- Január 30-tól Magyarországon is kapható a Vivo X200 Pro
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Fotók, videók mobillal
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
szebe
addikt
válasz Morales72 #93160 üzenetére
Azért a 140 lovastól se várj csodát a CVT-vel.
Az 1.6-ossal sincs gond, hétköznapi közlekedésre tökéletesen alkalmas. Aki meg többet akar, annak ott a 2.0 tce."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
-
MasterMark
titán
válasz Morales72 #92874 üzenetére
A led nagyon ritkán ég ki. Ha tönkremegy, általában a probléma a meghajtó elektronikával van, ezért drága, és ezért nem lehet cserélni csak a ledet külön, mert semmi értelme.
Egyébként tényleg k*rva zavaróak a ledes és xenon izzók, főleg hogy lapos autóval megyek, és jön a suv mögöttem és kiég a szemem.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Gombinyó
őstag
válasz Morales72 #92863 üzenetére
Azért ez elég erős kijelentés így ebben a formában.
Halogén után ég és föld, amit este látsz a ledes fényszórókkal. Soha nem térnék már vissza halogénre (mondjuk erről a gyártók tesznek is, mert mást jóformán nem is kapsz már). A jó ledes fényszóró pedig nem vakít jobban, mint bármelyik hagyományos. -
szebe
addikt
válasz Morales72 #92806 üzenetére
Sokat megyek városban, 1 év/10 ezret se értem most el az olajcserével.
Jelenlegivel se fogom elérni valszeg, márciusban műszaki, azzal együtt mehet majd."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
szebe
addikt
válasz Morales72 #92683 üzenetére
4 évszakoson nem csodálkoznék, mert ugye kapja a fagypont körüli időjárást, meg a 40-50 fokos aszfaltot is, az egész éves UV-ről nem is beszélve.
De ha téli-nyári is, akkor fixen 5 évre kell tervezni, utána meg lehet belőle virágtartót csinálni."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Sirus86
tag
válasz Morales72 #92678 üzenetére
En a nemet teli idojaras miatt kenytelen vagyok 4evszakosat hanyagolni, de en a premium gumi utrol ebben az evben teljesen letertem. Ott is 5 ev alatt repedes volt (Conti es Bridgestone). Kedves gumis baratom Csepelen (nagy volumenben ad el gumikat) mondta, hogy 5 ev lassan a standard mindenutt. Nem tud nagyon olyan markat mondani, ami ennel tobbet tud. Jelengleg nekem az Uniroyalok valtak be, de azok nagyon. Igaz komfortban nem Conti, de az uttartasa, kopas es a fektav tekitneteben irto jok. Az egyik 3 eves, es meg nem lattam rajta semmifele repedest. De ha az 5 evet nezzuk alapnak, akkor a negy evszakos meg mindig racionalisabb Magyarorszagon, tudvan, hogy ugyis kuka, meg igy is kuka 5 ev utan. Mas, hogy pl. a negyevszakosak miatt sokan ra se neznek emiatt a fekekre, meg a kocsi aljara, max amikor muszakin bukik a kocsi.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
domper2015
senior tag
válasz Morales72 #92619 üzenetére
Pedig Renault sem hajtom kevésbé, van amikor cipel is rendesen,
Nem szoktak állni a kuplungon, a mostani is elment volna még egy keveset, de olyan kemény volt, mint Tarzan sarka. A karácsony délután gyerünk Bécsből Debrecenbe 10 órás túra után [hajnalban Db-Bécs 5,5 h volt] mondtam, hogy lépni kell. Elég az ereimnek a cigi, ne kuplungozástól legyek már vissszeres. -
mycso
Topikgazda
válasz Morales72 #92346 üzenetére
Szia, bár már többen leírták, megosztom a saját véleményemet is:
Ahogyan rob írta, PH2-t érdemes belőle nézni (2006 utáni). Amit az alap dolgokon felül érdemes tüzetesebben megnézni, az az összes elektromos berendezése: világítás, irányjelzők (tud vicces dolgokat csinálni), ablakemelők, klíma, fűtés ventilátor, stb. ...
Rohadni nem szokása, az 1.6benzines motor strapabíró.
Futómű:
Nekem 1,5dci volt, bő 100.000 km-t használtam, 16-os kerékkel, 4cm ültetéssel. Nálam a stabpálcák voltak, amik fogyóalkatrészek voltak...
A futómű többi részével nem volt bajom. (amikor mevettem, a trapézgömbfejeket + toronycsapágyakat cseréltettem, utána nem volt azzal sem baj)Ja igen: FÉK --> valamiért nagyon gyakran kellett hátsó féket cserélnem (tárcsát is, mert elkopott). Több márkánál is ugyanez volt a jelenség...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
vzsryl
nagyúr
válasz Morales72 #92356 üzenetére
Ár/érték bajnok verda. Ne felejtsük el, hogy H Astra, Golf 5, E12 Corolla, Focus 2 ellenfélként jelent meg, de a francia mivolta és a facelift előtti bajok miatt töredék áron kapható.
Sógoromék vettek kb 3 éve 370-ért egy 1.6-os, full bőrös, full extrás verziót és eddig csak kopó alkatrészeket cseréltek.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #92351 üzenetére
M2 nél 2005.05. utánit azaz ph2es verziót keress!
Ott kevesebb az elektromos hiba.
A többi része javítható .
Javaslom a kombit , a sedan kerülendő, a ferdehátú meg kicsi.
Motorral nem nagyon van baj, a kasztni kifejezetten rohadás mentes. A futóműbe gyenge ezt tartom.
A toronyszilentek, a lengőkarok, stabpálcák hullanak rendesen. De szerencsére egyik se egy ökör ára.Renault power
-
Sirus86
tag
válasz Morales72 #92351 üzenetére
szebe pedig finom volt, en az arat felretennem javitasra. 1.2 misi alatt kezedben ne is kezd neki semminek. Es ez egy nagyon olcso auto a mai viszonylatban. Az olcso autok korszakanak vege, minden alkatresz dragult. Csak egy uj gumiszett kb 120 ezer. Vezerles csere sincsen ingyen, az olaj sem. A forint meg egyenesen vacak. En a riziko miatt 1.2 misi ala nem mennek. Ha nincsen ra penz, inkabb nem rizikoznek egy tragacs megvasarlasal es aztan az osszes penz kidobasaval.
[ Szerkesztve ]
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
szebe
addikt
válasz Morales72 #92346 üzenetére
Számolj úgy nyugodtan, hogy a 600 ezres kategória a régi 2-300 ezres. Szóval örülj ha nem rohad, és van rajta 2 év műszaki.
Típust illetően meg majd megmondják a többiek, hogy 2-esnél mikortól vehető
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Sirus86
tag
válasz Morales72 #92343 üzenetére
Az 1.6 motor atombiztos, ha olajat megkapta mindig idoben (10 ezer km nalam). Igazabol vezerles 6 ev vagy -120 ezer, es a gyujtotrafo szokott lehasalni, de az egy torx es 10-es kulcs tarsasagban cserelheto 10 perc alatt es nem draga hozza. Allapotot nezz, ne arat...
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Bass
addikt
válasz Morales72 #92343 üzenetére
Szia simán élhető nagyon jo kos kocsi,tögas és az 1.6 benzin is jo moci ,igaz én 950-ért adtam el 1,5 hónapja de lényegépen költségmentes gyönyörű állapotban volt 2005-s.Azért a szépek inkább 1 misi felé/fölé mennek árban.Rozsda ha nem volt törve kb nincs,nálam eéektromos anomália sem volt igaz nem voot benne semmi kötögetve,babrálva és 1 tulajtol vettem.Ha találsz szépet szerintem nyugodtan megveheted,közuton 5,8-6,5 liter a fogyasztása,városban 9-10 között,aki 7 litert mond nenhodd el😊 Futoműve bírta a nap használatot,vidéki és pécsi utalat is.Olcson javítható.Ha kérdésed van szivesen válaszolok
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
MM
őstag
válasz Morales72 #86074 üzenetére
Egyetértek azzal amit írsz, a "fel sem merül hogy gyakrabban cseréljenek olajat" egyértelműen anyagi megfontolásból van a flotta kezelő részéről.
A családi gépben én is 10-12K km-ként cserélem az olajat, de ez is inkább azért van, mert az éves cseréig annyi jön össze a 30k hellyett, igaz, ez benzines, 1,33 Tce 140. (Pedig ez is nagyrészt országút / pálya nagyszülő járat.)
Mindenesetre használt autóból inkább vennék 3 éves leinformálható gépet lízing cégtől, mint bizonytalan előéletűt kevesebb futással.
[ Szerkesztve ]
-
Kronos3000
senior tag
válasz Morales72 #86066 üzenetére
Én is hét ezer körül cserélem. Akkor kezdem el hallani finoman a hidrotőkéket. Egy egyszerű példa. Ha városon kívül használod, mondjuk autópálya, 100-as átlag, akkor 100óra alatt mész 10.000 km-t. Én 95% város, reggel, kb fél óra oda , fél óra vissza munka, és mind összesen 30 km. Tehát óránként 30 km, de használom egyebekben is jobb átlaggal, de legyen 60km/h az átlag az egyszerűség kedvéért, így 100óra alatt 6000km-t megy az autó, tehát már rosszabb is mint a pályázó autó 10.000km-es átlaga, figyelembe véve hogy a sok hideg indítás, szüttyögés, stb jobban igénybe veszi a motort. ( Nálunk a munka gépekbe is 100 óránként kötelező az olaj csere. )
Wasabi...
-
hari69
csendes tag
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Morales72 #77059 üzenetére
Mivel adott az ismeretlen elem az egyenletben (adalék), én azzal kezdeném, hogy kiüríteném az egész rendszert, aztán új szűrő, friss gázolaj. Jó motor az a 2 literes dízel
Nekem egy klíma terelőlap javítás volt most kb 2 hónap magam csináltam, de közben volt egy vizsgaidőszak egyetemen.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #77039 üzenetére
ha fehér füst jött az sajnos nem jó jel.
Ez utcán nem megoldható hiba.
Diagot kell rátenni, ha a turbó értékei jók és amúgy minden oké, akkor sajnos hengerfejgyanús.
Kell mérni egy kompressziot és veszteséget, valamint résolajat.
Ha ezek megvannak akkor el kell dönteni, hogy hengerfej le vagy merre tovább.Fehér füst álltalában a víz elégéséből keletkezik, ami diesel autónál, akár repedés is lehet, de ha mákja van akkor csak egy hengerfej tömítés.
Egyik ismerős járt így neki iszonyat szerencséje volt, román kúton tankolt és utána 50km múlva elkezdett fehéren füstölni, igaz neki azonnal dobott hibakódot is meg elment az erő.
Kiderült, hogy pancsolt volt az üzemanyag, teljes leengedés szűrőcsere, megtankolás, mindez a határtól 30km-re jó móka volt.Renault power
-
harry
veterán
válasz Morales72 #71113 üzenetére
Nálunk 16 éve van, lehet nem kényelmes a teljesítményszint, de nem is érzem problémának. Városban lehet picit dinamikusabban menni, pályán is megy 130-at, a kettő között persze eltelik némi idő, de hát ez van, ez alapvetően nem "gond". Országúton előzni, na azt macerás vele, máshol nem éreztem nagyobb "gondot". Pár másodperc nyereségért (gyorsulás) variálni (rákölteni, kockázatot bevállalni) teljesen értelmetlen.
DeFranco: esetleg egy Honda Jazz a Becsületesneppertől? Mindig van nála pár kb. ezen az árszinten.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Morales72 #71113 üzenetére
Azért ne te érezd már magad szarul, hogy a 90-es táblánál nem tudsz 110-re sprintelni és lassítod a többieket. Reggelente én úgy fordulok a főútra, hogy pár percet jár a motor és végigmegyek egy lassú kb. 500 méteres szakaszon. Nem fogom neki taposni, akkor sem, ha beérnek kb. 70-es tempónál, nem gyilkolom le az autót más lelki nyugalmáért.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
MC Pite
veterán
válasz Morales72 #69750 üzenetére
Miért fogyasztana többet egy értelmes méretű motor a pici helyett?
Azonosan tartva a forgalom ritmusát nem fogyaszt többet egy normális 1.6os mint egy 1.4es (a 101lovas Ford motor speciel egy f***s, a 115 lovas meg újabbakban van már) - sőt, kevesebbet, nem kell kinyomni a szemét.
Ez a 'kis motor kis fogyasztás' csak egy magyar városi legenda. Nem kétezres/kihegyezett motorról beszélünk, de emberek megveszik az ezres kisautókat hogy ne fogyasszon sokat, amikor az 1.4 az optimum és nem eszik többet sem!), kompaktoknál pedig általában az 1.6 lenne (és megveszik 1.2 szívó, illetve 1.4es motorokkal.
Persze, mindig azt mondják jóóó ez, nem sietnek. Igen; csak sokszor nem biztonságos*, előnye nincs, és ha ne adj isten nő vezeti, aki meg ezek után 3 pótos IFÁnyi helyet ha nem hagynak neki, nem mer kikanyarodni sehova, és előzni sem.
*: Főleg azoknál a fogalmatlan birkáknál, vagy rosszindulatú barmoknál, akiket ha előznek, nekiállnak véletlen vagy direkt gyorsítani közben.
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
harry
veterán
válasz Morales72 #69750 üzenetére
Nálunk a családi autó szintén egy 1.4 focus1, új kora óta, én nagyon kedvelem, igaz vélhetően jobb állapotban van, mint a piac nagyon nagy része, de a megane-nál nekem jobban bejön. De igen, több utassal, főleg emelkedőn már kevés tud lenni. Mondjuk mi is azzal jártunk külföldön, meg nyaralni, meg mindenfelé (én akkor még gyerekként / utasként), nyilván együtt lehet élni ezzel. De bennem is felmerült az igény, hogy következő autónak olyat, aminek azért több ereje van (nem kell sok, de azért ne kelljen már minden előzésnél meg emelkedőn számolgatni meg ügyeskedni).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68609 üzenetére
Nem kell akkora, nekem egy 130 lovas dízel bőven elég lenne. És akkor nincs az, hogy a kenyeresautó mögött gondolkozom vagy a 3 egymás valagában 60-nal vonatozó bámészkodó nyaralós mögött haladva várom, hogy megelőzhessem őket. Közben meg hazaérek, jobb esetben lekanyarodnak vagy én. Nem akarok én száguldozni, csak a 21. század ritmusához mérten megelőzni az akadályt, meg kigyorsulni egy kereszteződés, kanyar után főleg ha az emelkedős.
A 95 lóerő nagyon szépen hangzik papíron, de ez a motor összességében a 60 lovas F Astra, 3-as Golf szintjén van.Twingoba való, nem egy Megane kombiba. Már a Clioba is kevés.
Mindegy, az ember akkor tanul és lesz bölcs igazán, ha megtapasztalja. Következő autónál nem lesz többet ilyen, mert biztos, hogy dízelt fogok venni, magasról leszarom mi lesz vele a rövid távokkal, meg hogy kinek hogy csipog a szája a mai generált dízelutálat miatt. De még akár az is előfordulhat, hogy ebben az évben eladom a Meganet és lecserélem egy ugyanilyen automata dízelre, még ha ütöttkopott akkor is.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Morales72 #68609 üzenetére
Nekem van olyan szerencsém, hogy időnként sikerül beülnöm nagyobb vasakba is meló miatt, mondjuk olyan ~500 ló környékéig. Azokhoz képest minden átlag autó gyenge és erőtlen, viszont szerintem azok már annyira erősek, hogy hétköznapokra vállalhatatlanok, főleg idehaza. Plusz ha azt az ember picit ki akarja autózni, egy picit hallani akarja a hangját, akkor pikk-pakk össze lehet szedni vele jobb eseten egy 300-as csekket, rosszabb esetben pedig egy 6-12 hónapos eltiltást.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68479 üzenetére
Én az év eleje óta keresek, és június 23-án vettem meg a Scenicet. Javaslom te is bővítsed a szóba jöhető típusok körét.
[ Szerkesztve ]
"Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #68445 üzenetére
Scenic volt és igen.
Szakadt vokt az fhp jeladó kábele.
Ezért ki lett vezetékelve.
De a kolléga mire eljutott a motorvezérlőig a két kábellel, sikerült felcserélnie. Így ellenállás volt rajta, csak éppen a jel teljesen megborult.
Lehet apróságokkal sokat szívni.
Mindegy megdicsértem jó lett, elégedett a tulaj.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68440 üzenetére
Mindenképp nézd meg mert attól, hogy a tárcsa beadta magát még maga az autó lehet jó és kár lenne ha más vinné el. Persze azt is szem előtt tartva, hogy amennyit kérnek érte azért az árért nagyon jó állapotúnak kéne lennie, a következő pár évben néhány tízezren kívül nem szabadna többet rákölteni, mert egy közel 600 ezres Megane az bizony a nagyon jó állapotúak közé tartozik árfekvésben.
-
Morales72
csendes tag
válasz Morales72 #68433 üzenetére
Nagy meglepetésemre hívtak, hogy az autón cserélték a főtengely szíjtárcsát és az ékszíjat, és el tudják vinni az állapotfelmérésre. Úgyhogy holnap újra nekifutok. Azt külön fogom kérni, hogy nézzék meg, valóban cserélték-e és nem csak csavarozták a tárcsát.
Holnap talán okosabb leszek az állapotfelmérés után.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz Morales72 #68349 üzenetére
A Megane nem jutott el a szervizbe állapotfelmérésre.
Volt időpont, mindenkivel egyeztettem stb. Ma reggel hív a kereskedő, hogy vitték volna az autót az állapotfelmérésre, de nem tudták, mert igazam lett (Fehér Farkasnak lett igaza), a féltengely szíjtárcsa megadta magát. Az autót megmutatta szerelőnek, aki azt mondta neki, hogy az autó marad. Majd hívnak, ha megjavították.
Ennyit mondott, aztán mindenki azt gondol, amit akar. Ha akarom, elhiszem, ha nem akarom, nem hiszem el. Amúgy nehezen tudom elhinni. Nagyon nehezen. Olyan nehezen, hogy nem hiszem el. Korábban ezeket a dolgokat elhittem volna, de ma már nem.
Nézelődök tovább
Nem tud valaki egy jó eladó Megane I ph2 1.6 16V-t? Működő klímával. Ami nem visít.
"I'm too old for this sh.t..."
-
MaXX81
tag
válasz Morales72 #68373 üzenetére
Beletrafáltál ez a szaki tényleg ilyen és igazából megteheti mert más szerelő 20-25 km körzetben nem nagyon van.Én értelek téged de most el kell végezzek egy autószerelői tanfolyamot ahhoz hogy használjam a kocsit? Amúgy csak olvasgatni járok ide fel de néha látok olyan tippeket-trükköket hogy hihetetlen. Pl ez a betanítás is, hol van az leírva hogy mikor mit kell elfordítani megnyomni elengedni stb? Van használati útmutató könyvem de ott én ilyet nem találtam leírva
-
MaXX81
tag
válasz Morales72 #68364 üzenetére
Elképzelhető hogy igazad van. Megmondom őszíntén hogy már bánom hogy elkezdtem cserélgetni rajta a dolgokat bár a jó szándék vezérelt, hagyni kellett volna francba mert azóta csak szórakozik velem. Arról nem is beszélve hogy rohadt nehéz olyan szerelőt találni aki nem menekül el a rönó szó hallatán. Ha hiszed ha nem, volt hogy a kollégám segíteni akart pl szelephézag állításnál mivel egerbe ismer jó pár szerelőt és 7-8 embert hívott fel és egyik se vállalta el utána meg még én kerestem 3 szerelőt és a 4. vállalta be. Szóval a pofámról már leégett a bőr szinte. Amúgy visszavittem ahhoz a szerelőhöz aki a szelepeket állította ő azt mondta hogy nem azért szarakodik az alapjárat, na? Álljak le vele vitatkozni hogy de igen, mert nekem a itt fórumon azt mondták?... Szóval patthelyzetben vagyok.
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #68364 üzenetére
Teljesen jól gondolod.
Mivel bemelegedve a hézag eltér ezért a befecskendezett üzemanyag a kipfogóba is bejut, ami ott durrogást produkálva elég.
Ha rendesen be lenne állítva hideg motornál 0,10 szívó 0,25 kipu oldal akkor nem csinálná ezt.Az emlékeid teljesen jók, ennél a típusnál, el szokott nyúlni a menet és hiába állítja lelazul elállítódik.
Ilyenkor csak a csere segít, de a kezdetek kezdetén leírtam, hogy vagy csattogni fog, vagy ki kell cserélniRenault power
-
MaXX81
tag
válasz Morales72 #68359 üzenetére
1 hónapja lettek cserélve a gyertyák. Akkor és utána de előtte sem voltak alapjárati problémák. A gyertyákat is csak azért cseréltem mert ki tudja hány éve voltak már benne. Leírom még egyszer, szelephézag állítás után kezdett az alapjárat így szórakozni utána lett cserélve az alapj.motor és a fojtószelep is ki lett tisztíva, átnéztem az összes gumicsövet ami létezik nem láttam repedést szakadást stb. Hivatalos autószerelő állította a szelepet tehát nem hobbista vagy 1000mester. Mondjuk azt furcsálom hogy neki sem tünt fel hogy nem 100% os az alapjárat mert indításkor szépen beáll 750-re meg egyenletesen jár de nem simán vagy hogy fogalmazzam, van mikor mozgatja a kasztnit is nem durván de érezhetően imbolyog.
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Az óvatosságra intés arra vonatkozik, hogy egy frissen megvett ismeretlen autóval húzós elindulni nagyobb távra egyből, mert ki tudja mi baja lehet amit eltitkoltak vagy nem is tudtak róla, náluk nem jött még elő. Ha előtte pár hónapig még használod és kiteszteled akkor már nagy baj nem érhet. Természetesen röhögve kibír Föld körüli utazást is.
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Be fogsz ülni egy autóba amiről semmit bem tudsz.
A kocsi maga, ha rendben van röhögve kivisz a világból.
Mi már 2 szer megjártuk omist oda vissza a meganeal hiba nélkül.
Bécset, Varsót, Pozsonyt, Prágát. Egyszóval én nem félek elindulni vele sehova.
De tudom, hogy mikor mi a baja és javítom.
Illetve most már nem mert eladom de őszintén el is mondom mi a baja!
Majd a jelentkezőnek.
Júliusban indul a beszerzése az újnak, ha megvan utána indul ennek az eladása.Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Morales72 #68288 üzenetére
Olcsó autón szinte lehetetlen keresni. Senki nem akar költeni rá, ha baja lenne, eladja. Kereskedő meg olyat igyekszik kínálni, amit keresnek - csak ugye nem nagyon van ilyen a piacon, illetve nem annyiért. Ahol volt rálátásom, 1.4 alatt nem nagyon volt semmi - de igazából 2-nél kezdődött a kínálat, és az sem áhított szívó benzinesek hada, hanem dízelek (bár nem vészes, jellemzően 200e körüli futással).
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Én pl. innen béreltem (itthonra), itt nincs kaució + lehet kérni kisebb casco önrésszel, persze ettől még kockázat, de hát az autózás veszélyes üzem Inkább csak arra írtam, hogy ha betudja az ember utazás költségnek, akkor kevésbé fáj, s utána nyugodtabban lehet keresgélni. [link]
Amit én vettem Megane-t, azzal ismerősöm kiment németekhez, illetve most júniusba hozta haza eladásra (mert kint nem használta), és az elmúlt hetekben én is beletettem már 1000 km-t, így hát alapvetően bírnia kell, de ez nagyon egyedfüggő.
Alapvetően amúgy én is ilyen 1.5-2M Ft között nézegettem, FocusII, Ceed volt kiszemelt (ráadásul kombi / 5 ajtós), de egyszerűbb volt ismerősét megvenni, még ha teljesen más is, mint amit eredetileg kerestem. Ez igazából annyit jelent, hogy nem merültem el a használtautó-piacban, nem tudom milyen a helyzet, de valahogy inkább bíztam ismerős 16 éves autójában, mintsem belevessem magam a keresgélésbe...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Most lehet kitiltanak innét, de Multipla nem jöhet szóba?
Nálam mondjuk kizáró ok volt ha nem előttem, hanem középen van a műszerfal, illetve ha nem műszerek vannak, hanem digitális kijelző. mod: ja és a váltókar se a műszerfalon legyen.
[ Szerkesztve ]
"Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Külföldi bérlés jobb autóparkkal rendelkező kölcsönzőknél egy okból kifolyólag drágább, mert több a futása az autónak. Nyilván nem olcsó, de a bérléshez jár mondjuk az assisstance szolgáltatás, ami jól tud jönni.
Én nemrég eladtam a Priusomat, a vevő 2 napra rá ment Horvátországba. Egy új hibája lett, ebben a nagy melegben valamiért nem akar elindulni egyből az autó - kiveszi üresbe -, kb. 30 sec alatt visszahűl és utána minden oké. Valószínűleg a féklámpa kapcsoló döglődik ilyen melegben, napon hagyva az autót (bőrös volt, én sose tettem napra, főleg nem nappal szembe). Szóval mindig lehet valami új, pedig ~2 éve volt nálam hibamentesen.
HAHU szerintem évek óta botrányos, volt olyan ismerős, akinek hónapokig szórtam ki a lehetséges jelöltjeit, mert egyszerűen nekem pl: idegesítő, ha azt állítják az autóról, hogy sérülésmentes és látom az autón, hogy nem stimmelnek az elemek. Ilyenkor meg jön a találgatás, hogy összevarrták az autót kettőből vagy anya leparkolta az oldalát. Nem mindegy, csak aki eleve hazudik, azzal szerintem később sem lesz egyszerű, mert már oda a bizalom. És nem azzal van a baj, hogy 1-2 elem fényezve volt, bár az emberek 99%-a sérülésmentes autót akar venni, 20 éves darab esetén is, abba meg nem gondol bele, hogy naponta hány balesetet lát.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68279 üzenetére
Na jó, de lehet opció autóbérlés is, nem? Nem tudom mennyivel több, ha külföldre viszed, belföldön lehet bérelni értelmeset 8k/nap körül. Akár a mostani alkalomra, akár úgy általában nyaraláshoz.
Gabady, Fehér Farkas, eTrade: köszi a részletes infókat, görbéket! Így érthetőbb a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68269 üzenetére
Nálam ~3 hete van egy 1.4-es 16V Megane 2003-ból, már kezdem egész megszokni / megkedvelni, együtt lehet élni a motorral városban és pályán is. Persze ehhez tartozik az is, hogy jellemzően ketten utazunk; családdal / csomaggal azért biztos neccesebb.
Ami érdekes, hogy eddig a családi Focus 1-et vezettem, az kb. ugyanilyen nehéz, de 95 helyett csak 75 lóerő (szintén 1.4), mégsem érzem gyengébbnek, sőt talán kicsit dinamikusabb is a Focus (megindulni egy fokkal jobb vele). De mondjuk 16 éves kocsiknál a gyári számok sokat szerintem már nem számítanak / kétlem, hogy hoznák ezeket az értékeket. Illetve egy dolog a max lóerő, de nem ismerem a nyomatékgörbét, ami talán érdekesebb a mindennapokban.
Na de a lényeg, hogy nem gondolom használhatatlannak egyáltalán, így ha kifogsz egy jó állapotút, pusztán a motor miatt ne mondj le róla. Persze ha van nagyobb, az jobb.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #68269 üzenetére
Én többet szereltem eddig a versonkat mint a kis öreget.
Pedig az 7 évvel fiatalabb, ennyit a jappánról.
Most is motortartó bakokat vadászok hozzá, meg hőgombát. Szóval a jappán sem csoda, de jól szerelhető átgondolt konstrukció azt elismerem.
Megane nál van egy két hülyeség, de én imádom.Renault power
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Morales72 #68269 üzenetére
Ez jó, újat.... Nem is értem miért nem vesz mindenki újat. Egyébként új autók is elromlanak, állt már 6 honapos Ranger Wildtrack autónk 4 hónapot szervizben. Van ilyen is.
Japánok elektronikában nagyon jók, jellemzően öregebb darabokkal sincs semmi gond, viszont jobban hajlamosak a rohadásra, mint az európai társaik, főleg a Mazdák. Franciákat inkább pár rosszabb darab miatt utálja a nép. Az is igaz, hogy új autóknál is bár mondhatnám, hogy már problémamentes a francia, de sajnos nem az.
Ha már francia, azt esetleg tudja valaki, hogy C4 1.4 motorral szabad venni? 2005, olaszból jött, rozsda 0, motorháztető lakkozása adta meg magát, kívülről kb. ennyi. De ez a kor nekem kimaradt, nepítélet annyira nem biztató.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68269 üzenetére
ezzel az autóval igazságtalanul bánt el az autós társadalom
Van ilyen egy pár, én pont ezeket kerestem. Xsara kombi, 306, 307 break, Marea.
És mire az Astrán végére érsz a szerelésnem szétrohad a kasztni.
"Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
CactuS
Arcképgyáros
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68258 üzenetére
Jó a Megane, nekem a biztonságossága tetszett legjobban, a mérnökök tényleg úgy alkották meg mintha a saját családjukat akarnák belerakni. A valagam bele nem rakom többet ennél butább autóba főleg a mai forgalomsűrűség és idióták rohanása mellett, ez nálam már alap lett.
Bajom tényleg csak a motorjával van, szóval azt a nyomatékhiányt szokni kell. De ez már a magyar piac hibája nem az autóé, hogy itthon mindenki a motoron spórol, mert árérzékeny. Nálam ugyanez volt két éve, 1.6-os csak jóval drágábban volt, vagy ugyanannyiért jó szar állapotban. 1.8-as meg volt három darab kombiban összesen, mindegyik lelakva és nem olcsón. Pedig nekem az kellett volna nagyon. Én nem szeretem ezt, hogy négyezerről kell megindulnom az autóval akkor is csak úgy ahogy megy. Előtte nagy motoros kocsikkal mentem én ahhoz vagyok szokva, hogy kétezernél odalépek és kimegy alólam.
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68249 üzenetére
Szerintem vidd ahova akarod aztán jól van. Annyi félelem lehet (jogosan) a kereskedőben, hogy egy tényleg alapos szerviz minden szirszart felír, s az egyszeri vásárló emiatt könnyen elrettenhet. Míg ha mondjuk valaki tájékozottabb, az nem kap szívrohamot attól, hogy vissza lett tekerve 50k km-t, vagy 100 mikronnal vastagabb a festék egy elemen, vagy kerékcsapágyat kell cserélni... szerintem ha látja, hogy helyén kezeled a dolgot, nem lesz gond.
Szélvédőmosó téma: vettem is a Bárdiban 5L -30°C Prelixet (bár nem tudom miért Prevent néven fut...?), meglepő de olcsóbb volt mint máshol : \ Mondjuk én ennek csak örülök. Azt mondjuk nem láttam sem a leírásban, sem a tartályon, hogy mennyi fér bele / hol áll a szint, mindenesetre töltöttem bele.
Klíma: megvan az eredmény Állítólag a ~20p-es nyomáspróba alatt nem eresztett, így ki lett tisztítva, fel lett töltve, cseréltek pollenszűrőt, mindez 22+2.5k volt, s valóban jó hideget fúj (rendesen bezárva még nem tudtam lehűteni az utasteret, mert azért van egy vegyszerszag még mindig), mindenesetre ennek örülök, igyekszem pár hetente mindig megjáratni, kíváncsi vagyok egy év múlva mi lesz a helyzet.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Besen BS20 Smart 11-22kW elektromos autó töltők GARANCIÁVAL, számlával, készleten
- Bontatan fóliás, garanciás LaMetric Time okos asztali óra
- Egyedi! Mercedes CLA 220 CDI d AMG Sport 7G-DCT.
- Gorenje MO20A3B Mikrohullámú sütő
- Nespresso Vertuo Next Deluxe Sötét Króm színben eladó. + kiegészítők + kapszulák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest