- Mindent vitt az iPhone az ünnepi időszakban
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kiszivárgott reklámanyagok a Samsung Galaxy S25-ről
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Magyarországra jött a Honor szuperzoomos mobilja
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- A Telekom is beszáll a használtpiacba
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jimmy8
senior tag
Üdv Urak!
Volt már ez a téma korábban, de akkor sem lett konszenzus
Hátsó féktárcsa + fékbetét csere előtt állok az autómon (Megane 2 1.6 benzin).
Mennyire húzzam meg a hátsó agy anyáját?
A szervízkönyv szerint 280Nm:Ebben a videóban (2.53-nál) 175Nm-i írnak.
A nyomatékkulcsom max 210Nm-t tud, ha nem feltétlen szükséges, nem vennék 300-at tudót.
Rob neked változott a véleményed 2017 óta ? Mostanában mennyire húzod őket?Másik kérdés: ez a kenőanyag megfelelő lenne a féknyereg csúszkák kenésére? Azokra a csúszkákra gondolok, melyeket a kis gumiharangok védenek .
Esetleg ez?[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz forceberg #95685 üzenetére
Köszönöm , természetesen a szabályosság az első, de a jelenlegi gépjármű világítási őskáoszban kíváncsi voltam mennyire foglalkoznak ezzel a rend éber őrei.
Személy szerint engem másik autó esetleges első kapcsolt ködlámpája nappal még nem zavart, de a egy-két autó gyári nappali menetfénye már igen .
De legyen békesség, nézek egy E-jeles ködlámpát (régebben nézegettem az Osram LEDriving FOG-ot, de már akkor se volt olcsó )[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Nos egy kis világítás-izzó kérdés (megane 2 facelift-es):
A rendőr mennyire se@uálna meg érte, ha az első ködlámpa lenne használatban nappali menetfényként?
Most vettem emelt fényerejű izzót (nem ledet ) a tompítottba (OSRAM Cool Blue Intense), és próbálnám a hosszabb élettartamot kipréselni belőle, tekintettel hogy nehézkes a cseréje .
Az első ködlámpa működik úgy is, ha csak a helyzetjelző van kapcsolva, így nappal helyzetjelző + első ködlámpa, este meg a hagyományos tompított lenne kapcsolva.
Azzal nem feszítem a húrt , hogy a ködlámpába akár mehetne egy OSRAM LED fényforrás, az nappal talán nem vakítana.
Műszakin a ködlámpát is ellenőrzik (LED-ért ott szólhatnak?)[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
3.5m, nagyon max 4, de inkabb lentebb, mert sajnálnám a drágább autót összeveretni a városi parkolókban (nem a párom, hanem a többi figyelmes autós által ), illetve autótól függ, de vásárlás után pár százas biztos rámenne a szokásos dolgokra ( ismerve a piaci körülményeket). B@sszus, majdnem annyi most egy 10 éves autó, mint 3-4 éve egy új...
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok! Jól gondolom, hogy ha Captur-t néznék a páromnak, akkor rá vagyok "kényszerítve" a dci-re a régebbi szuperül sikerült 1.2 és 0.9 tce-k miatt? 1.33-as csak a frissebbekben van, azok ára meg már túl van a fájdalomküszöbön . Viszont rövidebb ingázásra (napi 2*15km, 60% országút, 40%város) nem tudom be merjem-e vállalni, vagy más gyártó felé kell fordulnom.. Bár ilyen kisebb "SUV" , vállalható benzinmotorral nem is tudom van-e 2013-2018 közötti évjáratban..
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok! Megane 2 1.6-ra milyen kipufogó tartóbak javasolt? A gyári baknak melyik gyártó lehetett a beszállítója? A kipuf. dobok gyárilag BOSAL-ok tudtommal, így gondolom a tartók is azok lehetnek. Nem tudom melyik lenne a jobb: ha még lehet kapni, akkor veszek gyárit (min.12-13eFt), de tekintve az autó korát, lehet 10+ éves is az új alkatrész, és a gumi része nem lesz tartós, vagy veszek BOSAL-t (7-8e Ft).
Nem szertnék belefutni olyan zizegős-rezgős problémába, mint a Clionál, ahol az utángyártott bak (igaz az motortartó volt) finoman szólva is sz@r volt. -
Jimmy8
senior tag
válasz Jimmy8 #93329 üzenetére
Új fejlemény Clio motortartó bak ügyében (azért válaszolok magamnak, hogy követhető legyen)
Sikerült szereznem egy keveset futott Clio-ból egy nagyon jó állapotú gyári motortartó bakot. Beépítettem és .... szinte van egy új autónk . Minden rezgés megszűnt, olyan amilyennek lennie kell egy autónak. Az előzményben jelzett utángyártott bak meg megy a.... csak sajnálom, mert egy szinte új bak, csak éppen a rezgéscsillapítása nem megfelelő. Nem is értem miért gyártanak ilyen minőséget, illetve hogyan lehet ilyet forgalmazni (bármilyen gyártmányú is volt a dobozban).[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
No most van elegem, az ingyenes fenék masszázsból . Benzines 1.2 clio2 léttére rezegteti alattam az ülést. Visszarakom a régi felső motortartót,, de nem igazán látom, hol tudnám alátámasztani a motort. A karter lemez, így az kiesett. Ötlet?
Az új meyle bak kijön, de egy kis kétségeim vannak a bak eredetiségével kapcsolatban. A gyári képeken rá van szitázva a meyle név + a bak azonosító száma, míg az enyémen más irányban van egy számsor, de az nem az azonosítója... Gyártónév sincs rajta. Meyle cimkével leragasztott dobozban vittem a szerelőhöz, így nem láttam mi volt benne. [kép] [kép][ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz norbert1998 #93237 üzenetére
Bocsi, csak korábban írtam : Megane 2 1.6 benzin K4M812
Hiába cserélem fel a trafót, most sem tudom melyik hengerben volt égéskimaradás, éppen ez a gondom -
Jimmy8
senior tag
Nos urak: korábbi autópályázáskori Df436 hibakódok után gyertyákat cseréltem (rájuk fért).
Ma ismét mentem pályán, előzni kellett, így 5-ben 4500 fölé ment a fordulat . Ismét villog a Check engine.
előzés befejez, visszalassulás, lámpa elalszik. 10 perc múlva ismét egy próba: ugyanez a szitu. A lámpa villogáson kívül semmi érezhető probléma.:Hazafelé ismét próbálkoztam, nem volt villogás
Otthon gyors hibakódolvasás:
DF436 égéskihagyások érzékelése
1. def memorisedDF436 égéskihagyások érzékelése
3. def memorisedEgyébként mit jelent az hogy 1. def, meg 3.def?
Holnap elviszem egy helyre hátha meg tudják mondani melyik hengerben volt égéskimaradás.
Továbbra is picit motoszkál bennem a kisördög, hogy mindezek a hibák a kuplungozás után jöttek ki, addig soha nem volt check engine lámpám
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Nos, a párom 2-es Cliojában (1.2 16V d4f722) ki lett cserélve a gyári 19 éves felső olajos motortartó bak. Ki volt már lyukadva, így folyadék értelemszerűen nem volt benne (szuszogott nyomásra). Azért cseréltem mert kb 2200-s fordulatnál búgatta - rezegtette a kasznit motor. Az új bak egy Meyle 16-14 030 2082 lett.
Tapasztalat: így "keményebben" jár a motor, a rezgések jobban átjönnek, . Persze a régi el volt már lágyulva is.
Megbízom a szerelőben, de azért megnézem, ha kicsit fellazítom a doblemezen lévő két lefogató csavart, igazodik-e valamennyit a bak. Más ötletem nincs. Ha nem változik, akkor passz, így jártam: -17eFt[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz zsola400 #92844 üzenetére
1def-re kattintva adta ki a második képet .
Kicseréltem a gyertyákat, vásárlás óta az NGK bkr6ez-t használom. Az volt benne akkor is, majd arra is lett cserélve most harmadszorra is. Amit most kiszereltem: gyönyörűen le volt tisztulva mind a négy gyertya, csak a hézag volt már 1mm. Annyi, hogy a "gyári" hézag az új NGK-n 0,85-0,90mm (nem volt egységes), de mindet 0,9mm-re állítottam, bár ez a V-line sorozat (középelektódon V bevágás van). Legközelebb gyárira cserélem.
Sajna CLIP-pel egyik szervíz sem rendelkezett akinél jártam, a márkaszervízt még nem kerestem fel... -
Jimmy8
senior tag
válasz zsola400 #92841 üzenetére
Köszönöm . Reggel jöttem rá, hogy elírtam, mert majd 40ekm van a gyertyákban. Korábban már vettem is (készültem a cserére), ugyhogy ebéd után csere, majd hibakódtörlés .
Csak az volt a furcsa, hogy a részletesebb hibalerásnál (második kép), meg nem ír hibát.[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
A héten elvégezték a kuplung+szerkezet+kinyomócs. cserét az autón. A kuplung, mint a vaj, de sajna történt valami, és nem tudom hogy vélelen, vagy a szereléskori esetleges elektromos csatlakozó bontások eredménye:
Az elmúlt 8 év alatt soha nem volt hibajelzés az autón, de a mai nap felmentem az autópályára és kb 10 perc 4000 ezres fordulatos sebesség után elkezdett villogni a motorhiba ikon a műszerfalon, majd kb 10mp múlva világított a "villáskulcs" is. Visszavettem a sebességből, éppen egy kihajtónál voltam, mikor letértem és üresben raktam a váltót, a motor le is állt. Legurultam a főútra, majd félrehúzódva próbáltam újra indítani, és hiba nélkül indult is. Utána vissza a pályára és 120-szal szépen el is értem a célig, majd később haza is.
Itthon gyorsan hibakódolvasás, melynek eredménye: DF436, viszont a hibába belekattintva nem látok semmi továbbit (lehet az egyszerű diag miatt):
Lehet gyertya hiba (kb 30 ezer km van bennük), vagy esetleg a felső holtponti jeladó vagy annak csatija szórakozhat?
Esetleg ezt meg kellett volna csinálniuk és én tudatlanul is, de elvégeztem a pályán? :
[link][ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz Mezga Aladár #92650 üzenetére
Meg úgy emlékszem a korabeli Dacia vezérlése is
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz rob210 #92609 üzenetére
2008 (2007.12 hó ) Szerintem ezen alkatrészek élettartama (melyeket az előző hozzászólásomban írtam), elsősorban a futásteljesítménytől kell hogy függjenek (persze ilyenkor azt is nézni kell, hogy abból mennyi volt a városi furikázás). A szilentek, szíjak, gumicsövek, gumialkatrészek egyértelmű hogy öregszenek akkor is, ha keveset megy az autó...
Lehet csak az én ismeretségi körömben vannak olyan tizenéves autók, amelyek gyári önindítóval és kuplunggal 200e km felett járnak.
Eddig nekem 8 év alatt ezek voltak (az olaj, folyadék és szűrőcseréken, illetve gumiabroncsokon felül): első féktárcsa+ betét, hátsó fékbetét, kormánykapcsoló + légzsákszalag, termosztátház tömítés, vezérléscsere 2x, főtengely szíjtárcsa, kuplung főhenger, csomagtér átvezető gumi 3x)[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Ha kuplungtárcsa (+szerkezet+kinyomó) csere lesz az autón (megane 2 1.6 benzin), mindenképpen kérjem a lendkerék szabályozást is? Először csak csúsztatáskor remegett (főként melegen)- most már csúszik is, így már időpontom is van .
Nem szeretném, ha emiatt lenne garanciális vita később a szerelővel...
Érdekesség, hogy az autóba garantált 130eKm van (50ekm-rel vettem 8 éve), és eddig már ez a második nagyobb kiadás ez évben (először az önindító adta meg magát úgy, hogy komplett csere kellett). Eddig megbíztam az autóban, de régen rossz, ha ennyit bírnak benne az alkatrészek... -
Jimmy8
senior tag
-
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok! Két kérdésem lenne ( nagy eséllyel önindító probémám van) megane2 1.6 benzin:
1. Gyújtas ráadás után "símán" betolható?
2. Önindító jól gondolom, hogy a motor és a tűzfal között van? Elérem ezt valahogy felülről egy farúddal hogy megkopogtassam? Fentről nagyon nem látom. -
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Kíváncsi lennék az alábbi kb. árakra, kinek mennyiért csinálták az elmúlt egy évben (hogy kell-e szerelőt váltanom). anyag + munkadíj mehet egybe tételenként.
Megane 2 1.6 benzin.
- (műanyag) termosztátház tömítés csere
- kuplung tárcsa +szerkezet + kinyomócsapágy csere (LUK) -
Jimmy8
senior tag
válasz johnny576 #90491 üzenetére
Azért gondoltam, hogy ilyen probléma lehet, mert a negatív elektródon és porcelánon is látszanak "beverődés" nyomok. Korábban motornál akkor volt ilyen a gyertya, mikor valamit pici dolgot bedarált a henger, esetleg gyűrű tört. Levételkor meg a hengerfejen az égéstér is ilyen volt. Ha esetleg csiszoló papírral nekimentél a gyertyának, azt meg autónál soha ne tedd Kerti kisgépeknél még talán elmegy, de csakis a hézagnál néhány húzás 1000-es feletti finoságú papírral.
-
Jimmy8
senior tag
Szerintetek itt mire gondolhattak (szervízkönyv)?
"FONTOS:
A gumiabroncs típusának megváltoztatásakor végezze el az elektromos szervokormány számítógépének kalibrálását: CF088 beprogramozás a diagnosztikai berendezésen (lásd a hibamegállapítással foglalkozó javítási útmutatót)."
Most váltottam 15"-ről 16"-ra, valamit kellene állíttatnom?Megvan: 15-16 esetén ugyanaz az érték van, 17-nél kell(ene) állítani...
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Megane 2 sedan 1.6 fl. utáni (2007.12. hó). 120ekm (garantált). Futóműben még minden gyári, kivétel a féktárcsa-fékbetét.
Érdekes dolog a futóműnél: Valami halk tompa kopogás hallatszik a jobb elejéről útegyenetlenségeknél , de csak ha "bemelegedett" az a "valami". Reggel induláskor csönd van, de 10-15 km után elkezd kopogni, nyáron 35 fokban indulás után pár perc kell csak neki. Kormányon nem érezeni semmit.
2 szerelőnél is volt, hibát nem találtak, de korábban egy futóműállításkor egy szaki azt mondta, hogy mintha az axiálcsukló belső fele egy picit lógna.
Gondoltam veszek egy kormánymű perselyt, meg egy axiált, és kicseréltetem őket. Ha nem lesz jó, akkor lengéscsillapító (+ toronycsapágy) csere a következő, csapágy úgy is megszólalt (ropogott) már egyszer nagy hidegben a múlt télen (de csak akkor).
Egyéb javaslat, esetleg tapasztalat hasonló esetben-esetről?[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
2004-es CLIO 1.2 16V-. első stabilizátor külső összekötő-szilent csere vált szükségessé (gumiszilent elöregedett).
Utánanéztem, de lehet van egy kis "csavar" a dologban. Milyen is kell hozzá? Ugyanis 2 videó is van feltéve, és a kaphatóak között is mintha lenne megkülönböztetés (csak szilent + csavar és van olyan amelyik egy műanyag színjelölt tárcsával van megkülönböztetve. Ránézésre én nem látok különbséget. A linkelt topr@an csak illusztációként van, nem ettől a gyártótól venném
video1
video2
stab rúd-szilent 1
stab rúd-szilent 2 -
Jimmy8
senior tag
Ismerős kérdezi, hogy Megane 1. 1.4 benzinnél, tényleg olyan szívás a fűtôradiátor csere? Állítólag nem a csak műszerfalat kell leszedni, hanem a motorteret is bontani kell. Nem is akarják vállalni neki, mert több mint egy napos munka, és nem akarják megijeszteni az árral
-
Jimmy8
senior tag
Pár évvel ezelőtt én is homokszórattam-szintereztettem acélfelnit, de soha többet. Kb. 2 évet bírt, majd a belső sarokban-élben (ott ahol a felni palástja, illetve középső (agy)része találkozik) ismét elkezdett enyhén rozsdásodni. Utánaolvastam.kérdeztem, és állítólag technológiából adódóan ilyen éles-szűk találkozási-illesztési pontokon nem úgy tapad meg a szinter festék, ahogy kellene.
Természetesen lehet, csak ott nem voltak elég alaposak, ahol csináltattam, de akkor elhatároztam, hogy legközelebb homokszórás után autófestőhöz viszem, aki megfelelő alapozás után lefesti.[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz LamerGyuri #85187 üzenetére
Szuper , a hűtőrács feletti kéder is kuka, akkor így könnyebb találnom
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
ClioII: első ajtókhoz kédergumit érdemes keresni bontkókban, vagy esélytelen hozzá találni jó állapotút? Esetleg a Thalia első ajtó kédergumijával megegyezik? Gondolom gyári árat ne is kérdezzek a sokkhatás miatt -
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Kis változás a keresendő autóval kapcsolatban: Clio 3 helyett inkább egy Scenicet vennék a páromnak. Mindenképpen 1.6 benzinnel venném, esetleg Scenic 3-nál 1.4 Tce-vel.
A Scenic 2, a gyártás utolsó 1-2 évéből vállalható autó (2007-2008), vagy csakis Scenic 3 legyen? Azért van közöttük minimum 3-400 e Ft különbség, így a jelenlegi saját Megane 2 1.6-ból (2008) kiindulva, elsőre elgondolkodtam a Scenic 2-n is.
A megane 2 típushibáit már ismerem, a Scenic 2-nél van egyéb specifikus dolog, amire figyelni kellene vásárláskor?[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Nos, valószínűleg marad még egy picit párom Clio 2-je 1.2 16V (hátha kicsit rendeződnek a használt árak 1 éven belül ).
Keresnék rá normális állapotú használt alufelnit, de szinte lehetelen küldetés 14-es méretben, illetve a hirdetők többségének fogalma sincs, milyen adat is szükséges hirdetéshez.
Kérdésem (alaposan utánajártam, de nem találtam választ, ezért kérdezem itt, hátha..):
Melyik másik gyártó mérete egyezne meg a RENAULT-éval 4x100 5,5-6 coll széles 14-es ET35-40? Főként a felniközép méret miatt (60-60,1mm) nem találok megfelelelőt.
Nektek esetleg milyen van-volt a cliótokon? Tudom ez felni-gumi kérdés, de itt több lehet a típuson belüli tapasztalat[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz molnarpeter #83766 üzenetére
Semmi, de ennyi összegért csak 75LE- s 5 ajtósok vannak. A tce 1.2 mind kombi, nekünk meg nem az kell
-
Jimmy8
senior tag
válasz gooool #83762 üzenetére
Bocsi, csak a korábbi hozzászólásomat egészítettem ki egy kis magyarázattal . Nem is igazán kérdés volt, csak hátha valaki jelez, hogy nem voltam figyelmes, és van Clio a keresett motorral. Nos abbahagyom az offot, csak sajnálom, hogy nem tudok renault venni, mert a mostani kettővel is meg vagyunk (voltunk) elégedve.
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Páromnak keresek egy benzines, minimum 1.4-es 2008 utáni autót (1.3m körül), sajnos a clio3 kiesett, mert itthon csak 1.2-eseket lehet kapni, az meg még egyszer nem kell.
-
Jimmy8
senior tag
válasz wertigo1984 #83466 üzenetére
Bizonyára kisegítenek és kiegészítenek a topictársak, de úgy tudom az első és legszembetűnőbb különbség, a fényszóró és a hűtőrács vonalvezetése: [link] Az alsó a fl. utáni.
Belülről úgy tudom, hogy a műszervilágítás (és a kis info kijelzők) fl után fehérek lettek (nekem is ilyen), előtte narancs színű volt.[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz wertigo1984 #83461 üzenetére
Bár sokaknak van szerencséje a fl előttiekkel is, de javasolt lenne facelift utánit venned, sok típushibát javítottak és azok az autók megbízhatóbbak.
Tapasztalatból tudok segíteni. Kb 50ekm-t mentem már a fl. utáni 1.6-tal (most lesz benne 100ekm). Eddig cserélve: vezérlés, első féktárcsa+betét, hátsó fékbetét, tompított izzók, motorolaj+ szűrők, főtengely ékszíjtárcsa, hosszbordásszíj, akkumlátor.
Típushiba : bal első ajtó térképzseb beázik, (sedan) hátsó csomagtér átveztő gumi 1-2 évente elszakad.
Okoskereket (vezérlésmódosítót) is mondják típushibának, ha indításkor nagyon "csörög", de úgy tudom az fl utániak már ebből a szempontból is jobbak (persze fontos a jó minőségű motorolaj). Nekem még ez is gyári.
Légzsák átvezető szalag is szeret elszakadni, nekem már 5 éve enyhén surrog de eddig még nincs gond (kopp-kopp )[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz rob210 #83371 üzenetére
Köszönöm ma megnéztem, de nincs ott olyan csavar, ami ezt fogná
Pontosan ilyen ami nekem van (lehet szemezgetni a képek közül): [link]
Amikor kivettem a helyéről és benéztem a nyílásba, sehol nincs oldalról olyan furat, ahol egy csavar tarthatná. Most átmenetileg szigetelőszalaggal beszorítottam a helyére, de tényleg érdekel mi tartaná a helyén -
Jimmy8
senior tag
Clio 2 1.2 2004-es, kormánynál lévő elektromos szervós autónál mennyire nehéz cserélni a kormánykardánt? Akna nélkül is boldogulós, vagy fizessem meg a szervízt?
Mellesleg egy bontós azt mondta, hogy ilyet ne is keressek használtan, mert szinte mindnek kilógósodik a kormánykardánja, mert azon keresztül van a rásegítés a kormányműre, igy ez mondhatni tervezési hiba, de azért találtam egy szinte hibátlan darabot, mondjuk nem olcsón... -
Jimmy8
senior tag
válasz molnarpeter #81525 üzenetére
Igen, de előtte izzócsere kötelező, mert utána már nehézkesebb
-
Jimmy8
senior tag
Most meg a Megane 2 rakoncátlankodik: A jobb oldalindex "kifittyent" a sárvédőből. A hátsó rögzítő pöcök eltört. Megfelelő minőség a kapható utángyártott, vagy csak a gyári a jó?
-
Jimmy8
senior tag
válasz rob210 #81395 üzenetére
Feladtam. Bármennyire is húzom, nem jön le
Mi a sz@rért kell egy ilyen gombot ennyire rászorítani. Mivel még gyári a jelenlegi fent lévő váltószoknya, így 16 év alatt rendesen rágyógyult az a gomb...
Szerintem megpróbálok két kicsi lapkát ráragasztani a letörtek helyére, így maradna a régi szoknya fent.[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Clio 2 1.2 benzin (felhúzós hátramenet), hogyan kell levenni a váltógombot? Kellett vennem egy másik - utángyártott - váltószoknyát, mert a műanyag keretnek letörtek a "pöckei", de sajnos az új úgy van varrva, hogy csak gomb nélkül tudom ráhúzni a váltórúdra... -
Jimmy8
senior tag
válasz Nordik #81209 üzenetére
Én a csomagtartó részben vágtam el vezetékeket, toldtam bele kb 10-15 cm-t mindbe (csak azért, hogy könnyebb legyen szerelni) A toldott vezeték azon végét, mely a gumicső felől van: forrasztottam, zsugorcsöveztem. A másik végét csak simán blankoltam, és összesodortam a kocsi eleje felé menő vezetékekkel+ szigetelőszalag. Így könnyebb bontani legközelebb
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz Nordik #81200 üzenetére
Most rendeltem meg ismét 2db gyárit (2200Ft/db). Nekem is 1-2 évet bír max. Ez ilyen.
Sok függ attól, hogy ki mennyit nyitogatja a csomagtartót. Mivel nekem a kocsi évek óta napi használatban van (gyereket is ezzel viszem suliba), így naponta minimum 5-6 szor nyitom zárom (-10 C fokban is) a csomagtérajtót. Gondolom, aki "csak" heti 1-2 szer használja a csomagteret, annak símán bírhat 5+ évet is
Nem a kábel a rövid, hanem az átvezető gumi, illetve annak kialakítása.[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz rob210 #80921 üzenetére
Páromnak vettem pár éve egy 1.2-es 16V CLIO2-t. Kint az autó mellett is teljesen más alapjáraton a motor hangja mint az 1.6 megane-nak. Hasonlít az 1-es SWIFT motorhangjára, egyértelműen szelephang. Nem nagyon csattog, de hangosan "ketyeg". Több szerelőnél is járt már az autó, mindnek jeleztem, hogy állítsnak már szelepet, de mind azt mondta, hogy jó ez, használjam, ez ilyen.
-
Jimmy8
senior tag
Van valami megoldás a Megane2 ph2 sedan csomagtérajtó átvezető gumi szakadására, vagy csak az 1-2 évenkénti csere?
-
-
Jimmy8
senior tag
válasz DonThomasino #80092 üzenetére
A térképzsebbe azért folyik a víz, mert a RENAULT mérnökei nem gondoltak néhány dologra, mikor az ajtókárpitot tervezték. Az ajtókárpit műanyag része több részből áll, és úgy oldották meg az átlapolást a két műnyag rész között, hogy a forrasztás-ragasztás öregedése, elengedése esetén befele jön a víz. Úgy kell elképzelni, mintha a tetőcserepeken előszőr a felső sort raknák fel, aztán az alatta lévőt.
Amint folyik le a víz, egyből befolyik az alsó alá .
Megoldás: kárpitot le kell venni, és alapos tisztítás után jó kis szilikon tömítőanyaggal le kell kezelni belülről a két műanyag rész csatlakozását. Ha lent van a kárpit, egyből látszik, miről beszélek.
Nekem is meg kellene csinálni, mert most már egyre több víz folyik be.[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz Coccolino_O #79795 üzenetére
1.3-as benzines E kadettban váltólevétel nélkül cseréltem kuplungtárcsát.
-
Jimmy8
senior tag
válasz MC Pite #79423 üzenetére
Köszi mindenkinek. A kocsiban 93e km van, igy egy ideig még marad
Elötte egy faceliftes 1.6-os bravam volt, na annak valóban hoszzú volt az 5-öse. Természetesen vissza kellett váltani előzéskor, de tartós 130-nál azért valahogy kellemesebb volt a kisebb fordulatszám. A megannal még mindig van olyan, mikor a hangja miatt váltani akarok egyel fentebb 120 körül[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok. 2007.12 havi 1.6-os benzines meganhoz (fl-es).812-es 112LE--s motor, lehet egyszerűen illeszteni valamelyik 6sebességes váltót, vagy felejtős?
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Erre esetleg tud valaki választ? Este csak tapogatózom -
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Clio2 középkonzol (fűtéspanel) világítás nem működik, gondolom izzó probléma. Hogyan kezdjem szétbontani? -
Jimmy8
senior tag
válasz molnarpeter #78012 üzenetére
Én is arra gondoltam, csak érdekelne a technikája, hogy a tükörlap egyben maradjon
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Megane 2. 1.6 sedan (2007-es):
Jobb oldali elektromos állítású tükör most már egyre többször nem működik (motorhang sincs). Ha elmegyek autómosóba, és kissé "belocsolok" a tükörlap és a tükörkeret közé, akkor ideig-óráig jó, de aztán megint nem megy. Van valamilyen csatlakozó a tükörlap mögött? Hogyan tudom házilag levenni sérülésmentesen a tükörlapot (természetesen a gyári célszerszám nem áll rendelkezésre )? -
Jimmy8
senior tag
Rob210: Megane 2 1.6 benzinesnél (2008-as fl moci 112LE) mennyire van levédve a portól-kosztól a gyujtotrafó által a gyertya fészek? Gyertyát cserélnék, de nincs kompresszorom, hogy kicsavarás előtt kifújjam a nyílást. Bevállaljam vagy keressek egy szervízt, aki hajlandó a hozott gyertyáimat belerakni?
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- CES 2025: társnak tervezett robotokat prezentált a Realbotix
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Gitáros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen TV-t vegyek?
- Háztartási gépek
- Mindent vitt az iPhone az ünnepi időszakban
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- PlayStation 5
- Autós topik
- További aktív témák...