- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- Fotók, videók mobillal
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Minden készen áll a Galaxy Unpackedre
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Erős specifikáció, kompakt formában
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Hieronymus #33069 üzenetére
Dehogy tartom magamnál, minek tartanám. A rollerek mellett van egy polcon, és hetente megnézzük az összes kereket, minden rolleren. Van amelyik hónapok alatt se ereszt le, de többnyire hetente kell mindegyikbe fújni pár tized Bart.
Szerencsére egyik kerék se rossz annyira még, h naponta, párnaponta kelljen utánfújni.Sokáig én is abban a tévhitben voltam, h havonta elég megnézni, de már nem csinálok ilyet, pláne, h látom, h hetente is némelyikből fél-egy Bar is elszökik. :/
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #33069 üzenetére
Ti folyamatosan magatoknál tartjátok a roller pumpát?
Anno a nagy vason nekem bent volt egy táskában, mert tubeless, de nem zselés gumival sikerült lassú defektet összeszednem az első utamon, aztán a másodikon is, szóval igen, elraktam, így rá tudtam fújni bármikor. Erre van kitalálva. Autóban is van pótkerék, már a legtöbb autóban: néha szükség van rá, amúgy nem, mégis "folyamatosan magánál tartja."Nekem a 26 éves autómban konkrétan még gyári a pótkerék (ideje lenne átgumizni), azaz 26 év alatt soha nem kellett használni, mégis gyári tartozék. Másik autóban meg volt már rá szükség, igaz, csak mankókerék van benne (de legalább el lehetett jutni vele a gumisig). Két keréken általában nem életszerű a pótkerék, viszont defektjavítót, vagy - belsős gumi esetén - akár tartalék belsőt szoktak vinni nagyobb túrákhoz a hozzáértők, jó okkal.
Olyankor viszont valahogy fel is kell fújni a javított kereket, szóval kell valami pumpa: van egyszer használatos patron is, ami egy kerék felfújására jó, kis helyen elfér, élethelyzettől függ, hogy valaki bevállal-e ilyesmit, vagy úgy van vele, hogy hívja a trélert, ha baj van.
Szerk: motoron én az utóbbi voltam, nem volt nálam semmi, még túrán sem: szerencsém volt, hogy amikor defektet kaptam, akkor már csak 500 méter volt hazáig. Ez ilyen bicikli!
(Ha nem tudod megjavítani az út szélén, és továbbmenni, akkor legyen hívható ismerős.)GoodSpeed: abszolút megértem, hiszen két falu közt beszarik a versenytechnika, sokkal egyszerűbb helyből kicserélni a kereket, és tovább gurulni, mint lapos kerékkel tolni, vagy valakit odarángatni hogy vigyen már haza, autóval... Persze kinek mi. Hol használja, stb. (Jártam úgy többször, hogy az akku adta fel, így BKV-val oldottam meg a hazajutást.
)
-
válasz
Hieronymus #33069 üzenetére
Nálam a hátizsákban mindig ott van feltöltve a Xiaomi kompresszor. 😁
5 évvel ezelőtt ha mentem a másik lakásba, még tartalék hátsó kerék is volt a hátizsákban, meg szerzszámok. 😁 -
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #33054 üzenetére
Megnézem mikor viszed magaddal az autóakkut egy rolleren.
Amúgy kb. 10 perc egy 185/65 R14-es gumit felfújni vele. Tudja.
Lassan, de megcsinálja: igen, nem ezzel fogsz 4 kereket felfújni.
(Arra vettem anno egy B&D akkus kompresszort. Megcsinálta...
De lemerült a retekbe. Hja, egy 7Ah ólom akku volt benne. Vicc!
Azóta kapott egy 3s6p pakkot, azzal végre használható lett...)
Természetesen nem az a méret, amit magaddal viszel rolleren...
Szerk: amikor 1.9 bar -> 2.4 bar kellett, az 3-4 perc a Xiaomival...
(Kerekenként. Uis minél nagyobb a nyomás, annál lassabb.)
-
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #33054 üzenetére
Autós akkumulátorokról működő pumpához
- kell autó is,
- és az autónak pont ott kell lenni, ahol a lapos kerekű roller van. (Ha nincs bennük plusz akku, de akkor meg már ugyanott vagyunk.)Ezeket a hordozható pumpáknak a nevében is benne van, hogy hordozhatóak. Szerintem ez hatalmas előnyük, és rendkívül jó a használatuk. Csak egyszer kell nagyobb levegőt venni és rányomni a vásárlás gombra, aztán talán egy életre letudva a probléma. Xiaomi pumpában szabvány 18650-es cellák vannak.
A Lidl pumpában is talán azok vannak. A nagyobbhoz 12 V-os szivargyújtót adnak (belül lehet valami ami kellő töltési szintre alakítja a feszültséget), a kisebbiket 7,4 voltosnak írják, ami 2×3,6V. És elég sokan foglalkoznak háztartási eszközökben lévő 18650-es cellák cseréjével, és is cseréltettem már az egyik álló porszívóban akkut, nem volt drága.
-
vigyorgó
tag
válasz
Hieronymus #33012 üzenetére
Köszönöm!
-
vigyorgó
tag
válasz
Hieronymus #32924 üzenetére
Bármilyen szeleptoldót veszek,a pumpálás befejeztével, lecsatlakoztatásnál mindenképpen szökni fog valamennyi levegő?Ezek szerint csak ezzel a xiaomi pumpával, vagy kompresszoral nem szökik a levegő?(tehát az a nyomás lesz a kerékben amit a mérőszám mutat a lecsatlakoztatás után)
-
vigyorgó
tag
válasz
Hieronymus #32849 üzenetére
-
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #32815 üzenetére
Ezt írtad:
A keréken az előírt nyomás hidegben 3 bar. Ez melegben kicsit magasabbra 3.1 -3.2 érdemes fújni
Átszámolva: 3 bar = 43,5 PSI, és 3,2 bar pedig 46,4 PSI.Gyártók honlapja és dokumentációi alapján az elektromos rollerekről készített adatbázisból kigyűjtöttem a keréknyomásra vonatkozó információkat, lehet arra gondoltál:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_31465-31465.htmlAz általad javasolt érték is nagyjából a gyártó által megadott tartományban van.
Amúgy a hozzászólásom lényege az volt, hogy nem az abroncson lévő adatot kell figyelembe venni, hanem amit a rollerhez javasolnak.
Egy abroncsot lehet feltesznek 20 különböző modellre, és modellenként eltérő lehet a javasolt nyomás. Pl. mert egyiken van felfüggesztés, másikon nincs, vagy mert egyik rollernél raknak belsőt a tubeless külsőbe: lásd: Ninebot F65
Tyres type: Tubeless pneumatic tyres (with inner tube)
https://eu-en.segway.com/products/ninebot-kickscooter-f65i
magyarul: Gumiabroncsok típusa: Fújt abroncsok (belsővel)
https://hu-hu.segway.com/products/ninebot-kickscooter-f65i -
vigyorgó
tag
válasz
Hieronymus #32792 üzenetére
Köszönöm szépen a hasznos információkat!
-
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #32792 üzenetére
Az abroncsokon lévő érték nem mindig áll összhangban azzal, mint amit egy adott roller megkíván.
Pl. Ninebotnál adott sorozaton belül is különböző konfigurációk előfordulnak, pl. tubeless külső + belső gumival szerelik a rollert, így érnek el nagyobb maximális keréknyomást.Szerintem az abroncson lévő érték csak amolyan tájékoztató jellegű érték, jókora tartalék van benne, nagyobb nyomásra is fel lehet ha szükséges. Nyilván azért túlzásba nem kell esni.
-
Quent1n
senior tag
válasz
Hieronymus #32754 üzenetére
Ezen a két helyen kb. napi szinten kerülök konfliktusba autósokkal akik nem ismerik a KRESZ-t (vagy ismerik de nem izgatja őket). Hiába mutatok a táblára, nem sokat számít.
A másodiknál már el is ütöttek mikor épp bringával voltam. Azóta inkább lemondok az elsőbbségről. Ezért mondom azt, hogy lehet reszelgetni a KRESZ-t meg csuda nagy változtatásokat belevinni, a mostani sincs sem betartva, sem betartatva, legalábbis Budapesten, ahol egy nagymotoros is simán bemegy a Körúton bringasávba, letolni mindenkit és végigelőzni az autósokat jobbról.
#32747GoodSpeed: Ez érdekes dolog egyébként, mert napi szintű tapasztalat, hogy hiába van STOP táblám egy adott helyen, sokszor villognak/intenek, hogy menjek, pedig egyértelműen lassítok. Illetve olyan helyeken is, ahol egyértelmű, hogy nincs elsőbbségem, inkább átengednek (nyilván a rossz hírünk miatt.).
-
válasz
Hieronymus #32712 üzenetére
Igen, ismerem a szabályt, csak ugye általában ha előzékeny, akkor furán jön ki, ha nem fogadod el. Mióta megcsesztek már én is így járok el, hogy nem fogadom el... csak ugye itt jön az, hogy ők azt nem tudják, hogy én miért nem élek a lehetőséggel, hogy átmehetnek előtte!
Amúgy volt egy vicces eset tavaly. 1 Kenézy u. – Google Térkép
Nekem volt STOP tábla. Szépen felengedtem a gázkart, hogy ne a STOP előtt kelljen fékeznem, hanem motorfék, és a végén csak megállok... tehát elkezdtem a lassítást.
Látom, hogy jön egy nagy SUV-val az illető, mivel már lassult a rollerem, eleve meg akartam neki adni az elsőbbséget, de látom, hogy lassít ő is... nem hirtelen, hanem fokozatosan. Mondom magamba, na milyen rendes, hogy elenged...
Átmegyek előtte, egyszercsak hallom a kocsiból, hogy a J* K**** A****datEkkor esett le, hogy itt arról lehetett szó, hogy ismeretlenül bekategorizált a "köcsög rolleres nem ismeri a KRESZT úgysem, megállok inkább én, ne vérezze össsze a szép kocsimat" című halmazba!
Azt gondolta, hogy nem fogok megállni, aztán már arra nem gondolt, hogy mivel láttam, hogy egyértelműen lassít, hogy én azt úgy veszem, hogy előzékeny!
A KRESZ szerint persze ilyen esetben is nekem meg kell állnom. Azért is írtam, hogy ne vérezze össze a rolleres a kocsit, mert balesetnél neki adnának igazat.
-
válasz
Hieronymus #32694 üzenetére
Érdekesen működik.
Azt gondolnám, ha lecsökken a feszültség egy bizonyos érték alá, akkor ennek megfelelően mondjuk 20km/h fölé nem megy már a sebesség, és azzal szépen lehet még egy darabig gurulni, de itt nem ez volt, hanem elkezdett gyorsulni ismét.Meg hát 0%-ot jelzett, de még simán gurult.
Más rollereim ilyenkor már csak 10-el mentek.
Ennek pirosban volt az utolsó csík, de 30-32-ig folyamatosan gyorsult.
-
válasz
Hieronymus #32686 üzenetére
A rollere biztosan. Ha valaki elkezd gondolkodni, hogy a segédmotoros kerékpárokhoz KRESZ vizsga szükséges, akkor a rolleresekre is akarja majd vonatkoztatni.
Sokan adnak hangot annak is, hogy az AM-es jogosítványnak sincs létjogosultsága.
Már többször megkaptam itt, jellemzően PociAti-tól, hogy hibásan gondolom azt, hogy Magyarországon ez legfőképpen a pénzbeszedésről szól.
2002-ben kampánytéma volt, hogy ingyenes lesz a B kategóriás jogosítvány is. Aztán nemhogy nem lett, de ma már akár 1 millió Ft-ba is kerülhet egy ilyen papír, ami főszabály szerint csak ezeket nem garantálja:
- a birtokosa a KRESZ szabályok szerint vezeti járművét
- A tulajdonosa, nemcsak átment a vizsgán, de érti is a szabályokat, és valós tudással bír
- 8 általános kell hozzá, de a közlekedésben nélkülözhetetlen fizika oktatást a tanfolyam nem tartalmaz, így arra sincs még elvi garancia sem, hogy a tulajdonos tisztában van az elemi fizikával, és azzal, hogy esős úton mekkora sebességtartmányban kb mennyivel nő a fékút, mennyivel csökken a tapadás stb. Rendőrék csak annyit közelnek, amikor történik egy halálos baleset - és ilyen rengeteg történik, a vezetők 95+%-a pedig rendelkezik érvényes jogosítvánnyal - hogy nem a látási, és útviszonyoknak megfelelően vezetett. De mivel fizika oktatás nincs a tanfolyamon, 8 általánossal meg be lehet kerülni rá úgy, hogy kegyelem kettessel ment át az illető .... így honnan is tudhatná?
- Nem vezet alkohol vagy drog fogyasztás után (uótbbi még külön bűncselekmény is)Nekem a francia modell tűnik jónak. Ott nincs AM, sőt Mopedautót minden józan ember vezethet 16 éves kortól jogosítvány nélkül!
Az általános iskolai tantárgyak közzé való besorolásról:
Már régen volt 2003, akkor jártam tanfolyamra, nekem még elsősegélynyújtóit is kellett tennem, maga a mentős elmondta, hogy az egész dolog komolytalan, mert közlekedési balesetnél a legtöbb szöszi, ha meglátja, hogy a sérült vérzik, pánikba esik, hozzá sem nyúl, hívja a 112-t.
De a lényeg: akkor most hányadik osztályos tananyag lenne? Egy éves, vagy pár hónapos? Na és ha nincs affinitása hozzá, akkor nem kapja meg az általános iskolai bizonyítványt sem?Sőt, akkor kerékpárra se ülhessen? Csak gyalogosan közlekedhessen? Aztán nézze azokat, akik nála pár évvel idősebbek csupán, és vígan bicajoznak, mert akkor még nem volt kötelező? Vagy ha kolletíve, akkor aki nem tudja letenni a vizsgát, az onnantól kezdve gyalogoljon? 140 év biciklizés az olyan íratlan alapjog, mint Amerikában a fegyvertartás, csak az ott alkotmányba is van írva. Itt is lehetne a negyedéves módosítások valamelyikébe.
Egyrészt ha nem a pénzre mennek, akkor bizonyítsák be azzal, hogy ingyenessé teszik!
2003-ban kellett orvosi alkalmassági az elején rögtön. Tudod miből állt a vizsgálat? Jól látok? Nem szédülök? Mondom jól, nem szédülök. 5000 Ft és pecsét!Élhető kompromisszum lehet mindenki szánára.
KRESZ nélkül max 20 vagy 15 km/s
KRESZ vizsga megléte esetén max 40 km/s, mint a segédmotoros kerékpár.
Fölötte A1 kategória a jogosítványban.
Szerinted. Mivel A1-es jogosítvánnyal is halnak a motorosok, szerintem ezt már jobban nem kellene forszírozni. Egyszerűen el kell fogadni, hogy van a természetes kiválasztódás. Ettől nem védi meg az A1-es jogsi sem, különben nem a ravatalon kötne ki. Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy ne kelljen jogosítvány nagymotorra, de ez a 25-tel cammogunk dologra felesleges, pénzlehúzóm, kirekesztő, diszkriminatív, és a balesetek száma sem fog érdemben csökkeni. Csak rolleres jogsis elhunytak lesznek főként nem rolleres elhunytak után.
Sőt! az elektromos kerékpár maximális sebességét az önerőből
hajtás sebességére kellene korlátozni.
Amikor még megvolt a MTB-om, akkor önerőből sikerült vele 40-42 km/h-val is tekernem! Az már majdnem az SMKP teteje!.
-
válasz
Hieronymus #32554 üzenetére
+1
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #32514 üzenetére
Kerékpáron a felnifék, peremfék híres erről, ami úgy védhető valamennyire, hogy időnként fékezéssel szárítgatni, már a "kereszteződés előtt", hogy ne érjen meglepetés. Főleg akkor kínos, amikor sokáig csak megy az ember, nincs szükség a fékre és nagyon átvizesedik az egész.
A tárcsafék viszont hamar felhevül, leszárad, meg elvégre a betét sem gumiból van, így annyira nem vészes.
-
Emunem
őstag
válasz
Hieronymus #32486 üzenetére
az is igaz, ma már minden mai gyereknek jut legalább 2 házirabszolga, de ha család egy településen lakik, akkor minimum 4.
-
enginev3.0
félisten
válasz
Hieronymus #32479 üzenetére
"Nem szól a fiú mentségére, de ez a közlekedési hiba viszonylag gyakori. Nem számolnak a jobbról érkezővel vagy rosszul ítélik meg a sebességét."
Sajnos ők azzal sem számolnak, hogy ilyenkor engem anyám még jól meg is vert volna, ott helyben, aztán meg mikor hazaérek, még egyszer akkor is
kb semmilyen nevelést nem kapnak ezek a gyerekek, és igen, a verés az nevelés, lehet itt tutujgatni őket, csak akkor verés helyett, elüti egy autó
-
Emunem
őstag
válasz
Hieronymus #32441 üzenetére
Használom is, mindig bereteszelem. Nekem eddig tetszik, a piros mondjuk túl race már, de nem volt már full fekete. Nézem, hogy egyeseknek szétjött kb 1/2 év múlva, látok benne potenciált én is, hogy mi fog megmenni, ezért gondolkodom a szétszedésén / megerősítésén.
-
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #32434 üzenetére
A túlmelegedés azon tényezők egyike, mely leginkább tudja öregíteni ezeket a lítium akkumulátorokat (a lemerülten való tárolás mellett).
Aztán majd télen, amikor megnő a belső ellenállásuk, akkor jelentkezik látványosan a nyáron elszenvedett túlmelegedés.
Abban igazad van, hogy a matt sötét festés nem segít a fény visszaverésben, de azt is jelenti, hogy nem fedett, vagy nem árnyékos helyen van tárolva a roller, és az aszfalt is jó forró lehet, ami a roller alatt van. Tehát alapból elég rossz a helyzet. Az UV általi öregedés csak egy újabb adalék, de az abban érintett dolgok olcsóbban pótolhatók, mint az akku. -
válasz
Hieronymus #32394 üzenetére
Táblázatot tudok mutatni.
A modkerben arra nem voltak hajlandók, h ezt betegyék a korábbi helyére, (viszont azt meg kitörölték), mondván, h új hsz-ként rakjam be inkább.
Még meg is fenyegettek, h "de ebből ne legyen rendszer"...
Előtte egy másik modi javasolta, h a kiegészítések helyett írjam meg kompletten a próba topicban, aztán átcseréli.Csak nemtom minek megy el valaki modinak, ha ennyire nyűg neki az az egész.
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #32340 üzenetére
Nem arra gondoltam, hogy a rollerre, hanem saját magára...
(A felelősség nyilvánvalósága csak a kamera felvétel miatt van.)
Személyi sérülésre fizethet a baleset biztosítás, vagy, ha ráijeszt
az autósra, akkor esetleg zsebbe is kaphat némi pénzt a csaló... -
vigyorgó
tag
válasz
Hieronymus #32292 üzenetére
Köszönöm az információt!
-
vigyorgó
tag
válasz
Hieronymus #32268 üzenetére
Igen.
-
z67
őstag
válasz
Hieronymus #32119 üzenetére
Azért sikerült finomítani, arrébb kellett tenni a féknyerget, távol volt az ellenpofa.
Próbálok minél hátrább állni, hogy a hátsó fék is hasznos legyen. Nem volt ezzel gondom a xiaominal sem.
-
válasz
Hieronymus #32119 üzenetére
Amit viszont mi megúszunk, mert 25-tel képes max menni!
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #31990 üzenetére
Az nem hit alapú gondolkodás, amikor nem áll rendelkezésre mérési lehetőség és találgatni próbál az ember. Te szereted nagyon hülyének nézni a vitapartnert és fölényeskedő stílussal provokálni.
Továbbra is azt mondom, magam is megfelelő feltételes módban fogalmaztam, mint ahogy a gépi válasz is. Te meg rögtön a hülyék magabiztosságával akadtál fenn rajta (pedig nem tudhatod biztosra, függhet az adott rollertípustól is, hogy konkrétan arra mi a jó válasz, így nehéz általánosítani), ez magáért beszél.
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31979 üzenetére
A teljes markolat előfordulása rolleren nem szerencsés. Leginkább azért, mert bár mindig elmondják, hogy a kormány a jármű vezetésére szolgál és nem kapaszkodó, valamennyire óhatatlanul stabilizálja vele magát az ember, mivel, ellentétben egy motorkerékpárral, nem ül rajta, nincs más, amivel "foghatná" a járművet.
Szóval egy ilyennel benne van, hogy a szándékoddal ellentétesen tekered meg, mert mondjuk épp elveszítetted az egyensúlyod... Nem mondom, kis teljesítményű rolleren ez is működik! Nekem ilyen volt, gyárilag az iBike Mono Adventure, tudtam vele menni, nem éreztem kifejezetten veszélyesnek. De amikor a teljesítményt megnöveltem, rögtön cseréltem a félmarkolatosra, mivel az biztonságosabb.
Ui: amúgy igazad van, teljesen intuitív. Valamiért az emberek azt tudják, hogy a gázt húzni kell egy kétkerekűn: nekem is volt ismerősöm, aki amikor kipróbálta a jó öreg Kugoo S1-et, majdnem leszedte róla a markolat gumit, mert reflexből csavarni akarta a gázt, nem tudta, hogy azt a kis pöcköt kéne nyomogatni. Érdekességképp: a gyártók is érzik ezt. Van olyan, ahol tettenérhető az áttérés a hagyományos hüvelykujjas rettenet és a félmarkolatos közt. Még itt a topikban is felmerült párszor, hogy hogyan kéne kreatívan fogni a kormányt, hogy kényelmesebb legyen a gyári pöcök nyomogatása, hosszabb utakon is. Szerintem az ilyen igényekre reagál mondjuk a Segway F3. Van rajta még pöcök az oldschool arcok kedvéért, de alapvetően már egy félmarkolatos gázkar, nekem ezzel kifejezetten szimpatikus...
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #31980 üzenetére
Inkább azt kellett volna beismerni, hogy felesleges volt az egész kínos trollkodás, kioktató stílus.
Az elektromos motorok esetében nincs alapja a sejtéseknek.
Persze, mint a fizikában és a műszaki életben is lehetőleg mellőzendő, de vannak esetek, amikor hiába tudjuk az elméletet, de túl sok a változó, ami miatt dőlhet a végeredmény ide is, vagy oda is. Amikor az elméletet a gyakorlatban méréssel pontosítani nem tudod.
De neked rögtön bele kellett állni a mesterséges intelligenciába, ami pedig nagyon jól fogalmazott, ahogy belefűzte a bizonytalansági faktort, feltételes módú kifejezésekkel: "használhat" és "valószínűleg". Ezt valahogy nem sikerült értelmezni.
Ezzel szemben te biztosra akartál állítani valamit ("konkrétan hibás" stb.), amit nem is tudhatsz pontosan. Erre is van bölcselkedő mondás, hadd ne idézzem!
-
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #31964 üzenetére
Elméleted ellenőrzése:
Ha 8 másodperc alatt kellene 80 kg-ot 0-ról 20-ra felgyorsítani, akkor
- 61,88 W / 8 = 7,735 W
- a tömeg 4 kg helyett annak 20-szorosa, így 154,7 W lenne. Elméletben.
Gyakorlatban pedig legalább dupla akkora teljesítményre lenne szükség.Jó lenne tudni milyen feltételek között határozzák meg a rollerek egy töltéssel megtehető távolságát.
Ezt egész jól definiálni szokták a normális gyártók, és ahogy süllyedünk le közöttük annál inkább hallgatják el a dolgokat, vagy trükköznek.Ha megnézed a Navee, Segway-Ninebot, Xiaomi adatait, akkor
(1) a legnagyobb hatótávnál kihangsúlyozzák, hogy az elméleti, vagy teoretikus hatótáv.
(2) 75 kg-os személyt használnak.
(3) És a többi releváns paraméter is közlik, pl. sebesség 15 km/h, alacsony szél vagy szélcsend, 25 ˚C, nincs emelkedő, sima aszfalt, teljesen töltött akkumulátor és hogy addig mennek, amíg a roller meg nem áll.
(4) És már egyre többször megadják ugyanezeket az értékeket különböző sebességeken, többek között a max. sebességen (ami amerikai rollernél kb. 40 km/h, európainál 25 km/h és németnél 20 km/h). Tehát kapunk vagy 4 adatot.
Gyakorlatilag ők számítanak iparági standard-nak.Ezzel szemben mit csinálnak a kisebb, szélhámos kínai gyártók?
(1) Náluk az nem elméleti hatótáv, hanem hatótáv. Csak simán range.*
(2) Könnyebb pilótával tesztelik: Ausom: 65 kg, OOTD, E-TWOW**, stb. 70 kg.
(3) Erősen hiányosak a feltételek, a tesztelés körülményei.* Ott is néha hatótávot adnak meg: pl. 40-50 km. Továbbiakban már csak a marketinges arcbőrének vastagságán múlik, épp melyik adatot használja fel.
**E-TWOW mentségére legyen ők 20 km/h tesztelik, nem csak 15-ön. -
válasz
Hieronymus #31964 üzenetére
Jó lenne tudni milyen feltételek között határozzák meg a rollerek egy töltéssel megtehető távolságát.
Erre gondolsz?
A gyárilag megadott hatótávot úgy számolják, h 15km/h-val haladva, ECO módban, 75kg-os súllyal, teljesen egyenletes sebességgel (gyorsítások nélkül), szélcsendben, sík terepen, 20C°-on - ez a szabvány (OTA teszt).Ez van kint a Xiaomi oldalán.
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31941 üzenetére
az energia ellátás modemrációja függvényében
Ez mégis mit akar jelenteni? A motor nyomatékmaximuma ott van, ahol a legnagyobb fázisáramot tudod átzavarni rajta. Praktikusan álló helyzetében. Amint elkezd forogni, feszültséget fog gerjeszteni, így adott akkumulátorral nem fog több áram folyni, soha.Egyáltalán nem triviális, hogy a vezérlőben van fázisáram korlátozás... Amikor annyira kicsire veszik az akku áram korlátot, mint pl. a hivatkozott Kugoo S1 esetén, ahol 15A korlátosak voltak az első szériás vezérlők (amit később levittek 11A-re!), akkor bizony eléggé harmatos lesz az a nyomatékmaximum is, ráadásul meredeken csökken. Az a szakasz, amin a nyomaték szép egyenletes vízszintes görbét rajzol, így a teljesítmény lineárisan nő a fordulatszámmal (eltekintve az akkufeszültség esésétől), "primitívebb" vezérlőknél teljesen kimaradt. Megjegyzem az árammérő sönt ellenállás cseréjével az ilyen vezérlő is átverhető, és lehet belőle 20A korlátosat gyártani, sőt, 30A korlátosat... (Emiatt viszont megnő a természetes fázisáram korlát, így a maximális nyomaték is, a motor képes lesz gumifüstölős indulásra. Tök jó! Amíg le nem ég. Tényleg jól húz...
)
Szerk: de megállni nehéz vele, a gyenge motorfék okán, ezen is segített a dupla motor.
-
Aaron14
őstag
válasz
Hieronymus #31941 üzenetére
Személyes tapasztalatom, hogy a Segway F2 Pro-nál többet megy el a Xiaomi Pro 2. Ha jól tudom, ugyanakkora akkumulátorok vannak benne. Ennek nem fordítva kellene lennie?
Ugye itt az F2 Pro-nak 300W-tal több a csúcsteljesítménye. Mégis, ugyanazon az útvonalon az F2 Pro-val előbb lemerültem. Azt hiszem 3-4kg a kettő közötti súlykülönbség a Pro 2 javára, de kétlem, hogy ez okozná.
Mindkettővel levezettem közel 8.000 km-t.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #31932 üzenetére
Ha nem tudom műszeresen mérni és te sem tudod pontosan, hogy a hatásfok mennyit kompenzál, akkor te is csak találgatsz. Mutass be konkrét mérési eredményt, akkor lehetnél biztos a kijelentésedben, de nem tudsz.
A rollerek alap beállítása általában megkívánja a lábbal történő indítást.
Lehet, azt hiszed, valami újat mondtál ezzel a hatásfok dologgal, de az opció sem csak ezzel van kapcsolatban, hanem elsősorban a gázkar akaratlan érintése esetén védő biztonsági beállítás. Egyébként inaktiválható lehet (magam is leszoktam róla), de egyes országokban már követelmény, vagy lesz:
Németország
Franciaország
Olaszország
SpanyolországDe ez is AI forrás, nem vállalok érte felelősséget.
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #31932 üzenetére
Annyiban csalas ez a grafikon, hogy a hatasfok csak az adott sebessegen(fordulatszamon) a maximalis teljesitmenyre vonatkoztatva van megjelenitve. Azaz, ha lassabban megy es nem hasznalja ki a motor maximalis teljesitmenyet, mert nem akar tovabb gyorsitani, akkor mar nem maximalis aram folyik a motoron es mashogy fog kinezni a felvett es leadott teljesitmeny is, igy a hatasfok is.
A helyes ertemezeshez egy olyan rajz kell, aminek a fuggoleges tengelyen a nyomatek vagy teljesitmeny szerepel es a vizszintes tengelyen a fordulatszam. Mint pl. ez, de ez nem kerekpar/roller motor:
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #31927 üzenetére
De oda van írva, hogy "használhat", vagyis feltételes módban. Senki nem állította, hogy biztosan az következik belőle, mivel ez több feltétel függvénye.
De úgy érzésre sejthető, mint fogalmaztam, hogy valami ára lesz, ennél többet felesleges ezen rugózni, szerintem.
Látom egyébként utóbbi időben az ámokfutást, amit itt művelsz, nagyon igyekszel mindenen fogást keresni, szőrszálat hasogatni, unalomig hangoztatott autóipari példákkal fűszerezve / terelve, amiből néhány még el is menne, de te már túlzásba viszed azt is.
A fórumozás lehet jó időtöltés, de folyamatos trollkodással csak irritálsz másokat, az már nem olyan jó.
-
válasz
Hieronymus #31926 üzenetére
Ha egy nagyobb teljesítményű motorral rendelkező roller gyorsabban éri el a 25 km/h sebességet, akkor rövidebb idő alatt
többenergiát használhat fel ahhoz, hogy legyőzze az inerciát és elérje ezt a sebességet.Az idézet te írtad le.
Ez konkrétan hibás.Rövidebb idő alatt használja el a motor, a gyorsításba fektetett munkához szükséges energiát. De ebből nem következik az, hogy összességében több energiát kell felhasználni a gyorsabb gyorsításhoz. Az adott motor tulajdonságai, az adott fordulatszám tartományban lévő hatásfoka határozza meg a válós energia felhasználást.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #31918 üzenetére
Hibás az AI válasza.
Ezt így nem jelentheted ki biztosra, hatásfokot is csak feltételezed. Ha úgy mondanád, hogy talán / esetleg / valószínűleg, úgy lenne korrekt. De ha megnézed, még a gép is így fogalmaz: valószínűleg. Akkor mi hibás?
Magam részéről nem akartam részletezni, csupán abból indultam ki, hogy a fizikában is mindennek ára van. Élvezkedünk a rollerrel, fürgébben akarunk pattogni ide-oda, egy adott tömeget mozgatni, annak ára lesz. Ami a felhasznált energiamennyiségben valószínűleg jelentkezni fog. Gyakorlatban a kétféle roller tömege is valószínűleg eltérő, annak is ára lesz.
-
Aaron14
őstag
válasz
Hieronymus #31918 üzenetére
Mindeközben YouTube tesztekben azt mondják, hogy a gyorsulásban nincs különbség az F3 és a G3 között, miközben a G3 maximum teljesítménye dupla akkora (vagy csak boost mode-ban?) Akkor minek a nagyobb teljesítményű motor?
Mondjuk megértem, ha valaki dimbes-dombos helyen használja, biztos jól jön. De síkterepen van előnye?
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31871 üzenetére
Azért, mert végtelen hosszan hablatyolsz teljesen irreleváns témáról, nem leszel okosabb. Habár egyszer egy paródiában elhangzott ez a bölcsesség: ha nincs mit mondani, mondd hosszú körmondatokban,
latin szavakkal teletűzdelve, hátha nem veszik észre...A rollerek esetében nincs gond a fékek képességeivel.
Ezt mondd annak, akinek megégett a féktárcsa hosszú lejtőn lefelé haladva: lehet gond...
De tudom, te vagy az, akinek minden sajátjával ellentétes tapasztalat csak ijesztgetés.25 km/h sebességről lassítva
Aztán azokról a rollerekről hallottál-e már, amelyek képesek gyorsabban haladni, mint 25? Te is állítottad korábban, hogy lejtőn lefelé bármelyik képes: onnan nem kell megállni?A rollerek elektromos motorfék ereje okán
Aztán azokról a rollerekről hallottál-e már, amelyeken nincs is elektromos motorfék?Autók esetében gond a dobfék
Azt már meg sem kérdezem, hogy hallottál-e azokról az autókról, amiken hátul dobfék van a mai napig, bár nem új gyártásúak anno oda bőven elég volt, a fizika meg nem változott...Ahogy elnézem, rollerekről akarsz szakérteni, csak nullához konvergál a tapasztalatod.
Más témában szerzett tapasztalat idecitálása meg teljesen irreleváns: ha már elektromos roller, és annak a BLDC (PMSM) motorja, akkor van neki egy Kv értéke, és egy Kt.
Annyi a trükk hogy Kt=1/Kv, tehát ami adott feszültségen nagyobb végsebességet tud, az szükségképpen kisebb nyomatékot ad le, azonos áram mellett... A vezérlővel fázisáramot tudsz közvetlenül, vagy közvetetten szabályozni, korlátozni, így tehát a motor nyomatékát is, ami hőmérséklet-korlátos történet. (Adott veszteség tolerálható túlmelegedés nélkül...)
Azt "gondolod", hogy 40-60 Nm a belépő, és ezt belső égésű 1L motorból vezeted le?
(Mi lenne, ha utána néznél pár gyártói paraméternek, és nem puffogtatnál a levegőbe?)
Ui: amikor 6.51 mp-et gyorsult a 4000W csúcsteljesítményű dual motoros épített rollerem (ami egyébként nem kiemelkedő, mivel 45 km/h körül már leszabályzott, 48V akkuval), na az indult a szimulátor szerint 130 lbs "tolóerő" körül. 10" gumikkal ez motoronként 37 Nm. Messze nem átlagos roller. (Meg mondjuk nem is egyforma volt a két vezérlő beállítása...)
A 2 motor tekercselése sem egyezett. De a lényeg, hogy ez nem a 350W-os rollerek világa. -
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #31871 üzenetére
Azt gondolom 40-60 Nm körül körül lehet a belépőszintű rollerek nyomatéka.
Én azokkal az adatokkal dolgozok, amit a gyártók megadnak.+-------------------------+---------+----------+--------+
| termek | powerno | powermax | torque |
+-------------------------+---------+----------+--------+
| Kugoo S1 Pro | 350 | NULL | 12.8 |
| Kugoo S1 | 350 | NULL | 13.3 |
| Kugoo S3 Pro | 350 | NULL | 13.3 |
| Ducati PRO-I EVO | 350 | 500 | 15.0 |
| Xiaomi M365 | 250 | 500 | 16.0 |
| SoFlow SOX | 350 | 600 | 16.0 |
| Kugoo S4 | 350 | NULL | 16.6 |
| Ducati PRO-I EVO MAX SR | 350 | 500 | 17.0 |
| Ducati PRO-III | 350 | 515 | 18.9 |
| Ducati PRO-II Plus | 350 | 515 | 18.9 |
| Kugoo S1 Max | 350 | NULL | 19.0 |
| Ducati PRO-II Evo AS | 350 | 515 | 19.9 |
| Ducati CITY CROSS-E UP | 350 | 600 | 20.0 |
| Ausom GX1 | 500 | NULL | 20.0 |
| OKAI Neon Lite | 300 | 600 | 20.0 |
| OKAI Neon II | 300 | 600 | 21.0 |
stb.A Xiaomi M365 az nagyjából azonos paraméterekkel rendelkezik a Xiaomi 1S rollerrel (ezt napi szinten használom), 16 Nm-t adnak meg nála. Ezt S, azaz Sport mód helyett D, azaz Drive módban használom, mert az S túl erős. Ennél 16 Nm-t adtak meg.
Illetve volt még Okai Neon Lite aminek 20 Nm a forgató nyomatéka, és tényleg érezhetően erősebb volt. Lomhábban indult, de emelkedőknek felfelé jobban tartotta a tempót, és jobban gyorsult felfelé menet.Léteznek a fentieknél lényegesen gyengébb, belvárosi ingázó rollerek, így a 10 Nm reális adatnak tűnik.
100 Nm-t pedig a Kaabo Wolf King GTR-nél olvasni.
40 Nm a 400.000 Ft-os, speciális fogaskerekes áttétellel rendelkező Navee S65.
60 Nm pedig a 700-800k-ba kerülő OKAI Panther (más néven OKAI ES800).
Motor: 750W Nominal, Dual motor MAX 3000W, 60Nm Torque, 51V"Belépőszint"-től ezek azért rohadt messze vannak.
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31862 üzenetére
Ez egy közösségi oldal, ahol hajlamosak barátságok kialakulni és kötetlen a szóhasználat. Annyi megkötés van, hogy magyarul kell írni, azt feltételezve, hogy mindenki megérti.
Nem muszáj adott hozzászólásra kényszeresen válaszolni, ha nem tetszik a tartalma...
Pont ezért fórum, hogy elférnek különböző vélemények. Különböző stílusok. Még a tiéd is. (Pedig eskü veri kifelé a biztosítékot, de látod, milyen kedves tudok lenni még ilyenkor is?)
-
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #31868 üzenetére
Kb 300-350 Nm nyomatékig előnyösebb az első kerék hajtás.
Ezt milyen járművekre írod? (Roller esetén egy nullával kisebb számok szoktak előfordulni. Nagyjából 10 és 100 Nm között.)A dupla motoros rollerek tekinthetők a legjobb felállásnak.
Ha nem nézzük a tömeget, az árat, a méretet, a felhasználás célját, stb. Szóval ha a szempontok jelentős részét nem nézzük.Ha a hátsó kerekeket nem nézzük, akkor az első kerekeknél is erős fölényben van a tárcsafék.
"Divattal" indokolni szerintem elég gyenge lábakon áll. -
válasz
Hieronymus #31865 üzenetére
Nem nehéz össszehozni ennyi rollert, némi led vagy átépítés 1 videó youtubera és már jelentkeznek érte, én meg csinálom a kövit. Vagy ledolgozom melóba őket.
Első 4 csavar az gördeszkapark. Nem az enyém volt a roller és felhúztam a lábam alá, hogy mentsem, a másik lábam egyenes volt és sarokkal telibe nyomtam a fűcsomót a rámpáról. Sokat koriztam félcsőbe nem volt para.
A másodiknál meg 10-15el mentem és a Dualtron Storm limited első kereke összeszedte járdán a sövénynek a levelét télen és megforgott el kellett dobnom a rolit ami rám esett. Sajnos 50kg lendületbe metél hiába volt rajtam védő.
-
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #31863 üzenetére
Azt írod, olcsóbb az előállítás, és még jobb is ...
Akkor miért nem ennek elterjedtségét támasztják alá a számok?
Ennyire hülyék nem lehetnek a gyártók?Számok, amiket én látok:
Első kerék: 99 tárcsafék és 70 dobfék.
Hátsó kerék: 152 tárcsafék és 37 dobfék.
A fékeknek csak a 35%-a dobfék elöl és kevesebb, mint 20%-a hátul. -
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31856 üzenetére
Teljesen tökmindegy, hogy mit írok, belemagyarázol itt mindent, meg az ellenkezőjét is.
Annyira félreviszed a beszélgetést, hogy az embernek elmegy a kedve a reagálástól.Attól, hogy te nem értesz egy kifejezést, amit szlengként használok, nem kell lecserélni. nyektetni = erőltetni az adott eszköz működését, akár a tűréshatárain túl, szándékosan
A minimális sebességgel kapcsolatos előírás semmilyen kapcsolatban nincs a témával. De ha már idecitáltad, arra vonatkozik, hogy sík úton mennyit kell tudnia minimum: ettől még egy komolyabb emelkedőn igenis akadályt tud képezni. Nem véletlen van ezeken a szakaszokon kapaszkodósáv kialakítva/a belső sávokban kötelező legkisebb sebesség.
Nem az a megtévesztés, amit a vásárló gondol bele termékbe.
Ha azzal reklámozza, hogy ezt vedd meg, ez felmegy hihetetlen meredeken is, cserébe a tesztelési metódus annyi, hogy nekifutásból pár métert épp meg tud tenni az számomra kimeríti a megtévesztés fogalmát. Persze, lehet tolni a felelősséget a vásárlóra, hogy ők azt nem is úgy értették, apróbetűs részben kifejtették, hogy valójában mit tud. Ez a vicc!
És ha beszélni kicsi magyar, akkor ami vicc, az nem feltétlen vicces. Tessék jól érteni. -
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31854 üzenetére
Megint félreéred amit írok, szerintem már csak a kötekedés kedvéért. Senki nem beszélt nyomatékváltóról... Ellenben teljesen általános dolog rollereken, hogy van 1, 2, 3 fokozat. Xiaomi esetében még neve is van, más gyártóknál csak a számok. Ezek a fokozatok épp arra vannak, hogy különböző felhasználási körülményekhez alkalmazkodjanak... És igen, emiatt különböző sebesség- és áramkorlátok vonatkoznak rájuk. Egyikben talán kibírja a végtelen hegymenetet, másikban meg nem. Amit pedig írsz, hogy max. 2 percig: ki méri? Mi korlátozza le a további túlterhelést, ha nincs hőmérő a motorban?
Ez csupán annyi, hogy a gyártó bízik benne hogy nem fogod nyektetni, mert előbb esel vele pofára, ha már szinte megáll az emelkedőn. De az hogy lendületből mire jut fel éppen, az vicc. A vásárló megtévesztése kategória. Lásd arra számítanak a leendő tulajok hogy "hegymászó" lesz.
Ui: milyen versenyek? Komolyan ennyire nem beszélni kicsi magyar, azért mert kint élsz?
A versenytechnika egy poén, ott van mögötte a smiley is. Persze vannak rollerversenyek, tiszta sor, bár azokkal pont nem emelkedőket másznak meg, hanem síkon kergetőznek... -
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31847 üzenetére
Félreéred a dolgot... Ha egy motor névleges teljesítménye 350W, akkor annyit kutya kötelessége kibírnia, erre jár a garancia... Ellenben, ha a gyártó egyébként csúcsban bármikor ráereszt 600-900W-ot, feltételezve, hogy az úgyis csak rövid ideig megy rá, tekintettel arra, hogy ha felgyorsult a roller, fizikailag nem lesz képes (a BEMF miatt) továbbra is ugyanennyi teljesítményt felvenni, az is túlterhelés.
Ha valaki mondjuk megpróbálkozna egy hosszabb emelkedőn felmenni, hiszen azt állítja a gyártó, hogy minden további nélkül képes erre a termék, viszont ezzel megsüti a tekercset, abból garanciális probléma lesz. Programozható vezérlő esetén rúghatja le a felelősséget, valami olyan dumával, hogy minek piszkáltad. Vagy miért mentél 3. fokozatban fel a hegyre, amikor a kézikönyv szerint azt csak 2. fokozatban bírja a versenytechnika.
Minden más esetben a gyártó hibája lesz, de pláne hogy feltételezéssel él, nem mér!
Megjegyzem, a tuning finomhangolást jelent, éppenséggel lehet optimalizálni még a szentnek tartott gyártói beállításokon is, az adott felhasználó igényei szerint. (Lehet fogyasztás csökkentés is a cél. Bár általában a teljesítmény növelésére értjük.)
-
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #31787 üzenetére
Az újabb Ninebot modelleken bal oldalon gyakorlatilag külön gombja van a tempomatnak.
Korábbi hozzászólásban képet is raktam már be róla:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_31641-31641.html
Amíg jobb kézzel folyamatosan tartod a tempót, akkor a mód váltó gombot kell legalább 3 másodpercig nyomva tartani, hogy aktiválódjon a sebesség tartás (cruise control). Már már körülményes, a véletlen bekapcsolás szinte teljesen kizárt. Ez így működik a globális modellekben, de az európaiban (és ausztrálban) nem.Tehát "találtak" neki helyet, nem tiltják a szabályok (legalábbis általánosságban nincs teljes Európára vonatkozóan letiltva), mégis ez a Xiaomihoz köthető cégeknél (mint amilyen a Ninebot is) ez a gyakorlat. Miért, azt nem tudni. Vannak mindenféle ajánlások, és pl. az egyikben ahol erről olvasni, ott olyanokat javasolnak még mellette, hogy a rollerkel legalább 12,5 hüvelykes kerékkel rendelkezzenek és legfeljebb 20 km/h sebességgel haladhassanak.
-
Emunem
őstag
válasz
Hieronymus #31787 üzenetére
mondjuk ebben a formában én utálnám, viszont ilyen gombnyomós dologgal nagyon ki lennék békülve.
-
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #31667 üzenetére
Az egyik hatótáv növeléssel kapcsolatos írásban kifejezetten azt tanácsolta a szerző, hogy roller esetén inkább kapcsoljuk ki az energia visszatáplálást, vagy vegyük minimálisra, ha nem lehet kikapcsolni.
Megfelelő vezetési stílussal így több km nyerhető, mivel így elmaradnak az indokolatlan lassítások, amit majd dupla energia felhasználással akarna a roller minél előbb visszahozni, amikor gyorsítunk. És a járulékos veszteségek miatt ez mindig negatív kimenetelű játszma. -
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #31667 üzenetére
Az elektromos autoknal inkabb azert jobb a rekuperacio, mert a kozegellenallas es megmozgatott tomegben tartolt energia aranya sokkal jobb, mint egy roller eseten. Azaz a roller eseten az energia jelentos reszet a kozegellenallas viszi el, nem a mozgasi energiaba kerul, amit rekuperalhatni lehetne. Elektromos hatasfokban ehhez kepest jelentektelen a kulonbseg.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #31636 üzenetére
A nulláról induláskor a motor hatásfoka nagyon alacsony. A roller megmozdításának nagy az energia igénye. A kettő együtt nagy szívás az akkumulátornak.
De nem nagyobb szívás szerintem, mint a gyorsulás további szakasza, mivel az áramkorlát ugyanaz. Meg úgyis lehet indulni, hogy bár nulláról aktív a motor, de azért igyekszünk betolással is segíteni. Vagy épp a gázkart is csak érzéssel adagolni. Mikor, milyen a helyzet. Nekem így kényelmesebb, bár néha előfordult, hogy akaratlanul megpöccintettem, ami szerencsétlen esetben problémával is járhatott volna.
Ha a biztonságot nézem, nem illene így használni, de ez ilyen emberi dolog, nekem így jobban tetszik, hogy folyamatosan aktív a motor. Akkora nagy ereje nincs, ebben a 350 W-os műfajban, hogy nagyon szétrángatna.
-
Mustármag
őstag
válasz
Hieronymus #31582 üzenetére
Valószínűleg, de megvan rá az esély hogy sikerült, és meg lehet akadályozni a nagyobb bajt.
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31528 üzenetére
Regélsz itt a visszatöltésről... Miközben a motort pont nem érdekli, hogy mit csinál a szabadon futó tekercsein megjelenő feszültséggel a vezérlő. Ha semmit, akkor gurul könnyedén, így valóban lehet nagy tempót elérni nagy lejtőn. De ha már megpróbálja, fékezésre használni (és itt még nem beszélünk visszatöltésről!), akkor már baj lesz...
Ha egy roller 20 km/h sebességre van korlátozva ... sem okozhat gondot a 25 km/h...
Igen, ha ez egy szoftveres korlát + ha tényleg csak 25-ig hajtod túl. Ez speciális eset. Viszont én nem erről beszéltem, ahogy te sem szűkítetted le első körben erre, sőt.Ha sikerül elérni a hardveres korlátot, sőt, túllépni, onnantól a motor által gerjesztett* feszültség nagyobb lesz, mint az akku feszültség, bármiféle visszatöltési profil nélkül. Akkor kezdődnek a gondok. Az a legkevesebb, hogy ilyenkor nem lesz e-fék. (Ezt még Tesláék is tudják, teli akkunál abban sincs rekuperáció, nincs hova menjen az energia. Cserébe ott vannak mechanikus fékek ennek problémamentes áthidalására.) Rolleren eléggé elterjedt, hogy a motoron nincs külön mechanikus fék: ha a másik keréken van legalább egy dobfék, vagy egy tárcsa, akkor még van esélyed megállni, ilyenkor is...
*: ezt nem a vezérlő váltja ki, hanem a fizika. A vezérlő csupán megnövelheti a szintet, amennyiben szeretné kis sebességnél is visszatöltésre használni: enélkül arra nem jó.
Kizárólag ijesztgetésre jó.
Lassan 6 éve, hogy rollerezni kezdtem. Elhiszed, hogy volt alkalmam megijedni?Egyébként a lényegi információ ott van. Attól, hogy nem sikerült megértened, ott van.
Persze lehet elbeszélni egymás mellett, és utólag azt mondani, hogy te kizárólag egy konkrét, adott konfigurációban korlát nélkül 25 km/h fölött tudó rollerről beszéltél."Elegendő megfelelő lejtót keresni ... maximális motorfék mellett is tud gyorsulni."
Ezt írtad szó szerint. Szerinted ez jó amúgy? Mert ha nem lehet megállni, nem az.Basszameg, már megint feltételes módban fogalmaztam: nehogy megint megijedj...
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31523 üzenetére
A rollerekben továbbra is szabályozzák az önerőből elérhető maximális sebességet.
Pontosítanék: van olyan roller, amiben így csinálnak, másban meg nem. Megy, amennyit megy az adott motor az adott feszültségen. Van amelyikben próbálja megfogni (erősen) lejtőn való haladásnál is. És nagyon jól is teszi, ugyanis ha túlságosan felgyorsul, akkor a motor által gerjesztett feszültség oda vághat az egész rendszernek. NEM ajánlott dolog! (Kell hozzá persze kapcsolat a motor és az akku között a vezérlőn keresztül. Ha hagyja a lejtőn teljesen szabadon gurulni, akkor nem lesz baj. De úgy nincs motorfék egyáltalán...)a nyomaték maximumot.
Ezt sem minden vezérlő csinálja. Sőt. Inkább jellemző, hogy csak az akkuból felvett áram kerül korlátozásra, a fázisáramot meg még csak nem is mérik, lesz, amennyi lesz. Emiatt lehet az, hogy egy 36V -> 48V tuning esetén nem csak a végsebesség nő, hanem a motor maximális nyomatéka is (azaz a gyorsulás is). Ha valóban a nyomatékot korlátozzuk, úgy szög ugyanúgy gyorsul a két rendszer, egy bizonyos sebesség határig. Teszteltem ilyet is. Konkrétan előbb volt a 48V teszt, és utána bizonyítottam, hogy nem indul meg rosszabbul 36V akkuval sem, ha és amennyiben fázisáram-korlátot használunk. Tökéletesen hozta. -
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #31502 üzenetére
Jó, de ez a megfogalmazás így hülyeség.
Akkor sem az akku van lekorlátozva, hanem az egész rendszer motortól a kábeleken át szinte minden elektronikai elemre kihat, és a korlátozást a vezérlő valósítja meg. -
válasz
Hieronymus #31502 üzenetére
Szerintem ő arra gondolt, h az nem szokás, h mittudomén, adott roller sorozat mondjuk 3 tagból áll, 5Ah, 7.5Ah, és 10Ah akkumulátorokkal, de mindegyikben 10Ah-s akksi, csak szoftveresen lekorlátoznák 5, ill. 7.5Ah-ra.
Erre írta, h ez rollereknél nem jellemző, és szerintem a kérdező is erre gondolt.Pl a Teslánál szokás ez, mármint ott van az autóban a nagyobb akkupack, csak lekorlátozzák szoftveresen a méretét, ki mekkora felszereltségi szintre fizet elő ugye.
-
válasz
Hieronymus #31390 üzenetére
Mármint, h idegileg felbxssza magát azon, h fél óra plusz gyaloglás?
A kocogásnak, kerékpározásnak inkább van értelme, mint a céltalan gyaloglásnak.
-
válasz
Hieronymus #31348 üzenetére
Ő látja őket, azok meg: ő lesz akit utoljára látnak. 🤣 vagyis csak a ledes lámpája.
xandrush0831: köszi
Csalódtál a Temuban? -
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31335 üzenetére
Csak a QuadLock, az még pofára esésnél is véd.
Na jó, minden ellen az sem,
ha az aszfaltba csapódik a teló tönkremegy, de legalább a biztosító elfogadja...Szerk: gagyi tartóval az a baj, hogy anélkül is kieshet a telefon, hogy elesnél.
-
válasz
Hieronymus #31335 üzenetére
Igen, az E2 Pro-nak másmilyen a kormány-kialakítása, másfajta telefontartó kell hozzá.
Valaki már keresett itt korábban hozzá, esetleg keress vissza, hátha megtalálta a hozzá való tartót.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ZEN.com
- Nintendo Switch 2
- Hardcore café
- Építő/felújító topik
- Autós topik
- Így nézz tévét 2025-ben: új ajánlások, régi szabályok
- Valós időben generálhatja a jövőben a GPU a fákat
- Vízpart, vakáció és hardverek
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- DJI Air 2s drón szett megkímélt állapotban, kofferrel
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI AVATA Explorer Combo drón - 3 akku, Goggles Integra szemüveg, hátizsák
- DJI AVATA 2 Fly More Combo drón - 3 akku, garancia, FPV RC 3, ND szűrők
- Karcos Amazfit GTS 4 okosóra dobozában
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z390 i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060Super 8GB Corsair Carbide Series 200R 600W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RTX 4070 12GB ZALMAN S2 TG EVGA 650W
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- AKCIÓ! Apple MacBook PRO 15" 2018 i9 32GB 500GB 560X 4GB notebook garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest