- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Magisk
- Egyszerre legnagyobb és legkisebb is a Garmin Venu X1
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
válasz
KAMELOT #71501 üzenetére
> Élőben látunk tesztet, akkor minden kiderül!
úgy mindig könnyű dönteni
Ettől függetlenül szerintem - az AMD és a Microsoft csinált belső teszteket
az FP6 -ról, és nem csak úgy vaktában döntöttek.Jelenleg mind az FP4 - mind az FP8 használatban van,
vagyis az FP6 használata eléggé értelmes
( ~ hogyha nem sok hátránnyal jár )
úgyhogy amíg az nvidia nem ad valami hasonlót, addig ez adhat valami előnyt az AMD-nek.De ha másképp nézzük, akkor az FP8 -hoz képest az FP6 -még mindig optimálisabb a memoria sebességére nézve is ( ~ mert kevesebb adatot kell mozgatni )
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KAMELOT #71000 üzenetére
Érdemes inkább a GDC-s anyagra összpontosítani. Ott eléggé részletesen ki van fejtve, hogy mit akarnak ezzel megoldani. Nem a RAM és a VRAM terhelését, hanem azt, hogy egy nextgen játék ne foglaljon majd 200-400 GB-nyi helyet az SSD-n. De ettől a teljesítmény és a memóriaterhelés alapvetően rosszabb lesz, viszont csak 100 GB-ot foglal majd az adattárolón.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KAMELOT #70998 üzenetére
Nem lesz. Más lesz a neve.
A neural shader a memóriaigényt valójában nem feltétlenül csökkentik. Ugye itt arról van csak szó, hogy a normál shaderekbe, amik eddig is megvoltak helyezhetsz olyan részeket, amelyek neuronhálóval dolgoznak. Tehát lehet, hogy egy tömörítő technikával a per textúra helyigényt csökkented, de ahhoz neked szükséged van egy óriási neuronhálóra is, ami viszont a régi tömörítő technikákhoz nem kellett. Tehát a memóriaigény az nem egy olyan dolog, ami végeredményben feltétlenül csökkenni fog, mert amit megnyersz a feldolgozáson, azt elveszítheted a feldolgozáshoz szükséges neuronháló kötelező betöltésén.
Erre figyelmeztetett a GDC-n a Microsoft, amikor erről volt szó, hogy amit megadnak előny az per texture. Tehát nem a teljes technikára vonatkozik, és előfordulhat, hogy ha a teljes működést nézed, akkor nem fog csökkenni a memóriaigény.
Kicsit elnagyolt példa, de jól szemlélteti a lényeget. Teszem azt van egy 50 MB-os textúrád, amit betömörítesz 5 MB-ra neurális shaderrel. Ezzel per texture alapon sokat nyertél, de ha 600 MB-os neuronháló kell ahhoz, hogy ezt megtedd, akkor végeredményben 555 MB-tal romlott a VRAM terhelése. Emiatt említhette a Microsoft, hogy itt senki se várjon csodát, a valóságban rosszabb is lehet a VRAM terhelése. Minden a felhasználás körülményeitől függ. Szóval nincs olyan, hogy mindig kevesebb lesz a memóriaigény. Lehetnek olyan szituációk, amikor sokkal kevesebb lesz, lehetnek olyanok, amikor kicsit kevesebb, de olyanok is, amikor több, és olyanok is, amikor jóval több memóriaigénye lesz a neurális shadernek. Nincs univerzális szabály erre. -
PuMbA
titán
válasz
KAMELOT #70953 üzenetére
Mert ez minden VGA gyártóra vonatkozó RT szabvány most már és csak AMD-n és Intel-en kérdéses a megvalósítása, hiszen NVIDIA-n már működik, látjuk, tudjuk azaz nekem pl. nem merül fel ezzel kapcsolatban további kérdés
Az, hogy AMD-n hogy fog működni már sokkal érdekesebb téma, illetve hogy az UDNA architektúrában lesz-e pl. OMM-et gyorsító hardver.
-
Petykemano
veterán
válasz
KAMELOT #69524 üzenetére
$699-re várom (= $749 minusz jebaited)
Az évszázad elszalasztott lehetőségeként fog bevonulni a kétévente megismétlődő történelmi események közé.
Abu a profitrátától dagadó mellémmyel elmondja majd meddig tudnának még mindig vastagon profitábilisan lemenni, de minek tennék, majd kioktat mindenkit, hogy drága/drágul a gyártás és szűkül a piac, ez jutányos és örüljetek, hogy legalább msrp-n lehet kapni ellentétben a kamuáras nvidia termékkel. (Eredetileg $849 lett volna.) -
Busterftw
nagyúr
-
X2N
őstag
válasz
KAMELOT #69531 üzenetére
Pariban van az XTX-el, RT-ben még gyorsabb is most linkelte b. Te mit nézel?
Tudom természetellenes ugyanazt a teljesítményt 2 évvel később kevesebb rammal olcsóbban adni.Ha igazán odaakarnának verni, 300eFt-nál nem lehetne itthon drágább ez a kártya.
-
PuMbA
titán
válasz
KAMELOT #69506 üzenetére
Mert egy értékelhető középkategóriás kártyára várok: 200-250W fogyasztás, nem féltégla 2 ventis, jó felskálázási minőség és RT teljesítmény és csillió Ft se legyen.
hahakocka: A sima 9070 nagyon jól néz ki a 7900XT körüli teljesítménnyel. Már csak az ára kell, hogy jó legyen.
-
PuMbA
titán
válasz
KAMELOT #67858 üzenetére
Igaz, bár 500 dolcsis kártyán szerintem nincs mit scalperkedni, hiszen a célcsoport a kevesebb pénzű emberek
Én tuti nem vennék meg 500 dolcsis kártyát 650 dolcsiért, mert akkor az egész kártya lényege veszik oda, tehát az alacsony ár. RTX4090-en azért lehet scalperkedni, mert ott pénzes embereknél merül fel csak egyáltalán, hogy vesznek és hajlandóak majdnem bármennyit fizetni.
-
PuMbA
titán
-
-
S_x96x_S
addikt
válasz
KAMELOT #65926 üzenetére
Az optimális árazásra megvannak a már jól optimalizált matematikai függvények.
és ha részletesen is érdekel - akkor találsz elég közgazdasági infót.
https://en.wikipedia.org/wiki/Price_elasticity_of_demand
https://en.wikipedia.org/wiki/Price_elasticity_of_supply
https://en.wikipedia.org/wiki/Economic_equilibrium
Ha téged nem csak a bla-bla érdekel - akkor biztosan találsz még több alapos közgazdasági hátteret az árazásra.Amúgy az AMD-nél a külső gyártás előny és hátrány is.
Ha kevés TSMC gyártókapacitást foglal le, akkor a szűk kínálat - be-korlátozza az árazási lehetőségeket. -
PuMbA
titán
válasz
KAMELOT #65298 üzenetére
Köszönöm a megértést!
X2N és Komplikato: Nekem az a durva a játékban, hogy a Cinematic és High beállítások között gyakorlatilag nincs grafikai különbség, én nem igazán látom és egy 6700XT-vel szinte ugyanazt a grafikát tudom élvezni, mint egy 2-3x drágább VGA-val, csak annyi a kompromisszum, hogy 1440p felbontás esetén Quality felskálázást kell használnom.... bármikor elfogadom ezt a megoldást.
-
gejala
őstag
válasz
KAMELOT #65243 üzenetére
Belépőszinten megállt, mert tessék $500 fölötti kártyákat venni, ha nem elég a négy évvel ezelőtti sebesség.
Rendes fejlődés a csúcson (2080 Ti - 3090 - 4090) és az új középen (2070 (Super) - 3070 - 4070 (Super) vonalon) volt.
xx80 szinten meg csak 1.5x fogyasztás növekedés mellett lett érdemi gyorsulás. (210W 2080 vs 350W 3080/4080). -
PuMbA
titán
válasz
KAMELOT #64694 üzenetére
Can the Slowest PS5 SSD Upgrade Run Ratchet and Clank: Rift Apart?
Ez az utolsó hozzászólásom, mert off topik.
szmörlock007: A Ratchet and Clank nincs PS4-re, mert a PS5 kihasználására mentek
Ezért rakták bele ezeket a dimenzió ugrásokat, hogy bemutassák a PS5 képességeit. Ha azóta ezt nem forszírozták, akkor a jövőben se fogják jobban.
-
PuMbA
titán
válasz
KAMELOT #64577 üzenetére
Nem rég váltottam 24 col 1080p-ről 27 col 1440p-re. Ez a felbontás is elég lesz 10 évig biztosan, mert a felbontás növekedése közel sem ad akkora ugrást látványban, mint a jobb grafika. Nem érzem az 1440p hatalmas előnyét pár hónap után sem. Van előnye, de semmi kihagyhatatlan. Az előnye inkább az, hogy felskálázást tudsz használni normálisan
-
válasz
KAMELOT #64577 üzenetére
Nekem 1440P Samu monitorom van és egy LG C2 OLED ( 4K) 42 ",, mindkettőt használom.
A febontásból nem igazán látok igazán jelentős,minőségi előrelépést, inkább az OLED technológia ami hozza. Nekem a 4K nem tűnik a játék szempontjából jelentősnek az 1440P hez képest, ekkora teljesítmény áldozat árán. Bár ez lehet csak rám igaz. -
PuMbA
titán
válasz
KAMELOT #64568 üzenetére
A játékipar szerintem nincs olyan állapotban, hogy megérje bármire is 400W-nál többet pocsékolni. Kevés játék van, ami igazán érdekel és kevés játék van igazán jól megcsinálva vagy épp olyan jól fut jelenleg is a 6700XT-men, hogy felesleges váltani
Például a 2018-as RDR2-ben sok olyan grafikai dolog van, amit nem sikerült még túlszárnyalni. GTA 6 lesz biztosan az egyik cím, ami érdemleges lesz. Stalker és Black Myth Wukong talán az év vége fele, ezekre talán megéri majd egy RDNA4.
-
PuMbA
titán
válasz
KAMELOT #64566 üzenetére
Sajnos vízhűtés kizárva nálam, mert problémásabb, mint a lég, amihez 10 évig hozzá se kell nyúlni
De nem is ez a legnagyobb baj, hanem az, hogy a kazánt én nem a hőfokokra értem, hanem a fogyasztásra. 300W fogyasztás csak a VGA-ra az baromi sok. Na meg 450W-os tápom van.
Az RDNA4 a pletyik szerint 7900XT raszter sebességet fog hozni és jobb RT-t 230W körül, ami már egy NVIDIA 4070 Super kategória és szimpatikus.
-
PuMbA
titán
válasz
KAMELOT #64233 üzenetére
Leírtam a #64230-es hozzászólásban, hogy nekem ekkora féltégla kártya, amit ki kell támasztani nem kell. Nekem 2 ventis Sapphire Pulse vagy AsRock Challenger kellene 200k-ért.
Nem tudom, hogy milyen szerződése lehet az XFX-nek az AMD-vel, hogy az ő kártyáik magasan a legolcsóbbak. RDNA2 esetén is ez volt.
-
PuMbA
titán
válasz
KAMELOT #61810 üzenetére
Megjegyzem, hogy én most jónak látom a Milyen videókártyát vegyek topikba az ajánlásokat
Már nem írok oda emiatt, csak nagyon-nagyon ritkán. Amikor anno elkezdtem oda írni, akkor szerintem kevésbé kiegyensúlyozott ajánlások voltak (AMD helytelenül alulértékeltebb volt és a VRAM is kevésbé volt figyelembe véve), de végbementek változások.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
KAMELOT #41621 üzenetére
arerzekenyeknek ott a teljes NV paletta. +Super
-
válasz
KAMELOT #41587 üzenetére
Az AMD mit ígérget? Inkább csak a szokásos hype van, de arról nem az AMD tehet. Ha egy kétszereplős piacon az egyik gyártó 6 éve nem csinált igazán ütős terméket, akkor a nagyközönség minden évben várja tőle a csodát. De ezért ne az AMD-t hibáztasd, ha te is beállsz az R=1 userek sorába és csalódsz.
-
Z10N
veterán
válasz
KAMELOT #41609 üzenetére
€100 mindenhol penz. Tolunk nyugatabbra is budgetbol epitenek konfigot es nem kolbaszbol. Illetve ez elvi kerdes, ha lenne ra akkor se vennem meg, ha van jobb ajanlat. A 2080Ti hulye pelda, semmi koze ehhez. Aki annyi penzt kidob az ablakon egy komponensre annak ez a "mindegy kategoria". Ez egy "elvileg" nagy tomegeknek szant Polaris-t valto nepkartya akart volna lenni, amit kemenyen arerzekeny vasarlok vesznek.
-
válasz
KAMELOT #41587 üzenetére
Nem az "ígérgetéssel", hanem a termékkel, de főleg az áráéval van gond. Hozna egy jó minőségű, jó árú terméket, amit előtte 2x gyorsabbnak ígér, mint az azonos árú nv, de csak pont azonos gyors, és közben csendesebb, már futnék is venni. Mostani.felállás akkor lenne elfogadható számomra, ha 20%-kal olcsóbban adnák, mint alpakka tervezik. Illetve izé, max akkor, ha lenne egy legalább 2080 Ti teljesítményű (az alatt nincs hova mennem). Bevállalnám a túlzott melegedést, ha 10-15%-kal nv alatt adnák.
-
válasz
KAMELOT #41561 üzenetére
Igen, most már látom, hogy azóta változott, kaptak állítólagos specet. Tehát akkor nem is lesz új lapka, csak hanem a desktop is megkapja a Quadro kártyák hibátlan GPU-it, mert jobb a kihozatal. Ez tökéletes skálázódást tekintve azonos órajelen akkor:
2060 +13% (30 helyett 34 a 40 SM-ből)
2070 +11% (36 helyett 40 a 40 SM-ből)
2080 +4% (46 helyett 48 a 48 SM-ből) -
sutyi^
senior tag
válasz
KAMELOT #41463 üzenetére
Reálisan olyan 130e kéne legyen a sima, és 155e körül az XT.
Nekem ezek az árak, ezzel a featuresettel nagyon nem adja kategória. NV-nél 2060-ra nem lépek, mert szerintem lassan kelleni fog a 8GB VRAM, az 2070 meg teljesen a bukszám kényelmi övezetén kívül van.
Olcsóbban kellett volna ezek startoljanak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KAMELOT #41383 üzenetére
Amilyet akarsz. Alapvetően nem csak TDP-t tudod állítani, hanem kérsz egy fps-t a drivertől, amit tartson. Teszem azt, ha 80 fps-sel fut egy program, de neked 30 fps elég, ha állóképet látsz, és 60 fps, ha mozogsz is, akkor alapvetően beállíthatod a drivert erre. Ha játszol tartja a 60 fps-t, ha pedig otthagyod a gépet, akkor 30 fps-re lemegy, és veszi le a fogyasztást is. Ez régebb óta benne van a szoftverben, de az új Radeon az első, amit erre is terveztek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KAMELOT #19104 üzenetére
Legacy API-ban CrossFire van (OGL, DX9/10/11), explicit API-ban multiadapter (Vulkan, DX12), míg VR-ben Affinity multiGPU (Mantle-LiquidVR).
A hagyományos legacy AFR többet nem fog jól működni, mert sok a programokban az interframe kommunikáció. Erre a problémára jött a multiadapter az új API-kban.
-
Z10N
veterán
válasz
KAMELOT #19101 üzenetére
"CF működik rendesen?"
Ezek a kontra kerdesek mindig erdekesek. Ha mar nincs fogas akkor massal probalkozunk. Amugy nem tudom hallottal-e mar dx12 alatt a multi-adapter funkciorol. Mar nem kell cf, meg fog szunni."Hányan vannak VR developerek?"
Egyre tobben. Az FB szerintem bezsakolt most egy adaggal. Csak egy hazai pelda (nemreg voltam meetupon): a felnott tartalom szolgaltatok mar egy eve ontjak magukbol az "applikaciokat". Egyesek a demo/dev gepeikre allandoan panaszkodtak, hogy nem birjak az alfa buildeket (7990). Bar gondolom egy 295X2 is eleg lenne mar. -
Z10N
veterán
válasz
KAMELOT #19098 üzenetére
"Ez nem valami nagy újítás."
Miert kene ennek ujitasnak lennie? Ez nem uj uarch, hanem egy "celhardver"."ki a franc fog ilyen gyengét venni?"
Gyenget? Ilyen gyenget a vr fejlesztok/tartalom gyartok fognak venni, mivel nincs nala gyorsabb jelenleg a piacon. Szerinted a gomba mod szaporodo vr/ar hm-ekre mivel fejlesztenek tartalmat? Ez egy komplett csomag supporttal egyutt. Nyilvan az FB is poenbol vette meg az ocolus-t."1500 euroért"
Ez a studioknal apropenz, az $5-6000-s kartyakhoz kepest. Nem veletlenul lett Pro Duo elnevezese."hagyták volna a fenébe és koncentráltak volna a HBM2-re meg a többire."
A hbm2-re mar nem kell koncentralniuk annyira, mivel megfutottak a kotelezot a hbm1-nel. Ezt most az nv-nek kell behoznia. Egyebkent is a hbm2 jedec szabvannya valt es kikerult a kezeik kozul. Mar nem tudnak beleszolni. Ezert tudnak masok is hozzaferni samsung, nv, tsmc.January 12, 2016 HBM 2 was accepted as JESD235a
January 19th, 2016, Samsung announced early mass production of HBM2 -
füles_
őstag
válasz
KAMELOT #19101 üzenetére
A sima Fury most nem értem hogy jön ide.
Nehogy azt hidd hogy betonstabilan tartani fogja az 1500 dolláros árát,pár hónap és 1000 alatt lesz.Ahol a $$$ nem számít ott minden VR gépben ilyen cucc lesz.Egyszerűen nincs párja ennek a kártyának VR-ra és nem is lesz még minimum 1 évig.DX12-ben meg már nem gond a CF,mert nem is létezik
-
westlake
félisten
válasz
KAMELOT #14167 üzenetére
Az ÁFA mond neked valamit?
Lehet, hogy te a $->euró-t emiatt írtad, de ebben az esetben elismerhetjük, hogy elég félreéthető megfogalmazást válaszotottál.
A bruttó 226k nettó 178k. Ez a mostani dollár-forint árfolyammal számolva kevesebb, mint a kezdő ár (650$). Miről is beszélünk?#14171: Tessék?
-
westlake
félisten
válasz
KAMELOT #14148 üzenetére
Ezt valaki egyszer és mindenkorra fejtse már ki nekem, mert a hajam hullik ki ettől a hülye városi legendától.
Miért lenne x dollárból 1.2x euró? Nem értem. Elég megnézni a 980 Ti árát. Nettó 185k-190k-ért meg lehet venni több helyen is. 280 forintos dollárral számolva ez 660-680$. A referencia kártyák ára 650$.
Hol van itt 20%-os haszon, meg eurós váltás?
Komolyan. Mintha azt mondogatnánk, hogy a Föld lapos. -
-
-
-
stratova
veterán
-
válasz
KAMELOT #12203 üzenetére
De most komolyan ezen kell pörögni hónapokat? Én 2015 Q1-re emlékszem elsőnek, aztán Q2-re. Oké, én is mérges voltam hogy nem jött március körül, de már vagy két-három hónapja legalább tudjuk hogy júniusban jön. Mégis feszt csak az megy hogy miért nincs itt miért nincs itt, stb. Okokat úgysem fognak mondani, a lényeg pedig az hogy júni 24-én be lesz jelentve (már most mondom hogy nem feltétlen lesz kapható is egyből).
Szóval csak azt mondom, hogy ha a fejünk tetején pörgünk és napi 200x elmondjuk hogy miért késik miért késik, akkor sem lesz közelebb a júni 24.
-
HSM
félisten
válasz
KAMELOT #8498 üzenetére
Akkor számold ki, mennyi idő alatt hozza vissza az árát az a 100W. Számold azt is, mennyit fogyaszt a sok egyéb kütyü, monitor, és egyebek. Nagyon sokat kell játszanod, hogy valami visszajöjjön. Annyi a "valódi" előnye, hogy gagyibb hűtésű ház és gagyibb hűtésű kártya is halk működésű tud maradni.
Természetesen a rossz multimonitor fogyasztás az EGYETLEN valós, lényeges hátránya a 290-eknek szvsz. Akinek több monitora van, annak vagy számolnia kell a 290-nél +40W-al, vagy tényleg jobb vétel lehet a 900-asok közül valamelyik. A sokat járó gépnél a folyamatos +40W nagyságrendekkel nagyobb plusszfogyasztást tud összeszedni, mint a játék alatti +100W.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Xbox Series X|S
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Gaming notebook topik
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Motoros topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- További aktív témák...
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Eladó szép állapotban levő Huawei P30 Pro kék 6/128GB 12 hónap jótállással!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Bomba ár! HP ProBook 430 G8 - i5-1135G7 I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged