- One mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Három Pixel 9 jött Magyarországra
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
válasz
hobizoli #31384 üzenetére
Érdekes, most WTCC-n absz. nem látszott lepukkantnak és körben a fű is le volt vágva még a pálya területén kívül is. Emlékszem pár éve amikor még HÉV-el mentünk, a derékig érő gazban tudtuk csak megközelíteni a pályát, pedig F1 hétvége volt!
Az hogy most nincsenek kint évközben, annak nem az az oka hogy szarabb állapotban lenne a pálya mint pár éve. Nem mennek ki emberek mert nincs pénzük. Ennyire egyszerű sajnos.
-
Nowhereman
őstag
válasz
hobizoli #30834 üzenetére
Elösször is kötve hiszem, hogy nem 5 szelepes motorokat csinálnának, másodszor mondjuk egy szelep esetében a szelep-rugó lengő rendszer szarik arra, hogy hány szelep leng mellette/mint ahogy a szerverprocik frekijét se zavarja, hogy egyedül vagy ezredmagával van egy rendszerben/, csak a rugó keménysége és a szelep tömege számít, hogy mekkora fordulatig tudja követni a bütyökprofilt. Persze vannak trükkök, mint a szelepek kényszervezérlése /ez már volt is a forma1-ben: az 54-55-ös mercikben, mostanság a főleg a Ducatti komálja/, vagy a szelepek pneumatikus vezérlése. De persze a dugattyú hajtókar is lengő rendszer, de ezeket még matematikailag is messziről lehet közelíteni - tudtommal a mai napig is a puding próbája módszerrel kezelik ezt mindenütt...
-
attiLANte
tag
válasz
hobizoli #30829 üzenetére
"Egyebkent mivel a fordulatszammal exponencialisan nonek a tomegerok"
Igen, a dugattyúra ható gyorsulás a fordulatszám négyzetével arányos, míg a forgattyúsugárral lineáris a kapcsolat. 40-ről 60mm-re változó lökethosszal számolva az eredetinek kb. 2/3 része lesz a tömegerő az általad felvázolt négyhengeres motornál.
De mivel az összlökettérfogat is csökken a fordulatszám mellett, ezért hasonló teljesítmény eléréséhez nagyobb feltöltés (kb. 2,25x tömegáram!) szükséges, így a gázerők jelentősen megnőnek."a toltonyomas maximum is csak egyenesen aranyosan noveli az eredo terhelest."
Ez azért nem ilyen egyszerű, mert itt is vannak veszteségek. Kétszeres nyomaték eléréséhez nem elég duplájára növelni a friss töltet nyomását a hengerben, mert attól még nem lesz meg a kétszeres tömege (hacsak nem hűtik vissza környezeti hőmérséklet közelébe). Tehát nem lineárisan nő a terhelés a teljesítménnyel.
És akkor még nem pedzegettük, hogy a nagymértékű feltöltés hőigénybevétele miatt milyen arányban csökken az alkalmazott alkatrészek terhelhetősége, hogyan alakul a hőszilárdságuk, milyen extra anyagok kellenek a durvább körülmények miatt, hogyan kell módosítani a kenőrendszert?
(És itt most nem az utcai kisnyomású feltöltésről beszélek.)
Persze összességében még így is előnyben lehet egy kisebb feltöltős motor, de hogy
az igénybevételt a négy- vagy hathengeres változat viseli-e jobban, az nehéz kérdés.
Szvsz. extrém mértékű feltöltésnél az utóbbi előnyösebb, még a rosszabb hatásfok ellenére is (szigorúan a megbízhatóságot szem előtt tartva).Azért egy bitang feltöltős motor sem egyszerű, nem egy R5 vagy Uno Turbo i.e.-ről beszélünk...
Nem akartam hitvitát nyitni turbó vs. szívó ügyben, és ha jól emlékszem, nem is ócsároltam az előbbit, nem favorizáltam az utóbbit. Nem vitatom a turbós motorok előnyeit, de ha már itt tartunk, a szívóknak is megvan a varázsa (hang, gázreakció)...
Valamit szerintem félreértettél, és eléggé elkanyarodtunk a 4 vs. 6 henger témától.Szeretném is lezárni a dolgot, nem akarok többet offolni - már csak azt nem értem, hogy miért kellene egy F1-es gépnek utcai motorral szaladgálnia?
Kit érdekel, hogy egy V6 24V miatt lesz@pják magukat a szerelők a boxban (ezért fizetik őket), nehogy már ez legyen a mérvadó...
Miért hiszitek azt, hogy ha be is vezetnék a csoda négyhengerest, akkor az az utcai gépekben is egy az egyben megjelenne? -
Nowhereman
őstag
válasz
hobizoli #30829 üzenetére
Sok sületlenség után nagy nehezen megpedzegetted miért is van a több henger. Azonos térfogatnál több henger kisebb mozgó alkatrészeket jelent, ami azonos anyagok esetén magasabb fordulatszámot, ami azonos idő alatt több elégethető üzemanyagot.
No most, ha korlátozzák a maximális fordulatszámot, akkor csak bonyolultabb, nagyobb súrlódó- és hőveszteség-felülettel rendelkező motort kapunk a hengerek számának növelésével. A FIA-nak gyakorlatilag teljesen felesleges a hengerszámot korlátoznia, ugyanis az adott feltételek mellett a V6 vereségre van ítélve a L4-sel szemen, főleg, ha neki látnak az elégethető naftát is korlátozni... -
attiLANte
tag
válasz
hobizoli #30811 üzenetére
Igen, az a 400ccm hengerenként elég régi tapasztalati érték, ellenben a mostani 2.4@V8 motoroknál egy henger 300ccm - akkor már ez is kicsi? Ahhoz képest jól muzsikálnak...
Elég összetett dolog ez, legfeljebb csak találgatásra szolgáltathat alapot - nem is akartam vitázni, csupán arra szerettem volna rávilágítani, hogy nem feltétlenül rossz ötlet a 1.6@V6.
A mostani F1-es motoroknál ha jól tudom 98mm a maximális furat, amihez minimum 39,7mm-es lökethossz adódik, úgyhogy jónak tűnnek a számaid.
A 12000-es limithez azonos dugattyú középsebességet feltételezve kb. 60mm-es löket tartozik, ami a tervezett négyhengeres motornál valóban 92,1mm-es furatot jelent.
Kérdés persze az, hogy valójában mekkora lesz - megtartva a mostani, kb. 40mm-es lökethosszt a V6-nál is kb. 92mm-re adódna a furat...Viszont ne felejtsük el, hogy ezek már nem szívómotorok lesznek, tehát nem létkérdés a maximális átömlési keresztmetszet - annál inkább előtérbe kerül a mechanikai terhelhetőség. Szvsz. a megnövelt csúcs- illetve középnyomás és hőterhelés miatt lenne talán előnyösebb a V6-os elrendezés, emellett egy hengerrel rövidebb a cucc hosszirányban és az autót sem kell jelentősen átdolgozni. (No és persze akinek van V8-as blokkja, az talán könnyebben farag belőle egy V6-ot, mint egy sornégyest).
Persze nagyobb hengerszámnál nő a súrlódási veszteség, több a mozgó elem, a hibalehetőség; romlik a termikus hatásfok (relatíve növekszik az égéstér felülete a térfogathoz képest), úgyhogy meg kell találni az optimumot, de mint mondtam ez sokváltozós függvény, és mi csak a felszínt kapargatjuk...
#30819.: ha csak az egyik oldalt fogja fojtani a feltöltő, az tényleg ratyi megoldás lesz, de bízom benne, hogy kitalálnak erre is valamit. Még az is lehet, hogy a másik oldalon is lesz turbina, csak éppen egy generátort hajt, amivel tölti a KERS akksiját.
Vagy közvetlenül besegít a hajtásláncba egy áttételen keresztül. -
attiLANte
tag
válasz
hobizoli #30796 üzenetére
"Ja, csak minek. Amikor ~30eve 1500ccm-s 4hengeres motor 1000+LE-s volt az F1-ben, akkoris voltak v6-s probalkozasok, de ha tul kicsi egy dugattyu atmeroje, akkor csak kisebb szelepek fernek el felette a hengerfejben is. ."
Az a kijelentés, hogy kis dugattyúnál kisebbek a szelepek, az önmagában igaz, de amire a hengerszámmal kapcsolatban utaltál, már nem állja meg a helyét. Véleményed szerint - ha jól értelmeztem a hozzászólást - a kevesebb, de nagyobb henger jobb, mert a nagyobb dugattyú felett méretesebb szelepek férnek el, így jobb lesz a töltés.
Akkor most egyszerűsítsük a motort egyhengeresre és növeljük minden méretét lineárisan, mondjuk duplájára: a szelepek és a dugattyú átmérője egyformán növekszik, felületük négyszerese lesz az eredetinek, de az arányuk változatlan marad.
Eközben viszont a térfogat a nyolcszorosára változik, tehát hozzá képest a négyzetesen növekvő szelepfelület relatíve csökken.
Összegezve tehát: azonos geometria mellett a nagyobb lökettérfogat rosszabb töltést eredményez - akkor miért is jó a kevesebb henger? -
Dragbajnok
tag
válasz
hobizoli #30796 üzenetére
Teljes mértékben egyezik a véleményünk a motorok terén.
"Az, hogy egy butabban utcan is hasznalhato blokkot hasznalnak majd, csak olcsositja az F1-t, hogy tobb csapat tobb motorszallito is szerepeljen. Semmi ertelme 10-12autos 2 motorszallitos versenyeknek. Szerintem az is kene, hogy 3-4 gumigyarto menjen."MotoGp-ben is jövőre visszatérnek az ezres gépek ami ugye szériaközelibb mint a mostani 800 asok.Egyből jelezte az FTR csapat hogy ők indulnának egy Kawasaki zx10r módosított blokkjával.Ami ugye jóval olcsóbb mint egy prototipus blokk kifejlesztése.szerk:
#30798,TESCO-Zsömle: Csak azért az akkori anyaghasználat és a megmunkálásukhoz szükséges gépek messze lmaradtak a maiakéhoz!+Motorvezérlés és a turbófeltöltők is seholsem voltak a mostanihoz képest. -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
hobizoli #30796 üzenetére
Csak azt felejted el, hogy azok az 1000+LE-s sor4-esek nem bírtak ki egy hétvégét sem.
Hidd el, a mostani V8-asokból is kihoznának 1000+ lovat, ha hétvégenként eldurranthatnának belőle 3-4db-ot...
Ha kíváncsi vagy, mire is képes egy V8-as, akkor nézd meg Schumacher 2006-os Brazil (ámok)futását. Na arra képes egy tökig kitekert 1 futamos V8-as.
És az még az első év volt, az első fejlesztés.
-
Oliverda
titán
válasz
hobizoli #30453 üzenetére
Nem az utolsó futamon bukta el a VB-t, mert a benzinszivattyús eset meg a defekt is ott történt. Akkor sem nyert volna, ha azt a versenyt az első helyen fejezi be.
Az utolsó előtti versenyen pedig a motor füstölt el, pont úgy ahogy két versennyel előtte Alonso-nak Monza-ban. Plusz ráadás gyanánt Alonso a szerelője hibájából vezető helyről esett ki Hungaroringen. Vezetői hibából viszont egy pontot sem bukott, ellenben Schumacher-rel: 1 , 2
-
Peat;)
veterán
válasz
hobizoli #30437 üzenetére
Maga Schumi is elismerően nézett arra az évre és Alonsora. Anno amikor ugyanez ment (most hogy jött elő?
) előszedtük az összes technikai és vezetői hibát, meg mikor melyik autó tűnt gyorsabbnak. Lehet talán pont veled vitáztam fene sem emlékszik már. Az jött ki hogy kb ugyanazon feltételek adattak meg a két pilótának, bárhogy is néztük, utána lenyugodtak a kedélyek fura módon, a tényadatokkal. Majd amikor már eléggé szem elől tűnt az a vitarészlet megint ment ez a mázli szöveg.
Nem tudom most te melyik oldalon vagy, vagy az hogy nem voltak egyenlő feltételek és Alonso bemákolta, vagy hogy egyenlőek voltak kb. amennyire f1-ben két különböző csapatnál lehet.
Más téma
Kubica karját elnézve ebből érdekes lenne egy versenyzői karriert összehozni, sajnálom, de f1 szerintem kizárt ameddig ennyi gomb van. Egy egyszerűbb szériában el tudom képzelni, de f1-ben totál nem.
-
Oliverda
titán
válasz
hobizoli #30437 üzenetére
Pedig bármennyire is hitetlenkedsz lehet. Tavaly Alonso majdnem megint megcsinálta ugyanezt. Az pedig, hogy a riválisok a saját hibájukból mennyi pontot buknak, nem róható fel a kedvezményezett fél számlájára.
Alonso 2006-ban nulla hibát vétett versenyen, csak technikai hiba miatt bukott. Ezzel szemben a mester többet is hibázott. Akár innen is vizsgálhatjuk a dolgot, ha neked jobban tetszik.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
hobizoli #30424 üzenetére
Oli akkoriban Renault drukker volt? Nem hiszem. Akkor meg minek örülne?
Mondjuk akkor a 7x most 8x lenne
emerico2004: mert nem esik minden versenyen az eső. száraz futamon sajnos köze nem lett volna az első 6-7 helyezetthez.. emlékezz tavaly Koreában is nagyon jól ment. fekszik neki az intermediete meg a száradó pálya..
-
Oliverda
titán
válasz
hobizoli #30413 üzenetére
Egyeseknek nagyon rövid itt a memóriájuk, pedig már akkor is hangadók voltak itt amikor ezek a dolgok történtek.
Az hogy mitől volt gyengébb... hát erről kérdezd meg Pat Symonds-t és esetleg Ross Brawn-t.
Ja, és ezt az apró részletet is elevenítsük már fel akkor: [link]
-
#16741888
törölt tag
válasz
hobizoli #30410 üzenetére
Igen, de az össz vbt tekintve volt egy elégedett Kimi, egy gyenge Alonso, és Massa, aki mint nagy ellenfélről elég nehéz nyilatkozni. Nem is volt szinte igazi ellenfele.
Ezzel szemben tavaly azért messze nem ez volt a helyzet mert Alonso is, Hamilton is (aki ha nem balfaszkodja el az utolsó versenyeit az istenített előzési buktáival lazán vbajnok lehetett volna) Gombos is ott volt, és Webber, ez azért messze nem a 2008as mezőny. Talán 2007 volt hasonló, de Kimi utána azért bizonyított hogy inkább buli mint a profizmus, amivel nincs baj, ő ezt választotta.
-
#70869248
törölt tag
válasz
hobizoli #19800 üzenetére
Nem tudom, nem fogom méltatni Stoddart-t mert az amit aláíratott B. Zsolt-l az szemétség volt sztem.
Msá kérdés hogy így is el lett fogadva...de már akkor bele lehetett pillantani abba hogy mi is megy itt Stoddart, vagy éppen Briatore berkeiben 'fiatal versenyzők menedzselése' alatt..Az hogy egy gumi működik vagy sem, az nem kell hogy sokmásodpercben mérhető legyen, Heidfeld és Kubica, Massa vs. Kimi...voltak isőszakok amikor azonos képességű autóban sem tudták jó működésre bírni a gumikat.
Stoddart azt mondta hogy gyorsabb volt 1mp-vel...lehet hogy igaz, de az a gumi akkor sem a Minardi-ra lett fejlesztve....és ez nem egy kittes csomag, hanem a prototipus osztályban két gumigyártó versengése, és azok közül az egyiknek a fő adujára fejlesztett gumi.szinte kizártnak tartom hogy tökéletesen tudta volna használni a Minardi...mert akkor vagy óriási tartalékok vannak még abban a gumiban (nem jellemző), vagy nagyobb igénybevételnél nem ideális.
folyt. köv holnap du.
jó éjt. -
#70869248
törölt tag
válasz
hobizoli #19794 üzenetére
Stoddart sok mindent nyilatkozott
Bár nem kizárt hogy ez igaz volt, de alapvetően azt gondolom hogy a Ferrari-ra tervezett gumikat nem biztos hogy jól fel tudta volna melegíteni és optimálisan használni a Minardi hisz sokkal kisebb tempót tudtak.
...sokféleképpen visszaüthet...lehet hogy 2 körig gyors vele, utána viszont megváltozik a felülete mert nem ideális a kihasználtság, kisebbek a kanyarsebességek..stb. -
#70869248
törölt tag
válasz
hobizoli #19726 üzenetére
Nézd ez olyan ha nem akarok geccem későn fékezni akkor van az a féktáv amikor meg tudok állni, ha a legkésőbb akarok fékezni akkor meg egyértelmű hogy annál jobban már nem lehet.
Hamilton meg ha szélesen fordul akkor rázókövön gyorsít ki...így is ráesett, illetve rálökték....na pont annyival kellett volna szélesebben fordulni hogy lehetőleg Webber ne találja el...és akkor ugyan így a rázókőre kerül és szevasz. -
MPowerPH
félisten
válasz
hobizoli #19685 üzenetére
De ők úgy gondolják, hogy Webbernek a belső ívről el kellett volna engednie Lewis -t, mert ő Lewis. Ha apexen nem nyomja le a gázt, akkor ez pont sikerül is, de! Ezt a sportot úgy hívják Forma 1, nem az elengedésekről szól, hanem a kerék vs. kerék elleni csatákról, és főleg nem arról, hogy mindenki félreáll Hamilton elől.
IreN!CuS: Nem azt írtad, hogy költői?
Na de, fentebb megadtam a választ. Mivel a mai F1 -ben igen nehéz előzni, plusz ez a pálya se segítette az előzést, plusz Webbernek már igen viseltesek voltak a gumijai, így esélye nem lett volna visszatámadni. Egyszerűen védte a pozícióját. Hami se került volna közel hozzá, ha nincs SC, és nincs De Grassi, aki kigyorsításkor feltartotta Webber -t. Ez tisztára olyan kérdés volt, hogy miért védte a 3. helyét?! Nem erről szól az egész?
-
#70869248
törölt tag
válasz
hobizoli #18987 üzenetére
Na ja
Nehéz a feltöltés ellen érvelni, mert hát persze mitől lenne rossz? A szívó szív amit tud..esetleg segítesz neki csatornával, kihelyezett torokkal, lazább szűrővel...de ami töltve van azt nem fogja lenyomni....ez olyan mint a nitro-val vitázni, mert hisz az is jobb munkát eredményez az égéstérben.
De azért a nyomaték a köbcentiből jön...és a nyomatéknak vannak hátulütői is ..mint pl. a motorfék, és a kisebb fordulatrugalmasság....ezeket szívó motornál legtöbbször persze azok a dolgok eredményezik amivel a több nyomatékot elérik.
De én azt gondolom, hogy egy F1-s autóban...sőt bármilyen kis össztömegű (400-500kg) autóban a nyomatékból csak baj van, és inkább beleteszek 2 motorkerékpár sportblokkot, mint egy autóblokkot sok nyomatékkal sok erővel sok köbcentivel -
#70869248
törölt tag
válasz
hobizoli #18981 üzenetére
Ez így van ...és mégsem.
Sok mindent leírsz, de mégsem jó...az 1.4-s Punto GT-re (SOHC 8 szelep) 150nm-t írnak 3000-s fordulaton
-specifications
Nekem van egy V6 2ezres (Cengine..elég ritka)Capri-m...'79-s szal nem egy erőművész
De ennél azért egy tizessel több.Aztán, az F1-nél maradva...mert az utcai gépet ki hova hangolja.
Egy 83-s szívó és egy 85-s turbós gépnél (Cosworth és Bömös)..én a Bímer-t csak 900LE-re teszem..ennyit tudott a versenyre alkalmas alu blokkal, a qualra a vassal vitték.
szal
Cosworth: 530LE
Bmw: 900LE
Cosworth:395Nm
Bmw:540NmLóerőben van 370paci különbség
Nyomatékban 145-t tudtak túlfújni...és ehhez hozzájön hogy az F1 az lóerőből él, nem nyomatékból, ...ha te 1.4-re turbót teszel az lesz 150Nm...jó legyen 200
, ha egy 2ezresre turbót teszel akkor meg 300Nm.
-
#70869248
törölt tag
válasz
hobizoli #18978 üzenetére
naaaa...ez már meredek
a nyomatékhoz kell a hengerűrtartalom...ez alapigazság,..lehet feltölteni és görbézni, de a pörgéssel mindig is a lóerő fog emelkedni, ez így van és így lesz.Aztán, ezek az autók '87-ben éltek igazán, utána már korlátoztak. ..szal '87-ben 920LE a megengedett 4 bárral megtolva...néha, 13ezres fordulaton (pl. Renault), '86-ban töltöttek 4.5-l is, de mégsem voltak jobbak.
A Renault pl. '86-ban megnyomatta a motorját qual-ra 5.2bárral így préselt ki 1200LE.
A Honda már akkor 14ezret forgott.
Mindezt toulol-l meg még a macskafarkát is az üzemanyagba keverve..szerk:
ez pl. a mindent vivő '88-s Honda görbéje: -
#70869248
törölt tag
válasz
hobizoli #18974 üzenetére
Igen, de kissé elnagyolod
Közúti benzinből kellene kihozni..nem nehézbenzinből, és amikor a bitang 1400LE-t tudták az akkori feltöltött motorok, azok versenyen bizony csak 900 max 1000LE-vel működtek...mert egy versenytávot egyik sem bírt volna ki ekkora terhelésen...nem hogy 5 versenyt+5qual+10 edzés.
Aztán persze ott van a súly, most majdhogy fele akkora súlya van az erőforrásnak.
A nyomaték meg fika volt...ahogy fika is lesz minden amit kis hengerűrtartalomból akarnak kihozni. -
#70869248
törölt tag
válasz
hobizoli #18967 üzenetére
túl soktényezős ez a felállás, egy utcai autót túl lehet küldeni feltöltéssel, mert sok benne a tartalék...és ez minél kevesebb, annál kisebb mértékben szabadíthatsz rá lótömegeket.
Mert nem bírja.
Ahogy sztem nem duplázódott az adott köbcentiből kihozható teljesítmény sem, sőt...talán a mostanra tiltott anyagoknak köszönhetően az akkori arány nem is ugorható nagy mértékben.
Én szeretem a feltöltést, de egy minimum súlyhatáron lévő erőforrás ami a kötelezőre van kihegyezve, és nem bír azon túl tartalékokkal, ahol mindenki azt az 1 lovat keresi amit még befogható...oda nem nagyon kellene feltöltést biggyeszteni, mert eldurran az elvárható szinten belül.Az egyenmotorban persze ettől még lehet tartalék...sőt biztos hogy lehet, de sztem jól nem járunk
eddig sem jártunk.. -
popp
aktív tag
válasz
hobizoli #18234 üzenetére
MS folyamatosan csalta a távot a fal felé, nem véletlen hiszen jobbról várta RB-t, egész célegyenesben azt a visszapillantót nézte. Ha megnézitek, amikor RB a merci hátsó kerekénél/oldalszekrény közepénél járt, még mind a ketten a pálya szélét jelző fehér vonalon belül voltak, utána került a brazil a fehér vonal és a fal közé a folyamatos, enyhe(!) szögű kiszorítás következtében. Nem gondolom, hogy ez sportszerű lett volna.
Persze a bleckflegezés is túlzás volt, mondjuk ezt Barichellotól már megszokhattuk, ha Schumacherről van szó.Sose voltak barátok, nem tudom miről beszéltek kedves kommentátoraink.
-
válasz
hobizoli #18154 üzenetére
Én a BBC műsorában néztem az utólag visszajátszott onboardját, azon annyi látszott, hogy a 13. kanyar bejáratától kezdve teljes sebességgel megy végig, kb. ott vehette észre, hogy mi van. Ha tényleg csak ott aludt el a SC lámpa, meg nem volt rádiója sem, akkor nem sok esélye volt lereagálni az eseményeket. Tapadni kellett volna......
---------
Jaja gondolom
Meg a stupid szó is elhangzott, amikor Jo Bauerrel egyeztetett, hogy mi történt. -
válasz
hobizoli #17729 üzenetére
Igen, meg ha megall Kanadaban(?) a pit kijaratnal a pirosnal akkor nem zarjak ki es pontot szerezhetett volna... csak sajat maga qrta el.
Másik éveket keversz ide 2008-ban Massa a Kanadai nagydíjon 5. lett és nem zárták ki.Persze lehet végigvinni, hogy ha így ha úgy. Én arra utaltam, hogy abban az évben rengeteg pontot bukott technikai hibákon ami nem rajta múlott (25-30pont). Emellett azért Kimi több pontot vett el tőle, mint a McLarennél Kova. Ezzel együtt 1 pont különbség tisztán a szerencsén múlott csak.
-
D@ni88
addikt
válasz
hobizoli #17729 üzenetére
Igen, meg ha megall Kanadaban(?) a pit kijaratnal a pirosnal akkor nem zarjak ki es pontot szerezhetett volna... csak sajat maga qrta el.
Igen, ha megállt volna, akkor talán Kimire sem úgy emlékeznek sokan mintha egy jól lecsúszott top versenyző lenne. Mindig volt valami ami közbeszóljon...
-
Oliverda
titán
válasz
hobizoli #17607 üzenetére
Próbálkozzon tovább kitartóan. Erről szól a verseny, vagy inkább erről kellene szóljon.
Mondjuk Alonso-tól nem meglepő mert ha valami nem úgy történik ahogy ő szeretné akkor jön a hiszti meg a mutogatás. Lásd pl.: 2005 Montreal, 2007 Indianapolis, ésatöbbi. Úgy látszik a két Renault-os gyengébb év nem változtatott rajta sokat ilyen szempontból.
-
#16741888
törölt tag
válasz
hobizoli #17553 üzenetére
Ezt mondom én is, neki kellett volna épeszűen levezetni abból a tényből kiindulva hogy úgyis el kell engednem hogy járok jobban? hogy jár a csapat jobban? Mindkettőre az a válasz ha én elengedem... ennyi, asszem hogy ilyen profi pilótától ilyen jellegű eszmefuttatás elvárható.
-
mrlujoak
veterán
-
#70869248
törölt tag
válasz
hobizoli #5859 üzenetére
reggelt
Ez így van, viszont egyenes úton le lehetne tenni az autó alját ha a csillapítás határolója engedné.
ahogy itt le is teszik:
-[link]A gumi egyébként is az F1 egyik problémája aerodinamikai szempontból, pl:
-[link]
-[link]
meg ez is látványos:
-[link]De ez formula, ezen a területen nem működnek igazán.
-
hunnylander
őstag
válasz
hobizoli #570 üzenetére
Tudod kiket előzött meg a jogos és indokolt pályaelhagyással? Grosjean-t és Buttont. Talán be kellett volna őket várnia?
Sem Button, sem Rubens nem szabálytalankodott.
Egyébként a szabályt ésszerűen kell alkalmazni, minden esetet külön mérlegelve. A futamgyőzelmekről döntő esetek mindig is nagyobb figyelmet kapnak, mint pl. egy olyan pilótáé, aki közvetlenül az eset után megy a sor végére. Rubens lefulladt, aztán meg kiment a boxba, és te még büntetted volna, mert egy tényleges balesetet kikerült? Még ha ezen kikerülés közben előz is valakit, ez még az elnézendő kategóriába kell hogy essen, mert különben nevetséges büntetésfesztivál lenne az egész Forma-1.
Aktív témák
Hirdetés
- E-roller topik
- Autós topik
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- No Man's Sky (PS4, PC, Xbox One)
- LEGO klub
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen légkondit a lakásba?
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- Intel Core i7 6700K / GTX 1660TI / 16GB DDR4 RAM / 500 GB SSD konfig eladó
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Megkímélt állapotú Xbox Series X 1TB eladó. Kitisztítva és újrapasztázva!
- Gamer PC - i5 13400F, GTX 1080ti és 16gb DDR5
- Xiaomi 11T Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Precision M4600 - i7-QM I 8GB I 500GB I Nvidia I HDMI I 15,6" FHD I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Samsung Galaxy Z Fold5 , 12/256 GB , Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest