzenetére
"Mi történik a forgásirányos gumival, ha a másik oldalon van feltéve?"
Akik válaszoltak neked azok inkább találgatnak, meg riogatnak.
Szerencsére a Tyre Reviews kipróbálta, megmérte. Az egyenes aquaplaningban van jelentősebb (13%-os) gyengeség. Kb minden másban minimálisan gyengébb csak. Hogy mást ne mondjak a fordítva felszerelt SF3 a legrövidebb fékutat hozta. Ezzel természetesen nem azt akarom mondani, hogy bárki is így használja a gumit. De pótkeréknek, átmenetileg használva pont semmi sem fog történni, ha nem egy özönvízszerű esőben fogsz száguldozni. -
válasz
T0mBd1gg3R
#70615
üzenetére
Az összefoglalóban is van link egy táblázathoz, ami hozza a méreteket: [link] .
Azt feltételezem, hogy a magasabb oldalfal nagyobb deformációra képes, emiatt:
- nagyobb eltérés lehet a futófelület és a felni szélessége közt,
- kellhet a szűkebb felni, hogy feszesen tartsa a gumit.
Ez csak privát agymenés, bízzunk a linkelt táblázat mögötti szaktudásban. -
T0mBd1gg3R
veterán
válasz
focvis
#70606
üzenetére
Azt nem értem, hogy ha neked a 235-höz jó a 6,5 R19 és /50 esetén, nekem gyárilag a 225-höz miért kell a 17" R17 és szintén /50 esetén?
Van két gyári 17-es méretem:
205/50 6,5x17 ET39
225/50 7x17 ET42 (40-44 ajánlott)Én felraktam a 225/50-et a 6,5x17-re, majd ha akad egy jóáras 7x17 felni, esetleg 7,5" vagy 8" akkor váltok.
-
gyulaszu
senior tag
Előre bocs ha túl láma a kérdés:
Mi történik a forgásirányos gumival, ha a másik oldalon van feltéve? (Csak pótkerék lenne, vagyis ideális esetben soha nem fordulna elő) (és csak addig, amíg nem találok rá rendes megoldást) -
válasz
Morris
#70605
üzenetére
Oké, oké, a "ballonosabb"* gumiknak kevésbé széles felni kell, a 235/50R19-hez 6,5 és 8,5 közötti dukál, így a 7,5 kb. az arany középút.
* A /50 persze nem a klasszikus értelemben vett ballonos kerék, de manapság már bőven vannak /30-as gumik is utcai használatban.
-
Morris
veterán
válasz
focvis
#70604
üzenetére
Persze, jó rá a 7" is. Ez is gyári méret. Most is az van rajta. Csak bután néz ki egy 235 széles gumival.
Egy 225-ös gumi jól mutat egy 7"-os felnin. De a 235 már szvsz nem. Ezért is nézek 8" széleset.
Néztem MAM-t. Kinézetre tetszik. Nyilván nem egy modern fekete polír, de egynek jó lehetne ha jó a MAM.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest


Őszre, télre, tavaszra kiváló a négyévszakos, de egy forró nyáron sokkal jobb a nyári gumi.
michelin is elobb taknyol, mint dumalna.




, ezt írtam:
Szerintem azért gondoltad a 205/50 R17-et


