- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MIUI / HyperOS topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35242 üzenetére
Occsó RPvel az a bajom, hogy occsó, de ár.értékben drága és Canon is most kezdi összeszedni magát alternatív obikkal. Amire lehet nincs szüksége, de majd kiderül és ha később derül ki, akkor az már sokba került. A7-IIre mindeni mondja, hogy régi vacak éatöbbi, attól függ mire kell mert én simán megvenném, de a közepes APSC dolgait is. Éppen a 6300 környéki vázakat nézem meg a Sigma 10-18ast aztán én sem tudom mit akarok, mert dolgozni kevés, de az 3 évente 2 alkalom van, viszont ha nagyobbat veszek az irreális a hobbikhoz, mert akkor már csak egy +obi nem sokkal drágábban, akkor már legyen hajtogatós kijelző, hogy ne szívjak a csillagoknál függőleges tájolással és rögtön 150ezer helyett a milliónál járok, így inkább szívok a csillagokkal függőleges tájolással :-P
Lehet rágni a technikai paramétereket is, ismerős mikor RP-t nézett, akkor meglepődtünk, hogy milyen lassú sorozatot tud. Cserébe alternatív obikkal a Sony sem sokkal gyorsabb. Meg legtöbbször nincs rá szükség, viszont Ő lovas gyakorlatokat fotózott volna és csak pislogott, hogy lassabb, mint a 100ezer éves 7Dje és hát persze MILC meg minden, de kinek miben mérik a fejlődést. Jól át kell gondolni és írni egy Ekcel táblázatot.
-
snake1977
őstag
válasz
Stauffenberg #35232 üzenetére
Köszönöm szépen a hasznos információkat!
A 4k videózás nem szempont, talán majd a jövőben a full hd is bőségesen elég ha egyáltalán kihasználom ilyenre. Az expo számtól féltem kicsit, a tesztben nem említenek elektromikus zárat valóban. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
Stauffenberg #35082 üzenetére
A havi kalibrálásnál megjelenő " nem vészes" eltérés a vörös/kék árnyaltokat mutató saját tesztfotójukon érzékelhető. Árnyalatokról beszélünk, ami a legtöbb fotósnál már simán egy átlagos preset használatakor is mást mutat.
"Ha a környezeti fényeknek nem csak a fényáramát, de színhőmérsékletét is beleméred, akkor természetesen össze-vissza fogja tologatni a profilt"
A színhőmérséklet elvben állandó (a helyiségben nincs fényforrás csere jóideje), de a "fény mennyisége" változhat, annak függvényében hogy menni a kintről bejutó természetes fény. (aminél ugye tudjuk hogy az 5600 K csak bizonyos napszakban tekinthető fixnek- illetve ott sem, de ez most nem olyan fontos)
Ami lényeges az nem más, mint a kijelző fényereje mint trükkös rész, ugyanis egy megvilágított kép a monitoron ragyog, de a papírképen a sötét részek simán bebukás közelibe kerülhetnek. És itt látom jelentőségét a kalibráló eszköz külső fénymérésében.
Most pl tablók készültek épp, és jó azt látni hogy a nyomdából azt hozom el amit otthon is láttam. Elegendő részletet, és színeződésektől mentes feliratokat.
De írhatnám ezt színes termékeknél is, ahol a lila vagy pink árnyalatok baromi kényesek.
Igaz a kedvencem amikor CMYK-ban dolgozom és nyomdai anyagot készítek elő- majd azt a megízó mobilon nyitja meg és problémásnak látja az arcbőr színét... és magyarázd el neki...Nálam is legalább kétféle kalibráció van érvényben. Az egyik az esti munkáknál, amikor a helyiség világítása van csak. És a másik amikor nappal dolgozom. A wb kb azonos, de a fénymennyiség eltér. Ilyenkor váltok... (videozni meg nem videozom)
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35082 üzenetére
És a tárgyalóteremben majd úgyis egy valamilyen típusú X projektor lesz, aminél teljesen mindegy, hogy mit gépészkedünk ki a profilokkal, vagy mennyire vagyunk színhelyesek. Kiosk meg aztán végképp, hogy lehet néha süti a nap, van mikor nem, mellé esetleg egy kevésbé színhelyes ipari kijelző van benne, vagy 10 darabonként más kijelzővel rakják össze, mert az volt akkora méretben akciósan. Beállítások meg végképp. Most olyan helyre járok prezentációt bámulni, ahol 3 bazi nagy TV van, árnyalatban kis eltéréssel. Úgysem tudsz vele mit csinálni, feleslegesen aggódni meg nem érdemes. És akkor a változó színhő meg RGB mindenféle típusú világításáról nem is beszélve ami a teremben van.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35053 üzenetére
És ne feledjük, ez alapján mennek a távcsövek, mikroszkópok és mindenféle egyéb más optikai elemek paraméterei is. Valami rá van írva, az adott eszköz paramétere. Aztán tesszük, amire tesszük.
Héten futott nagyot a csípős pöcsi: [link]
Mi nem vesszük ennyire komolyan
és este megszülöm a vasárnapot, mert ne már odahaza punnyadás legyen, fotós csoport kap feladatot
-
válasz
Stauffenberg #35053 üzenetére
Oké, akkor csak én flesseltem, bár mentségemre legyen mondva, elég régen hazsnáltam már APS-C rendszert, és akkor is többnyire DX obikkal.
-
válasz
Stauffenberg #35047 üzenetére
Oké, én értem, de szerintem a kérdező nem EZT kérdezte, hanem AZT, amire én válaszoltam neki!
Effektív gyújtótávolság, vagy valami ilyesmi néven fut ez, nem?
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35043 üzenetére
"hogy az már a nyakadon marad é"
Tudni kellene mi az a cucc, néha én is elgyengültem még ilyen 5DMII felé is, meg hasonlók, csak másképp adata ki. Korlátait ismerem, meg azzal is tisztában vagyok, hogy öreg vas és lehet nem marad a nyakamon, hanem inkább széthullik a fenébe. Azért pályafutásom alatt volt már nálam minden, meg elég a fotós csoportokban körbenézni, aminél szűk a mintavétel mert nyilván mindenki akkor esik be amikor baja van, de most 1-2 vasnál ezek a kérdések megszaporodtak.
Első generációs A7et lehet nem vennék, de ahogy írod egy IIes sem világ pénze, konkrétan most olcsóbban látok megkíméltebb darabot is, mint egy D750 vagy 5DMIII és társai, akkor meg miért ne? Még kitobival is, de bármikor az APSC része 18-135el és lehet írogatni az Ekcel táblázatot mi kellene mire, aztán pénzügyileg ütemezni.
Ráadásul Sonyraúgy bezsákoltam obikból, hogy nagyon, APSCre most van 7mm-es 40-ért, a 11mm-t 60ezer körül vettem, 14-es Samyangot 50 és 70-ért. Igaz ehhez kivárás is kellett. Újonnan a 35ös fix meg asszem éppen 100ezer körül Fotoplusban. Párját sem találom tükrösre, igaz 35mm csak néha célirányosan kell és már nem sajátom.
Kápolnás meg a többi képet láttátok, nekem erre kell FF és látószög is. Lehet próbálkozni olyan dumával, hogy menjek hátrább meg hasonlók, de szerintem kár (:-
És persze váz meg obik az bővítési alap, mostani vázra lehet venni akár komolyabb obit, az jó lesz a jövőbeni komolyabb vázra. DSLRnél nincs tovább, az van ami van, az is öregszik, közben eltelt 15 év, néhány békebeli fotós által dícsért akkori jó drága prémium obit egy mostani kit vagy hasonló olcsóbb dolog simán leköröz. Tömegben, sebességben, minőségben, fejlődnek a bevonatok, stabik aztán tudom én, hogy bezzeg filmre és régen minden is, meg az egyéni látásmód ésatöbbi, satöbbi, de azért a jobb cucc az jó cucc.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34995 üzenetére
Ez meg nekem kicsit túlbölcsészkedett. Nem is értem, mit szeretnél :-D
-
#01881923
törölt tag
válasz
Stauffenberg #34995 üzenetére
Én abszolút nem tapasztalok semmi problémát quad-bayer szenzorokkal.
Egyedül még a Oneplus 7 Pro raw képein láttam ilyen sűrű hálószerű textúrát, amit akkor ennek tudtam be, de azóta semmi más nem csinált ilyet. De ma már ezt is simán kiszedi a LR ai denoise.
Ahogy a moirét is ugyanígy 1 kattintással lehet kezelni, S21 Ultra képek vannak alul. De ebben sem vagyok biztos, hogy alapból rosszabb lenne, mint amilyen a hagyományos szenzorokkal volt.
-
válasz
Stauffenberg #34995 üzenetére
De ehhez az is kell szerintem, hogy neked komoly gépparkod van, nem igazán szorulsz rá a telefonos fotózásra, nem mellesleg, neked ez munka (is).
Minden irónia vagy mártírkodás nélkül mondom, hogy nekem a telefonos képeim sem rosszabbak, mint a dedikált kamerával készültek, de ehhez persze az kell, hogy több éves, alsópolcos kamerákkal operáljak.
A csillió megapixeles módokat nem használom amúgy, nekem az 50mpxl mode jön be a legjobban, bőven tudok vágni, ha már komponálni kevésbé...
A LR azonnal felismerte a telós fájlokat, lens correction-nél is felismeri a lencséket, de az AI denoise not supported.
Tervben van nálam egy phone-camera comparison, de nincs témám, nincsenek viharok, nem villámlik.
Néhány hét és eljön az én időm, 2 kamera és egy maroktelefon lesz nálam, az eredményt közzéteszem majd....ha valakit érdekel. -
TCr
veterán
válasz
Stauffenberg #34982 üzenetére
-
TCr
veterán
válasz
Stauffenberg #34975 üzenetére
Urak, köszönöm.
#34976 Timer: "az első vörös szemmel átmulatott retusos este után"
Ezt meg csak a diskurzus kedvéért (nem kötözködésképp), mert tényleg érdekel:
"az elején annyit cumiztam azzal, hogy az én monitoromon gondosan beállított bőrszín telefonra, FB-ra áttöltve konkrét vöröses-sárgás"
Ha a színhelyes monitorodon elért jó eredmény nem volt jó az egyébként gyenge(ébb) színterű mobilokon, illetve a köztudottan minőségrontó FB-on, akkor azzal, hogy ezeket tovább kellett módosítgatnod, kvázi nem azt érted el, hogy a tökéletesen beállított fotód mégis színhűtlen (sic!) lett? -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34943 üzenetére
Én szeretem a teleholdat, ha hátam mögül megvilágítja a tájat. Most már van gépem, széles obim, péntek este ünnepélyesen megnyitom a szezont. Helyeket begyűjtöttem, ma még próbálkozom obikkal, hogy hol a végtelen mi merre és esetleg hova kell 14-nél nagyobb gyutáv és akkor melyik, aztán kész is. Igaz Sonyba még csak egy szem akkum van, az pont elég lesz, semmi nem állít meg
-
TCr
veterán
válasz
Stauffenberg #34938 üzenetére
Köszi, este kipróbálom.
-
válasz
Stauffenberg #34932 üzenetére
"egymás után tették be azt a két blokkot, amikor elsőnek elmondták, hogy az előző évben a cég fennállásának legnagyobb rekord árbevételét realizálták, majd utána a bejelentették a CC áremeléseket azzal az indoklással, hogy a Photoshop többet tud, mint tavaly ilyenkor és úgy igazságos (IGAZSÁGOS), ha a felhasználó ezért többet is fizet."
Tipikus, a covid nagyon jó megtanította a nagyvállalatokat arra, hogy gyakorlatilag bármilyen 20-40 százalékos áremelés átnyomható a fogyasztókon, aj ól ismert "csakmegazé'" indoklás alapján. Szégyen.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34932 üzenetére
Így is 87ezer felé van darabolva a cég,nem ezen múlik, de érdemes lenne ebbe így beleszólni? Ott jött az Affinity, sokan COne felé mentek, alakul ez valamennyire. Az lesz a masszív, ha van egy csomó régi Adobe katalógusom amit 10év múlvaelő kell venni és egyszer csak kitalálja, hogy azt már nem támogatják, vagy leváltom az Adobeot valami másra és leshetem az eddig összerakott dolgokat.
-
randras_83
addikt
válasz
Stauffenberg #34843 üzenetére
Teljesen egyetértek, én M1-es Air-en dolgozom, minden flottul megy, néha rádugom 27"-ra ha van kedvem, bár mostanában nem volt. Nincs időm bohóckodni a Windows baromságaival, meg fél évente újrahúzni a vasat és pakolni bele a végtelen mennyiségű RAM-ot. BTW nem rég beszélgettünk az LR topicban, ott simán olyan árban volt copfig, amiből kijön egy M1 pl.
Én azt mondom, hogy M-es bármi és 16/512GB, emellé kell egy NAS meg egy 1TB külső ssd és akkor és ott retusálok, meg dolgozom, amikor szeretnék.
-
Fandango
veterán
válasz
Stauffenberg #34818 üzenetére
Még egyszer köszönet a tippért, a Studio Madison lett a befutó helyszín.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #34830 üzenetére
Ezt méret problémát én is elengedtem már. Egy ideig tartogattam itthon egy GX80 + 12-32 palacsinta kitet, de azt sem vittem szinte sehova, ahova nem akartam a G9-et, majd az A7III-akat cipelni. Maradt a telefon, amivel szerintem nem is tud versenyezni semmi, ha a praktikumot és a kényelmet nézzük. És eléggé meg is vagyok elégedve a OnePlus 8 Pro képeivel. Ahol meg ennél több kell, oda úgyis viszem a melós szettet, ezer féle variációban, attól függően, hogy épp mit igényel a helyzet.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #34828 üzenetére
És nem is akármilyen zoom objektív.
Sokszor beszéltünk róla, hogy milyen király lenne, ha le lehetne csavarni róla.
Persze akkor nem is ennyibe kerülne, mint "egyben a vázzal".
-
Fandango
veterán
válasz
Stauffenberg #34818 üzenetére
Köszi neked is!
-
válasz
Stauffenberg #34818 üzenetére
Kezdjük azzal, hogy eleve 3-4 év üzemelés volt a csőbe, mikor odamentek és megnyitották.
- legalább is nekem ezt mondta
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34820 üzenetére
Flashback ráadásul vergődött kicsit, elég sok saját cuccuk is volt amit felszámoltak és éppen csak túlélték az évet csőd nélkül.
Élelmiszerben látod, mert kézzel fogható és éppen ez a baj az iparral, amit egyszeri ember nem is ért, hogy már jóval régebben kezdődött az emelés az árammal, mikor az első rezsicsökkentés jött. Amit otthon kedvezménynek kaptunk, azt a vállalkozásom 3* fizette ki. Néha idéztem a szolgáltató tájékoztatóját.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Stauffenberg #34820 üzenetére
Azok jártak jól, akik 5-10 éves megállapodást tudtak kötni a tulajjal. És nagyjából fixálták az árakat.. és nem "infláció követő" megoldást kértek. A tavalyi hivatalos 17.5% pl kitermelhetetlen sokak számára.
Plusz egy olyan helyen mint az Ndsutrial, ahol vannak alkalmazottak, ott bért is emelni kellett. A rezsi is nőtt, ugyanis januártól pl kitalálták hogy van a lakossági víz és van az ipari... kb pont duplája a háztartási víz árának.
Szóval minden drágult, de ha a tulaj belátta hogy nem tudja követni pl a boltok áremelését és meg akarta tartani a bérlőt, akkor nem volt muszáj áthárítani mindent a fotósokra. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
Stauffenberg #34818 üzenetére
Amikor utoljára ott jártam pár hónapja akkor már mondták a bontást, és a bezárás lehetőségét. Ráadásul elsőként a Madison kapcsán.. mert ott is ez lebegett a fejük felett.
Szóval hogy Budán meddig lesz a másik, arra ők tudják csak a választ, vagy az is lehet hogy ők sem, ahogy ezt a pesti stúdió esete is mutatja.
Ekkora helyek bérleti díjának kitermelése, télen a fűtése, nyáron a hűtése sosem volt olcsó. Nálunk is ipari környezet van és ipari áron számolják az áramot. Nagyon messze vagyunk a lakossági áraktól... sajnos. -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34684 üzenetére
"Felmész az Ebayre, német aukciós oldalakra és van választék, de még az MPB is ott van, "
Erről is írtam. Ebayt nem preferálom 1-2 rossz tapasztalat miatt, mbp jó, nézegettem rendesen.
-
válasz
Stauffenberg #34660 üzenetére
Ezt írta: "Fuji már nincs olyan jól eleresztve ezzel sem"
Szerintem ugyanővele volt egy beszélgetésem erről vagy itt vagy a gépválasztós topikban, azt hiszem pont nagylátószögről. Szerintem valamikor x évvel ezelőtt elkönyvelődött, hogy "Fujira nincs elég obi!" és ez azóta is így van bekategorizálva sokaknál, holott szerintem kifejezetten okés ez az obiellátottság.
Meg mint írtam, vajon melyik az a rendszer, amiben nincs egy 28-as, 35-ös, 50-es, 85-ös, vagy 28-70-es. Ami a nagy átlag dolgokra kell.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34660 üzenetére
"UWA-ra például van egy régi igásló Fuji 10-24mm,"
Na, ezekkel volt először bajom. Alig bukkant fel 1-1 darab, az is relatív drágán. Pixelt annyira nem szeretnék babrálni, de a Sigma 14-24 pont megfelelt volna FFre hasonló árban.
Ez is olyan, mikor havercsajnak nézegettem F-es occsó halszemet és mint ami sosem létezett. Canonos felbukkan, újabb MILCekre dömping, F-re meg évente 1-1 Ebayen valamilyen állapotban valahol Walimexből.
Akkor megnéztem, majdnem 400ezer, Tamron volt fele annyiért és sejtem, hogy jaaaaj gyengébb minőség, de így is el kellett morzsolni 1-2 könnycseppet, ha előtte a Sigmám 50-ért adtam el és kb. elégedett voltam vele. Akkor vettem meg a Canonos Tokinát, mert az legalább 3 platformra jó és valami majd lesz, de addig multifunkciós. Mondom, hogy ne csináljátok utánam, de meg tudom magyarázni a hülyeségeim :-D
Közben meg egy használt Fuji 10-24be belefutottam, inkább meghagytam havernak nagyon occsóért, sérült szűrőmenettel és belső lencsetaggal. Kaphatott a szájára, de olcsó, műxik. Én akkor már úgy voltam, hogy obit nem veszek a Fujira, kihúzom ezt az évet és meglátom mire jutok. Annak ellenére, hogy ilyenkor úgyis szinte 10mm állásban használtam mindig mindent és csak néha kellett az autófókusz.
Többi X, fixekkel általában nem tudok mit kezdeni. Utcán pont nem jó, egyedül közepes helyen menyecsketánc környékén a 35mm, meg amiket fent írtam. APSC Fujival a 12mm-en előtte egy sátorba nem fértem bele úgy, hogy nyitótáncnál első sor meg legyen. Akkor még elhittem a nálam elvileg okosabbaknak, hogy nem kell kisebb látószög meg egyebek. Többit kiadja az élet. Annyira a minőség sem mindig számít, ha sokszor a 10-18as Canon majdnem ugyanaz, autófókusz, kb. egy hasonlót hiányoltam Fujira. Sony is így kezdte a Sony-Zeiss sorral, más szint, viszont vázak olcsóbbak voltak, jött a brutál stabi vagy ami kell. Eleve a kitobija egész értelmes, cserébe minden is drága volt, csak azóta változott a piac. Akkor körbenéztem mennyiért mennek a használt vázak és olyan arányok voltak, mint most, T3as 300ezer körül, fent meg egy 2 év garis FF Sony nem sokkal drágább kitobival együtt és egész értelmes az a kit. APSCben a 6500 meg bőven alatta és akkor megint megérkeztünk.
Fujira 18-135 obit sem nagyon találtam, 55-200 még lett volna, csak akkor már 1-2 dologgal mással is szívtam, hátevvan. Már majdnem Canonos lettem, mert 55-200 szintén fele árfekvésben kezdődött, de aztán szerencsére nem.
Olyval ugyanígy a nagylátó volt a bajom, jó darabig semmi, aztán használtan a kisebb verzió is ritka, de legalább akkor milliárdért.
Mondom én írni kell egy Ekcel táblát, most iidei évben hozzám csapódott egy A7-III, azt már megtartom, megy rajt a meglévő Canonos nagylátó, de azért sikerült 50esért egy 14mm manuális Samyangot beficcenteni, az nekem most idénre szezonra pont elég lesz hobbizni, 450ezer volt, sírokvaze de elcsábultam. Canonos tán még eladható, APSC obim van pár, lehet hosszabb távon a 150-600 jön nekem szembe de inkább egy darabig kussolok meg így most átfedések vannak és sok vázzal/akkuval rohangálok. Egy rendes tejutas kép azért jó lenne már....
Ez is ugye az a legjobb ami alkotásra inspirál. Hát, nekem nem ezen múlt, nekirontottam én G6al meg Olyval is, csak nem működött :-D fujival legalább működött és baromira jól bírta a hosszú zárat, éjszakát meg mindent. Csak néha nem annyi záridőt csinált, mint amit beállítottam, utána jött csak a többi mert mindig nyomkodom a gombot akkor erre-arra rávesznek és ott már nem akartam Fujira költeni.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34655 üzenetére
Ebben is igazság vagyon. Bár portrénál azért kis mélységélességgel a szemkövetés baráti tud lenni, viszont ha foglalkozik vele akkor ki tudja még mi nem jön szembe. Beleesik valami futós, kutyás buliba vagy kedvet kap a színházhoz és leshet. Ott nekem utoljára konkrétan a T3ból nem is nagyon esett ki használható kép, időnként úgy elment borért, pedig általában az alap 16-55 obijával rendben szokott lenni. Ismerósnek meg kellett pár kép a csajával, oda is vittem mindent végül Fuji + manuális obival kezdtem el és kezemben is maradt, mellé csináltam még 12 kocka analógot próbaképpen, aztán kész is.
Fuji fókusza azért érdekes volt, mert azt sem mondhatjuk, hogy más körülmények voltak és érzésre a 10+ gép közül az szerepel gyengén. Még haversráccal megvitatom, Nála vannak a nyersek, de Pentax APSC tükrösök, KP, T1, T3, A7-III, R, mindenféle vacak volt egyszerre egy helyen. Az is lehet, hogy még ebben a hónapban megismétlődik, mert azt sem értem, hogy előbb megadták az akkuk mindenben, mint amit eddig megszoktunk.
Mellé meg haver addig mondta, hogy csak a fix 35 és 85 meg fényerő és csak a portré, míg egyszer eljött velünk madarsászni, utána a kertben figyelte az őszapót és ment 200-600at venni, gépet meg most cserélte IVre, mert annak jobb a fókusza. Ezek után én már semmit nem merek mondani, hogy mikor mi a cél.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Stauffenberg #34648 üzenetére
Milcekkel fotózom
Évek óta... és pont azért mert amiben jobb, azt én kihasználom.
Van még itthon dslr. De pl az utolsó munkavázamat (az utolsó D750-t) pár hónapja adtam el olcsón, mert valakinek még jó lesz.. én meg már 2 éve elő sem vettem.
Fotózni legálsan úgy lehet, ha ad számlát. Lehet EV, cég, magáncég... de az 0 bevétel mellett is kiadással jár. Értem én hogy 600e Ft csak technikára van, de Ő ebből bevételt akar generálni. Úgy hogy most szeretne majd raw fájlokon gyakorolni.
A piac nem itt tart. A piacon olyan unatkozó anyukák vannak, akiknek első váza egy A1, Z9 és hasonló. Ők nem ismeri az adapter fogalmát, mert natív szettet kaptak hogy ne unatkozzanak. És a férj hazavisz havi 200 millát, az hogy ő megcsinál egy sorozatot havonta 50e-ért, neki bőven jó. Én ezért sem lennék már fotós ha most kellene indulni.
Nem irigylem ezeket az embereket, de a piac ilyen lett. Nem számít hogy mit tudsz, az számít kit ismersz. (és persze mindig tiszlet a kivételeknek) (írom ezt úgy hogy jan 02 óta ma délután vagyok először végre szabad. Nem készült el az az autó amit fotóznom kellett volna, így jövő héte csúszott a mai meló, és vihetem vissza a fotós cuccaimat a stúdióba, amiket hazacipeltem) -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34648 üzenetére
"Fujifilm 10-24mm f/4 ~200k"
És milyen nehéz összehasonlítani az szép egyenestartó 9mm-en, ami FF és 150ezer újonnan, eredeti kínai kivitelben (:- De Fujira is előbb vennék Laowát, amiből nincs nagy választék, míg Sony APSCre most jött ki a Sigma 10-18, egész értelmes áron és sokkal jobb a Fókusza, mint a Fujiknak. APSCvel az épületeknél azért lehet majd küzdeni rendesen.
"mindenki felült a MILC vonatra" egy eléggé lekezelő megjegyzés"
Öreg ősfotósok nyomják, akik nem akarnak haladni a korral és nem értik, hogy teljesen más ha van egy komplett szettjük egy csomó obival és nem akarnak 3 milliót költeni a váltásra, de szép lassan úgyis az lesz az irány, hogy mindent cserél. Itt most arról van szó, hogy most kezdené és mi a fenének ruházzon be kb. kőkorszaki dolgokra meg tükrös obikra, hogy aztán mire megtanulja és termelne arra nem csak az obit, de a vázat és a teljes rendszert lecserélje?
Moat 10 éves a D750, mire megtanulja 13-X éves lesz, vesz egy csomó obit és ott áll obikkal, 15 éves tecnológiával a kezében, mikor a soha el nem romló valami mégis elromlik, meg ha dolgozik vele akkor megnéz egy modernebbet és hümmög, hogy napi 1-2ezer képpel kevesebbet kell csinálni egy MILC vázzal, mert jobb a fókusz, nem téved annyit, kiküszöböli a tükrös hátrányait és nem kell 3 expónként kijelzőt nézni, mert jajj éles lett-e a kép, hanem csinálod és kész, mert tudod, hogy jó lesz.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34176 üzenetére
2. Az nem formázás és egyik cucc sem csinál ilyet, meg akkor is elég érdekes lenne végig várni mire 64 gigát megir
-
CtiveR
tag
válasz
Stauffenberg #34176 üzenetére
Köszi!
Sony A7III-on formáztam a kártyát. Nem egetrengető dolog, családi képek, újra lehet fotózni, csak nehézkes újra összeszedni mindenkit hozzá. Próbáltam más szoftverekkel azóta, sajnos egyikkel sem sikerült bármit is elérni a töröltekből
Biztos van komolyabb szoftver, de erre most nem áldozok ennyit. Köszönöm! -
Taci
addikt
válasz
Stauffenberg #34156 üzenetére
Csak a notebook kijelzője kalibrált, ahhoz be is van állítva a hozzá való színprofil. A külső monitor nincs kalibrálva.
PS-ban a beállítás:
[kép]Plusz azt sem tudom, ezek a beállítások "átmennek-e" LR-ba. Mert PS-ot az 1000+ kép miatt egyszerűen nem tudok használni (egyesével mindet szerkeszteni örökké + 2 nap tartana).
-
válasz
Stauffenberg #34152 üzenetére
Hmm, a PS alatti munka tekintetében a megoldást valóban a soft proofing hozta, az RGB értékek megtartásával legalábbis úgy tűnik, rendben van. Most még ki kell próbálnom, hogy végső soron exportálva, más gépeken, más böngészőkben megnézve mit kapok eredménykét, de bíztató. Köszönöm a tippet!
-
válasz
Stauffenberg #34152 üzenetére
Ha hazaérek, ellenőrzöm!
-
válasz
Stauffenberg #34149 üzenetére
"A CameraRAW-ban a kép alatt kattintható a színprofil, amiben interpretálni akarod a RAW fájlodat, ha már ezen a ponton sRGB-t állítasz be és a Photoshopban is sRGB a working space, majd ott is sRGB-t beágyazva exportálsz, akkor az egész munkafolyamatod sokkal egyszerűbb lesz."
Ez így van beállítva. Ellenben ha így dolgozom ki a képet, az exportált JPG "túl van tolva", túlszaturált, túlkontrasztos a PS-ben látott verzióhoz képest, minden baja van. Már ott különbség van, hogy megnyitom a raw-t nézegetőben (ami nem a JPG-t mutatja, ami a raw-ban van, hanem a valódi raw-t!), majd rányitok PS-ben is. A két programban megnyitott kép ugyanazon a monitoron egymás mellett tök másképp néz ki! Erre a megoldás, ha PS-ben konvertálom a monitor profilra a képet, mert akkor a két kép azonosan néz ki a monitoromon. Munka végén export előtt az assign visszamegy srgb-re, és exportálni már így fogom, és így kapom ugyanazt vissza Instán és FB-n, mint amit nagyjából a gépemen láttam.
A soft proofot megnézem, köszönöm!
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Stauffenberg #34145 üzenetére
D50 vagy D65? Illetve, mikor melyik?
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34141 üzenetére
Beleférhet meg nem is, de legjobb lenne megnézni a nyomatot. Lehet nincs is semmi baja, ahogy fentebb emlited.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34140 üzenetére
Utolsó mondatra meg azt írom, hogy okés, nálam ilyen a környezeti fény, más meglesi napon, Teszkós LEDnél vagy halogén alatt kevert fényben. Számít ennyire? Ugyanott vagyunk mint amikor mobilon nem úgy néz ki, mint másik mobilon vagy monitoron. Az is állandó téma, sosem lesz megoldása. Vagy minden kép mellé adunk egy kalibrált petróleumlámpát 1 évre elegendő üzemanyaggal:-)
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34126 üzenetére
"Ha a nyomdának lövése sincs ezekről, akkor ott kell hagyni őket, teljesen komolytalan bohóckodás amit csinálnak."
Nem biztos, nekem teljesen jók is kiestek mikor végigteszteltem a világot, no meg itt az a darabonkénti 20-30x szorzó árban sem biztos, hogy mindegy bír lenni némi vélt vagy valós színhelyességi eltérés miatt.
-
Taci
addikt
válasz
Stauffenberg #34137 üzenetére
Ezek nagyon hasznos tanácsok (főleg a papos
) , nagyon szépen köszönöm.
@Timer: Én a kommentes verziót is szívesen elolvasom, biztosan szórakoztató.
De kíváncsi vagyok, főleg ennek a szummázására:
Szóval kellett keresnem egy olyan megoldást, ami a szerkesztés során valós színeket ad a kalibrált monitoron, tónusok és átmenetek tekintetében, majd ezt kapom viszont netre feltöltve is.
Mert így olvasva számomra a megoldás ugye az lenne, hogy sRGB-re konvertálva exportálod, azt meg helyreközel ugyanúgy kezelik az eszközök/böngészők (vagy csak illene, lehet). De ahogy írod, mégsem ilyen egyszerű akkor. -
válasz
Stauffenberg #34126 üzenetére
Ahh, hiánypótló, köszönöm!
Egy ideje beleástam én is magam a témába, rohadtul nem egyszerű, van már egy kis workflow rá, hogy ÉN hogy csinálom, mi vált be, pedig nyomtatásba nem küldöm, csak közösségi médiába, de eddig még ott is csúsztak a színek. Néha még PS frissítés is változtatott ezen.
-
Taci
addikt
válasz
Stauffenberg #34126 üzenetére
Köszönöm szépen ezt a nagyon részletes választ!
1.) Soha (SOHA!) ne készíts elő anyagot úgy, hogy belekókányolsz látatlanban, hogy aztán majd az így meg így fog kinézni nyomtatva.
Ezt hogyan érted? Mármint "szemre" (kalibrált monitorra) készítettem el a fotókat, mert digitális változatban is át kell adnom. Nyomtatásom viszont ez lesz az első, így naivan azt gondoltam, ha kalibrált monitoron szép, akkor nyomtatva is az lesz.
Mi lenne a jó processz? Mivel első ilyen nyomtatásom, szívesen megtanulom a "helyes utat" - szerencsére eddig csak 6 db próbanyomtatás ment kárba.3.) Ágyazd be a nyomda által kért színprofilt Photoshopban a mentés során
Muszáj vagyok Lightroomot használni, mert vagy nem lehet, vagy (még) én nem tudom PS-ban megcsinálni, hogy (hátterenként) egy jól beállított fotóról a beállításokat a maradék 2-300-ra pár kattintással alkalmazzam.
Viszont a Lightroomban csak az exportálásnál vannak opciók, viszont eléggé korlátozottak. A kettő keveréke lenne az igazi. (Vagy én nem használom valamelyiket / egyiket sem megfelelően.)Amúgy AdobeRGB-ben fotózom, és direkt kérdeztem a nyomdát, milyen fájlokra, milyen beállításokkal van szükségük, azt mondták,
mindegy
. Így sRGB-ben kapják (itt lehet, hibáztam, és eleve CMYK kellett volna), JPG-ként.
Ellenben kedvesek és segítőkészek, szóval remélhetőleg meglesz a megoldás.@Peczek: A Cewét csak 1-2 fotóra gondoltam, megnézni, hogy máshol kinyomtatva is ennyire elcsúszott színek vannak-e.
-
theporcupine
tag
válasz
Stauffenberg #34126 üzenetére
Mi a helyzet, ha előhívatom és nem nyomtattatom a képeket? Ez kicsit drágább, de elmarad az RGB -> CMYK konverzió, illetve a kalibrált monitor képe "azonos" kell legyen a hívottal. Itt a labor felelősége, illetve a hívógép gyártójáé, hogy az adott RGB szín az helyes legyen.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34080 üzenetére
Nézne a fene művtöris meg mindenfélét
Aztán persze sosem tudni, ingyenes meg főleg sztrítfotósból itt van egy kósza gyűjtés, bár lenne mit szelektálni rajta de összességében jó anyagok is vannak közte mindenféle szögre, típusra, témára.
Amúgy meg csak csinálni kell és kész csak mikor könyvben olvasom, hogy ezt meg azt csináld, nyomd csípőből, heló, aztán 157szer nyomom csípőből és pont középszarnál is gyengébb esik ki a gépből, akkor azért duzzogok kicsit.
Ja, kutyáson azért alakítottam pár képet 7mm-en:
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34023 üzenetére
"de ha már a nulladik percnél azt kapja valaki, hogy 90% eséllyel beletörik a bicskája (nem fog),"
10 éve olvasok fotós csoportokat, meg haveri kört megnézve ez a nagy átlag. Vagy mikor tele van a piac sok éves 1-2ezer expós gépekkel? Ez egy gyenge hétvége, vagy ha madarakon kell fókuszt tesztelnem.
És nem csinálják, fellángolás, annyiban marad. Többi meg kiderül, azóta azért írtam konstruktívakat is (:-
De van egy ötletem. Éppen 2 hónapja volt ismerős aki azt mondta ugyanerre, hogy nem fogja feladni és határozott, tanul, gyakorol és csinálni fogja. Ráírok, hogy merre tart :-P
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #34019 üzenetére
"Én erősen javaslok egy fényerős, mindenes fixet is az alap zoom objektív mellé. "
Na, itt vannak azok, amik majd kialakulnak. Nekem csillagfotózáson kívül ezek hiányoznak a legkevésbé, használni sem tudom, pont nem jó a gyutáv, pont korlátos ott és akkor, ahol vagyok. Aztán hajamra kenhetem a fényerőt és esetek 90%ban teljesen jól el vagyok a két kitobival. Más meg lehet nem, csak néha erőből megmondják, hogy fix 17, 25, 35, és klasszikus 50mm-es milyen jó, oszt mikor ott vagyok valahol és nem férek be meg nem kettő, hanem 10 másodpercenként kellene cserélgetni obit, akkor szerintem ezek csuklanak. Akik dolgoznak vele azokat sem mindig értem, bár képet nem láttam, max. lehülyéznek, hogy "meglehet azt oldani", de ha egy templom, házasságkötő terem vagy esküvői sátor nem fér bele úgy, hogy a szülők vagy a pár egy képen szerepeljen, akkor az nekem pont használhatatlan. Pedig asszem elég szép fix sorom van, igazából ha azt is hozzárakom amit állandó jelleggel tudok haveroktól kölcsönözni, akkor 4-500mm közt és nagy része FF is, ennek ellenére nem nagyon értem és nem áll kézre.
Mellékesen én is a 6xxx-es sorozatot mondanám, mert lehet rá építeni, ha jön-megy az étvágy, akkor van rá n+1 obi, olcsó az akku, sima SD kártya, világjegy. Ha most vesz rá obikat akkor azok natívan mennek a Sony legújabb csúcs vázain is, míg másnál lehet kompromisszumot kötni, konverterrel bohóckodni és sok pénzt gyűjteni azt átmeneti konverteres állapot alatt míg natív bajonettes obi sort rakunk össze. És ezek után miért is ne Sonyt? Ár-értékben jó és bővíthető cucc, akkor is ha most vesz egy 6000es vázat és kinövi/megkotlik, lehet rá építkezni. Kolléga szokta itt emlegetni, mikor úszóversenyen dumáltunk itt a Z8-9es felhasználókkal és szomorúan vették tudomásul, hogy más olcsóbb cucc bőven lekörözi ez egészet, hogy hát sok évre ruháztak be, van akinek hitel és sok más, aztán mégsem érzi azt a nagy meglódulást, amit ilyen drága váz+obi kombóktól elvárna. Hát van ez így.
Én meg makettkedek tovább azzal ami van, igényem lenne, lóvé nincs, meglátjuk mik lesznek a sok éves tervek.
-
DonRazzino
senior tag
válasz
Stauffenberg #34012 üzenetére
Csak levágatni, utána kerülnek LR-ba. De elég gyakori, hogy 1000+ képről van szó és az eddigi gépeimen a LR Library nem volt egy villám. Főleg, hogy végül a képek 15-25%át tartom meg.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Stauffenberg #33991 üzenetére
Fast fashion webshopnak 2008 óta fotózom fehér hátteres modelles fotókat a ruhákhoz. 1-3 modell alkalmanként, 70-100 ruha átlagban. 3 -4 óra fotózás. 24-36h belül retusálva náluk a képanyag. Szóval nem elbeszélek melletted, hanem ebben dolgozom. Termékfotóknál is... ma enteriőrben kell gyártói cuccot fotózni, pedig vasárnap van, de reggelre kell reklámhoz.
A ruhák addig nem mennek webshopba amig nincs kész az anyag. De alig van késés a beszerzés, fotózás, átadás sorozatban.
Hazai márkának 1 évvel korábban (na jó.. júniusi fotózás márciusban megy ki az emberekhez) fotózom a kollekciót. A fotók alapján megy ki a katalgógus a viszonteladóknak (csak itthon 400 üzlethez). -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #33991 üzenetére
". De amikor csak egyetlen fast fashion webshop rendelkezik több ezer SKU-val, nem fogod ezeket egyesével végigkattintani ugyanilyen aprólékossággal, mert már két szezonnal odébb fog tartani a kollekció, mire végzel."
Kinek mi az aprólékosság, de pár fotós több 100 ruhát lenyom egy erős nap alatt, helyben utómunkázva és kész. Van itt a csoportban aki látott már olyat meg olyan is aki csinálja. Pár modell, nulla árnyékra kivilágítva, fehér háttér, kb. 3 póz, kész. Nem kell ezt annyira túlmisztifiálni, hogy mekkora tudomány, mikor mindegyik ruhánál megfelel ugyanaz az expó és szög, nyomni kell a gombot és heló.
Akad pár werk képem és videóm, ott nem nagyon lehet levegőt sem venni olyan gyorsan öltöznek a modellek.
Aztán aki bonyolítva akarja a lookbokot meg extravagáns pózokat gyártva eladni magát, vagy olyan az igény, akkor az olyan.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Stauffenberg #33975 üzenetére
Mai termékfotónál az AI segítségét kértük...(kép szélén más oldalarányú vágásnál ki kellett egészítenie egy természetes anyagot) Néha megnézem hol is tart a PS legújabb verziója. Szerintem egy kalap sz@r... nulla részletgazdagság, monitoron még elmegy, de amikor normális nyomatot szeretnének, akkor nem tudom átadni mert kilóg a lóláb a termékfotó normális részeihez képest. Szóval én nem vagyok eldőlve.
A másik része a dolgoknak hogy hazai gyártású termékhez, vagy egyedi megjelenéshez még mindig kell egy fotós. Nem tudja a netről letölteni... és a tárgysátor kb a fehér hátteres képekhez jó, de ami fényelést igényel ott már bukik. Az ország egyik legjobb termék/étel/ékszerfotósa a barátom. (Balog Tamás) ... Nála így fest egy normálisan kivitelzett ékszerfotó. Sose volt tárgysátra... hiába fehér az alap, ezt sem mobillal, sem sátorban nem lehet ilyenre megoldani. -
Lassú Víz
addikt
válasz
Stauffenberg #33975 üzenetére
Nem az a kérdés, hogy van-e olyan aki meg tudja csinálni, hanem az, hogy aki csinálja hogy termel több profitot a cégnek. Ha időnként beugrik fotózni vagy marad a kaptafánál.
-
válasz
Stauffenberg #33975 üzenetére
"és legenerálta olyanra"
Hát ez nem túl biztató sok foglalkozás szempontjából. Eljutunk majd oda, hogy filmet se kell forgatni, meg kell beszélni reggel az AI-val, hogy milyen filmet akarunk nézni este, és estére legenerálja. Én szöveges sztorival kipróbáltam, megadtam neki, hogy csináljon egy olyan történetet, amit 12 évesnél fiatalabb gyerekek is olvashatnak, legyen benne kutya, meg leírtam hogy milyen fajta kalandok, és csinált egy tök megható sztorit, ami ugyanakkor vicces is volt. El kell gondolkozni ezen, de csak tötyögést látok AI témában, az "ez vagy valami, vagy megy valahova" hozzáállást.
-
freelanced
addikt
válasz
Stauffenberg #33960 üzenetére
Üdv,
Köszönöm a válaszod. Az Iponnál egyébként kb egy nap alatt szinte bármelyiket beszerzik de készleten nincs. Kértem őket, hogy hadd nézzem meg őket náluk, hogy ne kelljen visszaküldeni (ami nekik is jó), de mondták, hogy ez nem opció.
Végül a 16l-es mellett döntöttem, azt meg tudtam nézni a 220voltnál, összességében nem volt annyira nagyon nagy. Ami miatt főleg ezt éreztem hogy nem túl széles és nem túl mély, igy nem hat órmótlannak, viszont esélyesen kényelmesebben elfér minden, nem kell majd beszoritani ide meg oda a dolgokat. Súlyban csak 1.27 KG, ami úgy rémlik hogy a Prvke 21 és az Everyday Backpack alatt van. Ha teljesen letekerem a rolltop részt akkor is kb 10cm hely van még a táska felső részén és teljesen elfogadható úgy a magassága is, nyilván ha muszáj több cucc, akkor magasabb lesz, de akkor meg úgy is vinnem kell, avagy megint másik táskát is viszek, amit annyira nem dijazok. Ráadásul ennél tudom hogy fentre is befér egy 150-600mm méretű objektiv, ami nem rossz, lehet ,hogy elfér a 14l-es változatban is, de ebben azért nem voltam biztos. Szóval alapvetően köszönöm az ajánlást.
________________________________________________
Más, közben nézegettem a teléket, amit találtam, használtak:
Sigma 150-600mm Contemporary - 320k (kb 2025-ig garis)
Tamron 150-600mm G1 - 250k
Tamron 150-600mm G2 - 350kVéleményetek szerint ezek közül bármelyik jó vételnek számit az árát illetően? Illetve teljesitményre, meg úgy összességében melyiket érdemes választani?
A G1 mennyire problémás a valóságban vagy mennyire van túltolva a problémák kihangsúlyozása a neten? Az ára miatt inkább ebbe az irányba mennék el, de nyilván a későbbi eladási értéke, eladhatósága is szempont ha esetleg nem jönne be vagy annyira nem foglalkoznék végül a műfajjal. Olvasni hideget meleget a G1-ről, pl. a porosodásról, de közben meg mások szerint ez optikailag nem jelent problémát és nem igazán tűnik fel a mindennapokban. Ti hogy látjátok? Jó lehet ez a G1, vagy inkább kerüljem? Netán a Sigma?
Köszönöm -
freelanced
addikt
válasz
Stauffenberg #33957 üzenetére
Köszönöm a válaszokat, igen, közben rájöttem én is
Alapvetően amiatt nem aggódok hogy ne férne el, csak pont amit Rapid136 irt, hogy fektetve jobb tenni némelyik objektivet, ráadásul a plusz hely miatt beférne a vaku, a vaku remoteja meg akár hosszabb objektivek is, kényelmesen anélkül, hogy nyomná a hátam miegyéb, felülre meg mehetne a többi kacat ami nem feltétlenül fényképezéssel kapcsolatos, iratok, ruha, étel és társai.
De a Fulton 16l ahogy nézem valahogy Prvke 31 és 41 között lehet méretben. Nyilván hatalmasat sem akarok, nem tudom, hogy mondjuk egy magasabb embernek mennyire zavaró, tényleg úgy lenne az igazi ha előttem lenne.
Egyelőre ami bele kéne hogy férjen egy 35mm-es vagy 50mm-es fix, egy 105mm-es Macro, majd valami tele olyan 300mm körül egyelőre, maga a gép, egy vaku, és a tartozékai, egyelőre ezek. Viszont ezeket nem szeretném tömködni, jó lenne ha kényelmesen elférne.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #33952 üzenetére
Így biza, liter az csalóka, sok zsák pld. kicsit tömzsibb, de alacsonyabb. Pld. rendes hátizsákból a kisebb űrtartalmú magasabb, abba belefér az állványom és vettem volna egy nagyobbat, viszont függőlegesen kisebb a mérete és nem fér bele az állvány. 36 literes 50+ centi magas, a 40+ literesem meg 45 centi magas... Ugyanaz a gyártó, forma, csak kb. 3 féle méretben.
-
freelanced
addikt
válasz
Stauffenberg #33952 üzenetére
Köszönöm, legutóbb mikor néztem csak a 16-os volt raktáron, de lehet, hogy azóta lett a 14-es verzióból is.
Véleményed szerint lényegesen kényelmetlenebb a nagyobb táska, avagy csak nem akartad, hogy üresen álljon? Ami miatt elgondolkodom még a nagyobb változaton, az a hosszabb objektivek. Persze ha egymás mellett látom esetleg úgy jobban el tudom majd dönteni, de elgondolkodtató, hogy teléből mi fér bele az egyikbe vs. a másikba. Nekem kimondottan fotós táska lenne, szóval a mindennapi járkálás nem ezzel történne.
De akkor ezek szerint a 14-es változatban is jól elférsz a mindennapokban?
Amúgy az All-Weather változatot nézem, én sem vagyok nagy terepminta kedvelő, de igy a sötét alapon sötét még tűrhető, egész low-key, talán nem lesz annyira zavaró, főleg úgy, hogy a mindennapokban ha nem fotózni megyek, nem ezzel járok majd. -
freelanced
addikt
válasz
Stauffenberg #33949 üzenetére
A méretet illetően, vajon megérheti a Tenba Fulton esetén a 16 literes változat a 14 literessel szemben? Alapvetően az árkülönbség nem olyan nagy, kb 7-8 ezer, kérdés, hogy a mindennapokban kell-e a plusz méret. Van esetleg ezzel tapasztalatod, tapasztalatotok?
Azon gondolkodom, egyrészt, hogy lehetséges, hogy mivel úgy sem akkora a táska, legyen ez egy kisebb táska, és ha kell nagyobb több napos útra akkor meg úgy is kicsi mindkettő és mást használ majd az ember. De más szempontból meg úgy vagyok vele, hogy a rolltop részbe beférhet több ruha, ha esetleg épp hidegebb, esősebb idő lenne stb. Nem egyértelmű, hogy mennyivel nagyobb, melyik része kapja azt a plusz pár litert, mert alapvetően igy ránézésre nagyobbnak tűnik mindkettő mint 14 és 16l, de lehet, hogy a keskenysége miatt csalóka.
Egyelőre úgy tűnik ő lesz a befutó, ár érték arányban, vannak hiányosságai, de majdnem fél áron a többihez képest úgy gondolom ez belefér, ami nekem fontos szempont azt tudja, elférnek benne a fotós cuccok, felül pár egyéb apróság, pulóver miegyéb ha kéne, szóval eddig igy ránézésre én meg vagyok elégedve ezzel.
-
freelanced
addikt
válasz
Stauffenberg #33939 üzenetére
Köszönöm a választ. Nos ahogy néztem szállitással olyan 40-50 körül lenne, azt gondoltam olcsóbb a szállitás de nem.
Amúgy az a helyzet, hogy ahogy nézelődik az ember rájön, hogy elég kompromisszumos ez az egész, még árban felfelé haladva is.
A Fultonnál főleg a quick access hiánya zavar igy ránézésre, néztem egy OneMo2 nevezetűt is, de azzal sem voltam teljesen megelégedve, itt nem is ismert nagyon ahogy láttam.
A Kata 3N1 szériával van bárkinek tapasztalata, használtok ilyet? Kimondottan a 33 és a 35 változata ami szóbajöhet, használtan leltem párat abból.
Ami sok táskánál szintén zavar, hogy nincs oldalsó zseb viznek. Ilyenkor nem tudom mi az elképzelésük, hogy hova teszed majd a vized? Nyilván egy oldaltáska mellé fel tudsz venni egy hátizsákot, de ritka, hogy hátizsák mellé még valamilyen táskát vigyen az ember, csak a viz miatt. Szóval furcsa koncepció. Bentre meg szintén nem szivesen raknám még akkor sem ha jó minőségű a kulacs, sosem lehet tudni. Nyilván kint is tud lenni benne egy kis rizikó, de azért még mindig kevesebb. Avagy viszed a kezedben, de én ennek nem vagyok hive, még akkor sem ha csak sétálok, nem, hogy fotózás közben.Szóval úgy vagyok vele, hogy egyelőre nem kapkodom el, nézelődök, olvasgatok, de sejtem, hogy nem lesz egyszerű menet, ráadásul biztos akkor tapasztalom meg ezeket még jobban, ha már nálam van egy.
Kicsit elgondolkodtam, hogy veszek inkább valami jó minőségű hátizsákot meg valamilyen fényképező és objektiv tartó táskákat, belepakolom aztán kész. Mert egyébként pl. az alap Wandrd Pvrke majdnem 100 és ahhoz még nincs is kamerás cucc, tehát kb egy rolltop bag. De úgy meg elgondolkodom, hogy nincs-e jobb alternativa az árban ami nem kamerás aztán abba venni valamit. Bár gondolom innen már többen is végigjártátok a köröket.Egyébként ebben az árban megy kb. a Peak Design hátizsákja is, azt probáltad? Nem volt megfelelő számodra? Abban kapásból van kamerás rész ha jól rémlik.
-
freelanced
addikt
válasz
Stauffenberg #33937 üzenetére
Köszönöm, megfontolom. Mondjuk arra úgy nincs lifetime warranty. Te Camera Cube-ot is tőlük vettél, avagy mit használsz? A neten azt olvastam hogy kevés illik jól bele.
-
freelanced
addikt
válasz
Stauffenberg #33919 üzenetére
Köszönöm a választ.
Neked még a régi Prvke van, az Original modell vagy ez már az All New Prvke? Szerintem érdemes beszerezni 30-40 körül a régi, Original modellt, vagy nem érdemes költeni rá?
Köszönöm,
Üdv,
Freelanced -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #33931 üzenetére
Én is hasonlóban tárolok apró vackokat, meg szemüvegtokban és mindenféle egyéb molle tárolóban. Ebből iszonyat mennyiséget vettem. Hosszút, laposat, szögleteset, de a kis kör alakú is pont jó szűrőtartónak: [link]
Ebből a kis hasábosból elég jól bevásároltam: [link]
Késtartóba belemegy a távkioldó, lőszertartóba az órák és pár aprólék
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #33919 üzenetére
Táska-ügy nálam továbbra is agyrém, de vettem egyet mert igazából nem volt más választásom a piacon. Majdnem 40ezer pénz, aztán ez is olyan, hogy a tetejében vannak kis zsebek, csak tudnám minek, mert nem zippzáros és ha le van csukva akkor is kihullik belőle minden, ahogy felnyitom akkor meg főleg, mert pont lefelé néz a nyílása a földre.
A belső rekeszek meg alul érnek össze, bedobom az egyik lukba a kioldót meg obikupakokat, erre ott mászkálnak és csörömpöl a másik obi alatt. Áááááááá.
Más bajom nincs, kicsit merev és az alapterülete miatt nekem feleslegesen magas, simán lehetne 5+ centivel is alacsonyabb. Sőt. 22 centi magas, abba szórok 6-9 centi hosszú obikat, amik akár keresztben is elférnek hatszor. Sok sallanggal meg nem érdemes telerakni, mert csak nehéz lesz és káosz.
Szóval még szórakozom vele.
-
freelanced
addikt
válasz
Stauffenberg #33881 üzenetére
Üdv,
Ehhez még annyi, hogy mit gondolsz a Tenba hogy viszonyul a mostani Wandrd táskádhoz? Ha a kinézet tetszett volna akkor jó lett volna az is? Árban azért van eltérés, csak azért kérdem.
Köszönöm
-
Taci
addikt
válasz
Stauffenberg #33885 üzenetére
Mondjuk ez így már vállalható és jó ötlet.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Stauffenberg #33881 üzenetére
Érdemes odafigyelni a mellkaspánt helyzetére is. Nekem rendszerint a nyakamnál köt ki. Vagy túl nagy darab vagyok (Nem. De.) vagy valamit rosszul csinálok.
Ha már túrázás, akkor egész más stratégia jött be. Normál túra hátizsák, és valami top loader táskában a gép egy zoom obival (Olympus E-M1 + 14-150) + tartalék akku, lens pen, CPL. A fotós táska felrögzítve a hátizsák mindkét vállpántjára, és kilengés ellen a derék pántra is. Macerás fölcuccolni, de menetközben a legkényelmesebb.
Nyilván ilyenkor a túrázás áll első helyen, de bántam már meg a 8kg fotós táskát és a 0,5 l vizet. Mindegy, hogy azért nem lesz meg "A" kép mert nincs nálam a tökéletes objektív vagy meg sem látom a témát, mert némi túlzással abban sem vagyok biztos, hogy ha szomjasan megállok, elindulok-e még valaha.
-
Taci
addikt
válasz
Stauffenberg #33881 üzenetére
Én még hozzátenném, hogy ha a táska hátrafelé (is) nyílik, akkor vállpántok ne a cipzározható részhez csatlakozzannak (hanem fölötte), mert akkor kvázi a cipzár tartja a táska tartalmának a súlyát, tehát ha a cipzár szakad (nyilván nem új korában, de akkor is), a táska tartalma kiborul. (Nem is értem, erre miért nem gondoltak, akik így tervezték.)
Nekem ProTactic BP 350 és 450 AW II van, és azokon jól van megoldva: [kép]
Ellenpélda a Tenba Axis pl.: [kép] Itt egyértelműen látszik, hogy a cipzározható részhez kapcsolódnak a vállpántok, így a táska és a vállpántok közötti kapcsolat maga a cipzár. Nagyon rossz elgondolás. (Még akkor is, ha valószínűleg bírja gond nélkül.) Míg a Loweprokon a cipzár nem tart semmit, csak zár és kész. -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #33881 üzenetére
"én erre csesztem már rá esőállónak mondott táskával)"
Jelen! Táska elvileg bírja, a zippzárnál meg folyt bele a víz. Már azon gondolkoztam, hogy kicsípem a sarkait, mert az aljában ismét olyan szépen megállt, hogy öröm volt nézni.
Ami Beschoit emlegetni szoktam, annak alul van egy zippzáros tartója, oda ban betömve az esővédő huzat. Így nehezebb elhagyni, és alulról felfelé az egész táskára rá lehet húzni. A fenti K&Fnek meg a tetej olyan, hogy nehezen tud beázni.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #33877 üzenetére
Divat pont nem érdekel, közepes/átlagosban veszek majd olyan színűt, ami tetszik oszt jónapot. Egyelőre még az is a bajom, hogy amibe kb. beleférnék akkora pont nem nagyon van. Inghez meg évente kétszer felveszem a hevedert és kész.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #33871 üzenetére
Nos igen, nekem a 15ezer, főleg mert az előzőt 10ezresért vettem, lehúzott pár évet és most 40-ért nézegetek. Egy lenne, de az meg pont bazi nagy, 64 centi hosszú.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #33828 üzenetére
Na, havercsaj bepakolta obiból a legszükségesebbeket, mert csillagjárós képekhez megnézünk egy fát, szóval tele jó eséllyel nem kell, nagylátó, másik obi, kész.
Én megfogtam a táskám makróstól, mindenestől, aztán ki is jön a napi giccs instára. No, ezért vittem, de múltkor meg itt fordult egy tanker a város felett, mert városba is ugye mi a fenének ekkora gyutáv. Nekem ez a legszükségesebb, a minden is
-
zsoltzsolt
addikt
válasz
Stauffenberg #33826 üzenetére
Nekem is ilyen állványom van, szintén Alza, ok ugyanaz, nagyon olcsó volt. De most lemértem 1365 gr. Ezz jó súlynak számít?
-
válasz
Stauffenberg #33828 üzenetére
Meg hát attól is függ mit fotózik az ember. Én nem is emlékszem mikor vittem magammal utoljára állványt.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #33828 üzenetére
Fele sztorinál makrózásról volt szó, ott azért jó részt szükség lesz rá, de most egy átlag hegyre ha felmész abban van koncepció, vagy nincs? Koncepció mindig van, képet kell csinálni. Ha olyanok a felhők, akkor kelleni fog az állvány, mert szűrőzünk. Ezt meg nem tudom előre. Szóval van is koncepció meg nincs is. Kinézek ide a madaras helyre?
Lesz ebből még timelapse: [link]
Meg itt is: [link]Egy tapasztalattal több van, oszt már legalább tudom mit kell csinálni. Persze ha ez nem igény, akkor nem igény, legfeljebb valamiről lemaradunk csak ezeket előre már nehezebben fogjuk megsaccolni.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #33826 üzenetére
"és nem kell sokat cipekedni."
Kinek mi a "nem sok". Én itt vagyok élő példának, meg sokan mások is. Vanguard míg nem reccsent meg mindig a táskámban volt, mert úgyis kell valamire. Mindig az kell, ami nincs és akkor fogom életem képét elbaszni
Hozzáállás kérdése, van akinek állványa sincs, nem is érti, hogy minek kellene. Nekem meg sok a tájképem, mindenféle alkonyat, próbálkozom timelapse dolgokkal, ND-s képek, csillagjárós mókák. Csillagjáróshoz meg rögtön kettő is kell, hogy ne unatkozzak
Jó, itt közel volt a kocsi de ezt nem mindig tudjuk előre és egyelőre amibe a karbon kerül, annál az erőm több és a lóvém kevesebb.
Már tudom ki vette meg előlem az Alzából, mert ezen is 5 percet gondolkoztam, amit nem szabadott volna :-D De ha valami karbont veszel, akkor ezt szívesen beszámítom jó pénzért. Végén még lesz egy 20ezres K&F bármim, ami pont belemegy a táskába, utálni fogom a csavaros megoldását mert csak és 1 év múlva eladom.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #33618 üzenetére
Ja, 90-ért én se vettem volna meg, de még az akkori 70-75 ezres új áráért se. 35-ért viszont úgy éreztem, nem szabad kihagyni.
Ami nagyon kéne nekem újabban, az egy böszme nagy, kerekeken is guruló bőrönd, vagy valami SUV csomagtartóba is berakható stage box szerű cucc, hogy ne kelljen 3-4 külön táskába pakolnom, és azokat cipelnem, ha szinte minden motyó kell az aktuális melóhoz.
Hirtelen nem is tudom, hogyan keressem, úgyhogy ha van valakinek ötlete, esetleg tapasztalata is, annak örülnék.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #33601 üzenetére
Általános hurcolósnak én most a kisebb, Lowepro FreeLine BP 350 AW-t használom. Ez sem tökéletes, de jól elvagyok vele. Mondjuk kicsit overkill például bevásárláshoz, de ezért most nem veszek még egy sokadik táskát is.
Ami szuper benne, hogy a belső részt egyben ki lehet venni (meg darabokban variálni is), így ha nem viszek fotós/videós cuccot, akkor van egy komplett, stabil, kényelmes, és nem utolsó sorban szép hátizsákom. De ha viszek, akkor is mehetnek bele (főleg a tetejébe) a hétköznapi dolgok. Mindkét oldalán is nyitható, úgyhogy levétel nélkül is lehet vázakat, obikat cserélgetni, stb. 35-ért vettem HA-n bontatlanul. Annyit bőven megért.
-
válasz
Stauffenberg #33601 üzenetére
Érdekes ez amit irtok az oldaltáskákkal kapcsolatban, nekem van egy “kimenős” oldaltáskám (nem fotós, hanem mindennapos, azzal járok minden nap - ez az év 350 napját jelenti kb - ha kutyát sétáltatok, ez napi olyan 1-2 óra), és ez egy olyan 2-3 kilós csomag kb, azt mondjátok érdemes lenne átállni hátizsákra? Nem lenne jó egy gerincferdülés, de szinte állandóan kell valami motyó a táskából a fenevadnak, kakis zacskó, jutifalat, víz, esetleg labda, macera lenne egy hátizsákot le- és felvenni.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #33601 üzenetére
Nekem széthullott az oldaltáskám, most nézek valami másikat, de ez erős kör lesz, mehetek be az összes cuccommal próbálgatni.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #33596 üzenetére
"Van sok ájfónos, majd ők fotóznak, meg videóznak." - Okkkké, sok boldogságot!
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #33594 üzenetére
Pár évig én is oldaltáskáztam, főleg a gyors ki-be pakolhatósága miatt, de ahogy mondod Te is, kegyetlen dolgokat tud művelni a testeddel, főleg, ha ilyen 12-14 órás melók alkalmával folyamatosan rajtad van a 8-10 kiló cucc.
Kényelmes, kellően nagy hátizsák mindennek, aztán utána meg csak azt vinni magadon, magaddal, ami biztosan kelleni fog.
Én most egy Vanguard VEO SELECT 48BF-et nyúzok (van mellette egy kisebb Lowepro FreeLine BP 350 AW is, ha nem kell minden cucc, vagy olykor viszem mindkettőt is), de nézegetem már egy ideje a WANDRD táskákat is.
-
ragyoti
csendes tag
válasz
Stauffenberg #33556 üzenetére
Nézd meg a gyártó oldalát. Pár napig elég erős kedvezmények vannak. [link]
-
válasz
Stauffenberg #33556 üzenetére
Nekem nano-X CPL van, attól se dobok hátast őszintén szólva, ahogy írtam is, nem egy Hoya, de ha alkalmira kell, akkor jó lesz szerintem a sima is.
@faki_: szívesen!
-
válasz
Stauffenberg #33542 üzenetére
Ez jól hangzik, megnézem. Köszi.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #33542 üzenetére
Vagy valami használt szkenner. Azért a DIYval el lehet lenni és kockánként tologatni. Meg mire összeáll. De valamit valamiért, ha olcsón kell akkor igen...
-
gjoco1
addikt
válasz
Stauffenberg #33534 üzenetére
Köszönöm srácok , már minden világos és rendben is lesz .
Timer neked is köszönöm ! -
válasz
Stauffenberg #33484 üzenetére
Ezt tudom, természetesen. Ha lehetne, a fesztiválon is ott lennék!
Ettől függetlenül még jó eséllyel lehet por mindenütt, amit felverhetünk a sürgéssel-forgással, de lehet, hogy túllihegem valóban. Abból indulok ki egyébként, hogy a cégnél, ahol melózom, van hosszabb nyári leállás a lakatos üzemi gyártó részlegen. Gyakorlatilag amikor már egy hónapja nem mennek a gépek, fémpor még mindig van a levegőben, nem is kevés, látod a fényben, ha valaki megy előtted a lépései nyomán. Nyilván itt már ezeréve áll minden, de ha szénpor szagát érzi a túrázó, akkor valami mégis csak száll, erről pedig írtak a beszámolókban. Mindenesetre, veszek ilyen párezer forintos JJC zacskót, azt jól lezárom, aztán majd csak nem lesz gond. Itthon meg majd jól körbefújom a táskát és a vázat is levegővel. Na, majd mesélek, baromira várom már egyébként, ez a posztapokaliptikus-urbex vonal beégett az első STALKER játék és a film nyomán, és régi álmom volt egy ilyen lepattant helyen fehérneműs modell fotózást összehozni, de mivel nem olyan egyszerű, letettem róla. Most viszont elém rakták tálcán, ráadásul még pénzembe sem került, mert ezt kaptam negyvenedikre!
@ph5.5: én ezt nem ilyen szempontból nézem. Egy ilyen alkalommal tapasztalni lehet dolgokat, tanulni szerintem sem. Arra ott vannak a tematikus workshopok, Sándornál ezerféle van például, jártam már néhányon, és hobbistaként nagyon hasznos volt mind. Az egyéni oktatás meg még jobb, mert ott azt csinálsz, amit szeretnél, csak lesz valaki melletted, aki szól, ha mellényúlsz. Ezer online anyag sem fogja ezt hozni, tapasztalatból mondom. De visszatérve, ez inkább szórakozás mindenkinek, aki ott van. Nekem mondjuk egy régi álom ez tényleg. Tavaly, amikor hirdették a fesztivált, épp beszéltük Sándorral, hogy mekkora flash lehet, hasonlóan a Ruhr múzeumos bulikhoz, de fotózni is mekkora lehet már. Hogy emiatt, vagy más indíttatásból szervezte meg végül, azt nem tudom, de mindegy is, ide - már csak az ára miatt is - olyan fotósok, amatőrök jönnek majd, akiknek "fétisük" az ilyen téma, egyébként meg haszontalan, valóban. A modellek kapcsán egyébként nem feltétlenül értek egyet, én fotóztam már három olyan modellel is, akivel előtte workshopon találkoztunk. Nem hiszem, hogy emlékeztek rám, szóval ha valaki szeretne, modell díjért fotózhatja őket szerintem.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #33484 üzenetére
20+ éve. Azóta elég rondán el is bontották, kazánon napról-napra látszódott, hogy fogy és már nem az a háttér, mint a szárnyas fejvadászban.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Stauffenberg #30216 üzenetére
Ha a fotó alanya nem felismerhető, akkor azzal nincs mit tenni, legális (hajrá, most kell kihasználni, hogy mindenki maszkban mászkál).
Jogilag nem így működik. Nem bárki számára felismerhetőség a lényeg, hanem ha saját magát felismeri a fotón már jogilag bukta a fotósnak a dolog. (sok évi jogalkalmazói pályafutásom alapján írom ezt, ami jó sok év fotózással párosul)
Másik kivétel még a "tömegjelenet", de ez nincs definiálva, hogy honnantól tömeg a tömeg. Lefotózol egy épületet és előtte kolbászol egy csomó ember, az például már a bírói gyakorlatban annak minősül. Illetve a sajtótörvény is megenged kivételeket, ha a kép elkészültéhez közérdek fűződik.
De. A tömeg fogalma definiálva van. 3 főtől gyülekezés, 10 főtől tömeg.. A tömegből telével történő kiemelés is már jogilag sértő. És el kell különíteni a kép elkészítését, és annak felhasználását. Maga a kép elkészítése is törvénysértő, a publikálás pedig még súlyosbítja is.
Ezért írtam hogy Mo-n lassan 6 éve nincs olyan hogy legális streetfotózás.
Közszereplők fotózása is legális volt. Amig közszereplőként fotóztuk őket. De ahogy lejött a politikus a szimpadról, már nem ebben a szerepkör vonatkozik rá. -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #30160 üzenetére
Vagy ígérsz sört és akkor adok kölcsön ilyen occsó Alisat (:-
Így visszaolvasva. Stúdióban van kioldó is a saját cuccaikhoz, legyen az bármi. Legtöbb helyen alap oda-vissza cserélhető Yongnuo aztán mikor mi.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #30164 üzenetére
Műxik odavissza, de akadnak amik kilógnak a sorból, pld. Sony vaku nem megy fel más gépre, ott az első csatlakozósortól nem tudod rendesen bedugni a papucsba, meg belépő Canon gépeken nincs középső érintkező, hogy manuálisan működjön, abból lehetnek bajok.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Stauffenberg #30170 üzenetére
Alapból Godox rendszer a fő vonal, azokban mindben van X vevő.
Ha kitelepülésnél pl nagy térben több vaku kell, akkor a régi vakurendszerbe X1(N) vevőt rakok (jack), itt csak a villan- nem villan opció elérhető, de 10-12 vakus megoldásnál, vagy főként két egyidejű berendezett témánál már ez is segítség.A vezérlést szerintem ha ilyen ritka dolog akkor bármilyen középérintkezős manualt tudó vakut használhatsz a kioldáshoz.
Ez a második a Photix Aster vevőrésze. W = rádiós L = fény kioldású.
Használtan fillérekbe kerül. (bár ez nálam olyan 10 éves cucc.. ) -
ph_5.5
aktív tag
válasz
Stauffenberg #30166 üzenetére
Az általam ismert vakuk 99%-a tud infra érzékelést. Gyanítom hogy egy normális stúdióban van hagyományos, ezer éves, infra kioldó. Ami minden középérintkezővel működik.
Kényelmetlenebb mint a jó rádiós vezérlés, mert magán a vakukon kell beállítanod a teljesítményt, de kb ennyi a hátránya.
Másik olcsó de kényelmetlen megoldás a vakusaruba csúsztatható pc csatis szinkronaljzat.
Ott egy 5m-es kábellal a legközelebbi vakut vezérled, az pedig a villanásával elvezérni a többi vakut.
Illetve ha van bármilyen rendszervakut, akkor manuális módban pl menyezetre villatva 1/128 teljesítménnyel szintén el tudod villantani a stúdióvakukat.
(nálam a stúdióban alap az X Pro kioldó. Ha elromlana akkor ott a Photix Astra aki nem ttl-s rádiós kioldó. És plusz tulajdonásga hogy a vevőt tudja infrán is nem csak rádión vezérelni. Olcsó, 1/160-ig működik. Hsaználtan néha beszerezhető. Ha ez is meghalna, van belőle még egy szettHa az is elromlik akkor volt infrás nagy kioldóm, de azt pár éve odaajándékoztam a helyi fotósikolának. De van még vakusarus pc aljzatom is... lehet hogy túlbiztosítottam magam
)
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #30164 üzenetére
Na, ehhez már hülye vagyok.
Szólj, ha esetleg kell, aztán megbeszéljük. -
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #30162 üzenetére
Ja, vevőm nincs, az igaz.
A TT685-öt és a TT350-et tervezem vezérelni vele.
Akkor valószínűleg felejtős. Nem hinném, hogy mindenük Godox lenne a stúdióban. Bár aztán ki tudja.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #30160 üzenetére
Nem tudom, egy Godox X2T-O megfelel-e erre a célra. Ha nem akarsz mindenképpen saját cuccot venni, és a G80-nal akarod használni, akkor szívesen kölcsönadom pár hétre.
Nekem mostanában úgysem kell.
-
mikrofon
veterán
válasz
Stauffenberg #28054 üzenetére
És lehetőleg 400%-os nézetben kattintson
Amúgy fogalmam sincs y hogy ez így normális és csak néhányan veszik észre, vagy valami rossz beállítás az oka...
Ennek a javítása elég egyszerű lenne. Tehát vagy nincs rá igény vagy valami egyedi hiba lehet...De ha megtalálod a megoldást kérlek oszd meg. Egyébként engem is van fórumja. Mondjuk nem túl aktív...
Capture One (C1) topik -
mikrofon
veterán
válasz
Stauffenberg #28052 üzenetére
Sajnos ez egy valódi "hiba" és az a baj hogy nem csak ennél az eszköznél. Ugyan így egy pixellel dolgozik arcbőr szín kijelölésnél és a képek közötti normalizálásnál is. Én ennél a kettőnél vettem észre és számomra elég zavaró mert ez az a Két eszköz ahol valójában nem pont a konkrét pixel lenne fontos hanem egy kisebb terület átlaga. Számomra azért érdekes mert ez már régóta így van tehát több főverzió óta így azt hittem velem van a baj és nem a szoftverrel....
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bestbuy játékok
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Háztartási gépek
- Társasjáték topic
- Nintendo Switch 2
- Milyen videókártyát?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Állapot: 10/10 6 hó jótállás!
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3021, 91% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest