- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
válasz
AssAssynn #210729 üzenetére
Hibrid felirat a két első sárvédőn, más hátsó lámpa, jobb anyagok az utastérben, a motorháztetőn a díszcsík ezüst, cd-s fejegység, nem megálló km óra. Ezek az fl ismérvei. Volt, szerettem, de ezek már nem érnek ennyit, az akku javítás is lassan problémás lesz, egyszóval benne vannak a korban.
-
tboldi
nagyúr
válasz
AssAssynn #210728 üzenetére
Valamelyik nap én is belebotlottam egy 1.2-es, közel alap Jazz-be másfél milkáért ([link]), aztán elgondolkodtam, hogy az enyém mennyit érhetne most a piacon, ha meg akarnék válni tőle. Igazából nem tudom, volt már törve elöl-hátul, de szépen helyre lett hozva, szerintem mondhatjuk, hogy egyben van, és ugyan a linkeltnél 2 évvel idősebb, de 25k-rel kevesebbett futott. Meg sokkal jobban felszerelt az enyém, beleértve mindent, ami gyári, és azt is, amit én tettem hozzá, + big blockos is...
Mindegy, a lényeg, hogy korábban is túlárazottak voltak a Jazzek, most aztán meg pláne.
-
_drk
addikt
válasz
AssAssynn #210431 üzenetére
Ha nem találjátok meg a beázás forrását akkor veszett ügy. Nagyon nem is tudsz vele csinálni semmit, viszont a műszerfal és elektronika felé tegyél valami törölközőt mert a lefolyó víz bárhova bemegy. Lámpa kapcsolómba befolyt, jól ki is égett.
Nekem a vezető oldali hátsó ülés előtti taposó volt mindig vizes. Azt hittük ajtóról vagy felülről vagy valahonnan lesz vizes. Majd mikor elkezdett az alja nagyon rozsdásodni jobban meg lett bontva és kiderült, hogy amúgy alulról ázik fel. Víz elvezetés vagy egyszerűen az alulról felcsapódó víz ott megáll. -
hobizoli
nagyúr
válasz
AssAssynn #210431 üzenetére
ha cseres volt a szelvedo lehet ott is a problema, hogy nem sikerult a melo tul jol
vagy ha tetoablakos, akkor ott isvagy csak az esoviz elvezeto jarat van eldugulva es mas uton kerul be a viz
pl mk2 Punto-nal az ablaktorlok alatt van ket fuggoleges jarat, abba evek alatt sok-sok apro level meg kosz tud osszegyulni, ami blokkolja a viz lefolyasat
meg lehet venni szilikagep tasakokat 100-200gr-s meretben, az is sok vizet magaba tud szippantani
pl: [link] -
kisza25
félisten
-
kisza25
félisten
válasz
AssAssynn #210265 üzenetére
Én biztos, hogy 1,4- el venném, 86 lovas, az már elég jól mozgatja, nekem volt egy seat ibiza sport, meg egy ST ezzel az 1,4 es motorral, szerettem.
Volt 1,2 HTP motoros skoda fabia-m, utáltam, nagyon gyenge motor, többször kerültem vele veszélyes helyzetbe a gyengesége miatt -
kisza25
félisten
válasz
AssAssynn #210263 üzenetére
Ránéztem, a 70 lovas (69) az a HTP korábbi generációs 64 lovas volthttps://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/
-
WasabiTrsr
csendes tag
válasz
AssAssynn #210172 üzenetére
En egyetertek veled, Budapesten az atlagsebesseg 20-30 km / h alatt van ha nem hetvegen mesz be. Hungarian is mire elersz a kovetkezo lampahoz allnak az autok, mindenki feltart mindenkit, teljesen mindegy milyen gyorsulas van, vagy mennyivel tudsz menni. Kar, hogy magyar penzen az ilyen autok dragak.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
AssAssynn #210167 üzenetére
Budapesten majdnem mindenféle közlekedési eszközt használok, így robogózok is. Kevés az a 60 km/h is sok helyen. A kocsival meg egyszerűen nem vagyok hajlandó a belvárosban felszínen parkolni. Általában nincs hely, előre megnézem, hol van a közelben parkológarázs.
Szegedről költöztem fel, az utolsó 3 évben bérletet sem vettem, egy 10-es gyűjtő 2-3 hónapig elég volt, sokat sétáltam. A városban az autó csak cipekedéshez kellett (pl nagybevásárlás), vagy vidéki utakhoz. Nagy város, de be sem melegszik a motor, nemhogy a bódé télen.
Falun nőttem fel, kocsival csak az járt, aki lusta volt biciklizni, vagy napi teendői elszólították a faluból.szabonagyur: Tudtam, csak nem sejtettem.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
AssAssynn #210165 üzenetére
Még egy gondolat a linkelt mopedautóval kapcsolatban... Mopedautó, ha igaz, ugyanúgy mehet, mint egy moped, azaz segédmotoros kerékpár. Tervezett legnagyobb sebessége 45 km/h, ami a valóságban jó, ha 60 km/h. Ezzel Hungárián, hidakon, stb elvérzel. Beletaposnak az aszfaltba, vagy baktathatsz a külső sávban. Autópályára nem mehetsz fel.
Ott, ahol egy kicsi, elektromos autó spórolást jelent szaladgálós munkakörben, ez elvérzik. -
macilaci78
nagyúr
válasz
AssAssynn #210157 üzenetére
Amikor a TopGear-ben teszteltét a Twizzy-t, kijött a hátránya. Összehúzták a méretét, amennyire csak lehetséges, már-már a használhatóság rovására és ugyanúgy araszolt a forgalomban, mint bármelyik négykerekű. Gyorsabb nem vagy vele. Méreteiből fakadóan parkolni könnyebb vele, de ugyanúgy autóknak fenntartott helyen autóként. Ez pedig egy autószerűbb autóval is meg lehet csinálni, pl villanySmart, eUp. A parkolási, töltési kedvezményeket is egyre több helyen vonják meg.
-
tboldi
nagyúr
válasz
AssAssynn #210154 üzenetére
Renault Twizy?
Vagy ami még eszembe jutott: nagymamám járgánya.
Alapból 4-500k Ft-tól indulnak, ha orvos kiírja, akkor támogatással kb. 90k, de én 73k-ből megoldottam neki. Ez a szomszéd özvegyasszonynál állt 7-8 évig, és azt mondta, hogy ha életet tudok lehelni bele, 30-ért odaadja. Sikerült 2 régi autóaksival önerőből megmozdítani, úgyhogy megköttetett az üzlet, aztán kapott a vas 2 belevaló aksit 40-ért (tipp: egyes szünetmentes tápokban is ilyen fajta van, és úgy olcsóbb, gyógyászati segédeszközös boltban legalább 1,5x annyiba kerül), meg raktam bele egy másik kulcsos kapcsolót, mert az eredeti kulcsok elvesztek, illetve a tükröket egy-egy csőbilinccsel fogattam fel, végül jöhetett egy mosás, és kész is volt. -
rbalint88
addikt
válasz
AssAssynn #210092 üzenetére
Egy 3,5millas auto manapsag a 10+ millios atlag kompaktok vilagaban nem egy nagy flex.
Sztem nezzen szet mi tetszik neki, evjarat kriteriumot teljesen elengednem, elvegre ez abszolut nem racionalis vasarlas lesz, akkor meg mar nyomja fullba a kretent.Es ezt minden ironia nelkul mondom, vegyen akar kabriot, kupet, rangerovert. Youngtimerek kozott is erdemes szetnezni, ott meg akar erteknovekmeny is varhato.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
AssAssynn #210070 üzenetére
Alfa Romeo Brera/Spider?
Vagy ez a Giulietta, de még egy kicsit gyűjteni kell hozzá.Bár az olaszoknál az értéktartás kérdéses lehet, de talán a ritkább, vágyottabb kivitelek nem olyan rosszak ebből a szempontból. 🤔
-
macilaci78
nagyúr
válasz
AssAssynn #209881 üzenetére
Kb 20k km-t levezettem gyerekként, mire oktató mellé kerültem, mindezt kb 15 típussal. A legtöbb a padlóváltós, platós 2T Wartburg és a Lada Samara volt. A 2. nyáriszünetben a tsz hátsó részén a használaton kívüli istállók közt a betonúton azzal szórakoztunk, hogy állóból indulva gáz nélkül felkapcsoljunk 4.-be... Apánk elvárta, hogy kuplung-gáz kombóval tartsuk meg az autót a rámpán. Az oktató mellett kellett megtanulnom a kézifékes indulást.
22 évesen már mindegy volt, hogy Matiz, vagy hosszított Master dobozos. Automatát viszont pár éve vezettem először. Nem fogott el a birtoklási vágy. A Samarában 2x szakadt el a kuplungbowden, mindkétszer lábán ment haza, Stop táblát betartva, az udvarba betolattam, ahogy kell.
Olyan ez, mint a matek. Van, akinek a 4 alapművelet is gondot okoz, van, aki fejben is tud integrálni és hát van, aki lépten-nyomon elszámolja...De igen, igazad van. Vagy nagy autón tanuljon meg valaki közlekedni, parkolni, vagy minél közelebb a leendő saját autóhoz.
-
válasz
AssAssynn #209881 üzenetére
kinek hogy. Nekem d4d yarisszal lett jogsim 09-ben, szerettem, hogy kúszik, lehet gázadás nélkül indulni. Friss jogsival szívóbenzinesbe átülve (családi autó) úgy megutáltam az autózást, hogy kb 10 évig nem is mentem. Mikor első autót vettem, szempont volt, hogy kuplungpedál az ne legyen. Ma meg igazából nincs a családban egyetlen MT-s autó sem, így, semmilyen jelentősége nincs, hogy még hagyományos 3 pedálos vassal tanultam 09-ben
Annyi biztos, nekem a 3. pedál "hiánya" megteremtette a lehetőséget, hogy, merjek autózni.
nem érzem magam kevesebbnek azé', mert nem szeretem a MT-t, egyszerűen van millió tényező, amire így is figyelned kell, felesleges bonyolítani még jobban
-
imyourfriend
őstag
válasz
AssAssynn #209881 üzenetére
Golf4-esen tanultam vezetni, mivel előtte már volt minimális tapasztalatom elzárt területen tanultam meg vezetni, így első tanpályás vezetésnél rátettem a lábam a kuplungra és a gázpedálra.. majd jött az oktató, mondja vegyem le a gázpedálról a lábam első két órán csak kuplungot használunk. No az illető úgy megtanította az alapokat, bárcsak milyen tanár olyan lenne! Nem ám ilyen, olyan amolyan vezetést segítő rendszerek, kamerák stb.. az autóba.. legtöbbje azért, hogy legyen mi elromoljon és vidd a szervizbe.
Szép és jó a vezetéstámogatás, de egy hétköznapi max 4 méter hosszú szekeret azért illik manőverezni tolatókamera, parkolószenzor nélkül pl. bár ez csak egy saját vélemény.
-
válasz
AssAssynn #209867 üzenetére
az automobiledimension-nak van olyan funkciója, hogy ha nem összehasonlítasz csak egy autóra keresel, akkor alatta kihozza a korábbi verzióit ugyan annak a modellnek, és még lentebb a hasonló méretű autókat más márkától
példa A1
előbb-utóbb megtanulod, melyik autó melyik kategória -
válasz
AssAssynn #209855 üzenetére
szerintem nem igazán létezik ilyen tábla, főleg nem minden modellre/márkára
amúgy is, legyenek rajta régebbi modellek is, meg minden amit keresel... mennyi kép lenne az, 100? csak az Audinak van jelenleg 19 modellje, plusz a múltbéliek....
carsized.com a legjobb találatod -
szabonagyur
félisten
válasz
AssAssynn #209662 üzenetére
Nem kínszenvedés, de kint legalább próbálnak figyelni arra, hogy ne legyen az úton mindenféle rom autó csak azért mert az csak boltba járós. Pluszban az autó ára és a hozzá tartozó adók is tükrözik, hogy az autó amúgy nem létszükséglet, hogy mindenki mindenre autót vegyen.
#209663csubuka: megnézném amúgy az új lízingeket is, kolléganőm Swiftet lízinggel, pár évente cseréli az újra (elég sokszor vagyok Dániában, sőt majdnem ki is költöztem az éven én is, bár ami késik nem múlik....)
-
csubuka
addikt
válasz
AssAssynn #209658 üzenetére
Magánszemélynek ez nagyon csúnya bírságot hogyha van lakcímed/társadalom biztosításod és 90 napnál többet vagy már az országban. Ez mondjuk valahány M HUF-nak megfelelő bírság, ha nem fizeted be akkor elkobzás, árverezés és a maradékot megpróbálják behajtani rajtad. Persze lehet, hogy sosem állítanak meg, de fogadni mernék, hogy a külföldi rendszámosokat pont emiatt azért gyakrabban állítják meg.
Pár svéd rendszámú kocsit látni azért, nem csak turistákat, tekintve, hogy mondjuk időnként a lakásom előtt a nagy parkolóban is látok ilyet és itt éppen semmi látnivaló nincs (ugyanakkor valami rokonlátogatás lehet). De lehet, hogy ezek céges kocsik és mondjuk valami svéd cég alkalmazottja a forma és ide küldik valami munkára. Persze lehetne olyat is, hogy az ember a svédekhez költözik, ott van kocsija és ingázik, annak adóelőnyével, viszont egyéb hátrányaival. Az ilyen kocsis trükközés annyira nem adja itt maradjunk annyiban.
Olyat hallottam már, hogy kissé flexibilisen kezelték a kulcsos kocsikat egy dán cégnél, hogy reggel azzal bedöcöghettek a dolgozók, miután a munkájuk után hazamentek, de ez amúgy megint csak nem igazán a legalitás csúcsa, másrészt olyan méretű és hozzáállású cég kell, aki ilyet bevállal. Sajnos a párom nem ilyen helyen dolgozik majd. Céges kocsit fixen "bónuszként" egy dolgozónak adni megintcsak nem jó, mert úgy szétadóztatják, hogy jobban jár a cég, ha kifizeti a dolgozót sima emelt bérezésben.
Félreértés ne essék, csak én próbálok valami optimálisat találni. Ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne korrektebb autót venni, ne férne bele anyagilag valami "normálisabb", csak szimplán nem látnám értelmét. A helyiek sem nagyon erőltetik a korrektebb autók beszerzését, nincs hagyománya a nagy kocsiknak
Így az úton sem amiatt halsz meg mert egy X6-os szétszedte a Picantódat. Két Picantónál egyenlőség van.
Illetve persze túlárazottnak tűnnek ezek a helyi autóárak, ugyanakkor a magyar lélek küzd ezellen csak (nálam is) és ez valójában nem jelent anyagi megterhelést igazán, csak "fájdalmas" úgy fizetni ezért, hogy kicsit lehúzásnak látja az ember, de ez ilyen. Dánia a leg autóellenesebb hely az egész EU-ban kb, szóval jobb bringázni itt.
-
válasz
AssAssynn #209207 üzenetére
Sztem elegge belassult. Mas kerdes, hogy a vasarlas is. Fent volt a mazda6 80e km-el 5 evesen es kellett vagy 2 het mire elvittek. Pedig olcso volt a tipusahoz merten. Ahogy ut be az egyre nagyobb gebasz ugy fontoljak meg egyre jobban az emberek hogy kell e uj auto nekik.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
AssAssynn #209207 üzenetére
Én úgy vettem észre, hogy a nagyon fontos termékek ára még mindig brutálisan emelkedik, de a többi elkezdett stagnálni. Tehát az élelmiszerek és a fűtés/szigeteléssel kapcsolatos dolgok még mindig elképesztően drágulnak, de pl. az autók, burkolatok, faanyag stb. ára kezd megállni, vagy megállt pár hete/hónapja.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
AssAssynn #209134 üzenetére
A kedvencem, hogy a hirdetés leírásában nyilván mindegyik megvigyázottnak, meg apa kicsi kincsének van feltüntetve a kocsi.
A problémám, hogy még nincs emberem/szerelőm, aki ismeri/szereti a típust. (Gyermán Zsoltot szokták ajánlani, én annyit tudok róla, hogy Vályi Pistával együtt mentek az euroringen egy speedzone videóban
-
-
footy
addikt
válasz
AssAssynn #184495 üzenetére
Osszemixeltem 2 hszt.
1Mig nem lesz jo Jazz, de meg a Yaris is sokat futott/idos/puruttya lesz. Puntot esetleg Switftet neznek, kezi valtoval benzinesben. Mindketto jo konstrukcio, de azert legyen egy kis tartalek a szamlan, mert ezeknel is lehetnek kisebb varatlan kiadasok. (meg ha alaposan at is lett nezetve)
Erdemes a markaforumban utanakerdezni a tipushibaknak. -
footy
addikt
válasz
AssAssynn #184475 üzenetére
A Punto egy kategoriaval kisebb mint a fentiek, ha eleg az a meret, akkor felesleges nagyobbat venni, mert abbol fiatalabbat/kevesebbet futottat/jobban felszereltet kapsz.
Varosi szaladgalosnak egy CVT Jazz szerintem a bestbuy. Az ulesi sem rosszak 150km-et siman le lehet benne nyomni. -
rbalint88
addikt
válasz
AssAssynn #184449 üzenetére
Mivel az volt a kerdes, hogy mi eszik a legkevesebbet, arra valaszoltam
de ha csak napi ket rovidtav lenne, akkor osszessegeben alig fog futni az auto, igy inkabb a legegyszerubb, legmegbizhatobb konstrukciot vennem, mert elhanyagolhato lesz az uzemanyagkoltseg. Ertsd, ha 5000km-t mesz egy evben, akkor 4l fogyasztassal es 400Ft-os uzemanyaggal 80.000Ft az eves uzemanyagkoltseged, 8l fogyasztassal meg 160.000Ft, havi 6700Ft a kulonbozet, ami tervezheto es konnyen kigazdalkodhato osszeg, mig egy varatlan szerviz lehet, hogy elviszi az egesz eves uzemanyagmegtakaritast. Alapvetoen a szivobenzinesek egyszerubb es olcsobban karbantarghato szerkezetek ebben a kategoriaban.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
AssAssynn #184449 üzenetére
Fogyasztás volt az egyetlen kiemelt kritérium, ezek pedig azt tudják, hogy körülményekre való tekintet nélkül eléggé keveset esznek
Saxo/106/Micra eseténa rozsda a legnagyobb gond, maga a motor kamrás létére strapabíró (sima félmillió km), fűtésben talán jobb, de dombos vidéken hidegen hengerfej problémákhoz vezet a nagy terhelés. A franciáknál a hátsó híd kockázat még, a Micra hátul is tekercsrugós. Az SDI nem hengerfejesedik - közvetlen befecskendezés, szóval megbízhatóbb és magasabb a hatékonyság, picit kevesebbet eszik, viszont később fűt.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
AssAssynn #184449 üzenetére
ilyen rovid tavra hasznalva a dizel sosem melegszik be, meg 20 eves autonal siman lehet cink az adagolo, izzitas, csucsok
1.0 benzin is siman jo, annak szogegyszerubb tenyleg nincs
az ha veletlenul messzebb is kell menned az legalabb fut vmennyire 1-2km utan, meg a dizel telen kb sosem fog annyira felmelegedni, ha belulrol lefujja a szelvedot, ha lefagyott -
rbalint88
addikt
válasz
AssAssynn #184440 üzenetére
saxo/pug106 1.5d. nem megy, nem fogyaszt, nem romlik el. após napi 2x2km-re használja, nincs baja tőle. túlhajtani nem szabad, de nem is érdemes, mert akkor se megy. minden út egy spirituális utazás a türelem földjére. és igazából így is odaérsz mindenhova, legfeljebb 5 perccel több időbe telik.
de futárautónak ezekkel (kategóriailag) már csak a szívás van, arra inkább olyat vennék, amihez minden sarkon van alkatrész és szaki, mert kelleni fog, a futárüzem megöl mindent. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
AssAssynn #184445 üzenetére
Amelyik típusból volt hedonista motor, az nincs benne - szóval hiába eszik keveset az 1.4 HDI, ha volt 2 literes dízel is a kasztniban (Peugeot 206), csak a modellt különbözteti meg, a motorváltozatok szerint nincs válogatva, nem tökéletes lista.
Lupo SDI szívó dízel motorral egyszerűbb jószág.
-
rbalint88
addikt
válasz
AssAssynn #183776 üzenetére
Varosra mar csak a kenyelem miatt is automatat vennek, ehhez kapcsolodo bulletproof technika, ami birja a varosozast, prius2 neven lesz megtalalhato. Palyan is lehet menni vele, de nem te leszel a belso sav kiralya. 1,5M-tol indulnak, lehet erdemes lemenni 2M-ig is, hogy jo allapotu nem extaxit vegyel.
persze mukodik a “barmi, amin van ket ev muszaki” elv is, de egyreszt papirautoval nem szivesen mennek hosszabb utakat, masreszt ha belefer a koltsegvetesbe, megerheti a kenyelmi felarat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Dell 5050 i5 7500 8Gb RAM 128Gb SSD
- ÁRCSÖKKENTÉS ASUS HD6870 videókártya
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Alphine Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3024, 91% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest