Hirdetés
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Telekom mobilszolgáltatások
- Google Pixel topik
- Megvásárolható a Vivo X300 és X300 Pro Magyarországon, íme a hivatalos árak
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
eddie17
#35022
üzenetére
IPX4 = Fröccsenő víz ellen védett minden irányból,
IPX5 = Kisnyomású vízsugár ellen védett minden irányból.
IPX6 = Erős vízsugár és vízbe merítés ellen védett
IPX7 = Vízbe merülés ellen védett korlátozott ideig (0,15–1 m között 30 percig)Igen, ha IPX5 akkor kis nyomással érheti víz. Elektromos rollernél a gyakorlatban annyit jelent, nem csak ráfröccsenhet, hanem kis tempóban át is haladhatsz a tócsán, használhatod enyhe esőben.
Akkunál az IPX7 pedig amiatt van, mert fóliával elvileg vízhatlanul körbe van zárva a csomag. Ezt talán még a leggagyibb gyártó is megteszi. Minimális ennek költsége. Csak van aki még ezt se tudja normálisan megcsinálni.
A legveszélyesebb, és leginkább kerülendő hogy vizes állapotban töltőre legyen dugva. A roller tulajdonosa "elvileg" jól csinálta, hogy a pincéhez képest szárazabb helyen, a lakásban próbálta kiszárítani a rollert.
Magasabb páratartalmú pincében valószínűleg előbb kigyulladt volna, és akkor lereagálni se tudták volna ilyen gyorsan. Viszont így közelebb kerültek a veszélyforráshoz. -
DigitXT
félisten
válasz
eddie17
#34859
üzenetére
Az ég világon semmi.
Csak elterjedt tévhit, hogy kisebb feszültségből nem lehet kivenni nagyobb teljesítményt, vagy nem lehet képes a roller nagyobb végsebességre... Egyik sem igaz, általánosítva, csak abból indulnak ki ezek a tévhitek, hogy ha adott akkuáramkorlátos egy vezérlő, akkor ha nagyobb feszültségű akkut raksz alá, szükségképpen nagyobb lesz a roller által leadott csúcsteljesítmény. De lehet egy 36V és 48V roller tökugyanolyan is.
Ez tervezési kérdés. Annyi, hogy nehezebb nagy áramú akkut csinálni. Nagyobbak lesznek az akku-ESC közötti veszteségek. De onnantól, a motor már nem tudja, hogy mi hajtja... 
Szerk: az viszont tény, hogy az adott tekercselésű motor egy nagyobb feszültségű akkuval nagyobb végsebességre lesz képes, viszont a motor tekercselése is egy tervezési kérdés...Konkrét példa: ameddig fázisáramkorláton halad a versenytechnika, pont ugyanazokkal a menettulajdonságokkal bír a kisebb feszültségű akkuval, mint a nagyobbal! Annyi, hogy a kisebb feszültségű akku ugyanazt a teljesítményt nagyobb áram leadásával állítja elő: egy átlag kis kapacitású, kevés párhuzamos cellából álló akku ilyen 80-100A-re soha nem lesz képes, ergo igaz a tévhit alapja (!), hogy könnyebb nagy teljesítményű rollert gyártani nagy akkufeszültséggel. De nem ez az egyetlen módja.
Meg ilyen ~500W az lófing, nem nagy teljesítmény. (3-4000W már érezhető: igazából még 1500W-nál sem történik semmi extra.)Ui: azt felejtik el, hogy egy adott kapacitású 36V akku adott méretben elfér, mindeközben ugyanakkora kapacitású 48V akku persze igaz, hogy +33% energiát tárol (azonos cellákat feltételezve), de +33% lesz a mérete is.
Nem feltétlenül fér be egy kisebb rollerbe. 
-
PociAti
őstag
válasz
eddie17
#34872
üzenetére
Ha a síelőknél és a vadászoknál megoldották hogy ne fázzanak, akkor rolleren is meg lehet oldani. (Vadászokat azért írtam, mert ők nem mozognak, csak órákon át gubbasztanak a vadlesen és várják az állatokat.)
Én nagyobb hideget elviselek a rolleren, mint amennyire hidegnek hajlandó lennék kitenni a rollerjeimet. Mechanikai alkatrészeknek sem tesz jót a hideg. Rideggé válnak.
Az abroncs is felkeményedik, tapadása csökken. -
heavygrip
senior tag
válasz
eddie17
#34872
üzenetére
Hatótávban bírnia kell még téli hidegebb időben is, kérdés én bírom-e
Na igen, a roller az bírni fogja, nekem 10-15%-ot esett az akkumulátor használata téli időszakban, de még így is maradt 20% hazáig szóval így is meg járom egy töltésből.
A másik része a dolognak hogy mocsok hideg van úgy álva a rolleren két város között meg pláne egy északi széllel társulva...finom érzés

Jól be kell öltözni amúgy. Nekem van sí kabátom (vagy mi,nem engedi át a szelet), aztán az megvéd, inkább az arcom és a lábam fázott. Míg tekertem nem volt baj pikk pakk be melegedtem (nyilván nem is öltöztem fel ennyire), de így tehetetlenül ha nem öltözöl fel tolás lesz belőle
DigitXT
uhh,basszus, ilyet se láttam még. Komoly, még elég tetszetős 
-
heavygrip
senior tag
válasz
eddie17
#34859
üzenetére
Teljesen komolyan kérdezem, mert itt csak Pro rolleresek vannak, olyan kezdő és egyszerű rolleres mint én, nem igazán. :N
O dehogynem, én pl bő egy éve rollerezzek, előtte nemhogy elektromosat, de még sima rollert sem hajtottam
Ez szerintem elég kezdőnek hangzik
Én is egy Xiaomi 4 el kezdtem, most tervezem eladni és venni egy melóba járóst. Szerintem egy Xiaomi 5 Max vagy Pro fogja váltani.
Annyira szar a biciklis út a két város között hogy lengéscsillapító nélküli rolerrel nem lehet rajta felhőtlenül közlekedni, mindenképpen a dupla lengéscsillapítós kell nekem. -
válasz
eddie17
#34859
üzenetére
Nem az a fő probléma azzal szerintem, hanem, h az a roller többnek akar látszani, mint amit tud.
Fullos (vagyis egy viszonylag jó) lengéscsillapitója van, de ilyen rollert nem egy 350/700-as motorral, meg szinte a legkisebb 7650mAh-s akksival illene párosítani.Hogy a Xiaomit példázzam:
Az Elite után jön a sorban az "5"-ös , az is 48V-os rendszerű már, de ott meg felmerül a kérdés, h "minek"? Mikor 350/700Wattos. Ekkorka motorhoz felesleges a 48V-os rendszer.Ráadásul az ötös sorozatban nem marad lengéscsillapító nélküli roller 500/1000Wattos kivitelben. Számomra szinte érthetetlen, h az ötöst egyáltalán minek adták ki ebben a formában a 350/700-as motorral.

Egyébként igazad van, kellenek a pálcikarollerek is, remélem nem futtatják ki az összes kis rollert.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
eddie17
#34756
üzenetére
Nekem a 34 km/h tűnt félelmetesnek kezdetben, de már megszoktam. Nem mintha nem lehetne könnyen uralni, főleg egy tágas úton, csak a tudat, hogy mekkorát lehetne esni, ha félresiklana valami. 8,5 collos gumit cseréltem 10 collosra, így lett a 30-as rollerből (egyfajta Xiaomi klón) 34 km/h.
Félresiklás jó kifejezés, amikor kisiklottam a villamossínen, amit minden hülye is tud, hogy veszélyes. Főleg miután egyszer kerékpárral is megcsúsztam rajta, de ott még állva maradtam, nem mentem túl gyorsan.
Igazából most sem, csak elvonta valami a figyelmem, jobbra akartam húzni, de közben jobbra a hátam mögé is kellett figyelni, nem jön-e valami. Közben ott volt a sín is, mivel egyszerre nem néztem többfelé, egyszer csak érzem, hogy a gép önállósítja magát, megy tovább egyenesen, csak én vettem jobbra az irányt.
Kisebb horzsolások a jobb térdemen, jobb könyök, bal kéz külső, jobb tenyér fékfelület. Ezeket kesztyűvel lehetett volna védeni, de ki gondol ilyenre. Kb. 10 nap után legyógyult a varasodás és még örültem, hogy megúsztam ennyivel.
Bosszantó, mert tényleg odafigyel az ember precízen, villamossínen is rutinosan váltok sávot egyébként, mégis besikerült egy ilyen hülyeség.
-
-
válasz
eddie17
#34754
üzenetére
Akkor nem rég van meg, eleinte én is eco módban mentem ami 25 Km/h megy, aztán ez hamar kevésnek tűnt kb. egy hónap, azóta sport mód ami 35 Km/h nálam ez tűnik a legoptimálisabbnak, a race módot ritkán használom az nekem tul gyorsnak érződik és kevésbé biztonságosnak ha hirtelen meg kell állni.
-
válasz
eddie17
#34347
üzenetére
Itt össze tudod hasonlítani az adataikat.
Xiaomi, ötös sorozat ismertető.Az E3, E3 Pro is jó, vagy esetleg E2 Pro
Xiaomi Elite, 5
Segway F2, F2 Plus
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Amit olcsóbban látsz.
7650mAh kb 20km-t tud átlagos terepen, 25-ös tempóval. Télen kevesebb lesz. Ha max 10km-re kell, akkor elég, de ne 15 legyen, mert megesik, ha hidegben pl majd jobban lemerül, azt majd keseregsz, h bárcsak nagyobb akksival vettél volna inkább.
Ha sebességet akarsz növelni, akkor Segwayt keress inkább.Használtakat is átnézheted, Hardveraprón, vagy Marketplacen sokszor van alighasznált, akár garis roller nagyon olcsón.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3610
- ÚJ AKKU!!! Ár/ÉRTÉK BAJNOK! Dell Latitude 5330 i3-1215U 6mag! 16GB 512GB 13.3" FHD 1 év gar
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi 11T 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue - 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor,MS3409
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Csak elterjedt tévhit, hogy kisebb feszültségből nem lehet kivenni nagyobb teljesítményt, vagy nem lehet képes a roller nagyobb végsebességre... Egyik sem igaz, általánosítva, csak abból indulnak ki ezek a tévhitek, hogy ha adott akkuáramkorlátos egy vezérlő, akkor ha nagyobb feszültségű akkut raksz alá, szükségképpen nagyobb lesz a roller által leadott csúcsteljesítmény. De lehet egy 36V és 48V roller tökugyanolyan is.
Ez tervezési kérdés. Annyi, hogy nehezebb nagy áramú akkut csinálni. Nagyobbak lesznek az akku-ESC közötti veszteségek. De onnantól, a motor már nem tudja, hogy mi hajtja... 
Nem feltétlenül fér be egy kisebb rollerbe.
uhh,basszus, ilyet se láttam még. Komoly, még elég tetszetős



