Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz TomMusic #34430 üzenetére

    Mondjuk az kicsit meglep, hogy a tömör gumik még bírják.

    Neked az első szériás Xiaomi abroncsod volt még, azok (állítólag) kevésbé tartósak, mint azt követő 2. és 3 generáció 8,5-ös abroncsai, melyek nagyjából 4.000 km-t bírnak, van akinél elérte az 5-öt is. Viszont a tömör gumik általában jobban kopnak. És mivel a rázkódást is kevésbé csillapítják, így elsősorban az alumínium alkatrészek gyorsabban öregednek.

    Az első 3 generációnál (vagyis még a kezdeti 4. generációs Xiaomiknál is) a nagyon sok alumínium elemet használtak a súlycsökkentés végett. 4. generáció facelift-nél figyelhető meg a váltás.

    A fémeknél pedig van ez a fárasztási határ (Fatigue Limit), ez egy olyan feszültségszint, amely alatt az alkatrész elvileg végtelen számú ciklust képes elviselni anélkül, hogy törés keletkezne. Acélokra ez igaz, de pl. az alumíniumnál nincs ilyen határ, minden egyes ismétlődő terhelés öregíti.

    Ha a csapszeg is alumínium, akkor keress helyette fémet. Azzal talán elérnéd az örök életet.

    Értem én a tömör gumira váltást, de ha nem vészes környéken mész, akkor azért elgondolkodtató a pneumatikus abroncsokra való visszaváltás, ha ez már elkopott. Vannak akiknél akkumulátor hiba lépett fel, és nagy valószínűséggel a tömör gumi miatt. Annak ponthegesztései sem szeretik az intenzív rázkódást.

Új hozzászólás Aktív témák