- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
veterán
Így számoltam én is, bár a kuplungot nem írtad. Komplett kuplungszerkezettel a kettôstömegû olyan 250-260k, bontott turbo max. 80-100k ha lehet, vezérlés kompletten vagy 50-60k és ezek munkadíja max. 40-50k vagy kevesebb. Tehát munadíjjal 450k környéke. Nem vitatkozni akarok, csak nem értem, mit vett 700k-ért, ezért kérdeztelek.
-
VR6-Fan
veterán
ha ezeken már túl van és értelmes olajjal értelmes user-s használta, akkor tartósabb.
de inkább venném a 2l-s szívó benzinest (ha volt még 5-ösbe, USA piacon 99% hogy igen).
másik amiért nem kéne hogy 100 felett lusta mint a dög /140le/
inkább egy 1,8 TSI, 1,2-esről meg még nincs tapasztalat.
vagy ha jól olvastam TT-ket néztél, az vagy FR Leon.
-
jasszer
őstag
Jah, én is így vagyok vele, évente pár alkalomra nincs értelme ekkora géppel járni ha nem nyújt jelentősen többet, amit ki is tudnék használni.
Az olajcsipegetésről hallottam, ez legyen a legkevesebb bajuk, ahol az LPG tartálynak van hely ott némi pótolajnak is lesz. Köszi a kimerítő ajánlást, még megtoldanád annyival hogy nálad hogy fogyasztottak és mekkora motoros volt neked? (főleg főút/autópálya érdekelne, meg hogy milyen sebesség mellett)
-
jasszer
őstag
Igazságszerint az elsődleges az állapot, másodlagos az ár, a többi meg utána jön. Ha mondjuk a Zafira egyértelműen kényelmesebb lenne az plusszpontot jelentene, de nincs feltétlenül szükségem ekkora autóra a hétköznapokban.
Hogy kicsit érthetőbb legyen: dolgozni járnék vele heti ötször, 45 perces útra kétsávos főúton, illetve hazaugranék félévente egyszer, ami 1500 km (Egyesült Királyság). A büdzsé és a regadó miatt csak max. 2003 körüli gépek jöhetnek szóba, max. 1.8-as motorral. LPG-set szeretnék elsősorban, abból pedig a legtöbb itt, ennél az évjáratnál Vauxhall Astra és Zafira, gyári LPG üzemmel. Tehát a Zafira méretét nem használnám ki igazán.
-
kisza25
félisten
na ja és most szerintem nem is akciós, az pedig 4,7M a golf esetén
tavaly májusban volt 4M, akkor még én is nézegettem, de azóta visszament az ára sajnos, sőt közben kiadtak egy 1,2TSI 86lovas változatot ami mintha tovább drágította volna a 105lovast
a kia-ra visszatérve, teljesen átrágtam magam az elmúlt 1,5évben az alsóközepes autópiacon, csak az újautókat figyelembevéve, nem lehet találni ennyire jó vételt, ami esetleg még szóba jöhet az a most kiadott Chevrolet Cruze 5 ajtós -
kisza25
félisten
én egy pro ceedet vettem másfél hónapja, az 1,4lityis 105lovas, eddig 2500km-ert mentem vele, vegyes használat mellett sok klímával(autópálya, város, országút, kanyargós hegyi utak) eddig 6,5lityit fogyasztott és nem csak papíron, hanem érzetre is megvan a 105ló,
a vw 1,2 TSI és 1,4TSImotorjai nagyon jók, utóbbi több díjat is kapott,
már 1550-tól megvan a max nyomatéka az 1,2literes 105lovasnak, ha jól emlékszem 175Nm,
nagyon jól megy és alig fogyaszt, az1,4lityis még jobb, csak azt már aranyárban mérik,
amúgy az 1,2TSI-spéldányok is igen drágák, még egy polo is 3,5M felett indul vele, a golf meg bevezető akcióval volt 4M
itt van teszt az 1,2literes tsi ről
és egy kis érdekesség ínyenceknek, mit is tud az 1,2TSI, mit is tud a valóságban, tesztpadon mérve -
MPowerPH
félisten
Ugye mindig azt mondom, hogy a traktor gázolajjal, az autó benzinnel megy.(és hátul kapar
).
Qru: Az akkor nem olyan jó. Enyém 150-nél kéri a 8-8,5 -öt, tempomattal. Ezek az olajkályhák meg 6 literrel járnak akkor is. Bár ha megjön az említett drágulás, akkor lesznek még meglepetések.
Én örülnék neki, nekem mostanában úgysem lesz diesel autóm.
-
-
spurika
senior tag
Lehet jó választás csak 16v meg turbó nélkül kicsit egyhangú a kocsikázás.Habár költséghatékonyabb az biztos. Az 1 es puntót nem tartom rossz választásnak mert az "akkori" olasz benzinesek pörgösek és strapabírók. Opel corsa,kadett és társaik abban az évjáratban felejtősek.
-
-
koxos:8]
senior tag
A bömbinél már ugrik az ár is, de még simán belefér a keretbe.
Bár ezek a fábiák sem rosszak, ráadásul pakolni is lehetne bele, vagy elhozni valamit.Előtte azt nem írtam, hogy csak Én használnám, de vmi nagyobb kocsit néznék.
Esetleg néha mennénk csak többen vele. Vagy ha a másik kocsival lenne vmi. -
hobizoli
nagyúr
Többlet üzemanyaggal csökken szabad oxigén mennyiseg, és ezzel csökken a kipugázhőmérséklet, simán le lehet vinni benzinnel is 700 fok alá padlógáznál
Ugyanezt a csinálják az ECU-k is, amikor becsörren a benzinüzemben a motor, egyből ráad üzemanyagot, hogy hűtse meg egyben elbutítja az előgyújtást isEgyébként benzinüzemú autóban is lehet 950 fokos a kipugázhőmérséklet és akkor elolvad a szelep-szelepülék meg a dugattyú benzinnel is olyan kocsiban, amiben sosem volt LPG. Szegénykeverékes üzem hátulütője, meg nem is harap úgy, és előnye, hogy nem is eszik annyit.
Főleg turbós autónal lehet ebbe könnyen belszaladni, ahol a levegőmennyiség az égéstérben változó. Egyik injektor jobban eltömödik a kosztól, és nem ad be elég benzint az égésterbe a nyitási idő alatt, és máris hellóbelló padlógáznál, amikor betölt nyomásra a csiga és eleve AFR 12-re dúsítva kéne az anyag nem jön elegendő, úgy átég a dugattyútető, mint a szar, szó szerint lefolyik a gyűrűknél az aluminiumtető
[link]
[link]
Van is egy régi mondás erre:
The engine loves the rich mixture.Úgy kell beállítani, hogy még ereje is legyen, de pont ne legyen baja tőle. 16:1 AFR felett mar erezhetoen gyengul az auto, mondjuk nem eszik meg gazt adsz nem is ugrik "úgy", de lehet arcolni, hogy enyim csak 6.2-t eszik bi-bi-biiii, nem 6.7-t.
Pesze ehhez látni is kéne a AFR-t végig...Sok szabad levegőnel (oxigénnél) az játszódik le, mint amikor a parazsat megfújatja a kovács, és a sárgán izzó parázstól átvett sok hő miatt a patkó is sárgán fog izzani, és ezzel alakíthatóvá válik, mert melegebben csökken a mechnikai stabilitása. Ha nem fújatná meg akkor hidegebb lenne, és sokkal jobban kéne ütnie. Melegen viszont a kisebb erőhatás is jobban hat rá.
Amúgy léteznek hűtött kipuffszelepek is,egyátalán nem új dolog, huszonharmincéves mutatvány a szeria utcai autókban is, csak egyes fillérbaszó gyártók leszoktak róla, mert "drága".
-
Dare2Live
félisten
Van "gyári" lpgs Yaris. Aban valójában egy LR rendszer van és egy modositott ECU. A kocsi pedig 80-90%gáz 10-20%lpgvel megy.
A probléma, hogy ilyenről kb hírből se hallottak a hivatalos! LR (LandiRenzo) márkaképviseletnél. (Pécsen mentem be anno ~féléve)szerk: Egyetlen egy van amúgy tuti MOon, Olasz importbol. [link]
Amúgy egy örök vita, hogy a magasabb égéshő vagy az lpg légnemüsége miatt jön elő a "Valve Seat Recession" kb minden kis (2000ccm<) alatti új Japán/Koreai modellen. De pl TSIk se bírják a gázt sött az újabb Ford benzinesekről is olvastam hasonlókat(ha jól emlékszem 1.6os mociról néztem infót).
-
Cheesy
őstag
Úgy értettem, hogy szervizigényesebb, ha egyszer megbontották, kevés esetben tudják a dízeleket úgy megcsinálni, hogy ne csöpögjön az orra. Gondolom a magas kompresszió miatt. (Nem értek hozzá.)
Ajánlották még az Audi A4-et (1998 évjárat körülit), 1.9 TDi (nem PDTdi, azokra sok a panasz és a későbbi évjáratokba rendre azt raktak), fogyasztásra felfele kerekítve 5L (ezt abból vonom le, hogy cimbi aki ajánlotta, 4 személlyel egy erdélyi út során, ahol volt azért több hegyi szakasz is, 4,5L-re hozta ki a fogyasztást és nem spórolósan vezet), ez még kevesebb mint a mostani 1.0-s buzukimé... De akiket ismerek, hogy kompetensek az autók világában, plusz a gépészmérnök apám - az ő szavára sokat adok - mindig lebeszél a régi használt dízelekről.
Állítólag, ha használt autó, akkor benzinest kell venni. -
Tamoo
nagyúr
Köszi! Akkor remélhetőleg legalább pontot nem kaptam. A büntetés sem volt egy nagy összeg szerencsére ("jelképes" 3000Ft), de ezek után oda fogok figyelni, mert olyan könnyű beleszaladni ilyenekbe, hogy hihetetlen. Mert ugye miért állnék meg teljesen ha nem jön senki (talán hogy megvárjam amíg jön?) Na mindegy, szabály az szabály. Másik nagy ellenségem a sárga lámpán áthajtás. Nem érdekel, szidhatnak a mögöttem jövők de inkább megállok mindig amióta láttam, hogy mennyire vághatnak meg újabban miatta.
-
neduddki
nagyúr
HI!
egy karacsonykor szegeny apam kitanata, hogy a karacsonyi vendegsegbe frissen mostot kocsial mennyunk, be is fagyott ejszakara a 405os ket elso ajto zarja, 1 db jegoldo a ket ules kooztt, 1 db a otthon leledzo jackiban, 1db otthon az eloszoba szkerenyen es 1 db a csomagtartoban a fojjadekostaskaba, csomagtarto nyilt, azutan mar anyira nem akart egyfojjtaban fagyban kocsit mosni
udv
neduddki
-
m3tr0
őstag
-
mdk01
addikt
Kényelmes, kézre áll minden, csendes, finom autó. A kuplungja nekem kicsit hirtelen fog de ez egyén függő. A szélvédő mögötti hatalmas műszerfalat lehet sűrűn takarítani. Nem tudom mekkora motor van be de azt hiszem 1.4-es, és egy egészséges előzésnél kéri a 3.-at. Nekem kicsit lusta a motorja, de ezen egy nagyobb motorral lehet segíteni. Nekem egy 1.3-as 2001-es swiftem van ami azonnal pörög, de mondjuk az is kéri a 3.-at ha többen vagyunk.
Viszont emelkedőnek felfele ahol a suzukinál vissza kellene pakolni egyet ott az auris szinte biztos, hogy felmegy ha lassulva is, de felmegy. -
neduddki
nagyúr
HI!
neh en is talkozom par khmmmm "erdekes" fazonnal, aki hanaygolja kuplungot initasnal, egyszeruen enm ertem oket:- (((
de mongyuk ez nem hujjeseg a gyartok reszerol, leglabb kimeli az elktromso rendszer, ugy laccik ok tobb marhaval talkoznak, /meg leglabb a garazs fal is hejjben marad:- )))/, ha meg kuolubg mekken meg, akkor igtis a oedalnal levo mikrokapcsolo adja a jelet, tehat ha nagyon kell el leeht vele kovajogni epeszu hejjre, habar mamar inkabb mentes hivas oszt keszudv
neduddki
-
capulet75
addikt
Mindeképp nagyobb motor lesz, akár V6 is számításba jöhet mert hosszú távra kell.Természetesen elsődlegesen a tapasztalatokra lennék kiváncsi, attól aki vezette valamelyik tipust.Erőssége,gyengéje, szervízigény,komfortosság,apró trükkök,stb...
A hosszú távot szó szerint értem.Via baltica.
-
Vesztor87
senior tag
Köszi
Én is ezen filózok, mert nézegetem én a kocsikat, ha összességében nézem az Ignist akkor lehet szar, mert sokkal jobb egy mostani új kocsi, de ha úgy nézem hogy 8-9 kilóért fiatalt, akkor úgy gondolom jó. Nem a 10-20 éves B Vectra vagy nagyobb autók az ellenfelei (amik még ha annyiba is kerülnek, jóval öregebbek), ha viszont a Clio/Thalia/206/Corsa/Fabia hoz nézem akkor versenyképes. Nekem egyébként tetszik is
-
Napfénysüti
nagyúr
Nekem a Hondában a műszerfal borítása ilyen kellemes puha anyag. Fogalma sincs mi lehet pontosan de nagyon jó. És még 14 évesen sincs az ég világon semmi baja pedig napsütést is kap rendesen.
Toronymerevítő: valamennyit talán számít. Nekem gyárilag van benne így még a rendőr se szólhat érte viszont meg nem tudom mondani pontosan mennyivel jobb így kanyarodni mert nem próbáltam merevítő nélküli változatot. Mindenesetre nem egy drága dolog (persze lehet annyit is ér
).
Ültetve is van a gépem. Na azt viszont már biztosan állíthatom hogy így stabilabb kanyarban. Cserébe jobban érzem a remek magyar út minőségét. Meg a fekvőrendőrökre figyelnem kell. -
Vesztor87
senior tag
Gyűjtöm a tapasztalatokat, de az az érdekes, hogy vagy nagyon utálják, vagy nagyon szeretik ezt a kocsit. Szüleim meg vannak vele elégedve, én még nem tudom hogy érdemes-e ilyet venni. Lényeges lesz hogy ne kelljen rá költeni, és ahogy néztem, már 8-9 kilóért lehet venni, és jobbnak tűnik mint pl egy Kalos, vagy egy 1,0-ás Corsa, esetleg 1,2-es Fóbia... nagyobb autót meg nem mernék venni, kezdőként, főleg hogy pesten is lenne használva. A Vectra tényleg nagy autó, gondolom puhább műanyagokkal (ebben pl apósom Audi 80-asa is jobb, pedig az '87-es), és nagyobb kasztnival van megáldva (nem pattog a futómű, jól fekszi az utat), és persze nagyobb. Neki gondolom azért lehetett vissza lépés az Ignis, mert kisebb, pattogósabb, billegősebb volt...
-
Vesztor87
senior tag
Hm
A kemény műanyagok nem tudom miért rosszak, elvégre nem fekszem rá. Szerintem nem néz ki rosszul. A csomagtartó tényleg kicsi, de hát az autó maga is elég rövid, a Jazz is majd 10 centivel hoszabb, és kb 7 centivel szélesebb is. Viszont az utastér a méretéhez képest szerintem elfogadható. A váltója nem tudom milyen lehetett annak amit néztél, én egy Ignis váltót próbáltam, hát az valami baromi feszes, és olyan pontos volt... 1mm-t sem mozdult egyik irányba sem ha sebességben volt, és lehetetlen vt félre váltani,mint ha vonalzóval rajzolták volna meg az útját...
Nekem ennyi van meg az Ignisből... nagy tempónál tényleg zajos, de 110-120-ig pályán is jó, a futóművet tényleg imbolygósnak éreztem szar utakon, ezen esetleg egy kis ültetés nem tudom segítene-e... -
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
Sajnos ilyen szempontból nincs vele tapasztalatom. Életemben egyszer vezettem, akkor is a gyengébbik verziót, de nekem nagyon tetszett. Kellemesen pörgős, viszont elég nyomatékszegénynek tűnő motorja van. Az irányítás elég közvetlen volt, a futómű pedig nagyon könnyed. Kb egy ujjal lehetett vele keresztbe menni, és nagyon kiszámítható volt. A gazdája nem panaszkodott, akkor azt hiszem kb 2 éve és 25e km-e birtokolta.
Ha jól rémlik annyi hibát róttak föl neki, hogy csúszós úton (hó, jég, nyálkás eső) akár egyenesben is ideges a feneke. Ezt állítólag meg lehet szokni és nem is olyan feltűnő.
-
megema
őstag
Én csak ennyit tudok róla. Egy Hyundai szalonos ismerősünk mondta, amikor elkezdtem kacsintgatni egy náluk lévő, felszámolásból származó RX-8-as után.
Ehhez mit szólsz? Amúgy az A3 is tetszetős autó.
H.Ezredes: Látom foglalkozol chip tuninggal. Egy Peugeot 406-osból (2.0 136Le) mit tudnál kihozni, illetve hogy működik ez legálisan? Pü-ben is jöhet.
-
H.Ezredes
őstag
Van benne DSC ( kipörgésgátló ) így nem fogsz keresztbe állni ha csak te nem akarsz
Az autóban nagyon jól hangzik a 16:9-es navi, nagyon csecse 9 liter körül eltudsz járkálni vele persze ha nyomod nyilván több . Egy sima chiptuningal +10-15Le ami érezhető és még sportosabbá teszi. 110E Km-ezekben az autókban nagyon kevés jó állapotú lehet de ajánlatos elhozni vásárlás előtt egy teljes átvizsgálásra amivel futómű ellenőrzés festékmérés attól függetlenül,hogy át volt festve lehet nézni,hogy volt-e törve ,gyári gépre fölrakva hibatárolókba van-e valami stb-stb így vásárlás előtt kapsz egy össz képet a kocsiról. második facelift-es ami még dob rajta és képek alapján nagyon szép. Nyilván ezt személyesen is ellenőrizni kell. De ha okosan mész egyenesbe tolod nem állat módjára kikapcsolt DSC-vel padlón kanyarba meg mindenhol akkor nem fogsz beesni az árokba. Német autó volt ami azért is jó hir mert ott az emberek nem olyanok mint itthon,hogy szétb..k persze mindenhol van kivétel de ez az autó képen is egyben van.
-
H.Ezredes
őstag
- erős legyen (150LE minima) - 170 le ez meg is van
- benzines, nem baj ha kicsit sokat eszik, nem szaladgálós autó lesz - Ez is megvan olyan sokat nem is eszik
- - megbízható legyen, lehetőleg olcsó fenntartással - 3-as benzines kéziváltós 110E Km-el nem igen problémás
- - ne legyen túl nagy karosszériája, de ne is legyen halál autó- sportos élményautó amivel 4-en is tudtok menni ,biztonságosmod: első sorban turbós autók érdekelnének - Na az nincs
De nagyon sok autó van ebben a szegmensben csak azon múlik TE mit szeretnél vásárolni. Melyik márka áll közelebb hozzád vagy típus.
-
Rick4
félisten
Ja, én is utánajártam még a vétel előtt, és hasonló okból lett a 80 lovas 16 szelepes helyett a 60 lovas 8 szelepes. Egyrészt a 114Nm@4000 helyett itt 108Nm@2500 van, 5.-ben szépen megy 40-től is, ha szakad a szíj, felrakok egy újat és megyek tovább, egyszerűbb szerelni is, és úgyis megy bele a gáz, a kis hengerfejben a 4 szelep valahol tuti vékonyabb anyagvastagságot eredményezett... Menni akarok vele, nem a szerelőhöz járni, nincs is vele semmi baj..
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Need for Speed: Rivals
- Battlefield 1
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Milyen légkondit a lakásba?
- EAFC 25
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R7 5800X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3060 Ti 8GB ZALMAN I3 NEO A-Data 650W
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550 R5 3600 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD RX 5700 XT 8GB CM MasterBox MB500 700W
- SzoftverPremium.hu
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest