Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
enginev3.0
#33599
üzenetére
Az ilyenek mellett szeretek felgyorsítani, és úgy elhúzni mellettük.

-
enginev3.0
félisten
válasz
Thunderzolee
#33598
üzenetére
Múltkor a csaj elöl állt, a pasi mögötte, és a csaj a kormányon támaszkodva telefont nyomkodott
FelfoghatatlanMondjuk ma meg jöttem haza bicikli úton, piac napon, 2 öregasszony beszélgetett állva az út közepén, mindenki más meg kerülgette őket
Egyik tábor sem jobb mint a másik -
válasz
enginev3.0
#33594
üzenetére
Ja, pont a minap értem utol egy ilyen fiu-lány párost, ahogy melléjük értem, összenéztünk, átkiabáltam, h jól nyomjátok, nevettünk egyet, még oda szóltam, h azért el ne essetek.
Nevettünk egy jót, de én félnék így kettesben menni. -
válasz
Sirtaky
#33590
üzenetére
De hogy tud így "kifordulni" a kerék? Értem, h szitál, és ha nem fogjuk elég erősen a kormányt, ki tudna fordulni, de ez azért nem egyik pillanatról a másikra történik, én legalábbis a szitálós elsőkereket azonnal megérzem, ahogy a sebesség 40köré, vagy afölé érkezik.
Nekem is ilyen a roller, de egyrészt ezért kell rá szitálásgátló, meg hát mivel tudom, h 50-nél már szitál, ezért erősen fogom a kormányt, nem megyek már olyan gyorsan, mit korábban szoktam (50-55helyett csak 40), illetve rossz úton, ahol az úthibáknál beszitálna, még lassabban, vagy inkább másik, párhuzamos úton, ahol jobb az aszfalt.
Lehet ezt azért ésszel is csinálni.Vagy ez meg megvette az Angwattot, azt kiment száguldozni minden tapasztalat nélkül, azt második útján máris igy járt?

-
enginev3.0
félisten
válasz
xandrush0831
#33595
üzenetére
igen, ő tényleg elhiszi
Neki a márka = minőség -
enginev3.0
félisten
válasz
Thunderzolee
#33593
üzenetére
Mondjuk ahogy helyben is látom ketten - hárman állnak egy rolleren és úgy mennek
+ itt lehetett a szerviz is hibás ha épp elfelejtett valamit meghúzni -
-
PociAti
őstag
válasz
Sirtaky
#33590
üzenetére
A klón kifejezés ebben az esetben szerintem nem helytálló.
A ZERO is csomó olyan rollert gyárt, amit mások is, és ők is csak egyike azoknak, akik megvették a licenszet és különböző minőségű beszállítókkal gyártatják le az alkatrészeket. Vagy a legyártatás is gyakran pontatlan, hanem megveszik amit épp kínálnak, és mindenfelé kilógó csavarokkal, kábelkötözőkkel, összerakják eggyé. Leginkább emiatt a katyvasz miatt tűnnek különböző gépeknek. Az integráció hiánya az egyik leginkább árulkodó jel arra, mennyire alacsony szintű a beleszólásuk.
Korábban volt egy gyűjtésem, sorra lehetne ezeken a kínai csodákon milyen néven fordulnak még elő: https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_29463-29463.html
-
Leslie1966
senior tag
válasz
Thunderzolee
#33587
üzenetére
Köszönöm.
-
PociAti
őstag
Hétvégi sajtószemle során jött közbe egy különösebben bulváros cikk.
Persze mindenki ízlése szerint levonhatja a tanulságokat, bennem azért elég sok kérdés merült fel. De előbb a cikk:Kórházból üzentek társaiknak a rollerbalesetet szenvedő gyerekek
Magyar Nemzet - 2025. 07. 18. 16:10A balesetet szenvedők egyike volt Mana is, a 17 éves lány több mint két hete feküdt már a gyermekkórház sebészeti osztályán, amikor üzent a többi rolleresnek.
– Ne legyél te a következő! Nem éri meg megvárni, hogy valami történjen, és majd utána veszek bukót. Utána megyek lassabban. Utána majd lerakom a rollert. Én is így gondoltam, és majdnem rámentem – nyilatkozta a fiatal, aki elárulta, hogyan történt a balesete.
– Az ember, amikor elektromos rollerezik, azt hiszi, uralja az egészet. De nem, bármi történhet bármelyik pillanatban! Én azért estem egy teljesen üres, sima, egyenes úton, mert magától kifordult a roller kereke, pedig frissen jött ki a szervízből. Az eséskor sérült a vállam, a könyököm, a térdem, és beleállt a hasamba a kormány. Ettől zúzódott a vesém és szakadt a lépem – sorolta.
Több fotó és több történet is szerepel a cikkben, de ennek a rollernak ki van fordulva az első kereke, feltételezhetően ez a kép ehhez az esethez tartozik.Angwatt az egyike azon alacsony minőségű kínai "csodákat" áruló cégeknek, mint a KuKirin, OOTD, Ausom, iScooter, stb.
- "frissen jött ki a szervizből" ... tehát már most szervizelni kellett. Nem is olyan régen jelentek meg.
- "magától kifordult a kereke". Kínai csodák a minőség zálogai. Főleg a konstrukciós hibáké.
- "17 éves lány", ez pedig konkrétan az Angwatt X1-es modell, 60 voltos rendszer, 2×1800 watt teljesítményű motorral. Az "egyszer élünk" kuponkódot beírva a 450.000 Ft-os árából még egy kicsit le lehet faragni, pár nap alatt leszállítják, mert a vásárlási élményre nagy hangsúlyt fektettek, meg hogy minél többen promóciós videókat készítsenek erről a kínai gépről is. Kupon kód kifejezést pedig célszerű minél többször megemlíteni, fontosabb, mint a hibákról beszélni.Tényleg ennyire nincsenek tisztában az emberek mekkora teljesítményt képesek uralni és mennyire biztonságos egy jármű típus? Meg mi a minőség az ennyire sokad rangú?
-
válasz
Leslie1966
#33585
üzenetére
Ne reménykedj abban, h ingyenes leírást találsz hozzá. Ez ilyen. 20-30ezer egy kábel, amivel már 35-el is tud menni.
A G2-es Segwayhez is csak így egy évvel késöbb jöttek ki olyan megoldások, amivel már 40-el is megy, és nem kell vezérlőt cserélni hozzá.
És a szervizek elkérnek érte 10-15ezret. A global vezérlő ára ugyan lement, Alin 14-16ezer, de az meg csak 35-öt tud.Szóval ez ilyen. Megkérik az árát a félmegoldásoknak is.
-
válasz
Leslie1966
#33585
üzenetére
Ez jó F3-hoz is, amíg nem lesz más megoldás, amivel esetleg többet is ki lehet hozni belőle.
Leslie1966:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_32940-32940.html -
-
DigitXT
félisten
válasz
Leslie1966
#33582
üzenetére
Sikerült találni egy 6 éves hozzászólást. Kugoo S1-re volt igaz.
Az lenne rendkívül meglepő, ha bármi köze lenne az F3-hoz.
-
zs2994
tag
sziasztok , egy G2 alapszervízt/ beállítást / elllenőrzést ki csinál Hevesben?
- fék finomitás , rugónál persely zsírzás, kormány ell. , meg amit még célszerű ,
túlhúzások ell.
köszönöm. -
Sirtaky
csendes tag
válasz
Thunderzolee
#33578
üzenetére
Igen csak a Xiaomi 5 Max rendesen rugózik elöl, A Navee GT3 Max meg szinte semmit . Van minőségi különbség köztük.
-
válasz
XenN25
#33567
üzenetére
Különösebben nem ismerem az ST3-at, de az is jó roller lehet, az S60 "utódja". Az S60 ismert roller volt a Naveetól, és nem is volt rossz. Ugyanaz majdnem egyénként, mint a Xiaomi 4 Ultra.
A GT3 Max-ot csak azért szoktuk ajánlani, mert majdnem ugyanaz mint a Xiaomi 5 Max, csak az akksija nagyobb, és "városi roller" célra ajánlja a Navee.
Korábban írtak róla ezt-azt. Ár/érték/hatótáv sránya jonak tünik.
Az ST sorozat viszont komolyabb lengéscsillapítással rendelkezik ránézésre. De hogy gyakorlatilag milyen, azt nem tudom. Akksija a kinézett ST3 Pro-nak is ugyanakkora, mint a GT3 Max-é, ugyhogy szerintem meglesz a 40km a te súlyod alatt is vele. -
válasz
Leslie1966
#33576
üzenetére
Igen, ha visszakeresel, a topicban is volt róla szó.

-
Leslie1966
senior tag
Sebesség korlát feloldását próbálta már valaki ? [link]
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT
#33256
üzenetére
Belefutottam ebbe a vasba. Viszonylag új, tetszik a forma, van benne teljesítmény, végsebesség, nagy kerék, kivehető akku, használható hatótávolság. Minden fasza!
ABS-t szerettem volna még nagyon, de ha nincs, hát nincs, füstölőnek mennie kell.
(Mondjuk most pont nincs rá fölös 1.7MFt-om, de vannak sz.r rollerek drágábban.) -
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DigitXT
#33570
üzenetére
Két töltőmet is szétpattintottam, eredetileg a konstrukció minőségének ellenőrzésére, illetve egyiknél csökkentettem a töltőáramot és a végfeszültséget is, hátha így jobban kíméli az akkut, illetve a töltő maga is kevésbé melegszik.
Viszont így a nyári melegben a tetőrész nélkül is tudom hűteni az alkatrészeket, akár ventilátorral is rásegítve. Persze, nagyobb teljesítményű töltőknél olyan is lehet, hogy hűtőlemez burkolja belül, onnan adja át a hőt a műanyagra. Meg értelemszerűen áramütés-veszélyes, de ezzel együtt tudok élni.
Ha vinni kellett a töltőt, csak visszaraktam a burkolatot. A gyári ragasztást úgy választottam szét, hogy két apró lyukat fúrtam a sarkoknál, amibe Seeger-fogóval belekapaszkodva szépen megreccsent.
-
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed
#33569
üzenetére
Csodák nincsenek, amíg ezek a töltők 85% körüli hatásfokkal mennek, addig egy gyorstöltő mindig melegedni fog, mint a veszedelem, ha nincs aktív hűtése, vagy borzasztóan nagy hűtőbordája, esetleg mindkettő: egy műanyag tégla ennyit tud.
(Hatásfokot ki tudod számolni, ha a roller mutatja, mennyi megy az akkuba, amit konnektorból vesz fel, azt meg úgyis mérni szoktad, a kettő különbsége amit fűt.)Pl. 370W hasznosul 430W-ból: 86%, 60W-ot meg elfűt, ezért van benne venti.
-
-
XenN25
újonc
válasz
Thunderzolee
#33557
üzenetére
Lengéscsillapítósat az utak minősége miatt. Sebesség nem annyira fontos. Kugooktól tartok kicsit (sok rossz tapasztalat ismerősöktől, főleg G2 esetén). Xiaomik alattam nem biztos, hogy tudnának 40 km közeli távot. Segway, Naveee vagy Mantis maradt. Navee ST3 Pro-ról esetleg vélemény? Inkább a GT3 max-t preferálod? Javíts ki nyugodtan, ha valamit rosszul gondolok.
-
xandrush0831
aktív tag
Eltúlzott kacsaszáj, de csak ez ment fel rá és végre nem veri fel a világ összes esőjét.
-
Nagy hatótávolságú, offroad erollerek érdekelnek, milyen alternatívái vannak a Wolf King GTR-nek, jelenleg azt találom a legmegfelelőbbnek. Nem cél a nagy sebesség, de erdei utakon sokat menni igen. Széles deck előny és természetesen dupla motor dupla felfüggesztés kell hogy legyen.
-
AGE-T
őstag
válasz
DigitXT
#33559
üzenetére
Oh, szerencse, hogy nem lett nagyobb baj, ez meredeken fest valóban.
25 el mentem már rolleren, nem vagxok teljesen szűz
Nem is ez lenne a cél, hogy veressem, de jól jönne néha a plusz erő, akku. Amiket felsoroltam nagyon a “no name” kategória? Most a Segway-t ne nézzük🙂 -
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0
#33560
üzenetére
Évekre vissza lehet nézni a Street View-t: 2018 óta folyamatosan úgy áll.

Legalábbis a fénykép készítésének időpontjában. Az igazán megdöbbentő,
amikor a 2011-es képet nézed, na, akkor nem volt "semmi", csak sártenger.
Kiegészítő tábla a jobb oldali mellé, hogy figyelem, necces kereszteződés...
-
-
DigitXT
félisten
Nekem is van motoros jogosítványom (korlátlan, 16 éve), ám életemben nem estem akkorát motorral, mint rollerrel. Gondold át ezt "a 25 km/h kevés" dolgot szerintem... (Látatlanban főleg... Tudhatsz motorozni, a roller azért más. Igaz, jellemzően nem is járművezetői hiba miatt estem, hanem legtöbbször anyagfáradás. Bár egyszer azért sikerült kicsúszni "lépésben haladva", sárban. Sérülés nem lett, csak bukfenceztem.)
Ui: az utolsó esésembe majdnem belehaltam. Pedig alig léptem át a 25 km/h-t. Elég kellemetlen belegondolni, hogy mi történhetett volna, ha 40 km/h-nál törik ki a kerék. Ugyanezért gondold át a "noném" rollert, rábízod-e az életed bizonytalan minőségre? (Természetesen a nagy neveknél is előfordul hiba, csak azt a habzó szájúak elnézik.)
-
AGE-T
őstag
válasz
Thunderzolee
#33556
üzenetére
Köszönöm az összeszedett választ, nagyon kedves volt!
Van motoros jogosítványom, és valami gyorsabb járgányt keresek, mert a 25 km/h-s korlát nekem kevés. Nem vagyok túl nehéz, nagyjából 80 kg körül ingadozom. A hatótáv olyan, amilyen – ami belefér, az belefér – most az alsó-közép kategóriában nézelődöm, nagyjából 300 ezer forint körül.
A Ninebot szimpatikus, főleg azért, mert itthon is elérhető részletfizetéssel, garanciával, ami számomra fontos szempont.
Az iScooter esetében tudsz esetleg ajánlani jóáras hazai forgalmazót? Eddig csak elég húzós árakat láttam itthon, miközben külföldön már 700 euró körül mozog.
Apropó Ninebot, azt modjátok van erre is valami okosítás, amivel tud menni 40et?
-
válasz
XenN25
#33548
üzenetére
Lengéscsillapítósat keresel, vagy anélkülit?
Végsebesség 25 elég, vagy gyorsabb roller kell?G30 utódja a G2. Ugyanaz a hatótáv, erősebb motor, indexek, lengéscsillapítók. De újonnan én már nem vennék, mert amennyibe kerül, vannak már nála jobbak is.
Használtan 150-170ezer, átszotfverezve 35-40-el is megy, igaz, a hatótáv kevesebb lesz, pláne 100 kiló alatt.Xiaomi 5 Pro, 5 Max
Segway F3, F3 Pro
Segway G3
Navee GT3 MaxEnnek az utóbbinak, meg a G3-nak nagyobb az aksija, mint a többinek. A G3 40-el is tud menni, van már rá megoldás, ha visszagörgetsz. Navee 32-vel tud menni. Az F3 sorozathoz van hatótávnövelő plusz akksi.
Itt össze tudod hasonlítani az adataikat a G30-hoz.
Xiaomi ötös sorozat ismertető.Ha nagyobb rollert keresel, akkor Mantist ajánlom én is, akár használtan is, ugy már befér 400ezer alá is.
Vagy hát ott vannak a Kugook, 2-3száz ezer közt, ennyiért csak ezek vannak.
-
Hány kiló vagy?
Mekkora hatótáv kellene?
Emelkedőkön is fogod használni?Nem véletlen kerül az a Segway annyiba.
Ha olcsó, noname rollert keresel, válassz az első kettő közül nyugodtan. Itt van még egy.
A G3-as is tud 40-el menni egyébként, ha visszagörgetsz, már van rá megoldás. Városba az meg elég szokott lenni.
Ha van pénz lóvéra, nem kell sajnálni rákölteni.Ha használt roller is érdekel, akkor lengéscsillapítóval még szóba jöhet a G2-es Segway is, az átszoftverezett verziók 35-40-el is tudnak menni. (Ilyeneket használunk itthon mi is.) 150-170ezer körül vannak Marketplacen, esetleg Hardveraprón.
Navee GT3 Max is tud 32-vel menni, ez kb ugyanaz, mint a Xiaomi 5 Max, csak nagyobb az akksija.
Városi rollerek 25-ös korláttal ezek még:
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Xiaomi 5 Pro, 5 Max
Segway G2
Segway F3, F3 Pro
Segway G3
Esetleg Segway F2 sorozat, de az már inkább csak használtan éri meg. 30-al is rud menni átszoftverezve.Itt össze tudod az adataikat hasonlitani.
Xiaomi ötös sorozat ismertető.Vagy hát igen, ajánlották feljebb a Mantist is.
Ha nincs pénz Mantisra, Kugoot szoktak még venni. Nem olyan jó, de legalább olcsó.
-
PociAti
őstag
A listában az első kettő annyira más kategória.
Vannak ezek a kínai "csodák" legfeljebb 1 év garanciával, IPX4-es vízállósággal (éppen csak a fröccsenő víznek tudnak ellenállni, de valójában ezt a minősítést a gyenge gyártási és összeszerelési minőség eredménye).A 3. generációs Ninebot pedig épp az ellenkező véglet, azon kevés rollerek egyike, mely megkapta az IPX6-os védettséget, és rengeteg modern újítást tartalmaznak, védelem és navigáció tekintetében. De az anyaghasználattól kezdve az összeszerelésen át is más kategória.
Quent1n megjegyzésével annyiban nem értek egyet, hogy tudásához képest nevetségesen drága lenne. Ez csak annyiban igaz, ha a "tudást" leszűkítjük pár paraméterre, pl. végsebességre és minden mást paramétert figyelmen kívül hagyunk. Olyanokat mint megbízhatóság, garancia, szolgáltatások, minőség stb. Vagy az adatok hitelessége, amit állítanak magukról a kínai gyártók termékei, és amit ebből még tudnak teljesíteni mondjuk 1 év múlva. (Ha egyáltalán még működnek.) -
Quent1n
senior tag
Nem igazán értem a három jelöltet
Ha városba kell, akkor ott a Xiaomi 5-ös széria, vagy a Segway F3 esetleg Navee ST. A Max G3 szerintem nevetségesen drága a tudásához képest. Városba a 25km/h-tól nincs mit félni. Nekem volt Kuki G2-őm, hiába ment 40-et, BP belvárosában esély nem volt kihasználni, így a menetidő semmit nem változott egy 25-ös rollerhez képest (cserébe a nagyobb tempó miatt sokkal jobban észnél kell lenni és az enduros sisak alap). Átlag bringást a 25-össel is ki fogod kerülni, főleg ha emelkedős szakasz van.
Ha belefér a keretbe egy hazai vásárlás, akkor én nem erőltetném a külföldit. 2-3 év garancia azért nem rossz, már csak értékállóság szempontjából sem.
#33548XenN25: Ebbe a keretbe elég sok minden belefér. Először érdemes lenne meghatároznod egy pár paramétert, hogy mi az ami neked fontos lenne, hol használnád, kéne-e cipelni stb. -
AGE-T
őstag
Sziasztok!
Szeretnék egy jól használható városi e-rolit. Idáig három versenyző került fel nálam a radarra.
ANGWATT F1, iScooter ix7, Ninebot max 3 e.
Első egész jó árral rendelkezik, második combos ak tűnik, harmadik megbízható, de félek a 25km limittől, és árban majd duplája az elsőnek. Nem tudom milyenek ezek a gépek.
Van ezekkel tapasztalatotok?
köszönöm!
-
Tangerine
senior tag
-
Tangerine
senior tag
válasz
PociAti
#33546
üzenetére
Az javít a helyzeten, hogy a Vasút utca felé nem sokan mennek, csak pár cég, meg egy busz telephely van arra. Leginkább egyenesen mennek BP felé vagy balra a városba (vagy az M6-ra) A bicikliúton sincs nagy forgalom, főleg a zebra után, már csak az Aldiig megy az út. Talán 3x láttam onnan jönni valakit. A legtöbb biciklis/kismotoros/rolleres délről az erőmű felől jön, és azok itt át fognak menni, de sokan már egy kereszteződéssel hamarabb átmennek. Én mindig itt megyek mert erre sokkal jobb az út. Itt már szinte mindeki átmegy aki eljött eddig, és nem az Aldiba akar menni.
-
XenN25
újonc
Sziasztok!
Segway max G30 rolleremet szeretném lecserélni. Új rolleremet keresem 400. 000 Ft-ig, de döntésképtelen vagyok. Szeretnék véleményeket kérni, ha ti állnátok vásárlás előtt, akkor melyik mellett tennétek le a voksotokat. Egy rövid indoklást is szeretnék kérni.
Előre is köszönöm a segítséget!
-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#33544
üzenetére
Iszonyat elcseszett egy kereszteződés.
Például aki autóval a 6-os főúton Szekszárd felé jön, és menne tovább egyenesen, az a jobb oldali sávban halad, akár csak a jobbra (a Vasút utca felé) kanyarodók. A jobbra kanyarodónak viszont elsőbbséget kell adnia a 6-os főúttal párhuzamosan haladó kerékpárosoknak, beleértve mindkét irányt. Balra záróvonal, így pár kerékpáros miatt a 6-os főúton gyakorlatilag fel tud torlódni a forgalom, ami jelen állapotában nem túl egészséges.
Most az imént gurultam egyet és helyből belefutottam egy olyan kereszteződésbe, ahol a stoptáblák elhelyezése nem túl harmonikus. Előbb az út jobb majd középen a járdaszigeten már baloldalt található:
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#33544
üzenetére
Akartam javasolni, hogy ne menjünk már le annyira fotelszakértői szintre, hogy egy screenshot alapján akarjuk megváltani a világot.
Én is körbenéztem arra tegnap (virtuálisan, mivel nincs helyismeretem): egy "bringagyalog" végén van a stop tábla. Továbbá a "körbenézésből" derült ki, hogy lakott területen kívül: teljesen indokoltan.Kerékpárúton átgurulni teljesen rendben van, azért van a tábla, hogy előtte állj meg.
(Az a nem mindegy, hogy amúgy figyelsz-e arra, hogy minden sáv megállt-e neked.)Ui: akinek új információ, hogy ez a kerékpárosokra vonatkozik, honnan van jogsija?
-
Tangerine
senior tag
válasz
PociAti
#33540
üzenetére
Tényleg egy elcseszett kereszteződés. A legtöbb baleset itt történik Pakson. Szinte hetente van egy baleset. Műanyag járműtörmeléket is rendszeresen látni az út szélén. A múlt héten pl. valaki kidöntötte a járdaszigeten lévő táblát. Meglepő módon másnapra kicserélték.
Szerintem is jobb/gyorsabb, ha átgurulok. Azért meg szoktam köszönni, hogy megálltak egy intéssel vagy bólintással.
A másik oldalon is van stop tábla. Itt körbe lehet nézni a kereszteződést.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam
#33542
üzenetére
Teljesen újszerű megközelítést hoztál be ebbe a témába.
Az meg se fordult a fejemben, hogy
- tábla kihelyezésének szempontjából számít a bal és jobb oldal,
- és hogy nem a gyalogosokra vonatkoznak a táblák*.* Ez már kezd filozófiai kérdésbe átcsapni, de szabad-e azt feltételezni, hogy a gyalogos ismeri / nem ismeri a KRESZ-t? A kerékpáros jogosítvány kezd ezen a ponton értelmet nyerni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti
#33540
üzenetére
Most néztem végig kétszer a KRESZT, mert feltűnt, hogy a gyalogosokra nézve nincs tiltó táblájuk.
A közúti jelzőtáblákra vonatkozó közös rendelkezések
10. § (1) A közúti jelzőtáblák a járművezetők részére
a) az útvonal típusát jelzik,
b) az elsőbbséget szabályozzák,
c) utasítást adnak,
d) tilalmat, illetőleg korlátozást jeleznek,
e) veszélyt jeleznek, vagy
f) tájékoztatást adnak.Tehát a járművezetők részére vannak kihelyezve a táblák, nem a pedig a gyalogosoknak.
-
alphamooncam
őstag
A jobb oldalon lévő stop táblát rosszul helyezte ki a hatóság, így ha baleset történik nem feltétlenül kell figyelembe venni, hogy egyáltalán kint van.
Fő szabály szerint bal oldalon csak megismételni lehet a táblát.
Szóljatok ha ez azóta mióta tanultam megváltozott ( 30+ év)
Ettől függetlenül kétkerekűvel azért megállnék, biztos ami biztos.
-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#33537
üzenetére
Kezdem azzal, hogy ez egy elcseszett kereszteződés. Ha ez egy tiszta helyzet lenne, akkor a megállás önmagában furcsa helyzetet szül. Mert tolva a járművet gyalogosnak számítasz. Tehát ha ott állsz a roller mellett, akkor most meg kell állnia az autósnak, vagy sem? Előre nem tudhatja, hogy át fogod-e tolni, vagy gurulni fogsz. (Vagyis onnan kellene tudnia, hogy a zebránál állsz, vagy a kerékpárúton. Amikor megállsz a kettő határán, azzal zavarba lehet hozni őket.)
Hasonló körülmények között amikor megállnak az autók, vagy legalábbis lassítanak és jeleznek hogy mehetsz, akkor gyakorlatilag segítesz is rajtuk azzal, ha nem csak lassan átsétálsz vagy áttolod a rollert, hanem átgurulsz, mert ezáltal ők is előbb mehetnek. (Főleg a lassító autó örül ennek, mert nem nulláról kell majd felgyorsítania.)
Viszont az sem ritka, hogy a (köz)útkezelők szabálytalanul, vagy jogalap nélkül helyeznek ki táblákat. (Ez lehet akár a KRESZ hibája is, nem teljesen az útkezelőké).
Esetedben a jobb alsó sarokban lévő Stop tábla, ami kicsit zavaró számomra.
Az autós számára erősen felhívják a figyelmet arra, hogy itt gyalogos átkelő van, de közben a Stop tábla határozottan a gyalogos oldalán van (valószínűleg a kerékpárosnál is van, de azt nem látni). A középen lévő szigetnél már nincs gyalogosra vonatkozó Stop tábla.Feltételezésem szerint a gyalogos meg kell hogy adja az elsőbbséget az autós számára, de a járdaszigettől már neki lesz elsőbbsége.
Valami hasonló lehet a tábla kihelyezők szándéka. A bizonytalanság onnan ered, hogy nem az észszerűség vagy logika a mérvadó, mivel van úgy, hogy a KRESZ nem konkretizálja ennyire részletesen a helyzeteket, és baleset esetén a jogászok hosszasan vakarhatják miatta a fejüket. Túl komplex ahhoz a KRESZ, hogy minden apró módosító tényezőt ismerjek.
Pl. napokban már linkeltem a pénzcentrumos cikkeket, abból az egyiket idézve:A zebrán átgurulásnál (ami most sem tiltott) egyértelműen a gyalogosoknak lesz elsőbbsége.
Kreszprofesszorként emlegetett Pető Attilának volt kb. 5 éve egy videója egy kerékpárosok számára is problémás íves kereszteződésről, abban hívta fel a figyelmet arra, hogy a kerékpárúton hiába van egy irányt jelző tábla, valójában azaz inkább jogi értelemben az csak "javaslat", mivel a KRESZ a kerékpárutak esetében egyáltalán nem tér ki az egyirányúsításra. (Ott az autósnak nem csak a "szabályosan" közlekedő kerékpárosokat kellene figyelembe vennie, hanem a logika szerint a forgalommal szembe haladó "szabálytalankodókat" is.)
A tábláknak önállóan van értelmük, halmozásuk viszont felülírhatnak egyértelműnek tűnő prioritásokat.
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#33537
üzenetére
Ez amúgy bringásnál is így van: meg kell állnia, mert kivasaltatná magát, ha nem.
Viszont ha leszáll, akkor gyalogossá válik, és minden autósnak meg kell állnia.
Namármost: rolleresről hogy mondod meg, hogy leszállt-e róla? Főleg messziről?Egyszeri autós annyit lát, hogy ott áll (áll, nem ül!) egy ember. Egy gyalogos. Most
hadd ne találja ki, hogy tolni fogod-e, vagy gurulni vele. Jobb a békesség, elenged.Ez a szabály arról szól, hogy senki ne jelenjen meg túl hirtelen a másik előtt.

Véletlen se arról, hogy a biciklisták nem mehetnek át az úton, ha sűrű a forgalom.
Amennyiben a bringás a nyeregben marad, hivatalosan nem kell elengedni, de ha
szorult az emberbe egy kis jóérzés, természetesen el fogja engedni. (Szerintem.)Ui: nyilván satufékezni senki nem fog, de azt nem is kell, hiszen ha messziről lát
álldogálni az út szélén bárkit (akár roller mellett, akár bicikli mellett, akár natúr!),
eleve úgy fogja megközelíteni (egy ideális világban), hogy meg tudjon* állni neki.*: hogy miért nem kell mindig megállni, másik történet, vö. gyalogos csalogatás,
mint fogalom, ami kifejezetten balesetveszélyes lehet a másik oldalról elindítva. -
Tangerine
senior tag
válasz
PociAti
#33535
üzenetére
Napi kétszer átmegyek a képen látható kereszteződésen. Sokszor megállnak, de nem mindig. Szerintem a legtöbb autós sem tudja, hogy mit tegyen ezért inkább megáll. Van hogy csak az egyik irány áll meg, akkor megvárom, hogy a másik is megáll-e. Ha gyalogos is van, akkor kicsit könnyebb a helyzet. A zebrával nem szoktam (itt) trükközni, mert nem akarom áttolni. Annyit szoktam, hogy jó közel állok hozzá, hogy az autós azt higgye, hogy a zebránál állok, de valójában a bicikliúton.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti
#33535
üzenetére
Trükközni úgy lehet, hogy...
És akkor a másik oldalról nagy sebességgel érkező - figyelmetlen - autós fog kivasalni.
Kiváló tanács.
Nyilván smidsy lesz, de ha két lökéssel begyorsultál, nos, hülye vagy!Ui: ilyenkor elgondolkodom, hogy minek olvasol módosítási javaslatokat ha nem érted.
Annyira be van akadva neked ez a 25 km/h, hogy SMKP: lakotton kívül bármi lesz, még
ha robogó is, pont szabályos ebben a kereszteződésben a kerékpárúton, jó reggelt.
-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine
#33530
üzenetére
A stop-táblának pont amiatt van egyedi alakja, hogy hátoldalról is felismerhető legyen. És a stop-tábla felülírja az útra alapból vonatkozó hierarchiát, meg kell állnia annak, akire vonatkozik a tábla. Jelen esetben a kerékpárosnak.
Trükközni úgy lehet, hogy a táblánál leszállsz a rollerről, oda tolod a zebra elejére, akkor meg kell adják neked az elsőbbséget, aztán kb. két lökéssel már a kerékpárúton leszel és húzhatod a gázt. (A KRESZ így is elég szövevényes, de olyan kiskapukra valószínűleg nem tér ki, hogy aki gyalogosként kezdi, az 3 méter múlva nem minősülhet mondjuk kerékpárosnak / rolleresnek).
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine
#33532
üzenetére
Szerintem a linkelt képen a STOP tábla a bringás életének védelme érdekében van.
Túl van a városhatáron (ergo nagy sebességgel érkezhetnek az autók a 6-os úton).
Ha a bringás nem látja, hogy kiért a városból, fontos lenne körülnézni, kihajthat vki
elé, aki amúgy a gyalogátkelőnél nem látott senkit, ezért nemigen lassított 60 alá...
Egy főutat biztos, hogy nem keresztezhet lendületből, sehol, mert életveszélyes.
És igazából ezen a szeptemberi változás sem fog változtatni: megfelelő sebesség! -
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT
#33531
üzenetére
Akkor ez azt jelenti, hogy ha együtt érek oda rollerral az átkelőhöz egy gyalogossal és jön egy autó is, akkor az autó megáll a zebra/gyalogos miatt, én megállok a stop tábla miatt. Megvárom míg átmegy a gyalogos, majd megvárom míg elmegy az autó, és csak utána mehetek.

-
Tangerine
senior tag
válasz
PociAti
#33512
üzenetére
Az új szabály szerint azonban amennyiben a kijelölt gyalogátkelő mellett felfestett kerékpáros átkelő is van, a járművezetőknek meg kell adniuk az elsőbbséget a kerékpárosoknak is, feltéve, hogy azok megfelelő sebességgel közlekednek, és nem hirtelen vágnak az autó elé.
És ha a zebra melletti kerékpáros átkelőnek stop táblája van?
Pl: [kép] -
DigitXT
félisten
-
Gergőke88
addikt
válasz
Thunderzolee
#33376
üzenetére
Sziasztok
ha egy árban van akkor Xiaomi 5 pro vagy Navee Gt3 max?
koszi
gergo -
enginev3.0
félisten
válasz
pusszycat
#33519
üzenetére
Nekem nem kell cipelnem sehova, bár a házba be szoktam hozni, mert a garázsban túl meleg van, de az csak 3 kicsi lépcsőfok, és amúgy is edzek
Nálunk szinte mindenhol jó az aszfalt, legalábbis ahol én járok, a hepehupás utakat is kerülöm (van rá lehetőségem), szóval nekem nincs gondom vele, egyedül a 3 rohadt fekvőrendőrt utálom az egyik utcában.... az nagyon fontos volt oda
-
DigitXT
félisten
válasz
heavygrip
#33521
üzenetére
Ha le akarsz esni róla, akkor szilikonozhatod, egyébként extrém módon NEM ajánlott! Csúszós felületet képez: halottam olyanról, aki azért esett motorral, mert lekezelte az ülését szilikon spray-vel, aztán egy komolyabb gyorsításnál lecsúszott róla, de durván.
(Jót tehet bizonyos műanyag-, gumi alkatrészeknek, viszont olyanra semmiképp NEM akarod, amivel érintkezel vagy tapadnia kell. Rollernél: markolat, taposó, gumiabroncs. Autónál is filléres neppertrükk, hogy "szebbnek" látsszon, de kormányra, pedálra soha!)"Ne használja a kormányon, a pedálokon vagy az ajtókilincseken."
-
heavygrip
senior tag
válasz
enginev3.0
#33518
üzenetére
Köszi. A szilikon sprayt hova kell? Fellépő?
Nekem is jobban bejön a sima G2 na meg a G4 külalakra.
Ha pl a G2-ből lenne dupla motoros verzió,akkor azt vettem volna.
Bár itt gondolkoztam,hogy lehet veszek egy G2-őt és át rakom bele a G2 master motor vezérlőjét/motorjait
-
DigitXT
félisten
válasz
abrtom87
#33514
üzenetére
Itt is van külön topikjuk (~5 éve): Hagyományos és extrém roller, kickbike, Boardy topik
-
válasz
enginev3.0
#33518
üzenetére
G4 a súlya miatt nem kéne. A G2 rollerem meg jobban ráz mint a mountain bike-om. úgy nem szeretek menni de sima úton kellemes.
-
válasz
enginev3.0
#33515
üzenetére
Mivel csapatsz? Nekem a G2 Master az álom roller csak 2x annyiba kerül mint a G2, gondolom nem véletlenül.
-
heavygrip
senior tag
válasz
enginev3.0
#33515
üzenetére
Én is most fogom a napokban. Zsír spray az ajánlott?
Milyen Rollered van?
-
enginev3.0
félisten
Egyik nap szét szedtem a rollert, néhány részt átzsíroztam, kicsit lazítottam a spirál rugón is
Mos már úgy halad az úton mint kés a vajon
2 imbusz kulccsal, meg 2 villáskulccsal megoldható minden
-
abrtom87
tag
válasz
Thunderzolee
#33513
üzenetére
Ok koszi, nem talaltam eddig magyart.
-
-
PociAti
őstag
Megint jelentek meg cikkek a KRESZ változással kapcsolatban, párat közülük már most szeptembertől bevezetnek.
penzcentrum.hu 2025.06.17,
penzcentrum.hu 2025.07.15,
és kozbeszed.hu 2025.07.15.Utóbbit idézném:
Kijelölt gyalogátkelő és kerékpárút kereszteződése: új szabály lép életbeA legfontosabb és legtöbbeket érintő újdonság a gyalogos átkelőhely és kerékpárút találkozásának szabályozása. ...
A jelenlegi (2025 szeptemberéig érvényes) szabályok szerint a gyalogosnak egyértelmű elsőbbsége van a kijelölt gyalogátkelőn, de a kerékpárral közlekedők csak akkor élvezhetnek védettséget, ha tolják a kerékpárt. Ha a biciklis teker, akkor a KRESZ szerint nincs automatikusan elsőbbsége – és ezt sokan nem tudják, vagy figyelmen kívül hagyják.
Az új szabály szerint azonban amennyiben a kijelölt gyalogátkelő mellett felfestett kerékpáros átkelő is van, a járművezetőknek meg kell adniuk az elsőbbséget a kerékpárosoknak is, feltéve, hogy azok megfelelő sebességgel közlekednek, és nem hirtelen vágnak az autó elé.
Ez a változás egyértelműsíti a felelősségi köröket, és az autósokat nagyobb odafigyelésre kötelezi, miközben a kerékpárosoktól is elvárja, hogy a kereszteződéseket fokozott körültekintéssel közelítsék meg.
Eddig is meg szokták adni, legalábbis felénk, de most már szabály is kötelezi őket erre.
Persze ez sem minden rolleresre vonatkozik. Tegnapi pénzcentrumos cikk így fogalmaz:
Nagy valószínűséggel bevezetik az elektromos roller szabályozását, amely 25 km alatt kerékpárnak, efölött segédmotornak számít majd.
Bár van már eddig is volt rá joggyakorlat, hogy a rendőrök ezt a megközelítést alkalmazták. -
abrtom87
tag
Sziasztok.
Nem elektromos, de segítséget kérnék! Gyereknek vennék rollert. Normálisat. Nem tudom van-e értelme drágábbat venni?
Ezt néztem: [link]
Ennek elvileg van rugózása, rendes fékje. De fogalmam sincs ér-e valamit? Feleségem szerint elég egy fapadost venni, ugyanaz, mindenkinek olyan van. Pl ez: [link]Mit gondoltok? 3-4 év múlva kapna elektromost. Köszi!
-
PociAti
őstag
válasz
Emunem
#33509
üzenetére
Zselé sem csodaszer, és bár lehet nem fog elfolyni, de a gyakorlatban megfolyik. Vagyis inkább úgy helyes: az is megfolyhat.
Konkrétan Segway-Ninebot abroncs, dokumentációk szerint a megnevezése:
- Tubeless Pneumatic Tyres with jelly layer,
- Tömlő nélküli gumiabroncsok (zselés réteggel a kevesebb karbantartás érdekében). -
Reggie0
félisten
válasz
alphamooncam
#33504
üzenetére
Betont kell nyomni a kerekbe, akkor nem fog leereszteni

-
válasz
xandrush0831
#33500
üzenetére
Én vinnék magammal mindig pompát, ilyen digitálisat temun ajándékba hozádvágják, azért van már kb 4-5 nekem. Mert ha puha gumival jársz az ereszteni fog utána. Meg nézd meg. h a szelep közepén az a izé ne legyen kilazulva. Nekem is enged 0.5 bart 3-4 hét alatt. Ha gumit cserélnél lehet megoldódna.
Amúgy a vicces kollégákrol pár szót, bezsirozzák a tárcsa féket, belevágnak a motor kábelébe. Nagyobb számú cégnél a hülye is több.
-
DigitXT
félisten
válasz
xandrush0831
#33500
üzenetére
Lehet, hogy a kollégák viccelnek meg?
Elég gyanús hogy csak a munkahelyen ereszt.alphamooncam: egyszer be akartam vásárolni defektjavításhoz rendes* cuccokat, mert nem akartam minden egyes apró szúrt lyuk után venni egy vadonatúj gumit. Viszont az, amit összeválogattam az adott webáruházban, soha nem érkezett meg, így nem lettem még gumis is (kicserélem bármikor, de javítani nem tudom). A slime meg szart sem ért.
*: a kukacolás gyors és jó (autón pláne), de igazán tartósan, hibátlanul belülről javítható.
Egyébként abszolút egyetértek, hogy veszélyes üzem, szóval ezt házilag azért inkább ne. -
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0
#33503
üzenetére
Egyes szerelők szerint az önjavító zselé réteggel ellátott kerekek is kerülendők, minden más slime és egyéb megoldások meg csak még rosszabbak.
Segway-Ninebot által használt zselé réteg is nagy melegben meg tud folyni, aszimmetrikusan átrendeződni, ami aztán szétveri a csapágyakat, és az meg rántja magával a többi problémát. Olcsó önjavító réteggel rendelkező abroncs vélhetően ennél csak rosszabb lehet.
És ami nem gyári körülmények között kerül homogén rétegben az abroncs belső felületére, az szinte garantáltan egyenlőtlenül oszlik majd el. Mert ha kevés kerül bele, akkor semmit sem ér, de ha sok, akkor az nem úgy fog elterülni. Vagy nem tapad meg.Valójában ha rendezettek az utak, nincs különösebb veszélyeztető körülmény, akkor a szimpla (zseléréteg nélküli) guminál nincs jobb megoldás.
-
alphamooncam
őstag
válasz
enginev3.0
#33503
üzenetére
OK ! Amit javító habbal befújsz az azután kuka.
Gáz üzemű a Suzukim,és a pótkerék helyén van a gáztartály- pótkerék meg nincs.
Defektem volt, szart sem ért a hab. Most hab és pótkerék nélkül hajtom a kocsit.
Vagy rendesen gumitüskével ragasztóval megcsinálod az út mellett ahogy a nagy könyvben meg van írva, vagy tolod hazáig. Javítás menetéről meg találsz videót a YT-on.
Az a gumi számíts rá már nem lesz többet gumi.
Szerintem nem érdemes még megpróbálni sem a javítgatást ( főleg ha sem szakértelmed, sem szerszámod nincs hozzá ) be kell tolni a szerelőkhöz szenvedjen ők vele... szerintem
P.S: kell egy hozzáértő gumis aki megmondja milyen méretű és anyagú gumit vegyél hozzá, ami megint nem lesz egyszerű.
-
enginev3.0
félisten
válasz
xandrush0831
#33500
üzenetére
Esetleg ilyen javító habbal kifújni a kereket? Nem tudom milyen, de autókhoz is használják
-
üdv.
Seggvéj g3 max mellé házhoz került egy kukirin g4.
Használat közben elkezdett nyikorogni mint a veszedelem, de wd40 barátunk mindent megoldott.
kérdés: bluetooth semilyen formában nem aktiválható hozzá?
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 256GB Midnight Green - 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, 95% Akkumulátor,MS2148
- ÚJ ASUS ROG Hyperion GR701 E-ATX RGB Gépház
- Xiaomi Redmi Note 14 pro+ 512GB,Újszerű,Adatkabel, 12 hónap garanciával
- Lenovo X13 Thinkpad Gen2 WUXGA IPS i5-1145G7 16GB RAM 256GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő




Több fotó és több történet is szerepel a cikkben, de ennek a rollernak ki van fordulva az első kereke, feltételezhetően ez a kép ehhez az esethez tartozik.




a magyar reformok működnek!😁
Esetedben a jobb alsó sarokban lévő Stop tábla, ami kicsit zavaró számomra.
(Természetesen, ha bárkinek van ezzel ellentétes tapasztalata, azt kíváncsian várom.)


