- Lecsap az S26 Ultra az Exynos 2600-ra
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- MIUI / HyperOS topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Poco F7 – bajnokesélyes
- Apple Watch
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
.-..-.
tag
válasz
norrberth
#34794
üzenetére
Firmware mod. De az eredeti le volt mentve elso lepeskent.
Ket napig a moddolt verzioval hasznaltam aztan visszatettem az eredetit.
Persze a garinak igy is annyi, szoval a visszacsinalas azt jelenti, hogy normal EU verzioskent hasznalom es 25km/h a limit.
Viszont legalabb az utolso OTG update behozott az EU verzioba egy olyan hegymenet uzemmodot, hogy olyan emelkedon felvisz, ahol feltolni is nehez lenne.Erre gondolok:
-
heavygrip
senior tag
válasz
norrberth
#34541
üzenetére
Én is voltam abba a csoportba. Az egy vicc, ki is léptem.
Van pár normális arc de a többség idióta.
Én nem szedtem szét, mert minek? 2-3 hetente be fújok zsír sprayel ahová kell. Nincs szimering, se por védő se egy olyan alkatrész ami meg akadályozná azt hogy ne hagyd el egy idő után a zsírt. Ezért felesleges szét szedni, amúgy is idő közönként zsírozni kellene - legalábbis nem árt - és akkor folyton szét szeded? Nálam szerencsére nem szorul semmi, nincs szarrá tépve semmi.
A kormány az tényleg szégyen...59cm. Csere. A fék is lehetne jobb valóban. A rugón érdemes állítani vagy cserélni. Én csak azért fogom őket cserélni hogy kicsit magasabb legyen. Illetve elől hogy megnőjön az utánfutási szög.
Amúgy ha ezeket megcsinálod van egy jó rollered és még nem is költöttél rá baromi sokat.P menü beállítási lehetőség tényleg kevesebb lett. Azt nem értem miért,de ami fontos az benne hagyták.
Elektronikáról nem tudok nyilatkozni. Roller garázsos csávó azt mondta az jó. Ő le tesztelte asszem a 2024est.
És ja, annyi van már ebből is, hogy rengeteg alkatrész van hozzá tök jó áron
De ahogy drimi is mondta, aki hobbi célra veszi, vagy szórakozni annak tökéletes. Kicsit költesz rá akkor tényleg egy jó roller. Most a zsírzó spray is ilyen 1000-2000 Ft között kapható, rengeteg ideig elég, 3 havonta azt megveszed és jó vagy.
-
-
-
clon
senior tag
válasz
norrberth
#34441
üzenetére
A motorhoz jogosítvány kell a rollerhez meg "bankkártya" a vételkor semmi kresz vagy bármi oktatás. A rolleresek jelentős része fiatal semmilyen jogosítvánnyal nem rendelkezik és felháborodik ha bárki megemlíti talán valamilyen jártasságit szerezni kellene. A rolleren 2 személlyel közlekedők is kizárólag fiatalok (mondjuk érthető 2x50kg és még nem érte el a max terhelhetőséget). A fiatalok veszélyérzete a rolleren gyakorlatilag 0 (persze csak addig amíg nem perecel egyet) viszont bármilyen szabálytalanságot követnek el gyakorlatilag nincsen megfelelő retorzió - egy motoros esetén elveszik a jogsit (már ez egy komoly költség ha újra kell vizsgázni) és megbüntetik.
A motor velünk él évtizedek óta a roller meg nemrég lett felkapott és nemrég lett elérhetőbb árú (új alap roller 100e) így a rolleres baleseteket bizony csak azok látják akik átélik vagy közvetlenül látták tehát be kell mutatni (mondjuk TV esetén a célközönség nem lesz elérhető).
Rengeteg fedélzeti kamera videó elérhető rolleresek tevékenységéről tehát lehet felmérést csinálni DE bizony elég nagy %-ban a rolleres a hibás mert még a kreszt sem ismeri de ha mégis nagyívben tesz rá.Minél idősebb a rolleres annál több a vesztenivalója és tapasztalata és közlekedési ismerete és veszélyérzete stb.
-
DigitXT
félisten
válasz
norrberth
#34400
üzenetére
Dehogy, ez jóval nagyobb kerék. Volt. iBike Mono Adventure (papíron ez ugye olasz vas).


Rohadjon meg, az új felnivel még nekem is tetszik. Masszív kinézet, sokkal több anyag.

Szerk: úgy emlékeztem, hogy ezt beraktam már anno, de a szerver leállás miatt elvesztett.
-
DigitXT
félisten
válasz
norrberth
#34397
üzenetére
Igen, non-plus ultra. Közel 60K-ba fájt a két darab, egyenesen Olaszországból rendelve.
Ehhez képest, ha szezon végi áron eladom a vasat, az új felnivel értelemszerűen 200K-ért, valaki baromi jól fog vele járni. De nincs mit tenni, nem kockáztatom többé a gurulást...
Ja, amúgy ez az ellenérvem még meglenne, hogy a 25 km/h limit nem véd meg semmitől: nagyjából ennél a tempónál tört szét a kerék, és a lépsérülésem lehetett volna halálos is... -
DigitXT
félisten
válasz
norrberth
#34382
üzenetére
Igen, általában vezetői hiba is közrejátszik, de sok esetben maga a vas sem elég stabil. Mondjuk a részegen arcra eső manusz, az szinte vicces, instant karma. De ott sem fog röhögni a kórházban senki, és egy csomóan dolgozhatnak az adófizetők pénzén, mikor lennének ennél fontosabb feladataik. Amikor viszont derült égből széttörik, az meglepi!(Normál esetben ilyen nem történhetne meg, de sajnos, a tapasztalat szerint előfordul.)
Ui: csak arra akartam felhívni a rollerezés gondolatával bevallottan épp csak ismerkedő kolléga figyelmét, hogy a törpök élete nem csak játék és mese: sokan a rendőrtől félnek, pedig nem a rendőr a Hókuszpók, hanem az aszfalt, amit túl könnyű "megkóstolni".

Szerk: a belga szabályozási kísérletnek amúgy van alapja, és lenne létjogosultsága is... (Amennyiben annyit elér, hogy a derült égből széttörő vasak nem forgalmazhatók, már attól biztonságosabbá válna a rollerezés, ahogy a nagyobb kerékméret kikényszerítése önmagában javítaná az átlag roller kátyú-állóságát. Persze mikor a 12.5"-os kerék törik ripityára magától, az szopó, de talán van olyan verziója, amivel nem történt volna meg.)
Megjegyzem, ez egy 8" felni, csak megfelelő gumival lesz belőle 12.5" teljes átmérő. 
-
PociAti
őstag
válasz
norrberth
#34383
üzenetére
A belga hatóságok szeptembertől fokozzák az elektromos rollereket árusító webáruházak és üzletek ellenőrzését ...
Ezt nálunk is megtehetnék!
Nagyon ráférne.Nem csak a rollerekről készítek adatbázist, hanem elkezdtem a magyar webáruházakról is minél több publikus adatot begyűjteni.
Nem meglepő módon egy adott gyártóhoz a KuKirinhez köthetők a csalók, szélhámosok. Vagyis inkább úgy lenne helyes a megfogalmazás, hogy pontosan azt a mintázatot követik, mint amit a csaló vállalkozások szoktak.
Jellemzőjük az adó elkerülésre tett előkészületek, törekvések.
Pl. egyik webáruház legelső pontja az áfát nem kívánt rosszként tünteti fel: "hozzáadottérték-adó, azaz áfa nélküli termékbeszerzés".
A B2C kereskedelemből miként lesz B2B azt nem magyarázza el.
(Meg hogy adóbevételek nélkül miből lehetne úthálózatot kiépíteni és fenntartani azt sem..)A másik frissen alakult vállalkozás elég profin lett felépítve. Látszatra adtak. Viszont mélyebbre ásva elég nagy hasonlóságot mutat olyan cégekkel, ahol az adófizetés előtti bedöntésen alapul az üzleti modell. Pár jel alapján erős a gyanú, hogy nem a saját nevén van a vállalkozás (jellemzően ilyenkor egy hajléktalant szokás bevonni az üzletbe), egy székhelyszolgáltató lett megadva címként. A személy nevén futó egyéni vállalkozás a publikus adatok alapján előző évben nem adózott. Roller vásárlásánál a személyes átvétel egy úgynevezett "átvételi pont", jellemzően egy parkoló.
A helyszín egy személyes átvételi pont! Itt nincs árukészlet, ezért a termékek között válogatni, rendelést leadni, vagy korábbi rendelést módosítani az átvételi ponton már nem tudsz! Az átvétel pontos időpontjáról minden esetben SMS-ben vagy telefonon tájékoztatunk!
Garanciális ügyintézésnél is nagyon kilóg a lóláb. Nem az van, hogy hozd be hozzánk, vagy a megadott szervizpartnerünkhöz, hanem te mint vevő küldd vissza, mi "előre megadott címkét és útmutatót biztosítunk", plusz a szokásosak: készíts róla fotót, videót. Mint ahogy az AliExpresses rendeléseknél szokás.És hogy valami pozitívumot is írjak, a már pár éve működő magyar vállalkozások (különösen azok akik szerviz szolgáltatással is rendelkeznek), azok szinte kivétel nélkül nagyobb nettó árbevételt könyvelnek el, mint azt megelőző évben. Magyarán jól fejlődnek.
Ha lehet, akkor tőlük vásároljatok, ne a szürke / fekete gazdaságot erősítsétek.
-
.-..-.
tag
válasz
norrberth
#34385
üzenetére
Alattam, elég sportos közlekedéssel ~35km. Kicsit lazábban ~40km új akku esetén.
(De sokmindentől függ. Én mondjuk minimálisra vettem a gyorsítást, ez is nagyon erős sík terepen. Nem használok energia visszanyerési funkciót, hanem hagyom gurulni, mondjuk mikor látom, hogy piros a lámpa, akkor csak begurulok oda kényelmesen)
A 25km/h tempót még 23% töltöttséggel is hozta nekem. -
-
heavygrip
senior tag
válasz
norrberth
#34309
üzenetére
Ja, ez kb szerintem mindenhol így van. A hét folyamán haverkodtam össze egy Kukirines bandával, aztán mindegyik előszeretettel kerekzik - amúgy elég ügyesek - csak látva így élőben, test közelből a rollert sajnálom ahogy földhöz csapódik az eleje, rossz nézni
Tőlem is kérdezik,megy az egy kerék,megy? Jaj mondom engem sose izgatott ez a része ... míg motorom volt akkor sem.
Inkább gyorsoljunk
-
-
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
norrberth
#33993
üzenetére
Ez a kézi behúzós módszer, amit emlegettünk párszor, a fékbetétek kopása miatti utánállítására szükséges lehet kb. 1000 km után, vagy épp a gyári beállítás pontosítására. Ha nem fog rendesen a fék, azon nem nagyon változtat.
A bowdent kellene állítani, előbb a behúzókarnál, ha az kevés, akkor lent a rögzítőcsavarnál. De precízen vissza kell rögzíteni, hiszen senki nem szeretné, ha egy erősebb fékezésnél kicsúszna a bowden.
Ilyen szempontból mondjuk érdekesebb, amelyik járművön csak egy mechanikus fék van, másik csak motorfék.
-
PociAti
őstag
válasz
norrberth
#33946
üzenetére
A Segway Ninebot Max G3 E-re még pont nem kell kötni biztosítást. Tehát nem kötelező, csak ajánlott (2024. július 16-tól).
Azért nem kötelező, mert nem éri el a 25 kg tömeget (24,6 kg) és tervezési sebessége nem haladja meg a 25 km/h sebességet.Közben az sincs igazából pontosítva, mi az elektromos roller, és mi nem az.
A KRESZ tervezetében eleinte névleges (nominális) teljesítmény szerepelt, későbbi változatokban már maximális teljesítmény. Főleg a szélhámosabb gyártók nem is közlik a névleges teljesítményt, csak a maximumot. Amit csak pár másodpercig képesek elérni. De ez olyan szép nagy szám, amivel egyszerűbb gondolkodású vevőközönséget ámulatba lehet ejteni. Ninebothoz hasonló cégek a névleges teljesítményt is feltüntetik az adatlapon.
Ebből a szempontból már problémásnak tűnik a 2000 W, mivel tervezet szerint lakott településen belül a kerékpárúton a (kis teljesítményű) elektromos rollerek haladhatnak csak, és annak határköveként a maximális 1000 W-ot és a 25 km/h tervezési sebességet jelölték meg. Fölötte már a segédmotorokra vonatkozó KRESZ szabályok lesznek valószínűleg érvényesek.
-
-
-
Chamoro
tag
válasz
norrberth
#33836
üzenetére
store.segway.com on néztem, 1200$
De hozzáteszem nekem is E jelölésű van, megokosítottam és most 40km/h val megy. Azon gondolkozom, hogy ha vennék egy 850W-os motort és beszerelném, azzal még nem lenne megoldva a probléma ugye? Ott akkor megint kellene szoftver módosítás? -
válasz
norrberth
#33799
üzenetére
Szerintem nem érdemes a BF-re várni, Magyarországon az nem szokott olyan akciókat jelenteni, mint ahonnét ez az akciózás ered.
Használtat keress esetleg, alig használtat, biztos, h lesz aki megveszi, azt eladja jóval olcsóbban, garival, dobozzal, hetven km-el, karcmentesen - csak ki kell fogni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Subaru topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- GoodSpeed: Miért úszta meg Albert Speer? (Reagálás a Telex cikkére)
- Milyen videókártyát?
- Lecsap az S26 Ultra az Exynos 2600-ra
- A világűrbe repíti az AI-t az NVIDIA és a Starcloud
- Xbox Series X|S
- John Carmack csalódott a DGX Sparkban
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI PRO X670-P R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6900 XT 16GB ZALMAN Z1 Plus Asus 1000W
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Natural Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3662
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- Bomba ár! Dell Latitude E6220 - i7-2GEN I 8GB I 128SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)




Ja, amúgy ez az ellenérvem még meglenne, hogy a 25 km/h limit nem véd meg semmitől: nagyjából ennél a tempónál tört szét a kerék, és a lépsérülésem lehetett volna halálos is... 
Megjegyzem, ez egy 8" felni, csak megfelelő gumival lesz belőle 12.5" teljes átmérő.


