- Mobil flották
- One mobilszolgáltatások
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Három Pixel 9 jött Magyarországra
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- iPhone topik
- Google Pixel topik
Aktív témák
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #8285 üzenetére
Igen az a mondat, a felső mondat amire kiakadtam viszont nem...mert nem ugyanazt jelentik..ez szóban tényleg nem lenne mert már mindkettőnk a földön fetrengene..a röhögéstől szvsz.
Remélem nem csak negatív dolgok miatt nem szálltál fel, hanem pozitívak is szerepet játszottak jelenlegi maradásodban.
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #8264 üzenetére
A mózlis feltételes mondatomra kijelentést írtál, az én véleményemként beállítva, leírtad. Buktad. Ott van.
"Azaz szted ha Mosley nem csinál semmit akkor előfordulhatott volna egy olyan helyzet hogy jelenleg nincs F1." Igen. De nem ezt írtad ott, ne ferdítgess ennyire mert elgörbül a tér körülöttünk, aztán tényleg nem lesz f1. Ez már szánalmas, ha ennyire nyilvánvaló elírást/tévedést/szándékosságot nem ismersz el akkor végre béke telepszik kettőnkre, mert hiába nem irkálok."Vannak dolgok amin egyszerűen nem tudsz változtatni, hiába nem veszel róla tudomást."
Közös gondolat és vélemény a másikról, szóval te ezzel nyitottad az előbb én ezzel zárom
Üdv, és még mindig: jó f1 drukkolást, remélem megy és nem mózlibábúkat szúrkálsz egész évben. (főleg hogy azt élvezné)
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #8270 üzenetére
Senkitől sincs 70 körös. A Ferrari csinált egy 50 körös vagy ekörülit. Ennél hosszabbra nem emlékszek senkitől. De a fogyasztást ebből nem lehet kitalálni.
Kovalainen azt mondta a Cosworthről, hogy közel olyan erős és 'vezethető', mint a Mercedes. Csakhogy amivel a cosworth-ösök tesztelnek, az még nem a végleges motorspecifikáció, még javulhat. A Cosworth saját elmondása szerint a fogyasztásban is ugyanolyan jók lesznek, mint az átlag.
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #8233 üzenetére
Kissé összemosod a különböző szervek költségvetéseit, kevered a szezont a fazonnal, a pénzügyi dolgoknál nem mindegy kik a szereplők, ehhez nem kell gazdasági tudás. A logisztika az egyetlen valós érved ebből a sok sorból amely hat a csapatok költségvetésére és mint plusz, rajtuk kívűl álló tényező (FIA ámokfutás negatív externáliája), de annak növekedési mértéke sem kiugró annyira mint te beállítod, ugyanis te magad írtad: 8 helyett 11.
CSAPAT költségvetésről beszélünk, mert én az ő felelősségükről beszéltem, miszerint a csapatok költségvetése (most írjam le mit jelent?) érdemben nem változott. Csökkent a ráfordítások egy része? Igen, pl motorok. Nőttek olyan ráfordítások amik egy az egyben kiütötték a csökkentő tényezőket? Igen. A számok ezt mutatják, tetszik vagy sem. Ezek a megnövekedett tényezők=logisztika kiadások növekedésével, amit le kellett nyelniük a csapatoknak? Nem úgy néz ki. Ennyi a lényeg az egészben."Ha ül a fenekén akkor ma lehet nem is lenne f1" szerinted = "gondolom annak tartod, ha nélküle szted már megszünt volna az F1"
szerintem kimaradt egy lehet szócska a mondatodból, a megszűnt elől. Mert így eléggé mást jelent.
Biztosan kell ez a stílus? Szerintem nem.
a5:
"Az átlagos éves költségvetésük (CSAPAT/ISTÁLLÓ) 303 millió dollárról 272 millióra csökkent, nem utolsósorban azért, mert néhány tekintélyes szponzoruk - például a Baugur, a Credit Suisse, a Dell és az ING - kiszállt, amivel a támogatók által a sportba fektetett teljes összeg 896 millió dollárról 820 millióra esett." A 303 dodó máris korrigálható a szponzorpénz csökkenésével, így még kisebb az esés. Mindezt úgy hogy gazdasági válság ment le tavaly bakker. Úgy, hogy kiment a Honda és egy visszafogott költekezésű Brawn lett belőle."A visszaesés nagyobb része azonban annak tudható be, hogy jelentősen (durván 30 százalékkal) romlott az autógyártók költekezési hajlandósága" Abszolút igaz. Kiszállt a Honda és a jövő évi fejlesztés sem került már annyiba a BMW és a Toyota esetében sem. Magyarul a megmaradt csapatoknál a fenti bekezdés tetszik vagy sem igaz. Kers, logisztika, dupladiffuzor ki tudja mi, a hajlandóság hiánya is.
Az összes linkelésedet köszönöm, átfutottam, érdekesek kétség kívül.
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #8163 üzenetére
Ugyanazt írod. Én nem ezzel vitatkoztam. Te is tudod, de mivel nincs más jöttél megint ugyanazzal. Jájj. A -10% a csapatok teljes 2009-es költségvetésének a 2008-ashoz való viszonyát fejezi ki. Linkeltem már egyszer, nem létezik hogy nem tudod értelmezni a mondatokat. Eleget írtam le hogy nem csökkentették a költségeket te meg harmadszor hogy igen, miközben a számok ellened vannak
Tágabban, több tényezőt és azok egymásra hatását vizsgálva kerekebb képet kapnál, megérné. Ettől függetlenül is van két vélemény és ez jól megvan egymás mellett, én nagy részben felelősnek tartom a gyári csapatokat is, te nem. Ez hogy hol üti a mózli és társa tevékenységét azt nem tudom, de láthatólag így érzed, leírom utoljára sokadjára: nem üti. Azért nem szeretem azt a fajta reakciót amit csinálsz, mert mások utána tévesen azt gondolhatnák rólam, hogy ejha ez szerint a Mózli és Brömi papa ártatlan, f1 megmentője..."Mosley mint az F1 jóakarója???!" Ez eléggé etikátlan, de egy fórumon elfér kétségtelenül és nem is zavar.
Lezártam, majd futamokat nézzük inkább. Üdv.
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #8128 üzenetére
Asszem te is úgy írsz mint én, idő hiányában, ezért keverednek a dolgok(fogalmazás itt ott), lehet nálam is..
sry
Briatoréra nem gondoltam most, csak a csapatok és Mózli volt a téma részemről. A csapatok ha nem voltak a költségcsökkentés ellen akkor hogyan magyarázod azt, hogy a gazdasági válság évében hatalmas költségek redukálására irányuló feszültségek közepette a költségvetés: 10% mínusz. Ez önmagában egy olyan számadat, amely a "a csapatok nem voltak a költségcsökkentés ellen" kifejezéssel ellentétben áll egy gazdasági válság évben, főleg ha megnézzük hogy a szponzori pénzek csökkentek nagy mértékben és az egyik nagy költekező Honda kiszállt. Ergo ha értelmezted volna a hírt nem írtál volna ilyet és a "nagy ferdítés"-re az én helyemben sokan anyáznának. Nem tettem meg, adatokkal reagáltam. Reagálhatnék a 2008-as a 2007-es és sok sok költségvetési statisztikákkal. Amelyek valószínű nem mindent tartalmaznak...
Az egyikőnk sem tudjával pontosan ezt írtam le...senki nem ismeri a részleteket. Amit te is kifejtesz. Nem tiszta ez az egész és kész. Miért kell kifejteni? Ráadásul így: "Azt hogy mit hiszek el vagy sem az autógyáraknak, az tök mindegy....nem kell elhinnem semmit, sőt nekik sem." ez rendben van, pont erről lenne szó. Csak az első bekezdésed(illetve most enyémben a magyarázat fent) kiüti ezt, hiszen olyat állítasz amit a gyárak sulykoltak az emberekbe a Mózli elleni csatában. Miközben mindkét fél hülyének nézett mindenkit(beleértve a gyárak vezetését is) csak magukat nem. Megnézted azt a linket?
Az üzleti versengéses dolgod meg puszta félrebeszélés, igaznak igaz? Abszolút egyet tudok érteni vele. De ne haragudj de én annyit írtam, hogy az egyik azon a területen ahol teljesíteni akart összelopta a pénzt úgy hogy ne dőljön rá a ház majd lelépett, igaz kényszerből, de megvénülve, addig hatalmas dolgot véghez víve az ő szempontjából. Az övéből. Míg a csapatok szégyent vallottak azon a területen ahol eredményt akartak felmutatni, csak ők nem csak maguknak. Ők bizonyítani akartak(kellett volna) maguknak, a gyárak vezetésének de legfőképpen nekünk, fogyasztóknak. Ez elég nagy különbség. Ők marketing célból voltak jelen, ahhoz meg eredmény kell.
Ismét leírom, az üzleti háttér amit csinált Mózli...nem minőségi, csak az ő szempontjából. Én sosem írtam mást. Ugyanakkor azt úgy tette, hogy megmaradjon a pénzforrás, ergo ne dőljön be az f1. Ebből jött az egész hiszti, mert évek óta látni lehetett ahogy a gyáriak milyen módon próbálnak eredményt elérni és ez mihez vezethet. Kiszállt/felvásárlásra került jó pár komolyabb csapat mint a mai újoncok bármelyike. Majd maguk gyárak is kivonultak. Kellettek új csapatok, feketén kerültek be? Na ná, bármelyik is került volna be mindre ezt írnám. Miért kerültek be új csapatok? Mert kellettek és megadták ezt a lehetőséget egy olyan embernek is többek között mint Mózli. Nem én nem te, nem a nézők, nem is a kis csapatok, hanem a gyárak adták a kezébe a lehetőséget. Alapból bővíteni akarta a mezőnyt erre lelépett a Honda és így ászt adtak a kezébe, hogy megígérje az újaknak az alacsony költségeket mert na ugye megmondta előre és igaza lett. Mindenki tudta hogy egyszer bedőlnek a gyári csapatok és racionalizálni kell a folyamatokat. Ez tavaly sem történt meg a legkisebb mértékben sem. Amondó vagyok azt mondani, hogy több csapatnál nőttek az önerőből történő kiadások mint ahány csapatnál csökkentek.
Én lezártam, tiszteletben tartom a véleményed maximálisan, hiszen sok rész igaz benne, csak elbeszélünk egymás mellett. A mózlis részünk egyezik, a többi nem. Talán túlértékeled mózli hatalmát hogy ennyire nem tudsz leszakadni egy(vagy kettő a másik öreg arc) személyről. A hatalmat egy ember csak akkor tudja megszerezni és formálni környezetét ha arra lehetőséget adnak.
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #8143 üzenetére
Sőt, ha Briós és a többi FOTA csapatvezérnek nem csak a pofája lett volna nagy, akkor azt a 100 éves jogbirtok már egy zacskó pattogatott kukoricát sem érne. A négy új csapat: Virgin egyenlőre csak az IFA szerepre hegyez, a Lotus meg retrobundás, a másik kettő meg még csak most nyomja a technocolt a papírra... Amilyen szakértelemmel válogatták volna az új gárdát, az is kérdéses, hogy lett volna-e formula1 bajnokság...
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #8128 üzenetére
FOTA-Mosley, csak bábok voltak...
A főszereplő a pénz. A díjakat és a nézettséget már nehéz fentebb srófolni. Így hát, a profitmaximalizálás céljának megfelelően csak a költségeket lehet csökkenteni, persze nem a cirkuszigazgatóét, hanem a bohócokét... A cirkusz már örökletes birtok, semmi sem gátolja őket abban, hogy csökkentsék a bohócok jussát, hiszen mutogathatnak, hogy most már kevesebb költséggel mentek, hiszen limitálva lett a szezonális bohócsapkák szám, az egyen-krumpliorr sem kerül annyiba... 10 év. Addigra már majd a csapatoknak kell majd fizetniük, hogy rajthoz állhassanak, hacsak nem árverésen dől majd el az indulás joga...
Ha valaki a végén jót röhögött a markába, az börni volt...
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #8107 üzenetére
Illene tudni de egyikőnk sem tudja. Azonban fő fenyegetőzők már nem tagok az f-1ben. Mindkét esetben kibuktak a csapatvezetők, azok akik fenyegetőztek. Miután maga a gyárvezetés mondta hogy na itt a vége. A BMW és a Toyota is totálosan elszállt és a fejükre koppintottak ez az igazság, jött az ülés és vége volt. Olyanokat állítottak egy gyár nevében ami több mint valószínű hogy nem volt igaz. Dollármilliárdokat szedtek volna össze idénre..Te komolyan elhitted?
Pályákat megnyerni sem nehéz a mai helyzetben, avagy az a pálya amint nincs sportesemény és az a pálya amint lenne..elég nagy a differencia ugyebár.Mosley valóban elkotródott, annyi évesen annyi év után annyi ráfizetéssel...totál maga alatt lehet. Szerencsére a gyári csapatok ameddig maradtak kidolgoztak egy gyönyörű új areot, mindenki imádja. Majd a dupladiffuzorral agyoncsapták mert nem tudtak megegyezni. A Bmw a Toyota és az egykori Honda sem úgy szállt ki mint Mosley. Ezek a gyárak sok pénzt buktak és pl a Toyota és Honda sok hírnevet is. Nálam ez az elkotródás és égés, míg a Mózli féle távozásról a markába nevető kis köcsög jut eszembe...
Az F1 pénzek arányaiban biztos sok rész megy el arra amire gondolsz. Én egy percig sem vitattam sosem mondtam hogy Mózli angyali arc. A költségcsökkentést viszont ő nyomatta és most is az ő munkáját látjuk nagyrészt, vagy elfogadod vagy nem. Ha ül a fenekén akkor ma lehet nem is lenne f1, vagy lenne 6 csapattal.
Érdekes link: [link]
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #8110 üzenetére
itt az utolsó 500 méteren is teljes odafigyelés kell...nem ismétlődnek féktávok stb.
Pont ezért nem zsibbad be rali közben. Az f1-ben másfél órán keresztül köröznek, és ha nincs ellenfél, csak a saját tempóját kell autóznia, vagy még abból is le kell faragnia, mert úgy is túl gyors, akkor könnyen unalomba fullad a dolog. Járt már így MS is egyszer Indianapolisban. Olyan sokkal vezetett, hogy bealudt és megpördült, aztán arra kérte Brawnt, hogy beszélgessenek.
A ralinál viszont majdnem mindig fullon kell autózni. Itt biztos, hogy nem alszik be senki, legfeljebb nem tud figyelni a navigátorra, és emiatt hibázik. -
JJános
addikt
válasz
#70869248 #8106 üzenetére
Jaja, egyetértek. Én nem is vártam a dobogóra, de az első tízbe lesz esélye, ha nagyon komolyan veszi a dolgát. Az utolsó gyorsasági hely (7) már mond valamit szerintem.
Aztán ha bent lesz a legjobbak közt, onnan lehet tovább lépni. Én drukkolok neki akkor is, ha csak gyengébben szerepel. -
attisx
addikt
-
FuckeR19
senior tag
válasz
#70869248 #7686 üzenetére
Ha jól emlékszem régebben (2-4 éve) mindig a Ferrariról mondták hogy jól bánik a gumikkal.
Akkoriban nem az ő versenygépük volt viszonylag hosszú a többiekhez képest?
Lehet ezért sem voltak annyira sikeresek Monakóban?Mi a véleményed a Schumacher-Brawn duóról?
Fernando Alonso: "A sikerük kulcsa egy piros autó volt, ami az enyém." -
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #7407 üzenetére
"Azért sok minden történt ahogy írtam, sok fontos dolog, ahoz egyáltalán oda eljussanak hogy erről szavazni kelljen"
Arról nincs infó hogy miért került szavazásra a dolog. Lehet hogy a Bridgestone-os csapatok kezdeményezésére?
"-2005. július 29: Öt michelines csapat kereste meg a Bridgestone-t"
2005ben a 10 csapatból 7 volt Michelin-es és 3 Bridgestone-os. 2006-ban a 11 csapatból 6 volt Michelin-es és 5 Bridgestone-os. Annyira talán mégsem rohantak át a Bridgestone-hoz a csapatok.
A Raikkonen féle sztorinak pedig szerintem ehhez semmi köze. Az a pilóta és esetleg az autó hibája volt és nem a gumié. Lecserélhette volna de kockáztatott/kockáztattak. Az Indianapolis-i fiaskó már más tészta mert az egyértelműen a Michelin sara volt.
"Mindezt azzal tetézve, hogy az egyversenyes gumi a Michelin ötlete volt"
Erről van valami bővebb infó esetleg?
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #7401 üzenetére
Na de azzal hogy 2006-ban visszatértek a 2005 előtti szabályhoz gyakorlatilag a Bridgestone-nak csak le kellett porolnia a 2005ig használt keverékek receptjeit és ezzel ismét ott lehetett az élvonalban. Nem olyan bonyolult ez szerintem.
Az Autosport magazin értesülései szerint a Red Bull Racing volt az egyedüli Michelin gumikat használó csapat, mely a kerékcserék újbóli bevezetése mellett szavazott a Ferrari, a Toyota, a Williams, a Midland, és a Toro Rosso mellett - mely istállót szintén ők birtokolják.
Nagyon úgy tűnik, hogy a Red Bull szavazatai miatt valósulhatott meg a kerékcserék újbóli bevezetése, miután azt a 2005-ös idényben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tiltólistára helyezte.
Egyes források szerint a Red Bull döntése hatalmas meglepetést okozott a riválisok körében, míg a francia gumiszállító azt sem zárta ki, hogy eljárást indít az ügyben, és akár meg is tagadhatja a Dietrich Mateschitz által birtokolt cég tulajdonában lévő istálló támogatását.
Különböző források már a Ferrarival is összehozták az ügyet, hiszen az olaszok szállítják a motorokat az idei évben a Red Bullnak, így az sem kizárt, hogy a Ferrari buzdítására hajlott a csapat a kerékcserék újbóli bevezetésére.
A francia gumigyártó is megszólalt az ügyben. Nick Shorrock, a Michelin F1-es részlegének vezetője, a következőket mondta: "Igen, minket is meglepett a Red Bull Racing döntése, aztán elég sokat beszéltünk is erről a csapat képviselőivel, és szerintem megértették nemtetszésünket és azt is, miért nem örülünk a történteknek."
Gascoyne úgy gondolja, a Bridgestone partnercsapatai között megkötött paktum roppant fontos lesz az idei évben a japán beszállító számára, akik rájöttek arra, hogy hibát követtek el azzal, hogy az elmúlt években csakis a Ferrarira koncentráltak.
"Szerintem rádöbbentek arra, hogy mekkora butaságot csináltak azzal, hogy csak egy csapatra koncentráltak, és ezt a Ferrari is felismerte" - folytatta. "Éppen ezért is van az, hogy mindkét fél készségesen fogadata ezt a kezdeményezést. Úgy gondolom, hogy a Michelin partnercsapataként szerzett tapasztalatunkkal, illetve Pascal Vasselonnal a fedélzeten, rengeteg segítséget nyújthatunk majd a gumik fejlesztésében."
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #7392 üzenetére
Az olyan felállás volt hogy a Red Bull-on múlt az, hogy 2006-ra marad-e az egy szett gumi per verseny szabály és mivel a Red Bull Ferrari motorokat szeretett volna 2006-re ezért a szabály eltörlése mellett tették le a voksukat. (Az más kérdés hogy aztán a fagyi visszanyalt és jó nagyot szívtak a motorokkal
) Ergo visszatértek a 2005 előtti rendszerhez amiben a Bridgestone már jó volt. Kb. ennyi volt a felállás sztorija.
Nem fogom őket hiányolni ha kivonulnak. Én nem tartom őket "extremely ethical company-nak" úgy mint Ross.
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #7390 üzenetére
"Itt az F1-ben is keményen felküzdötték magukat..."
Ja, 97-ben amikor beléptek már azonnal jobb gumit szállítottak mint a Good Year aki már "100" éve ott volt. Aztán 98-ban ez tovább folytatódott csak akkor már egy alapból versenyképes csapatot/autót is elláttak. Aztán amikor már szinte teljesen csak a Ferrari-ra koncentráltak és optimalizáltak a fejlesztésekkel akkor Frank papa (Williams) elkezdte nyaggatni a Michelin-t hogy szálljanak be. Rá egy évre már átment a McLaren is mert megunták a nem hivatalos exkluzív Ferrari-s hozzáállásukat.
Mondjuk ez a Ferrari+Bridgestone szoros partnerkapcsolat nagyban hozzájárult a Ferrari sikereihez.
Ez meg lol.
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #7078 üzenetére
Az csak egy hagyományos diffúzor. Az F1-ben már triplák-quadrók vannak.
A trükk az, hogy a felső deckek is ugyanazt csinálják, mint az alap diffúzorfelület, ugyanis lyukak vannak a padlólemezen. A felső csatornák is az autó alól áramoltatják a levegőt, csökkentve ezáltal a légnyomást, növelve az autótesten keletkező leszorítóerőt.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
#70869248 #6891 üzenetére
jah, kicsit jobban belegondolva tényleg nem lehet analógiát vonni..
Kimi nyilatkozata:
"A hely, ahol épp haladtunk, nem volt bonyolult, csak kicsúszott a kezemből az irányítás. Az autó alja teljesen beragadt egy hókupacba és egyszerűen nem mozdult. Először Kaj és én próbáltuk meg ellapátolni a havat, vagy 15 percen keresztül. Aztán jöttek nézők nagyobb lapátokkal, és a kocsi végre megmozdult"-mondta Kimi.
Mivel az autó viszonylag ép maradt, Kimi és Kaj tesztelés céljából tovább tudta folytatni a versenyt.
"Folytatjuk a versenyt, a kocsit jó vezetni, minden jól működik"-tett hozzá a finn.
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #6729 üzenetére
Ja Mosley egy idióta volt a költségvetési plafonnal, csak éppen kivonult a Honda, Bmw, Toyota, a Renault-t meg eladták. 4 gyári csapat, totál idióta hogy ezt látta előre és kényszeríteni akarta az alacsonyabb költségvetést. Amit (miután kirúgták mózlit) végül be fognak vezetni ugyebár. Mert most hogy nem ő mondja már sokkal szebbnek hangzik. LoL. Egyébként mózli korábbi ígéreteiből nagyrészt a mostani csapatok által nem valósult meg semmi. De javíts ki ha tévednék.
Az új csapatok tapasztalatszerzés céljából töltik az első éveket, majd ha a gyáriak is kénytelenek lecsökkenteni a költségeket csak akkor nyílik meg az út számukra. Nagy rákészülés csak pénzkidobás lenne.
Egyébként a Toyota is anno úgy lépett be igen izmos költségvetéssel hogy az első év csak tanulás.Én ketté venném az új csapatokat. Értelemszerűen a fentiek a pozitívabbakra vonatkoznak. A többiek helyére meg majd jönnek újak.
-
glutamin
őstag
válasz
#70869248 #6651 üzenetére
Ezzel a koncepcióval én is nagyon egyetértenék. Igaz így jóval drágább és bonyolultabb lesz a karosszériatervezés. Jelenleg ugye egy nagyon áramvonalas szivart házasítanak össze a leszorítást biztosító szárnyakkal amiket utólagosan módosítani, állítgatni jóval egyszerűbb.
-
aesir
veterán
válasz
#70869248 #6654 üzenetére
Nekem olyan érzésem van ezeket a kasztnikat nézve, hogy ezek elsősorban oválra lesznek tervezve nagy sebességhez, tehát egyértelműen az amerikai piacra az amerikai közönségnek.
Ezzel szemben a világ többi részén, ahol a jobbkanyarokat, a kemény féktávokat, a visszafordítókat és a lassan bevehető sikánokat is kedvelik, szerintem nem kapna annyi első leszorítóerőt ami lehetővé tenné a befordulást. -
Motion_Blur
félisten
válasz
#70869248 #6551 üzenetére
témához kapcsolódik: A Comparison of F1 Driving Styles By Martin Brundle
-
Integra
titán
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #6132 üzenetére
A jelenlegi motorok 2400 cc, turbóból ennek fele hengerűrtartalom elég lehet azonos teljesítményhez. De egy turbót is csinálhatnak olyanra, hogy elég lehessen neki pl. egy versenyenkénti 100 kg üzemanyag.
A lényeg az, hogy az elhasználható üzemanyagmennyiség lenne a fő korlát, ez meg hozza is magával, hogy ahhoz, hogy ebből a legtöbb teljesítményt lehessen kihozni, milyen motor kell mekkora hengerűrtartalommal.
-
lenox
veterán
válasz
#70869248 #5861 üzenetére
Latom, jo hosszu parbajozas lett a kerdesembol. Na en arra akartam utalni, ha all az auto akkor a levego fent lefele ugyanugy nyomja, mint lent felfele, ha meg megy, akkor ugye a diffuzor gyorsitja a levegot, tehat alul jobban csokken a nyomas, mint felul, es bar alul meg ugyanugy felfele nyomja a levego az autot (hiaba hivjak szivohatasnak), a fenti ero joval kevesbe csokken, az eredo hatas egy az autot az uthoz nyomo hatas. A szarnyakon ugyanez van, alul kisebb a nyomas, mint felul (auto eseteben legalabbis). Ugyhogy en nem latok ilyen kulonbseget, hogy az egyik szivo a masik meg nyomo vagy szorito hatas. Mar csak azert sem, mert a levego, meg a gazok altalaban valojaban csak nyomni tudnak, szivni nem, ugyhogy erot ugy lehet letrehozni, ha az egyik oldalon kisebb a nyomas, mint a masikon, akar szarny, akar auto alja. Persze ettol meg az aero kialakitasa nyilvan kulonbozik, ha szabad levegoben van (szarny), vagy az aszfalt sik feluletenek kozeleben.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #5857 üzenetére
Én sem alszom még.
nem fogom azt mondani hogy ha leüt az autó alja (azaz megszűnik a szívóhatás ), akkor megszűnik vele az autóra ható leszorítóerő.
Sehol nem írtam azt, hogy ez megtörténne. A Sennás példában is csak azt írtam, hogy lecsökkent, nem azt, hogy megszűnt. Az összes leszorító erőnek az a része szűnik csak meg, amit a diffúzor ad. Egyébként meg ha túllépünk ezen az egész szarságon, akkor tényleg egyet fogunk érteni, mégpedig abban, hogy le kéne egyszerűsíteni a diffúzorokat és világos szabályt kellene alkotni a témában. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #5855 üzenetére
Asszem már elmondtam mindent, amit lehetett. Nekem úgy tűnik, mintha valójában nem teljesen értenéd a diffúzor működését. Persze erre azt fogod írni, hogy de, viszont akkor nem értem, miért írsz olyan meredek dolgokat, minthogy A leszorítóerő megmarad ha az autó alja beüt...mivel nem szűnik meg légellenálni, de eltűnik a szívóhatás
.
Viszont nem hinném, hogy a fától nem látnám az erdőt, hiszen elég egyértelműen fejezted ki magad az #5829-esben. Két mondat volt, amiből a második nagyrészt értelmetlen, ezért kötött bele lenox is, Peat is, hunnylander és jómagam is. Nem egy kétoldalas esszé egyetlen szava az, ami nem tetszett.
Jóéjszakát.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #5842 üzenetére
Régen volt már a fizikaóra mi, b?
Egy hatásnak nincs iránya, az egy jelenség, az van, vagy nincs. A hatás által generált erőnek van iránya. A szívóhatás erőt generál, ami lefelé mutat, ez a leszorító erő, ez szorítja le az autót az aszfaltra. Az aszfalt hat az autóra ellenerőként, pont ellentétesen a leszorító erőre. Ha jól emlékszem, ezt hívják tartó erőnek.
De azt nem mondhatod, hogy a diffúzor nem generál leszorító erőt, mert ahogy Peat írta, ez olyan, mintha kijelentenéd, hogy a repülőgépszárny működése során nem keletkezne felhajtóerő.Egyébként ott is tévedsz, hogy a leszorító erő megmarad akkor is, ha az autó alja beüt. Nem marad meg, Sennánál is éppen ez volt a probléma. Mivel az autó alja leért, nem volt levegő, ami alatta áramlott, csak felette. Ahogy Peat korábban írta a diffúzor működését, ahhoz, hogy leszorító erőt generáljon, gyorsabban kell az autó alatt áramolnia a levegőnek, mint felette, mert a gyorsabban áramló levegőnek kisebb a nyomása. Senna esetében mivel nem volt semmi áramlás alul, ezért a leszorító erő jócskán visszaesett, az autó pedig megcsúszott. És boldog új évet neked is.
-
Peat;)
veterán
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #5837 üzenetére
2009 egyértelműen a diffúzorfejlesztés éve volt. Néhány hét múlva okosabbak leszünk és ízelítőt kaphatunk abból, hogy lehet, hogy még 2010 is a diffúzorfejlesztés éve lesz. A másik terület, amit közel ennyire jelentőségteljesnek találtam 2009-re, az az első szárny.
A diffúzor közvetetten leszorítóerőt generál, a mai modern diffúzorok nem is keveset; megkockáztatom, hogy többet, mint az első vagy hátsó szárny külön-külön.
Ha egy tapadókorongos rögzítést (légritka tér/kisnyomású levegő által) felteszel a falra vagy a plafonra, mi fogja azt ott tartani? A környezetének nagyobb nyomású levegője. Azzal, hogy a diffúzor alacsony nyomást hoz létre az autó alatt, az autótest felső részén ható nagyobb nyomás leszorítóerőt ad. Az autótest szárnyként működik ezáltal, 'negatív emelést' vagyis leszorítóerőt produkálva.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #5837 üzenetére
Kicsit kevered a fogalmakat. LeszorítóERŐ vagy szívóHATÁS nem egy bandában vannak. Maga a szívás, mint jelenség, egy olyan erőt generál, amely az autót leszorítja, tehát leszorító erőt.
D@ni88: Vagy amiatt, hogy kockásra fékezte a gumit Villeneuve miatt. Attól függ, honnan nézzük.
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #5741 üzenetére
Neked is szól az előző írásom. Te mindig Hamilton oldalát képviselted én meg Alonsoét, így nem csoda hogy másképp látjuk.
"Sztem ha az elejétől fogva keményen 'ráül' Hamilton-ra...nem segíti, és komolyabban veszi akkor megnyeri a VB-t (már ha azévben a McLaren nyerhetett volna bármit is)."Számomra nem tiszta hogy itt a csapatra vagy Alonsora gondolsz, aki egy Alonso-ról azt gondolja hogy év elején nem teszi oda magát ahogy bírja az totál nem ismeri mint pilótát szerintem. A csapat meg év elején nem nyomott senkit, szerintem. Később sem hanem vártak mert nekik is új volt a szitu, aztán döntöttek. Én máig úgy gondolom hogy a csapat nem döntött megfelelően, te meg úgy hogy Alonso sara. Bizonyára meglepte Hamilton de nem hinném hogy ez a teher zavarta, ha egy olyan környezetben amely később kialakult hozott egy olyan teljesítményt amely egy ponttal maradt el a vb címtől. Idegesnek biztos idegesebb volt, de nem a teljesítményre hatott inkább az agyára..(Hungaroring, ahol máig ő a főbűnös személy)
Én maradok inkább annál hogy nem tudott alkalmazkodni az autóhoz és ez megbosszulta magát, mert mint kiderült csúnyán el kellett volna páholnia Hamit ahhoz hogy a csapat mellé álljon, de ő erre képtelen volt. Hamilton meg behúzni volt képtelen. Tudom újonc, nem számít hány versenysorozattal a háta mögött. Alonso sem volt a vb címes első évében valami higgadt alak de behúzta, pedig előtte nem kapott ilyesmi tehert ő sem, sőt talán kevesebbet kapott, bár az f1-ben hajtott, de egy minardi, tesztpilótai állás meg egy jobb év mint nem hiszem hogy nagyobb teher mint egy gp2-ben a bajnoki címes csata és azt megelőzően nem tudom hány bajnoki cím...
Az az év így sikerült, majd jövőre derül ki igazán hogy Alonso természete olyan amilyen vagy lehet vele együtt is dolgozni hasonló tudású pilótának. -
zoltanz
nagyúr
válasz
#70869248 #5664 üzenetére
Én csak amatőr motoros vagyok, de akad egy kis tapasztalatom. Elképzelhető, hogy MS nek is van érzéke a motorozáshoz, nem feltétlen kell sokat gyakorolni, azért vezetési tapasztalata van pici, plusz tudja magát konrollálni éles szituációkban (hideg fejjel tud gondolkozni) ez nagyon fontos.
-
válasz
#70869248 #5664 üzenetére
A motor eset,biztosan így van,mert másképp nehezen lehetett volna.
Button.Kívülállók nem tudjuk,mi történik a pályán kívül,mert bármi meglehet.Lásd Briatore botrány,mikor azt feltételezzük,hogy legalább azt tudjuk mi zajlik a pályán.
Viszont a tied logikusabbnak tűnik,de én már semmin sem lepődnék meg -
válasz
#70869248 #5649 üzenetére
Nyakfájása biztosan volt,de amikor megkérték Massa helyett,már tudhatta Brawn-tól,hogy lesz itt valami és jobb lenne,ha nem ülne be a Ferrari-ba nyakfájásra hivatkozva.
Miközben ha fájt is a nyaka,egy versenyt kibír vele,kenőcsök fájdalomcsillapítókkal.Ez élsport itt vannak ilyenek.Most belegondolva,hogy úgy tűnt Massa.helyett ő lesz.Vezethetett egy F1 kocsit,legálisan,feltűnés nélkül,mert mindenki tudta,hogy visszajön.Ha már előtte,mondta volna,hogy nem fog menni akkor nem tesztelhetett volna
Ha ez ki volt találva,jól megbeszélték.
Tesztek alatt is tudott kocsit vezetni.Nem is egy-két kört.De a végén azt mondta nem bírja a nyaka.Brawn kevés,de a kapcsolatai is biztosan vannak
-
venember83
nagyúr
válasz
#70869248 #5649 üzenetére
A vicc az, hogy bár igazad lehet, ugyanakkor egyik állítást sem tudod bizonyítani, mivel:
1. a Hondának valóban elege lehetett már az eredménytelenségből és pár tanácsadó megfelelő befolyásolásával elérhette Brawn azt, amit akart.
2. nincs birtokunkban Schumi nyakát illető hiteles orvosi papír. Csúnyát bukott, de álltak már fel ezt követően motorversenyzők sérülés nélkül a sóderágyból.Természetesen általában a legvalószínűbb eset az igaz, ezért is csak feltevés, amit írtam.
-
attisx
addikt
válasz
#70869248 #5510 üzenetére
Jogos.
Ennek fényében had fogalmazzam át a korábbi mondatomat: A Végső lökést ahhoz, hogy komolyan kezdjenek új csapat alapításán gondolkodni az adta, hogy...
... és ekkor jött a Brawn (ex Honda) főnixmadár szerű szárnyalása.
(#5512) 7Heads Drago
Eszerint valóban Monti keze volt a dologban, illetve a Monti és Todt között feszülő ellentétek.
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #5311 üzenetére
Azok inkább mókák, mint vérre menő bajnokságok...
Mansellel meg talán az egyik legrosszabb párhuzamot hoztad fel. Mansellt egy gerincsérülés miatt egy életre eltiltották - 5 hét múlva versenyzett, égési sérülés - 3 hét múlva pólyával az overál alatt ott a következő versenyen. Ha képes beülni az autóba ment, mit neki a fájdalom, meg az orvos...
Sumi akkor és oda mehetett volna eddig is ahova akar. Szinte mindenütt vörös szőnyeg, díszsortűz, strucctoll legyezős fekete eunuchok, fehér ruhás rózsaszirmokat szóró szüzek sorfala várta volna. Nem ment. Mint ahogy most is csak lebegtet. -
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #5304 üzenetére
Nem egyformák a pilóták. Mansell soha nem színlelt barátságot, és még az öklét is megismerték egyesek a boxutcában. A pályán mégis betartotta az íratlan szabályokat. Ő egy gladiátor volt, akit a küzdelem éltetett. Sumi tojt a küzdelemre, neki csak a győzelem számított.
És értsd, Sumi csak mókaversenyekre fog elmenni, nem bajnokságra 4 keréken...
Aktív témák
Hirdetés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Robotporszívók
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Óvodások homokozója
- Formula-1 humoros
- Mobil flották
- Elite: Dangerous
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H610M I5 12400F 32GB DDR5 512GB SSD RTX 4060 8GB SOF CLONE 3 Chieftec 600W
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- 125 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest