- iPhone topik
- Lecsap az S26 Ultra az Exynos 2600-ra
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- Apple Watch
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Akciófigyelő: kedvezménnyel nyit az Earfun Air Pro 4+
Új hozzászólás Aktív témák
-
.-..-.
tag
válasz
Thunderzolee
#34499
üzenetére
Koszonom, akkor megnyugodtam.
A felesegemnek fel sem tunt, csak egyik alkalommal en toltam odebb, mert rossz helyre allitotta le egy domboldalon es a feket huzva eszrevettem. -
-
.-..-.
tag
válasz
Thunderzolee
#34497
üzenetére
Nem vagyok biztos benne, hogy latszodna a videon.
Erezni, hallani lehet a kotyogast (elore-hatra, jobbra-balra), de nem igazan latvanyos (szerencsere)Es nem az osszecsukhato resz csinalja. Kicsit olyan erzesem van, mintha a teleszkop csinalna, de nem biztos.
-
-
-
DigitXT
félisten
-
Aaron14
őstag
Sziasztok,
Segway F3 Pro-nál hol lehet beállítani, hogy bejövő híváskor mutassa a névjegyzékben elmentett nevet, ne csak a telefonszámot?
-
PociAti
őstag
válasz
csababarca
#34489
üzenetére
A szoftver frissítés önmagában nem zavarhatna be. Hacsak nem von meg valami jogosultságokat a Ninebot apptól. Illetve a régió váltások is be tudnak kavarni. Próbálkozz. Jobb ötletem nincs.
-
.-..-.
tag
Asszony Ninebot F3 rollerjanak kormany kotyogasa van.
Lehet ezt valahogy korrigalni? -
PociAti
őstag
válasz
csababarca
#34487
üzenetére
Ugyan az a telefon maradt, vagy esetleg telefont cseréltél idő közben?
Mert ha cseréltél, akkor helyesen viselkedik. Senki nem szeretné, hogy eltulajdonítás után bárki digitálisan is magáévá tegye a rollert. (Vagyis hogy mostantól az ő telefonjához legyen párosítva, hozzá kötve.)
-
csababarca
őstag
sziasztok.
Két hónapig mivel nem voltam az országban nem használtam a rollert (segway ninebut g2).
Most nem enged konnektelni.
Megnyitom az appot, látja a rollert, de nem csatlakozik.
Próbáltam a bluetouth-os és a barcode-s metódust is, de nem párosítja.Ez mitől lehet, mit lehet csinálni azon kívül, hogy elviszem rögtön szervízbe?
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#34484
üzenetére
Köszi
Bár, vadászok valami utódot, ami kicsit erősebb
De nem visz rá a lélek hogy 300at kiadjak egy ilyen eszközre, akkor inkább robogó -
Enigma1945
őstag
válasz
enginev3.0
#34483
üzenetére
Gratulálok sok ezer kilometert meg vele, termeszetesen balesetmentesen
-
enginev3.0
félisten
Na csak meglett, és a fotó is
Régen voltam már kint este kerülni egyet, kb 2-3 hete
és szomorúan tapasztaltam most, hogy eddig még 8 körül elindultunk és megálltunk fagyizni is, most meg már olyan sötét van, hogy igazából nincs is értelme kimenni -
Első körben leadtam a roller mágushoz, beüzemelik kipróbálom és meglátjuk.
-
clon
senior tag
válasz
kriszti@n
#34478
üzenetére
Ez nagyon egyszerű. Pont úgy lesznek forgalomba helyezve mint ma. A vásárlásnál személyesen vagy online fel lesz tüntetve hogy kell hozzá vagy nem kell hozzá biztosítást kötni. Szerintem januártól a nagyobb üzletekben akár lesz üzletkötő a biztosítás azonnali/kényelmes megkötéséhez.
Januártól az sem lesz egyértelmű hogy az 1000 féle rollert hogyan fogja megkülönböztetni helyszínen a "jard" kell hozzá biztosítás vagy nem? Az sem egyértelmű, hogy a nem kötelezően biztosított roller sebesség hack esetén mi a teendő vagy az egyedi átépítésen átesett rollereknél mi lesz a teendő... -
enginev3.0
félisten
válasz
kriszti@n
#34475
üzenetére
Hát igazából szabad, ezért is kell kötelező rá, csak még nincs pontosítva hogy hol kell vele közlekedni és hogyan
Egyelőre bicikli úton tűrik meg a legjobban, vagy az út szélén, mintha biciklivel közlekednél
De tudtommal, még nagyjából egyébként kb mindenhol mehetsz vele ahol nem rúgnak le róla (kivéve autópálya és társai)
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Emunem
#34471
üzenetére
ne vedd magadra
Olasz motorom van (Malaguti Madison K400 RST), nincs is több kérdésem...
Mondjuk annak legalább jó a felnije, bár megköpködte a gumis, hogy szar "Grimecsa". (Miután az előző tulajnál meg lett ütve, és belsőt raktak bele, én megkérdeztem, hogy javítható-e, nem szeretnék belsővel járni, erre volt az a válasz, hogy nem, széttörik.
Vettem belőle egy vadonatújat. Azóta is köszöni jól van, több sérülés nem lett rajta...) -
kriszti@n
tag
válasz
enginev3.0
#34473
üzenetére
Értem, köszi. De elvileg utcára nem lehet vele menni ha jól értem? Lehet nagyon hülye vagyok, de nem kerek a dolog. Kötelező rá a biztosítás(ez így ok),de utcára nem mehet vele hivatalosan az ember.Akkor a kertbe kell a biztosítás? Nyilván nem kötözködni szeretnék, hanem tanulni. Köszi!
-
PociAti
őstag
válasz
kriszti@n
#34472
üzenetére
Kötelezően kell biztosítást kötni a nagyobb rollerekre, ahogy előttem is írták.
Kisebb teljesítményűekre is lehet egyes biztosítóknál, de nem kötelező, csak ajánlott.Közúti papír alatt csak sejtem mire gondolsz. Idehaza még nincs pontosan definiálva a roller, így olyan hivatalos magyar papírja sem lehet, hogy ez egy roller. És valószínűleg olyan papírja se lehet, hogy ez egy segédmotor-kerékpár, mert valószínűleg annak a definíciójának sem felel meg hiánytalanul.
-
kriszti@n
tag
Lehet nagyon hülye kérdés, de akkor most egyik erős rollernek sem lehet közúti papírja? Biztosítást ettől föggetlenül lehet rá kötni? Próbáltam utána olvasni, de annyi mindent látni, hogy nem tiszta ez az egész.
-
Emunem
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#34459
üzenetére
erről beszéltem, köszönöm.
-
Emunem
őstag
Találkoztam, lekaptam a rolleröl, és elmondtam neki a véleményem arról, hogy mit gondolok az ö kis világáról. "Szerencsére" felnőtt volt (nem volt rajta sisak, azért is lecsesztem) az illető, tovább (amíg én láttam) inkább tolta a rollert...(Azért szerencsére, mert itt osztrákiában több joga van egy gyereknek, mint egy felnöttnek, akik nyugaton laknak tudják miröl beszélek
) Telefonját buzerálta rolleren a tartóban, közben véget ért a bicikli út, és belerongyolt elég nagy sebességgel a gyalogosok közé, nekem meg szerencsére csak a táskámat ütötte meg, mondjuk meglettem volna nélküle is. Nem kicsi frusztrációmat is kibeszéltem magamból amit érzek az ilyen felelőtlen emberek irányában, de pillanatnyilag hatásos volt.
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#34466
üzenetére
De mikor eleve az autók közt mész, azért nem szállsz le minden keresztutcánál?

Zebrán teljesen jogos, mert olyankor elsőbbséged sincs (ahogy kerékpáron ülve sem).
-
Enigma1945
őstag
Én kereszteződésbe mindig lepattanok a rollerról.
A zebrán meg főleg.
Nem szabad itt jampiskodni. -
clon
senior tag
válasz
Dr. Szilikát
#34459
üzenetére
Az én meglátásom, hogy a rollert be kell sorolni hivatalosan valahová vagy legalább a járműláncban hivatalosan elhelyezni. Sajnos a rollert sokan tekintik kismotor alternatívának amire "nem kell vizsga sem" (szerintem a roller ma pont olyan mint az autó és a mopedautó jelenség).
A roller szerintem nem arra van, hogy 50-70km-el menjen hanem arra ne kelljen sétálni vagy lökdösni lábbal tehát igen a 20-25km sem kevés legfőképpen egy "pofáraesés" esetén ahol a védőfelszerelés csak fejet véd (persze ha használják).
Szerintem peremkerületről bejárni nem rollerrel kellene hanem robogóval így máris nincsen szükség 50-70km sebességre. DE aki ilyen virsli kerekeken akar menni 50-70km az is tehesse meg DE ne a közúton és köttessenek vele biztosításokat felelősség, egészség, stb. mint ahogy az extrém sportolókkal.A roller ma pont olyan senki földje mint annak idején a quad volt...
-
Reggie0
félisten
válasz
xandrush0831
#34440
üzenetére
Igen, en nem kozlekedek a jardan rollerrel, mert parasztsag. Kapaszkodj meg, autoval se hajtok fel a jardara es kozlekedek ott, se kerekparral.
-
DigitXT
félisten
válasz
Emunem
#34447
üzenetére
Azért ez ebben a formában nem igaz, mert olaszok forgalmazzák, de valószínűleg kínai alapja van ennek is, és ugyanilyen kereket AliExpressről vettem annak idején... És a Bog által tesztelt, biztonságosnak ítélt Bogist (nomen est omen?) rolleren is ilyen kerék volt.
-
válasz
Reggie0
#34439
üzenetére
Azért érdekli a forgalom, mert fél tőle, h elsodorják. Ha jön egy úthiba, kerékpárral akár észre se venni, de rollerral ajánlatos kikerülni, de nem biztos, h ki lehet, mert mögötted meg jön valami autó, aki nem enged be elé, és még rád is dudál, h miért "vágsz elé", holott nagyon jól tudja ő is, h mekkora hupni volt ott az út szélén, amit kénytelen volt kikerülni a rolleres, vagy hát ugye a másik megoldás, h fékez, esetleg 5-10-el már át tud menni rajta, de közben meg pl jön mögötte egy kerékpáros is, aki meg nem érti, h minek fékezget a rolleres előtte..
Én átéltem pár ilyen szituációt, de már nem fogok többet, mert inkább gyorsabb rollerrel járok (szabálytalanul, de így legalább nem
vagyokérzem magam folyamatos életveszélyben az utak szélén).Sajnos ahol nincsenek bicikliutak, ott ez van. :/
-
válasz
pusszycat
#34460
üzenetére
Hát igen, és akkor mi vagyunk a felelőtlen rolleresek.
Aki meg centizgeti autóval, h elfér-e még a rolleres mellett, az felelősségteljes autós. Akit ugye megvéd a karosszéria egy esetleges balesetben a sérüléstől, de a rollerest/biciklist semmi se védi, max az, ha eleve nem is hozom magam ilyen helyzetbe, azaz nem az út szélén haladok feltartva a forgalmat.

-
válasz
Thunderzolee
#34458
üzenetére
Ja nem mondtam végig, felbosszantott, mikor az utca végén befordultam átkapcsoltam race módba, addig sport módban voltam, és ráfeküdtem a gázra, eltartott egy ideig amíg megelőzött.

Sok autós lenézi a rollerest, de ha kifog egy arravalót (70 km/h) akkor pisloghat.

-
Dr. Szilikát
őstag
Sőt, a kerékpárost is felengedik a járdára az új KRESZ-ben, amit a hétköznapi tapasztalatok indokolnak.
Fő probléma a hazai úthálózat alkalmatlansága. Számos hely, illetve helyzet van, amikor a kerékpáros (rolleres) egyszerűen nem érzi biztonságban az életét az úton, ahol eddig elméletben kötelező lett volna neki haladni. Inkább felment a járdára, ha szabálytalanul is, ahol sok esetben tágas, széles helyek is lehetségesek, ezért kicsit ellentmondásos is a helyzet. Ott a tágas, akár néptelen járda, akkor minek tartsam fel az autós forgalmat, vagy épp rám nyitja az ajtót egy autós? Ez most már legalább szabályozva lesz:
"A tervezet szerint a gyalogosok zavarása nélkül, legfeljebb 10 kilométer/óra sebességgel a járdán is közlekedhetnek majd a kerékpárosok. De csak akkor, ha a járda mellett nincs bicikliút vagy kerékpársáv és nincs külön tiltva a járdán való kerékpározás."
-
Ezért kell olyan roller, ami nem csak 25-el megy, így a forgalom tempójával lehet haladni, nem életveszélyben az út szélén, h mikor sodor el valaki. :/
Ha nincs bicikliút, és haladni is akarunk, akkor csak az út széle marad a csatornafedelekkel, út hibákkal, centizgető autósokkal.
Vagy egy gyorsabb rollerrel már kevésbé félek az úton közlekedni. -
Kedvencem mikor a gyalogos keresztbe szédeleg a járdán.
Ilyenkor állóra lassítok de amúgy a közúton haladok többet, ott meg nem szeretik a tötymörgést. Reggel is egy kenyeres autó meg akart előzni úgy hogy jött egy busz szemből. -
clon
senior tag
válasz
enginev3.0
#34454
üzenetére
Január 1-től KRESZ változás LESZ [link] tehát nem "csak" bedobnak szabályt hanem KRESZ szintű változás azt jelenti akár a következő "szigorítás" egy KRESZ vizsga megléte is lehet (jelzem én a biciklit sem engedném kresz vizsga nélkül használni).
Ez választástól gyakorlatilag független (sőt inkább hátrány mint előny) mert jelenleg a "fejlett, demokratikus, jogállami nyugat" sem mert hozzányúlni DE mint kiderült a nagy biciklis hagyományokkal rendelkező országok is megelégelték a roller problémát. Ezért van itt is változás különben tovább tolták volna mint eddig.
Roller szabályozás kell mert most/eddig semmi sem volt ezért "vadkelet" lett a rollerezés (igen vannak kivételek DE mint tudjuk nem a kivételes szabálykövetők miatt hanem a kivételes szabályszegők miatt van mindig változás - ld. Bp. hídon versenyző/gyorshajtó biciklis gázolása - ennek bekövetkezte statisztikailag is lényegében elhanyagolhat és mégis sikerült összehozni). -
enginev3.0
félisten
Január 1-től? Érdekes, már idén márciustól is lesz
Mondjuk az már elmúlt pár hónapja, és még mindig nincsBár jelenleg mindennél fontosabb a jövőévi választás, a kampányolás, az országjárás és társai, szóval nem juthat idő mindenre, még a napi 16 óra munkával se, amit a nagymester szerint mindennap csinálnak
-
clon
senior tag
válasz
Emunem
#34449
üzenetére
Nem lehet ésszel haladni a gyalogosok között hanem "lehetne" DE mivel mint a példák mutatják sajnos nem kevesen ész nélkül mennek a gyalogosok között ezért szabályozni KELL hiszen az autósok között is sokan betartják a szabályokat (pedig autó esetén kötelező vizsga tehát jogosítvány szükséges - roller esetén meg "semmi") mégis a kisebbség akik szabálytalankodnak azok miatt hozzák a szabályváltozásokat, korlátozásokat. A roller esetén 0 a szabályozás ezért mint kiderült nem lehet a rolleresekre bízni a közlekedés kialakítását ezért lesz január 1-től szabály bevezetve DE ez csak alapszabály amin tuti fognak tovább szorítani mert lesznek akik nem fogják betartani ami azt eredményezi túl "megengedő a szabályozás".
Én a járdán a gyalogosok között cirkálóknak csak azt kívánom, hogy gyalogosan találkozzanak olyan rolleressel akik miatt szabályozni KELL - szerintem gyorsan változik majd a véleménye. -
Enigma1945
őstag
Én mondjuk azt nem értem a drága szülők minek vesznek g2 mastert, vagy jobb rollert, 12 éves gyereknek? de sok fiatalt látok istenem, erős rolleren, aztán nyomják neki, 60-nal előzik a kocsikat megfele
-
Emunem
őstag
azért lehet ésszel is haladni a gyalogosok között, amennyiben nem 1m-en osztozik a gyalogos és a bicajos/rolleres. Ezért ennyire ne sarkítsuk ki a dolgokat, van az úgy nevezett józanész, amit sokan nem ismernek, és kerülnek a Blikk vagy a bp-i autósok cikkeinek a címoldalára...
-
Emunem
őstag
válasz
xandrush0831
#34414
üzenetére
ez a korábban felvázolt huligánok viselkedésének az eredménye... Mondjuk sok esetben én inkább a szülövel beszélgetnék el... Nekem is van 2 jómadaram (8+13 éves), de azok megtanulták felelöséggel használni a biciklit és rollert. (Sisak mondjuk az elején szenvedös volt, de sikerült alaptétellé tennem náluk.)
-
Emunem
őstag
válasz
Hieronymus
#34409
üzenetére
olaszok voltak, mondta is... (ismerjük a lambo/ferrari szokást is, hogy öngyulladósak, stb...)
-
clon
senior tag
válasz
pusszycat
#34443
üzenetére
"... uniós szinten is tiltsák be a túl gyors modellek forgalmazását..."
Nem a rollereket hanem a gyors rollereket amihez először mindenhol kell egy alap szabályozás ami 20-25 km sebesség és azon felül lesznek majd a "túl gyors rollerek" aminek feltehetően a felsőbb részét akarják tiltani (70-75 km egy virsli keréken
).
Bár szerintem ez csak fellángolás mert egy meghatározott sebesség felett kötelezve valamilyen vizsgára és komolyabb védőfelszerelésre (pl. motoros védőfelszerelés) és szerintem maradni fog
vagy ezek a rollerek közúton nem használhatók majd - a piacgazdaság nehezen teszi lehetővé a betiltást DE a gyors rollerekre majd lesznek +biztosítások, +védőfelszerelés, +oktatás, stb amivel lehet pénzt keresni és az áfa+adó+büntetési lehetőségek minden államnak bevétel. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
pusszycat
#34443
üzenetére
Nem arról szólt a hír, topikban is szerepelt:
"A belga fogyasztóvédelmi miniszter a belesetek megelőzése érdekében bejelentette, hogy fokozzák azon webáruházak és üzletek ellenőrzését, amelyek elektromos rollert árusítanak. Továbbá azt is hangsúlyozta, hogy Belgium kezdeményezni fogja, hogy uniós szinten is tiltsák be a túl gyors modellek forgalmazását. Emellett javasolni fogják, hogy vezessenek be új mérőeszközt a rollerek sebességének pontos meghatározására, kötelezővé tennék a bukósisak és sötétben a láthatósági mellény viselését, illetve szigorítanák a műszaki előírásokat is. "
Könnyen eljuthatunk a Németországban is "szabványosított" 20 km/h sebességhez. Közben én már a 34-hez is hozzászoktam, amivel autós utakon is elnavigálok, noha a sűrű forgalmat kerülöm. Rájöttem ilyen trükkökre, hol jön ki jól a lámpaváltás, hol kevés az autó.
-
PociAti
őstag
válasz
TomMusic
#34434
üzenetére
Közben látom volt egy elírás a szövegben:
Ha a csapszeg is alumínium, akkor keress helyettefémetacélt.Egész elfogadható lehet az úthálózat akkor azon a szakaszon, ahol beletetted ezt a szép távot. Ha nagyon rázkódott volna, akkor te se bírtad volna ki.
A nem vészes környék alatt, pedig üvegszilánkokra, királydinnyére gondoltam. Vannak akik utóbbi miatt kénytelenek voltak váltani.
-
-
clon
senior tag
válasz
norrberth
#34441
üzenetére
A motorhoz jogosítvány kell a rollerhez meg "bankkártya" a vételkor semmi kresz vagy bármi oktatás. A rolleresek jelentős része fiatal semmilyen jogosítvánnyal nem rendelkezik és felháborodik ha bárki megemlíti talán valamilyen jártasságit szerezni kellene. A rolleren 2 személlyel közlekedők is kizárólag fiatalok (mondjuk érthető 2x50kg és még nem érte el a max terhelhetőséget). A fiatalok veszélyérzete a rolleren gyakorlatilag 0 (persze csak addig amíg nem perecel egyet) viszont bármilyen szabálytalanságot követnek el gyakorlatilag nincsen megfelelő retorzió - egy motoros esetén elveszik a jogsit (már ez egy komoly költség ha újra kell vizsgázni) és megbüntetik.
A motor velünk él évtizedek óta a roller meg nemrég lett felkapott és nemrég lett elérhetőbb árú (új alap roller 100e) így a rolleres baleseteket bizony csak azok látják akik átélik vagy közvetlenül látták tehát be kell mutatni (mondjuk TV esetén a célközönség nem lesz elérhető).
Rengeteg fedélzeti kamera videó elérhető rolleresek tevékenységéről tehát lehet felmérést csinálni DE bizony elég nagy %-ban a rolleres a hibás mert még a kreszt sem ismeri de ha mégis nagyívben tesz rá.Minél idősebb a rolleres annál több a vesztenivalója és tapasztalata és közlekedési ismerete és veszélyérzete stb.
-
norrberth
addikt

Nem történt semmi.
Néma csend a médiában, legyalulhatott volna bárki a járdán.
De hát ez senkit nem érdekel...Ha egy rolleres felborul, 20 helyen leadják.
Verik a dobot.
Tegnap a híradó orosz rolleres videókat vágtak be az elején. És szándékosan kb elmeroggyant felhasználókat.
Másik meg 70 el ment és megcsúszott a falevelen.
Látszik hogy lázítják a népet és roller világ ellen.
Inkább a barmok csináljanak egy felmérést.
Mennyi volt a balesetet okozó 10-25 év közötti.
És a 25-40 közöttiek száma.
Hamar kiderülne nem a rollerrel van a baj. -
xandrush0831
aktív tag
válasz
Reggie0
#34439
üzenetére
Jaj igen, gondolom te mindig az autóúton közlekedsz, a rollerkerék méretű kátyúkban az út szélén, és nem zavarod a 70-el elhúzó autókat. Ha meg az úticélodhoz véletlen csak járda vezet, akkor leszállsz és tolod pár kilómétert. Hagyjuk már, életemben nem láttam ilyet a vadonban. Rohadtul az összes roller és bicikli is a járdán közlekedik.
-
Reggie0
félisten
válasz
xandrush0831
#34428
üzenetére
A kerekparos ugyanolyan lassu mint a te kis ized es az sem mehet a jardan. Nem veletlen. Mellesleg miert erdekelne a forgalom, inkabb valami mas lehet a hatterben.
-
válasz
Warzoz
#34436
üzenetére
Hát az attól függ. Simán összerakom/összerakatom, vagy ráöntök még 80-100k-t és Mészáros Joeval átépítettem biztonságosabbra/kényelmesebbre. Most ezen töröm a fejem. Nem vagyok egy 1000 mester, szóval csak ha nagyon muszáj akkor csinálom az ilyen dolgokat magam. Annak a híve vagyok, hogy mindenki csinálja azt amihez ért.
-
-
clon
senior tag
válasz
xandrush0831
#34428
üzenetére
Valójában nem ezért, hanem azért mert a járdán te vagy a cápa és a kishal gyalogosokat semmibe tudod nézni (és ezt nevezed biztonságérzetnek DE a gyalogosoktól elveszed) ellenben a közúton már nem "cápa" vagy hanem kishal az autósok meg tőled veszik el a biztonságérzetet.
Aki motorerővel hajtott járművel nem érzi magát biztonságban az úton az járjon gyalog. -
PociAti
őstag
válasz
TomMusic
#34430
üzenetére
Mondjuk az kicsit meglep, hogy a tömör gumik még bírják.
Neked az első szériás Xiaomi abroncsod volt még, azok (állítólag) kevésbé tartósak, mint azt követő 2. és 3 generáció 8,5-ös abroncsai, melyek nagyjából 4.000 km-t bírnak, van akinél elérte az 5-öt is. Viszont a tömör gumik általában jobban kopnak. És mivel a rázkódást is kevésbé csillapítják, így elsősorban az alumínium alkatrészek gyorsabban öregednek.
Az első 3 generációnál (vagyis még a kezdeti 4. generációs Xiaomiknál is) a nagyon sok alumínium elemet használtak a súlycsökkentés végett. 4. generáció facelift-nél figyelhető meg a váltás.
A fémeknél pedig van ez a fárasztási határ (Fatigue Limit), ez egy olyan feszültségszint, amely alatt az alkatrész elvileg végtelen számú ciklust képes elviselni anélkül, hogy törés keletkezne. Acélokra ez igaz, de pl. az alumíniumnál nincs ilyen határ, minden egyes ismétlődő terhelés öregíti.
Ha a csapszeg is alumínium, akkor keress helyette fémet. Azzal talán elérnéd az örök életet.
Értem én a tömör gumira váltást, de ha nem vészes környéken mész, akkor azért elgondolkodtató a pneumatikus abroncsokra való visszaváltás, ha ez már elkopott. Vannak akiknél akkumulátor hiba lépett fel, és nagy valószínűséggel a tömör gumi miatt. Annak ponthegesztései sem szeretik az intenzív rázkódást.
-
TomMusic
őstag
válasz
PociAti
#34429
üzenetére
a következő alkalommal már 25.000 km-nél törjön el ez a csapszeg?
Nem, hanem hogy soha.
Hú hát nem igazán vezettem róla naplót (bringánál ha épp eszembe jut, írom a dolgokat
).
Az elején elég sok defektet összeszedtem, ezt megelégeltem, és 2022-ben váltottam tömör gumikra. Azóta nem kellett a gumikhoz nyúlni.
Hátsó sárvédőt kellett egyszer cserélni, fékbetétet egyszer. Gázkart viszont vagy 3-4x. Valószínűleg egyébként nem magával a gázkarral volt a gond, hanem a csatlakozóval, ami a kormányban van.
A hátsó lámpa vezetékét kellett még cserélni. Vagyis hát én azt megkókányoltam, mert az eleve hibás konstrukció volt, azt tervezhették volna jobbra.
Mást nem kellett cserélni/javítani (csak amiket írtam még előbb), semmi elektronikai probléma nem volt vele.
Az akku nyilván már nem olyan combos mint újkorában, főleg hidegben.
Most a reális hatótáv síkon kb. 15-20 km, jó időben.
Szinte csak munkábajárásra használtam, 10 km oda, majd vissza. Nyáron szinte minden nap. Rossz időben és télen nem használtam. Csak száraz körülmények közt mentem vele. Talán 2-3x kapott el útközben az eső.
Nagyrész a budai felső rakparton mentem, a bringaúton. De voltak kátyús, rossz szakaszok is, bár abból szerencsére kevés. Emelkedő az volt, szinte minden úttal, lefelé kb. 1 km 4-5%-os lejtőn (illetve visszafelé ugyanez felfelé).
Most már máshol használom, ritkábban, kicsit rosszabb úton, végig síkon.
Így hirtelen ennyi jutott eszembe.
Szerk.: kocsik mellett keveset mentem, kb. 80%-ban bringaúton/járdán. De inkább bringaúton. Utóbbi hónapkban ez sajnos megfordult, lecsökkent kb. 20%-ra. -
PociAti
őstag
válasz
TomMusic
#34422
üzenetére
Mi az elképzelés?
Hogy a következő alkalommal már 25.000 km-nél törjön el ez a csapszeg?
Mondhatnám, hogy menj be egy szervizbe aztán vedd meg ott, de nem nagyon létezik biztos forrás, ahonnan ne ugyanezt vennéd meg.Amúgy mesélhetnél erről a 9.000 km-t futott rolleredről milyen szervizköltségeid voltak eddig? Vagyis mire kellett költened? Elvileg kb. 4.000 km-t bírnak az abroncsok (főleg az utódmodell kicsit erősebb abroncsai), és a csapágyak is mostanra akár már elöregedhettek.
-
Reggie0
félisten
válasz
xandrush0831
#34426
üzenetére
Es miert csak az autosok orome izgat, a gyalogosok orome miert nem?
Egy autosnak sokkal konnyebb elviselnie, mint a gyalognak. Ha nagyon ideges lesz max raharap a kormanyra.
-
Reggie0
félisten
válasz
xandrush0831
#34420
üzenetére
Igen, vagy kerekparuton.
-
TomMusic
őstag
válasz
DigitXT
#34423
üzenetére
Igen ez megfordult már a fejemben, hogy lehet meg kéne válni tőle.
Közben megtaláltam, ez a alkatrész az: [link], itt nem írják miből van.
Itt viszont elvileg rozsdamentes acél: [link]
Ez utóbbi akkor elvileg örök élet?Szerk.: tavaly amúgy ez adta meg magát, bár ha jól emlékszem ez csak lelazult és kiesett.
-
DigitXT
félisten
válasz
TomMusic
#34422
üzenetére
Amennyiben az utángyárott is alu, akkor idővel az is eltörik:
önmagában nagy csoda, hogy 6 évet és 9000 km-t kibírt.
De ha olyan kell, ami sose fog eltörni, gyártasd le, acélból...
Alternatív megoldás, hogy cseréled a vasat, mert vélhetően
nem csak ez az alkatrész fáradt el rajta = jobb a békesség? -
TomMusic
őstag
Sziasztok,
Xiaomi M365 Pro, 2019-ben vettem. Kb. 9 ezer km van benne.
Ma hallottam egy kis reccsenést a kormányrúd alsó része felől.
Megálltam, megnéztem, és ez a kis pöcök (a csapszeg-szerű rúd) tört el: [link].
Hát mákom volt hogy épp nem kocsik mellett mentem valami nagyon rossz minőségű úton.
Kérdésem, hogy van ebből olyan, amit ha berakok, sose fog eltörni?
A temuról a biztonság kedvéért nem venném meg.
Előre is köszönöm! -
DigitXT
félisten
válasz
xandrush0831
#34420
üzenetére
Igen, és/vagy kerékpárúton (amennyiben van): járdán tényleg nagyon veszélyes.

A gázolásos esetem egy pálcikarollerrel volt, aminek a végsebessége volt 24 km/h (Magyarán ha akartam volna se tudtam volna vele többel menni: fék alig volt rajta.) -
Reggie0
félisten
válasz
xandrush0831
#34414
üzenetére
Az a trukk, hogy nem a jardan kell menni

-
válasz
INGJOKE
#34399
üzenetére
Én az enyémet 5 perc alatt összeraktam felfújtam, és közel 500 km van benne a fékek jól voltak beállítva, a csavarokat meg sem néztem csak kézzel, h mégis ha ki lenne csavarodva. Azóta csak szilikon spray-el fújom be néha meg törlöm a rugókat, annyi. Nem kell ezt túl lihegni.
-
clon
senior tag
válasz
Ciccuka
#34415
üzenetére
Azért van itt egy nagy különbség - a segédmotorra hivatalos vizsga kellett ami adott jogosítványt kresz+műszaki+egészségügyi+forgalmi vizsga után ellenben az elektromos rollerhez (elektromos biciklihez) gyakorlatilag egy "bankkártya" kell vagy szerencsésebb esetben készpénz is elég semmilyen egyéb tudás nem kötelező (mint látható nincsen sőt bármiféle erre vonatkozó jogalkotás csorbítja a "szabadságjogot"
)... -
DigitXT
félisten
válasz
Ciccuka
#34413
üzenetére
Járdán eleve tiltani kellene az egészet, mert életveszélyes. Been there, done that... Mégegyszer nem! És senkinek nem kívánom az érzést, hogy elgázolsz valakit, aki mellesleg teljesen figyelmetlenül belép eléd, de hát a járdán mire számítson, nem.
Amúgy a 70 km/h azért elég combos, szerencsére a nagyobb rollerek sajátja.

De természetesen tudjuk, hogy az SMKP 45 km/h limitje sem elég, és ki kell venni
belőle azonnal a fojtást, hogy inkább megfussa a 60-at. Persze autók közt: jogos.Ui: isten őrizz! Ne ugorjon félre a gyalogos, mert abból lesz a baj... Egyszer jöttem
lefele az Erzsébet-kilátótól biciklivel, autóúton. Egy gyalogos csoport meg a teljes
szélességében zárta az utat. Volt köztük másfél bringányi hely, gondoltam jó lesz.
Szerencsétlenségemre meghallottak, és a 6-8 ember 6-8 felé ugrott. Hát, mázlista
vagyok, hogy nem gombáztam el egyiket sem, mert onnantól szerencsejáték volt!
Maradtak volna az adott pályán, akkor simán elférek, maximum megijednek kicsit. -
Ciccuka
veterán
válasz
DigitXT
#34412
üzenetére
Hozzátenném még azt, hogy valamelyik jobbfajta roller ad egyfajta túlzott biztonsági érzetet is, a stabilitásából adódóan. Csak egyre neveletlenebbek a gyerekek is és ez a baj forrása. Régen kevés motor volt és az emberek is fegyelmezettebbek voltak mellé, az utak is jobbak voltak általában összességében. A segéd-motorkerékpárok nehezebbek, mint egy átlagos roller és masszívabbak is általánosságban, úgymond jobban tartják az utat.
Ez is nagyrészt fejben dől el az igaz lehet.
Az biztos, hogy egyre inkább (égető) téma lesz az egész.
Mivel drasztikusan emelkedik a balesetek száma évről évre. -
xandrush0831
aktív tag
válasz
Ciccuka
#34413
üzenetére
Meg is van az eredménye a másik irányban is. Kerülöm a gyalogost 5 km/h-val, kb másfél méterre, és 10-ből 7 ijedten elugrik meg félreáll, mintha nem lenne kormányom. Nem baj hogy vigyáznak, csak szar érzés hogy vigyázok rájuk és mégis úgy néznek rám mint egy potenciális gyilkosra, meg rettegnek.
-
Ciccuka
veterán
válasz
Ciccuka
#34410
üzenetére
Gyalogosként találkoztam nagyon halk rollerekkel, amiket nem észleltem időben. Száguldoznak az idősek között, akik nem tudnak félre ugrani, ha arra kerülne sor.
Illene megfelelő biztonságot távolságot tartani a járókelők között a járdán száguldva, de ennek kevesen tesznek eleget sajnos.A mostani elérhető, megfizethető rollerek között sok van olyan, aminek a végsebessége 70km/h körül van és ezeket sokszor felelőtlen? szülök veszik (vakmerő) gyerekeknek.
-
DigitXT
félisten
válasz
Ciccuka
#34410
üzenetére
Mi is mentünk anno unokatesómmal ketten... motorkerékpárral. Védőfelszerelés nélkül... Néha 100-zal. Mondtam is neki, mikor hátraszólt, hogy 100-zal megyünk hogy hülye vagy. Konkrétan emlékszem az esetre. Nem lett baj. Lehetett volna! Annyi, hogy a rollerek jóval olcsóbbak, és mivel a szabályozás is késik, sokkal egyszerűbb bárkinek "kipróbálni" őket.
Úgy tűnik, hogy mostanában ez "trend": az éjjel 11-kor száguldozó 13 évesek azért gázos! Annyiban jól mondja a kolléga, hogy ha nem ez, akkor lett volna más. De mondom, látszik a térfigyelőn, hogy egymás után veretnek 1000-rel. Vagy amennyit tud a G2... mondjuk 50.
Annak idején a motoros oktató is megmondta, egy motoros baleset bemutatója kapcsán, hogy hol volt a hiba? A vezető fejében. Mert megelőzték, és utol akarta érni a gyorsabbat! Kislány is lehet, hogy úgy volt vele, hogy tud ő is csapatni 50-nel (csak a gázt kell nyomni). Remélhetőleg felépül, és posztolhatnak majd vele is jótanács üzenetet a sorstársainak.
(13 évesen azért még nincs azon az értelmi színvonalon, hogy belássa a veszélyességét... Mondhatjuk, mi is hülyék voltunk anno, amikor motoroztunk eszetlenül, sisak nélkül.
)Ui: volt idő, amikor SMKP-n sem volt kötelező a sisak lakott területen belül. 14 éves kortól szerezhető rá jogsi. Annyi, hogy a legalapabb robogó is stabilabb, mint egy átlagos roller...
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus
#34409
üzenetére
Ilyen ívelt küllős kereket kerülni kell, mint a leprást. A második képen lévő kerék megfelelő.
Köszönöm!
Bár előbb tudtam volna, akkor eleve rendelhettem volna a jobb kereket is. Gondoltam nem kockáztatok, legyen ugyanolyan, mint a gyári. Aztán amikor széttört, hát... Összeraktam ugyan a gyári kerékkel, de aztán mégis megrendeltem az erősebb verziót.
Nem örülnék, ha bárki alatt újra széttörne jeligére... Nem mellékesen: szélesebb az új felni, így a PMT gumi is jobban ül rajta. Masszívabbnak néz ki.
Nem azért, stabilan futott úgy is, amíg a földbe nem álltam vele, bár 60 km/h fölött már istenkísértésnek tűnt a haladás.)Ui: csak egyszeri kísérlet volt a 60V akkuval, azóta azt már eladtam egy gokartba.
(Ugyanoda került a G300 vezérlő is, szóval most már szolid 36V-os, és 1500W maximum.) -
Ciccuka
veterán
válasz
Reggie0
#34408
üzenetére
Telex-en és máson is megtalálod ugyanezt.
Kisebb falvakban is kezdenek elterjedni az életveszélyesen rollerezők. Láttam olyat nemrég, hogy dombnak lefele 40-50-el mennek tinik ketten egy gépen, mindenféle védőfelszerelés nélkül, sokszor csapatokban mennek. 40-es táblánál 70-el repülnek néha.
Ezekkel a Lime rollerekkel is gyakran szerveznek pénteki, szombati társas menéseket este, ez kezd most trend lenni. 5-6-an és megy még a zenedoboz is mellé.
Van olyan is, hogy semmiből jönnek elő, mint az ufók. Átmennek a zebrán szinte körülnézés nélkül.
-
Hieronymus
veterán
válasz
DigitXT
#34401
üzenetére
Műszaki szemmel értékelve.
Aki ezt a látvány kereket tervezte nem volt normális.
A küllők íveltsége hajlítási nyomatékot indukált a küllőkben.
A kerékagy csapágyazásában keletkező centrifugális erők a küllőn kívül hatottak a kerékre. Hajlító nyomatékot képezve a küllőkre.
Mivel a kerékagy résznél a küllő keresztmetszete sokkal kisebb mint a külső szélen, ezért a kerékagy felől kezdtek repedezni a küllők.Amikor három küllő belső része már megroppant, az oldal irányban is fellépő erők okán a maradék küllők a külső részen törtek.
A történet tanulsága!
Ilyen ívelt küllős kereket kerülni kell, mint a leprást.
A második képen lévő kerék megfelelő. Mivel nem keletkezhet a küllőkben hajlító/nyíró nyomaték, nem okozhatnak katasztrófát.Aki ezt a formatervet, kereket tervezte és gyártásba engedte büntetni kellene. Nem az a kérdés, hogy a kerék szétesik vagy sem. A kérdés az, hogy mikor!
-
válasz
xandrush0831
#34403
üzenetére
Igen de ebben van kormány fék csere és mindenféle csavar meg ilyenek. Alszok még rá egyet.
-
DigitXT
félisten
válasz
norrberth
#34400
üzenetére
Dehogy, ez jóval nagyobb kerék. Volt. iBike Mono Adventure (papíron ez ugye olasz vas).


Rohadjon meg, az új felnivel még nekem is tetszik. Masszív kinézet, sokkal több anyag.

Szerk: úgy emlékeztem, hogy ezt beraktam már anno, de a szerver leállás miatt elvesztett.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3398, 94% Akkumulátor
- Samsung Galaxy S22 128GB,Átlagos,Adatkabel,12 hónap garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3535
- BESZÁMÍTÁS! MSI B760 WIFI i9 14900KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3090 Trinity OC 24GB LIAN LI PC-O11D 750W
- Lenovo ThinkPad P15 Gen 1 Intel i7-10875H 32GB 512GB Nvidia Quadro RTX 3000 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


Vettem belőle egy vadonatújat. Azóta is köszöni jól van, több sérülés nem lett rajta...)
) Telefonját buzerálta rolleren a tartóban, közben véget ért a bicikli út, és belerongyolt elég nagy sebességgel a gyalogosok közé, nekem meg szerencsére csak a táskámat ütötte meg, mondjuk meglettem volna nélküle is. Nem kicsi frusztrációmat is kibeszéltem magamból amit érzek az ilyen felelőtlen emberek irányában, de pillanatnyilag hatásos volt.



Nem örülnék, ha bárki alatt újra széttörne jeligére... Nem mellékesen: szélesebb az új felni, így a PMT gumi is jobban ül rajta. Masszívabbnak néz ki.




