- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- One mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Kikristályosodik a Razr 60
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
plömplöm
őstag
válasz
Kalacskepu #96464 üzenetére
sztem a 8-as alkatrész az
-
plömplöm
őstag
-
plömplöm
őstag
na persze a h4m-nek is vannak csodálatos megoldási... aki kitalálta, hogy ennyire szét kell bontani egy nyomorult gygyertyasor cseréhez, attól megkérdezném, hogy milyen szereken éli a mindennapjait...
-
plömplöm
őstag
a hüjének is megéri
(a h4m-emben 170ezer km van. 150ezernél kért és kapott egy új üzemanyag-szivattyút és ennyi)
-
plömplöm
őstag
válasz
rob210 #95147 üzenetére
félek tőle, hogy ennél picit bonyolultabb, mert ha egy mondjuk ilyen egybenfűtést én kettérombolok középen, akkor sztem lesz két fél ülésnemfűtésem
van üléshuzatom, ami alá a "beszerelés" nem gond, de amíg nincs termék...
jaés technikai érdekesség: az egyes fokozat nem a kettes fokozat fele teljesítményű, egy gyári is lehet ilyen
-
plömplöm
őstag
apropó: tud-e valaki olyan beszerezhető ülésfűtésről, ahol nincs egyben az ülőlap és a háttámla rész? azaz, pontosabban fogalmazva tud-e valaki beszerezhető félülésfűtésről?
-
plömplöm
őstag
válasz
norbert1998 #94979 üzenetére
és a tájékozódásnak legyen az is része, hogy pld az egyik nyertes osram Super Bright Premium is "offroad", közúti forgalomban nem használható, hiába klasszikus halogén izzó
, és hogy a nyertes fényerejének a 80W-os fogyasztása is az oka, ami ugye kb a másfélszerese a normálnak, és a bajuszkapcsolók így is hullanak, mint a legyek. az 500 óra üzemidő már csak hab a tortán
-
plömplöm
őstag
válasz
gergo5991 #94918 üzenetére
az osram felfoghatatlan mennyiségű pénz költött el arra, hogy néhány modelljét néhány konkrét modellbe típusengedélyeztesse. nem akármelyiket és nem akármelyikbe. van h1, h4 és h7 is, sőt, w5w is. nem arról van szó, hogy az összes osram h(valami) lett legális az összes autóba, amibe fizikailag belemegy.
Németország után hozzánk is megérkezhet a legális LED fényszóró lámpa
itt egy aktuális lista azokról a konkrét típusokról évjáratok szerint, amik legálisak
látszik, hogy olyan típusokra nem költöttek, ami nem slágertermék, pld lodgy, bezzeg pld a sandero 2008-2012 rajta van a listánelméletileg ez az országok alapján engedélyezett lista
persze magyarország nincs rajta, csak kb egész európa, de hát ugye pld a kopasztól is tudjuk, hogy itt nálunk hogyan mennek a dolgok, simán lehet, hogy a mi döntéshozónk túl sokat akart a döntéséért a saját zsebébe kapni. mindenesetre gyanús.
ha abban az országban, ahol az autót vizsgáztatod, a konkrét autóba a konkrét lámpás rajta van ezen a listán, akkor az legális, pont. ugyanakkor teljesen jogos az a felvetés is, hogy tessék szíves lenni a csere után nagyon pontosan beállíttatni a lámpákat
a linkjeimen vannak beszerelési útmutatók
-
plömplöm
őstag
válasz
vzsryl #94858 üzenetére
lodgy egyhat szívóbenzin az emelt alapjáratán simán megy felfelé a tipikus mélygarázsok emelkedőin
. de hát persze, ez egy bigblock
egy ilyen egyliteres háromhengeres motorkához képest, amiben alapjárat közelében nem fúj a turbó, sőt, még útban is van, egy ilyen fűnyírómotort kicsit forgatni kell, hogy meglegyen az elinduláshoz szükséges nyomaték.
-
plömplöm
őstag
az "eco" alatt nem a légkondi eco módját értettem, ha van neki egyáltalán ilyen, hanem az autó komplett eco módját, már ha van neki egyáltalán ilyen
a lodgy-nak ilyenje van, eco-ban visszavesz sokmindenből, pld a gázpedál kickdown előtti maximuma a teljesnek a 80%-a, a gázreakció is sokkal lágyabb; és állítólag pld a légkondiból is visszavesz.de egy következő ötlet: hány °C van a vezérlő szerint? laguna1-gyel jártam úgy, hogy el volt tömődve az utastér érzékelő levegőútja, nyáron beszálltam a tűzforró autóba és már deresedett a fülem, úgy hűtött, nem hagyta abba, mert a műszerfal belsejében még állt a meleg. ugyanez télen fordítva, ontotta a meleget, mert a műszerfal belsejében még állt a hideg.
-
plömplöm
őstag
válasz
-Maci- #94814 üzenetére
Az ECO-G 140-et, vagyis az LPG-s meghajtást bővítették egy 48 voltos lágyhibrid rendszerrel, amivel a Dacia szerint ez a legtakarékosabb verzió és a legnagyobb hatótávval rendelkező is egyben: 1450 km, 99 liter üzemanyagból (50 liter benzin 49 liter LPG). A benne levő motor viszont továbbra is egy háromhengeres 1,2-es.
-
plömplöm
őstag
"The older ‘Type D’ coolant (yellow) will stop being supplied. This will be replaced with new RX ‘Type E’ Alliance coolant (blue)
RX Type E is fully interchangeable with ‘Type D’ (Old)
Two engine types, B4A and B4D, are not interchangeable with RX ‘Type E’ as use of RX ‘Type E’ harms the water pump.
These engines require RX ‘Type D’ (New version-Yellow) which is only for these engines." -
plömplöm
őstag
kérdés: adott két autó, a motorkódoknak ugyanaz az eleje: H4M, emögött ugyanaz a D betű, aztán ugyanaz a 738, emögött ugyanaz a R; az ezutáni 6db számjegy más, hiszen ez már a konkrét legyártott motor száma. hivatalosan az egyik 75kW, a másik 84kW. sima marketing?
-
plömplöm
őstag
-
plömplöm
őstag
válasz
Sirus86 #91491 üzenetére
várom, mint a messiást, de itthon nem elérhető még. szerintem a h4m van benne.
szerk: és ha már írogatok: 2019 lodgy 1.6, nemrég voltam a 140e km-es szervizen, külön kértem, hogy a fékekre / futóműre nagyon nézzenek rá, nos, a gyári fékek + bontatlan futómű nem igényel semmiféle hozzányúlást, majd 160ezernél megint megnézzük
-
plömplöm
őstag
-
plömplöm
őstag
üdv,
adott egy 2005-ös thalia, amiben a pirotechnikai övfeszítők elmúltak, szakadássá váltak. A hibajelzést eltűntettem, de mégis, vennék, ha találnék, de nem találok. Béna vagyok-e, van-e valakinek beszerzési ötlete? Bontóban gondolom lenne, de egy másik soksok évesre nem adnék pénzt...
köszi
-
plömplöm
őstag
válasz
AMD Power #2922 üzenetére
"a Grand 2770 milliméteres tengelytávja"
logan mcv: 2905 mm..."döbbenetes, 702 liternyi teret kínál. Hétülésesként 208 literünk marad, de ha éppen rendhagyó házőrzőt akarnánk szállítani, akkor megnyugodhatunk: kiszedett középső üléssorral 2063 literből gazdálkodunk, simán befér a kafferbivaly."
logan mcv: 700 liter; 198 liter; 2350 liter... (és ezek a literek egy teljesértékű pótkerékkel értendőek, nem úgy mint a grand-é, amihez mankókereket adnak...)és ennyi pénzért, amennyibe egy ilyen grand kerül, veszek két mcv-t
mennyire kell sznobnak lenni, hogy valaki ezt vegye ~3milla helyett ~4.5milláért?!? -
plömplöm
őstag
tavasszal adtam el egy '96-os kétliteres lagunát, 6 év (120ezer km) használat után.
"mennyit fogyaszthat": nagyonnagyon használat függő. városban (bp) nehéz 10 alá vinni, országúton 7, autópályán 8. városban volt 13 is, egyszer télen.
"Mennyit tudnak menni": az enyémben 240ezer km körül volt és nem volt semmi baja. végre tudta az óra szerinti 200-at, picivel többet is. hozzáteszem hogy nem való oda, illik figyelembe venni a korát!
"gyorsulása hány sec körül van": fogalmam sincs. kapkodta a lábát, ez biztos"azt nézzed, hogy hol rohad", így igaz. ahol rohad, ott ütve volt, legalábbis az enyémből kiindulva, ott kezdett (csak kezdett!) puklisodni, ahol odaütöttem ideoda
"legyen benne légzsák, ami még működőképes, az övfeszítők jók-e, legyen mindig bekötve és néptelen utakon közlekedjen": az enyémben benne volt az akkori maximum felszereltség kettő darabja, plusz az övfeszítők is persze, és az öntesztek lefutottak mindig hiba nélkül, kivéve ha: az ülések alatt tud kontakthibás lenni az övfeszítők csatlakozója, ilyenkor a légzsáklámpa égve marad de a service elalszik, és nem is mond be hibát. kétszer fordult elő az első évben, a második alkalommal meghekkeltem a kh-t stabilabbra. a "néptelen utak"at nem tudom értelmezni, semmi szégyellnivalója nincs az autónak technikailag. (lehet hogy valamiről lemaradtam?)"ha ennyire roszz, akk BMW lesz": gratulálok, ügyesvagy. (jesszám...
)
-
plömplöm
őstag
hát, köszi, akkor ez kihagyós, a fiesta 30literje miatt nem fogok vegyészkedni a kútnál. veszek bele egy flakon stp vagy akármi adalékot, belezutty, sztán kész.
"Menet közben meg úgy is összerázódik a cucc", eddig oké, csak ez az autó hetente egyszer ha megmoccan, ha ezalatt az egy hét állás alatt leköltözik a tank aljába a benzin, akkor lenne meglepetés
ezért kérdeztem hogy hogy is van ez, de ezexerint te sem vagy biztos benne? -
plömplöm
őstag
ezt sosem értettem, és gyáva voltam kipróbálni, hogy hogy van ez? tankol az ember gázolajat, visszarakja a pisztolyt és leveszi a benzinét és tankol tovább? nem kell közben fizetni, lezárni az "előző kört"? ha nem kell, akkor lehet keverni is, 10 liter gázolaj, egy liter benzin, 10 liter gázolaj ésígytovább hogy jobban keveredjen? apropó, a két cucc tök jól elkeveredik? ha áll így vegyesen tankolva, akkor nem rétegződnek fel-s-alá odabent? vagy olyankor használat előtt felrázandó?
-
plömplöm
őstag
tegnap kaptam ímélt egy emberkétől, hogy a tárhelyen a "Renault Szerviz CD by Lejszi" hiányos, és hogy nekem megvolt ez a dolog régebben, és tényleg, megtaláltam otthon a dolgot és a fantáziadús elnevezésű "Renault Szerviz CD by Lejszi; ez itt a maradék by plömplöm" mappában elhelyeztem a hiányzó részeket. fogyasszátok egészséggel
-
plömplöm
őstag
"az autót a rendőrség feljelentésére az NKH soron kívüli vizsgára hívja be. Persze ha oda már hagyományos izzóval megyünk, az autó megfelel majd, viszont a vizsgadíjat nem tudjuk elkerülni. Nyugat-Európában a rendőrség komolyan veszi a xenonkérdést, ellenőrzik, hogy az autóban van-e automata magasságállító és mosó, mert ha nincs, több tízezer forintos büntetés lehet a vége. Még egy lényeges érv a xenon ellen: mivel az utólagos xenon nem engedélyezett, frontális baleset esetén megvizsgálhatják, vajon játszott-e szerepet az ütközésben a nem szabályos izzó. Így akár a biztosítási fedezettől is el lehet búcsúzni."
-
plömplöm
őstag
-
plömplöm
őstag
előkerestem a laguna ('96, 2.0b 8V) maradékait, talán megérnek 1-2ezer forintot valakinek.
-jobbelső ködlámpa, eredeti valeo. (a baloldali üvege eltört, azt kidobtam és párban kicseréltem őket.)
-jobbelső fényszóró, eredeti valeo. (legalábbis asszem, az van benne hogy "made in germany" ami gyanús hogy nem valeo, lehet hogy bosch?)
-balelső fényszóró, eredeti valeo. (helyzet ugyanaz mint a jobbelsővel). ez egy törött darab, az üvegéből darabkák vannak csak meg. hátha érdekel valakit így is. mondjuk odaadom ajándékbe valamelyik fentebbi ép lámpáshoz.-olajozós levegőszűrő, jó koszos. használtam úgy 4 évig, aztán elfogyott az olajozóm hozzá és hagytam a fenébe, papíroztam onnantól. hátha szeretne valaki más is +10 marketinglóerőt
a lámpásokról csináltam fényképeket, ha valakit érdekel akkor privi.
-
plömplöm
őstag
válasz
AMD Power #743 üzenetére
nagyon csendes, az 1.8D fiestából átülve állandóan azt hiszem hogy leállt a motor amikor megállok pld egy lámpánál. ergonómiából egyes alá, de ezt tudtam, ilyenektől kerül annyiba, amennyibe. több "mackó" ismerősöm lepődött meg, hogy milyen kényelmesen férnek be mindenhová. bejáratós, úgyhogy 3000 felett még nem volt a motor, nemtom mire képes, de mondjuk ez annyira nem is érdekel. könyöklőt az előbb dobtam bele, kap még sárlapokat majd, ott vannak már a csomagtartóban, gyári szőnyegek kerültek bele. lett az autóval egy új gyerekülés is a nagyobbik lurkónak, a régiben már elég passzentos volt neki, azt is ki kell találni, nyekliknyaklik mindenfelé, mindene állítgatható. bajuszkapcsolók egy-az-egyben az eladott lagunámé, egy dolgot nem tud, a szakaszos ablaktörlés üteme nem állítható. kibutították belőle a pillanatnyifogyasztást, ezt nem mutatja, ennek a dolognak az okát egyelőre senki sem érti, hogy miért kellett, kit zavart, jaés a balelső el.ablak is megszűnt automata lenni (a többi három sose volt az), két hónappal ezelőttig még azok voltak, a mostanában átadott autók meg nem, felfoghatatlan...
(#746) Lejszi: dehogy céges, enyimé, két gyerekhez, gyakran nagymamához, és harmadik gyerekre felkészülésből. mert? honnan jött a cégessége?!?
-
plömplöm
őstag
hű, mechanikus km számláló, ilyet még csak papíron láttam
a jobb oldali légzsák nincs benne, jól látom hogy az kesztűtartó?
és neked is le van kopva a váltógombról a séma. én az enyémet 124ezer km-rel vettem annak idején, de már akkor sem volt rajta. a fészliften már nyomott a séma, és nem festett.
a kuplung- és a fékpedál nincs egy szintben?
kicsit mintha magasan lennének az ablaktörlők, nem? -
plömplöm
őstag
válasz
AMD Power #333 üzenetére
többet bír, mint amire megvettük. most nézem az ekszelemet, 2003 októberben vettük, ezalatt egyszer kellett önindítót reparáltatni (22ezer) és kapott egy akkumulátort (13ezer), ennyi. de mondom, összesen 11655km-t mentünk vele, a nagyautóba havonta került bele annyi mint ebbe évente, szóval ez nem egy tartós teszt
ha több ajtó lenne rajta, mint amennyi van, akkor nem is cserélném le, de nekünk már nem praktikus. -
plömplöm
őstag
válasz
AMD Power #321 üzenetére
egy '91-es 1.8D fehér fiesta birtokosa vagyok. emberünk mentségére szolgáljon, hogy ezeknek a gépeknek a futottkm számlálója 5számjegyű*, szóval százezrenként újautód van
. néhány éve hirdettem az autót, beleírtam a hirdetésbe hogy 46ezer km (vagy valami ilyesmi), aztán nem győztem mindenkinek elmagyarázni hogy az autó négy éve volt meg, ebből a 46ezerből 4ezret tudok biztosan (tartalék autó volt), és fogalmam sincs hogy milyen számjegy hiányzik az elejéről, pláne hogy '93-ban jött be csak az országba. aztán inkább nem adtam el, és milyen jól döntöttem, mert most eléggé nagyon jó hogy van egy autóm mire megjön a megrendeltem...
*: pontosabban 6számjegyű, van benne 100méteres sárgaszámos pörgettyű leghátul
-
plömplöm
őstag
ami xenon-hoz kötelező legutolsó információim szerint, pont ugyanúgy mint az automata lámpásmagasságosállítós. meglepne ha egy klióban benne lenne
de hagyjuk, mert a xenon olyan trendi manapság
szerk: mielőtt belémkötne valaki: tudom hogy milyen jó egy xenonnal látni az utat magamelőtt, de azt is tudjuk mindannyian hogy az milyen jó amikor semmitsem látsz magadelőtt a szembejövő gagyixenon miatt
-
plömplöm
őstag
nem tudok elképzelni olyan gazdasági helyzetet, hogy tizenmilliókat költsek egy egyszerű használati tárgyra, amin 100% hogy bukok, és nem is kicsit. najó, száztizenmilliós lottónyeremény esetén esetleg igen, de ennek viszont semmi köze a "gazdasági helyzet"-hez
nem véletlenül mondtam egyébként hogy "mégegy", nekünk sikerült úgy kiköltöznünk a belvárosból a kertes vonzáskörzetbe hogy nem kellett megválnunk attól a kecótól, és bár néha macerás a dolog de azért mégiscsak hozogatja havonta a pénzecskét. pedig az árából pont kijönne egy laguna apának, egy tália anyának és a lentemlített mcv amikor családilag mocorgunk, és aztán ezeken többet lehetne bukni mint a kecón nyerni, és aztán az egészet rá lehetne fogni a gazdasági helyzetre
de ez már off volt a négyzeten, szorri, éljenek a rönók és a leányvállalat-termékek -
plömplöm
őstag
nemtom minek a motorja, de nem is nagyon foglalkoztat. "F" motor jó lett volna, de az ezekben nincs. lagunából ülök át, abban megszoktam a 66literes tankot, bár ez meg kevesebbet fog inni szóval végülis nagyjából ugyanolyan gyakran kell majd itatnom. "Lauréate" felszereltség, plusz kértem még hátsó villanyablakot, légkondit, metálfényt, felsőpolcot, csomagtértakarórolót, biztonsági csomagot. most az 5 év garancia ajándék. a legvége kereken 3ésfél milla lett.
amúgy itt az info ezügyben.espace meg nagyon szép dolog, de ennyi pénzért én inkább vennék mégegy egy lakást, az tuti. na jó, ha ezt már megtettem volna mondjuk 5ször, akkor jöhetne egy espace.
-
plömplöm
őstag
ha nem is száztizenegynéhány, de 104 azért van, 5750-nél, szóval nincs széjjelhegyezve, és 148Nm 3750-nél. vannak furcsaságai, pld az 50literes üzemanyagtartályt keveslem, de ez van, ennyi pénzért ne akarjom sokat az ember
románok éppen nem szerelnek autót, ha jól értesültem akkor sztrájk van
-
plömplöm
őstag
ma rendeltem meg:
-
plömplöm
őstag
került fel motyó régi lagunákhoz
-
plömplöm
őstag
hátha érdekel valakit ő...
-
plömplöm
őstag
én is ilyesmikhez keresem, pld gyakran nincs hátsóablakfűtés miközben a tükörfűtés megvan, szóval a hátramenő mazzagban van valahol egy bibi, valszeg valamelyik juroszkartban van kh; most épp alapjáratot tanítok neki és biztosan van ennek valami nem 4 napig tartó eljárása.
ezt a könyv-infót meg én köszi, lehet hogy rendelek én is egyet, nem egy nagy befektetés...
-
plömplöm
őstag
régilagunához nincsen senkinek semmije?
-
plömplöm
őstag
hát nemtom, ha megengedhetném magamnak akkor simán vennék egy új kombi lagunát. amúgy ha törődnék a közhiedelmekkel, akkor szinte egy autóm sem lett volna még
igen ez még az "eredeti" laguna, de legalább nem a gyártási időszak elejéről ugye, '94-től gyártották asszem. ha nem nőnénk ki, akkor maradhatna is még, de kevés lesz benne az ülésnat: igen, 114 vagy 115, nemtom, de nem is ez a lényeg, hanem hogy nem a mai szokásos ezerszelepes magasfordulatszámra hegyezett motor, simán és kényelmesen elindul másodikban aztán 40-50 között egy ötödik és aztán az jó kétszázig
-
plömplöm
őstag
hmm, gondoltam ideröffenek, mint egy kilencvenhatos kétliteres nyolcszelepes benzines rxe laguna tulajdonosa
éljenek a rönók
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FEJhallgatók
- Könyvajánló
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Béta iOS-t használók topikja
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Cyberpunk 2077
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
- Új FULL HD webkamera + Számla
- 120 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 4790K / 16GB DDR3 / RX 5700XT 8GB / 512GB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest