- MIUI / HyperOS topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
több gyártó is így tesz, akár keverten is: amikor csak a legszűkebb rekeszt helyettesíti ND szűrő
az értelme pedig az, h kompaktoknál nagyon hamar érezhető a a diffrakció miatti képminőségromlás, már f/8-on is, és úgysem vesztesz semmit, hiszen az amúgyis nagy mélységélesség miatt nem kell lerekeszelni
(illetve ha kizárólag ND szűrők dolgoznak, akkor az éjjeli városképek lámpáiból nem lesznek "fénycsillagok") -
Degeczi
nagyúr
válasz
PRO-peller #8708 üzenetére
igen
de kompaktoknál is nyilván teljesen nyitott a rekesz, csak képkészítéskor ugrik be a kívánt értékre: miért csökkentené a fénymennyiséget felére, negyedére? az az élőképnek, de legfőképp az AF-nek is betenne -
Degeczi
nagyúr
válasz
PRO-peller #8706 üzenetére
a rekesz beugrása (amire kompaktnál ugyanúgy szükség van) legalábbis DSLR-eknél tipikusan még hangosabb is a zárnál, akár ezt is hallhatod
egyébként igen, elektronikus mindenképpen, de valszeg van mechanikus is (amit akár a rekeszvezérlés is elláthat, mert gyors időkre nincsen szükség, azok úgyis elektronikusak)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
ez_meg_emaz #8687 üzenetére
ha eredeti, hazai vétel, garanciád kellene legyen még rá, mert asszem 10 év
-
Degeczi
nagyúr
válasz
szőröscica #8676 üzenetére
jut eszembe, Szeged környékén az amúgy méregdrága (20e) NatGeo NG-2345 tökéletes másolatát (valszeg ugyanott készül) 6e-ért oda tudom adni, vadonatújan
(terveztem kis gépet szerezni, aztán semmi nem lett belőle, D300-hoz pedig persze szóba sem jöhet) -
Degeczi
nagyúr
válasz
szőröscica #8676 üzenetére
lenspen, és/vagy nedves törlőkendők,
beltéri használathoz pedig vaku (igaz, ott valszeg a tele nem kell, tehát számodra szinte bármilyen kisebb táska is megteszi) -
Degeczi
nagyúr
válasz
ez_meg_emaz #8673 üzenetére
hogy a kártya rossz-e vagy a váz, azt mindig nagyon egyszerű kideríteni: az összes képben (legyen az JPG vagy NEF) van beágyazott, bélyeg JPG is
ha már a memóriában rossz volt a kép vmi kamerahiba miatt, akkor értelemszerűen rossz már ez az előnézeti, kicsi kép is
ha az még jó, akkor a kamerában természetesen még jó volt, a kártyára íráskor romlott el (99.9%-ban ez a helyzet, nyilván itt is)
érdemes csakis jó minőségű, és eredeti kártyát használni, leginkáb Sandisk-et
pl. Kingston-nal sokkal gyakrabban fordulnak elő ilyen írási gondok
-
Degeczi
nagyúr
ha fizikailag rá is megy, sok köszönet nem lenne benne: a 2 blendével leromló fényerő azt jelenti, h ha f/4-f/5.6-os az obid, az már f/8-f/11-ként fog viselkedni konverterrel = a sötét kereső nem csak számodra lenne kényelmetlen, de az AF rendszert is kiütné (ami tipikusan f/5.6 körüli fényerőt várna el. Kicsit rosszabb még lehet, működőképes maradhat némi bizonytalanság árán, létezik gyárilag f/6.3 végű obi is - de f/8-nál is rosszabb az már biztosan sok)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
katona.t #8034 üzenetére
örülj neki!
amelyik tudja, az is ocsmányul elrontja vele a képeketutólag gyakorlatilag bármelyik képnézegetővel (akár ingyenessel is, pl. Irfan View vagy FastStone, de persze a fizetős ACDSee-vel is) rápakolhatod automatikusan a felvétel dátumát az Exifből: olyan helyre, színnel, betűtípussal, mérettel ahogy szeretnéd - és az eredeti is megmarad sértetlenül
-
Degeczi
nagyúr
látatlanban nincs értelme találgatni, de ha nem az ütődés, bizony a hideg is könnyen okozhatta!
pontosabban nem maga a hideg, hanem az, ha a teljesen áthűlt kamerát óvatlanul azonnal kiteszed a szoba melegének: olyankor rögtön kicsapódik rajta a pára, méghozzá belül is - ami akár tönkre is teheti, ha pont olyan helyen képez zárlatot ezzel...
ezért mindenképpen csak zárt táskában, órák alatt szabad fölmelegíteni, úgy könnyen elkerülhető ez
mindenesetre az alapján, h az objektív kitolásával többször is próbálkozik, majd hibaüzenetet ad, valószínűbb, h ütést kapott, és mechanikai gondja van
-
Degeczi
nagyúr
válasz
gpatrik #8014 üzenetére
?
az említett "A" állás nem "teljesen automata", hanem fél-automata: a rekesznyílást magad határozod meg benne, csak a záridőt választja magától a kameraettől még persze más módban is kell működnie a makrónak, legföljebb dedikáltan teljesen más téma-módban (mondjuk "sport") nem - de akkor sem lenne szabad fekete képet készítenie
-
Degeczi
nagyúr
válasz
KeNTaGoN #8003 üzenetére
guglival rögtön megtalálod, h 100e expó a várható (ami persze semmit nem garantál, éppúgy lehet 50e mint 150e is...)
mindenesetre ha egy másfél éve kapható modellbe már 36e került, az messze átlag fölötti használat - érdemes lehet egy kevésbé nyúzottat választani, kínálat mindig van bőven
-
Degeczi
nagyúr
azt viszont tény, Canonnál nagyon hasznos tud lenni, h hackelik, és elérnek olyat is, amihez a gyártó nem tervezett felhasználói hozzáférést
de kompakton tényleg nincs jelentősége, mert nem is használódik annyira az expókkal, ill. a szükségszerű live-view viszont exponálás nélkül is folyamatosan használja az érzékelőt
-
Degeczi
nagyúr
shutter count, vagy shutter actuations
de kompakt gépnél nincs jelentősége, ezért nem jellemző, h ilyen számláló megjeleníthető lenne (Canonnál meg végképp: ott még a tükrös modelleken is gyakran csak a szervíz tudja ezt lekérdezni, pedig ott már joggal érdekelheti a felhasználót is)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
szaby_gyerek #7919 üzenetére
mivel sajnos nem a megbízhatóságról híresek a Yongnuo vakuk, valóban simán lehet, h azzal van gond, és nem vázműködés kérdése
igazából az összes, általam eddig használt váz elsütötte a papucson lévő manuális vakut minden expónál: kicsi az esélye, h Olynál AF-hez lenne kötve (ha egyébként maga az exponálás nincsen)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
szaby_gyerek #7917 üzenetére
multiméterrel egyszerűen lemérheted a kapcsokat, de ezek a mai vakuk már mind, kivétel nélkül pár V-osak, a Yongnuok is
csak régi típusokkal szokott feszültség-gond lenni
-
Degeczi
nagyúr
válasz
szaby_gyerek #7907 üzenetére
valszeg valóban az AF visszajelzéshez van kapcsolva a vaku, aminek belső esetén lehet olyan szerepe is, h a tárgytávolság is befolyásolhatja a szükséges teljesítményt
manuális külsőnél ennek persze nincs jelentősége - de nem tiszta, h arról van-e szó, mert akár az is lehetne TTL
mindenesetre ha ez a gond, akkor a legegyszerűbb megoldás MF-re kapcsolni a vázat, és akkor nem lehet kifogása
ha kis képekről van szó, és f/7.1-ről (biztosan kell ennyire szűk? mondjuk az 1/180 és ISO 400 sem teljesen tiszta számomra, mert egy tipikus buli-helyszínen ez valószínűleg kevés a háttér kiexponálásához, és ilyen rövid záridőnél a második redőnynek sem sok szerepe lehet. Persze ha nem sötét a helyszín, akkor érthető lehet), akkor könnyen be lehet állítani egy olyan tárgytávolságot, amivel mondjuk egytől néhány méterig minden éles, és nem kell a lassú AF-re várni (pláne ha úgyis kis képek a cél - de akár nagyobbaknál is)
annak idején kompaktot is használtam így, mert a fene se tudta kivárni beltérben a fókuszálást
-
Degeczi
nagyúr
válasz
szaby_gyerek #7894 üzenetére
amikor már a szürke sem szürke, az egyértelmű jele annak, h egy színprofil rossz
a különbség pedig onnan adódott, h a legtöbb egyszerű képnézegető program (legalábbis alapban) nem foglalkozik ezzel és színkezelés nélkül mutatja meg a képet,
míg a LR a monitorhoz tartozó színprofilt használja (ezért kritikus, h minél precízebben be legyen állítva) -
Degeczi
nagyúr
válasz
szaby_gyerek #7892 üzenetére
rossz színprofil van beállítva a monitorodhoz!
(ha magad nem állítgattad, akkor valszeg a monitorhoz tartozó programot telepítettél föl, az állította be rosszul)a Windows Vezérlőpult színkezelésében válassz ki vmi semlegeset (sRGB-t), bár persze a legjobb az lenne, ha tudnád hardveresen kalibrálni (ez igazából alapfeltétele lenne a Lightroomos munkának - különben nem tudhatod hogyan dolgozod ki a képeidet)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Kazimír #7884 üzenetére
az alapértelmezettet Skipper kolléga már szépen leírta,
még esetleg annyit érdemes, h ha már enélkül importáltál be képeket, akkor elég az egyiken kiválasztani a kamera-profilt,
majd e kép mellé kijelölni a sorozatban az összes többit is, és a jobb gomb / Develop settings / Sync settings alatt a Calibration legyen kipipálva: akkor egyformán alkalmazza azt mindegyikre -
Degeczi
nagyúr
nézd meg az Exifben a zársebességeket: valójában megkövetelték a fényviszonyok a vakuzást, mert a hosszú záridővel már bemozdult nélküle (akár a téma, akár maga a gép, kézremegés miatt)
ez utóbbi, a kézremegés ellen durva ökölszabályként nézd meg az aktuális fókusztávolság kisfilmre átszámolt értékét, és ügyelj arra, h vaku nélkül legalább 1/x mp (vagy persze rövidebb) legyen az expozíciós idő
a vaku azért segít ilyenkor, mert amikor az adja a fő megvilágítást, megfog minden mozgást, remegést, mivel a villanás időtartama még 1/1000 mp-nél is rövidebb (de még 1/10000-nél is tud rövidebb lenni kis teljesítményigény esetén)
-
Degeczi
nagyúr
magyar kifejezéseket keversz össze...
RAW-ban még nincsen színtér (hiszen színek sincsenek), azt akkor tudod kiválasztani, amikor a JPG kimenetet kérsz a fényképezőgéptől, vagy a RAW konverter programtól
ott pedig a 8 bites JPG formátumból adódóan mindhárom alapszínnek max 256 árnyalata lehetséges, vagyis összesen 256*256*256, azaz 16M féle különböző színt tud ábrázolni: mindig max. ugyanennyit - függetlenül attól, h sRGB vagy aRGB a kiválasztott színtér
az teljesen más kérdés, h mivel ez egy szélesebb spektrumot fed le, az aRGB messzebbre tud nyúlni, megjeleníthet olyat is, amit az sRGB nem tud (még egyszer: ha van ehhez megfelelő eszközöd) - de ettől még nincsen több szín benne, csak mások...
egy gyakori hasonlattal élve olyan ez, mint két zsírkréta készlet, ahol mindkettő mondjuk 32 darabos, de nem pont ugyanazokkal a színekkel, nem pont ugyanazokkal a lépcsőkkel (amikor 256 lépcsővel egy nagyobb szintkülönbséget fedsz le, ugyan magasabbra jutsz - de nagyobb is lesz a távolság az egyes lépcsőfokok között)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
skippper #7873 üzenetére
sajnos nem mindig: különösen beltéri, vakus, emberi szereplőket tartalmazó képeknél jutok gyakran oda, h csak Capture NX-ben tetszenek igazán a bőrszínek, és azok finom árnyalatai
kültéri, természetes fényben készülteknél nincs ilyen gondom, ott könnyen lehet LR-al is tetszetős eredményt elérni
(mert egyébként a LR munkamenete sokkal jobb és kényelmesebb, mint a Capture NX-é, különösen amikor sok képről van szó) -
Degeczi
nagyúr
válasz
skippper #7868 üzenetére
D90-hez tudsz kiválasztani azt utánzó kamera-profilt Lightroomban, akkor a színvilág már egészen jól megközelíti a Nikon félét (de bizonyos helyzetekben azért továbbra is elmarad tőle),
a D-lightingot azonban természetesen bukod, hiszen az egy Nikon által használt eljárás, aminek nincs közvetlen LR megfelelője, ezért azt valóban érdemes kikapcsolva hagyni a képkészítéskorzajt szűrni persze tudsz, de másként (ami viszont nem hátrány, mert nem rossz a LR módszere sem)
Nikon Capture NX-ben (vagy a váz JPG motorjában) automatikus pl. a CA korrekció is, ami szintén kézi beálíltással váltható ki LR-ban (de kis szerencsével ott is találsz az obidhoz profilt, ami automatikusan el tudja végezni ha be van kapcsolva)
de mindez természetes, mégegyszer: a LR választásával kidobod a Nikon féle képfeldolgozási módszereket - pl. egy Sony vázon sem érdemes azon keseregni, h mások a képbeállítási lehetőségek mint egy ugyanolyan érzékelővel szerelt Nikon vagy Pentax típuson
-
Degeczi
nagyúr
semmivel nem tud több színt megjeleníteni az Adobe RGB, csak másokat!
ráadásul itt eleve értelmetlen fölvetés, mert egy RAW converterről van szó, ami ezeknél sokkal tágabb színtérben dolgozik, és csak a kimeneti JPG-et hozza létre a kívánt aRGB vagy sRGB térben - ahol a szívások elkerülésére valóban érdemesebb az sRGB-nél maradni, hacsak nincs olyan eszköze vkinek, ami képes annál tágabb színtartomány megjelenítésére (ami ma még nem jellemző, csak pár drága monitorra)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
skippper #7860 üzenetére
nem pusztán arról van szó, h "fakó" egy kép, hanem az, h teljesen más kidolgozó motor van mögötte!
a számítógépen, nem gyári programmal végzett RAW kidolgozás pontosan olyan, mintha a kamerában lecserélnéd a firmware JPG motorját egy másik cég által írottra...
vagy tekintheted úgy is, mint amikor azonos, pl. Sony érzékelőt használ két, különböző gyártótól származó fényképezőgép: természetesen teljesen más JPG-eket fognak gyártani, egyszerű beállítással nem lehet utánozni egyiken a másikat
fordítva teheted meg: ha az adott kamerát utánzó profilt választasz ki a RAW feldolgozóban, akkor viszonylag jól megközelíthető a gyári szín- és kontrasztvilág (de persze akkor is eltérő marad, mert néhány beállítás nem is értelmezhető a gyáritól eltérő programban, pl. a Nikon féle D-Lighting sem, de még a fehéregyensúly is teljesen másként működik egy másik motor alatt)
ha gyárit szeretnél, muszáj gyári programot használni, minden mással csak közelíteni lehet, néha elég nagy munkával
mindenesetre a kamerában általában semleges, "neutral" beállítást érdemes használni
-
Degeczi
nagyúr
válasz
WillJon #7819 üzenetére
a legtöbb esetben annyi elég
de ha már vmit mindenképpen fixen akarsz ráragasztani (ezeket baromi nehéz eltávolítani!), akkor jobb minőségű legyen, mert a linkelt példánynál elég riasztó az az "1 rétegű" fölirat (ha igaz, persze)
a népszerű GGS üvegek 4 rétegűek (a védőüveg maga. Egyébként hajlamosak beleszámolni még a ragasztócsíkot is), és Ebayről olcsón beszerezhetőek, bárhol is laksz
-
Degeczi
nagyúr
az égvilágon semmi jelentősége - hiszen digitális kameránál értelmezhetetlen fogalom a dpi!
de mivel a JPG szabvány jóval régebbi mint a digit kamerák megjelenése (és azok előtt, scannelt anyagoknál még volt értelme), valamit muszáj odaírnia - hát csak ezért tesznek oda vmit...
(egyik gép ezt, a másik azt - tökmindegy mit) -
Degeczi
nagyúr
-
Degeczi
nagyúr
válasz
KoRner™ #7794 üzenetére
igen, különösen akkor ordít róla, h szoftveres effekt, amikor felső nézetből mutat vmit, ahol aztán végképp alig van távolságkülönbség a kép alján/tetején és a középen lévő tárgyak között, mégis durván el vannak mosva az előbbiek
asszem idén teszteltek itt is olyan fényképezőgépet, amiben gyárilag volt ilyen effekt
-
Degeczi
nagyúr
válasz
kiskornel #7787 üzenetére
energiatakarékost már csak azért sem szabad használni, mert néhány helyen, szűk spektrumban sugároz, így nem egyszerűen WB beállítás kérdése, hanem totál reménytelen vele teljesen színhelyes képet kapni
a vakuk fényét ugyan lehet eléjük tett szűrőfóliával közelíteni az izzókéhoz - de ha csak lehet, valóban nem érdemes keverni
-
Degeczi
nagyúr
ilyesmit itthon valóban nem szabad venni, így netről megéri
(régen én is DX-ről vettem 40 centiset, nem sokkal olcsóbban, ez jó ajánlatnak tűnik)vakukat egyszerűen mellé állítva, oldalfalra irányítva az asztalon, vagy fölülről is a tetejére irányítva
(persze wireless módban, vagy rádiós kioldóval elsütve)az állandó világítás jobb, mert könnyebb beállítani (rögtön, szabad szemmel is látod a hatását), de nagy teljesítmény kell (és/vagy hosszú exponálás), mert szűk rekeszt kell használj
viszont a szövetháttér szerintem nem lesz jó, ételhez konyhai környezet, fa, vagy csempe illik
-
Degeczi
nagyúr
kábelen sokkal gyorsabb áttölteni, mint káryaolvasót venni...
(mire eljutsz a boltba, vagy megérkezik a netes rendelés, rengetegszer le lehet tölteni a képeket USB-n is)egy gyors kártyaolvasóban azonban egy gyors kártyával együtt (az Ultra II SDHC már az: 15 MB/s) maga az áttöltés lényegesen gyorsabb lehet, mint a kábeles, ezért érdemes lehet venni
(a kamera 9-10 MB/s körüli maximumra képes) -
-
Degeczi
nagyúr
szándékosan csak az ijesztő beszerzési forrásokat veszed sorra?
először netes csalók, aztán számla/gar nélküli nagykeres, most pedig a franciaországi cég/ottani garancia (kipostázás saját költségével, hosszú ügyintézéssel, probléma táv-elmagyarázásával ha nem egyértelmű), ami ráadásul jellemzően még csak nem is értékelhetően olcsóbb, mint egy itthoni forgalmazónál a hazai és hosszabb garancia...
-
Degeczi
nagyúr
válasz
kiskornel #7744 üzenetére
és esetleg eleve több táskát
gyakran van uis olyan, h csak kis kirándulásra megy az ember, ahová fölösleges lenne vakut, sok obit vinni - máskor viszont kell
ezért ilyennek beválhat ez a tatyó, pláne mert kényelmes válltáska (hátizsákkal nekem az a bajom, h le kell cuccolni valahová, ha kell belőle vmi. Ez időbe is telik, de gyakran a környezet is koszos. Ugyanakkor sokmindent cipelni csak hátizsákban kényelmes, egy nagyon megpakolt válltáskában már nem)
-
Degeczi
nagyúr
vázat (bármit, 1 évnél hosszabb garral) nem a 220-nál veszel, hanem hivatalos Nikon forgalmazónál, így a cég megszűnhet, az téged nem érdekel - a Nikon csak nem fog!
mindegy, utána kell járni pontosan mit is tud adni az eladó
ha a legkisebb kétség is van arról, h nem fogadja el a Nikon (fölhívod őket, megmondják telefonban is!), akkor nem szabad ezt választani
-
Degeczi
nagyúr
-
Degeczi
nagyúr
válasz
ez_meg_emaz #7717 üzenetére
a D200 sem jobb magas ISO-n mint a D80, ez az utóbbi évek CMOS érzékelős vázainak a területe (D90, D300, D5000, D3100)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
ez_meg_emaz #7712 üzenetére
ez sima tornateremnek, és nem csarnoknak tűnik, vagyis a megvilágítás nagyon kevés (mégha a jól alkalmazkodó emberi szemnek elégnek látszik is)
másrészt ez nem a D80 területe, mert itt valóban gyakran kellhet ISO1600, vagy még nagyobb érzékenység is
-
Degeczi
nagyúr
mi baj lenne vele attól, h régebbi?
már a mai rendszerű DSLR-ekhez fejlesztették - azokkal teljesen kompatibilis, ugyanolyan jól együttműködik, mint valamelyik új modell iskülönbség a tudásban, szolgáltatásokban van (akár az SB-900-hoz, akár a friss SB-700-hoz képest), és a kezelhetőségben (az új típusok sokkal kényelmesebbek a dedikált kapcsolók miatt)
de az eredményben, pláne otthoni használatban, ahol nem kell sűrűn állítgatni a vakun, ez persze nem látszik meg
-
-
Degeczi
nagyúr
na ja, az egész gép ér kb. annyit...
-
Degeczi
nagyúr
első kérdés inkább sajnos az, hol kapnál ilyet?
a Nikon itthon - azt mondják - nem forgalmaz alkatrészeket, így valszeg csak munkadíjjal együtt tudod rajtuk keresztül megoldani (hacsak nem találsz egy donor gépet, de arra kicsi az esély)
mindenesetre így, h egyértelmű a hiba, biztosan meg tudják előre, vizsgálati díj nélkül is mondani, kb. mennyiben lenne a javítás
(feltételezve, h más nem sérült!) -
-
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Gabson730 #7687 üzenetére
a 37 még eléggé a határán van: nem kimondottan normál, de nem is nagylátó
különben az elnevezése tökmindegy, nem?
a lényeg, h ha csak van rá mód, legalább 28 mm-nek megfelelő környékről induljon, mert az rengeteget jelent különösen a beltéri használhatóságban
ha még nagyobb látószögről indul (pl. 24-25 mm-nek megfelelő), annál jobb - de az már ritkább, és drágább is (ill. gyakran a tele végét áldozza be, az rövidebb - ezt aztán magadnak kell eldönteni, probléma-e)
az emíltett 37-122 így nem is vmi szimpatikus adat
-
Degeczi
nagyúr
(én is azt írtam: Adobe LightRoom)
D300-ra próbából tettem föl különböző Kodak és Fuji utánzó Picture Control készleteket, nem tudom kisebbeken mennének-e
(Picture Control, így a dolog lehetősége megvan minden mai Nikonon, csak az egymás közti kompatibilitás kérdéses. Ezt nem tudom, mert úgyis csak JPG esetén lenne jelentősége, azt pedig nem használok. Neked sem célszerű, mert a helyszínen, a kamerán biztosan nem tudod ideálisra belőni milyen legyen egy ennyire speciális beállítás, csak otthon, a nagyjából szín- és kontraszthelyes monitoron. Ha pedig a csak JPG-ben lövöd a képet, utólag minimális esély marad helyrehozni ha egy ilyen beállítás nem jól jön ki - pedig egyébként a képpel rögzített pillanat fontos lehet. Ezért mindenképpen RAW az ajánlott, és utómunkával elérni a különleges hatásokat) -
Degeczi
nagyúr
valamelyest lehet trükközni bármelyik, utóbbi években megjelent Nikonnal, az ezekhez hasonló nevű Picture Control-ok letöltésével - de távolról sem tökéletes eredménnyel
kellően jó eredményt csak RAW-ban dolgozva, és a feldolgozó programhoz (Lightroom, vagy Nikon Capture NX) készített szerkesztési lépésekkel lehet elérni, magán a kamerán reménytelen
-
Degeczi
nagyúr
így van, országon belül sem jelent semmit: megszedi magát, és fölszívódik...
nem kell messzire menni a példáért!
tavaly (vagy tavalyelőtt?) karácsony előtt hirdette magát egy hazai weboldal, aminek szintén ugyanez volt a célja, asszem egy komáromi bejelentett címmel - ahol persze nem volt semmi...
nem sokáig, 1-2 hétig működött, de a "jó árai" miatt rengeteg megrendelő pénzével lépett le
szerk: megvan, tényleg még egy éve sem volt, "Eco bolt" fedőnévvel dolgoztak, ittteni topikban is sok károsult volt
-
Degeczi
nagyúr
a legtöbb, picit is komolyabb kamera vezérelhető USB-ről
(nem csak a csúcsgépek, de tükrösök. Azok között pl. a belépőszintű Nikonok is)akkor pedig szinte csak program kérdése, mire képes az aktív USB kapcsolat során
Nikonnál pl. Camera Control Pro a gyári program neve ami erre használható
van, aki a már említett Eye-Fi-t pl. ilyesmivel váltja ki: vezeték nélküli USB adaptert alakít át úgy, h kamerához is használható legyen
-
Degeczi
nagyúr
bámelyik márkába elég egy kártya is
-
Degeczi
nagyúr
(Symbianos Nokiát úgy testreszabhatsz, ahogy csak kedved tartja: nem csak a menü rendezhető át, de programokkal bármi elérhető. Előtte nekem is Ericssonjaim voltak hosszú ideig, de a mostani Nokia E51 nyomába sem ért egyik sem, leginkább pont használhatóság szempontjából)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
gabor1000 #7588 üzenetére
rengeteg dologtól függ a siker
ki kell kísérletezni, milyen zársebesség válik be az adott távolsághoz/fókusztávhoz, autó sebességhez és saját gyakorlathozde az obikon is sok múlik: némelyik pl. képes a szándékos svenkelést észlelni, és olyankor csak a másik (ez esetben függőleges) remegést próbálja semlegesíteni - ez fontos, mert ha nem tud ilyet, akkor inkább le kell kapcsolni, hiszen különben ellene dolgozna az elhúzásnak (ugyan teljesen más téma, de hasonló gondot lehet tapasztalni videókamerás svenkelésnél, ha be van kapcsolva a kamera stabilizátora: ott is ronda, helyenként megakadó lesz a mozgás, mert megpróbálja kiütni a stabilizátor)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
gabor1000 #7584 üzenetére
záridő (ha az hosszú, és a kamera nem követi az autót), akkor az természetesen elmosódik, bemozdul
ha nagyon rövid a záridő, és nincs túl közel az autó, akkor megfoghatja a mozgást (erre talán példa sem kell),
vagy lehet kamaramozgással követni az autót exponálás közben, így az éles lesz, és a háttér mosódik el:profi anyagoknál pedig vagy egy másik, azonos sebességű autóból követik a célt és abból fotóznak
vagy pedig az autóhoz rögzítik a kamerát
-
Degeczi
nagyúr
a mechanikus, mozgó alkatrészek (zár, tükör) kopnak, koszolódnak - ahogy egy autónál is számít a futásteljesítmény
(de mint ahogy az autónál sem mindegy, hosszú autópálya utakon, vagy városi taxizással gyűjtötte be azt a sok km-t, egy fényképezőgépnél sem mindegy, h vajon sportriportra vagy műteremben használták) -
Degeczi
nagyúr
válasz
kiskornel #7548 üzenetére
ez csak egy nagyon durva saccolás - ha valahol szabálynak nevezik, ott tényleg gond van
mert könnyű belátni, h ahogyan nő a mélységelesség (pl rekeszeléssel), a hátsó limit egyre inkább tolódik a végtelen felé, úgy egyre tolódik az arány is hátrafelé: a célpont elé csak minimális rész kerül az élességtartományból, távolról sem a harmada...
és megfordítva is: ahogyan szűkül a mélységélesség, úgy tolódik az arány előre, és nagyjából középre kerül a célpont
-
Degeczi
nagyúr
válasz
simenon #7546 üzenetére
(inkább csak a kompaktok alkalmazzák, és azok is csak a legnagyobb érzékenységű módjaiban, az érzékelő-cellák összevonását. Az alatt, ill. a tükrös gépek egyszerűen az erősítést állítják nagyobbra ISO emeléskor - ami persze a zajt is növeli, ill. a dinamikát csökkenti)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
werttzui #7480 üzenetére
az, bár szigorúan véve már nem RAW, mivel átesett egy komoly feldolgozáson:
- a kamera először visszaállította a színeket (de-Bayer)
- leméretezte a képet
- majd RAW formátumot állított elő belőle, a piros-kék összetevőkből nem tárol el minden pixelhez, csak minden másodikhozmindenesetre valószínűleg jó kompromisszum, amikor fölösleges a teljes fölbontás
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Mákosmetélt #7454 üzenetére
kérdés, ez már milyen beavatkozás eredménye?
mert ha nagyon sötét képek voltak, és RAW konvertálásnál húztad föl őket, akkor érthető (mert az valójában nem más, mint szoftveres ISO emelés)
ha viszont már a helyszínen jól lett kiexponálva, nincs beavatkozás, akkor tényleg vmi gond lehet vele, ennyire nem szabadna zajosodnia
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Segnior_Barthez #7430 üzenetére
jó, vakus "mozgásérzékeltetéshez" (amikor szándékosan alacsony a záridő, mondjuk 1/10: a vaku fénye úgyis befagyasztja a mozgást, ha az az elsődleges fényforrás, de a környezeti fény is elég ahhoz, h elmosódást érzékeltessen) is csak a második redőnyre szinkronizálást érdemes használni, különben nagyon fura hatású lesz a kép, mintha visszafelé mozgott volna a téma
azonban van egy komoly hátulütője is, a téma fonalához kapcsolódóan: a mérővillanásnak persze még ez előtt kell megtörténnie, vagyis az időben min. ennyivel (1/10) még korábbra kerül, mint a tükörfölcsapási idő (ami szintén alulról nyaldossa az 1/10-et), és az így előállt hosszú szünet már szinte mindenkinek elég ahhoz, h pont a fő villanás idejére csukja le a szemét (reflexszerűen a mérővillanásra)
ezért ilyenkor érdemes FV-Lock-ot, azaz vaku fénymérés rögzítést használni (vagy mezei automata módot a vakun, mert néha az is egészen jó eredményt ad), ami kiküszöböli a mérővvillanást
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Segnior_Barthez #7426 üzenetére
igen: gyakori kérdés mindenféle fórumokon (magyar és külföldi egyaránt), h "miért késik az expó vakuzáskor?"
(mert véletlenül "vörösszem csökkentő mód"-ba tette a beépítettet, és olyankor az valóban szándékosan kivár egy picit az első, vörösszem elleni villantás után, h legyen ideje az áldozat pupillájának az összehúzódásra)
sokat mindenesetre nem ér, így ezt célszerű is kikapcsolni
a mérő-elővillanás viszont már annyira közel van időben a fő villanáshoz (mai vázakon 1 tized mp-en belül), h azt sokan valóban egyetlen nagy fényként érzékelik, talán a vakítás miatt is
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Krisz_82 #7302 üzenetére
pont a felvétel közbeni zoomolgatástól kap egy videó nagyon zavaró, amatőr jelleget...
a legtöbb feladatnál sokkal jobb megoldás leállni a felvétellel, zoomolni, majd folytatni
(persze kivétel az, ha vmiért egyetlen pillanatra sem lehet leállni, de ez ritka)hogy mennyivel jobb tud lenni a megfontolt felvétel, ez a kedvenc példám: annak idején (huhh, már 20 éve...) amikor először láttam az MTV-n, teljesen ledöbbentem mennyire dinamikus klipet lehet készíteni pusztán a jól megkomponált képekkel és időben történt vágásokkal - egyetlen árva zoomolás nélkül, de még látható svenkelés is csak egyszer történik, egyébként egészen apró korrigálástól eltekintve statikus az egész!
-
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Yodafon #7262 üzenetére
3V-al hogyan töltenél föl 3V-os akkut?
(már ha a kamera egyáltalán tenné - de nyilvánvalóan nem, hiszen nem erre tervezték)az akkud linkje alján ott van a hozzá használható töltő
hogy az akku jó-e egyáltalán hozzá, az csak próbával deríthető ki, hiszen az elemtartó megoldásától függ
de az egésznek nem látom sok értelmét, hiszen NiMh AA-val több mint 2x kapacitás, így ennyivel hosszabb üzemidő érhető el, és mivel 2 db-ot igényel a kamera, azok cserélgetése sem nagy nyűg (4 db már picit kényelmetlenebb)
-
Degeczi
nagyúr
kezdettől fogva használom, de már nem emlékszem én sem hogyan volt régebben...
az rémlik, h pár éve még megmutatta a weboldalon is a teljes fölbontású képeket, aztán valszeg sávszélességspórolás miatt egy ideje már nem, de ami a lényeg, h továbbra is letölthetőek a fullos képek, sőt: ha a látogató gépén van Picasa, akkor a weboldalon ott a lehetőség az album oda letöltésében, ami nagyon kényelmes (és a feltöltés is nagyon kényelmes közvetlenül Picasából)
igaz, ingyen csak 1G jár - de ügyesen használva nagyon sokmindenre elég
-
Degeczi
nagyúr
válasz
sto1911 #7240 üzenetére
a dpi képméretfüggetlen!
(hiszen az i betű inchet jelent benne, azaz egy inchen hány képpont van)
ez, ha van rá mód, 300 dpi körül ideális, de 200 dpi-vel is nagyon szép eredményt lehet elérniígy már ki tudod számolni a pixelben megadott méretet: 200 dpi-hez kb. 7,5 Mp kell, 300-hoz viszont már 16,5 Mp = használd a maximális méretet, amit a kamerád tud
egyébként többen is mondták már, h annak idején 6 Mp-es kameráról is szép A3-as képeket nagyítottak, márpedig az csak 180 dpi-t ad: ekkora képet nem közvetlen közelről vizslatsz majd úgysem
-
Degeczi
nagyúr
válasz
hdanesz #7217 üzenetére
minden kártya úgy megy tönkre, h egy darabig még jó volt... (hacsak át nem csúszik egy rossz példány a gyári ellenőrzésen)
a Sandisk valóban sokkal jobb márka, csak arra kell ügyelni, h hivatalos forgalmazótól származzon (amit itthon a Hama Kft garpapírja jelez), mert rengeteg a hamisítvány
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3058
- Bowers/Wilkins Px7 S2 fejhallgatók
- Eladó karcmentes Apple iPhone 13 Pro Max 512GB / 12 hó jótállással
- Új Dell 13 XPS 9315 FHD+ IPS i7-1250U 4.7Ghz 10mag 16GB RAM 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest