- Mindenki Z Fold7-et akar
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Redmi Note 8T - mélyvíz
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Magisk
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
válasz
kelna91 #190341 üzenetére
Viccelni próbáltam, sorrz ha nem ment át. A problémakör a következő:
- 1 sub: lesznek kiemelések és beszakadások a frekvencia menetben. A kiemeléseket EQ-val tudod orvosolni, a beszakadásokat viszont nem.
- 2 sub: Létezik olyan elméleti elhelyezés, hogy az egyik beszakadását a másik kiemelése negálja. Dedikált szobában a fal közepe két egymással ellentétes oldalon.
- 4 sub: ugyanaz a hatás mint feljebb, csak jobb az eredmény, viszont komolyabb DSP kell, hogy a subokat egymáshoz tudd illeszteni.A lényeg, ha van legalább 1 mélynyomód, próbáld ki, hogy a kanapé mögé rakod, a mebránt a kanapé háta felé fordítva.
-
Quetz
őstag
válasz
kelna91 #190331 üzenetére
Sokan félreértik, hogy azért ajánlunk több mélynyomót, hogy lebontsák a házat. Pedig ha odarakod a membránokat a kanapé hátába, akkor akusztikailag is sokkal jobban jársz, meg nem kell annyira hangosan járatnod őket, hogy érezd a mélyeket. Ugyanezen okból találták ki az ülés alá helyezett bass shakereket is.
-
Quetz
őstag
válasz
Rp526 #189951 üzenetére
DBA-t gyakorlatilag akkor tudsz normálisan építeni, ha hozzá tervezed a szobát. Akkor lesz helyed és játszhatsz azzal, hogy az LR hangfalakat a vásznon kívül/belül helyezed el. A tippem az, hogy simán négy mélynyomóval a sarkokbban is jobb eredményt érsz el, mint az otthon mozizók 99%-a.
-
Quetz
őstag
Sokat agyaltam azon a tervezési fázisban, hogy a előtétfalat illetve a dobogót hogyan tudom basszus csapdaként használni. Amikor az ember nem épített még egy tucat házimozit, akkor nincs előzetes adathalmaza és tapasztalata ezen a téren. A második mozit már úgy tervezném, hogy 4 mélynyomó a 4 sarokba, vagy 8 mélynyomó DBA konfigurációban az 1/4 szélesség/magasság pontokon, előtét falba helyezve. Megfelelő időzítéssel és EQ-val szükségtelenné válnának a baszzuscsapdák. Természetesen az elsődleges reflexiós pontokra még kerülnének diffuzerek/elnyelők, mert a teljes hallható frekvencia tartományt kezelni kell.
A harmadik mozim pedig lehet, hogy szinte tökéletes lenne.
-
Quetz
őstag
válasz
I'am Dony #189947 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy az optimális működéshez 1/4 hullámhossz távolságra kellene tenni a porozus elnyelőt a falaktól. Ez 100Hz esetém 85cm, 20Hz-nél pedig 4.28 méter... Nem véletlenül ír minden szakirodalom szélessávú elnyelőt basszuscsapda helyett.
Nálam szerintem több köbméter gyapot van a szobában és nem használ, sokkal egyszerübb lett volna 4/8 mélynyomóval tervezni. -
Quetz
őstag
válasz
VoidXs #189939 üzenetére
A szivacs csapdák alacsony hatásfokuak, mert a basszus frekvenciát nem tudod elnyeletni. Ahhoz több méternyi széles elnyelő kéne, vahahol a szoba közepén. Ha megnézel egy profi céget, akkor minden megoldásuk membrán/rezonátor technológián alapul.
https://www.rpgacoustic.com/product-listings/ -
Quetz
őstag
AVSforum: 2024 Home Theater Demos for Dolby Vision/Atmos, DTS:X, 4K UHD, and Video Games!
- 170 GiB Home Theater Demos (show off your system)
- 1.6 TiB Movie Clips (my way of finding -
Quetz
őstag
válasz
bundaska #189630 üzenetére
- Az Onkyo-nak van Klipsch optimizációs módja, nézd meg, hogy kompatibilis-e a hangfalaiddal.
- A Yamaha híres a stabilitásról
- A Marantz túl drága majdnem 400-ért.Hangzásban túl nagy különbséget ne várj, szoba korrekció egyik modelben sem acélos, szóval válassz ár, funkciók és garancia függvényében.
-
Quetz
őstag
válasz
Gergely2319 #189243 üzenetére
Valóban, nem a füled csal meg, hanem az agyad. A kábeles tuningolásnak annyi hatása van, mint a racing plüss kocka a visszapillantó tükrön.
-
Quetz
őstag
válasz
Vicarious1 #189209 üzenetére
Ezt neked kellene meghallgatni, végtére is a saját fülednek vásárolsz. De ha engem kérdezel, akkor zöld hangzása lesz. Szuperzöld.
-
Quetz
őstag
válasz
skippper #189015 üzenetére
Nevezzük nevén a gyereket, ez egy kókler megoldás, tipikus példája annak, amikor a hülyeség szorgalommal párosul. Kérdezőnk nézi a filmeket -30-as hangerőn és végrehajtott egy szemfenék tükrözést végbélen keresztül, ahelyett, hogy feltekerte volna a hangerőt -27-re. Azután megsértődött mert nem ismertük el a géniuszát.
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz
djyuri #188997 üzenetére
Két problémával nézel szembe:
1. Van X hangfalad, ehhez olyan elektronika kell, aminek a dekódere tud ennyi csatornát kezelni. Pl. a Denon x4800 11.4 csatornát tud kezelni, de csak 9 végfokkal rendelkezik, a maradékot külső végfokok hozzáadásával kell pótolnod.
2. Minden hangfaladhoz kell egy végfok. Két AVR-t még akkor sem fogsz tudni végfokként használni, ha elötte splitteled a HDMI-t, mert mindkét eszközöd kvázi ugyanazokat a csatornákat fogja dekódolni. Nem fogod tudni beállítani, hogy az egyik a bed layert, a másik az Atmost kezelje. Ha ilyesmire vágysz, akkor az már Storm Audio szint.
Magyarán a 14 hangfalas kiépítéshez kell venned egy 16 csatornás processzort, vagy DAC-t. Utóbbi esetben még egy HTPC-t is össze kell raknod.
-
Quetz
őstag
válasz
Khaosz55 #188972 üzenetére
Szerintem neked van igazad és én néztem be. Arra emlékeztem, hogy az ncore input sensitivity értéke 1.6v unbalanced és a 6dB differencia pedig pont a balanced/unbalanced különbsége.
A harsányabbá váló hangra én két okot láttam eddig, a magas szekció elkezd felfele mászni vagy a végfok elkezd torzítani. Ezt viszont csak méréssel tudnám igazolni. Az FS409 érzékenységét 2.83v-ra adják meg, nominális 4ohm voilta miatt az 86dB/w/m, de azok a számiok amiket írtál még így is csak 100W körül jönnek ki.
Én még mindig azért torzításra tippelek, mégpedig arra, hogy a Rotel nagyobb kondenzátor tartalékkal rendelkezik (120.000 µF az audioholics szerint) és ezzel jobban át tudja hidalni a pillanatnyi teljesítmény csúcsokat. De ez csak tipp, ezt már az tudná eldönteni, aki végfokokat tervez. -
Quetz
őstag
válasz
Khaosz55 #188966 üzenetére
6dB különbség pont az RCA vs XLR különbsége, mivel az XLR-en 2x feszültség megy át. Valószínüleg a Rotel sumákol a háttérben. Az AVforums írják is, hogy "Rotel are not fully balanced the RCA and XLR are joined internally.". Ez megmagyarázná a hangerő különbséget.
Hogy mennyi tartalék volt azt nem tudom, mert csak azt írtad, hogy 90dB-ről kezdted neki még tolni. Nem rémlik, hogy milyen hangfalad van, most hirtelen csak azt néztem meg, 4m távon, 89dB érzékenység esetén 20W, 95dB esetén 64W, 100dB esetén 200W kell kb. A audiophonics 8ohm-os impedancia esetén 125W-t tud leadni mielött kilő a torzítás.
Az igazat akkor fogjuk látni, ha fogsz csinálni pár sweepet azonos hangerőn, ugyanabból a mikrofon pozícióból.
-
Quetz
őstag
válasz
Gino20 #188748 üzenetére
Nem a csatornánkénti korrigálásra gondoltam, hanem a master volume-ra. Volt olyan EQ-m amikor -5-re volt belőve a referencia hangerő. 0 esetén akkor már 5dB-vel voltam a referencia felett. Évekkkel ezelőtt pedig emlékszem, hogy egy Anthem proci -20 körül hozta a Denon hangerejét.
A hangmérnök amikor a filmek hangját keveri, fülre lövi be a hangerőt és relatív skálát használ, tehát mondjuk egy effektet -10-es jelszinttel kever. Ha az túl hangos, akkor -15-el. Arra jöttek rá, hogy ha 85dB-re kalibálnak a mixer stúdióban, akkor a kapott anyag a moziban túl halk lesz, azaz a stúdiós 80dB-t halljuk olyan hangosnak mint a nagy mozis 85dB-t. Tehát azt nyered, hogy olyan hangerőn fogod hallgatni a filmeket, ahogy azt a hangmérnök megálmodta.
Ha az alábbi táblázatot megnézed, nem véletlen, hogy nagyon kevesen néznek filmet referencia hangerőn. Inkább tesz ik az -10-en, ami pont egy kis szoba referenciájának felel meg.
-
Quetz
őstag
válasz
Gino20 #188731 üzenetére
Nincs értelme XLR attenuatornak. Elég beklaibrálni a hangot és megjegyzed, hogy nálad a referencia szint nem 0-n van, hanem mondjuk -10-en.
A másik fontos dolog, hogy ne 75dB-re kalibrálj, hanem 70-re. Nem 1000nm-es ipari mozira állítod be a rendszert, hanem otthoni környezetre.
-
Quetz
őstag
válasz
Gino20 #188715 üzenetére
Azért alacsony a gain, hogy jobb legyen a hangminőség. Hasraütés alapú példa:
1. A végfok saját zaj értéke 0.1V és 2V kell a max hangerőhöz
2. A végfok saját zaj értéke 0.1V és 4V kell a max hangerőhözA második esetben láthatóan jobb a jel/zaj viszony, jobb a hangminőség.
-
-
Quetz
őstag
válasz
VoidXs #188669 üzenetére
Hivatalos Dirac információ:
Dirac Live Bass Control leverages all-pass filters, plus machine learning and artificial intelligence, to calculate gains and delays for every low-frequency contributor. In this way, the Dirac solution ensures that low frequencies add up so that the average is controlled, and most importantly, so seat-to-seat variation is minimized.Itt van egy white paper is: https://www.dirac.com/wp-content/uploads/2024/06/Dirac-Live-a-technical-overview-white-paper.pdf
-
Quetz
őstag
Az a baj, hogy nem bírnám ki, hogy ne még két BMS kerüljön be a rendszerbe
Ott már nem biztos, hogy olcsóbb, mint a Dirac licensz.
188664VoidXs:
Erről jut eszembe, hogy a Dirac all-pass filtereket használ a crossover környékén, hogy kikerülje a fazis problémákból adódó beszakadásokat. Tudtommal ezt az Audyssey nem tudja, ezért nem is tökéletesek a crossoverjei. Ez is lehet oka a problémáimnak. -
Quetz
őstag
Denon 4300 vs Anthem AVM60... Ezt a denont még nem lehet processzorként használni, mert csak két csatornát lehet leválasztani benne. Ezen felül különböző szoba korrekciót hallgattál különböző szobákban, különböző hangfalakkal. Ráadásul tudtad, hogy mi szól ami jelentősen befolyásolja az értékelésed.
Az egyetlen jó megoldás az lenne, ha összeraknánk különböző eszközöket valakinél, így ki tudnánk zárni az akusztikát és a hangfalakat a változók köréből. Én ezért ajánlom mindenkinek ennek a vaktesztnek az elolvasását, mert pont ezt csinálták: Archaea's Auto room EQ/AVR comparison G2G
A következő eszközöket/szobakorrekciót tesztelték vakon:
- AccuEQ (and Atmos) - Onkyo TX-NR636
- ARC - Anthem 510
- Audyssey MultiEQ XT32 - Denon 4520CI
- Dirac - miniDSP nanoAVR DL w/ Dirac functionality
- MCACC - Pioneer Elite SC-67
- Trinnov - Sherwood Newcastle R972
- YPAO - Yamaha CX-A5000 pre/pro
- Control setup/no EQ - Onkyo PR-SC5508Egz kitétel volt, minden eszközt a saját bemérésével kalibráltak és utána nem változtattak rajta. Akkor futottak bele az első meglepetésbe, amikor megmérték a kalibrált frekvencia választ:
A második megleptés pedig a végeredmény, a legkedveltebb processzor a kicsi onkyo AVR volt:
Az ok, ha jól emlékszem a púpozott basszus volt, nem véletlen mondja Toole is, hogy az adja a hanganyag testességét és 30%-ban beleszámít a kialakult véleményünkbe.
-
Quetz
őstag
válasz
I'am Dony #188560 üzenetére
OSMC dobozom van, Linuxos OS-en Kodi forkot adnak hozzá, a hw nyilván kínai dzsunka termék, de mégis működik az egész, RF-es távirányítója van, néha le kell okézni a SW frissitést. Működik, elvisz mindent amire szükségem van, kivéve pár elborult kodeket, amit a HW dekóder nem támogat, mert a CPU az gyenge.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #188444 üzenetére
Van aki festményeket gyűjt, más meg audio jewelry-t. A 10 millás kábelezés nem high end a szememben, csak drága. Persze, a lumin szép, de ha csak a minőség érdekel és nincs szükséged arra, hogy egyetlen aluminium tömbből forgácsolják neked a készülék házat, akkor pár tizezer forintért kapsz hasonló tudásu eszközt. Ha már nem elég a digitális transzport, akkor mondjuk felmegy az ára 1000 euro magasságba, de ott már beüt a diminishing return, nincs érelme többet költeni.
-
Quetz
őstag
válasz
python1 #188431 üzenetére
Akkor nézz jobban utána, a Purifz nem forgalmaz tápegységet, manufakturális szinten a Hypex SMPS1200A400-t szerelik hozzá. A high end audio mára nem a minőségről, csak a vaskos árcéduláról szól.
#188434BBéci: Egyszerü a válasz, az elektronikai láncban mindig a végfok lesz a legygyengébb láncszem. HA pedig a legjobb erősítő modulnak elég a pár száz euros táp, akkor egy DAC-nak sem kell drágább. Másrészt nem tudok DIY dac-ról, ahol külön kellene megvenni a tápot.
-
Quetz
őstag
válasz
sirfer #188393 üzenetére
It érdemes kérdezned: - HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
-
Quetz
őstag
válasz
mimic1979 #188279 üzenetére
REW-es visszamérés: attol függ mi a célod. Ha meg akarsz győződni arról, hogy a dirac ugyanaozakt az anomáliákat látja amit a REW, akkor pure directben. Ha a korrekció eredményét akarod ellenőrizni, akkor dirac on.
A hangszóróidból nem kell kinézned semmit, hanem pure directben megméred 20Hz-től és látni fogod mikor kezd esni. A crossover ne menjen ez alá.
Nem értem, miért akarod amúgy a crossovert állítani. Akkor érdemes foglalkozni vele, azon a frekvencián jelentős beszakadás van, akkor a diracnak nem sikerült összehangolnia a mélynyomót a hangfallal.
Macera vagy sem, a profi integrátorok is képesek napokat eltölteni a hangrendszer finomhangolásával. Neked akinek nincs benne gyakorlatod ez csak több időbe fog kerülni. Viszont egyszer kell jól összelőni a rendszert, utána elég használni.
-
Quetz
őstag
válasz
Vicarious1 #188241 üzenetére
AVSforum-on van dedikált Dirac topik: Dirac Live
-
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #188096 üzenetére
A mért eredményt nem érinti, mert mérés során az akusztika nem játszik szerepet. A leadott feszültség szintet nézik meg a torzítást és a felhasznált mérőellenállsból számolják ki a leadott teljesítményt.
-
Quetz
őstag
válasz
Gino20 #188126 üzenetére
Az ideális sztereó hangzáshoz a 60 fokos rálátási szöget javasolják, mozizáshoz pedig nem. Ott választhatsz a SMPTE és a THX ajánlási közül.
Lecsengési időre sztereó esetén 0.5-0.8s, házimozira pedig 0.2-0.5s az ajánlás. Az oka egyszerüen az, hogy sztereó esetén a visszavert, lecsengő hangok is részt vesznek a térkeltés illúziójában, házimozi esetén erre nincs szükséged a surroundok miatt.
-
Quetz
őstag
A legfontosabb dolog a szobakorrekció. Kb. 500Hz-ig a szobád anomáliáit hallgatod. Ezen legegyszerübben a Dirac DLBC + a két mélynyomó stratégia elhelyezése segíthet neked.
A másik ok, amiatt felesleges külön a sztereózásba belemenned, hogy más szögben kell beállítanod a hallgatói poziciót és más lecsengési időre kellene optimalizálnod a szobát. -
Quetz
őstag
válasz
Formaster #188090 üzenetére
Egy dologban tévedsz: Az AVR-ek hátára írt Watt csak egy szám. Egyik cég sem közli, hogy mit is jelent. Lehet maximum, átlagos felhasználás vagy 1/8 teljesítményen mért érték, vagy valami amit a marketing osztály odaillőnek gondolt.
A legközelebbi AVR amiről mért adatokat találtam, a 3400H. Specifikáció szerint 105W, mérve 123W 0.1% torzítás mellett, 5/7 csatorna esetén pedig kb 500W jut a csatornánként.
Ebből már számolhatunk. Átlagos szobát feltételezve a front szekció 4m, a surroundok 2m távolságban vannak tőled. Ugyanakkora hangerő esetén ebben az esetben frontokra 120W a surroundokra 30W kell majd. Ekkor a fenti 500W elég, hogy kimaxold az AVR teljesítményét.
Azoknak akik nem 0-ás hangerőn hallgatják a filmeket elég lesz kevesebb kakaó is. -5 esetén 272W, -10-nél pedig 85W 7 csatornára számolva.
-
Quetz
őstag
válasz
VoidXs #187840 üzenetére
Mármint arra gondolsz, hogy a csillapítással a bejövő csúcs feszültséget tudod a végfok input sensitivity-jéhez igazítani. Input sensitivity-n pedig azt értjük, hogy ekkora bejövő feszültség esetén adja a végfok a maximális kimeneti feszültséget. E fölött pedig klippelni fog.
-
Quetz
őstag
Van aki dolgozik is
De ezek szólnak a Storm mellett:
- Megveszem, mert megtudom fizetni és nem akarok kompromisszumokat kötni
- Szükségem van 16/24/32 csatornára
- Szükségem van arra flexibilitásra, amit a Storm tud: keresztbe kasul tudom irányitani a hangot, egyes csatornákat szétbonthatok több kimenetre, digitális crossoverként használva a processzort
- Storm kell, mert exkluzív szerződésük van a Diraccal és itt jelennek meg a legújabb fejlesztések, mint pl. az ART
- Van digitális kimenettel ellátott verziója, aktív hangfalak vezérléséhez,
- Annyi csatornát tud kezelni, hogy a házimozin kívül az egész ház multi-room audio vezérlését meg tudja oldani
- Aktívan fejlesztik a szoftvert, használható featurek kerülnek bele folyamatosan. Az utolsó ami megragadta a figyelmemet, a bass shakerek dedikált támogatása volt.
- Szerintem ez már az a szint, ahol a vásárláshoz szakszerű kalibráció is jár, meg remote support
- Moduláris felépítés, ami lehetővé teszi a HW upgrade-t
- A minősége mérhető is, a preout jelszint talán 8-10 voltig megfelelő? Ezzel már a leg finnyásabb erősítőt is maximumra lehet járatniTömören összefoglalva: minőségi szoftver, skálázható megoldás, technikailag is kiváló (mérhető) minőség
Miért nem vennék?
- Van egy kis mozim, limitált büdzsével, ahova elég egy Denon vagy Onkyo AVR is. A Denon után már az Onkyo is kihozta a processzor üzemmódba átkapcsolhato AVR-jét és ez a trend szerintem folytatódni fog, mert nem túl bonyolúlt megvalósítani, viszont jól marketingelhető és tényleg minőség javító hatása van.Ha tehát a nyers hangminőséget nézzük, akkor a stormnak nincs hatalmas előnye. Viszont a hozzáadott tartalmat nézve meg igen, de drágább is annyival. 10x a szorzó a konzumer AVR-ekhez képest.
-
Quetz
őstag
Persze, nem mérték meg, mert nem volt náluk tesztelésre. A cikk is flaggelve van: "Preview".
Az az Onkyo egyébként jo vasnak tűnik, full BW dirac, belerakták a preamp módot a D+M-től, a Klipsch optimalizálás meg hab a tortán. És mérések alapján ugyanott van mint a Gene Storm Audiója
Meg kellene ismét néznetek Floyd Toole - Sound reproduction – art and science/opinions and facts- videójat. Elég látványos a változás amikor tudják a tesztelők, hogy mit hallanak, meg amikor nem tudják. Az Arcamra ugyanez vonatkozik. Ezért nem ér semmit I'am Dony otthoni tesztelése, mert akármennyire is igyekezett objektív maradni, nem tud. Nem így működik az agyunk.
De amikor lehülyéztek, hogy szerintem a Denon, vagy az Onkyo jobb választás mint egy Storm, akkor rossz oldalról közelítitek meg a kérdést. Soha senki ugyanis nem kérdezte, miért vennék Stormot, vagy Trinnovot....
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
Pár észrevétel:
- A hátlapra írt fogyasztás vagy Watt szán nem jelent semmit. Nem tudod, hogy átlagos értéket írnak, vagy 0.1%, 1% esetleg 10% THD melletti áramfelvételt. Ez csak egy marketing eszköz, van aki nagy syámot ír oda, hogy lássátok milyen tökösek vagyunk, valaki meg alacsonyat, hogy azoknak reklámozza a terméket, akik spórolósak. Hogy ki mennyire erős, azt csak egy all channel méréssel lehetne megnézni, tippelek, hogy 1dB-n belül lennének multichannel esetén.- Az alacsony pre-out szint problémás, mert az input sensitivty csökkentése a zaj növekedésével jár együtt. Nekem azért szúrja a szemem, hogy egy Denonnál 2.5x drágább audiophile eszköz esetén ezt megengedi magának a gyártó. Ha már elkérnek érte egy kalap pénzt, akkor mérnökileg is tegyék oda magukat.
- Abban igazad van, hogy a licensz díjakat is nézni kell, illetve a D+M csoporton kívül is van élet, de az Onkyo/Pioneer céget már annyiszor temették, meg jöttek csőd hírek, hogy inkább a D+M-ben hiszek.
-
Quetz
őstag
válasz
Atomgeszi #187709 üzenetére
Az Arcamokkal az az egyik baj, hogy 0.9V körül maxol a pre-amp kimenetük, felette clippelnek. Én vennék egy Denon 3800-t és black friday környékén kiegészíteném Dirac DLBC-t 1 sub-os licenszel mert akkor 30% kedvezménnyel adják. A Denon most külföldön 1k euro alatt beszerezhető. Késöbb, ha akarod kikapcsolt belső végfokok mellett processzorként is használhatod.
-
Quetz
őstag
válasz
Squirrel #187610 üzenetére
A jelenlegi felállásod szemre tetszetős, szimmetrikus elrendezésű, akusztika szempontjából valószínüleg a legrosszabb amit választhatsz. Ököszabályok:
- 1 sub esetén rakd a sarokba, maximalizálva a teljesítményét.
- 2 sub esetén rakd őket átellenes oldalakra, sarkokba vagy a fal közepére
- 4 sub esetén lásd alábbi ábrát.A szimmetriát mélynyomók esetén azért kerülöd, hogy más fázisban érkezzenek a hanghullámok, jó eséllyel kioltva a beszakadásokat amikkel az EQ nem tud mit kezdeni, a csúcsokat pedig levághatod EQ-val.
Természetesen mint mindig, ha belenyúlsz a rendszerbe, akkor újra kell mérni a szobakorrekciót.
-
Quetz
őstag
válasz
xxlongikaxx #187607 üzenetére
Hangfaltervezés során nem arányokról beszélünk, hanem a doboz űrtartalmáról. Kiválasztod a hangszórót, aminek a elektromechanikai paraméterei megadják, hogy mekkora doboz kell hozzá, majd építesz egy megfelelő méretű dobozt. Atmos/surround esetén lehetőleg ilyen formájut:
Ezzel rögtön megoldod, hogy a hallgatók fele legyen fordítva.
-
Quetz
őstag
válasz
Smiley #187518 üzenetére
Ez nem volt sportszerű megjegyzés. Ezek sokszor nem pénzen vagy akaraton múlnak, hanem az ember talál egy megbízhatónak tűnő szakit, megcsináltatja vele a munkát, majd évek multán kiderül, hogy nem azt kapta amit várt.
Nálunk is milliós tétel lenne újra megcsináltatni az ingatlanban a vízet és a fűtést, amit az újjáépítés során elbafott a kivitelező. Spórolni akart nekünk, olcsóbb de alulméretezett csőveket vésett a falba. Szerintem lehet, hogy akár 50 ezret is megtakarított így... -
Quetz
őstag
válasz
VoidXs #187479 üzenetére
Nem, az író komolyan gondolta. Valami olyasmit írt, hogy a lapos kábel erősebb induktivtása miatt low pass filterként viselkedik már 20kHz alatt is és egy hifistával is beszélgetett erről, aki azt reagálta, hogy könnyű nektek házimozisoknak, mert van DSP-tek, nekünk audiofileknek csak a kábelezés maradt. Ha egyszer megtalálom a linket majd berakom. Addig is egy témába vágó videó: Audioholics - Speaker Cables Really Don't Make Much of a Difference?
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #187476 üzenetére
Tapasztalat... ha most beültetnél egy középkori embert egy vonatba, akkor beszámolna a tapasztalatáról: ültem egy fotelben és a világ elrohant mellettem. A nagy mágusok arréb rakták a világot, hogy egy másik helyre érkezzek. Ennyit ér a tapasztalat tudás és józan ész használata nélkül.
A kábeles tuning kb a 70-es évek hagyománya. Mivel a kábel része az LCR körnek, tényleg képes a hang megváltoztatására, emlékeim szerint a lapos kábel képes aluláteresztő szűrőként viselkedni. MIóta a minőségi DSP elérhető a konzumer piacon, a kábelek hatása érdektelenné vált.
És it jönne a józan paraszti ész haszna. Mivel alapszabály ha változtatok a rendszeren - hangfal csere, kábel csere, pozíció változtatás, akusztikai módosítások - akkor újra mérek, ki lehet következtetni, hogy a kábel hatását semissé teszi a DSP.
A tudás pedig ott számít, hogy tudod, ha 10cm-el arréb ülsz, vagy többen ültök a szobában a megszokottnál már más hangot hallasz, ehhez képest a kábel tized dB változtatása elhanyagolható.
-
Quetz
őstag
válasz
mimic1979 #187425 üzenetére
Az AVR vagy miniDSP DSP-je sosem tartalmaz célgörbét, csak a kalkulált szűrőket. Tehát az Audyssey ugyanannyira szinezett hang, mint a Dirac. Mivel mindkettő csak szoftver, nyilvánvaló, hogy szoftverhibák és a paraméterezésük változtathat a végeredményen. A Dirac azért fejlettebb, mert több erőforrásuk van a fejlesztésre. Linkedin szerint 9x annyi ember dolgozik náluk mint az Audyssey-nél.
Dirac kérdésekre par gondolat:
- Az LFE csatornán nincs crossover, csak emiatt nem kellene felső függöny.
- A DLBC miért ne működne? Hibás az aktuális firmware? Ha igen, akkor kifogják javítani és működni fog. A legjobb eredményt akkor kapod, ha több mélynyomód is van, de már egy esetén is jobb lesz a crossover átmeneted.
- DLBC mellett nem kell miniDSP
- Célgörbéket innen is tudsz letölteni: https://mehlau.net/audio/dirac-live-2/ -
Quetz
őstag
válasz
skippper #187127 üzenetére
Ha alapos válasz akarsz, akkor olvasd el "Floyd Toole - Sound Reproduction, Loudspeakers and Rooms" című könyvét, csupán 570 oldal, viszont alaposan körbejárja a témát és pl. vitatja, hogy a visszaverődések kizárólag kártékonyak lennének.
Mindenesetre próbálok röviden válaszolni. Az audio egy viszonylag egyszerű és mégis bonyolult probléma: egy bemenő jelformát szeretnénk pontosan megjeleníteni a kimeneti oldalon, ez az egyszerű része. A bonyolult, hogy nem létezik olyan hangsugárzó ami erre képes lenne, de ha lenne is, akkor is még beleszól a kimeneti jelbe a környezet. innen vezetneém le a válaszokat:1. A süketszobában tökéletes (vízszintes) frekvencia választ adó hangfal reflekciókkal teli szobában mérve folyamatosan eső diagramot fog mutatni.
Ascend Duo V2 süketszobai mérés:És normál szoba szimuláció:
Ha a második digaram vízszintes lenne, akkor az azt jelenti, hogy a süketszobai pedig emelkedő képet mutatna, azaz magas kiemelésű a hangfal. Ezt szokás érces hangúnak, vagy fárasztónak nevezni.
Ezért jön képbe a beforgatás. Láttam már mérést hangfalakról aminek kb 10 fokos szögben volt kellemes a hangképe és olyat is ami csak szemből volt megfelelő. A legjobb hangfalak olyanok mint a fenti diagramon látszó, nem változik a tónusuk on/off axis.2. Egy hangfalnak nem kell mélyre mennie. A Schröder frekvencia alatt a szoba hatása érvényesül a hangzásra és a front hangfalak ritkán kerülnek olyan pozícióba, ami az álló hullámok szempontjából ideális lenne. Ezért javasoljuk a minimum 2.1 de inkább 2.2 rendszerek használatát.
3. A faltól való távolság SBIR - Speaker-Boundary Interference Response - miatt lényeges: Speaker Placement 101: How to Fight Boundary Interference
Ez a hatás kioltást okoz, a frekvencia pedig a hangszóró és a határoló feület távolságától függ. Ilyen határoló felületek: minden fal, beleértve a padlót és a plafont is.SBIR ellen nem véd az on-wall hangfal, csak a kioltott frekvencia lesz más.
Ha tehát optimális hallgató környezetet akarsz kiépíteni, akkor a következőkre lesz szükséged:
- Megfelelő minőségű alapanyag, mert egy szar felvétel mindenhól szarul fog szólni.
- Alacsony torzítású és zajszíntű elektronika
- Olyan hangfalak, amik az általad kívánt hangerőn alacsony torzítással képesek megszólalni. A probléma, hogy hivatalos mérések általában nem elérhetőek, a marketing anyag szerint pedig mindig minden a legjobb, pedig a hangfalkészítés pont arról szól, hogy hol kössek kompromisszumot.
- És a fentiekhez kell egy dedikált szoba megfelelő akusztikával. -
Quetz
őstag
válasz
Gomba1974 #187109 üzenetére
https://acinfinity.com/receiver-amp-cooling-fans/
Van rear/top/front exhaust.
-
Quetz
őstag
válasz
exception #187104 üzenetére
A haladó topikban vagyunk, itt azért nem dívik kijelenteni olyasmit. hogy hallottam egy rossz on-wall hangfalat, tehát minden ilyen is rossz. Feltenném a kérdést, tudod-e, hogy:
- Miért számít a faltól való távolság?
- Miért forgatják a hangfalakat?
- Mit akarunk és tudunk elérni EQ-val és mi a rossz EQ?
- Miért butaság az írni, hogy fal van mögötte, tehát nem alakul ki 3d tér -
Quetz
őstag
válasz
Squirrel #187018 üzenetére
Tegyük fel inkább fordítva a kérdést, miért jobb ha processzor hajtja meg a rendszert. Pár ok:
- A legtöbb processzor képes 16 csatornát kezelni. A Trinnov/Storm páros pedig akár 32-t is.
- A legfejletteb szoba korrekciós rendszerek Lyngdorf/Tinnov/Storm processzorokhoz érhetők el. A
- Ezekhez a processzorokhoz már van lehetőséged arra, hogy távolról a support segít a kalibrálásban vagy egyéb problémák megoldásában.
- Fenti processzoroknak olyan konfig lehetőségei vannak mintha PC elött ülnél, keverheted a passzív/aktív hangfalakat a rendszeredbe, illeszthetsz Audio over IP eszközöket, stb...Direkt nem írtam pl. Emotiva-t, mert azt a céget bottal sem piszkálnám. A mai audio eszközök sokkal inkább informatikai mintsem audió termékek és az emotivának csapnivaló a fejlesztői részlege. Direkt processzor gyártással foglalkozó cégek esetén a Lyngdorf/Storm/Trinnov ami szóba jöhet. A hátrányuk, hogy erősen limitált a piaci szegmens, kicsi a gyártott volumen, tehát drágák.
Ha egy AVR-t használsz, akkor szimplán olcsóbban jössz ki. A jel/zaj viszony mérhetően rosszabb lesz, de ezt maximum műszerrel tudod kimérni, a Dirac meg úgyis elfedi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Update 08.01. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Bomba ár! HP ZBook 15 G3 - i7-6820HQ I 16GB I 256GB SSD I Nvidia VGA I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP Pro X360 11 G1 - Intel N4200 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W10 I Gari
- Felsőkategóriás Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest