- Indiában kezd a Poco M7 Pro 5G
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Mit tudunk a Pitaka márkáról, és milyenek a kiegészítőik?
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobvoi TicWatch Atlas - üzemidő ultra
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Megvan a tizedik Redmi Note 12 is
- Színpompás Galaxy S25 széria érkezik
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
otto14
őstag
Tegnap rakodás után mérlegre mentem. Mondja a srác, hogy 39300 kg és az apró, maradhat? Peerszee. A Ro-Hu határ előtt tele tankoltam 450l dízellel, az még nem adja össze a 40 tonnát, ugye? (0.84kg egy liter dízel). Ma reggel a határ mérlegén 40090kg. He? Megnézték a papírjaim, személyim, és utamra engedtek.
Szeged előtt az első mérlegnél ki is tereltek, bwoah.. Nézik.. Nézem.. 39700kg
Essen rá az eső a román mérlegre, hogy így félre mér.
asd
-
HoTaZo
addikt
Nekem nem volt távolság tartó a Volvo, kértem bele, de mondtak egy olyan összeget, aminek a nagyobb részét nekem kellett volna állnom, hogy lemondtam róla. Volt is egy büntim 43m-rel, mert elém jött egy türelmetlen, ő észre vette a kamerát, én nem befékezett, közel kerültem lefényképeztek. Fellebbeztem, küldtek videót, amin az előzés nem látszódott. S még örülhettem, hogy nem számolt a szorzóval, mert ADR-rel voltam. Megköszöntem.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Ablakos #21429 üzenetére
Mint ahogy Tüzi említette, retarder, kipufogó fék felejtős, csak üzemi fék. Satu sem ajánlott, hiába az ABS. Nagyobb követési távolság, kissebb sebesség, nagyobb koncentráció. Nincs vagánykodás, ha 50-nel megy a sor és a belső sáv szűz hó, akkor maradunk a sorban (saját tapasztalat: 50-nel totyogtunk, aztán egy bajnok jelölt valamivel többel végig előzött bennünket, aztán megkapta az érmét az árokban, a vissza sorsolás nem jött össze).
Alapból úgy fékezek, hogy egy picit pöccintek a féken majd utána intenzívebben, ha lehet több szakaszban. Ezzel remélhetőleg felhívom a figyelmét az utánam jövőnek, hogy lassítani fogok. Eddig bevált.
Természetesen fékezéskor is figyelem a tükröt, hogy nem megy e el a pót valamerre (a pótos rész múlt időben értendő, mert jelenleg 12t-ással járok), s hogy lássam a mögöttem lévő is lassít e.
Volt, a kezdetekkor, hogy lehajtón retardereztem és ment el a pót, szerencsémre volt távolság előttem és gázadással ki tudtam húzni, aztán üzemivel fokozatosan lelassítottam, de a zabszem megvolt.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
veterán
válasz Di Natale #21433 üzenetére
Masik oldalon traileren vittek egy kek R34-et. [ilyet]
3 masodpercre nem neztem oda osszesen, mar visitott a merci, es satu. Megallt elottem a sor. Ha nincs benne a veszfek, akkor most nem beszelgetunk itt
Amikor elneztem az autora nem volt feklampa. Szerintem az elottem levo sem az utat nezte, kulonben fekezett volna. Es voltam olyan 55-60 meteren tole, mert egy csekk aran megtanultam, hogy a merci fole meri a tavot, es amikor 50 metert mutat, az igazabol 47 kb azota a nyito tevekenysegek koze tartozik negyesre rakni a tavtartot az alapertelmezett 3asrolA Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Di Natale
aktív tag
Azért látom mindenkinek volt már necces szitu.
Velem egy hete történt Németországban. Háromsávos úton a szélsőben stau. Gondoltam kikerülöm az állósort, de egy másik kamion is így gondolta. Állóra kellett fékeznem és 5 centire álltam meg az álló sortól. Én azóta nem váltogatok sávokat. -
veterán
válasz Di Natale #21431 üzenetére
90el tukorjegre futva? Kanyar elott? mondom, motorfekre csuszott a hajtott tengely. Nem kipuff fek, plane retarder. Siman elemeltem a labam a gazrol, es ereztem ahogy csuszik a segge.
Aztan utana tavaly volt meg egy ilyen az emlegetett cseh 7esen, de a nemet oldalon. Ott megpakolva nyergessel verettem, menni kellett.
Aztan rajottem, hogy nem kell fekezni szerettem volna, de nem lassultam. Pedig ott azert vannak kanyarok. Nyari gumival fogalmam nincs hogyan nem borultam arokba. Talan az volt a mazlim, hogy hegynek felfele mentem nem lefele.[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
válasz Ablakos #21429 üzenetére
Csak uzemi. Olyannyira csak az, hogy extrabb esetben mar a sima motorfek is bajt okozhat. Szerelvenyben az uzemi fek elsokent mindig a potot fekezi meg, aztan a traktort.
Nekem volt olyan a 82esen, Gyorbol lefele, hogy 0 jele volt a tukorjegnek, de Bakonypeterd elott lesz egy enyhe balos ha ugy jossz. Ott csak levettem a labam a gazrol, es elkezdett menni a segge a 24 tonnasnak az arok fele.
Azonnal kivettem uresbe, es a mazlimnak is koszonhetoen a szalagkorlat mellett a fuvon elhuztam olyan 85el a buszmegallo fele, ahol mar allt egy tandem veszvillogoval. Utana mar visszavettem a tempobol, es jott Veszpremvarsany. Meg az emelkedoje. Hiaba futottam neki 60-al, mar a elejenel is folyamatosan ment a kiporgesgatlo. Kb 5el ertem fel a tetejere ugy, hogy volt benne fuvezes az ut oldalan, felul alltak a kamionok, es nem voltam benne biztos, hogy nem fogok visszacsuszni az aljara. Makom volt.
Szoval a sima szolo teher is meg tud szivatni, ha ott nyergessel vagyok, a balos kanyar sem sikerul mar szerintem.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Ablakos
őstag
Havas, csúszós úton hogyan kell lassítani a járművet? Csak üzemi fék, vagy vannak intelligens lassító fékek, amelyek a pótkocsit is tudják fogni?
Hogyan is kell ezt jól csinálni? -
Qtya123
őstag
válasz Di Natale #21422 üzenetére
"nem érzem olyannak ezt a kamionozást mint ahogy elképzeltem és ahogyan a filmekben bemutatják. Legalábbis nem érzem azt, hogy ettől körbe rajonganak a nők"
Ezt valami amerikai atom lazák vagyunk és minden városban van 3 csajunk filmben láttad?
Sokminden eszembe jutna, de az nem, hogy a kamionost manapság körbe rajongják a nők. Sőt!
Kamionost akkor fogja körberajongani a nő, ha már előtte is ismerte és tudja, hogy az adott személy normális ember. De akkor meg szakmától függetlenül ez lesz a véleménye. Ha kamionosként ismeri meg, akkor túlnyomó többségben azok lesznek, akik első blikkre egy mosdatlan, tanulatlan embernek fognak tartani, ha meg esetleg nem, akkor azzal lesz bajuk, hogy kb sosem vagy otthon.[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
addikt
válasz Di Natale #21422 üzenetére
Akkor még nagyon a szivatós periódusban vagy. Neked kell eldöntened, hogy meddig, mennyire vagy rászorulva erre a cégre, arra hogy kihasználják az újonc mivoltodat.
Vagy beszélsz velük, hogy van e lazább munkájuk.
Ebben a szakmában többször is fogsz céget váltani, az biztos! S, nem is kell félni tőle!Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
stingy2
senior tag
válasz Di Natale #21422 üzenetére
"Illetve a cégeknél nagyon lekezelőek velem"- mi veszélyes hulladék elszállítással foglalkozunk. Pár helyen próbáltak már "nem megfelelően" viselkedni. Eddig a köv. mondat mindig segített: "Visszaponyvázok és elmegyek, ez meg itt marad". Utána olyan kis kedvesek lettek .
[ Szerkesztve ]
INTJ
-
otto14
őstag
válasz Di Natale #21422 üzenetére
Én egy éven keresztül a kamionban laktam Németországban, az volt az első munkahelyem. Most már itthonról járok be 30-50 perc alatt, de 2/2 munkarendben dolgozom, és gyakran a hétközi pihenőre is hazahoznak. Ismerősök, barátok elismerőek velem, mert felismerik, hogy nem könnyű ez a munka, de Németo. -ban nem csináltam semmit a munkán kívül, szociális életem sem volt.
Most 2/2 -ben teljesen más az életem, végre újra eltudok menni kulturális programokra, és a barátokkal is találkozom.Ahol eddig jártam, szinte mindenhol normális emberekkel találkoztam, mind raktári alkalmazottakkal, mind sofőrökkel, de tény, hogy nem a leginkább illemtudó társadalmi réteg dolgozik ebben a szektorban.
Idővel majd te is felismered, hogy melyik munkarend és bérezés a legmegfelelőbb neked. Az idő viszont nagyon gyorsan telik, el kell döntenünk, hogy maradunk a szakmában, vagy sem. Fiatalok vagyunk még.
asd
-
Di Natale
aktív tag
Jelenleg ebben a munkarendben dolgozok. De sajnos holnap 8-ra Bécsben kell lennem. Ez azt jelenti, hogy legkésőbb 3-kor el kell indulnom a telepről. Egyébként amit Tüzi írt az tényleg ilyen, hogy péntek éjszaka megérkezek. Kipakolok, kitakarítom a fülkét és nyomás haza. A hétfő hajnal olyan, hogy megtankolok és összeakasztok.
Még ki kell alakulnia ennek, mert még egyelőre nem érzem olyannak ezt a kamionozást mint ahogy elképzeltem és ahogyan a filmekben bemutatják. Legalábbis nem érzem azt, hogy ettől körbe rajonganak a nők. Illetve a cégeknél nagyon lekezelőek velem.[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
addikt
válasz Di Natale #21417 üzenetére
Ennyi, nagy szerelvénnyel Pesten nem leányálom. De, ha van behajtási, akkor azt az útvonalat beadva a GPS-nek már nagy gond nem lehet. Ezen meg megnézhető, hogy merre, meddig mehetsz nyugodtan.
Én 2/45 -öztem ezelötti cégemnél. Szerettem, mert messzire eljutottam, nagyon nem terheltem meg magamat, s finomságokat tudtam kóstolni, hazahozni. Kinti barátokkal tudtam találkozni.
Nemszerettem benne, hogy keveset voltam itthon a családdal. Általában már péntek délutás, este itthon voltam és hétfőn 7-8 körül indultam otthonról. De, sok helyen ez nem ilyen laza.
Annyival nem volt több a pénz, hogy ne érné meg nekem most minden hétvégén (időnként közben is) itthon lennem.De, egyetértek Freiherr kollégával is, friss emberként a szakmában, miért ne próbálnád ki? Több tapasztalat, több pénz is, nagy utak, finom kaják...
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
veterán
válasz Di Natale #21417 üzenetére
Par evig lehet csinalni, de hosszabb tavon szerintem nem szabad. Az a 45 sem 45, csak 30 max. Kipakolsz, hazamesz, mosol, teregetsz, aztan furdesz alszol, masnap felkelsz, bolt, kisfaszom, hazamesz osszepakolsz, fozol, alszol, felkelsz, es mesz vissza az autohoz…
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
lazoltan
csendes tag
válasz Di Natale #21417 üzenetére
Mi az a 2/45?
2 hétre mennél el és a 45 otthon?Én biztosan nem dolgoznék így ha már van választási lehetőség. Sok cég van ahol nem kell uniozni, jössz-mész, minden héten otthon vagy akár 2-3 napot is
Néha eljutok Spanyolorszagba, néha egész messze, az a 8-9 nap egyben annyira leszív, hogy 1 hetig pihenem.
[ Szerkesztve ]
"A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." Epiktétosz
-
HoTaZo
addikt
válasz stingy2 #21413 üzenetére
Nincs válaszom a kérdésedre. Ez nekem is gond, hiszen amikor olyan helyre megyek, ahol kint van egy ilyen tábla, akkor szabályosan haladhatok arra. Miért nincs opció a navikban (mint a földút jelöléssel), hogy szándékosan mész be egy adott tilalommal rendelkező utcába?
Ezt általában a Google térképpel szoktam ki egyensúlyozni. Budapestnek van súlykorlátozási térképe. De még a 12t-ással is megnézem, hogy merre akar vinni, melyik GPS. Inkább indulás előtt készítsek 10-20 percet, mint a rendőrrel.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
stingy2
senior tag
válasz Di Natale #21414 üzenetére
megnéztem amit írtál, de ugyanúgy Tatárszentgyörgy felé kerül egy Kmét-Bp távon, mint a Sygic, vagyis kikerüli a tengelysúlymérőt.
"Egyébként miért kerülitek a tengelysúly mérőállomásokat? " - pont, hogy nem kerülöm, arra megyek, reggel sosem vagyok tengelyes üresen , csak a navi vinne be a pusztába.INTJ
-
Di Natale
aktív tag
-
stingy2
senior tag
Sziasztok. Van olyan navi, ami belföldön tudja értelmezni a tiltásoknál a "Kivéve célforgalom" kiegészítést? Szeretem telefonos sygic-et (igazából Vaze-zel kombinálva amire nekem kell, bőven elég) de rohadtul idegesítő, amikor 30-40 perces kerülővel tervez. Pl az M5 tengelysúlymérőt simán kikerülné Mucsajröcsöge felé, ha hagynám...
INTJ
-
veterán
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
lazoltan
csendes tag
válasz HoTaZo #21410 üzenetére
Ftankfurtnal a 3-ason van egy wc-s parkoló, egyszer kínomban megálltam a kihajtó végén, nap mint nap állnak úgy kamionok. Természetesen aznap felkeltettek a rendőrök és elküldtek. Azóta maximum a sor mögött állok, sem kihajtóban, sem félig az árokba dőlve nem vagyok hajlandó beállni
"A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." Epiktétosz
-
lazoltan
csendes tag
válasz Di Natale #21407 üzenetére
Nem kell újrakezdeni a pihenőt, csak annyival pótolni ameddig a parkoló keresés zajlott. Tachográf hisztizni fog de sebaj. Az nem baj, ha egybefuggo 7 óra megvan, mert ha nincs, az egymást követő műszakok vezetési ideje egybe fog számítani.
"A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." Epiktétosz
-
HoTaZo
addikt
válasz Di Natale #21407 üzenetére
Ne aggódj, amikor megkaptam az adaptív tempomatos Volvót, az első héten, 6db gyorshajtást rögzített. Úgy kellett kiharcolnom, hogy állítható legyen a meggurulás mértéke, mert alapból az nem volt benne a programban.
Ha az én hibámból kell újrakezdeni a pihit, akkor gáz, ha tőlem független okokból, akkor az már nem az én bajom.
Nem szabad félni az időablaktól, mindig lehet újat kérni. Bezár a cég? Másnap kinyit.
Ha mindent megteszek, hogy időben ott legyél, de 100m-re a cégtől leszakad az út, akkor úgyse lesz rakodás.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Di Natale
aktív tag
válasz HoTaZo #21405 üzenetére
Akkor ez így szívás. Ha betartod a szabályt és újra kezded a 9v11 órás pihenőt, akkor egy napot is csúszhat a rakodás.
A másik... Most rögzített a tacho egy gyorshajtást. Lejtő volt, ittam vizet, néztem a táblákat és hoppá.
Komolyan mondom, ha az ember dolgozik azért havonta becsúszik a tachográfon ez-az. -
HoTaZo
addikt
válasz kesenyi #21402 üzenetére
Minden esetben műszakot kell indítani és megállás után zárni.
Ha csak elküld és nem megy veled a másik helyre, akkor nyomtatsz egyet, aláiratod + pecsét, elméletileg olyan mint a doki, személyes pecsétnek kell lennie. Ha azt mondja, hogy nincs pecsét, akkor kamuzik.
Ha megy veled, akkor nyitsz, megállás után, zársz, nyomtatsz, pecsét+aláírás. S szépen ráírni, hogy miért szakítottad meg a pihenőidőt. Most már 56 napon keresztül magadnál tartod, azután lefényképezed magadnak és eljuttatod az irodába, hogy ha telephelyi ellenőrzést kaptok, akkor be tudják mutatni, hogy te szabályosan jártál el. A megőrzött kiolvasásokból pedig látszik majd, hogy szabályos pihenőt is vettél ki.
Igen, buktad az addigi pihenőt, egy minimum 9 órásat kell csinálnod, ha van rá még lehetőséged.
De a tacho még hibának fogja jelezni, de azzal már nem kell foglalkoznod, a pecsételt nyomtatással elméletileg védve vagy. Aztán lehet olyan rendőr is, aki későbbi kontrollnál, azt mondja, hogy őt nem érdekli, akkor is megbüntet. Felesleges vele csatába szállni! Viszont jogorvoslatra mindig van lehetőség, fellebbezni kell, céges segítséggel. Jó eséllyel vissza kapod a pénzedet.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Teodor52 #21401 üzenetére
Ebben az MAN TGL-ben nem.
De a Volvo sem mutat pontosan. Mindig van ráhagyás. S örüljünk is ennek!
Mivel különböző méretű tankokkal szerelnek fel autókat, így még az sem azonos, hogy ha kigyullad a lámpa, akkor hány literes marad. A szervizben meg tudják mondani, hogy a tank hány százalékánál gyullad ki. Onnantól fogva tudsz kalkulálni, ha tele a tank, azt kiírja, hogy mennyi van benne, abból kiszámolod, hogy kb. mennyi marad a lámpa kigyulladásakor. Aztán matekozol, hogy mennyit tudnál még menni vele. S jól meglepődsz, hogy a lámpa már könyörög, hogy tankolj, a kijelző már 0-án áll, s te még mész vele.
Tapasztalatból írom. Biztos voltam már benne, hogy kifogyok, már vártam minden kanyarnál, fékezésnél, hogy ott áll meg, aztán beértem a telephelyre, tankoltam bele 1000 litert (annyinál blokkolt a kút, napi limit) másnap reggel, indulás előtt megint rátankoltam és több mint 90 litert tankoltam bele, pedig teli tankkal 1090 litert írt ki mindig. Így tuti, hogy minimum 50 liter volt még benne, máskülönben levegőt kapott volna az üzemanyag pumpa.
De, mint már írtam, jobb nem kacérkodni ezzel.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
kesenyi
tag
Nyomtatási procedúra hogyan néz ki mégis ha bele kell mozdulni/megszakítani a pihenőt? Akinek volt már ilyen megszakítása és kapott is kontrollt rá, és elfogadták, leírhatná a full menetét szájbarágósan, mit hogy csinált.
Pl:
A kiindulási pont, hogy a vontatóban a kártya ketyeg pihenőn szépen a lezárt nappal.Összejött már 7óra pihenő és kellene még 2óra, de a rendőr vagy más felszólít, hogy el kell menni innen vagy kövessem.1. Indítani kell egy új napot és kinyomatot kell készíteni aznapról, rendőrrel hátuljára pecsételtetni és leírni, hogy mi történt és go a parkoló helyre, napot zárok, és pihenőre állítom a tachot?
2. Nem kell új napot indítani, kinyomat készítés aznapról, rendőrrel aláirat, hogy mi történt és go a parkoló helyre, napot zárok és pihenőre állítom a tachot?
3. Követni kéne a rendőrt előbb a kijelölt helyig. Elindulás előtt kell nap indítás, vagy semmi? Ha megérkezem zárom a napot újra, nyomtatok leigazoltatás reményében , pihenőre át teszem és várom a tachot hogy a maradék 2óra leteljen és indítom a napot?
4. Ha a rendőrnél nincs pecsét, bszhatom az egészet?
Mindegyik esetnél az addigi 7óra pihenő elvész tacho szerint.
[ Szerkesztve ]
-
Teodor52
senior tag
Nálatok más márkánál mutatja a maradék üzemanyagot?
[ Szerkesztve ]
-
Teodor52
senior tag
Új volvoban hól lehet megtekinteni hány liter gázolaj van a tankban, mert még egy régebbi volvoban (1:07) is meglehetett nézni?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Di Natale #21396 üzenetére
Nagyobb le es felhajtokon megallhatsz, csak ha olyanja van, megbuntet.
_Allitolag_ Brno es Praga kozott nem, de nem vennek ra merget, mert lattam az ellenkezojet, igaz aludtam parszor olyan helyen, ott nem csesztettek.
benzinkutas kijaraton ne, meg nagyon szuk ivu kihajtokon se, csak ott, ahol tenyleg sok hely van a csik es az ut szele kozott.
Azert ilyenbol van jopar, az mas kerdes, hogy masik oldalon hogyan tudsz visszajutni
Nemet oldal fele van egy kijarat, amit ketszer neztem be egymas utan ott meg felhajto nincs a masik oldalon, csinalhattam 30kmes kerulot…
illetve van felhajto, a lehajto mellett jon vissza, de le van sorompozva, ha havas, ott ember vissza nem tolat szerintem holanccal sem.[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Di Natale
aktív tag
-
veterán
Hazafele iranyban, Praga belson a hid elott van egy nagyobb placc a palya mellett. Elotte mogotte tabla, hogy megallni tilos.
Ott sose alljatok meg, mert nem egyszer lattam kerekbilincselt kamiont.
Az meg draga…A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
válasz otto14 #21392 üzenetére
Egyik alkalommal amikor jottem hazafele, Praga elott akkora dugo volt a 7esen, hogy 14.40ben, es 9.35ben alltam meg a bevezeto uton egy mol kut lehajtojan. Elottem is megalltak vagy harman, mogottem is ketten. Lezartam a napot, felig behuztam a fuggonyt, nekialltam kajalni.
fel ora eltelik, valami barom nekiallt verni az ajtot.
kinezek… rendor. Kerdezem mi van, mondja menjek vele.
Odafaradtunk a szentelyhez, mondom neki, dugo, elfogyott az ido, nezze meg nyugodtan, mit csinaljak?
Megerti, tudja, aterzi, de akkor sem parkolhatok ott.
Mondom neki oke, koszi, jol esik az egyutterzes, de akkor hol lehet, mert este 9 van.
A le-felhajtok darabosan felfestett reszen meg lehet (mondom, rendor mondta), es ket km-erre van egy, oda menjek el.
Legombolt rolam 500 koronat asszem, adott szalagra belyegzot, atmentem oda, volt is hely, nem volt semmi mar este.
Egy het mulva jovok arra megint, Bruno utan megalltam, ugyan ugy, 8 ora pihenokor megint verik az ajtot…
Megint rendor, kerdezi mit csinalok itt.
Mondom neki, hogy ejjel jottem, nem volt parkolo, kollegaja mondta egy hete, hogy ilyen reszeken ahol elferek, es nem vagyok utban, parkolhatok.
Itt nem parkolhatok.
De a kollegaja mondta Praganal.
Itt akkor sem…
500 korona megint, es olyan ideges lettem, hogy a cipom felet is elhagytam.
Azota nem vagyok hajlando bemenni oda csak full idovel.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
lazoltan
csendes tag
válasz Di Natale #21389 üzenetére
El szoktam menni futni, de csak akkor megy ha rögtön elindulok
Néha nincs 1000 lépés a napi aktivitás, azért az hosszú távon nagyon nem jó, úgyhogy mozogni kell.
Emellett olvasok vagy filmeztek. A rapszódikus műszakok miatt nagy kihívás az alvás számomra"A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." Epiktétosz
-
otto14
őstag
Esetleg a D1 Truck Park jöhet szóba, de odáig is át kell verekedje magát az ember a nagy dugókon. Ez volt az első Cseh tranzitom egyedül. A múltkor négykézben voltunk a betanítómmal, szinte meg sem álltunk. Most Romániából Győr környékéig értem el, következő nap pedig Németországba is kényelmesen beértem. Visszafele Hollandiából jövök most, de világossá vált, hogy még a német oldalon meg kell állni, és tiszta lapot nyitni.
Hajnal 4kor indultam, el is csodálkoztam, hogy itt - ott meg vannak állva a sofőrök a fel- és lehajtó sávokon.
@Di Natale: A legjobb mozogni és pihenni. Ha nem lenne olyan nagy a zaj, talán nem merülnénk kinannyira, és maradna energia elmélyülni valamiben..
Ami azt illeti, a tegnap olvastam én is egy fél órát, de ma már eltelt az idő. Talán holnap folytatom.
asd
-
Di Natale
aktív tag
Akkor megnyugodtam. Amikor belföldeztem, akkor a napi 2-3 rakodás miatt voltam fáradt. Nemzetköziben meg a hajnali indulások, hogy minél hamarabb befejezzem a műszakot.
Azt mondják Németországban nehéz este parkolóhelyet találni. Szlovákiában éjszaka a 45 perces pihenőt is alig tudtam kivenni.
-
Di Natale
aktív tag
Nem tudom ti mivel szoktatok foglalkozni a 11 órási pihenőn. Direkt hoztam könyvet, de olyan fáradt vagyok 9 óra vezetés után, hogy én csak az ágyban szoktam feküdni.
-
veterán
válasz otto14 #21380 üzenetére
Az a palya nekem csak ugy megy, hogy vagy meg nemeteknel megallok pihenozni, vagy mosonrol/redics hatarrol el sem indulok.
Engem nem erdekel semmi termin, ha sk-cz az irany, en kizarolag full idovel vagyok hajlando belepni (igy sem szivesen)
Soha tobbet nem fizetek rendornek, soha tobbet engem dorombolessel felkelteni nem fog egyik sem, hogy aztan lehuzzon.
Ha arra kell menni, tervezzenek igy, vagy fizessek a buntit ha van.
Nem tehetek rola, hogy a tranzitut menten jo ha osszesen talan 500 parkolohely van…
Es akkor meg nem beszeltunk arrol, ha Praganal el kell kanyarodni Chemnitz iranyaba…
A rajka-chemnitz azert megvan max 9ben, es ott tudok egy jo parkolot, ahol mindig van hely. Igy a teljes szlav szarkupacot ki is pipaltam.[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
otto14
őstag
válasz Teodor52 #21384 üzenetére
Súlytól függően 20-30-36 literrel szoktam számolni. De mindig betartom, hogy ha 100-200-300 kilóméterre van a kinézett üzemanyag kút, akkor minimum dupla hatótávot írjon a számítógép.
Ha például valahol rá kell tankolnod egy keveset, és vásárolsz például 40 liter dízelt, akkor tudod, hogy a következő 100 km -re jó vagy, + ami még volt a tankban.
asd
-
HoTaZo
addikt
válasz Teodor52 #21384 üzenetére
Az függ jó pár dologtól, pl.: a rakomány súlya, emelkedők száma, dőlése. De, ha 30l/100km-rel kalkulálsz, akkor nagy meglepetés nem fog érni. ¼ tanknál már legyen biztos kutad betervezve. Ha nagyon kezd világítani a kis lámpa, akkor inkább tankolj egy keveset (50-100l) bármilyen kúton ahol elfogadják a DKV vagy UTA vagy amilyen tartalék kártyád van. Mert mindenképpen olcsóbb lesz, mint szervizessel hozatni naftát+ a beindítás. Nem beszélve az idegesség elkerüléséről.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Teodor52
senior tag
válasz HoTaZo #21367 üzenetére
Ugyan már.. semmi gond.
Dehogy vagy tudatlan, jó párszor írtál már nekem!Volna meg egy aprócska kérdésem.
Ti mennyire hisztek a fedélzeti számítógép kijelzőjén megjeleníthető rendelkezésre álló üzemanyaggal megtehető km értéknek?
1900km-t mutat én azt mondom 1000km belefér, ti?[ Szerkesztve ]
-
lazoltan
csendes tag
válasz Freiherr #21377 üzenetére
Újakat? Gyakorlatilag délután 3 után olaszorszag felől Celjeig nem is próbálok megállni, legkésőbb Gonarson kiveszek egy pihenőt ha nem adja ki Mariborig, onnan Rédics megvan, kifelé a telepről Framot érem el 4 órában, utána lutri a megállás napközben.
Cserében néha szombat éjjel, vasárnap hajnalban érek haza, olyankor pedig szabad hely van dögivel, az igaz.
Hozzáteszem én dedikált helyen állok csak, nem akarok a darsosnak fizetni
"A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." Epiktétosz
-
otto14
őstag
Ma jó ötletnek tűnt a Német határtól még 70km -t bejönni Csehországba, de legközelebb szerintem nem szerencsejátékozom. Egyetlen hely volt a parkolócskában. Csak azért lett az enyém, mert a mögöttem jövők is nehezek voltak, és nem tudtak megelőzni.
Úgy gondoltam, hogy ha foglalt is minden, beállok a parkoló elejébe, s valaki csak elmegy a 45 perces szünete után és betolatok a helyére. Munkaidőm bőven lett volna rá. Csak sokkal kevesebb kamion forog mint gondoltam, már 16:30 kor is szinte mindenki be volt függönyözve..
asd
-
KillerATi
tag
Van esetleg kifejezetten ajánlott autós iskola Pesten, vagy környékén? Próbáltam keresgélni, de nem sok véleményt találtam sehol, nyilván mindegyik autós iskola azt írja magáról hogy ők a legjobbak. A kamionsuli abból a szempontból szimpatikus, hogy náluk lehet az E-t nyergessel csinálni, a többi helyen ahogy láttam csak tandem szerelvény van.
van köztetek valaki aki nemrég csinálta a jogsit? -
Di Natale
aktív tag
Hallottam hírét, hogy a szlovén rendőrök bekeményítettek. Általában a cég előtt szoktunk parkolni.
-
HoTaZo
addikt
válasz Freiherr #21372 üzenetére
Igen, se pótot, se vontatót nem hagyhatsz a parkolóban.
Ezeket a szabályokat alapjában véve azért hozták, mert sok cég a pályán parkoltatta a gépeket, pótokat vagy a szerelvényt. Csakhogy a DARS-os pribékek mindenkire ráhúzzák a szabályt és büntetnek amint lehet.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Elég a megállás dátuma és ideje, mert a 25 órát meghaladó egyhelyben parkolás tilos, így ki tudják matekozni, hogy mikor kéne elindulnod. Megkérdeztem, amikor megbüntettek.
Ha 25 óra közeledtével átállsz egy másik (azért ne közvetlen melléd), akkor az rendben van.
Így mondták.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Freiherr
őstag
5 éve lerobbantam szombaton Ljubljana, széthullott a kuplung.
Visszavittek Pestre, hoztam új vontatót, mentem tovább. Cég küldött hétfőn trailert a traktorért, nem találták a kúton, a szlovén elvitette a szálkából!! 700 Euró volt a kiváltás, aztán vihették haza, itt tartunk gyerekek.
Jól mondod, szláv ez is, csak felrakták a polcra a sz.rt, aztán lekvárnak hiszi magát.Back to the future
-
-
veterán
-
HoTaZo
addikt
válasz Di Natale #21366 üzenetére
Parkolás autópályán csak kijelölt helyen, sem a halszálkák mögött, sem a személyautó parkolókban (nekem 150€rzsim bánta pár hete)! Autópályán kívül nagyon megnézendő, mert nem szeretik a vad
kempingetparkolást.
Ha az autópályáról le kell jönnöd, akkor nagyon nézd meg az útvonalat, mert a rövidebb útvonal érdekében engem már vitt le olyan útra, ahol a 12t-ással megizzadtam és eleinte nem volt tiltás csak később láttam nyerges tilalmat. Mindig a kevesebb számjegyes utat válaszd, még ha kerülő is!Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Di Natale
aktív tag
Holnap indulok Szlovéniàba, amit nem bánok, mert gyönyörű ország és ott a cégnél van egy csajszi akinek bejövök.
-
veterán
válasz Teodor52 #21361 üzenetére
Hat, eleve az akku a max kraftot 20 fok kornyeken tudja kitolni magabol. Altalanos szabalykent az 1fok 1%-ot lehet elfogadni, tehat 10 fokon mar csak 90, 0 fokon 80 szazalekot tud a vatta uj akku.
Ahogy foszfatosodik a cella, ugy lesz egyre kevesebb ez az ertek.
Ahogy foszfatosodik, ugy egyre kisebb teljesitmeny leadasara kepes.
11.5v mar melykisutes egy 12vos akksinak. Ezert nem indul be 23-on, de mar 23.5-on nyogvenyelos.
A 12v igazabol 12.7 (25.4) teljesen feltolve, jobb akksiknal 12.9 (25.8)10.5on mar reg kuka az akksi, folef ha rainditasz, es ezzel meg is huzod a lemezeket a cellakban.
23.5nel legkesobb indits telen.Azt is tartsd szem elott, hogy ezek az ertekek fel ora allas utan ertendoek. Tehat nem akkor amikor leallitottad az autot.
mod:kepcsere
ja, es lehetoleg ugy indits, hogy mindent kapcsolj le elotte. Futest, laptopot, mindent. Az sem art, ha az alapjaratot egy szazassal feljebb kuldod.
Es tarts magadnal kabelt. Lehetoleg minimum otmeterest.
En csinaltam magamnak, 9 meteres, 50es hegesztokabelbol, es rez csipeszekbol. Volt vagy 100ezer forint, de amikor a gyori audinal a lengyel gyerek konkretan leegette az akkurol a csonkot (fogalmam nincs hogyan) es szenvedtek a tyukbel kabellel, rovid is volt, inditani sem tudtam vele, akkor jottem en
Mondom, kollega, kabel… kikerekedett szemekkel neztek A Csodat, mondom negativ, negativ, pozitiv klikk, odanyomtam a pozitiv csonkjahoz az en kabelem, es pocc-roffre indult
Meg akartak venni A Csodat, mondtam nem elado, sry
Szoval mukodik, ez teljesen lerohadt akkus kamiont is beindit.
Tekintve, hogy 5-600 euroert jon ki a szerviz bebikazni, ha csak egyszer megmenti a seggem, mar megerte…[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Teodor52
senior tag
válasz HoTaZo #21360 üzenetére
Köszönöm az infót.
Most így elgondolkodva talán az lenne a magyarázat, hogy feszmérő mit tanácsolsz illetve mi alapján a fedélzeti számítógép megjeleníti az akku töltöttségi állapotát az a nyugalmi feszültség(csak saját belső ellenállasa van, külső fogyasztó nincs csatlakoztatva,)mert ez esetben amit írtam 10,5V feszültseg lenne a kapocsfeszültség és így figyelembe véve a feszmérő értékét amit engednék 10,5V-ra akkor máris megengedett legkisebb kapocsfeszültség(10,5V) értek alá esnék.
Szerinted?
-
HoTaZo
addikt
válasz Teodor52 #21356 üzenetére
Nekem mindegyik szivargyújtó csatlakozónál esett 0,2Voltot. S mivel egy elosztóba csatlakoztattam a mérőt, így ha a kijelzőn 23,5V van, akkor az akksikban még megvan a 24V (~23,9V), szóval még simán indította.
szerk: az elméleti indokot autóvillamossági ember tudja neked elmagyarázni.
otto14 : ha elosztóba dugod, akkor jelentkezni fog a veszteség.
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Teodor52
senior tag
válasz otto14 #21357 üzenetére
Szakkönyv szerint 1 cella feszültség értéke 100%-os töltöttseg esetén 2,12V, ami 12V-os akku esetén 12,72V sorba kapcsolva 2 12V-os akkut meg 25,4V-ra jön ki.
Szóval 24V-os értéket sem értem amit neked mutat.Szóval ez a 23V aminél bekell indítani az miért 23V miért nem 21V, valaki megtudja magyarázni?
Oké, a gyakorlat, de egy kis elméleti indok?[ Szerkesztve ]
-
otto14
őstag
válasz Teodor52 #21356 üzenetére
Nekem az a tapasztalatom, hogy akku típusától függően más a feltöltött feszültség érték. A Scániában 23.5V volt a feltöltött feszültség, de nem a gyári típusú akukkal. 22.2V -al még épphogy beindult, de 22V -on már sajnos kábeleznem kellett. Amikor cserélni kellett őket, akkor a főnök eredeti akkukat vett, és feltöltött állapotukban 24V felett volt a csomag egy picivel.
Egyébként nekem a szivar gyújtóba dugott voltmérő és a fedélzeti számítógép is ugyan azt a feszültséget írta.
asd
-
HoTaZo
addikt
válasz Teodor52 #21354 üzenetére
Ha ez új Volvo, akkor menj lejjebb a kijelző menüjében, ott látod a V értéket is meg az akku állapotát. Ha már csak két egység van, akkor mindenképpen járasd egy órát. Szerezz be egy Volt kijelzős töltőt (28-30V-ot bírja!), így mindig látod, hogy hol tart az akksik töltöttsége. Vagy egy szivargyújtó csatlakozóval összehozott feszültség kijelzőt, amit egy elosztóba csatlakoztatsz, s ha már 23,5V-ot jelez(+a 2x0,2V, ami a csatlakozásoknál vész el, így még megvan az indításához kellő szaft) indíts rá! 2 évente érdemes az akksikat cseréltetni.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Teodor52
senior tag
Nem.
Azt mondják 20A felett kell lennie(járatni kell egy órát)mert sokat állt egyhelybe az autó állófűtéssel és indításra legyen elég kapacitás, de nem tudom, hogy ez a -8Amperből, hogy lehet következtetni a kapacitásra?
Feszültség is fontos szerintem 21V alá nem kellene engedni. -
veterán
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne 4 akkus volvo töltöttségi állapotával kapcsolatban.
-8 Ampert mutat a kijelző mennyinek kell lennie, és hogy érti illetve, mit jelent a -8 Amper?
-
HoTaZo
addikt
válasz Di Natale #21345 üzenetére
Nekem jól esik, hogy párom mindig vár, bármikor is érek haza. Vacsi, ebéd, kávé, vagy csak egy kis beszélgetés nagyon jól esik. Ha esztelen időben vagy fáradtan indulnék haza, akkor takarítás, kipakolás után inkább a kabinban aludtam, nehogy a fáradtság bezavarjon a jövőképbe. 6 óra után már úgyis együtt kávézunk.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
veterán
válasz Di Natale #21347 üzenetére
Nehogy alairj akar csak fel evet is! Plane ne kettot vagy tobbet! Onnantol rabszolga vagy.
Fel ev talan meg (talan!) oke egy D-ert, de tobbet eszedbe ne jusson!
De igazabol nemzetkozizve azert 2-3 honap alatt felre lehet rakni eleg lovet D-re, es az kotottsegek nelkuli megoldas. Mondjuk en szelsosegesen kerulok barmifele kotelezettseget
Meg azt azert tudjad, hogy buszoshoz kulon gki kell, igy erdemes lehet ugy osszehangolni, hogy a C-s megujitohoz csatolni a D alapkepzest. Ugy lehet egy kis penzt sporolni ezen a pofatlan lehuzason amit jogositvanynak es gki-nek hivnak.
Haveromnak Ausztraliaban fel orajaba, es egy iranyitott tolatasba kerult a D kategoria. Ja, meg 20 vagy 30 dollarjaba…[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Di Natale
aktív tag
Persze, jól vagyok. Kitakarítottam a fülkét és megtankoltam. Ez a két hét fárasztó volt. A közlekedés, a rakodás, útvonaltervezés, magamról való gondoskodás és a magány. De egyébként nagyon szeretem csinálni és ezek azok a dolgok amik megerősítenek.
Azért biztos ami biztos, a nyáron megcsinálom a cégnél a buszos jogsit. -
Di Natale
aktív tag
Hazaértem. Itt iszom a kávét a konyhában. Barátnőm még alszik. Két hét zúgás után fura ez a csend.
-
HoTaZo
addikt
válasz Di Natale #21338 üzenetére
Amíg jártam oda, sehol nem volt panaszom tisztaságára náluk, de minden változik, mindenhol kerülhet homokszem a gépezetbe.
Azért Szlovéniában is tapasztaltam negatívumokat. Igaz, nem kijelenthető egyértelműen, hogy az ő trehányságuk.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Qtya123
őstag
válasz KillerATi #21340 üzenetére
Én ugyanez voltam, mint Te. Mínusz a furgon és egyből a kamionra ültem beugrósként 0 tapasztalattal.
Azt csináltam, hogy e-mailben felkerestem néhány céget, hogy ez és ez vagyok, van-e beugrós lehetőség. Olyan sok helyre nem írtam, de így is sikerült.
Gondolom most is ugyanúgy sofőrhiány van (azt nem tudom, hogy EU autóipar haldoklása miatt változott-e a dolog), egy próbát megér. -
KillerATi
tag
Sziasztok!
Szerintetek, itthon, Pest megyében lehet találni beugrós sofőr állást? Az a helyzet, hogy gyerekkori álmom hogy kamionozzak, de eddig sose jött össze, most jutok el odáig hogy elkezdem megcsinálni, egyelőre csak a C-t, később az E-t. Rutinom az nem sok lesz nagy autóval, de ponyvás hátfalas, meg hűtős furgonnal jártam az országot sokat, de jelenleg nem sofőrként dolgozom, és “sajnos” elég jó helyem van, nem is szeretném otthagyni az allásom, de havi 10-13 napom fixen szokott lenni szabad, úgyhogy azt tervezem hogy ha meglesz a C valami beugrós munkát szeretnék csinálni, de körbe nézve a neten nem sok ilyet találtam, meg persze pénzt sem írnak sehol. Furgonnal elég keserves pénzek voltak, napi 600-800km, sok le/felrakóval, abban bíznék hogy C-vel, később E-vel jobb lenne a helyzet.
Benne voltam a fuvarozásba jópár évig, szóval maga a munka, meg ez az “élet” nem idegen tőlem, sőt, nagyon is szeretem, még úgy is hogy elég stresszes tud néha lenni 😅[ Szerkesztve ]
-
Di Natale
aktív tag
válasz HoTaZo #21335 üzenetére
Nekem nem igazán tetszett Svájc. Mármint hatalmas elvárásaim voltak. A lerakón és felrakón is voltam a mosdóban és nem volt tisztaság. Eldobott szemetet is láttam. Természetesen Svájc nemcsak a bankiszférából él meg, hanem ugyanúgy vannak ipari parkok. Nálam Szlovénia és Ausztria viszi a prímet.
-
veterán
válasz HoTaZo #21332 üzenetére
En meg svajc-szuz vagyok, de maradok is
Egy dolgot szoktam mondani, hogy eu-s hataron nem lepek at.
Adhatnak cimet eu-n kivulre, de a hataron megallok, kipakolok, es elmegyek hazaA Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
HoTaZo
addikt
válasz Di Natale #21331 üzenetére
Sokba került volna!
Svájcban vigyázz, hogy tuti ne legyen magasabb és hosszabb a szerelvényed, mint az előírt, mert jó pénzt kérnek érte!
Svájcban ne siess!
Ha Délre mész a nagy alagút előtt van egy nagy kontroll placc, eszedbe ne jusson, hogy nem mész ki!
Egyik télen olyan hó esett, hogy kora este már kiállítottak bennünket oda. Mint a szardíniákat, úgy állítottak be bennünket. Reggel 9 után szabadultam.
Ha Franciaországból mész Svájcba és van lehetőséged, akkor ne Saint-Louisnál menj át, hanem Weil am Rheinnél. Saint-Louisnál borzasztó a vám placc és az ügyintézés. Ha csak tranzitba mész át Svájcon, olasz a, s rád bízzák a vámot, akkor Weil am Rheinben az Evolt javaslom. Gyorsak, több nyelven beszélnek. Reggel 7-8 -kor nyitnak, addig értelmetlen is ráközelíteni a határra. Elmész a sor mellett, mert kimész Weil am Rheinnél, a sor vége és a vámplacc között.
Evoltól vissza, amerről jöttél, a körforgók után a kereszteződésnél egyenesen tovább fel a pályára (a GPS valamerre elvinne körbe), s már fordulsz is jobbra a tranzit sávba. Ott haladsz a sorral, mindig vannak irányítók. Bódénál maradsz az autóban, leállítod a motort,német vámos kitól egy fiókot beadod a papírokat, nyűglődik pár percet, ő ad vissza neked vám papírt is. Előre haladsz, ahogy az irányító enged, a svájci bódénál, motor leáll, papírok bead, ha nyög valamit, akkor kiveszed a fakkból a kütyüt azon megcsinálod ugyanazt a műveletet, mint amikor most beléptél és a terminálnál kiváltottad a jegyet. Ha kiad egy nyelés bizbaszt, akkor azt rairányítod a kmórára. Ezzel ellenőrzi, hogy nem akarsz csalni. Visszaadja a papírokat és a jegyet és mehetsz. Ez a művelet, ahogy sorra kerültél 5-6 perc +a vámügyintézés az Evolnál ½ óra (az Evolnál vegyél el egy matricát, azt tedd ki a szélvédőhöz, így a bódéknál tudni fogják, hogy rendesen megcsinálták a papírjaidat. S, ha legközelebb mész megint az Evolhoz, akkor is tedd ki, mielőtt a parkolójukba érsz, így az ottani parkolás rendező nem kérdezősködik, tudni fogja, hogy hozzájuk mész). Ugyanez a vám művelet Saint-Louisban 2-3 óra, ha nem több és rohangálsz ide-oda.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Di Natale
aktív tag
Kesenyi
Lehetséges. Volt olyan pihenőm, hogy folyamatosan csúsztam le az ágyról.Svájcot megjártam. A lerakón sikerült a CMR-el együtt az útdíj ticketet leadni. Még az a szerencse, hogy ott aludtam a cégnél, éjfélkor jutott eszembe. Megvártam a reggel 8 órát mire az irodisták jönnek és visszakértem.
-
kesenyi
tag
válasz Di Natale #21322 üzenetére
Tippem szerint úgy sikerült megállni, hogy nem egyenes talajt fogtál ki, és a fejrészed irányába jobban lejtett a fülke. Nem kell neki nagy szög, éppen ezért a kezdeti percekben nem is nagyon venni észre fekvéskor, de szépen lassan tódul a vér a fejbe. Reggel meg így lehet kelni szédüléssel, forgó világgal.
-
Di Natale
aktív tag
Tegnap délután érkeztem. Most megebédelek és elmegyek sétálni.
-
HoTaZo
addikt
válasz Di Natale #21317 üzenetére
Jó is az, amikor végre egyedül maradhatsz napokra a gondolataiddal. De egy kis séta mindenképpen legyen, ha az időjárás engedi. Az alap, hogy a fürdés az biztosított legyen. Mert még hét közben, ha este nem is jön össze, akkor másnap a nap folyamán megoldható. De a hétvégén csak olyan helyre álltam, ahol ez megoldható volt.
Aztán lehet, hogy akad a parkolóban kommunikációra érdemes hazai kolléga.
A többit a kollégák már leírták.
De így, hogy már túl vagy a nagyján, hogy sikerült, milyen (volt)?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
veterán
válasz Di Natale #21317 üzenetére
Mi a baj azzal? Ott a Duna, meg a hid (gondolom az aral kuton allsz) le lehet menni a hid ala, meg folyasiranynak felfele tok jopofa kis falu van, bajor hazakkal, miegymassal. En siman ugy eltoltottem a vasarnapom, hogy csak fustolt.
[kép]A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Qtya123
őstag
Én nyáron kb 3-4 alkalommal éjszakáztam a kabinban. Ha ment az állóklíma, akkor a hangjától nem tudtam aludni, ha az lekapcsolta magát, akkor a melegtől nem, ha meg a motort járattam, hogy úgy menjen a klíma, akkor meg attól nem, hogy hason alszom és ahogy a fejem elfordítva a párnán van, a párnába temetődő fülemen túl erősen hallottam/éreztem a rezonanciáját a járó motornak a fülemen/pofámon.
[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz Di Natale #21322 üzenetére
Kizárólag úgy tudok aludni, ha mindkét oldalt egy-egy centire le van húzva az ablak. Felőlem lehet -25 is odakint, ablakok lent.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
bozsokiandra
tag
válasz Di Natale #21322 üzenetére
Passaunál ha a Donautali kúton vagy esetleg akkor csak egy kicsit kell sétálni a buszmegállóig, ahonnan be tudsz menni a városba.
Oxigénnel annyira nem szokott gond lenni inkább a kályha nagyon kiszárítja a levegőt, főleg a mostani télies időjárásban.
Érdemes egy törölközőt vagy bármilyen rongyot jól átnedvesíteni és oda teríteni ahol fújja a meleget. -
otto14
őstag
válasz Di Natale #21320 üzenetére
Ha autópálya mentén vagy, lehet hogy nem nagyon van ahova menj, de egy könyv vagy film sem utolsó program. És a napsütés tényleg jót tesz.
Utoljára én 2 órát gyalogoltam a tengerpartig, majd 2-t vissza. Szóval Németországban a mezőgadasági utak is jól gyalogolhatók, ott is lehet kóborolni a legközelebbi településig.
asd
-
Di Natale
aktív tag
válasz lazoltan #21321 üzenetére
Persze, nem szeretnék alkoholista lenni.
Csütörtök éjszaka rosszul aludtam és mintha beszédültem volna. Az állófűtésre gyanakszom. Szerintem kevés lett az oxigén szint. Most azt csinálom, hogy az egyik oldalsó ablak 5 centire levan húzva. Így nem hűlik ki a kabin, de azért jön be levegő is.
[ Szerkesztve ]
-
lazoltan
csendes tag
válasz Di Natale #21320 üzenetére
Ha megfogadsz egy tanácsot: ne punnyadj a kelleténél többet a fülkében, vedd nyakadba a várost, nézz buszt, vonatot, bármit, akár gyalog indulj el, láss minél többet, Egyél valami helyi finomságot (Németországban mondjuk sokat nem találsz ), menj el moziba, edzőterembe, bármi, csak ne a fülkében fetrengj.
(Vagy csinálj magadból alkoholistát, az egyszerűbb )
"A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." Epiktétosz
-
Di Natale
aktív tag
Direkt addig mentem, hogy azért egy benzinkúton megtudjak állni. Legalább tusolni is tudok.
-
-
Di Natale
aktív tag
Passau alatt vagyok. Ez lesz az első hétvégém a fülkében. Azt gondoltok rólam amit akartok, de lelkileg erre még nem készültem fel.
-
veterán
válasz Agyrák666 #21309 üzenetére
Kamionnal ugyan ez van, csak 28 nappal egy honapban…
Kevesebb penzert, szallas nelkul, keresgelj parkolokat, felvagnak, leszivnak, stb.[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Di Natale
aktív tag
Azért a pénzért biztos rengeteget melóznak. Gondolom nem véletlenül húznak el mellettem 115-el és olyan előzésekbe kezdenek amit én nagykategóriával nem vállalnék.
-
veterán
válasz Di Natale #21306 üzenetére
Nem tudok ulni masfel oranal tobbet. Igaz masfel honapja meg 20 percet sem birtam.
Ha fel tudom tornaszni 4.5 orara, akkor valszeg buszozni megyek.
De nagy valoszinuseggel flixbus-hoz.
csicsergik a madarak, hogy hat nap melo, hat nap pihi munkaval 3k euro netto havonta. Plusz 13. havi.
azert ez mar jonak mondhato.
foleg ha addig elmegy a forint 430-450ea arfolyamra)[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
Megjott a gki kartyam
Minden franko, stimmelnek az adatok
De a fenykepen nem ismertem fel magam
Kerjek ujat…A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
Elhiszem, de nalam anno a mercinek volt kozel egy liter melleszamolasa. Ilyen 7-8 deci. Neztuk mit mutat a webeye, meg mennyit tankolok, 6-7 tank utan mar azert jol be lehetett loni a mennyiseget, es bo fel liter jott ki. Kalyha nelkul.
Dehat a Kanya a kamion, a tobbi az csak ilyen futottak meg kategoriaA Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
zsid
senior tag
A résolajcső az a vezérlő szolenoid mögött van így irreleváns, az nem kerül mérésre. Az ECU a rail-nyomásból és a befecskendezőszelep nyitási idejéből valamint az előre felprogramozott befecskendező adatokból számolja a befecskendezett üzemanyag mennyíségét és meglepően pontos. Nálam az R490-nél 1200-as tankkal az ECU által regisztrált fogyasztás és a visszatankolt gázolaj mennyísége közötti eltérés nem volt 2-3 liternél több ( nyáron amikor nem ment a kályha ). Saját magamnak mértem, én tankoltam, hozzáférésem volt a fleetboardhoz és hidd el, az ECU jól számol, 99% feletti pontossággal regisztrálja mit evett meg az autó.
30 liter pluszt kályha mentes hónapokban simán ki lehet mutatni már legalább 20 éve,de csak ha akarják.Baromi jók ezek a digitális technikák, ezer dolgot ki tudsz velük mérni és ez alapján lehet optimalizálni am unkához a járműveket amikkel irdatlan pénzeket lehet spórolni hosszú távon.
<tRucKdriFteR>
-
Di Natale
aktív tag
24t papír. Nagyon zabálta az üzemanyagot.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Védelmébe vette az Intel volt vezére az Intel 18A node-ot
- Autószerelők, autószerelés
- Xbox Series X|S
- Indiában kezd a Poco M7 Pro 5G
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iPad topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest