- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
pacorro
aktív tag
válasz Hydra SR #543 üzenetére
Lehet, hogy csak simán a Fuji S5500-asom nem képes többre? Az alkonyat környéki fotók törvényszerűen szemcsések minden ISO értéknél.
Lehet. Sőt, valószínű. Minél kisebb egy pixel fizikai mérete, általában annál zajosabb lesz a kép. Tehát egy kisebb méretű, nagyobb felbontású érzékelő jobban zajosodik.
És a megvilágítottság is fontos, mert minél sötétebb egy felület, annál könnyebben észrevehető rajta a zaj. (Asszem ezek nem szerepeltek a cikkben. Ha mégis, akkor bocs.)"Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
pacorro
aktív tag
válasz Hydra SR #594 üzenetére
Szerintem hagyd a fenébe.
Valószínűleg drágább lenne a javíttatás, mint a gép értéke.
Esetleg ha van valami szaki, aki 5-6000 forintért megbütyköli, de az sem garancia semmire.
Tedd ki a TV tetejére dísznek."Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
pacorro
aktív tag
válasz Hydra SR #605 üzenetére
Van, mert elég elterjedt típus, Sulinetben is nagyon sokan vettek. Nem a PH-n, de máshol láttam, hogy kerestek HP 635-ből alkatrésznek való, meghibásodott darabokat.
Más kérdés, hogy ez legjobb esetben is csak pár ezer forintot jelent.
De ha van időd keresgélni, akkor elképzelhető, hogy tudsz majd találni valakit, akinek eladhatod."Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
-
hali01
őstag
válasz Hydra SR #724 üzenetére
EV= expozício kompenzácio.Hosszabb-rövidebb záridő=világosabb-sötétebb kép.
Fehéregyensúly=színhőmérséklet. Bilikéktől a bugyipirosig elhuzhatod a képeid szinét.
Esti beállítás=melegebb (pirosabb) szinek
Neon beállítás=hidegebb (kékebb) tónus.
Egyes gépeknél van lehetőség,h lefotózol egy fehér vagy szürke lapot adott fénynél és megmondod a gépnek,h ehez tessék a fehéregyensújt állítani és akkor még talán van esély valósághű képek készítésére -
j.bravo
addikt
válasz Hydra SR #724 üzenetére
hali01 jól beszél.
Ha érdekel a háttere, akkor szívesen eldarálom pár mondatban a fehéregyensúly mibenlétét, amikor szombaton szűrőteszt végett találkozunk.
Működés:
- exp komp.: A módban picit módosít a záridőn (beállított rekeszt megtartja), S módban a rekeszen (beállított záridőt megtartja), P módban nemtommelyiken.
- fehéregyensúly: a zöld, kék és piros alap-pixelekből kiolvasott értékeket a színhőmérsékletnek megfelelő arányban ''keveri'' a 24 bites pixelek színének kiszámításakor (csúnya szóval ezt a műveletet úgy hívják hogy demosaic, ha jól tévedek).Whatever.
-
pitman
őstag
válasz Hydra SR #731 üzenetére
Jól érted manuális módban te állítod az expozíciót (egyszerőbben fogalmazva a kép világosságát). Azonban vannak olyan gépek, ahol mégis van hatása a beállított expozíció kompenzációnak manuális módban is.
A fehéregyensúly más dolog, az a kép színeire van hatással nem az expozícióra. -
Hydra SR
addikt
válasz Hydra SR #768 üzenetére
Helyesbítek: A, S, és P módban is lehet custom WB-t állítani, csak full automata és témaautomatika módokban nem. Fehéregyensúly átállítása után az előnézet színe is változik de nem egészen olyan lesz, mint az elkészített képé.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Dtomi
őstag
válasz Hydra SR #779 üzenetére
Ennek a gépnek akkora a CA-ja, hogy nem látszik tőle a kép ezért a gépért a Zenith-et se adnám oda azonkívül még a fujinál is erősebb zajszűrő van benne mert utólag aki ilyen munkát ad ki a kezéből az nem nagyon fogott még gépet a kezébe életében...
[Szerkesztve]"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
j.bravo
addikt
válasz Hydra SR #779 üzenetére
Khm, már miért is lenne referencia az a pár tesztkép, amit egy - tesztekben középszerű - oldal munkatársa készít? Ilyen alapon amit te készítesz egy kipróbálás céljára hevertól kölcsönkapott géppel, az szintén referencia...
(jóóó, persze szó szerint ez azt jelenti, ''amihez viszonyítani lehet''. Viszont ilyen esetben - szerintem - egy elismert, független, blabla tesztlabor által, megfelelően ellenőrzött körülmények között, nagyszámú mintából a ''legátlagosabb''ként kiválasztott kép lehetne az.)
Na jó, abbahagytam Főleg mert a ''real world'' tesztek ugye jóval hasznosabbaj tudnak lenni a laborban készülteknél.
A szóban forgó gépnél anno többször (emlékeim szerint, term, tévedhetek) előkerült hogy a gép belső zajszűrése egyrészt kicsit túl erős, másrészt furcsa dolgokat művel néha. Amúgy is tudjuk, hogy a sötétebb, homogén képfelületeken jelentkezik a zaj, lehet hogy ugyanannyira mosta el a gép de itt még megmaradt láthatóan, ahol pedig nem homogén a kép felülete, ott a témával összekeveredve már nem annyira éstrevehető. Szóval ezen én nem lepődnék meg, na
(ui.: én nem cserélném le egy ilyen gépre az s5500-at.
ui.2.: valóban furcsa dolog portré módban házat fotózni, de egy rohanós városnézés közben (hajt az idegenvezető) vagy akár nyugiban de egy sör után egy tapasztaltabb kocafotóssal is megesik, ha pedig egységsugarú turista az illető (nemre, hajszínre való tekintet nélkül), aki otthon sose veszi elő a gépet, akkor még szinte valószínű is...)
Szóval a tesztelő akár szándékosan is tehette ezt, ''real world teszt'' felkiáltással. Szerintem
[Szerkesztve]Whatever.
-
Gbi82
tag
válasz Hydra SR #875 üzenetére
Ha a ccd-lesz koszos akkor nagy homályos paca lesz a képen (jobb esetben kicsi) a lencsén lévő kosz nem annyira számottevő. Az én gépem optikája elég poros volt, kitisztítottam,mert zavart,de semmi különbség nem történt. Azelőtt is szép képet csinált és most pormentesen is. Ha a ccd-d lesz koszos kezdhetsz káromkodni. Kevés ennél idegesítőbb dolog történhet egy fotóssal.
"ha nincs ló ,jó a szamár is" (Chicolina)
-
j.bravo
addikt
válasz Hydra SR #903 üzenetére
Elenben sima felüláteresztő szűrő létezik, gondolom (mintha némely fényképezőgépgyártó is alkalmazna ilyet a CCD előtt): az infrát nem engedi át, a láthatót és az UV-t viszont igen.
Ha emellé odateszel még egy aluláterseztő szűrőt, ami viszont az UV-t elnyeli/visszaveri, a láthatót és az infrát viszont átengedi, akkor ez a ''szendvics'' már sávszűrő, ami csak a láthatót engedi át.
Rosszul gondolom...?
Ui.: sajnos fogalmam sincs, hol lehetne ilyen felüláteresztő infra szűrőt beszerezni, az is lehet hogy tévedek, de tényleg úgy rémlik hogy sok gépben van ilyen.Whatever.
-
Fryskitt
addikt
válasz Hydra SR #948 üzenetére
Igen. Makró, de különösen szupermakró módban, teljes nagylátószögnél észrevehető hordótorzítása van. Ha van rajta dioptria lencse, akkor ez megszűnik, roszabb lesz, vagy nem változik?
Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!
-
biggamer
veterán
válasz Hydra SR #1003 üzenetére
Igen az a neve, nekem is van kettő, egy kicsi meg egy szélesebb.
Az egyik felén ecset van, a másikon egy párna, ami grafitporral van átitatva.
Használat után a szivacsos részre rá kell tenni a zárókupakot, majd azt megtekerni.
Ilyenkor a szivacsos rész megtisztul, és nem keni rá a legközelebbi tisztításkor a zsírt ( amit előző tisztításkor leszedett ) a tisztítandó felületre.
A pontos neve LENSPEN, és itt lehet róla olvasni : [link]Ha az életben minden fontos dolgot szemmel el lehetne intézni, akkor az utcákon csak halottak és terhes nők lennének ... WOT / BF3 / BF4 ... biggamerHUN
-
Smogus
őstag
válasz Hydra SR #1227 üzenetére
Nem tudom mennyire vagy otthon az angolban
[link]
De a fókuszon kívül eső területek elmosása, ha jól fogalmazok , de van a linken pár kép is amin látszikHa az emberi agy elég egyszerű lenne ahhoz, hogy megértsük, akkor egyszerűségünkben erre már nem lehetnénk képesek. -- http://smogus.deviantart.com/ --
-
orbano
félisten
válasz Hydra SR #1227 üzenetére
a bokeh az az élességi tartományon kívül látható effektus, ahogy a kép elkenődik (kis mélységéllességnél kis pamacsokra bomlik szét a kép, az a bokeh ha jól tévedek). ezt azt hiszem a blende fényszórása okozza, és a blende kontúrja határozza meg a milyenségét többek között.
A vér nem válik VAZZE!™
-
Dtomi
őstag
válasz Hydra SR #1227 üzenetére
bokeh – A mélységélességen kívül eső tartományok elmosottsága minősége rajzolata stb. Általában azok mondanak ilyet akik nem értenek hozzá. A portré, glamour, divat fotózás az amiben abszolutteljesentökmindegy, hogy milyen obit használsz, ha metartod az alapszabájt nagylátóval nincs portré. Mivel úgyis te állítod be a körülményeket, hátteret, fényeket, minden kontroll alatt van, ha nem ezt teszed akkor az maximum egy elkapott pillanat lesz a fotón de nem egy tökéletes portré. Utána annyira élesítesz a képen utólag vagy annyira mosol el amennyire akarsz. Legyen egy rendes alap zoom obi 24-70 f 2.8 és egy nagyobb zoom vagy tele portréra.
3választ is kaptál
[Szerkesztve]"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
barthag
csendes tag
válasz Hydra SR #1365 üzenetére
OK hogy többet bír a memóriakártya de mondjuk elmész az isten hátamögé nincs laptopod meg mondjuk csak egy 512 es kártyád van és ha minőségre jó képeket akarsz az igencsak hamar megtelik, míg egy filmes géphze bemész a benzínkútra és veszel egy 36 kockás tekercset. JA nekem volt olyan 36 kockás tekercsem amiből 39 et fényképeztem meg átlagba nekem mindíg 37 kocát hoz a gép. A többiben totál eggyet értek, mármint a fehéregyensúly.
-
adik
őstag
válasz Hydra SR #1365 üzenetére
Ajjajajjaj!
Mindegyiknek megvan az előnye és a hátránya. Egy igazán jó filmes géppel ÉS nagy hozzáértéssel valószínűleg tényleg jobb minőséget lehet kihozni belőle bizonyos körülmények között, mint egy digitálissal.
ha a megfelelő minőségű filmet teszed bele, akkor nem bizonyos körülmények között... csak abba gondolj bele, hogy a csak Fujinak van kb 7-8 féle filmje, ezek némelyike 5-6 különböző érzékenységgel is elérhető. Az iso 3200 itt valós, nem felerősített valami, az iso 50 úgyszintén. A színes az valóban színes, a ff valóban ff. Magyarán ugyanazon vázban tudod cserélgetni a ''szenzort''. Mekkora adu-ász lenne ez egy komolyabb digit gépnél? lenne 2-3 szenzorod, különböző érzékenységgel, felbontással, dinamika-tartománnyal, színes-ff...
De azt megnézem, mikor vált képkockánként fehéregyensúlyt vagy
azt én is
mivel olyan nincs filmen, hogy fehéregyensúly. különböző színhőmérsékletű filmek vannak ugyan (egészen pontosan kettő fajta: műtermi - másik), de tulképpen a daylight jelzésű szinte minden nem műtermi körülmények között megfelel. Akkora tartaléka van egy filmnek, hogy szinte akármikor vissza lehet hozni akárhonnan.
fényérzékenységet egy filmes fotós, vagy mikor tudja ilyen szinten utólag helyretenni az élességet, színeket stb. ha esetleg nem sikerült valami. És
egy jó laborral, ma már szkennerrel, ugyanúgy akármikor (48 bites színmélységű prof. szkennerek, de szerintem Te már láttál ilyen képeket) ... talán még jobban is.
maximum 36 kockánként így is-úgy is tekercset kell cserélnie, míg egy jó nagy memóriakártyánál ez a szám azért némileg több.
tényleg ez lenne a szűk keresztmetszet? Szerintem az, hogy egy prof tekercs 2000 huf körül mozog, és elég nehéz olyan labort találni, ahova nyugodt szívvel elviheted az már mindjárt nagyobb probléma.Kettő, csipkebokor vessző!
-
Hydra SR
addikt
válasz Hydra SR #1369 üzenetére
És akkor még nem is beszéltünk olyan nyalánkságokról, ami néha nagy előny lehet, hogy még egy középkat. dslr esetén is a szenzor kisebb, mint a filmkocka -> nagyobb mélységélesség, nagyobb tele...és persze kisebb nagylátó ami meg hátrány, ezért mondtam, hogy mindkettőnek megvan az előnye és a hátránya.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
barthag
csendes tag
válasz Hydra SR #1370 üzenetére
HU, nem gondoltam volna hogy iljen kis vita kerekedik ki a dologból. Én csak arra a tényre szerettem volna jobban rávilágítani hogy, hiába itt vannak a DSLR gépek és megpróbálják kiszorítani az SLR gépeket. Nem olyan könnyű mint azt néhányan elképzelték. Ugyani beszéltem olyan emberekel akik azt mondták amikor bejött a EOS 300D hogy nem adnak egy-két évet és totál eltünnek a boltok kínálatából az SLR gépek. Ennek ellenére azért jól tartják magukat a filmes gépek a mai napig.
-
adik
őstag
válasz Hydra SR #1369 üzenetére
Az első bekezdésedet nem értem, hogy most akkor megerősítetted vagy megcáfoltad az állításomat
melyiket akarod?
A lényege az volt a mondanivalómnak, hogy igenis lehet valaki nagyon profi fotós digit géppel, és megfelelő felszereléssel és tudással nagyon nagyon kevés olyan eset adódhat amit nem tud lefotózni de filmes géppel le tudná. Szóval nem tartom digit gépek mostani tudása mellett kategórikusan kijelenthető igazságnak az állítást, hogy a profik filmre dolgoznak. Az eredeti kérdést pedig én erre irányulónak éreztem.
Persze! Attól jó a fotós, hogy mindent le tud fényképezni jól azzal, ami a kezében van, akármi is legyen az. Inkább arról van szó, hogy a filmnek van egy szaga, egy érzése. Egy filmes gép keresője nagyobb, tisztább. Jobban odafigyelsz minden képre, mert drága minden darabja, és a többi, és a többi. Fotósok ezt akkor használják, ha élvezkedni akarnak.Kettő, csipkebokor vessző!
Új hozzászólás Aktív témák
- Canon EF 75-300MM III objektívek és Canon EFS 55-250mm Is II objektívek eladók
- Sony E 55-210 mm F4.5-6.3 OSS (sn: 2798199) első hátsó sapka, napellenző
- Canon BG-E22 eredeti portrémarkolat Canon R - újszerű -
- Samyang 135/2 ED UMC Sony e csak ma130e
- Sony E 35 mm F1.8 OSS (sn: 2225867) doboz, papírok, első hátsó sapka, napellenző