- Friss információk és képek a OnePlus új órájáról
- Így javít a Honor AI a szuperzoomos képeken
- Google Pixel topik
- Ismét a vércukorszint mérés a téma
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Yettel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- iPhone topik
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz domper2015 #92799 üzenetére
Abba az 1.5be ezzel a használattal jó a 15e .
Minden 2ik. Olajcserénél szoktam javasolni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #92795 üzenetére
Ez itt a mai darab.
20ezres csereperiódus.
1.2 75 le módus. Kevés város kevés pálya sok két falu közti 90-110 mégis ilyen. Koksz koksz koksz.
Ha leengedem az olajat és beküldöm meglepően jónak fogják minősíteni.
De ha a cikkben szereplő autót megbintanánk ugyan ez fogadna. Főleg egy ásványi alapú 10w40es olajjal.
az olaj nem képes mindent lebegtetni és kimosni a motorból. Főleg, ha korosodik, vagy elnyíródik.
Nem magyarázom tovább. Tényleg nem kell nekem elhinni. Aki meg a saját szemének se hisz az ne higgyen.Renault power
-
rodeo74
csendes tag
Sziasztok,
M4 1,3Tce 140 hűtővíz kérdés: Hidegen középre lett töltve a tartály.
Meleg motornál a kiegyenlítőben minimum szinten a víz.
Kihűl a moci (1nap) akkor a min-max közt 1/3 a szint, ha viszont ilyenkor kinyitom a tartályt felmegy maxra...
Ez így jó ? Mintha fogyna is kicsit ráadásul :(Köszönöm a választ ha lesz
-
veterán
válasz rob210 #92794 üzenetére
Lehet félreérthető volt, ne vedd magadra, nem arról van szó, hogy nem hinnénk neked!
Aki nem figyel oda, annak csere, oké. Engem az érdekel, ha tényleg odafigyel valaki, nem égeti meg, aztán főleg hidegben nem indítja be pl. arra, hogy a garázsban odébbálljon, meg nem járkál 500m-re jéghideg motorral boltba, akkor mennyit bír egy modern olaj?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
Belefáradtam én már ebbe.
Mindig megfogadom, hogy senkit nem térítek meg, de mégis mindig beleszaladok ebbe.Srácok mindenki azt csinál amit akar!
Renault power
-
rob210
Topikgazda
A fékben nincs olaj!
A dugatyút pedig szilikonzsírral rakod be.Felejtse már el mindenki ezt a fékolaj baromságot!
Az elektromos szervóban meg elektroolaj van?Bocsánat a kifakadásért, de a facen is akkora baromságokat olvasok, hogy teret ugrok , de tényleg.
Aki nem tudja miről beszél ne akarjon segíteni, mert félrevezeti a hozzánemértőket és akár ezzel meg is ölheti őket extrém esetben!
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
tycon
tag
válasz MasterMark #92776 üzenetére
Munkahenger. Ha nem való, hát nem való. Ne tegyen bele senki. Nem csináltam ellenpróbát. Mármint hogy nem olajozom, és mégsem rohad bele. Tudtommal ha a tömítést cserélem benne, a dugattyút is fékolajosan teszem vissza.
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
rob210
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #92781 üzenetére
2 éve volt? Hova akarod már kitolni?
1év vagy 10ezer. Nem és plussz hatvány köbgyök!
Amelyiket előbb elére.Renault power
-
veterán
válasz MasterMark #92786 üzenetére
Gondolom fújod ezt a cikket: [link]
2 év és 10k km után én is cserélném egyébként.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz MasterMark #92782 üzenetére
Egy hosszú utakra, 95%-ban pályán használt autónál felesleges környezetterhelés... évente.
Kivéve, ha azt az 5%-ot úgy tette meg, hogy 1-2km-ekre lett beindítva, azaz gyakran lett leállítva teljes bemelegedés előtt a motor. De azért 2 év után nem árt lecserélni.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Morales72
csendes tag
válasz molnarpeter #92779 üzenetére
Száraz teflon spray, úgy-úgy.
Ugyanígy használta az egyik volt autószerelő cimborám.[ Szerkesztve ]
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz Mezga Aladár #92781 üzenetére
Tessék vigyázni arra az autóra, hogy a következő tulajdonosnak is öröme legyen benne!
"I'm too old for this sh.t..."
-
MasterMark
titán
-
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
Adott egy Megane 3/3 1.6/110 LE, 89 e km futással.
2 éve volt olaj + szúró cserélve. (Elf 5/30)
Az autó futott azóta 9500 km. Ennek a 95% autópályán történt 130/140 tempóval.
Ilyen helyzetben ki lehet tolni az olajcsere ciklus?[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #92779 üzenetére
Nekem meg a kerámia zsír. Rézpaszta helyett azt használom ahova magas hőellenállás kell. De a fékhez fékzsírt használok, oda az való.
Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #92777 üzenetére
Poros helyekre (lásd mezőgazdaság ) új kattanásom a száraz teflon spray, nem gyűjti a koszt a zsírokkal, olajokkal ellentétben... Vízlepergető, de nem tudom, mennyire hatásos zártabb helyen korrózió ellen. Na nem feltétlenül fékhez akarom reklámozni, csak eszembe jutott, mindennek megvan a maga helye.
-
MasterMark
titán
válasz rob210 #92777 üzenetére
Csak a saját sz*rjaimat.
De eddig minden autómon be volt szorulva a fék, és félre volt kopva. Nagyon bosszantani tud, hogy nem tartják karban. Ráadásul úgy, hogy új betét és tárcsa volt az autón, de az már nem zavart senkit, hogy a csúszópin meg be volt rohadva. Meg kenegetnek bele mindent, csak azt nem ami belevaló.
Switch Tax
-
rob210
Topikgazda
válasz MasterMark #92776 üzenetére
Szilikonzsír , olajat én se tennék, a gumi és az olaj nem barátok.
(Te szerelsz?)Renault power
-
tycon
tag
válasz diablo1984 #92773 üzenetére
Igazad van, csak az ESP-t lehet kikapcsolni. Meg nem nézném, hogy milyen színű a féktárcsa. Én betétcserénél az első féknél a porvédő gumi alá olajat szoktam injekciózni, és a dugattyút kinyomni-benyomni. Hátul ez sokkal macerásabb.
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
valaki_xy
tag
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat, észrevételeket. Tárcsa, betét csere óta nem volt a fékhez nyúlva, és az már 2 évvel és 55 ezer kilométerrel ezelőtt volt.
Feltételezem, hogy a hátsó fékekre is ráfér egy ilyen karbantartás, mert hátramenetben fékezéskor, illetve mikor hátramenetben elindulva old ki az elektromos kézifék nyikorog.
#92771molnarpeter
Ha arra gondolsz, hogy eső, párás idő után berozsdásodik a tárcsa, akkor az nem lehet. A kép kb 120 egybefüggő km után készült, jobb oldalon nincs is semmi. -
tycon
tag
válasz valaki_xy #92768 üzenetére
Ha rendes satufékezés nincs hosszú ideig, akkor a betét felülete is meg szokott keményedni. Optikailag egy szőke nőnek (valaki) ez a tárcsaszín elmegy, inkább az autót lecseréli, ha hajszínt vált. Pakolj össze a kocsiban, és nézd meg néhányszor a féknyomokat olyan helyen, ahol meg lehet taposni a féket, és látszanak a nyomok. Ha ugyanaz a hossz, akkor ne aggódj. Ha nem, akkor se. De akkor inkább levegős a rövidebb oldal.
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
valaki_xy
tag
Sziasztok!
Megane 3 fék témában lenne kérdésem. A bal első tárcsámon a képen látható foltok jelentek meg, de ami jobban aggaszt, hogy fékezéskor minimálisan jobbra is húz az autó, tehát nem fog megfelelően. Ennek mi lehet az oka? Mivel lehet orvosolni? Elég betétet cserélni, vagy a tárcsa is kuka? Egyébként 55 ezer km van a tárcsákban is és a betétekben is, de még meglepően sok van a betétből.
Nem tudom, hogy összefügghet-e, de a bal első lengőkargömbfej csereérett volt kb 5 ezer kilométeren át. -
mycso
Topikgazda
Köszi srácok az infót, ez valamiért kimaradt az életemből, hogy leváltották a régi típusú hűtőfolyadékot.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz norbert1998 #92764 üzenetére
Emlékeim szerint csak csonkálvány cserével.
De majd megnézem a furattávolságokat.Renault power
-
norbert1998
nagyúr
válasz norbert1998 #92763 üzenetére
Mert amúgy kifejezetten olcsó a nyereg
-
norbert1998
nagyúr
válasz rob210 #92760 üzenetére
2,05 bar-t mértünk azt hiszem, alapállapotban, gyújtáson 0,97 volt, tehát a relatív nyomás 1,12 bar. A gyári elvileg 0,6-0,7 körül van (?), tehát jól meg lett fújva. Rendeltem lefalazólapot, azzal tudunk tesztelni.
Élő adatot most csak a Temussal tudtam, a Renault-sal majd később.
Laguna 3 coupe GT 320 mm-es tárcsához való nyerge vajon felmegy az enyémre?
-
plömplöm
őstag
"The older ‘Type D’ coolant (yellow) will stop being supplied. This will be replaced with new RX ‘Type E’ Alliance coolant (blue)
RX Type E is fully interchangeable with ‘Type D’ (Old)
Two engine types, B4A and B4D, are not interchangeable with RX ‘Type E’ as use of RX ‘Type E’ harms the water pump.
These engines require RX ‘Type D’ (New version-Yellow) which is only for these engines."All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
rob210
Topikgazda
válasz norbert1998 #92749 üzenetére
Sajnos bármi lehet.
Menni kell, élő adatozni és nézni a felépülő és az elvárt nyomás közti eltérést. De írva nagyobb turbóval simán lehet, hogy kifújta a tömítést.Renault power
-
mycso
Topikgazda
Ha már hűtőfolyadék...
Nekem amikor kicserélték a motort, azután valami sötétkék lötty került bele....ez mi lehet?
Majd megpróbálom lefényképezni.
Munkalapon, talán csak annyi van, hogy hűtöfolyadék.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
South Velen
addikt
válasz MasterMark #92753 üzenetére
Sajnos nem tudom, azt még az előző tulaj tette bele. Szemre az narancs/piros volt tartályon keresztül.
-
MasterMark
titán
válasz South Velen #92752 üzenetére
Milyen volt benne előtte? Ha G12+ azzal keverhető, nem lesz gond, hacsak a színe nem zavar.
Amúgy nincs gond a színével sem, ne a tartályon keresztül nézd, hanem felülről.
Switch Tax
-
szebe
addikt
válasz South Velen #92750 üzenetére
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
South Velen
addikt
Az normális hogy ilyen színe lesz a mostani csere során beletöltött sárgazöld fagyállónak?
[kép]
Már szinte narancssárga.Előtte narancssárga színű volt benne. Ennyi maradt volna benne a régiből ami most megfesti?
Remélem nem olaj
Ma már alig kellett után tölteni, kezdtem megnyugodni de találtam újabb okot az aggodalomra.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
nagyúr
Rob. Szerinted lehet, hogy enged a lefújó szelepem?
Tekintsünk el az adaptertől, előtte is csinálta.Underboost error van, ha tiprom. Ugye erre rátesz egy lapáttal a nem gyári turbo és a chip, ahol bizonyára emeltek a nyomáson. Szerintem nem lyukas a rendszer máshol. Hallottam már máshol, hogy elfárad a gyári lefújó és gyári autón is hajlamos engedni - nem tudom, hogy ez valódi gond-e.
Mennyin kellene töltenie amúgy ennek gyárilag?
-
rob210
Topikgazda
Üdvözlet östereich-ből.
clio 2 biciklivel a tetőn 130as utazó 6 liter a kép persze már bicikliről készült.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz South Velen #92740 üzenetére
200km ig lehet benne levegő, ha szarul lett feltöltve!
Ezért mondtam, hogy nézegesd.Renault power
-
South Velen
addikt
válasz rob210 #92724 üzenetére
Bő egy litert kellett rátölteni amit tegnap délután meg is tettem.
Megtettem vele 20km-t és utána már melegen is láttam hogy megint fogyott 1 decit. Megvàrtam hogy hűljön, töltöttem rá ekkor màr kb 2 decit mert hidegen ugye lejjebb ment a szint.
Ma megint megtettem vele 20 km-t és megint fogyott 2 decit a szint.
Normális hogy még mindig töltögetni kell?
Már légtelenednie kellett volna ennyi menés után nem? Főleg hogy szlalomozgattam vele hogy segítsem a légtelenedést.Most megint parázok hogy esetleg hengerfej és megy a víz a motorba.
Amikor töltöttem utàna levettem a kupakot is és beindítottam a motort hogy minél kevesebb levegő kerüljön bele. Reméltem hogy végre megnyugodhatok ilyenkorra de nem. Remélem csak tulaggodom ami egyébként jellemző rám.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz molnarpeter #92738 üzenetére
Rájöttem miért nem "jó" ez a videó. A Stepway az 6 sebességes.
-
AMD Power
titán
válasz molnarpeter #92734 üzenetére
150km/h 3000RPM? Ebben a videóban?
-
Morales72
csendes tag
Év dolgozója.
[ Szerkesztve ]
"I'm too old for this sh.t..."
-
mirci18
addikt
válasz molnarpeter #92733 üzenetére
2020-ban még nem. Ez akkor történt.
A nehézség az volt akkor hogy kijárási korlátozás volt.
Így nem nagyon érdekelte a kereskedőt hogy el lesz e adva.
De a Gyöngyösi Dacia szervízzel egyébként is vegyes érzelmeim vannak.
Olcsóbbak mint Pest de van jó pár bunkó ember aki ott dolgozik.[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #92728 üzenetére
Örülj neki hogy hívnak.
Annó amikor megvettem a Loganam covidkor egy percet kaptam beülni.
Ki nem mehettem vele a telepről.
Beindította beleültem majd leállította.
Azt mondta ha kell vegyem meg ha nem akkor megveszi más.Egyébként élhető a TCE 90-es motor én nagyon szeretem.
Pályán 130-nál 3000 felett pörög 6.8 a fogyasztás.
130-ig at ereje bőven elég.
Kisebb kasztniba főleg.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
AMD Power
titán
Valaki használ itt új Sandero 90TCe motorral? Mennyire élhető azzal a 91Le-el? Autópályán mennyit forog 130-nál?
-
t.imi
addikt
válasz Sirus86 #92667 üzenetére
Nálam Nokian téli halt ki, igaz 1 nyarat rajta maradt. Így 2021 október - 2023 áprilisig tartott a mandátuma.
90% pálya, semmi padka, túlterhelés.
Minták között mind a 4 végig volt repedve ezer és ezer helyen.
21-es gyártású, meg az sem, hogy évekig állt polcon valahol. -
rob210
Topikgazda
válasz South Velen #92723 üzenetére
Töltsd be és még pár napig nézd a szintet indulás előtt.
Renault power
-
South Velen
addikt
válasz rob210 #92720 üzenetére
Nagyon köszi.
Kezdek is megnyugodni csak azt a két másodpercnyi égett szagot nem engedik el a stresszbarázdáim. Ami persze ezer ok lehetett csak ugye pont a termosztát nyitása körül, sajnos nem emlékszem hogy előtte vagy utána.
Akkor a hűtővizet csak simán rátölthetem, semmi járó motoros emelkedőre állós móka nem kell?
[ Szerkesztve ]
-
Ace Ventura
addikt
válasz rob210 #92721 üzenetére
Köszönöm a választ!
molnarpeter
Igen, kell a hasmagásság. 2 idős szülőt szállítok orvoshoz, és néha ki a telekre földúton. LPG nem annyiraÜres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
rob210
Topikgazda
válasz Ace Ventura #92717 üzenetére
Szia. Duster esetén 1.33 tce.
Sokkal korszerűbb motor egésszen kevés meghibásodással.
Az 1.6 viszont bizonyítottan hülye biztos, elpusztíthatatlan motor.
Döntened neked kell, ha megengedheted magadnak a tce felárát akkor ne sokat gondolkozz rajta.
Az 1.6al közlekedő edény, a tcevel meg fickós jármű.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz South Velen #92712 üzenetére
Drága mulatság, de szerencsére nem jellemző rá.
Rátöltöd ugyan azt a fagyállót ami benne van és ennyi. De mielőbb legyen benne a megfelelő mennyiség.Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ace Ventura #92717 üzenetére
LPG nem lenne opció? Hasmagasság szükséges?
-
Gombinyó
őstag
válasz Ace Ventura #92717 üzenetére
Fogyasztásban és erőben jobb az 1.33 tce. Szervizkötség passz. Én biztos a turbos, modernebb motort választanám.
-
Ace Ventura
addikt
Sziasztok!
Duster vásárlás előtt állok. Sajnos sok kisebb 2-3 km-es utam is lesz, de általában napi 20-20 km agglomeráció-Bp vonali ingázás a cél. Benzinesben gondolkodom. 2019-2020 évjáratokat nézem, de nem tudom, hogy 1.6 szívó vagy az 1.3Tce motort válasszam.
Szívesen hallgatnék pro-kontra érveket, tapasztalotokat. Fogyasztás, szervíz igény érdekelne elsősorban.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
szebe
addikt
válasz Morales72 #92683 üzenetére
4 évszakoson nem csodálkoznék, mert ugye kapja a fagypont körüli időjárást, meg a 40-50 fokos aszfaltot is, az egész éves UV-ről nem is beszélve.
De ha téli-nyári is, akkor fixen 5 évre kell tervezni, utána meg lehet belőle virágtartót csinálni."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
South Velen
addikt
válasz South Velen #92712 üzenetére
Mondjuk 5 km után csak nem lett olyan meleg, hogy egy hengerfej tömítés elégjen, még akkor se ha nem nyitott a termosztát időben.
Meg gondolom akkor a műszerfalon is jelezte volna hogy magasabb a hő és nem állt volna meg középállásban?
Igyekszem nyugtatni magam
-
-
South Velen
addikt
válasz rob210 #92708 üzenetére
Pedig elég nagy mágusnak tűnt/ hírében áll.
Illetve egyszer kb az első 5 km után kb 2 mp-re égett szagot is éreztem.
Mivel elég sok minden volt cserélve preventiv jelleggel, ekkor még úgy gondoltam akármi is lehet.De most a levegős vízrendszer miatt parázok hogy hengerfej tömítés.
Ugye nem az?
Azóta nem tapasztalatok semmi egyéb gondot.
Indul az autó simán, nem érzek édeskés szagot.
Utántöltést hogy csináljam szakszerűen?
Amúgy mennyibe fáj egy hengerfej tömítés csere 20 dci-n?
[ Szerkesztve ]
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #92710 üzenetére
Nekem ez így jó, Rob, átadom az infót, köszönöm!
Látszik, hogy nem értek a dízelhez, és nem is tagadom. Inkább csak a tudományos kíváncsiság hajtott, nem a gondolat, hogy nekem is dízelre kellene váltani. Ha át tudok adni valami hasznos infót a cimborának, akkor az nekem már nagyon jó, mert nem szeretném látni, hogy megszívja.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #92693 üzenetére
Viszont a cimborám épp most vett egy Megane 4 Grandtourt szintén 1.5 dci motorral (6 éves a vas, ha jól emlékszem.). Ő lényegesen többet megy táblán kívül heti/havi szinten, de azért elég sokat városozik ő is. Valami tipp a számára, hogy ne legyen belőle sírás a végén?
"I'm too old for this sh.t..."
-
rob210
Topikgazda
válasz South Velen #92705 üzenetére
A szerelőd egy pöcs.
Amikor felugrott a vízhőfok akkor nyitott ki a termosztát és most azért kell rátöltened is. Baj nem lesz belőle, de nem tudta, hogy kell feltölteni a rendszert.
Renault power
-
Morales72
csendes tag
Rendben, Rob.
[ Szerkesztve ]
"I'm too old for this sh.t..."
-
-
South Velen
addikt
Sziasztok
Tegnap volt hűtővíz cserén a 2.0 dci lag3
Amikor jöttem haza a szerelőtől, egy ideig egyáltalán nem mozdult meg a vízhőfok mutató, aztán egy nagyobb gáz után pár mp alatt felkúszott a normális középállásba. Tehát nem folyamatosan ment fel, hanem egyszercsak hirtelen nullárol középre.
Miért lehetett ez? Még levegős a rendszer?
Aztán a 20 km-es út során maradt középállásban.
Ha levegős lett volna akkor középállástól forróbbat is kellett volna mutatnia ugye?
Remélem mert fosok a hengerfej miatt de csaknem adják ilyen könnyen
Most egyébként úgy látom igényel rátöltést, rátöltés járó motornál kell max szintig emelkedőn felfelé? Ilyenkor is kell légteleníteni a szelepeknél? (Már erre is mondták hogy felesleges és könnyen eltörhetnek ezek a szelepek úgyhogy nem nagyon piszkálgatnám már csak ha muszaj)
[ Szerkesztve ]
-
domper2015
senior tag
válasz molnarpeter #92703 üzenetére
Nem tudom, csúnyán elszállt.
Vettem rá 4 db új gumit és haza kocsikáztam.
Azóta még jobban lesem a kereket, mert szeretem az útról felszedni a szeget, csavart, patkót stb -
molnarpeter
nagyúr
válasz domper2015 #92699 üzenetére
Nem voltam ott, de nekünk kevesebbet mehetett... Látszott egy vágás, az úton lehetett valami. Ha egyformán körben gyengült az oldalfal, akkor gondolok túlmelegedésre az említett okokból, de csak találgatás
-
rob210
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Friss információk és képek a OnePlus új órájáról
- AliExpress tapasztalatok
- Temu
- Lightyear - befektetési app
- Így javít a Honor AI a szuperzoomos képeken
- Call of Duty: Black Ops 6
- Milyen videókártyát?
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Google Pixel topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest