Hirdetés
- Műholdas AI chippel fedné le a bolygót a Samsung
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- iPhone topik
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Enigma1945
#35477
üzenetére
Hidegen nagyobb a belső ellenállás, ilyenkor eleinte jobban esik a feszültség, majd a terheléstől melegszik az akku és magához tér, ilyen előfordul. Fűtetlen garázsban tartom egyelőre, de bizonyos szint alatt melegre szoktam vinni.
Sokan félreértik, a feszültségmérő kijelzés egyébként is megtévesztő, mivel a végfeszültséget már kb. 80 % töltöttségnél eléri az akku, ahol piros nyíllal jelöltem. Tehát ott már max. feszültséget mutat a roller, de még utána is vesz fel töltést az akku (szaggatott vonal emelkedik), csak lassabban, mivel a töltési feszültséget tovább emelni nem szabad.

-
Emunem
őstag
válasz
Enigma1945
#35477
üzenetére
nekem %-t ír ki, nem tapasztaltam nagy eltérést. (15-20C nem annyira hideg.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#35477
üzenetére
Ezek a csíkok semmit nem jelentenek.
Az akkumulátor aktuális feszültsége alapján mondanak egy tippelt töltöttségi értéket, ami viszont csak nyugalmi állapotban adhat bármiféle támpontot, hiszen terhelésre esik a feszültség. Magyarán, amikor elindultál, akkor megterhelted az akkut, esett a feszültség, használat közben meg motorfékezés esetén a visszatöltés miatt nőhet a feszültség: ez ilyen... Annyit tudnak tenni, ha nincs egyéb mód a töltöttség becslésére (pl. BMS számolja a leadott Ah-t), hogy átlagolnak. (Magyarán nem azonnal fog beesni több csíknyit nagy terhelésre, hanem csak hosszú emelkedőn, de a pontossága akkor is megkérdőjelezhető, mert a terhelt feszültségből rosszul lehet következtetni az akku töltöttségére, csak a nyugalmi fesz árulkodik...
) -
válasz
Enigma1945
#35477
üzenetére
nincs, reggel jöttem 3.5 km semmi nem ment le
töltsd fel jól és próbáld ki megint
ja én nem tartom hidegben szobában van -
Emunem
őstag
válasz
Enigma1945
#35453
üzenetére
vadászott is valamit?
-
válasz
Enigma1945
#35401
üzenetére
Bezsíroztál egy ilyen csapágyat?
-
válasz
Enigma1945
#35401
üzenetére
Melyiket azt az alsó nagy csavart? Akkor húzzál még rajta. Én nem szedtem szét még 600 km van benne, de könnyen mozog ide oda.
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#35374
üzenetére
Hiába van ott az ikon, a G4-nek ugyanez a kijelzője van
Biztos lehetsz benne, hogy nincs benne BT -
PociAti
őstag
válasz
Enigma1945
#35356
üzenetére
Mi a történet?
Mert ez csak egy kép kontextus nélkül.Törött, hibás rollerből minden nap van vagy tucatnyi.
Meg szörnyű gányolásból, (remélem csak átmeneti) látszatmegoldásból is közel annyi:
-
válasz
Enigma1945
#35356
üzenetére
De tudja ugyanazt mint egy kukirin
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#35366
üzenetére
G2ben nincs BT
G4et nem tudom -
.-..-.
tag
válasz
Enigma1945
#35356
üzenetére
Hu, ez nagyon nem nez ki jol. Milyen gep ez?
Menet kozben tortent? -
heavygrip
senior tag
válasz
Enigma1945
#35356
üzenetére
Rá nézésre Xiaomi 4/4lite?
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#35200
üzenetére
Kaparja már meg kicsit a festéket
Lehet hogy egy atcimkezett segwaye van -
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#35185
üzenetére
Leírtam, mert ez a vélemény alakult ki róluk, és ez köszönhető a felhasználói bázisnak.
Szerinted miért utálják az emberek a rollereseket? Nyilván nem azok miatt akiknek van jogsija, és tudják hogy kell úgy közlekedni hogy az autós ne tépje ki a haját, hanem azok miatt akiknek fogalma sincs a kreszről. Ez már így is marad amíg világ a világ, valahogy ilyen az ember, mindig mindent utálni kell. Én is utálom az embereket
Őszintén a xiaomi/segwayt összehasonlítani a kukirinnel kb olyan mint egy robogót egy crossmotorral.
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#35172
üzenetére
Teljesen mindegy, holnap kezdi előről
Pár hónapja komoly érvelése volt, hogy mennyi Kukirin roller van eladó úgy hogy alig használták őket, 100km meg ilyen távok vannak csak bennük.Nos G4-et vadászva néha ránézek hardveraprora is
Gyakorlatilag tele van olyan xiaomi meg segway rollerekkel amikre alig álltak emberek, 90km, 200km, néhány napos stb... ezekre ilyenkor valahogy nem szokott ugyanolyan formában reagálni
Ennyire komolytalan "vitatárs"
Számára csak egy a lényegLényegtelen
Egyébként az időképet elnézve, most nagyon reménykedem hogy azért tévednek
Reggelente 7 fok? Na ne már, én pont akkor járok edzeni, de nagyon nincs kedvem autókázni, főleg nem ilyen korán, mert még november körül azt mondom hogy eljött az idő, de szeptember vége van
Bár emlékszem hogy tavaly ilyenkor vettem a G2-t, és kb rakhattam is el, mert nekem ez már hideg, főleg mondjuk megizzadva, még felöltözve sem szeretek rajta állni, fix a torokfájás -
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#35162
üzenetére
Nagyjából mindegy, milyen motort raksz bele, nem lesz különbség.
A vezérlő áram korlátja az elsődleges* visszatartó tényező. Ha azt
meg tudod növelni, utána meg simán túlmelegedhet a gyári motor:
onnantól van értelme nagyobbra cserélni. Jellemzően vastagabb a
fázis vezeték, kisebb az ellenállása, ezzel a veszteség, hőtermelés.*: ha minden klappol, utána jön, hogy az akku nem bírja...

Ui: van olyan motor, ami azonos áramkorlát mellett jobban gyorsul,
cserébe azzal végsebességből veszítenél... Azt akku feszültséggel
tudnád visszanyerni, ha a vezérlő bírja. Ez a 3 dolog együtt mozog! -
NOKA32
aktív tag
válasz
Enigma1945
#35140
üzenetére
Nem tudom én is azt látom hogy ennél sokkal többet megy bármelyik roller. Én nem merítettem le felére sem kb és 3 naponta töltöttem lehet pont ez tett be télen is kint volt éjszaka/nappal munkahelyemen.
-
Tangerine
senior tag
válasz
Enigma1945
#35125
üzenetére
Értem, köszi. Csak azon tűnődtem, hogy a hasonló paraméterű Mantisom miért "csak" 60-at tud, na jó néha 62-t is. De már látom, hogy a kilókban van a különbség
(+15-20 kg) -
clon
senior tag
válasz
Enigma1945
#35124
üzenetére
Gyakorlatilag pont, hogy "semmi" mert nem üldözték őket így akár gyalog is elsétálhattak volna vagy hagyományos taposós rollerrel
Fel kell készülni arra is, hogy "olasz" módra a robogót lecserélik rollerre pl. a piros lámpánál autóból bármit kiemelők. -
Tangerine
senior tag
válasz
Enigma1945
#35117
üzenetére
GPS-sel mérted? Hány kg vagy?
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#35117
üzenetére
Nagyon vágyom egy G4re
De nevetséges hogy új áron árulják a használtakat is320ezret meg nekem nem ér, akkor inkább egy robogó
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#35111
üzenetére
Ő tiktokon sűrűn szokott liveozni
Azt nem tudom mit beszél mert nem szoktam nézni -
Emunem
őstag
válasz
Enigma1945
#35111
üzenetére
de legalább van bukósisak...
-
heavygrip
senior tag
válasz
Enigma1945
#35081
üzenetére
dögös rolli. Az a G4 odab*az. A G2 -k is jól néznek ki. -
válasz
Enigma1945
#35081
üzenetére
Én is vettem olyan tollat vagy mit, amiben rendes festék van, minden színben van csak nem vagyok egy Picasso

A fehér hernyó helyet én pirosat, mit piros vöröset vettem volna.
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
Enigma1945
#35081
üzenetére
Szépek így, hogy még nem égett le a festék róluk !

-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#35061
üzenetére
Ez nem reddites kép, biztos kamu
Meg az itteni tagok is mind kamukNőci ismerős Kugoo G5 rollere is pár hónap alatt átlépte az 1000kmt az is kamu
Csak már kedvem sem volt beírni mert mesterunk két oldallal később úgyis elkezdi sz...zni -
heavygrip
senior tag
válasz
Enigma1945
#34536
üzenetére
A 2025-ös modell nem szitál. Még a keskeny gyári kormánnyal se. Ennek ellenére én is a G2 -őt ajánlanám vagy egy Xiaomi 5 Pro-t.
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#34484
üzenetére
Köszi
Bár, vadászok valami utódot, ami kicsit erősebb
De nem visz rá a lélek hogy 300at kiadjak egy ilyen eszközre, akkor inkább robogó -
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#34466
üzenetére
De mikor eleve az autók közt mész, azért nem szállsz le minden keresztutcánál?

Zebrán teljesen jogos, mert olyankor elsőbbséged sincs (ahogy kerékpáron ülve sem).
-
válasz
Enigma1945
#34307
üzenetére
Az erőhatások szempontjából a sebesség csak másodlagos tényező.
Leginkább akkor van jelentősége, ha valami akadályozza a rollert a gördülésben. Akkor külön erők lépnek fel, többlet terhelést okozva.Gondolom gyártanak megerősített vázszerkezettel rollert, amivel biztonságosan lehet a mutatványokat végrehajtani.
A legnagyobb veszélyt az öntött alumínium alkatrészek jelentik. Nem akkor esnek szét amikor nagy erőt kapnak ütésszerűen. Ekkor csak az anyagszerkezetben repedések keletkeznek. Idővel egyre inkább elveszti a szerkezeti stabilitását. Előjel nélkül esik szét az alkatrész. Nem hajlik, látszólag nem változik, hogy előrejelezze a katasztrófát.
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#34307
üzenetére
Azt emeljük ki hogy a legnagyobb ellenség szerintem még mindig az egykerekezés
Az hogy egy ilyen pályán végigcaplatsz talán nem annyira nagy dologMaga a kormány rángatása amit én kerülni szoktam, hogy feszüljön előre-hátra, és nem csak amit izomból fejtesz ki rá, hanem még a testsúlyoddal is neki-neki feszülsz, hogy a rolleren maradj
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#34303
üzenetére
De azt azért tudod hogy ez az anyag legnagyobb ellenessége? Mert ahogy ugratsz vagy bármi mást csinálsz vele és rantod a kormányt, hatalmas erőt fejtesz ki rá, és aztán pakk eltörik
-
Emunem
őstag
válasz
Enigma1945
#34299
üzenetére
hát ha mondjuk 0-24-ben használja nagy sáros vízben is, akkor kb mind1 a gyártó, sok mindent takarítani/ápolni/cserélni kell dagonyázások után...
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#34296
üzenetére
970
Semmit, minden gyári
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#34259
üzenetére
Ha a dual motoros hogy a fenébe mehet csak 50-nel?
Úgy, hogy ennek semmi köze ahhoz, hogy hány motor van benne...
A motor tekercselése számít, és a használt akku feszültsége.
(Meg természetesen a gumi átmérője az adott fordulatszámhoz...)
(Nekem is volt 4000W-os 10x3-as kerekű tuning rollerem, 2 motor,
viszont csak 48V akku, úgyhogy vége volt 45-nél, mint a botnak.
Ugyanezt az Adventure megfutotta 36V-os akkuval, egy motorral...
12.5"-os kereken: a 60V-os akkuval már a 70 km/h-ba belenyalt.
)Szerk: mindkettő roller 4000W körül volt, csúcsban, mégis egészen
más produkciót hoztak ki belőle... Egyik gyorsult, mint állat, aztán a
nagy menés hirtelen elfogyott, másik lomhán indult majd erősödött.
(Utóbbin viszonylag alacsony, 100A fázisáram korlát volt, és azért...
Előbbin meg jó 230A-be is benézett, és a 2 motor egyszerre húzott.) -
heavygrip
senior tag
válasz
Enigma1945
#34282
üzenetére
Akkor te az első verzióval mentél. Az driminek is szitált 50-él már asszem.
Nekem is jobban tetszik a G2 és G4 sajátos, laposvasakkal össze "tákolt" szerkezete
már amúgy erősen gondolkodom egy G4en, a 2025 változat már jó lett. -
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#34275
üzenetére
Láttam már én is élőben
Nekem nem jön be
Master sem
G4 viszont nagyon -
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#34262
üzenetére
Van rá kombináció hogy csak 25-tel menjen, ha úgy kapcsolod be
Talán a rendőrök ellen találták ki a kínaiak -
heavygrip
senior tag
válasz
Enigma1945
#34259
üzenetére
Na akkor teljesítménybe olyan mint a G1 Pro.
Azért is fura ez mert oké, dupla motor, 800W, de lehet a peak nem éri el az 1200at mint a G2 nek. Illetve ugyanúgy 48Voltos... tehát ezért sem megy többel.
Annyi hogy ez az ultra sokkal jobban fog gyorsulni mint a sima G2.Ott a G3 Pro és G2 Master esete. Hiába, hogy papíron erősebb a G3 Pro, 52Voltos mindkét roller - sőt a Masterbe a vezérlő jobb/fejlettebb - így a végsebesség ugyanaz.
Lehet abba 2000W motor is , ha a fesz/vezérlő ugyanaz nem fog gyorsabban menni.
-
válasz
Enigma1945
#34259
üzenetére
Nekem furcsa az a 56km/h, lehet többet csal mint az enyém? Nézted GPS-el is? A yt a 65 kg gyereknek ment kijelző szerint 52km/h-val.
-
válasz
Enigma1945
#34229
üzenetére
Engem ma kapott el az eső, most látott vizet előszőr. Ahol a motorkábel bemegy a felállóba, ott kicsit veszélyes, oda kellene rakjak egy kis szilikont, h biztosan ne menjen be víz. Igazán nem nagy dolog.
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#34226
üzenetére
Én mondjuk azért sem használom esőben mert nincs fent a hátsó sárvédő
olyan jól néz ki nélküle
Bár 1x mar megszivtam
Saras volt még a tarkóm is -
válasz
Enigma1945
#34215
üzenetére
A 2025 G2-vel ami nekem van és úgy 110 kg-val 48km/h ha nincs nagy szél. Nem hiszem, h többel tudna menni alattam. Esetleg lejtőn hátszéllel.
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#34192
üzenetére
Én csak race módban használom a G2-t, de szerintem 30at megy el max
Bár sosem mértem -
xandrush0831
aktív tag
válasz
Enigma1945
#34192
üzenetére
Szerintem tud annyit a G2. Múltkor ECO-ban mentem nagyjából 30km-et, mert egy Xiaomis ismerősömmel gurultunk. 6 pöttyöm maradt a 10-ből a kb 95 kilómmal.
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#33988
üzenetére
Minden lehetséges, de azonos vezérlő mellett ne várj csodákat. Vica versa, erősebb lenne már attól is, ha nagyobb vezérlőt raksz bele, viszont, ha gyárilag ki volt centizve, akkor egy erősebb vezérlővel (magasabb áram korlát) meg lehet főzni a motort... Valójában, azonos méretben erősebb motor csak kompromisszumosan lehetséges. Ha azonos áram mellett nyomatékosabb, akkor kisebb lesz a végsebesség. Ha úgy nyomatékosabb, hogy marad a végsebesség is, akkor meg nem azonos a méret (szélesebb mágnesek). Bizonyos határok között kompatibilisek ezek egymással, lényeg, hogy 1) adott szélességű villába befér-e, 2) jó-e rá adott gumi, 3) nem ver-e bele vmi vmibe, pl. szelep a féknyeregbe stb. Amennyiben sokkal erősebb vasat szeretnél, akkor 2 motort kell beletenni (+1 vezérlő): drága, macerás.
Ha ez a hobbid, meg lehet csinálni, ha csináltatod a gatyád is rámegy, pl. kiderühet közben, hogy az akku is határon volt, ergo abból is kell nagyobb (pláne ha csökken a hatótávolság), és ami a legrosszabb, ugyanúgy Kuki marad végül. (Annak minden hátrányával, amit addig a kedvező beszerzési ár kompenzált: drágán nem túl jó vétel, vannak nála gyárilag jobbak.)
-
válasz
Enigma1945
#33723
üzenetére
Az én G2-m újkorától kezdve ha rámegyek egy puklira (kiemelkedő kis domb) elől az első futómünél valami "csattan" Bog is mondta a g2 videóban, h felüt a roller. Mit tegyek, mit teszek? Kerülöm a puklikat.
Ja, tényleg a tied nem csinálja? Lehet mert 108 kg. vagyok azért? Lehet húzni kéne a rugón? De mi van ha elpattan mert túl feszesre húzom? -
heavygrip
senior tag
válasz
Enigma1945
#33709
üzenetére
Én azt csinálnám a helyedben, hogyha már el viszed akkor várd is meg ott a helyszínen míg kész nincs a rolli. Így beszéld meg velük, hogy neked ez az opció jó, mert folyamatos használatban van és szükséged van rá. Amúgy sem sok idő ez a művelet, pláne egy hozzá értőnek.
Ahogy írták fentebb is, nem biztos hogy kicserelik, viszont a lóvét elkérik. Lehet normálisak,de az ördög nem alszik.Anno mi is ezt csináltuk, elvittük az etkót vagy szimót és megvártuk míg kész nincs, bár ennek volt egy miértje is,mert az terjedt el a szerelőről hogy kicserélgeti az alkatrészeket.
Inkább ott voltunk a műhelybe akár hajnalig is,de legalább láttuk mit hova, merre tesz. Egyébként tökre nem bánta a szerelő, egyedül élt, legalább nem unatkozott. És a végén kiderült hogy egy baromi rendes, korrekt ember volt.Na egy kicsit elkaladoztam, a lényeg hogy szerintem várd meg, az a biztos.
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#33712
üzenetére
Én kérek elnézést, amíg visszaolvastam, az volt meg, hogy G4, perec, A1 boldogság.

Arról csak ilyen tiktok "tutorial" videót találtam, elvileg ez is "official". Sokkal egyszerűbb! Habár, nem biztos, hogy teljesen nyugodt lennék, hogy egy csavar és kiesik a futómű.
Szerk: amúgy szintén elég kretén videó. Azt nézhetjük, hosszú másodpercekig, hogy egy b.szomnagy imbusz csavart kiteker. Meg aztán egy kisebbet is. De hogy amúgy milyen a kicserélendő csapágy, hogyan veszed ki, és teszed vissza... Ami a lényeg, az láthatatlan!
(Jesszusom, lassan úgy hangozhat, mint PociAti. Pedig én csak szakmailag értékeltem... Mármint, ha ilyenről "tutorial" videót csinálnék, nagyon más stílusban csinálnám a dolgot.) -
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#33709
üzenetére
Találtam neked egy ilyen videót, elvileg "official". Hát nem vagyok meggyőzve.

Mármint ki kell szedni a fékbowdent, meg lebontani az egész kormányt ennyire?
És a lényeget meg pont nem mutatja, hogy milyen csapágy van benne, kicseréli?Szerk: ez a baj a szervizzel is: ha nincs hibajelenség, mondhatja, hogy kicserélte,
honnan fogod tudni, hogy tényleg, ha amúgy már nem érezted a hibát...
(Ha meg utána jön elő, akkor mondhatja, hogy belementél egy kátyúba, és attól.) -
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#33709
üzenetére
Nem mondom: ezt neked kell eldönteni, egy beragadt kormánycsapágy balesetveszélyes. Magamnak biztosan nem hagynám annyiban: szétszedném, és ellenőrizném. Ha hiányzik egy golyó* (mert olyat is láttam már), akkor cserés az egész kosár, 1-2 eFt-ért megvan.

Ezt most csak illusztrációnak linkelem, mert az első Kugoo rolleremen bizony ilyen volt...Komolyabb csapágynak eleve nem szabadott volna sérülnie egy ütéstől, de sajnos egyen kínai csapágyakat használnak (a Xiaomi is), aminél egy SKF nagyságrendekkel erősebb... (Kérdés, hogy szükség van-e erősebb alkatrészre: a mellékelt ábra szerint nem árthat.
)Hogy ha tudom, hogy 25K lesz, miközben szinte biztos, hogy könnyen szerelhető, házilag, nem egyszerű döntés. Ha nincs műhelyed, nincsenek alap szerszámaid, nincs hozzá sem műszaki affinitásod, sem kedved, akkor igen, vidd be! Kosz miatt nem tud így megakadni.
Motoromat vittem anno kormánycsapágy cserére... (Házilag nagyon nehézkes lett volna.) A munkadíj legnagyobb része arra volt, hogy lebontsák az idomokat (hogy hozzáférjenek): reális-e 25K egy ilyen műveletre egy rollernál? Szerintem kicsit túlzó, de manapság ez van.
Amúgy a kúpgörgős csapágy a non-plus-ultra, arra akartam cseréltetni, erre kiderült, hogy az már gyárilag (mármint a motoron). De amúgy az FLJ-n is az volt: masszív szerkezet.
Azt se tartom reálisnak hogy 25K egy rollergumi csere, s abban még a gumi benne se volt. (Nyilván lehet szopakodni a motor kiszerelésével, kifűzésével a vázból, de 25K/kerék. Brr!)*: ha el tudott törni, akkor ki is tud esni: különböző kormánycsapágyak vannak, egy rendes mélyhornyú csapágynál azért nem kis erő kell, hogy eltörjön a golyó. Viszont egy "biciklis" csapágyból elég könnyen kiüthető. Aztán az elakadhat, vagy akár ki is eshet... Utána meg tűnhet úgy, hogy minden fasza, mert nem akad, fordul! Viszont nem is tart már úgy, és az, ami legutóbb kivitt egy golyót, legközelebb kivihet még egyet: összeszakadhat az egész...
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945
#33706
üzenetére
Mindenképp vidd el, ha 10ezer az átnézése, de nem kell semmit csinálni, akkor is megérte
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#33706
üzenetére
Én nem hiszek a meghibásodott alkatrészek öngyógyulásában.
Ha eltört egy csapágy-golyó (ahogy a kolléga írta), akkor az éppen fordulhatott olyan helyzetbe, hogy most nem érzed, viszont nem javult meg, és lehet, hogy a legváratlanabb helyzetben fog újra akadni. Mindenképpen ránéznék. (Bocs, hogy nem válaszoltam a szerviz munkadíjára, de nekem speciel nincs velük semmi tapasztalatom, s a kolléga is biztosan magának döntené szét.
Eddig három típussal dolgoztam ilyen szinten, mindegyikben más volt a csapágyazás.
) -
alphamooncam
őstag
válasz
Enigma1945
#33674
üzenetére
Ha tippelni kéne akkor én csapágy sérülésre tippelnék így láttatlanba.
Legrosszabb esetben kettétört egy csapágygolyó és annak egy darabja beékelődhet, ami azt is eredményezheti, hogy megszorul a kormány pl. egy elfordított állásban.
Ilyesmivel nem jó játszani, szét kell szedni megnézni mi sérült.
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#33674
üzenetére
A kormánycsapágy tud így akadni, megsérülhetett az ütéstől: ki kell cserélni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Enigma1945
#33409
üzenetére
Saját tapasztalatok a féktípussal (más jármű):
- Talán egy hónapos volt, amikor szétszedtem átnézésre. Tisztítás után egy kis zsírzásra szorultak a mozgó alkatrészek, persze módjával, hogy semmi ne kerüljön a fékpofákhoz. Beállításhoz alkalmaztam a kézi behúzós módszert, de utána az álló felén még finomítottam a beállítócsavarral, mivel túl közel került, tehát legyen egy kis légrés is, de minél kevesebb. Sajnos a keréknek is van egy kis oldalirányú mozgása a tengelyen, ezzel is kalkulálni kell, ha olyan. Van egy biztonsági rögzítő csavar, amit lazítani kell, utána finoman állítani a másikkal a légrést, majd ismét rögzítés.
- Egy másik módszer, amikor az álló felén papírlapot vagy valami alkalmas vastagságú lapot teszek be, kézzel behúzom, utána rögzítem a nyerget, így beáll a megfelelő légrés.
- Viszont mindez nem segített már 1 év / 1500 km után, mert a mozgó oldal időnként nem húzódott vissza rendesen. Itt megint szétszedés / tisztítás / kenés és kész. Nem egy bonyolult szerkezet. A bowden kötését nem kell piszkálni, bontani, így megmarad a beállítás.
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#25701
üzenetére
De legalább a roller megúszta
Hát én bármikor elcserélnék akár egy Riont is, ha az egészség a tét.
Tudomásul kell venni, hogy a roller nem játék... Már 25-nél is súlyos,
életveszélyes sérüléseket lehet vele szerezni. (Ha szarrá törik a vas,
de az egészség megmarad, az egy sokkal jobb kiszállási pont.
) -
Peaceliker
addikt
válasz
Enigma1945
#25691
üzenetére
Ájjj az faja.
Amúgy ha esetleg fájdalom erősödne, akkor orvos gyorsba. Nekem is úgy tűnt nyáron hogy egy halom zúzódással megúsztak (szinte mindnehol), de jobb lábam egyre rosszabb lett. Akkor mentem vele orvoshoz és kiderült, hogy láb középcsont törés volt. Az a vicc, hogy baleset után a balesetin a másik lábam röntgenezték, mert akkor az fájt jobban. 2 hét volt mire a törés kezdett jobban fájni, mint a durva zúzódás. -
alphamooncam
őstag
válasz
Enigma1945
#25686
üzenetére
Jobbulást !
Szeretek felkészülni, illetve amennyire lehet elkerülni a bajt/csökkenteni a kárt.
Mindenkinek azt ajánlom, hogy számoljon mennyibe kerül az orvosi számla/fájdalom ára/kiesett jövedelem.
És mennyibe kerül egy ilyen.

Ezt márciusban vettem [link] (Nem itt.)
Full protektoros nyári kabát, gerinc, váll, és könyökvédőkkel, és asszem vmi aramidszál is van belekeverve az anyagába.
Csupa háló az egész, átfúj rajta szél, ezért még alá szoktam venni egy széldzsekit.
Utolsó darab volt, csupa por, és asszem olyan 30-ra sikerült lealkudnom.
Szóval jó befektetés a védelem.
Szerintem.
P.s.: Ha nem tetszik a dzseki fazon, létezik kockás flanelling, és pullover stílusban, is full protektoros védelem.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Enigma1945
#25686
üzenetére
Zúzódás az nagyon csúnya dolog, mármint felépülés szempontból. Nekem 1-2 sérülés 6 hónap után volt olyan, hogy már csak éreztem, de nem igazán volt zavaró

Jobbulást
Amúgy mi történt? Csak azért kérdem, hátha olyan story, amiből más is tanulhat
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
Enigma1945
#25682
üzenetére
Hamarosan meggyógyul!
Én húsvét hétfőn este estem egyet, vállamra hátulról, már tudom mozgatni rendesen és a bőr is gyógyul.
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945
#25682
üzenetére
Ha megúsztad egy zúzódással, akkor egyáltalán nem vagy szerencsétlen!
Gondolj arra, hogy milyen gerinc/koponya/borda/belső szervi sérüléseket
lehet összeszedni, ahhoz képest egy zúzódás az lófütty: természetesen a
következő lehet súlyosabb, mindenki maga döntse el, mennyit kockázat...Saját hibás esésnél lehet tanulni a hibából, és legközelebb "ügyesebbnek"
lenni, de ha mondjuk kezedben marad a kormány, kitörik a kerék, villa, stb.
Ezek olyanok, hogy nem tehetsz róla, és sokkal rosszabb lehet a vége...
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3519
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Apple iPhone 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S22 128GB,Átlagos,Adatkabel,12 hónap garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

Az akkumulátor aktuális feszültsége alapján mondanak egy tippelt töltöttségi értéket, ami viszont csak nyugalmi állapotban adhat bármiféle támpontot, hiszen terhelésre esik a feszültség. Magyarán, amikor elindultál, akkor megterhelted az akkut, esett a feszültség, használat közben meg motorfékezés esetén a visszatöltés miatt nőhet a feszültség: ez ilyen... Annyit tudnak tenni, ha nincs egyéb mód a töltöttség becslésére (pl. BMS számolja a leadott Ah-t), hogy átlagolnak. (Magyarán nem azonnal fog beesni több csíknyit nagy terhelésre, hanem csak hosszú emelkedőn, de a pontossága akkor is megkérdőjelezhető, mert a terhelt feszültségből rosszul lehet következtetni az akku töltöttségére, csak a nyugalmi fesz árulkodik...
)
Meg szörnyű gányolásból, (remélem csak átmeneti) látszatmegoldásból is közel annyi:
Bár emlékszem hogy tavaly ilyenkor vettem a G2-t, és kb rakhattam is el, mert nekem ez már hideg, főleg mondjuk megizzadva, még felöltözve sem szeretek rajta állni, fix a torokfájás
dögös rolli. Az a G4 odab*az. A G2 -k is jól néznek ki.







