- Erős hardverrel érkezik a Honor 10 000 mAh-s mobilja
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Fenntartható, tartós kiegészítőket mutatott be a Fairphone
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Telekom mobilszolgáltatások
- Zeiss triplakamera az új Vivo V60-ban
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
> Csak azért írtam, mert tudjuk, hogy a Gaming bevétel növekedésben
> a konzol GPU része biztosan nagyon kevés és nem e miatt lett a növekedés.
nehéz megbecsülni az arányokat ,
de emlitik az okokat:"Driven by record client CPU sales and
strong demand for our Radeon GPUs and console gaming products"
( slide - bal alsó sarokból másolva )
Viszont az összes bevétel-növekedésnél a semi-custom-ot emelik ki.
( ami nem csak gaming konzol lehet )"Significant Y/Y revenue growth driven by record sales of Ryzen
EPYC processors, and higher semi-custom revenue"
itt el lehet érni a beszámoló prezentációját
https://ir.amd.com/financial-information/financial-results -
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Mindegyik olyan konzol, amiben az AMD van, a generációja végét járja. Ilyenkor már az AMD sem számol olyan eladásokkal és pénzzel, mint amikor kezdték. De ez normális. Most a Gaming az főleg gaming GPU.
A jövőben lesz nehezebb, mert lesz a semi-custom, abból az Xbox dizájnok, amik mennyiségben nagyon-nagyok lesznek, mert az Xbox dizájnok a PC-t célozzák, és csak úgy kapnak Xbox plecsnit a PC-s gyártók, ha Xbox dizájnokat használnak. És ezeket egészíti még ki a PC GPU.
-
gejala
őstag
PS5 közel volt az akkor két éves 2080-hoz, az teljesen rendben volt.
Az meg oké, hogy a mostani állapotokhoz jó lesz a PS6, de addigra nem UE5-el kell majd megbirkóznia, hanem UE6-al. Plusz olyan látvány lesz az elvárás, amire a PS5 nem képes, különben ki venné meg.
Vagy itt már arra játszik a Sony, hogy kihozzák nyitócímnek Bloodborne meg Uncharted Trilogy Remastert, aztán két év múlva jöhet egy felturbózott GTA 6 meg Last of Us és akkor jó is lesz az úgy? -
Alogonomus
őstag
Venni vették az RX 7000-es szériát, azért is volt kénytelen az Nvidia behozni a Super szériát 10-25%-kal kedvezőbb ár-érték arányúként.
Az másik kérdés, hogy az előző generáció során prebuilt gépeket túlnyomó részben csak RTX 4000-es kártyával lehetett megvenni, így az RX 7000-es kártyák csak a kicsi DIY szektorban tudták kamatoztatni a sikerességüket.
Azért is volt nagy gond az Nvidia számára az RTX 5000-es kártyák év eleji jelentős gyártási megakadása, mert így valószínűleg már egyre több prebuilt gépbe is RX 9000-es kártyát szereltek, hogy a gép valahogy készre szerelhető legyen. -
S_x96x_S
addikt
> 16 napja bele van rakva a Cyberpunk 2077-be az FSR4
> Az AMD nem képes kiadni egy drivert,
talán most.
"Cyberpunk 2077 Finally Adds Support For AMD FSR 4, Available Now With Adrenalin 25.8.1 GPU Drivers"New Game Support
- Mafia: The Old Country
- Mecha BREAK
- WUCHANG: Fallen Feathers
- Valorant (Unreal Engine 5 release)
- Battlefield 6 Open Beta
New Game Support for AMD FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4)
- Cyberpunk 2077
- WUCHANG: Fallen Feathers
- Mafia: The Old Country
- Arena Breakout: Infinite
- Game of Thrones: Kingsroad
- Wreckfest 2
- Lies of PNew Game Support
- The Alters
- F1 25 -
Kotomicuki
senior tag
Itt inkább látnék a háttérben meghúzódó "üzletet", aminek a célja mesterségesen felpörgetni/életben tartani a VGA-piacot (és/vagy a számítógépes játékpiacot) azáltal, hogy a mindig csak a legújabb generációkon elérhető/azokon már értékelhető teljesítményt nyújtó, ha kell, ha nem fícsörök kötelező tételével oldják meg a játékosok kontójára.
A motorfejlesztő kap némi zsebpénzt, vagy más, számára előnyöset és neki sem kell annyit gályáznia az egyre költségesebb és ritkább, humán erőforrásokkal az önálló megoldásokon.
Míg a GPU-fejlesztő miértet és ezzel együtt piacot is teremt a legújabb terményének, megszabadítva azt a legnagyobb ellenségétől: a használt piactól és a számára, enélkül túl hosszúvá váló termékéletciklusoktól.Amíg nem a saját pénztárcádról van szó - k&f (kiadásnövelése) a részvényesek zsebe ellenében - , addig a legkönnyebb azt mondani, hogy "nyúlj bele - ismét - , ha kell az új, vagy a jobb/már elfogadható", mivel már ez az iparág is egyre inkább és kizárólagosan (csak) a haszonszerzésről és annak a mértékének a folyamatos növeléséről szól - pl. az innováció, mint érték ellenében.
Sz'al, játékos szemszögből inkább baj az ilyenféle "kötelező", ami nem biztos, hogy A megoldás (lesz/volna), de legalább/mindenképp sokba kerül.
-
hahakocka
őstag
FSR4 azért még elég új gondolom nem csettintésre rakják be. UE5 nagy csalódás kiderült amit mondtak annó hogy egyszerűbb lesz meg jobban optimalizált az csak a fejlesztőknek a többiek le voltak szarva s némelyik még szarul s néz ki mellé lásd Stalker 2 és az AI is gyengébb az 1. résznél. S kb kötelezve vagy gyakorlatban értelmes FPS érték esetére legalábbis ezeknél, a DLSS-FSR-re.
-
...ahhoz képest,hogy " használhatatlan" én kb mindennap játszom vele újabban. Sőt, 5 év után én most kezdtem el játszani vele,mert eddig nem érdekelt valamiért.Csak tesóm rábeszélt nemrég.
Ráadásul még grafikai módok is vannak rajta.
Tény,hogy mikrolagosabb lett az utóbbi update óta,de közel sem használhatatlan.
Fsr4-et meg a szokásos optiscaler megolja. -
hahakocka
őstag
-
T.Peter
őstag
Ignoralni kene a cikket, mert nem sikerult ertelmezni a hozzaszolasokat, amikrol szo van.
A work graph mar hasznalva van, ue5-ben a nanite-hoz.
Cvar is van hozza: r.Nanite.AllowWorkGraphMaterials
pdf es Scthe's blog
Az kerdeses, hogy olyanra, ami az amd demojaban van, mikor fogjak hasznalni. -
Alogonomus
őstag
Az RT kapcsán még nagyon sok megvalósítási formátum versenyez egymással.
Ugyanúgy van a Geforce kártyáknak kedvező verzió, ahogy a Radeon kártyáknak kedvező is. A két német oldal a vizsgáltba bevette a Radeon kártyáknak kedvezőtlen módszert használó játékokat, mint az AW2, CP, DL, Indy, Witcher, R&C, míg a Radeon kártyákon erős RT teljesítményt nyújtó játékokat, mint az Avatar, vagy például a friss Doom, de friss UE5 játék sincs a vizsgált címek között, amivel erősen egyoldalúvá tették a tesztet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt azért több dolog van. Egyrészt az 5070-nél az a 48 MB cache az nem ugyanazt csinálja. Az Infinity Cache egy globális victim cache-ként funkcionál, tehát egyrészt tárolja az alacsonyabb cache szintekből kikerült adatokat, másrészt betölt előre olyan adatokat, amelyekre potenciálisan szükség lehet.
A cache struktúra szempontjából az AMD elsődlegesen a gyors lokális cache-ekre épít, így nem igazán dolgoznak egy nagy globális cache-re, és mellette van egy Infinity Cache, aminek az elsődleges célja a memóriaelérések megelőzése, de emiatt nem közvetlen része a cache hierarchiának. Az NV dizájnja egy lassabb globális cache-re épít, amit kiegészítenek a gyorsabb lokális cache-ek. De ennek a globális cache-nek nem célja, hogy megelőzze a memóriaelérést, ez inkább egy működésből eredő mellékhatása.
Emiatt hiába néz ki úgy, hogy van két utolsó cache, ami kb. ugyanakkora, messze nem fognak úgy működni, mert nem ugyanabból a célból építették ezeket.
-
hahakocka
őstag
Láttad a Hardwared Unboxed (kérésre elcsúsztatott ha jól emlékszem) 8gb os 5060Ti videóját? Hát a 8gb os kártyák sokszor már a framegentől meg a DLSS-sel együtt is behalnak akár 1080p sima 'csak' highon is. Ezért mémelik sokszor 1080p medium karinak. 1440p meg dlss sel se lehetséges sokszor. A vicc az hogy 4K ba is visz pár gamet szépen a +8gb os változat s csak a vram difi miatt ezerszer jobb vétel a másik változat, persze az is túlárazott a maga 240e-250e ft körüli árával pl egy 5070-9070 hez képest amik 270e-280e ért vannak már.
Ah az Oblivion meg állítólag nagyon rosszul lett optimalizálva. Mondjuk nem csodálkozok rajta pl a Virtuos ha jól tudom korábban csak artworköket dolgozott k pl Heroes VI hoz is amúgy. Most meg kapott egy nagy feladatot.
Mondtam is pont a 8gb os 5060ti videómban ennek a kártyának meg se kellett volna jelennie és hogy a 9060Xt 8gb nak se nagyon kéne, erre mostani hír akkor hogy lehet el is törlik .A HWU videóban van egy nagyon jó szemléltető vram éhesség mutató táblázatsor. Hát sok helyen 4K ba már 20-24gb kell , de bizony 1440p ben is sokszor 13gb ahogy sokszor mondtam is korábban hogy ez lesz hamar. Persze ha nem akarunk mediumon tolni frissen vett 300e-400e -s karikkal
-
S_x96x_S
addikt
> , mert ez így elég lassú. NVIDIA-nál sokkal gyorsabban jönnek ki a DLSS verziók
Amúgy
1.)
A gyökér ok ( root cause )
megint az RDNA és a CDNA régi szétválasztása
amit (talán) az UDNA majd megold.A jó upscaling -hez rendes Hw -res AI alap kell ( és az RDNA4 csak a kezdet )
( és ez még csak a szükséges, de nem elégséges követelmény egy jó upscaler-hez)Amúgy valószínüleg korábban is megszülethetett volna a döntés az AMD részéről.
de jobb későn mint soha.2.)
És akkor ott van még a Sony-val való együttműködés is; ( lásd: 2026 )
PlayStation 5 Pro to Receive FSR 4-Based Upscaling Technology in 2026
Vagyis erős a gyanúm, hogy az
FSR4 SDK késése valószínűleg összefügg a PS5 Pro API-jával
és a PSSR-rel való kompatibilitás biztosításával is,
Az AMD és a Sony szorosan együttműködik
a technológia integrálásán - és a Sony is csak 2026 -ra tervezi az elkészültét.
( Lehetséges, hogy a Sony is későn döntött .. )Ha jól meg van tervezve az FSR4 API
( pl. PSSR átjárhatóság szempontjából is - ami a Sony-tól is függ )
akkor az adhat egy olyan előnyt az AMD-nek, ami ellensúlyozhatja a DLSS-t.
És a "konzol first" fejlesztés miatt, a jövőben
a ~ PS5 PRO + PS6 -ra fejlesztett játékok a PC-n is hasonló FSR minőséget kaphatnak. -
S_x96x_S
addikt
> FSR4 vajon mikor jön fejlesztőknek implemetálható változatban a GPUOpen-re?
Az AMD elég ködösen kommunikál;
de "állítólag" 2025H2.( a GPUOpen-es issue kommentje - azóta törölve lett , de a google cache megörizte )
Vagy :
"""
An SDK for FSR4 hasn't currently been released. It's coming in H2 2025.
AMD is encouraging devs to keep implementing FSR 3.1.3 and RDNA4 GPUs can replace it with FSR4 via the driver override.
It's also a way to keep proving an upscaler for previous AMD GPUs, given only RDNA4 can currently use FSR4. We'll ignore XeSS also exists.
""" ( via reddit ) -
Abu85
HÁZIGAZDA
STOC néven lesz az Arc C-ben OMM hardver. Az AMD-nél már a mostani dizájnban is van ilyen. Azért nem igazán foglalkoznak vele, mert a jelenlegi API korlátok miatt nem igazán használható. Kell hozzá a programozhatóság, hogy valódi értelmet nyerjen, és az pont kimaradt az új API-ból is. Ezt egyébként az Intel is jelezte, hogy az STOC nem fog érni igazából sokat, amíg nem oldják meg az API limiteket.
-
szmörlock007
aktív tag
"Anno írtam, hogy ha nem lesznek eladások az elején, akkor lehúzhatja a rolót az AMD
"
Őőő, nagyon max a radeon részlegre gondolhattál, az AMD-nek csak egy kis töredéke a radeon eladások, olyan nagyon meg se éreznék ha nem lenne.
De akkor se húznák le a radeon részleget, mert ma már kis részesedéssel is lehet profitot termelni, mert van sok egyéb eladás pl notebook apu fronton, ahol ezen architektúrák vannak alkalmazva kb. -
X2N
őstag
Pedig a 1080Ti majdnem ráduplázott a 980Ti-re, már nem emlékszel? Sok maradta 980Ti-ben. 980Ti tulajok örültek is neki hogy egyik napról a másikra felét érte a kártyájuk.
Eddig egyébként RT-ben mindig dupláztak teljesítményben, 20-30-40-es szériában, csak az 50-es széria nem hozta ezt...persze ezt te fps-ben nem fogod látni így nem tudod megméri se... -
Quadgame94
őstag
Ha hetente lenne országosan 100-150 db az már sokkal jobb mint az NV készlete. De persze ez is eléggé alacsony szám.
Igazából most hány vásárló jut egy db kártyára? 8-10? Amíg a kereslet nagy addig a készlet nem igazán tudja utolérni. Kell jó pár hét, szerintem 6-8 hét - mire ez stabilizálódik.
-
S_x96x_S
addikt
várható volt...
Az RDNA4 ( + FSR4 ) lényegében egy teszt platform lesz a következő Sony PS konzolhoz.
És a SW-res és HW-es skálázás tapasztalataiból + fejlesztői visszajelzéseiből alkotják meg a következő ideális PS Konzol hardvert.Mark Cherny:
"The longer-term goal is to work together to create a more ideal hardware architecture for machine learning, something capable of processing the neural networks needed for game graphics at high speed. PS5 Pro was a wonderful learning experience for us here at SIE, and of course AMD has an incredible amount of knowledge from its multi-generation RDNA roadmap. Again, it just makes sense to combine those expertises.
"Now to be clear, this technology has uses beyond PlayStation, and it's about supporting broad work in machine learning across a variety of devices – the biggest win is when developers can freely move their code from device to device."
---
+ Spekuláció részemről:
A relative gyorsított RDNA4 piacra dobásának az ütemezésében - valószínű, hogy egy Sony-val kötött alkú is lehetett
( ami miatt a High-end RDNA4 -et beáldozták - hogy gyorsabban kerülhessen piacra. ) -
rossz grafikont néztek ha arra van szükség hogy melyik jövő álló akkor teljesítményben kell össze hasonlítani 4k és amúgy is a minimum fps a lényeg.
Kit érdekel hogy akár 60 fps-el is megy a játék és az átlagja szép ha beesik elég gyakran 30alá és laggol.0.1% sárga csík a lényeg egyik még játszható 9070XT a győztes többi 9070 7900XTX szia szevasz elhasalt
-
bjasq99
tag
Azért azt nem szabad elfelejteni hogy az mcd die -ok a 7900 xtx -en 6 nm -s ek. A tranzisztor mennyiségre nincs bagy különbség a 9070 xt és a 7900 xtx között 53.9 vs 57.7.
Vagyis ha az egész 7900 xtx -t 4 nm en gyártanák (elméletben) akkor 9070 xt méretű lehetne, főleg ha számoljuk, a 256 bites memória buszhoz kevesebb hely kell és mêg csak die to die vezérlő sem kell. (Persze ez csak elmélet, valószínűleg a 7900 xtx nem skálázodott volna jól 256 bites buszon, és ezért kellett 24 gb, ezzel megválaszolom BerserkGuts #70812 kommentjét is) -
-
X2N
őstag
For the same waffer area of a 9070XT die, they can make 5 9700X chiplets. That means, it is more profitable to sale the same area for USD$1500 instead of $600. Margins on GPUs are absurdly low compared to Ryzen chiplets.
Nincs értelme olcsón adni se, csak ha market share-t akarsz.
De szeretnék már több mint 16 magos procit AMD-től.
-
Petykemano
veterán
Nagyon szomorúnak tartom, hogy egy olyan pózt vett fel ez a piac, hogy a gyakorlatban valótlan árakkal hakniznak a cégek előadásokban, nyilván megkövetelik, hogy független elemzők is az ár/érték elemzést, összehasonlítást a hivatalos ajánlott kiskereskedelmi áron (is) tegyék meg. Eközben annál legalább 20-25%-kal drágábban kapható a boltban (nem számolva az áfát és a vámokat)
Ez különösen annak fényében sajnálatos, hogy közben abu itt vagizik, hogy az msrp kb felénél lenne az önköltségi ár.
Kíváncsi lennék, hogy vajon ez scalper tevékenység eredménye/következménye, vagy tényleg ennyit dobott a költségeken a távokeletről nyugatra szállítás, vagy raktározás. (Azt nehezen hiszem el, hogy a pillanatok alatt elkapkodott kártyák raktározási költsége száz dolláros tétel lenne kártyánként) Vagy valójában tényleg többe kerül a kártya az értékláncon és az msrp tulajdonképpen csak egy marketing vetítés.
Olyasmi alaposan átgondolt jelenségre gondolok, hogy ugye régebben az msrp az a nyitóára volt a terméknek és 1-2-3 év elteltével 20-30%-kal is beesett az alá a piaci ár. Aztán a következő termék hivatalos nyitóárával az alá kellett menni, hogy kedvezőnek tűnjön
Most meg úgy lövik be, hogy 1-2-3 év elteltével az msrp árat érje el, az alá a következő termék hivatalos árával nem nehéz alámenni. Különösen, hogy valójában 20-30%-kal drágábban lesz kapható, de hát arra meg széttárják a karjukat.Egyébként az FSR4 és az RT van már olyan jó, hogy ne lehessen azt mondani, hogy ezek (vagy ezek hiánya) szignifikáns megkülönböztető jellemző, ami komoly árkedvezménnyel sem hidalható át?
-
huskydog17
addikt
Korábban egyébként pont arra számítottam, hogy a sima 9070-es lesz az értelmetlen termék a túl pici árkülönbség miatt, mert a tesztek előtt arra számítottam, hogy jóval nagyobb lesz a sebességkülönbség la kettő közöté s nem csak 10%. Most ,hogy kint vannak a tesztek, pont az ellenkezőjét látom én is, hogy inkább a sima 9070 tűnik értelmesebb SKU-nak, mert a 9070XT-nek megint csak jól kinyomták a szemét, agyon van húzva. 10%-al gyorsabb csak, miközben vagy 40%-al magasabb a fogyasztása.
Ahogy már másik is mondták, valószínűleg ennyi van ebben az architektúrában, nem is lett volna semmi értelme gyorsabb SKU-t csinálni.CS2-ben ha az ember ki akarja maxolni a grafikát, akkor nem annyira mindegy, hogy milyen VGA van alatta, leginkább 4K esetén.
Na persze tudjuk, hogy az igazi profik 1080p minimumon játszanak vele.Az viszont tény, hogy a CS az egyik olyan játék, ahol az RDNA4 nem hozza az elvárt teljesítményt. Nem érdemes szerintem az ilyen dolgot a szőnyeg alá söpörni, mert ahhoz túl népszerű játék, ha az a sok millió játékos látja, hogy NV-n jobb a tempó, akkor az AMD soha nem fogja meggyőzni ezeket a játékosokat.
#70549 X2N: 600 dolláros új VGA tesztnél én se látom semmi értelmét 1080p/mediumon tesztelni, ahogy a Techspot tette. 4K maxon már más a helyzet.
-
-
-
Túl óvatos volt amikor a waferra kellett az igényt leadni.
Amúgy sokkal értékelhetőbb mennyiség volt belőle, mint az összes NV kártyát együttvéve az 50xx sorozat esetén. Itthon el is koptak szinte teljesen az első adagok.
Külföldön még van jobban készlet, a magyarországi piac nem prioritás ezért nem jött tonna szám. Ami jött az nagyjából el is ment.
Másik meg, hogy az is kellett ehhez hogy az NV azt csinálja amit, mert ha nem 0 előrelépés lett volna ebben a kategóriában a zöldeknél, meg nem ilyen áron és ilyen készletek mellett valószínüleg az AMD-t se vette volna ennyi ember, de mivel zöld oldalon kb most semmi sincs, így mindenki ráugrott az AMD-re. Aztán mindjárt érthető miért is tűnik kevésnek a készlet. -
MaddeNNNN
addikt
Honnan tudod hogy nem sikerült eleget gyártani? Honnan tudod hogy mekkora volt a kereslet?
Mivan ha volt bőven kártya csak nagy volt a kereslet.
Amerikában Microcenter előtt sorban álltak érte az emberek hajnalban és mindenki kapott.
Majd ha kijönnek az eladási statisztikák akkor lehet kijelenteni hogy volt vagy nem volt elég kártya.Addig csak hangulat keltés.
-
X2N
őstag
Az hogy nincs elég kártya gyártva. Mégis mit gondolsz, tudnak 4X annyi kártyát gyártani mint amennyit 2 éve vagy régebben? Mert most ennyi a kereslet a kártyákra ha nincs nvidia a boltkban. Nem bérelték ki az egész a gyártósort az nvidia elől. Azzal tudnak gazdálkodni amennyit kibéreltek gyártásra.
-
-
X2N
őstag
9070 helyett már vehettél volna 2 éve 7900XT-t is 20GB vrammal ugyanezzel a teljesítménnyel. Anno láttam használtat 250eFt-érti is.
Nem voltak ezek a kártyák anno annyira drágák hogy most az XT/XTX tulajoknak sopánkodni kelljen. Annyira nem árazott most sem olcsón az AMD, lehetett volna 500usd a 9070XT, a 9070 meg 400usd, akkor feladták volna a leckét a versenytársnak.
Busterftw-Úgy van ahogy írod, teljesítménybe nem érték utol a 4090-es anno az XTX-el, még így is hogy adtak neki rendesen tápfeszt(RT-ben meg se közelítették őket), látták hogy ennyi van benne, nem lett volna értelmes ellenfele az 5090-nek se hiába reszelik még 2 évet, gondolom most az RT rész volt inkább fejlesztve, és már készülnek az UDNA-val a jövőre.
-
Petykemano
veterán
Hehe
Egyetértek.
Tökre látszik, hogy az RDNA3 egy grafika szempontjából low budget side projekt volt, ami részben a dual issue-val, részben pedig a chipletezés egy lehetséges irányával kísérletezgetett. Ennyi. És ami összejött, abból csináltak végül egy kiadható terméket.
(A mostani Blackwell sok hasonlóságot mutat ehhez a hozzáálláshoz)Gondolom, hogy már akkor kellett az erőforrás a konzol alapot adó RDNA4-nek, hogy az jó és meggyőző legyen. (Persze pc szempontból attól még ugyanúgy azt a morzsát kapjuk, ami leesik az asztalról)
Az, hogy az RDNA4 konzolnak készült magyarázza, miért jó és azt is, miért nem lesz belőle legalább pár évig konzol-konkurens apu.
Mondjuk a fogyasztás gatya még mindig.
-
Komplikato
veterán
Mondjuk Unreal Engine behozza a közeljövőben (5.6?) a részleges realtime PT-t (mint Cyberpunk-ban csak sokkal gyorsabb), meg a TELJES PT-t, amikor mindent is csak azzal renderel. Szóval a kedves gyártóknak illik alátenni vasat. Persze mire kijön ezzel játék (minimum 2-3 év), addigra lehet lesz már UE6, meg RTX8000-es desktop kártya is.
-
Lacccca87
addikt
4K hidegen hagy (valószínűleg egyedül vagyok vele), egy buzzword hogy legyen indok az új monitorok/tv-k eladásának meg az új HW eladásoknak. Tök mind1 hogy 720p-n 1080p-n 4K-n vagy 8K-n nézem ugyanazt a mosottas sz@r alap natív képminőséget és akkor még fejeljem meg felsáklázással?
4K miatt még ha nagyobb is kijelződ jobban láthatod mennyire el vannak nagyolva a grafikai elemek, meeeerrrr majd a post process meg egyéb hányadék effektek jótékonyan elfedik, gondolják a készítők.Már meglenne a kellő méretű tárhely a PC-k esetében de még a Konzoloknál is hogy egy alap minőséget szállítani tudjanak a fejlesztők. Ritka esetben sikerül mert vannak gyöngyszemek. Sok esetben elég lenne ha a textúrák tű élesek lennének meg hozzá való többféle mapping, de csak visszafejlődünk.
De nem csak a textura, füst/köd/víz/tűz effektek ezek mind leragadtak valahol a 2010-es évben (szerintem ha a fejlesztőkön múlna még mindig 1 db 2d-s texutrát húzogatnának előttünk), és itt fontos lenne a fizika használata amire már megvan a compute erő de semmi. RTX50XX mit csinál? kiveszi az egyes phyxs cuccokat a supportból, habár eddig se használták sokra 1-2 techdemo és játékon kívül.
-
Lacccca87
addikt
Hát megnéztem, elég silány. Nekem ez a homály meg ghosting nem igazán bejövős, inkább hányok tőle. Ennek az RT/PT-nek majd akkor lesz értelme ha megvan a nyers erő és nem kell szórakozni az ilyen olyan felskálázással, és akkor majd végre eljön az az idő amikor rendes részletességű textúrákat kapunk tű éles képpel.
Nem úgy mint a mostani mosottas eredmények. -
T.Peter
őstag
Real-time Neural Radiance Caching for Path Tracing
Igazad volt, ket kulon dologra hasznaljak oket. Elnezest a tevedesert. -
S_x96x_S
addikt
> Az a baj, hogy a DLSS elterjedtsége messze jobb.
És éppen ez volt az egyik oka, az AMD döntésének.
HA az RDNA4 aránya számottevő lesz,
AKKOR a fejlesztők az FSR4 -et is komolyabban veszik.ÉS HA a márciust és az áprilist letarolja az RDNA4 ( mert nincs RTX 50 a piacon )
AKKOR az FSR4 támogatás egy játéknál - versenyelőny is lehet;
AMI megindithat egy pozitivabb FSR4 -es implementációs folyamatot.market share+ --> Developers++ --> market share++ --> Developers+++ --> FlagShip
--------
Jack Huynh:
"Again, I'm looking for scale. Because when we get scale, then I bring developers with us."
"But my priority right now is to build scale for AMD. Because without scale right now, I can't get the developers. If I tell developers, ‘I’m just going for 10 percent of the market share,’ they just say, ‘Jack, I wish you well, but we have to go with Nvidia.’ So, I have to show them a plan that says, 'Hey, we can get to 40% market share with this strategy.' Then they say, 'I’m with you now, Jack. Now I’ll optimize on AMD.' Once we get that, then we can go after the top."
( via )ÉS ha a fejlesztőket nem sikerül megnyerni ( amit csak piaci részesedéssel lehet )
addig nem sok értelme van Flagship ( ~ King of the Hill ) termékkel vesződni.Jack Huynh:
"Yes, we will have great, great, great products. But we tried that strategy [King of the Hill] — it hasn't really grown. ATI has tried this King of the Hill strategy, and the market share has kind of been...the market share. I want to build the best products at the right system price point. So, think about price point-wise; we’ll have leadership." -
X2N
őstag
De azért a W3-t végigjátszottad nem? CP2077-kihagyott ziccer, meg lett volna a lehetőség, de nem jött össze. Utóbbi években indie címekből jobb játékokat találok mint az AAA-t így nem sok értelme van hogy vettem egy XTX-et, én P2-n kezdtem, de próbáltam havernál Commodore-t is, szóval nem minden a grafika. Multizni meg már nem multizok, sok játék kiesik, vagy nem is érdekel.
-
X2N
őstag
Cyberbug mint alapmű?
Mit láttál volna szívesen? Concord, Awoved
? Witcher 3-ból is elment vagy 50 millió, CP2077 lehetett volna jobb is, túl nagy volt a hype. The Elder Scrolls VI jöhetne már, a GTA6-t én már nem is várom, csinálják már meg végre készre a Stalker 2-t az ukránok. Egyre kevesebb értelét látom ezeknek a túlárazott videókártyáknak ha ilyen címek jönnek. Nem én vagyok a célközönség egyiknél se.
Quadgame94-én 4090 teljesítményt tippeltem 9070XT-nél 750USD msrp-vel
Most fölé lőttem.
-
X2N
őstag
Nálam meg a Control ment RTX 2060-al 4K DLSS Perf, szarul is nézett ki. Legyen a kártyákban annyi RT Core amennyi lehet az AI bullshit helyett, kamu Frame-ért én nem fizetek egy Ft-ot se.
hahakocka-Milyen fejlődésről beszélhetünk RT-nél? Évek óta nem fejlődött. Nem is véletlenül, már a 70-es évek óta ismerjük, csak eddig nem volt rá elég teljesítmény hogy valós időben is használjuk.
-
hahakocka
őstag
Úgy csinálsz továbbra is mintha a 90% share , milliárdos trilliárdos NV egyenlő lehetne lehetőségekben AMD vel vagy vga fronton Intellel.
Hát ezerszer több lehetőségük van milliószor több pénzük bármire. Sokkal több sponsor ehetősége stb. Gondolom sokkal nagyobb apparátusuk van technikai oldalon is volt mivel és mire befektetni. De maga a DLSS ötlete viszont és alapja tőlük származik így azt nem is lehet elvenni tőlük hogy szép húzás volt.
-
S_x96x_S
addikt
> Az FSR4 most ezért van nagyobb bajban,
> mert a játéktámogatása bőven a DLSS4 mögött lesz még jó ideig.A SONY és az AMD együtt dolgozik a Project Amethyst -en
és az FSR4 - en is rajta van a Sony hatása.
"PlayStation and AMD are teaming up to infuse games with AI"vagyis ha a PSSR és az FSR4 között szoros átjárás lesz,
akkor van esély, hogy utolérhetik a DLLS4 -et.Kepler már meg is jegyezte:
https://x.com/Kepler_L2/status/1894510305637515444
"My one wish for RDNA4 launch is for FSR4 to be better than DLSS4. Not because I actually care about upscalers, but just because I want to see NVIDIA users suddenly being against proprietary, vendor locked tech."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Cserélhetők a fájlok. Csak az nem jó megoldás, mert ugyanazok a gondok jöhetnek elő, amik általánosan jellemzők például a DLSS-es fájlcserékre. Például hiányzik a játék által használt preset az új állományból, és akkor jön a legrosszabb képminőséget adó fallback mód. Emellett ezt a módszert az NVIDIA nem véletlenül nem ajánlja, mert rengeteg képi hibát detektálnak vele. Ugye vannak túlbuzgó userek, akik fényképezik a képi hibákat DLSS-sel, aminek örül az NV, csak az így leadott hibajelentések zömében kiderül, hogy kicserélte a dll-t a user. Aztán csukhatják be a ticketet, és írhatják vissza a felhasználónak, hogy "persze, hogy hibás a kép, ha kicseréled a dll-t te hül...". Egyébként erre majd később jön egy ellenőrző a meghajtóba. Ezért is lesz jó az új NV App. A ticketet el sem küldi kivizsgálásra, ha fájlokat cserélgetsz, hanem automatikusan visszaírja, hogy a játék integritása rossz, és javítsd ki Steamen. Ettől persze cserélhetsz dll-t, csak nem fogják kivizsgálni, ha bajod van. Van erre hivatalos módszer gyárilag, ami ellenőrzött az egyes játékokra.
Az API modularitása az FSR 3.1-ben inkább azt szolgálja, hogy az AMD később az FSR eljárások elemeit ki tudja cserélni driverből. Nem te, mint user, mert azt nem tudod, hogy mi kompatibilis mivel, hanem ők, mert tudják, hogy melyik program hogyan és mit használ. Emellett ugye van egy érdekes igény a fejlesztők részéről is, hogy tudják vegyíteni az egyes különálló modulokat más technikákkal. Például működjön a DLSS-sel az AMD-féle képgeneráló. Ez már meg is van oldva. És ilyen formában nem kellene a DLSS képgenerálóját implementálni. Amúgy is jelenleg már négy különböző képgeneráló módszer van, ami nagyon sok, mivel sok teszteléssel jár. Mindegyiket karban kell tartani, miközben három között alig van működésbeli eltérés. Emiatt függetlenítette az AMD a képgenerálóját az FSR-től, mert egy csomó fejlesztő azt kérte, hogy tegyék ezt használhatóvá a DLSS-sel és az XeSS-sel, és akkor nem kellene olyan képgenerálókat beépíteni, amelyek csak kevesebb VGA-n működnek. Elég lenne az AMD-é, ami működik minden VGA-n, miközben mellette használható akármilyen upscaling.
-
-
Alogonomus
őstag
"Ha az AMD magasabb árat ad meg, akkor ugyanúgy végük van, hiába bénázik az NVIDIA."
Csak jelenleg úgy áll a helyzet, hogy a papíron 1000 dolláros 5080 1700 dollárért kapható, a papíron 750 dolláros 5070 Ti pedig 1200 dollárért. Sőt még a kamuként belistázott "msrp" modellek is az msrp árnál lényegesen drágábban vannak belistázva.
A hivatalos árral kapcsolatban én is régóta azt mondom, amit a GamersNexus és a Hardware Unboxed is, hogy a release review-k kapcsán hatalmas lehetőséget bukik el az AMD azzal, hogy a bevezetéskori valós bolti árat adja meg msrp árként, nem 20-40-70 százalékkal alacsonyabb árat, mint ahogy azt az Nvidia csinálja sok generáció óta. Az egyszeri érdeklődő sok hónap múlva amikor megnézi a teszteket, akkor a Geforce kártyáknál egy túlértékelt eredményt lát, míg a Radeon kártyáknál egy alulértékelt eredményt lát, ezért a Geforce kártyát választja, amit aztán a boltban már 20-40-70 százalékkal drágábabn is megvesz, mert már nem akarja újra bújni a teszteket.
-
Chiller
őstag
Ha nem lesz 640$ alatt a 9070 XT (~5070 Ti teljesítmény ugye, ami 749-800$-ra fog remélhetőleg beállni), illetve 540$ alatt a sima 9070, akkor értelmetlen kiadniuk is, mert csak piacot vesztenek tovább (pedig már most is egyszámjegyű) és beleállnak teljesen a földbe. 100$ különbség okán senki nem fogja az AMD-t választani. Az egy kétfős éttermi vacsora ára, vagy 3 napi bevásárlás. Leszarják.
Szerintem.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3056, 94% Akkumulátor
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest