- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gergo5991 #97294 üzenetére
Cseréljétek meg az akkut másik autóval, indul-e a Megane, másiknál megjelenik-e ez a hiba. Tegyél fel egy bikakábelt az akku negatív és a motor közé, változik-e bármi (test kábel hibát kiszűrendő). Adj direkt 12V-ot az önindító vékony vezetékére (váltó legyen üresben!).
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
kisgyerek85 #97142 üzenetére
Semmi hibajelzés? Hosszú szabad úton próbáld meg esetleg ~1500 körül lepadlózni és kiforgatni, végig lenyomva tartva a pedált, hátha akkor bedobja. Turbó csöveket, vákuum csöveket lehetne megnézni, illetve magát a labdát a turbón, nehogy pl víz legyen benne, de ez már lehet túlzás... (Ha kiírna valamit, kiolvasást tudok felajánlani esetleg.)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
TriggerPsta #96912 üzenetére
Nézz be típus Fb csoportba
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
norbert1998 #96908 üzenetére
WD40-től nekem romlott egyszer nyekergő műanyag 😅 gumi nem szereti a kőolajat, szóval szilikon zsír, PAG zsír, vagy száraz kenőanyag lenne jó amennyire tudom.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
norbert1998 #96901 üzenetére
Száraz teflon vagy grafit por?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #96850 üzenetére
Lehet valami speckó cucc ami ilyen helyre való, és pont ebből lehet ésszerű áron kis kiszerelést kapni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #96847 üzenetére
Nem a kardán lóg valahol a kormánymű és -kerék között (csukló vagy a ki-be csúszó bordás rész)? Meriva esetén láttam ilyet, valami Hyundai zsírt divat kenni a megfelelő helyre…
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
sesomaru1989 #96703 üzenetére
Wheel-size.com oldalon fent vannak az ilyen infók (részemről passz)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
sesomaru1989 #96650 üzenetére
22,8 mm
A tized az, ahol felette levővel egy vonalba esik -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Kronos3000 #96641 üzenetére
CKK autóklíma rémlik.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
forceberg #96636 üzenetére
JM02 alvázszám alapján. (Kauffer 101 LE-re hoz még JM13-at is, de arra is azonos ábrát dob a katalógus.) Viszont nem jól mutatja, a rajz, mert csőbilincs helyett csak egy drót klipsz tartja lecsúszás ellen.
Így néz ki a cső turbó felőli vége, ki lett szedve, de eléggé deformálódott már az O-gyűrű, nem sikerült megállapítani teljesen pontosan a méretét. Ha az megvan, jöhetne a csapágybolt
Találtam rá két cikkszámot (kauffer/Unix), de náluk nem elérhetők:
Thermotec DCR283TT
Impergom 230077
A fentieket ezekre a gyári Renault cikkszámokra hozza:
8200276297 - ugye ez van benne
8200306925
Ahonnan az előző ábra származik, ott meg minimum 5 darabot lehet csak rendelni.Intercars elvileg tart készleten, talán ez lesz a megoldás. Vagy allegro-n találtam még.
-
molnarpeter
nagyúr
Scenic II K9K 728 101LE
A turbo csonk - cooler felé menő cső csatlakozás kifúj. Milyen méretű o-gyűrű való oda?(katalógus csak csövet hoz, Unixnál nincs készleten)
-
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
kisgyerek85 #96473 üzenetére
Lehetett volna drágább is, ha beleszakad valamelyik gyertya
Ha nem ér annyit, hogy mindent megcsináltass rajta, még mindig lehet műszaki vizsgára a minimumot tartani +guruljon önerőből. Illetve a piaci érték csak egy dolog, drágább autóra könnyebb ugyanennyit elkölteni
szóval amíg nem rohad nagyon, szerintem megéri javítani, max olcsóbb/bontott cuccokkal, márkás/új helyett.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Kalacskepu #96455 üzenetére
Google Lens szerint [link]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
kisgyerek85 #96357 üzenetére
Na igen, azokból csak az 1.3 láncos...
Viszont nagyon fontos! Az 1.6-2.0(-új 2.2 Fiatok is) olajpumpa és szívókosár közti gumi tömítését rendszeresen cserélni kell! Különben levegőt szív és beáll a motor (rövid ideig még annyit venni csak észre, hogy indításnál kicsit később alszik ki az olajnyomás lámpa, de már ilyenkorra is lehet kopás, és nagyon gyorsan romlik a helyzet). Hajtókar csapágyra nem árt ránézni a 3. hengernél is, nehogy legyen már látható kopás emiatt.... nade a tömítés csere az egyszerűen kötelező, egyik specialista szerviz 4 év/70e km-enként ajánlja, na az mondjuk talán kicsit túlzás, de 300e km után már nem is kérdés, biztosan ki van már keményedve. Létezik helyette alumínium kiváltó is, az tartósabb megoldás. Mindenképp foglalkozni kell vele, filléres dolog most, de elmulasztva katasztrofális hiba később (egy új tömítés vagy kiváltó pár ezer forint, és megspóroltok egy motort). -
molnarpeter
nagyúr
Szívósor tömítésből mennyire számít a márka, van kifejezetten ajánlott? Ha jól emlékszem többször felmerült a hiba a topikban, ezért kérdem itt
-
molnarpeter
nagyúr
A váltója miatt jutott eszembe, mert zseniálisan egyszerű, összességében kb Prius szintű elektromos szempontból, plusz mintha lenne egy 4 fokozatú kézi váltó rajta (amit nagyon okosan fordulatszám egyeztetéssel kapcsol), szóval nem is béget.
Le van mattulva a jósgömböm...
Nem tudom, csak ígéretesnek tűnik a működési elve alapján. Hibákat még nem hallottam, biztos vannak, csak nincs infóm
Nekem nem szimpi a láncos CVT, néhány DSG kivételével a dupla kuplungosakban is csak a drága javítást látom, szóval a benzinesektől fáznék
lehet érdemes volna több márkára bővíteni a keresést.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
forceberg #95927 üzenetére
Csak amatőr tipp, de szerintem az erősebb változatok (netán változó geo-s turbóval) lehetnek veszélyesebb helyzetben, mert alacsony fordulatszámon talán nincs kellő olajnyomás/-mennyiség (vagy kicsi a csapágy felület), de már jelentkezik nagyobb nyomaték
szóval szvsz a nagyobb fordulat tehet jót is - aztán gondolhatom rosszul, és kophat jobban a felső fordulatszám-tartományban is, nemt'om.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Geri19831208 #95918 üzenetére
Ha gyári cikkszám megvan, akkor Unix, Bárdi is meghozza.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Wiz Khalifa #95873 üzenetére
Xenon mellé kötelező az automata szintezés, azért nincs állítója.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Dani_kp #95751 üzenetére
Kangoo vonalat támogatom én is
Ha sok az éves km, esetleg LPG lehet megéri. Pár ezer km-t anélkül is be lehet vállalni mondjuk. Berlingo/Partner szívó benzin is jó abban az időszakban, bár rohad. Fiat benzinesek is vehetők - szerintem jó a Doblo is, külön előny a spirál rugó hátul, de lehet drágák. Illetve ott az Opel Combo. Dízelből talán szívó ami bírja ezt egy darabig, mondjuk a Peugeot-Citroen 1.9 még előkamrás amivel sokat kell izzítani, Caddy 1.9 SDI már közvetlen befecskendezős, kevésbé terheli az akkut.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
MasterMark #95721 üzenetére
De, beépítésről szóló számla. Ezért jobb kódozni, akkor szabadon cserélgetheted utána, és nem kell hozzá semmi igazolás.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
MasterMark #95710 üzenetére
MTZ módszer: a túlfolyó csőhöz szoktak rakni kis kannát, aztán ha megtelik, vissza lehet tölteni a rendszerbe.
Gépműhely rész mitől drága? Egy síkolásra 10k is sok szerintemcsak ne szakadjon be leömlő csavar, akkor drágul. Ha córesz van és nem járt le a ciklus, olaj mehet vissza ami lejött szétszedés előtt, fagyálló szintén (max szárítógépből locsolsz bele pár deci vizet, vagy szervizben kunyerálsz használt selejt fagyállót egy kannával, örülnek is ha van aki elviszi és nem pénzért kell leadni
).
Csavarra mit ír a könyv, tuti egyszer használatos?
Vezérlés amúgy is cserés lenne? Szűkös helyzet lévén vissza lehetne tenni, ha nem látszik hiba, aztán majd csere ha lesz keret, nyilván van rizikó itt is, mint mindenhol, de ha ennyiért van bontott blokk...
Gyűrűzés: ha a fej lejön, akkor már csak gyűrű szett, olajteknő tömítés kb.
Motorszám: ne cserét akarj papírozni, hanem a jelenlegi szám olvashatatlansága miatt motorkód megállapítását. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
MasterMark #95699 üzenetére
Motor csere addig nem különösebben számít, amíg nincs eredetvizsga
Mennyire fogy a víz?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
zeon.hu #95618 üzenetére
Legalább biztonságos autóban történt, utasok megvédve
Mozog lábon, kapott a hátsó futómű?
Gondolom GTK, ilyen esetben roncs licit van, aztán csak az azon felüli értéket fizetik. A döntés a tiéd, hogy odaadod a roncsot a kínált összegért, vagy megtartod/megpróbálod magad értékesíteni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
osztszoroz #95599 üzenetére
Emelni, bakolni, önindítónál áramot adni?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Geri19831208 #95593 üzenetére
Nézd meg, van-e sorja vagy bármi felületi hiba. Ha nincs, vegyél fél mm-rel vastagabb Viton O-gyűrűt esetleg.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Castell #95515 üzenetére
Olajcsere után közvetlenül ellenőrizted, hogy precízen maximumon volt a szint?
3 liter olaj legyen kb 10e Ft, egy gyűrűzés több százezres tétel (de anyagárban is egy százas körül nagyságrendileg), ezen a szinten szvsz figyelni-tölteni kell és készHa van rá kapacitás, szelepszár szimeringet lehet cserélni még aránylag kisebb munkával, vagy kartergáz rendszernek körmére nézni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
South Velen #95411 üzenetére
Mit látsz a csapágyon?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
forceberg #95355 üzenetére
Ha lenne, aki ellenőrzi is, még lehetne elfogadható a helyzet, jól beállított lámpa és hozzá való LED még mindig jobb, mint egy égnek álló kínai cucc.
Nagyon off, nemrég vettünk pont hegesztő sisakot
filléres, de jópofa, kormos üveg felhajtható flexeléshez, meg a kézben tartós cucchoz képest ég és föld a két szabad kéz. Automata maszkot néztem először, de alkalmi használatra ez is bőven elég lesz...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
South Velen #95318 üzenetére
Rugó?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
tothjozsi96 #94779 üzenetére
Ha nem tudod pár napra nélkülözni, akkor lehetne azonos bontottat venni olcsón és azt elküldeni felújításra.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
sesomaru1989 #94683 üzenetére
Legtöbb autón így van.
-
-
-
-
molnarpeter
nagyúr
Van erre valami hivatalos forrás, hogy a Renault-féle PHEV lemeríti az akkut, aztán a villanymotor totál ki van iktatva? Ilyennel még nem találkoztam semelyik márkánál. Minimális töltöttséget tart, balesetveszélyes is lehetne, hogy egyszer van erő, egyszer nincs. Benzinnel rásegítve is visszatöltik akár. Akkor fordulna elő ilyen, ha benzinmotor teljesítménye felett kéne folyamatosan leadni - sima 1.6 SCe Megane 4 190 km/h-t tud, nem hiszem, hogy mindennapokban ennél nagyobb állandó terhelés reálisan lenne, egy előzésre pedig ott van az akku tartaléka, ami mindig visszatöltődik. A töltöttség befolyásolni tudja némileg az elérhető maximális villany teljesítményt, de teljesen soha nem esik ki
Volt egy statisztikus, aki tesztelte VW GTE hajtással, hogy teljesen lemerült PHEV fogyasztása mennyiben tér el egy nem-hibrid azonos autóétól, és hiába nehezebb, nem evett többet akkor sem a konnektoros.
Konnektorról töltve is kb hatod költség rémlik üzemanyagban, nem csak napelemmel éri meg áramot "tankolni"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
South Velen #94376 üzenetére
Ha van hely, lehet a régit eltenném. Aztán legfeljebb távozik autóval együtt majd egyszer.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
South Velen #94360 üzenetére
Ilyesmi javító szett nincs hozzá esetleg? [link]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
marositech #94210 üzenetére
Ugyanaz a H5Ht motor az is
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Mezga Aladár #94185 üzenetére
El vagyok tévedve, köszönöm, javítva
másik topikban is DSG vs EDC téma ment.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
hozsoltika67 #94182 üzenetére
Pontos motorkód, vagy évjárat és lóerő? Alapvetően oda jó lenne visszavinni, ahol csinálták a vezérlés cserét, ha most nem náluk van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hordozható Gamer Számítógép / PC! HP Omen X 1000P / I7 7820HK / GTX 1080 8GB / 16GB DDR4
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 512GB lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 12GB 512GB 14" FHD 1év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest