- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
Topikgazda
Boldog Karácsonyt!
-
rob210
Topikgazda
Na kedves fórumlakók én elköszönök.
Kellemes Ünnepeket Kívánok 🌲
Senki ne rosszalkodjon, mert a posztokat ellenörzöm tovvábbra is.🤣
-
rob210
Topikgazda
válasz
Wiz Khalifa #95781 üzenetére
Ok majd ha használod rájössz miért írtam
-
rob210
Topikgazda
válasz
troll81 #95770 üzenetére
2x írtál sci-t szóval ezt tegyük tisztába renaultban nincs sci motor.
A dci-t pedig erre a használatra felejtsd el. Olyan hamar fogja megenni az olajat a savasodás és utána a motort, hogy kettőt pislogsz és indul a sz.pó roller.
2012ig volt a szíjas tce amit vehetsz nyugodtan.
Jobban bírja mint a disel a rövid távokat is.
Vizes a turbója szóval nagyon nem lehet agyonvágni, bár van akinek sikerül 🤣 -
rob210
Topikgazda
válasz
Wiz Khalifa #95773 üzenetére
Menni fog csak te nem fogod tudni, hogy mennyivel.
-
zaskar
senior tag
Sziasztok!
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Laguna 3 motorháztetőt nem tudom rendesen felnyitni. Elhúzom a kart az utastérben, kinyitja, de a motorháztető alatti kart már hiába húzogatom, nem történik semmi, nem oldja ki, hogy teljesen fel tudjam nyitni. Azon a kis résen ami igy rendelkezésre áll, be lehet esetleg nyúlni és kinyitni? 9 éve megvan az autó, de sose nézegettem, hogy működik a zárszerkezet. -
kisgyerek85
senior tag
-
-
válasz
troll81 #95770 üzenetére
Napi 16 km-re még én sem vennék dízelt.
A lerúgás mellett a sok hidegüzem a káros, főleg, ha gyakran van leállítva még azelőtt, hogy legalább a termosztát nyitna...
2010-től lesz DPF is, ami ugye sokkal magasabb hidegindítási fogyasztást hoz magával, mert fűti magát a motor. -
troll81
addikt
válasz
forceberg #95769 üzenetére
5 ajtós Clio érdekelne napi szaladgálós nak nem tudom mennyire szereti a rövid tavokat 9-16 km kb meg ami napi szinten mellé jön.
Nem lenne agyon rúgva 2010 től például nem tudom a lóerő színeket 90-100 nem árt ha van.
Jelenleg a Twingo jól funkcionáló autó lett.
2003 a sci felé meg kacsingatok egyenlőre -
-
troll81
addikt
Sziasztok.
Az 1.5 sci motornak a hajtókar csapágy probléman kívül a Diesel rendszere rendben van?
Mennyire atom biztos ha van szervizelve? -
Josi
aktív tag
válasz
Wiz Khalifa #95766 üzenetére
Ide is kell Clip, hogy aktiváld a kijelzőt.
-
Wiz Khalifa
veterán
Lassan minden össze áll, hogy gyári megoldással tempomat legyen a Megane 2-be.
Sajnos a maradék cucc ami kell az már csak januárban lesz beszerezve, de ez legyen a legnagyobb gond.
Ha ez meg van a kövi projekt a digit klíma lesz.
Sajnos ott már Renault Can Clip beavatkozás is kell.
-
Gaskin
aktív tag
Sziasztok! Megane 2-es 1.5 dci-ben leállítás után fura, közepesen hangos zaj volt hallható. Olyan mint egy gerjedő relé hangja. A zajforrás a műszerfal mögött volt, kb. ahol a középrészen az óra/rádió kijelzője van. Akármit is csináltam, nem akarta abbahagyni.. Ha bezártam az ajtót, akkor is lehetett hallani. később visszamentem, akkor már eltűnt a zaj. Aztán motorindítás után egyszer megint előjött.. de leállítás után pár másodperccel abbahagyta magától. Mi a fene lehet ez? Amúgy az autóban minden jól működik. Azt próbáltam, hogy nem a hűtés ventillátora okozza..
-
zeon.hu
nagyúr
Grand Scenic 2009-től melyik az ajánlott dízel motor?
-
salieri.
őstag
Köszi a hozzászólásokat, nem merek egyelőre beleugrani, mert megáll valami zsebbenyulos sztori.
-
Dani_kp
addikt
válasz
rob210 #95753 üzenetére
Köszönöm a tippet és a segítséget
. Gondolom ezek a kisebbek dobozosok mind 2 személyesek, ugye?
molnarpeter: neked is köszönöm a segítséget
. Egyenlőre nem olyan sok km, mert csak másodba megy a dolog, de közép-hosszú távon csak ezzel szeretnék foglalkozni. 2 fiammal is szeretnék lenni, nem csak munkából munkába menni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Dani_kp #95751 üzenetére
Kangoo vonalat támogatom én is
Ha sok az éves km, esetleg LPG lehet megéri. Pár ezer km-t anélkül is be lehet vállalni mondjuk. Berlingo/Partner szívó benzin is jó abban az időszakban, bár rohad. Fiat benzinesek is vehetők - szerintem jó a Doblo is, külön előny a spirál rugó hátul, de lehet drágák. Illetve ott az Opel Combo. Dízelből talán szívó ami bírja ezt egy darabig, mondjuk a Peugeot-Citroen 1.9 még előkamrás amivel sokat kell izzítani, Caddy 1.9 SDI már közvetlen befecskendezős, kevésbé terheli az akkut.
-
-
Dani_kp
addikt
válasz
molnarpeter #95750 üzenetére
Csak régiekben gondolkodom, zöme 2000-es körüli, scudo, jumpy, expert trio, esetleg kisebb dobozos, partner, doblo, berlingo
, bár utóbbiból nem is láttam tolóajtósat. Vagy ha nagyobb akkor transit vagy peugeot boxer.
Igazából egy scudo lenne a legjobb 1,9 szívó dízel.
Másodállásban villanyszerelés megy, 70-80% város 20-30% pedig Békéscsaba vonzáskörzete. Szóval sok kicsi rövid táv.
-
Dani_kp
addikt
válasz
rob210 #95746 üzenetére
Köszönöm a kimerítő választ. Akkor ez valóban "csak úgy érne meg", ha gombokért lehet(ne) hozzájutni.
Igazából amúgy el is ment tőle a kedvem. Na nem is most akartam megvenni, de jövőre kellene egy munkás furgon, de addig is körbe járom azt az 1-2 típust, ami esetleg szóba jöhet.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Dani_kp #95745 üzenetére
Az 1.9 es motor az amelyiknél bármi előjöhet.
Szíjas vezérlés manuális feszítéssel, ezt sok szaki szemre rakja fel és feszíti meg, ebből később 200ezer felett lehetnek bajok, ez pont felette van, majdnem mégegyszer ennyi van benne.
Az injektorok tudnak berohadni , az izzítók szintén, azt egy vagyon kiszedni. A kettőstömegű ha meghal drága mulatság, kb. Most lesz esedékes, ha még nem volt.A nissan féle 2.0dci nem csak korban fiatalabb hanem technológiában is teljesen más.
Sokkal megbízhatóbb, láncos vezérlésű, a befecskendező rendszere is teljesen más, nem lehet a két motort egy lapon említeni.
Persze ebbe is van kettős tömegű, de a rezonancia sokkal kisebb benne. Ez egy 16 szelepes "finom " járású motor, az 1.9 8 szelepes traktor hozzá képest.Millió dologban eltérnek.
-
Dani_kp
addikt
válasz
rob210 #95736 üzenetére
Jelen példány amit nézegetek, abban 361k. km van.
Beltere nagyon szép állapotban van. Gyermek élelmezés használta étel kiszállításra.
Ha van időd és kedved leírnád, hogy milyen felújításra kell számolni?Az általad javasolt verzió miben jobb vagy másabb, azon kívül, hogy fiatalabb?
dellfanboy: értem, hogy igásló, de jelen esetben konkrét hibára gondolok, vagy konstrukciós problémára, ami miatt esetleg felejtős lehetne.
-
salieri.
őstag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata ezekről az autókról, megbízhatóság terén? Gondolkodóba estem..
-
zsolt1129
addikt
Sziasztok. Szeretném megkérdezni, hogy ez a fajta szìjfeszìtő autòmata feszìtéses? -
Dani_kp
addikt
Sziasztok.
Egyenlőre csak érdeklődnék, nézegettem egy 2003-as traficot és a benne lévő motorról mi a vélemény, mit kell róla tudni?
1,9 dCi, 60 kw, F9QU7 motorkódú.Remélem tudtok segíteni, válaszolni. Előre is köszönöm
.
-
Kronos3000
senior tag
Mennyire tekinthető hitelesnek ez a teszt? Mert a durván két tized különbség elég nagy, amiben az Elf alul marad? [Elf Evolution 900 SXR 5W40] vs [Valvoline SynPower 5W40] Az Elf lett ilyen rossz, vagy a Valvoline ennyivel jobb? A hideg kopás teszt is hasonló. [link] vs [link]
-
rob210
Topikgazda
válasz
Geri19831208 #95732 üzenetére
A 2es a minimum követelmény magasabb dextron számú lehet.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Geri19831208 #95729 üzenetére
TotalEnergies FLUIDMATIC IID
Nem akarok genyó lenni srácok, de minek van az összefoglaló, ha senki se használja?
-
Geri19831208
csendes tag
Sziasztok
Milyen szervó olaj kell egy 1.5 dci 2003 as thaliába?
Előre is köszönöm. -
rob210
Topikgazda
válasz
MasterMark #95721 üzenetére
Hidd el egy kis kénsav motorszám természetes korrozió miatt nem olvasható.
Kap egy kódot és levan a gond. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
MasterMark #95721 üzenetére
De, beépítésről szóló számla. Ezért jobb kódozni, akkor szabadon cserélgetheted utána, és nem kell hozzá semmi igazolás.
-
diablo1984
veterán
válasz
MasterMark #95721 üzenetére
Elvileg egy adás vételi is jó, de a bontós papír lenne az igazi. De kérdezz rá ott, ahol vizsgáztatni szoktad, hogy ott mit fogadnak el, mert helyenként változó, vizsgabiztosa válogatja.
-
MasterMark
titán
válasz
diablo1984 #95718 üzenetére
A számla alatt az adásvételit érted? Vagy csak a bontós jó igazi számlával?
Ezen kívűl nem kell semmi más papír? -
mycso
Topikgazda
Múltkor volt itt némi diskurzus, turbós twingo-ról, meg egyebekről.
Ez ma jött szembe facebookon: -
diablo1984
veterán
válasz
MasterMark #95711 üzenetére
Persze, ha nem olyan táblás a motorszám mint a laguna1-ben volt, akkor szerezz számlát a motorról és műszakikor szólni kell, hogy motorcserés volt, majd új forgalmit kell csináltatni.
Ez a motorszám elhasználódás csak akkor jön be, ha tényleg nem látszik a motorszám, itt helyben volt olyan hely ahol a motorkódos motor olvasható számát megtalálták műszakikor és beíratta a pöcs a forgalmiba.... -
rob210
Topikgazda
válasz
MasterMark #95713 üzenetére
Jah értem, akkor viszont nem hengerfej probléma, hanem elhasználódott a motor.
Szóval motorcsere és motorszám korrodál@s.
Akkor kódot kap természetes elhasználódás miatt és legális lesz. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
MasterMark #95710 üzenetére
MTZ módszer: a túlfolyó csőhöz szoktak rakni kis kannát, aztán ha megtelik, vissza lehet tölteni a rendszerbe.
Gépműhely rész mitől drága? Egy síkolásra 10k is sok szerintemcsak ne szakadjon be leömlő csavar, akkor drágul. Ha córesz van és nem járt le a ciklus, olaj mehet vissza ami lejött szétszedés előtt, fagyálló szintén (max szárítógépből locsolsz bele pár deci vizet, vagy szervizben kunyerálsz használt selejt fagyállót egy kannával, örülnek is ha van aki elviszi és nem pénzért kell leadni
).
Csavarra mit ír a könyv, tuti egyszer használatos?
Vezérlés amúgy is cserés lenne? Szűkös helyzet lévén vissza lehetne tenni, ha nem látszik hiba, aztán majd csere ha lesz keret, nyilván van rizikó itt is, mint mindenhol, de ha ennyiért van bontott blokk...
Gyűrűzés: ha a fej lejön, akkor már csak gyűrű szett, olajteknő tömítés kb.
Motorszám: ne cserét akarj papírozni, hanem a jelenlegi szám olvashatatlansága miatt motorkód megállapítását. -
MasterMark
titán
válasz
rob210 #95712 üzenetére
Ja értem, hát ez akkor rajtam nem segít.
Motorszámos. Tudom, hogy kellene akkor adásvételi a motorról, meg hogy szerviz elvileg be tudja papírozni, de én szerintem nem tudnám elintézni magamnak. Talán kell papír is szervizből a szakszerű beépítésről.
A felújítás gyakorlatilag GTK, olyan kartergáz van szerintem gyűrűzni is kéne, ha már kint a henger akkor meg új csapágyak, stb. stb.
-
rob210
Topikgazda
válasz
MasterMark #95710 üzenetére
Mint írtam nekem, tehát, ha magamnak csinálnám!
Magamnak nem számolok fel munkadíjat.
Az alkatrészt kedvezőbb áron kapom.....etc etc
De szerintem így is a felújítást választanám .
A motor a forgalmiban kódos vagy számos?
Ha szám van akkor felejtsd el a motorcserét! -
MasterMark
titán
válasz
diablo1984 #95702 üzenetére
Magánszemélyként meg lehet csinálni? Nyilván tök azonos motor menne bele.
-
szebe
addikt
válasz
forceberg #95706 üzenetére
100 szónak is egy a vége, saját magadat próbáld védeni minden helyzetben!
Na igen, egyre inkább arról szól a közlekedés, hogy a sok idiótát hogy tudod kivédeni.
Csak itt a környékünkön 3-4 rendszeresen előforduló helyzet van (kanyarodási tiltások, stop tábla ignorálás, menetiránnyal szembeni oldalra parkolás, stb), ahol ha nem figyelsz (hiába vagy te a szabályos), törnéd az autót, és a másiknak fogalma sincs... -
válasz
Mezga Aladár #95705 üzenetére
Pont erről írtam...
Szóval nem mentesíti a hátulról jövőt sem az ítélet.
Sajnos a bevágás után lett volna ideje a hátulról jövőnek kialakítani a megfelelő követési távolságot. Qrva xar helyzet, mert felbax, hogy bevágott eléd, emiatt nem maradsz le eléggé, majd ráfékez.
100 szónak is egy a vége, saját magadat próbáld védeni minden helyzetben! -
Mezga Aladár
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz
MasterMark #95699 üzenetére
Lekapnám a hengerfejet megsíkoltatnám aztán összeraknám, de én könnyen beszélek, nekem ez 62ezerbe megállna új vezérléssel.
-
-
diablo1984
veterán
válasz
MasterMark #95699 üzenetére
Papírozás nem nagy kaland, csak azonos blokk kerüljön bele.
Sőt anno a 99es lagunámban a motorszán 2 szegeccsel volt a blokkba rögzítve, na az kánaán volt, mikor motorcsere lett. -
MasterMark
titán
válasz
molnarpeter #95700 üzenetére
Műszakin is gond lehet, bár nem szokták annyira nézni, de azért mégis...
Kipufogógázt nyom a vízrendszerbe, az egész motorteret összelocsolja nagy fordulaton a tágulási tartály túlnyomásos szelepén át. Fűtés már nemigazán van belül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Keresünk dokkolókat
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf Gamer laptop! R5 3550H / GTX 1650 / 8GB DDR4 / 500GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R5 7600 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800 16GB NZXT H7 Elite GIGABYTE AORUS 850W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest