- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mobil flották
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Apple Watch
- A ZTE sem maradt adós csúcstelefonnal
- A Galaxy S26-tal együtt késik a One UI 8.5
- Szakított a OnePlus és a Hasselblad
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Nincs több titok: íme, a Samsung Galaxy TriFold!
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
pusszycat
#34898
üzenetére
Nem tudom, hogy mit vettél, de ha biciklis sisakot, akkor az biztosan nem való motorra.
Konkrétan nem is lehet rajta használni, ha megállítana a rendőr olyannal, meg is büntet.
Ha motoros sisakot vettél rollerre, az is megoldás, valóban lehet rajta "sok", érzésre...
Ilyesmit inkább nagy rolleresek szoktak használni/javasolni (akik csapatják 50 fölött is). Amikor kipróbáltam a Wolf King GT-t, én is beöltöztem, és oda teljesen indokolt is volt... -
PociAti
őstag
Lehet hogy csak az összecsukó mechanika lazult ki egy kicsit.
Eredetileg a csavar tartalmaz némi menetrögzítőt, nem szabadna, de erőltetés hatására azért ki tud lazulni.
Könnyen javítható, adtak hozzá egy imbuszkulcsot, és korábbi modelleknél 8-as és 10-es villáskulcs kellett még hozzá.Ennek a videónak az elején jól bemutatják a problémát, majd adnak rá egy szar megoldást. Ahelyett hogy feszesre beállítaná a záró szerkezetet, anyaghibaként kezeli a problémát és házilag barkácsolt tömítést tesz oda.
Kb. 400 km-nél az első Xiaomi rolleremnél is kilazult, miután egy nagyobb kiterjedésű dobozt szállítottam rajta és taposó végében állva csimpaszkodtam a kormányba. Elkezdett lötyögni és nyikorogni. Pár perc munka volt újra helyesen beállítani. Ez bő 2.000 km-rel ezelőtt volt, csendben, feszes áll az oszlop, azóta se kellett hozzányúlni.
Szélsőséges esetben a keresztben lévő szegecs és más alkatrész is el tud kopni, olcsón cserélhetők ezek. Eléggé hasonló az elv szinte mindegyik típusnál.
-
-
heavygrip
senior tag
válasz
enginev3.0
#34891
üzenetére
Én is így szoktam,de annyira rossz az út hogy tönkre verte sajnos. 2-3 méterenként 2-3cm széles nyílások, a fák amik az út mellett vannak a gyökerek sorba fel nyomták az aszfaltot, több kátyú sorolhatnám...
Sima, hibátlan úton semmi baja nem volna. -
DigitXT
félisten
válasz
pusszycat
#34892
üzenetére
Az arcomat a szivacs kissé nyomja, amitől pufokosan nézek ki.
Tehát jó a méret. Felvételnél a trükk a pántok széthúzása...
ha leveszem mintha valaki lenyalta volna a hajam. Ér ez ennyit?
Várjál, ez most ilyen polgárpukkasztós kérdés akart lenni?
Thunderzolee: én meg szeretem a tüsi "frizurám" inkább.
Nem tudom eldönteni, hogy csak trollkodsz, vagy ez komoly?
Ráadásul ezt férfiak írják ide?
Eszem-faxom megáll... 
(Párom írta minap, hogy láttam-e már tűsarkúban rollerezőt?
Mondtam, hogy nem, de biztonságos lehet! Annak is a frizura
volt az első, sisakot nyilván nem vett: tök jó ez a rollerezés...)Amíg egyszer csak már nem jó.
Egy tüsi frizurát fogak nélkül? -
-
Megjött a full face sisakom is. Előszőr azt hittem nem megy rá a fejemre, de végül ráment, engedett a szivacs. Akkor megijedtem, h nem fog lejönni
de lejött. Az arcomat a szivacs kissé nyomja, amitől pufokosan nézek ki. Jó meleg van benne, ha leveszem mintha valaki lenyalta volna a hajam. Ér ez ennyit? -
enginev3.0
félisten
Én azért megpróbálkoznék egy garanciával
Ezért mondom mindig azt, hogy sosem kapaszkodom teljes mértékben a kormányba, amikor csak lehet hagyom együtt rázkódni az úttal, ahol rossz az út, mert ha rámarkolok és neki feszülök, akkor teszem a legnagyobb kárt
Inkább nyelje el a rezgést a gumi, a teleszkóp, mintsem az anyag, a kormányt meg laza csuklóval tartom hogy az is hadd mozogjon kicsiket előre-hátra, de ha szükség lenne még mindig rá tudok markolni vészfékezés esetén
De ez erősen útfüggő, nekem szerencsém van, 90%-ban hosszan előre belátható utakon közlekedek, nincsenek veszélyes elemek stb stb... tényleg szerencsém van az úttal kapcsolatban ahol én használom, a rossz utakat meg kerülöm ahogy csak lehet, térkövet is
-
-
válasz
tipuka
#34873
üzenetére
A Monorim gyárt felfüggesztést, amivel 3 kerekűvé alakítható a roller. A kis Xiaomikhoz volt, meg van G30/G2, F2 sorozathoz.
https://youtu.be/_J9tQsgFiug?si=_gEUnqBfyet8x07Q
Monorim X3 Kit a neve. Keress rá.
-
LeadR
tag
Sziasztok!
Néhány hónapos Xiaomi 5-nél, most (600km) jött elő az a probléma, hogy a kormányoszlop elkezdett kotyogni (jó magyar utak) az összecsukó mechanikánál.
Erre mi a megoldás? Vagy ez a hiba előbb-utóbb úgyis előjött volna, és egyelőre nem kell vele foglalkozni? A használatot nem igazán befolyásolja, de azért zavaró.
Gyanítom, hogy ez nem garanciális probléma. -
clon
senior tag
válasz
Reggie0
#34881
üzenetére
Korábban az akku szállítása a buszon/vonaton elhanyagolhat lehetőség volt, mert személykocsi/motor volt amihez nem kellett sűrűn cserélgetni sőt a rossza akkuval is bementek a boltig és megvették.
A roller egy teljesen más dolog, hiszen nem egyszeri hanem rendszeres a roller szállítás buszon/vonaton (én vonaton mostanában még IC-n is mindig legalább 1 rollert látok de olyan már nincsen hogy ne legyen egy sem). A táskával való szállításra is vonatkozik a tiltás mert nem azt mondja hogyan lehet hanem azt NEM lehet.
Azért busz esetén a csomagtartóban megnézném ki lesz az a bátor aki elhelyez rollert vagy minden megáll esetén Ő lesz aki az ajtót nyitja-zárja, hogy a roller megmaradjon. -
DigitXT
félisten
válasz
eddie17
#34859
üzenetére
Az ég világon semmi.
Csak elterjedt tévhit, hogy kisebb feszültségből nem lehet kivenni nagyobb teljesítményt, vagy nem lehet képes a roller nagyobb végsebességre... Egyik sem igaz, általánosítva, csak abból indulnak ki ezek a tévhitek, hogy ha adott akkuáramkorlátos egy vezérlő, akkor ha nagyobb feszültségű akkut raksz alá, szükségképpen nagyobb lesz a roller által leadott csúcsteljesítmény. De lehet egy 36V és 48V roller tökugyanolyan is.
Ez tervezési kérdés. Annyi, hogy nehezebb nagy áramú akkut csinálni. Nagyobbak lesznek az akku-ESC közötti veszteségek. De onnantól, a motor már nem tudja, hogy mi hajtja... 
Szerk: az viszont tény, hogy az adott tekercselésű motor egy nagyobb feszültségű akkuval nagyobb végsebességre lesz képes, viszont a motor tekercselése is egy tervezési kérdés...Konkrét példa: ameddig fázisáramkorláton halad a versenytechnika, pont ugyanazokkal a menettulajdonságokkal bír a kisebb feszültségű akkuval, mint a nagyobbal! Annyi, hogy a kisebb feszültségű akku ugyanazt a teljesítményt nagyobb áram leadásával állítja elő: egy átlag kis kapacitású, kevés párhuzamos cellából álló akku ilyen 80-100A-re soha nem lesz képes, ergo igaz a tévhit alapja (!), hogy könnyebb nagy teljesítményű rollert gyártani nagy akkufeszültséggel. De nem ez az egyetlen módja.
Meg ilyen ~500W az lófing, nem nagy teljesítmény. (3-4000W már érezhető: igazából még 1500W-nál sem történik semmi extra.)Ui: azt felejtik el, hogy egy adott kapacitású 36V akku adott méretben elfér, mindeközben ugyanakkora kapacitású 48V akku persze igaz, hogy +33% energiát tárol (azonos cellákat feltételezve), de +33% lesz a mérete is.
Nem feltétlenül fér be egy kisebb rollerbe. 
-
PociAti
őstag
válasz
eddie17
#34872
üzenetére
Ha a síelőknél és a vadászoknál megoldották hogy ne fázzanak, akkor rolleren is meg lehet oldani. (Vadászokat azért írtam, mert ők nem mozognak, csak órákon át gubbasztanak a vadlesen és várják az állatokat.)
Én nagyobb hideget elviselek a rolleren, mint amennyire hidegnek hajlandó lennék kitenni a rollerjeimet. Mechanikai alkatrészeknek sem tesz jót a hideg. Rideggé válnak.
Az abroncs is felkeményedik, tapadása csökken. -
PociAti
őstag
válasz
tipuka
#34873
üzenetére
https://www.youtube.com/results?search_query=O-OTD+T30
O-OTD T30 ami 3 kerekű és idehaza valószínűleg a legkönnyebb beszerezni.
Az alábbi videóban több másik típust is bemutatnak, talán a GOTRAX G PRO 3 a legismertebb közülük.
https://www.youtube.com/watch?v=BwOu1gRagQ4És ott vannak még az igazán széles abroncsos rollerek, melyek össz felülete sokkal nagyobb, mint a 3 kerekű rollereké. Ebből a Blueway R10 az ismertebb márka.
-
heavygrip
senior tag
válasz
eddie17
#34872
üzenetére
Hatótávban bírnia kell még téli hidegebb időben is, kérdés én bírom-e
Na igen, a roller az bírni fogja, nekem 10-15%-ot esett az akkumulátor használata téli időszakban, de még így is maradt 20% hazáig szóval így is meg járom egy töltésből.
A másik része a dolognak hogy mocsok hideg van úgy álva a rolleren két város között meg pláne egy északi széllel társulva...finom érzés

Jól be kell öltözni amúgy. Nekem van sí kabátom (vagy mi,nem engedi át a szelet), aztán az megvéd, inkább az arcom és a lábam fázott. Míg tekertem nem volt baj pikk pakk be melegedtem (nyilván nem is öltöztem fel ennyire), de így tehetetlenül ha nem öltözöl fel tolás lesz belőle
DigitXT
uhh,basszus, ilyet se láttam még. Komoly, még elég tetszetős 
-
DigitXT
félisten
válasz
tipuka
#34873
üzenetére
Szerintem ne állj meg 3 keréknél: van 4 kerekű roller is. Igaz, 2 millió, de biztos jó cucc.

-
eddie17
addikt
válasz
heavygrip
#34863
üzenetére
Na igen akkor kell a normális futómű
Hozzám képest akkor van 1 év előnyöd.
Nekem az a terv, hogy munkába menet autóval bevitetem magam a cég közelébe, onnan nagyjából 2km roller, majd hazafelé pedig kb 2km roller majd HÉV, aztán 15km.
Nem ez volt a terv amikor megvettem a rollert de rájöttem, hogy Volán buszra nem fognak felengedni vele, szóval marad ez. Aztán majd kiderül.
Hatótávban bírnia kell még téli hidegebb időben is, kérdés én bírom-e
A 15km-ből kb 10km jó minőségű bicikli út a többi meg ahol tudok menni. -
Repsol600
addikt
válasz
Thunderzolee
#34856
üzenetére
Csak ide-oda, szórakozás..

70kg.
Hatótáv kb lényegtelen mert max 5-10km-re használnám annyit meg kibír a legolcsóbb is.
Inkább sík terep. -
válasz
Thunderzolee
#34869
üzenetére
Köszi, csodálkoztam volna is ha egy ilyen olcsó rollerbe ilyet tettek volna.
-
válasz
GoodSpeed
#34868
üzenetére
Nem, nincs TPMS.
Csak figyelmezet, h ne felejtsd el megnézni legalább hetente a keréknyomást.Az applikációban tudod leokézni.
Sokan jártak úgy korábban, h mivel szinte sose ellenőrizték a keréknyomást, nagyon alacsony nyomással használták huzamosabb ideig a rollert. Egyszerűen nem venni észre, ha lapos a kerék.
Érdemesebb legalább hetente megnézni.
Ezért kell a Xiaomi pumpa is.A belső gumisnál kidörzsölődik a belső a külsőtől, ha nem elég a nyomás.
A belső nélkülieknél meg a szelep kivezetésnél kezd elfáradni a gumi, ha nincs meg az előírt nyomás. -
válasz
Thunderzolee
#34866
üzenetére
De lenne benne szenzor a keréknyomás méréséhez vagy csak rutin?
-
-
Helló, Xiaomi Scooter 4-nél ez a narancssárga bödön felkiáltójellel:
Mit jelent?😅 -
heavygrip
senior tag
válasz
eddie17
#34859
üzenetére
Teljesen komolyan kérdezem, mert itt csak Pro rolleresek vannak, olyan kezdő és egyszerű rolleres mint én, nem igazán. :N
O dehogynem, én pl bő egy éve rollerezzek, előtte nemhogy elektromosat, de még sima rollert sem hajtottam
Ez szerintem elég kezdőnek hangzik
Én is egy Xiaomi 4 el kezdtem, most tervezem eladni és venni egy melóba járóst. Szerintem egy Xiaomi 5 Max vagy Pro fogja váltani.
Annyira szar a biciklis út a két város között hogy lengéscsillapító nélküli rolerrel nem lehet rajta felhőtlenül közlekedni, mindenképpen a dupla lengéscsillapítós kell nekem. -
eddie17
addikt
válasz
Thunderzolee
#34861
üzenetére
De ebben 10Ah akksi és 400/700w motor van.
Csak 36V-os.
45km az elméleti hatótáv.
Azért is választottam az alap Ninebot E3 ellenében mert olcsóbb volt és E3 Pro méretű akksija van.
Ja és több mint 20kg, ahhoz képest már szinte nem is pálcika
-
válasz
eddie17
#34859
üzenetére
Nem az a fő probléma azzal szerintem, hanem, h az a roller többnek akar látszani, mint amit tud.
Fullos (vagyis egy viszonylag jó) lengéscsillapitója van, de ilyen rollert nem egy 350/700-as motorral, meg szinte a legkisebb 7650mAh-s akksival illene párosítani.Hogy a Xiaomit példázzam:
Az Elite után jön a sorban az "5"-ös , az is 48V-os rendszerű már, de ott meg felmerül a kérdés, h "minek"? Mikor 350/700Wattos. Ekkorka motorhoz felesleges a 48V-os rendszer.Ráadásul az ötös sorozatban nem marad lengéscsillapító nélküli roller 500/1000Wattos kivitelben. Számomra szinte érthetetlen, h az ötöst egyáltalán minek adták ki ebben a formában a 350/700-as motorral.

Egyébként igazad van, kellenek a pálcikarollerek is, remélem nem futtatják ki az összes kis rollert.
-
eddie17
addikt
válasz
enginev3.0
#34854
üzenetére
Mi a gond a 36V-al?
Most amit vettem Xiaomi az is 36V-os, a Scooter Elite.
Sőt, szerintem 150 ezer környékén nincs is más.
Teljesen komolyan kérdezem, mert itt csak Pro rolleresek vannak, olyan kezdő és egyszerű rolleres mint én, nem igazán.
Mert látom, hogy 300-400 ezer alatt nem létezik roller sokak szerint, de azért fontos a felhasználás módja is. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee
#34850
üzenetére
Elvileg nyavalyogni kellene azon, miért nem lehet majd a buszokon roller szállítani, de érthető az indokolásuk.
Saját magamon is szoktak lenni apró sérülések, amikor a roller mellett állva néha bokával vagy sípcsonttal belerúgok roller taposójába. Elég kellemetlenül érezném maga, ha a busz szűk utastérben mások az én rollerem miatt szereznének sérüléseket. Vészfékezésről nem is beszélve.
-
enginev3.0
félisten
Melyik ország volt ez?
Szóval csak azokra a rollerekre vonatkozik a rendelet amelyen van ülés, tehát kb semelyikre
Így nem értem az érvelésedet, van valami, ami inkább nincs mint van, szóval nincs is mit betartanimegállítja a rollert leszállítja az "utast" majd elmondja milyen KRESZ szabályt szegett meg a roller vezetője és "ejnye-bejnye" ilyet meg ne lássak többé mert... és továbbengedi
Nyilván elmondja hogy melyik kresz szabályt szegte meg, hisz reménykedik hogyha nincs jogsija a rolleresnek, de ezután legalább ennyi megmarad majd benne
Ha meg nincs jogsija, sosem tanult kreszt, nincs kresz vizsgája, honnan kéne tudnia, és miért büntetné meg? A bicikliseket is halomra lehetne büntetni, de arra sem kötelező a jogsi, tehát nem igazán lehet megbüntetni, hisz honnan kéne tudnia mit szabad mit nem -
-
clon
senior tag
válasz
enginev3.0
#34853
üzenetére
Volt ország ahol roller "tervezet" kiszivárgása után jelentősen visszaesett a biztos szavazók számában annyira, hogy alacsony maradt volna az esély a választás megnyerésére ezért "elhalasztották" a bevezetést. Igen ez is lehet választás befolyásoló és hiába az 1% ez választáskor mint "korlátozás" sokakat elbizonytalanít - ennek van szakirodalma.
168/2013-as Európai Uniós rendelet – melyet több helyen irányadónak neveztek – arról, hogy egy elektromos jármű is segédmotoros kerékpárnak minősül, csakhogy ebben vannak olyan feltételek, mint például az ülés megléte, ami az elektromos rollerek zöméről hiányzik.
Addig azonban, amíg ez nem kerül feketén-fehéren leírva egy jogszabályban, a hatóságok az elektromos roller használóját úgy szankcionálhatják, mint segédmotorost, ami a büntetési tételek és az előírások tekintetében elég komoly probléma.Volt is rá több példa és itt is jött a "közfelháborodás" és a rendőrség is inkább félrenéz - meg is látszik a rendőrautóm előtt is szabálytalankodnak és megállítja a rollert leszállítja az "utast" majd elmondja milyen KRESZ szabályt szegett meg a roller vezetője és "ejnye-bejnye" ilyet meg ne lássak többé mert... és továbbengedi. Tehát van szabály DE aggályos, nem egyértelmű ezért figyelmen kívül hagyják.
-
enginev3.0
félisten
Nem gondolod komolyan, hogy egy roller szabályozás miatt belebukna bárki a kormányzásba? Ezt viccnek se tudom elképzelni
Roller, az emeberek 1%-át érinti kb, a többi meg örülne ha végre szigorítanák a rollerezést, de szerinted ebbe belebukna bárki? Mikor sokkal égetőbb problémák is vannak a jogszabályokban akár itthon is
Azért látszik a probléma alapja, van szabályozás a rollerekre tavasztól DE vagy nem tudják vagy nem érdekli a felhasználókat
Itt mire gondolsz? Mert semmilyen szabályozásról nem tudok
Azt hiszem annyi van, hogy ittasan tilos ráállni, és talán városo kívül kötelező a sárgamellény mint a bicikli esetén, szerintem semmilyen más szabályozás nincs -
Repsol600
addikt
Sziasztok
Navee S40-ről van vélemény? -
clon
senior tag
válasz
enginev3.0
#34849
üzenetére
Meg is válaszoltad a saját kérdésed a 2 választással - ezzel választást nem lehet nyerni. DE sehol nem hoztak komoly szabályozást rollerre mert a "fejlett, kapitalista, jogállami" nyugaton is belebukott volna bármely kormány egy "használható" roller szabályozásba.
A tavaszi szabályozás átmeneti és nem egyértelmű a hatóságok részéről a használata. A januári szabályozás KRESZ szabályozás lesz ami sokkal jobban értelmezhető - itt is lesz majd később részletszabályozás a "félreértések elkerülése" érdekében.
Azért látszik a probléma alapja, van szabályozás a rollerekre tavasztól DE vagy nem tudják vagy nem érdekli a felhasználókat így azért máris van értelme valamilyen roller használathoz kötött oktatásnak ami "papírt" is ad a használathoz amit szabálysértés esetén időlegesen be is vonhat vagy újravizsgázáshoz köthető a visszaadása - én a büntetőpontozást sem tartanál rossznak mellékbüntetésként mint a gépjárműveknél.
-
enginev3.0
félisten
A lassúság nemzetközi a rollerek esetén mert senki nem mer igazán belenyúlni mert az kihatással lenne a "pozíciójukra"
Persze, ha 2 éve lennének itt a rollerek, de szerintem itt vannak kb 10 éve, az 2 választás minimum, nagyobb döntéseket is tudtak már hozni ennélA KRESZ változik januártól
Igen, mint idén tavasztól
-
clon
senior tag
válasz
Hieronymus
#34847
üzenetére
A precedens ahol nincs, ott jelen esetben "hivatkozás" lesz XY országban hozott szabályozásra így ugyan nem precedens de átveszik és adaptálják a helyi viszonyokhoz. Nem először fordulna elő. Magyarországon nincsen precedens jog DE attól a már hasonló esetekben hozott döntések befolyásolják az adott ügyet (vagy nem - ezért más mint a precedens mert "csak" figyelembe vehető).
-
Hieronymus
veterán
...mert a többiek precedens alapon átveszik és helyi viszonyokhoz szabhatják alacsony felelősséggel
Az angolszász országokban működik a precedens jog. Európában nem. De ennek ellenére jó lenne egy közös közlekedési előírás.
Vannak országok, ahol a körforgalomba belépőknek van elsőbbsége.
Vannak országok, ahol körforgalomban maradáshoz kell az irányjelzőt használni. ... -
clon
senior tag
válasz
Reggie0
#34845
üzenetére
Nem kell összekeverni a dolgokat. A KRESZ változik januártól, egy +tábla engedélyezése tavaszra meg is van és a nyári sétálóutcák gyalogosforgalmának megnövekedésekor már ki is lehet helyezni.
A lassúság nemzetközi a rollerek esetén mert senki nem mer igazán belenyúlni mert az kihatással lenne a "pozíciójukra". Viszont a rolleres probléma addig amíg leginkább csak bérrollerek voltak akkor megjelent és lassan emelkedett DE mikor megfizethető(bb) lett a roller már exponenciálisan nő és mindenhol muszáj lesz hozzányúlni (valójában csak 1 országban kell használható szabályozásnak lenni mert a többiek precedens alapon átveszik és helyi viszonyokhoz szabhatják alacsony felelősséggel). -
Jön az új kresz tábla. Rollernek behajtani tilos.
Na még ez is. -
-
DigitXT
félisten
válasz
.-..-.
#34830
üzenetére
siman elkepzelheto, hogy mas-mas cellabol/cellakbol szedi ossze
Nem, ez egyáltalán nem képzelhető el. Figyeli a cella feszültségeket, tiszta sor, dolgozik is a kiegyenlítésükön (balance), de a balance vezetékeken nem vesz le teljesítményt... Akkor sem, ha a balance működik menet közben is.
Abban is igazad van, hogy PWM-szerű a hajtás, és változik a duty cycle, de ennek semmi köze nincs a balance-hoz... Annyi, hogy az álló motorra, ha rákapcsolnád a teljes 36/48/60V akku feszültséget, akkora fázisáram indulna meg, hogy leégne a tekercselés. Ergo mondjuk levesz 36V 10A-t, a motornak meg ad 3.6V 100A-t. Teljesítmény egyezik (eltekintve a veszteségektől). ECU = power converter (Nem véletlen hívják inverternek is, hiszen eleve a DC-ből 3 fázisú AC-t csinál a motornak.)Szerk: a motor fordulatszám növekedésével egyenes arányban nő a motor által gerjesztett (ellen) feszültség (BEMF), ezért ha fenn akarod tartani a nyomatékot (azaz a fázisáramot!) egyre nagyobb feszültséget kell alkalmazkodnod, mert az effektív feszültség ebből adódik, magyarán növelni kell a duty cycle-t. Ha eléred a ~100%-ot, onnantól adott fázisáram nem fenntartható, elkezd csökkenni, elkezd csökkenni vele a nyomaték, kialakul a végsebesség.
Megjegyzem, egy csomó primitívebb vezérlő nem nézi a fázisáramot, egyszerűen egy elég alacsony akku áramot állítanak be rajtuk, ezzel indulásnál marha erősnek érződik, ám elég hamar veszít ebből a nagy nyomatékból, mert kapásból az akku áram korlátos szakaszban van, ahol meredeken esik a fázisáram. Fázisáram korlátos vezérlő görbéje sokáig lapos.

-
válasz
enginev3.0
#34823
üzenetére
+1
-
válasz
enginev3.0
#34835
üzenetére
Bp 15 ker és környéke valaki bevállalja a kormány megfordítását?

Tudok adni ért pár sört és pozitív goggle értékelést.
-
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti
#34824
üzenetére
És? Ez hogy jön ide? Hogy jön az én mondandómhoz? Vagy a biciklihez megkaptad a jogosítványt is, vagy a KRESZ vizsgát letetted ezzel együtt? Értetted amit írtam vagy csak próbálsz mindig mindenbe belekötni / okosnak lenni / felsőbbrendűnek lenni?
A biciklizés = KRESZ ismerete? Ez érdekes lenne, mert akkor legközelebb a bicikliző öregasszonyt kikérdezem már a táblákból. Sőt a most rollerező gyerekek is tudnak biciklizni, akkor a kreszt is ismerik, csak nem alkalmazzák
-
.-..-.
tag
válasz
DigitXT
#34828
üzenetére
Persze, figyeli a motor es akku hofokokat is.
Sajnos nem talaltam megfelelo doksit, de feltetelezhetoen can-bus kommunikacio van az egysegek kozott. (Ez csak feltetelezes egyelore)Azt lattam az app-ban, hogy masodpercenkent tobbszor ugral a cellak kozott a bms es jelzi melyik az aktualisan low es high erteku. Mivel alapvetoen pwm-szeru a motor hajtas is (engem ez amugy meglepett) siman elkepzelheto, hogy mas-mas cellabol/cellakbol szedi ossze az aktualis hajtasi energiat.
Nyilvan nem nyelgazon, amikor majdnem 100% a pwm kitoltesi tenyezo, de mondjuk egy lassabb fokozaton siman el tudom kepzelni. -
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0
#34820
üzenetére
Vagy ittas gyerekek...
Mondjuk ez nem is vicces, hanem simán van realitása...
(Ahogy éjjel 11-kor sem normális, hogy az átlag kisgyerek az utcán száguldozik.)Ui: de ha már csinálja, legalább venne fel bukót: 20% fejsérülés/5% életveszélyes
Persze nyilván nagyon szar a kartörés is, de abból párat láttam gyerekkoromban,
pedig a közelben se volt elektromos roller. Testnevelés óra ugye volt... Bakugrás,
távolugrás, foci... Mind a három osztálytársam volt. Felépültek szépen. De a fej...
Az meg tud úgy sérülni, hogy az ember lenyomorodik egy életre. Tényleg megéri? -
DigitXT
félisten
válasz
.-..-.
#34827
üzenetére
es terhelest elosztani a bms 2.0 miatt
Nem, ilyet egész biztos nem tud. A cellák kiegyenlítése párszáz mA nagyságrendű.
A terhelés, amit kap nyél gázon, meg 10-20A minimum: abba ez nem nyúl bele...
Es persze hofokokat is figyel.
Ez amúgy egyáltalán nem triviális... Ki szokták spórolni: 6 vezetékes a "hall" csatid?
Hasznos infó a motor hőfok! Ha méri és az alapján korlátoz, az nagy királyság.
Aztán, ha úgy néz ki, hogy nem tudja leadni a hőt, még mindig be lehet oltakozni.
-
.-..-.
tag
válasz
Hieronymus
#34825
üzenetére
Ilyen jellegu vedelmek tudtommal vannak beepitve.
Szoval a motor nem fog fustolni.
Kicsit utanajarva nem veletlenul csak a 700W vagy 500W motorokhoz adtak ezt a funkciot. (EU, DE, IT)
A US 850W motor es firmware nem kapta meg. Legalabbis nalam a proba idejen meg a menupont sem jelent meg.
A Ninebot Max G3 mocsok sok dolgot monitoroz.
A gyari app ennek csak toredeket jelzi ki, de lattam masik app eseten meg azt is, hogy kepes cellacsomagonkent (13 van sorban) feszultseget es terhelest is monitorozni es terhelest elosztani a bms 2.0 miatt. Es persze hofokokat is figyel.Szoval ... tuti, hogy odafigyelnek meddig engedik a motort terhelni. En eddig csak rovid ideig hasznaltam, mert eddig egyetlen feluljaronal kapcsolt be.
-
clon
senior tag
válasz
PociAti
#34824
üzenetére
Attól, hogy valaki iskola érettség előtt biciklizik az nem jelentette régebben sem, hogy "forgalomban felnőtt felügyelete nélkül" elengedték volna (régen óvodás kortól volt KRESZ parkozás mert minden városban volt).
Régebben kevesebb volt az autó az utakon és a legtöbben a házak között bicikliztek gyerekként ahová csak a lakók parkolni jártak és nem telt meg a parkol ha mindenki hazaért akkor sem.Értem én a roller a tinik játszótere csak HA a közúton elcsapja egy autó a tini rolleres hibájából a sofőr akkor is egy életre tönkre fog menni hiszen önhibáján kívül gázolt egy gyereket (tudom találkoztam buszvezetővel meg hétköznapi vezetővel is aki fiatal biciklist gázolt és hiába okozott "csak" nem maradandó sérülést komoly lelki problémát okozott mindegyiknek).
Aki nem tud olvasni az ne menjen motorizált járművel a közútra aki nem ismeri a KRESZ szabályait attól nem lehet megkövetelni a betartását mert nem tudja mit nem tud. -
Hieronymus
veterán
válasz
.-..-.
#34798
üzenetére
Csak remelem, hogy nem minden ellenorzes nelkul vettek be a funkciok koze.
Valóban nem ellenőrzés nélkül.
A hegymenetet nem csak a dőlésszögben lehet korlátozni. Az emelkedés hosszát/magasságát is korlátozhatják.
A megemelkedett terhelés a motor túlmelegedéséhez, károsodásához vezethet. Rövid szakaszon nem gond, hosszan terhelve füstölhet a motor. Ha kihagyják a túlmelegedés elleni védelmet akkor könnyen katasztrófa az emelkedés vége. -
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0
#34823
üzenetére
Mondjuk én előbb megtanultam kerékpározni, minthogy elértem volna az iskola érett kort hogy megtanítsák elolvasni a KRESZ-könyvet. És nem is azzal kezdtük az olvasást.
-
enginev3.0
félisten
Egy fiatal (tini) esetén elvárni azt, hogy legalább KRESZ alapismerete legyen az pont akkora botorság mint az a szülői magatartás amikor nagyteljesítményű rollert vesznek a gyereknek
A másodikon nem lehet segíteni, de kreszt kötelezően lehetne tanítani az iskolában, ingyen, mondjuk egy 300 éve meghalt francia költő helyett -
Dr. Szilikát
őstag
Az új KRESZ ezeket elrendezi lényegében, jogosítvány nélkül csak a gyengébb kategóriát használhatja, csak 12 év felett, illetve 13. évig sisak is kötelező. Vizsgaféleség ebben a kategóriában nem lenne életszerű (ami a kerékpárral esik egy kalap alá), a kerékpárosok is ezen nagyon kiakadnának.
Mint volt róla szó, Franciaországban népszerű a mopedautó (még fejlesztenek is új típusokat), mert ha elvették a jogosítványt, arra még átnyergelhet. De ha nem jól viselkedik, arról is letilthatja a bíróság.
-
clon
senior tag
válasz
pusszycat
#34818
üzenetére
A B jogsi ad segédmotorra is lehetőséget +vizsga nélkül, így a roller esetén sem kellene vizsgázni.
Azért sok igazság van abban HA legalább egy KRESZ vizsgához kötnék a rollert (meg a biciklit is) mert ugyan mondja már el nekem valaki közúton közlekedve (ráadásul motorerővel hajtott roller esetén) a KRESZ ismeret nélkül miért várja bárki el, hogy "szabályosan" közlekedjenek...
Mellékesen a KRESZ vizsga kötelezettség azt is jelentené, hogy van retorzió tehát elveszik a KRESZ engedély így máris az engedély nélküli használat is büntethető lenne.
Értem én sokaknak van jogosítványa DE látható a rollerbalesetek jelenetős részében a rolleres semmilyen járműre nem tett vizsgát (mint a példák is mutatják HA nincsen szabályozás vagy amikor lesz és valami nem tiltott akkor szabad hiszen a KRESZ ismerete sem kötelező így azt sem kell betartani).
Nekem a rolleresek közlekedési ismeret nélküli utcára engedése az "alkoholista" sofőröket juttatja eszembe amikor elvették a jogsit DE csak a B-től felfelé ugrott így lehetett venni a "mopedautókat" mert ahhoz elég volt a segédmotor jogsi is...Egy fiatal (tini) esetén elvárni azt, hogy legalább KRESZ alapismerete legyen az pont akkora botorság mint az a szülői magatartás amikor nagyteljesítményű rollert vesznek a gyereknek és engedik közúton száguldozni - hiszen HA a roller megy 50-et akkor annyival menni fog vele HA letölthető a módosító szoftver akkor ki fogja ütni a hivatalos limitet és megy 75-el
-
válasz
enginev3.0
#34817
üzenetére
Azt azért elismerik legalább, h a roller balesetek 90 % gyerek és vagy fiatal korú okozzák. Akkor kéretik velük szemben alkalmazni a jogszabályt. Ne mindenki szívjon.
Nekem van B jogsim, úgy hogy ne ugráljanak nekem mindegy.
-
enginev3.0
félisten
[link]
Újabb baleset
Facebook kommentekben természetesen jöttek az okosok hogy rég jogosítványhoz és sisakhoz van kötve a használata 🤡 -
-
-
heavygrip
senior tag
válasz
pusszycat
#34811
üzenetére
Azt akkor nézd meg. Ha Race módban nem csinálja akkor szerintem használd úgy ahogy van. Egy tipp, ne váltogasd a módok között, felesleges. Ahogy írta enginev3.0 teljesen jól adagolható a gáz kar, ha te most 20,30,40 el akarsz menni csak tartod szépen a gázkart a kívánt állásba, ha meg kell az erő csak oda húzod neki, nem kell külön kapcsolgatni a kijelzőt menet közben.
Sokan ezt a mutató ujjast szeretik, nekem az baromi kényelmetlen lenne és szerintem nem is olyan biztonságos..
-
enginev3.0
félisten
válasz
pusszycat
#34802
üzenetére
Gondolom teljesen más a vezérlő beállítása race és sport módban
Én erre gondoltam
Itt láthatod a két mágnest, és lehet hogy azok piszkolódtak be, és ezért darabos nálad
A videóban azt mondja a srác, hogy darabos a gázadás mivel nem a legjobb megoldás ez a gázkar, de én nem érzékelem darabosnak egyáltalán, sőt, szerintem tök szépen lehet vele gurulni, adagolni, bármi, szóval számomra nem világos hogy miért mondják darabosnak
Én a helyedben mindenképp ezt nézném meg elsőnek, hisz ingyen van, és lehet egy kis takarítással meg is oldod a dolgot
-
-
heavygrip
senior tag
válasz
pusszycat
#34808
üzenetére
Kérdezz rá a kugoo hivatalos oldalán, egy próbát megér. Van szervizes email címük, hátha mondanak rá valami okosat.
Én vezérlőre tippelek, de nem vágom hogy Race mód meg hibátlan az elmondásod szerint. Akkor ott is csinálnia kéne a hülyeséget... Rendesen gyorsul Race módba? Nincs torpanás, gondolkozás? Húz egyenletesen a gép? Akku mennyin van?
Nekem asszem egy vagy 2 csíknál csinált ilyet, hogy meg-meg torpant , aztán az E5 hibakódot is kiírta, na gondoltam fazsa, két napos a roller,de aztán némi kutakodás, után olvasás és megoldódott a probléma:
Ahogy kivettem a dobozból nem töltöttem fel és szinte 0 ra merítettem az akksit, a fesz. asszem ilyen 41-42V is bezuhant amikor húztam neki. Na addig sose szabad lemeríteni, árt neki.
Azóta se csinálja, két csíkig megyek le és ilyen 43-44V-ig. Még ha ilyenkor felgyorsulok pl 40-50-ig se torpan meg, annyi hogy lomhább.
ilyenkor már tölteni kell,e van. Így is tudok menni 45 km-et, átlagos 35-40km/h sebességgel. -
-
-
válasz
Dr. Szilikát
#34803
üzenetére
Az jutott az eszembe meg kellett volna álljak kikapcsolni a rollert meg be, lehet csak annyi. Most nem tudom kipróbálni csak majd hazafele. Még csak 4-5 hónapos ne idegesítsen már ilyen korán hibákkal.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
pusszycat
#34800
üzenetére
Akkor nem vág össze azzal, amire én gondoltam. Nekem a Hall-szenzoros gázkar produkált hibákat és csak indulás után egy ideig, random, akár a hőfokváltozás miatt, vagy nem tudni.
Gondoltam a Hall-szenzor belső hibájára, persze nem volt kéznél. De egyre romlott a helyzet, amikor szétszedtem és kiderült, hogy a szenzor egy zárt üregbe van nagyon beragasztva, onnan kibányászni sem lehet roncsolás nélkül. Komplett egységet kellene rendelni. De azért kitisztítottam zsíros elkenődéseket, a szenzor lábait átforrasztottam (néha van ilyen, hogy a forrasztás hője okozhat valami javulást), új zsugorcsövet is felrakva.
Ezzel együtt a rövid kábel miatt tőből bontani kellett a csatlakozásokat a középső vezérlőegység kibontásával. Tehát itt lehetne gondolni arra is, hogy a piszkálásokkal valamilyen kontakthibát elhárítottam.
Ugyanis ez történt, utána egyszerűen megszűnt a hiba kb.1 hónapja. Nem random, azóta egyszer sem csinálta.
-
válasz
enginev3.0
#34801
üzenetére
De akkor race módban is piszkos kellene legyen. És egyszer csinálta régebben, de hamar helyrejött most meg nem akart. Egy fék után jelentkezett, meghúztam mind a két féket, azt hiszem utána kezdet vacakolni.
Van ez a motor fék, nem az fékezget?
Úgy mentem mint mikor az autómban eldugult a benzin szürő.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Filmgyűjtés
- PlayStation 5
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Letisztult külsejű és helytakarékos MSI VGA az NVIDIA Blackwell platformon
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen széket vegyek?
- Battlefield 6
- Kedvenc zene a mai napra
- További aktív témák...
- Electromos Guitar ( Cort Kx300 oprb+premium ortega tok+ Black Star Debut 10E erősitő!
- Vostok Europe Limitált 3000db Space Race automata
- DJI Mini 3 drón - új állapotban
- Új Touroll MA1 elektromos kerékpár bicikli 36V 13Ah 25 km/h 26"
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 500m magasság, C1, kevés repülés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 Gamer notebook - R7 7435HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB GDDR6 WIN11
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Ryzen 7 3700X / RTX 2070 Super / 32GB DDR4
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest

Ilyesmit inkább nagy rolleresek szoktak használni/javasolni (akik csapatják 50 fölött is). Amikor kipróbáltam a Wolf King GT-t, én is beöltöztem, és

Eszem-faxom megáll... 



uhh,basszus, ilyet se láttam még. Komoly, még elég tetszetős



