Hirdetés
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- iPhone topik
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- AI segíti a zajszűrést a Huawei új fülesében
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Jövő héten jelenik meg a Poco F7 széria
Új hozzászólás Aktív témák
-
Agyrák666
aktív tag
válasz
Di Natale #22078 üzenetére
Parkoloi hablatyokra en nem adnek. Attol meg akar igaz is lehet..de konnyen leellenorizheto mennyit keres egy nemet sofor. Statisztika..kulfoldi forumok: [link] , facebook.
Sajat lakast venni hol, milyet, mekkorat? Mordorban? Belvarosban? Kisezer kerdes. A kint elo magyarok 90 szazaleka vetitogep, es az elso dolguk, hogy hitelbol megvegyek a sarki kebabos lerugott 10 eves bejemvejet.
-
HoTaZo
addikt
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22075 üzenetére
Csakhogy az ilyen szűk időkapus munkáknak mindig van kárvallottja, s az most te vagy. Amíg vállalod.
Nyergesen, spanyol, francia, Dél-olasz relációban dolgoztam a vége felé, mielőtt ide jöttem volna. Szabadon, magamnak tudtam tervezni a munkakezdéseimet, munkaközi pihenőimet, menetidőimet. A német, holland, belga vonal mindig okozott kapkodásokat, de 4 előtt ott se kezdtem soha. -
Di Natale
senior tag
válasz
lazoltan #22076 üzenetére
Németországban találkoztam egy magyar sofőrrel. 10 év alatt sikerült saját lakást venni, a felesége meg műkörmösként vállalkozó. Napi bejárós. A fizetésről nem kérdeztem, mert nem akartam illetlen lenni. De eltudom képzelni..
HoTaZo, Tüzi
Idővel váltani fogok, mert érzem magamon, hogy egészségügyileg megvisel. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22075 üzenetére
Amúgy az unió tényleg lazább, legalábbis a waberersnel a munkák kiosztásának a rendszere miatt nagyon laza volt. Nappal 2 óránként osztották a munkákat, ha lerakodtál 8:10-kor, valószínűleg csak 10-kor kaptál munkát. Sokszor töltöttem egész hétvégéket a lerakók környékén. Persze még nem volt család.
Másrészt én utálok várakozni is, meg minden bajom van 4-5 nap után, úgyhogy sosem csinálnám többet -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22075 üzenetére
Angliában vannak nagyon jó belföldes munkák. Vagy néhány pont között jössz-mész, fix járatokon, műszakban, vagy nagyjából nappal dolgozol, lehetsz vállalkozó autó nélkül, stb, és megfizetik, órabérben vagy, komolyanveszik a szabályokat, nem kell küzdeni.
Én nagyon megbántam, hogy tizenéve hazajöttem, mert elhittem, hogy mo-bol lehet valami, (ha sofőrként mentem volna ki, tuti maradok)
-
Di Natale
senior tag
Nem kertelek. Szerintem nem árulok el nagy üzleti titkot, ha azt mondom, hogy a K&V három helyi gyárat szolgál ki. Ennek az az ára, ha megrakják a pótkocsit, akkor azonnal útnak indítják a szállítmányt. Ezért olyan szorosak az időkapuk. Pótkocsit cserélünk és így tudjuk biztosítani, hogy akár másnap a lerakóra érjen a pótkocsi.
Szerda éjszaka indultam, csütörtök délután ott is voltam a lerakón.
Vagy éjjeli kettőkor megindulok és 10 órára ott is vagyok a szlovén cégnél.
Export - Importból áll a munka. Lehet, ha unióznánk, akkor lazább lenne a meló.
-
otto14
őstag
válasz
Di Natale #22068 üzenetére
Nekem eddig mindkét munkahelyemen elég stabil volt a programom. Nagyon ritkán fordul elő, hogy túl korán, vagy túl későn kell kezdenem. De azt is észre vettem, hogy 5 óra előtt az utak is elég üresek. Próbáld megbeszélni a fuvarszervezőkkel, hogy egy stabilabb munkaprogramot szeretnél. (mert a munkáért nem az egészségével kell fizessen a munkavállaló). (a chatGPT is megmutatja, hogyan lehet illedelmesen és professzionálisan kérni)
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22068 üzenetére
Ne gyere már picsogni, hogy jöttem megint picsogni, meg ha sok vagyok... ! Azért vagyunk itt, hogy megosszuk a gondolatainkat.
A kérdésed teljesen - hogy is mondják mostanában? ... valid - szóval, helytálló.
Ha úgy érzed, hogy ez kezd az egészséged kárára menni, akkor váltani kell! Nem biztos, hogy rögtön céget, lehet hogy elég beszélni az irányítóval, főnökkel, hogy van-e számodra megfelelőbb viszonylatuk nemzetköziben.
Ha normálisak, akkor próbálnak segíteni, ha nem, akkor nincs értelme rájuk pazarolni az idődet, az egészségedet meg főleg!
Biztos, hogy vannak munkák (nyergesen, nekem is eléggé kialakult, rendszeres kezdésses munkáim voltak, igaz, magamnak alakítottam), ahol nem ilyen hektikus időközönként kell kezdened. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22068 üzenetére
Szerintem ez ilyen. Én hétfőn délben indultam, most ott tartok, hogy majd 11-kor megindulok és 3-ra érek a telepre, mert minden kiadta és sehol nem kellett várni.
Persze sokat nem aludtam, mert hiába vagyok fáradt, kora este nem megy.
(Már füldugóban alszom, ez annyiban segít, hogy pihentetőbb az a kevés alvás) -
Di Natale
senior tag
Jöttem megint picsogni...
Ha sok vagyok nyugodtan mondjátok meg, de vannak dolgok amik mellett nem tudok szó nélkül elmenni.
Nincs bajom az éjszakai vezetéssel, ha arra a szervezetem fel tud készülni. Tehát ha este megindulok és reggelig kell dolgoznom az oké. De azt már kevésbé viselem el, ha éjjeli kettőkor kell indulnom és sajnos nagyon sokszor ez van. Meg rendszertelen az egész ami engem megvisel. Egyik nap indulok kettőkor, másnap 6-kor, harmadnap 4-kor.
Amíg belföldeztem szinte mindennap 5 v. 6 órakor kezdtem a műszakot. Kidolgoztatták a 13, 15 órát, de jobban aludtam.
5 hónapja nemzetközizek, de érzem az emésztésemen, az alvásomon, hogy valami nem oké.Velem van a baj vagy a nemzetközi fuvarozás erről szól? Esetleg tudtok ajánlani egy céget ahol szinte mindig ugyanakkor kezdik a műszakot? Ha éjszaka kell vezetni, akkor éjszaka. Ha nappal, akkor nappal. De legyen kiszámítható.
-
HoTaZo
addikt
Sziasztok!
Ma megint nagyon kemény napom volt! 37km, 10:30-kor kezdtem és 16:40-kor végeztem, 4:30 köztes pihivel, míg elkészült a honlapra tervezett áru.
Amióta visszamondták a magyar kiszállítású Decathlont, azóta több a TimoComos meló. Kollégám meg is jegyezte, hogy gürcölni fogunk... Hát, eddig elvagyok ennyi gürcöléssel! -
HoTaZo
addikt
Rákérdeztem az egyik ismerősömre, aki Görögországba jár, ő pedig a kollégáit, de egyikük sem hallott ilyenről, hogy Görögországban lenne ilyen kötelezettség a ponyvásokra. Nekik sincs hátul fent világítás.Olyat viszont mondták, hogy ezt meg kell fellebbezni, mert 1., a pót felépítése alkalmatlan rá, 2., míg a kresz (helyi vagy uniós) nem írja elő, márpedig nem írja elő, addig jogtalan (túlkapás) a büntetés.
-
Freiherr
őstag
Volt olyan munkatársam, akit állandó izzadságszag lengett körül, viszont a fülkéje patika volt.. ki érti ezt
-
válasz
HoTaZo #22058 üzenetére
Ja a legjobb, hogy a hataron az egyik spedinel kp-ben fizessem be
Ezert kar volt olyan sokat kormolnieDi Natale
Minden csoportban es nacioban vannak normalisak meg gyokerek
Az aranyuk nem mindegy.
Latod, a meg a romanok is kivetik maguk kozul az AG-seket (ha jol remlik) mert ok a legalja. Azok a sajat fajtajuktol is lelopjak a gazolajat… -
Di Natale
senior tag
Az imént Mosonmagyaróváron a fizetős parkolóban mellém állt egy bolgár. Kissé húztam a számat, mert sajnos vannak előítéleteim a balkáni népekről.
Miután precízen leparkolt, hátra sétált és csak elképzelni tudom, hogy dobott egy pisit. Addig tárva nyitva maradt az ajtó és bekukkantottam.
Azt hittem egy szemétdombot fogok látni, de patika tiszta volt minden. Kávéfőző, inverter, takarítószerek az ajtóban.
Aztán visszaül a fülkébe. Valamit babrál a tachográfon. Elővesz egy füzetet, számológépet és az aznapi tevékenységi időt jegyzeteli. Elővesz egy másik füzetet, összenézi a kettőt. Utána egy kis cetlit vesz elő, ráír valamit és a kormány mögé teszi.
Szóval én kellemeset csalódtam és egy kicsit el is érzékenyültem. Az osztrák, német, cseh rendőr meg előszeretettel veszi ki a keleti rendszámos kamionokat, mondván úgy is talál hibát. -
Di Natale
senior tag
Most tusoltam le, sokkal jobban érzem magam. Papírmunka elvégezve. Zabkását megettem.
Azért ma is láttam megmosolyogtatót a benzinkúton. Emberünk kiszáll a D rendszámos Passatból és mutogatja kézzel, lábbal, hogy milyen szendvicset akar. Azt hittem agyfaszt kapok.
-
Gorog rendor ejjel kiszedett.
Azt mondja, gyorshajtas van?
Mondom nincs.
”Meglatjuk”
Nyomtat szalagot, mutatja, ott van…
Palyan meggurultam 80-82rol 87-88ra. Bundeszen 71-72rol 80-82kore egyszer.
Mondja, hogy nincs vilagitas a poton.
kerdezem, hol?
Ott felul.
Hol felul?
Ott a ket sarokban felul.
De ez ponyvas…
Gorogorszagban kotelezo
De ez elhuzhato teteju ponyvas…
*elmegy egy hutos: Ott fent kell lennie ket lampanak
De az hutos, abban gyarilag van, ebbe nem lehet, mert nincs hova es hogyan.
Akkor vegyek bele elemes magneses lampat.
Anyad megb@szhatod, 75 euro.
“Gyorshajtas” 150
Hataron talalkozok egy 11 eve gorogozo magyarral.
“En sose fizettem be, elindulok eldobom”Azt hiszem ezt fogom kovetni en is…
Baromagyu f.sz… -
Di Natale
senior tag
7 órányi vezetéssel Drezdánál megálltam. Mivel Magyarországon ünnepnap van gondolom tele a cseh tranzit. Remélem jól döntöttem....
-
HoTaZo
addikt
válasz
Qtya123 #22048 üzenetére
Nem a nem mindennapos találkozás tartja fenn, hanem fokozza a vágyat a másikunk iránt. Mi sokáig távkapcsolatban éltünk kívánva, kivárva a napot, amikor összeköltözhetünk. S, az akkori találkozások mását éljük át hétről hétre.
Ha valakinek az egyedüllét a magányt jelenti, akkor nem szabad magára hagyni.
Szerintem (szerintünk), az egyedüllétnek is van jó oldala, a lényeg, hogy hány embert szerethetsz, hányan szeretnek, tudsz-e igényed szerint beszélgetni valakivel. -
Qtya123
őstag
válasz
HoTaZo #22046 üzenetére
Igen, az tény, hogy nem attól lesz jó kapcsolat egy kapcsolat, hogy minden nap hazamész. Kevés dolgot tartok annál lehangolóbbnak, mikor valaki azért marad tovább bent kb minden nap a munkahelyén, mert nem akar otthon lenni a párjával....
Mondjuk sajnos szerintem az is ritka, amit a vége felé írsz, hogy pont az tartja fenn a másik iránti érdeklődést, hogy kevesebbet van otthon az ember. Nem hiszem, hogy ez az általános, inkább az elhidegülés.
Mi 20 éve vagyunk együtt, gyakorlatilag fiatal korunk óta. Mindent meg tudunk beszélni és tudjuk, hogy egy kapcsolat fenntartásáért folyamatosan tenni kell, dolgozni kell rajta.
Ennek ellenére sajnos teljesen világossá vált számomra, hogy a feleségem szép lassan beleszomorodna az életbe, ha napokig nem jönnék haza. Eleinte még a 2/2 hét munkarendről azt hittem, hogy azt bírni fogja, de valószínűleg nem. Egy biztos, a mi kapcsolatunkat nem erősítené, ha ritkábban találkoznánk, sokkal inkább befásulttá tenné. Ebben mondjuk az is nagyon sokat számít, hogy nincs gyerek, a rokonság is messze lakik, tehát a mindennapjait teljesen egyedül töltené, senki nem lenne a közelében 1-2 ismerősön kívül. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22037 üzenetére
Javaslom. Nekem nagyon szar a memóriám, ez segít. Mikor volt nagy szerviz, tacho kiolvasás, biztosítás mikor jár le? Ha nincs olyan vagy trehány az akinek ilyenekkel kell foglalkoznia, akkor ne nekem kelljen fizetnem.
Ha kérdés merül fel visszamenőleg, akkor könnyebben rá tudok keresni. Én se mindent egyből a menetlevélre vagy a határidő naplómba írok, sokszor a postitra az érkezés időpontját, aztán amikor megkapom a lepecsételt papírokat akkor még a km-r és, hogy mikor ütöttem be a le- felrakodást. Kezdem magamat rávenni, hogy a menetlevelet is rakodások végeztével töltsem ki, mert azért is tudnak büntetni.Eseménykor feljegyzés miként hogyantját, mert később úgysem fogok rá emlékezni. -
HoTaZo
addikt
válasz
Agyrák666 #22036 üzenetére
Azelőtt unióztam, nyergessel, valamivel többért, de 6 éjszakát voltam csak otthon egy hónapban. Míg gyerek otthon volt, addig párom nem maradt egyedül, de az egyetemhez már elköltözött, így kezdett üresedni a ház. Aztán jött ez a meló, eleinte hét közben is haza jártam. Aztán bukta a fő megbízónk azt a melót, így több lett a kapirgálós meló.
A legtöbb, minden nap hazajárós ember hazaviszi a napi stresszt + a párja is a magáét. Egy idő után már nem akarja egyik sem terhelni a másikat a gondjaival, ami szintúgy nem jó. Vagy egyedül él és nincs otthona, csak lakása. Akkor már jobb a kabinban több pénzért.
Én nem vagyok egy egyszerű eset, jobb ha nem terhelem a páromat minden nap, így olyan értékesek a szombat, vasárnap reggelek, amikor a hamarabb ébredő megcsinálja a kávét, ágyba hozza és szürcsölgetjük, kézen fogva és megbeszélünk sok mindent, míg a kávé ki nem fejti reggeli hatását. Kevés olyan, minden nap együtt alvó pár (vagy még nem is egy szobában alvó, mert úgy horkol az egyik), akik együtt kezdik nyugisan a napjaikat vagy legalább a hétvégéket. Este is külön esznek, külön foglalják el magukat a lefekvésig. Mi együtt vacsizunk (még ha olyan későn is érek haza, hogy ő már evett, akkor is leül velem, vagy eszik még egy picit vagy nem, de beszélgetünk. Fürödni is szeretünk együtt - hány olyan 55 pluszos párt ismersz, akik együtt fürdenek? Nem takarékoskodásból.
Mi rosszabbak vagyunk, mint a kereskedelmi tévék, pedig reklám mentes csatornákat vagy felvételről nézünk műsorokat , mert mindig megállítjuk (IPTV) és megbeszéljük a gondolatainkat, amiket a pillanat szül.
Megtanultunk fiatalon (egymás után vágyva) egyedül, de nem magányosan élni. Most az a 4½ nap elröppen, a többi viszont tartalmas. Némileg ez a munka segít fenntartani az igényt, a vágyat a másik iránt.
Egy szó mint száz, nem minden napi hazajárós ember talál ott otthont. -
Qtya123
őstag
Na nálam elég képlékeny volt, hogy főállású sofőr leszek-e vagy sem, de egy dologban semmi kétség nem volt, mégpedig az, hogyha az leszek, akkor 100% hogy osztrák/német bejelentéssel fogok dolgozni, amint elég tapasztalatom van.
Pontosan a faterod helyzetének elkerülése végett. Egész életre minimálbérre bejelentve lenni nem buli. Mondjuk más kérdés, hogy mire én nyugdíjba megyek, addigra lehet, hogy a hajára kenheti az ember a teljes fizetésre bejelentett állapotát is, mert akár minimálbéres, akár nem minimálbéres volt a dolgozó, gatya lesz a pénze a nyugdíjrendszer miatt.
Kicsi bejelentés+jó napidíj kombóban talán az a "nyugdíjálló", ha sikerül összegyűjteni 1-2 plusz ingatlanra valót az évek során és az ember úgy vág neki a nyugdíjnak, hogy van mondjuk 2 kiadott budapesti lakása. Persze ez sem kockázat mentes, továbbá 70 évesen nem biztos, hogy albérlőket akar az ember managelni.
-
Zolás
addikt
Mostanában gondolkoztam el én is azon, hogy Ausztriába kéne dolgozni, ottani bejelentéssel. Faterom most ment nyugdíjba, egész életében sofőr volt, 198k amit havonta kap az államtól. Nagyjából éhen halni elég ez az összeg. Dolgozik még mindig, és én is segítem, de valahogy nem ezt szeretném öregkoromra, hogy még húzni az igát, még menni. Már csak meg kellene tanulni németül, de nem áll rá az agyam, akárhogy erőlködöm.
-
válasz
lazoltan #22038 üzenetére
En most 9 honapig kb semmit nem csinaltam, es nem vert foldohoz. Likvid tartalekot feleltem (kb3.5m) de tartos befekteteshez nem kellett nyulnom.
Sporolni kell. Aki 8-900ezret elver havonta ugy, a kovetkezo fizuhoz mar eloleget ker, az egy idiota.
En havi 3-400at felre tudok rakni, pedig ket eleg draga hobbim van…
Persze jobb lenne a 3k euro, ott a 13-14 havi alapbol menne felre. Csak az kitenne a magyar eves megtakaritas majdnem egeszet…
-
lazoltan
csendes tag
Egy nemzetközis semmi másért nem keres az átlagnál jobban, csak mert eladja az idejét és a kényelmét. Én is 24 órának számolom a kint töltött időt, mert nem otthon vagyok, plusz azért a 9/11 óra sokszor nem sokra elég. Egy rohanas az egész így. Amikor huszonévesen elkezdtem nagyon élveztem bolyongani, de már inkább az árnyoldalát látom az egésznek.
Amúgy fogadjuk el, hogy ahány ember annyi preferencia. Én mondjuk 370bol nem tudnék megélni, de ez az én bajom, akinek sikerül, hajrá. De továbbra is azt mondom, és biztatok minden kezdőt, hogy találjon egy normális céget ahova szívesen jár be dolgozni, élhető életet tud kialakítani és ha valahol nem érzi jól magát, lépjen.(Régen volt itt téma, hogy minek megtakarítani, egy nyomós okot írok csak: ha van megtakarított pénzed, nem vagy kiszolgáltatva a munkaadónak, bármikor felállsz és ha kell 2 hónapig keresel munkát, nem kell az első ótvaros munkasszallasra/autóba beköltözni. Én csórón kezdtem, örültem, hogy toastkenyeret meg parizert tudok venni, az első utamon 100 euró volt a zsebemben. Egyszer laktam munkasszallason pár napig Németországban. Akkor megfogadtam, hogy soha nem hozom magam ilyen helyzetbe)
-
Agyrák666
aktív tag
válasz
HoTaZo #22032 üzenetére
Itt rogton az elso hiba az, hogy nincs teleport, ugyhogy a 15 oras muszakod valojaban 24 ora.
,,Dehat csak 15 ora lehet"
Igen, a maradek 9-ben pedig ""szabadon rendelkezhetsz"" az idoddel, az isten hata mogotti romanhugyos parkoloban, zacskoba szarva.#22035:
Ez amugy tok jo lenne, ha haza tudnal jarni. -
HoTaZo
addikt
válasz
HoTaZo #22032 üzenetére
Csak mert foglalkoztatott a kérdés. Hány forintos órabérben voltam ma (meg akkor már ránéztem a tegnapira is, mert az "hosszú" nap volt)?
2k€/21 munkanap =95,2€/nap (12t-ás autó!)
7:35 tevékenységi idő (ebből 3:21 effektív munka, 4:14 herevere) =~5067Ft/ó
Ugyanez tegnap 12óra alatt (9:18 e.m.;2:42pihi)= 3166Ft/ó. [kép] [kép] -
KAMELOT
titán
Nagy nyergessel jár.
Árak meg ugyan azok mint itthon, max pár € eltérés.
Otthon 1kg pulykamell 8€, AT 9€
Tészta olcsóbb AT
Csibemell AT 8-9€, nálunk 7€ akciós 5€
Egyedül a tejtermékek azok drágák, de a minőség kicsit más.
MO-n a fizetéshez képest nagyon drága minden. Azért van a Kaufland parkolóban 10/8 HU autó. Púpos kocsikkal mennek ki.
Ott van Holland hűtős munka, nyerges.
Teli hónap 4300€, szoba bérlet 100€/hó. -
válasz
KAMELOT #22028 üzenetére
Csak azt felejted el Belam, hogy ha egy tiroli sparba bemesz, es veszel alap elelmiszereket, abbol egy jobb magyar etteremben a kaja kijon
Jol hangzik a 4k euro, de a sparos forgozsamolyossal megy, le-fel akaszt, stb. Megrakni kulon elvezet azt a mocskot.
Tudom, hogy a forgozsamolyos a kiraly, a tandemes a herceg, a nyerges meg a foldmuves, de en maradok parasztkamionos -
HoTaZo
addikt
válasz
Agyrák666 #22030 üzenetére
Na, akkor a 40k napidíjas a maga (max.) 15 órás muszakával, 2666Ft órabér nincs is távol a te órabéredtől, neked sok, igaz tagolt, szabadidőd van, neki több munka órája, de több mint 2x annyit kap a számlájára, mint te. Neki ez a változat felel meg, neked még a tiéd. Nem ugyanaz a kávézó.
-
Agyrák666
aktív tag
válasz
Qtya123 #22026 üzenetére
Hat..en eddig csak szarabb helyeken voltam.
Teny, hogy fel van darabolva a napom, ami elony, es hatrany is egyben.5:30-kor kelek, 10 percre van a ceg biciklivel, 8:30-ra mar otthon vagyok, ha nagyon csipkedem magam. Ez egy laza 3 ora tisztan..kelessel,keszulodessel, uttal egyutt. 2733 Ft-os netto oraber.
Delutan folyt kov. 15:30-kor indulok el otthonrol, 20:30-ra mar otthon.Persze biztos talalnek olyan melomanot ami reggel 6-tol este 6-ig szol, x km a bejaras, x ora varakozas, x darab rakodas, minden nap otthon alszok (hullafaradtan), cserebe adnak erte 600 nettot. Kosz nem, tartsd meg.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Qtya123 #22026 üzenetére
Sok ember számára (ilyen voltam hazaköltözésem előtt) nem jelent semmit, hogy otthon van a lakásában. Vagy mert nem tölti ki hasznosan, örömöt szerezve másnak vagy akár magának az "otthon" létével. Azoknak megfelelő lehet az utazó munkakör. De, nem való mindenkinek! Aki csak azért kezdi el, mert jól lehet keresni, az csalódni fog. Sokunk részese akart lenni ennek az életérzésnek, s ha nem szegte kedvét a kezdeti bénázás, nehézségek, akkor tud fejlődni, élvezni az egészet és nem az órabért nézi. Szerintem.
Családdal már más a helyzet, ott kompromisszumot kell kötni, mert a lakás a családdal válik otthonná. -
KAMELOT
titán
válasz
HoTaZo #22021 üzenetére
Beszéltem egy Tiroli sofőrrel.
Spar - Spar
Két spar között mozog, semmi több.
Állandóan éjjel vezet. Minden 3. nap otthon alszik.
Dolly + ládákat hord. Klasszikus spar munka, nincs paletta.
Évek óta ott dolgozik. 4000€+ (csávó osztrák)
Itt megvan becsülve a munkás
Xaros takarítónő 1700€Qtya123 tökéletesen leírta. Hiába alszol otthon, ha a munkábajárásra szánt idő sehol nincs kifizetve.
8 + 1 ebéd + 1-2ó utazás. Kevés pénzért.Ha mindent kiszámolok napi 3ó vagy így, hogy otthon vagy többi alvás + munka. Startolgasd az autót naponta.
Az is költség, mert olaj, gumik, benzin + szerviz.
Ki fizeti meg?
Ott a tápos pesti. Reggel naponta elbax 40percet az utazásra. Napi bejárós. Akkor mit van otthon? Semmit
Ja és közben haza ér hulla fáradtan!
Tökéletes napi bejárós munka, xar pénzért! -
HoTaZo
addikt
válasz
Freiherr #22024 üzenetére
Szigorodnak a szabályok, mert egyre több a jármű az utakon és képtelenek tartani az ütemet az utak bővítésével. Túl sok a baleset ezáltal, s valljuk be a közlekedési morál sem javul, sőt... ! Ez állandó probléma lesz úthasználók és az államok között. Amíg lesznek renitensek, addig a szigor a kezükben a megoldás. Ha a pénztárca csapolás sem segít, akkor a szabadság megvonása a következő lépés.
Nem örülök neki én sem, de értem az okokat.Tüzi: De +10-ért még nem veszi el a kenyér kereseti lehetőséget, talán.
__
Én abból az irányból kezdem értelmezni ezeket a korlátozásokat, hogy próbálnak segíteni az embereknek, hogy ne kelljen bűntudattal leélniük az életüket, ha részesei vagy okozói balesetnek. Ha az előírt szabályoknak megfelelően közlekedve következik be egy baleset, akkor nem terhelje olyan felelősség, mintha tudatosan megszegve a szabályokat közelednek.
Pl.: 30-as táblánál nagyobb eséllyel kerülöm el egy figyelmetlenül kirohanó gyerek halálát, nyomorékká tételét, mint 50-60-nal. Sűrű ködben, 50-nel haladva, nagyobb eséllyel nem préselem bele az álló autóban lévő családot az előttük allóba, mint 90-nel. -
Qtya123
őstag
válasz
HoTaZo #22025 üzenetére
Nem egyszerű kérdés ez, amit a fórumtárs feszeget. Az tény, hogy attól, hogy nem dolgozik az ember, még a fülkében van. Oké, hogy nem felügyel közben, vagyis azt csinál, amit akar, de mégsem mert oda van kötve, ott áll egy parkolóban és nem otthon van.
Ez egy speciális helyzet, az utazó munkakör velejárója. Szóval igen is meg nem is az én néztemben ez a 24 órára osszuk le a munkanapra járó pénzt. Nem lehet ebben egyértelműen A-t vagy B-t mondani, mert speciális.Amúgy ha a buszt vesszük és a fentebb említett nettó 377e pénzt, akkor az sincs arányban. Oké, hogy nem 24 órát vagy ott, de ha munkásjáraton vagy, akkor fel van darabolva a napod. Reggel korán mész, napközben állsz, akár még haza is mész, de utána este megint nyomod. Továbbá vezetsz, ne balesetezz és vigyázz nagyon az utasokra. Elég nagy felelősség. Ezzel szemben feleségem nagynénje napi 8 órában egy vidéki szállodában pincér. Hol délelőtti hol délutáni munkavégzés. Viszont all inclusive, ezért a vendégekkel minimális a feladat. Voltam bent nála, láttam egy napját. Kb annyi a feladat, hogy reggel kipakol 40 asztalra evőeszközt meg szalvétát. Ha lement a reggeli akkor meg lepakol és felrakja a következő terítéket. És ennyi, utána megy haza.
Erre kap nettó 400at. És ugye a kaján rengeteget spórol. Ha azt nézzük ez hol van arányban a buszos felelősségével? -
HoTaZo
addikt
válasz
Agyrák666 #22019 üzenetére
Akkor vegyünk más munkakört, iroda, gyár, bármi ami nem utazó munkakör. Ahogy Qtya123 is írta, bejárás, kajaszünet (ahol én gályáztam ott volt 20+40 perc szünet), rendelet szerint 4 órát meghaladó munkaidőre jár 20 perc, 6 órát meghaladóra jár 40 perc (vagy valahogy így, majd kikeresem a törvény cikkelyt). A legtöbb helyen az elvárás, hogy a lefektetett munkaidő kezdetekor készen állj a munkára, ami azt jelenti, hogy átöltözve, megkávézva, stb. legyél a posztokon, ugyanez a munkaidő végén. Akiknek nem gond, hogy pontban beesnek és pontban "elpárológnak" a munkahelyükről (és elégedettek a fizetésükkel) azok mind szerencsések. Aztán, ott van az utazás. Ezeket az időket egyetlen cég sem veszi figyelembe, nem fizetnek érte.
Miért lennék én 24 órás szolgálatban?! A 24 óra szolgálat után 24 óra pihenő jár (ha tévedek korrigáljatok). Nekem max. 15 órás tevékenységi idős műszakom lehet, azzal számolva a 40k-t , az 2666Ft/ó. Nincs a szerződésemben, hogy a tevékenységi időm lejártával is felügyelnem kell a járművet, az árut. Ez alapján, ha csak 3-4 óra a tevékenységi időm, akkor még egész jó az aznapi órabér. Ezért nem releváns.
Én meg ráadásul extra helyzetben vagyok, mert havi fixet kapok. 28 vagy 31 napból áll a hónap, akármennyi ünnepnap van a hónapban, én megkapom a pénzemet (havi 2k€, aminek nem árt az árfolyam növekedés, csak a boltokban tapasztalt infláció).
Visszatérve az átlag, órabérért dolgozó, minden nap hazajáró átlag alkalmazott hoz, aki a napi 8 óra munkára fizetett órabért kap, neki is csökken az óra díja, ha kalkulálod a fent említett egyéb időket is. S még nem is említettük meg a szívességből beáldozott időket, melyekkel olyan szívesen élnek vissza egyes vezetők. -
Agyrák666
aktív tag
-
HoTaZo
addikt
válasz
KAMELOT #22017 üzenetére
A leírás alapján akkor 30-as táblánál kell 90+km/h-val mennie, már 50-es táblánál sem tud egy kamion 60+km/h a határérték felett menni. Nem is értem, miért tették be az olasz kamionosok oldalára ezt.
Mivel többségünk magyar cégnél van, így a felsoroltak nagyobbik része ismeretlen fogalom itthon (Tüzi : +1
). Még a francia cégeknél is, ahol dolgoztam. Alapbér+ kaja pénz (ahogy már részletezem régebben), ha napi bejárós, ha az autóban alszik, akkor jár még a kintalvásra díj.
-
Qtya123
őstag
válasz
Agyrák666 #22019 üzenetére
Ezzel egyetértek. Teljesen mindegy, hogy mennyit vezettél, mennyit dolgoztál, 24 órás munka. Hiába vagy a pihenő időben, az is felügyelet, nem otthon vagy hanem a munkahelyen.
Én dolgoztam egy ideig 24 órás beosztásban (imádtam, akkor kamionoztam másodállásban). Ott törvény szerint járt 4 óra pihenő idő, de természetesen hiába pihentél, a munkaidőbe beleszámított, hiszen ott voltál a munkahelyen, ügyeletes vagy, hiába alhatsz épp.
De amúgy ha már itt tartunk, sokan utaznak napi 1.5 órát oda, 1.5 órát vissza a munkahelyükre. Főleg ha nem jól választották ki az agglomerációt és szívás bejárni.
A munkaidőre alapban a legtöbb helyen rájön a 30 perc ebédszünet és akkor 8 óra 30 perc munka+2x 1óra 30 perc utazás ajtótól ajtóig és ott vagy, hogy hétfőtől péntekig elcsesztél napi 11 óra 30 perc bruttó időt a munkára. Otthon alszol, ami nagy kincs, de azon felül zéró közeli idő bármire is.Én szívem szerint továbbra is 24-ben dolgoznék, de kiütötték alólunk. Vagy 12 órában. Azt is szerettem. 2 nap reggel 7től este 7ig, utána 2 nap szünet. Szerintem sokkal jobb mint ez az irodás, amit most csinálok. Annyi hogy éjszakát nem nyomnék már váltóban.
De hát pénz az úr és lefeküdtem neki... Dolgozhatnék váltóban, csak akkor nem 7 szamjegy közelében lenne a bruttóm. -
Agyrák666
aktív tag
válasz
HoTaZo #22013 üzenetére
nem releváns az órabér.""
Mar hogyne lenne az? Minden fulkeben toltott nap 24 ora ,,szolgalatnak" szamit mivel elveszik a szabadsagod/kenyelmed/tisztalkodasi lehetoseged stb stb. Erre jar a 40 ezres napidij, azaz az 1666 ft-os oraber.
Az mar csak reszletkerdes, hogy ebben a 24 oraban te mivel foglalkozol. A legrosszabb talan egy random ceg elott alldogalni a semmi kozepen, es arra varni, hogy leszedjenek/megrakjanak.
Attol meg ez sosem lesz jo fizetes, az idoraforditast/szopast beleszamitva. -
KAMELOT
titán
válasz
HoTaZo #22015 üzenetére
Lényegtelen, mert úgyis tilos előzni van. Majd az olaszokat fogják baxogatni, akik 92-95 járnak
Igen jól írod, valamikor 3ó és valamikor 9ó vezetünk.
Órabért napi bejárósnál kell számolni, ha osztrák, német, francia stb dolgozol.
Alap + órabér + éjjeli műszak + hétvége + ünnep + túlóra + prémium ha több éve a cégnél vagy.
Osztrák Ponyvás 2+2 hét 45ó otthon, 3500€+ -
Bajban a haza, b@sszunk ki birsagokat
-
KAMELOT
titán
válasz
Agyrák666 #22005 üzenetére
Milyen 15 óráról beszélsz te?
Napi vezetés 9ó csókolom. Többi meg alvás, kaja, pihenés.
Hétvégén kint vagy, semmit nem csinálsz kapod a pénzt.
Órabért akkor számolj, ha napi bejárós vagy. Hetelős és nemzetközi nem napi bejárós.
Itt 1 év alatt összeraksz egy újabb kocsira.
Én is el vagyok 200k-ból simán (kaja, rezsi, mobil, tv, net) csak jó ha el is tudsz tenni.Di Natale leírta. Ellenőrizni kell mindent, minden elindulásnál.
Ekkora felelősségű munkáért ez éhbér, semmi más.Flixbusznál annyit adnak. 2500€ a minimum.
Miért ne lenne életünk? Hétvégén otthon vagyunk.
Te hétköznap mit csinálsz? Munka, haza mész, kaja alvás.
Ugyan azt mint mi.Freiherr is jól írja. Munkát szeretni kell, másképp lóxar az egész. Én tuti nem szállítanám az egybites marhákat
-
Qtya123
őstag
Van aki tök jól elvan és működik a családi élete akkor is, ha csak hétvégente, vagy 2-3 hetente van otthon 2-3 napot. Van akinek meg ez túl kevés. Na és persze sokan vannak, akik egyedülállók és úgy vannak vele, hogy nekik mindegy hogy 3 hét távol, mindegy az órabér, lehessen félrerakni havi 5-600e Ft-ot, mert épp az a cél, otthon meg senki sem várja (és legyünk őszinték, mivel így él, keveset van otthon, sok esetben nem is nagyon alakul ki hosszú távú párkapcsolat sok sofőrnél) .
Másnak meg az a fontos, hogy lényegesen többet legyen otthon. 377e valóban igen kevés, nagy vésztartalékok, nagy egzisztencia nem lesz belőle. De van akinek fontosabb ennél, hogy többet legyen otthon. Még akkor is, ha anyagilag kifeszítettebben él.
Valahogy az arany középút kell. Persze ki mit tekint annak. Sajnos az nem opció, hogy sofőr vagy 8-16 óráig és hazaviszel nettó 600-700e Ft-ot.
-
Freiherr
őstag
válasz
Agyrák666 #22005 üzenetére
Miért ne lenne? Lehet, jobb mint neked. Lehet szeretem a munkám, te meg behánysz minden reggel, ha menned kell a munkásjáratra szállítani a droidokat.
Mindenki úgy cseszi el az életét, ahogy akarja, én inkább 900- ért havonta, mint 377- ért. Ha valami kell, van mihez nyúlni, neked nincs semmid ennyiből. -
Agyrák666
aktív tag
válasz
Freiherr #22004 üzenetére
Csak eleted nincs, ugy konnyu.
Oraberben szamoljunk pls, mert minden mas csak onamitas.
Olyan mint a foodora futar/taxis aki 1 milliot keres, ugy hogy 15 orakat teker esobenhobanfagyban. Ennyi erovel a mekis dolgozo is annyit keresHET, csak be kell vallalnia a 12-15 oras muszakokat ugy, hogy a meki elott alszik egy lakokocsiban.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Casio GSHOCK karóra
- HP Z440 workstation munkára/játékra: Xeon E5-1650 v4 (4GHz)/32GB/256GB+512GB/RTX 2060/700W/Win 11Pro
- Új Dell Inspiron 14 5435 Ultrabook -50% 14" Bivaly AMD Ryzen 7 7730U 8Mag 16GB 512GB FHD+ IPS
- HPE Microserver Gen8 - Intel E3-1260L - 16GB - 4x4TiB(LFF) - iLO NAND Flash Chip hibás
- Sony Vaio 17,3" HD+,core i7(8 3,3Ghz)NVIDIA VGA,8-16GB RAM,SSD,jó akku
- BESZÁMÍTÁS! AMD Ryzen 9 3900X 12 mag 24 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Varon Oxygen generator újszerű, 6 hó jótállással/számlával
- ASUS 18W USB ADAPTER
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! R5 5600X / RTX 3060Ti / 1TB SSD / 32GB DDR4
- AKCIÓ! Asus B150M i5 7400 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD RX 570 4GB Zalman S2 TG Zalman 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest