Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
dízelracer
őstag
válasz
Gebriel #6996 üzenetére
Kényelmi eszköz nem létszükséglet? Az ember éves szinten huszonöt napot pazarolna el az életéből csak azzal, hogy vár egy szaros buszra. 25 napot! Közel egy hónapot a 12-ből! Ezek után is azt mondod, hogy luxus autót tartaniuk? Te Gyöngyösön élsz ami minden szempontból egy jól ellátott város. Minden megtalálható emberi közelségben. Nekik a teljesen hétköznapi dolgokért is (bolt, posta, orvos, gyógyszertár stb) át kell menniük a szomszédos településre. Oké nyáron 15perc alatt átkerekezik az ember. És télen? Bokáig érő hóban gyalogoljon 2x 40percet ha boltba akar menni? Mert konkrétan semmilyen tömegközlekedés nincs a két település között. Teljesen el vannak zárva a külvilágtól. Ha nincs autójuk akkor nekik végük. Munkába sem jutnak el időben. Sulis koromból élénken él bennem az emlék, hogy ha esik 5-10cm hó képesek fél-egy órákat késni a buszok. Aztán a munkahelyen meg lehet magyarázkodni, hogy bocs főnök már megint késett a busz. Nem fogja érdekelni. A sokadik ilyen alkalom után lapátra teszik és felvesznek egy helyi embert aki faxig érő hóban is be tud menni hajtani a mókuskereket.
Ami a te szemedben luxus az lehet, hogy az ilyen embereknek létszükséglet. -
dízelracer
őstag
válasz
Gebriel #6979 üzenetére
Okos meglátás.
Akkor hogyan jusson el az ember a munkahelyére? Busszal? Ja oké.
Példa: Nem messze innen van egy Mácsa nevű apró település ami gyakorlatilag egyetlen egy kifli alakú utcából és vagy 10házból áll (aminek a fele lakatlan). Ott lakik kint egy ismerősöm. A település közvetlenül egy elég forgalmas főút mellett fekszik. Ott járnak el a Kalocsáról Szegedre, Kiskunhalasra, Kecelre, Kecskemétre tartó távolsági buszok. Viszont ott nincs megállójuk. Ott nem állhatnak meg és nem vehetnek fel utast. A sofőrök jóindulatán múlik, hogy ha van leszálló akkor éppen megállnak de ha valaki ott szobrozik az út szélén a buszmegállóban az kénytelen megvárni valamelyik helyközi járatot mert csak azok veszik fel. Az öreg bent melózik Kalocsán. Minimálbérért. Két választása van. Ha busszal menne el kellene mennie a reggel öt órásival és a munkahelye előtt toporogna durván másfél órát munkakezdésig. Hazafelé ugyanez. Hiába jár húsz percenként egy busz feléjük ha egyik sem áll meg ott. Ki kellene várnia valamelyik környező faluba tartó "lassú járatot" és azzal hazamenni. Ez szintén egy óra veszteglés minden egyes nap. Napi ~2,5óra menne a levesbe. 20nappal számolva egy hónap alatt 50órát töltene azzal, hogy egy koszos hideg buszmegállóban ücsörög. A bérlet 12ezer forint körül van. Ehelyett ő vett egy benzin-gázos skoda favoritot és bejár azzal. Durván egy tízessel kerül többe, hogy kocsival jár be. Annyiért hülye lenne buszra szállni. Pontosabban buszra várni.Könnyű közhelyeket puffogtatni, hogy a csórók ne üljenek autóba de valakinek egyszerűen muszáj autót tartania mert sehogy sem tud időben eljutni a munkahelyére.
-
dízelracer
őstag
1990. 64forint lett egy liter benzin.
-
dízelracer
őstag
Tegyük fel gipsz jakab a 40-es táblánál magából teljesen kikelve közveszélyes őrült módjára kőkemény 43km/h-val száguldozik. Bemérik félreállítják megbüntetik. Rá 3hónapra jakab barátunk átmégy egy sárgán amit a rendőr természetesen pirosnak lát. Nem ismeri el a szabálysértést mivel sárga volt nem piros. Azonnal kezdhet gyűjteni az akár 150k-s büntetésre mivel a renitens magatartásával "akadályozza az eljárást" és különben is, hogy képzeli, hogy nem húzza be fülét farkát a rendőr előtt.
"Az ötezer forintról induló helyszíni bírság maximuma 50 ezer forintra emelkedik - a jelenleg kiszabható 30 ezer helyett -, de ha valaki több okból is büntethető - például nem használta a biztonsági övét, és kézben tartott mobiltelefonnal vezetett -, a díjtétel másfélszeresére emelkedik."
Aha értem. Vegyünk egy példát. Megállít a rendőr. Nem ég az egyik lámpám és öten ülünk a kocsiban de csak négy láthatósági mellény van a csomagtartóban ráadásul még a rendszámtábla is olvashatatlan mert tél van és felcsapódott a sáros latyak amit nem volt kedvem 25kilométerenként ledzsuvázni. Ez ha jól értem már bőven kimeríti a több okból is büntethetőség fogalmát amiért ha nem tetszik a pofám a rendőrnek vagy épp nem cidázta le előző este az asszony simán háromszoros büntetést fizettet velem "mee ez a tőővény kedves uram".
És csodálkoznak az öltönyös pingvinek, hogy szabályosan menekül ebből az országból minden fiatal. Magyarország én így szeretlek...
-
dízelracer
őstag
"A kiszabott büntetésekről részletes nyilvántartást vezetnek, mert adott időn belül több különböző vétség elkövetése esetén automatikusan növekednek a büntetési tételek: akit például fél éven belül másodszor kapnak el, az egyetlen kihágásért 70 ezres helyszíni bírsággal is számolhat. Nem segít az ügyön, ha a vezető nem ismeri el a helyszínen a szabálysértést - ezzel akadályozza az eljárást -, ekkor a büntetés felső határa 150 ezer forintra, elzárással is büntethető szabálysértések esetében 300 ezer forintra nő"
Tudtam, hogy az egész nem szól semmi másról csak a pénzbehajtásról. Miért is nem lepődtem meg.
-
dízelracer
őstag
válasz
#10726912 #6929 üzenetére
Oké. És ha veszek egy használt autót teszem fel Debrecenből ami innen 330km akkor én leszek a gyanús elem mert mit kocsikázok én az ország másik végén kiadott Debreceni rendszámmal? Vagy adásvételkor minden alkalommal új rendszámot is kell csináltatni? Jól ki van ez találva...
-
dízelracer
őstag
válasz
nyogo83 #6925 üzenetére
"Ez eddig stim."
A francokat stim. Minden autónak van egy egyedi azonosítója elégedjenek meg ezzel a tisztelt
f@szfejekképviselő urak. Miért nem lesz mindjárt utca/házszám is a rendszámon? Az még egyszerűbb... Az egyén személyiségi jogaival mi van? Az smafu? Nehogy már csak azért baszogassanak a rendőrök mert esetleg az ország másik végén van dolgom és "höhőő mit keres ez itten lajos állíccsadmá meg!" Kurva szép világ elé nézünk mondhatom. Kíváncsi vaqyok rá mit fognak még ezek a majmok kitalálni...(#6927) m3tr0: hidd el nem csak neked. A fele baráti társaságom vagy fontolgatja, hogy dobbant innen vagy már kint is van valahol nyugateu.-ban. Én maradok, nekem muszáj. De egyre inkább azt látom, hogy semmi értelme itt szerencsétlenkedni éhbérért amikor ott ha rendesen elvégzed a munkádat megbecsülést is kapsz a tisztességes fizetésed mellé. Az ember mellett egy pillanat alatt elszalad az élet, itthon meg ha szétszakadsz is mint a véreshurka akkor sem jutsz egyről a kettőre mert nem fentről nem hagyják.
-
dízelracer
őstag
válasz
lajafix #6859 üzenetére
Nem is azzal lenne baj, hogy nyomkodja az ember hanem az alacsony fordulaton jelentkező óriási nyomatékkal. Még ha nem is nyomja neki és kifejezetten öregurasan vezet az illető az sajnos akkor is jelen van. A 130-150lovas 8szelepes pdtdi hajtókarjai már sokkal erősebbek azokkal nincs ilyen gond.
-
dízelracer
őstag
válasz
lajafix #6842 üzenetére
Igen a marketing is vastagon benne van a pakliban de mondok egy példát. A 115lovas 1.9 pdtdi-t csak simán chippel fel lehet tornázni 160le @ 390Nm-re. Ez eddig szép és jó, a probléma azzal van, hogy az a motor két-három év alatt garantáltan tönkre fog menni ilyen teljesítmény mellett. Egész egyszerűen össze fog nyomódni és idővel el fog törni a hajtókar a plusz ~100Nm-től. Ezt a gyáriak is tudják nem véletlenül lőtték be pont 115/285-re. Gyáriaknak kb kismillió dologra oda kell figyelnie míg a chiptuningosok a teljesítmény növekedésnek vetnek alá mindent. Fogyasztás, károsanyag kibocsájtás, tartósság, semmi nem számít. Lehet tuningolgatni csak aztán meg ne lepődjön az egyszeri user, hogy váratlanul megáll alatta a kocsi. A chip-es persze hárítani fog, hogy ez nem garanciális hiba hanem anyaghiba blablabla...
(#6847) giigz: én a 130lovas verziókat ajánlom de abból is van több fajta. 90lovasról nem tudok, Transporterben létezik 1.9pdtdi 85lóerővel nem arra gondolsz? Viszont ha most kéne kocsit vennem akkor a 110lovas adagolós TDI-ből vennék egyet. Valószínűleg AFN-t.
-
dízelracer
őstag
válasz
VR6-Fan #6835 üzenetére
Azért az igazsághoz hozzá tartozik, hogy szerintem ott motorikusan valami nem volt kerek annál a konkrét autónál. Mondjuk én kapásból csipsztyuning ellenes vagyok. Persze ha módosított hardverhez kell programot illeszteni az más de senki ne higgye már magát okosabbnak a gyári mérnök team-nél. Nyilván nem véletlenül olyan a program egy autó ECU-jában amilyen.
-
dízelracer
őstag
válasz
Gebriel #6804 üzenetére
"Bármelyik Skodába bele néztem, mindegyik alkatrészen a négy VW-SEAT-SKODA-AUDI jel található"
Bármelyik Audiba belenézel ugyanazt látod. Az Audi mégsem Skoda.
(#6800) GabN73: ránézésre elég pöpec. Lehet érdemes lenne elmenni megnézni. Magát a típust nem nagyon ismerem.
-
dízelracer
őstag
válasz
hobizoli #6731 üzenetére
Nem angliába kell menni. Hollandiába ha elvállalod a legelső szembe jövő ótvar betanított munkát keresel vele 1400eurót (minimálbér). Itt ugyanazért kapsz 90ezret (szintén minimálbér). A lakhatást, a kocsi biztosítást, a tömegközlekedést és az eü járulékot leszámítva nagyjából minden (élelmiszer, ruházat, műszaki cikk stb...) ugyanannyi mint nálunk. Valóban vannak dolgok amihez drágábban jutsz hozzá mint itt de nagyon nem mindegy, hogy bruttó 90ezerből vagy átszámolva bruttó 430ezerből kell kiadni azt az X összeget. Ráadásul ott még kevesebbet is adózol a jövedelmedből. Ja és válság ide válság oda az ott felvett euró alapú hitel egy büdös fillért nem változott. Itthon csúnyán elszalad az is...
-
dízelracer
őstag
Itthon nem az üzemanyagárak a magasak, a fizetések nevetségesen alacsonyak. Mi magyarok csak szemétlerakónak és olcsó bérmunkásnak kellünk az EU-nak...
-
dízelracer
őstag
Én annyi pénzből egy 2-3éves Octavia II -t vennék és biztosan nem TSI motorost hanem a szög egyszerű Euro5-ös 1.4 80lovas szívót. A maradék pénzből meg gázosíttatnám + családostól kimennék egy hétre Horvátba segget áztatni a tengerbe.
mod: agyon hype-olt csoda rommon rail dízelt egy márkától sem vennék kivéve ha három max négy éves korában 150k kilométer környékén le tudnám cserélni egy újra.
-
dízelracer
őstag
válasz
zoo8800 #6661 üzenetére
Vagy mindössze annyi a titkuk, hogy nincs elhanyagolva az autójuk. Be van állítva a futómű, nem laposak a gumik, mikor a lámpa zöldre vált nem tiltásról indulnak, normális üzemanyagot tankolnak, karban tartják a motort, nem vontatnak és nem tetőcsomagtartóznak, nem hegyvidéken laknak, esetleg nem klímáznak annyit, nem rövid távokon mennek, egyedül utaznak, alacsony gördülési ellenállású gumikat használnak, nem pögretik szét a motort feleslegesen, fűtött garázsban tartják a kocsit vagy esetleg elektromos motormelegítőt használnak stb stb stb... ezer és egy oka lehet a jó fogyasztásnak. Minden esetre saját tapasztalatom az, hogy közel egy liter üzemanyagot meg lehet spórolni csupán azzal ha az ember megfelelő műszaki állapotban tartja a kocsiját és kicsit finomít a vezetési stílusán. És itt most nem az "Otto módszerre" gondolok.
-
dízelracer
őstag
válasz
szőröscica #6650 üzenetére
-
dízelracer
őstag
válasz
runner 125 #6634 üzenetére
Egy 1.8-2.0 dízel fogyaszt vegyesben kb 5,5litert egy 1.6benzines meg kb 7,5-et, ha a crdezső lekönyököl benne van a pakliban, hogy százezrekbe kerül majd a javítás (lásd fent). Lassan úgy vagyok vele, hogy már hosszútávon sem éri meg a dízel. Még ha forintra megegyezne a gázolaj és a benzin akkor talán de így semmiképpen nem.
-
dízelracer
őstag
válasz
hobizoli #6632 üzenetére
Emlékszem ~15éve a COOP bolt parkolójában borogattuk bele az 5literes kannás étolajakat a kocsiba mert vagy 25forintal olcsóbb volt literenként mint a gázolaj a kúton. Az alkeszok tanakodtak is a kocsma teraszon, hogy azok meg miafaszt' csinálnak ott.
Akkoriban senki le se szarta ezt. Ma meg még az autódat is lefoglalná a NAV bizonyítékként. Nevetséges hely lett ez az ország.
Az a nagy baj ezekkel az öreg dízelekkel, hogy a legjobb is euro2 -es. Azokat tőlünk nyugatra már most be sem engedik a belvárosokba, ha nincs szmogriadó akkor sem csak páros páratlan rendszám alapon. Az autópálya díjak is magasabbak a rosszabb emissziójú járművekre. Ettől már csak karnyújtásnyira vagyunk. Akkor meg hiába a viszonylag jó konstrukció, meg az olcsó alkatrész ezeknek végleg befellegzett. Egyik felem azt mondja talán nem is baj. Esetleg vidéken el lehet vele olcsón futkosni de annyi. Városból éveken belül kiszorulnak. Amíg derék honatyáink a mocskos kezükkel nem nyúlnak hozzá az lpg -hez addig nincs ésszerű alternatíva. És pont azt néztem, hogy hiába 440 forint a gázolaj pont ugyanannyian vannak az utakon mint egy éve. Vicces nem? Mindenki zsörtölődik de azért csak beül reggel a kocsiba.
(#6634) runner 125: Szerintem nem. Új autó ilyen üzemanyag árak mellett csak nagyon soká dolgozná le a vételár különbözetet egy benzineshez képest. Használt ismeretlen előéletű dízel kocsival pedig nagyon csúnyán csöcsre lehet szaladni. Agyon van bonyolítva az összes létező 6-8évnél fiatalabb dízel autó. Ha bármi befosik eret vágsz.
-
dízelracer
őstag
válasz
hobizoli #6057 üzenetére
Mikor építették az M6-ra felvezető felüljárót és a hídhoz vezető szakaszt csak úgy csattogtak a kavicsok az autó orrán. Szélvédőt egy sem érte le szerencsére. Engem meg majd szétbaszott az ideg mert tudtam, hogy az akkori melóhelyen szemrebbenés nélkül levonták volna a béremből azt a kárt ami az idő alatt keletkezik míg nálam van az autó. Szar dolgok ezek.
-
dízelracer
őstag
válasz
Alvin_ti4200 #5997 üzenetére
Ha egy zsúfolt parkolóban ~80centire rád állnak ebbe te be nem ülsz.
Nézd meg mekkorára kell nyitni azt a baszom hosszú az ajtót, hogy beülhess. A zsanárok nem tudom, hogy bírják az ajtó súlyát. Extrém nagy az az ajtó.
-
-
dízelracer
őstag
válasz
Bigemperor #5903 üzenetére
Akkor járj GAZ-2975 -el. Az egy túlélő autó.
-
dízelracer
őstag
válasz
Bigemperor #5898 üzenetére
Pont, hogy gyári állapotú a kocsi. 1.3-as fapados ötajtós még a gyári kék fényezéssel. Küszöbök + kerékívek voltak cserélve mert megette a rozsda semmi más beavatkozásra nem volt szükség. Ezeket egy kasznis ismerős csinálta neki akit én ajánlottam. A rozsda lassan kikezdi a csomagtérajtó alját és az ajtó zárja körül is herpeszesedik kicsit. De ez teljesen normális elvégre csak egy 22éves autóról beszélünk. Hol lesznek a mai autók 22év múlva? Sehol. Rég be lesznek darálva mert gazdaságtalan lesz az üzemeltetésük. A lökhárítókon található horzsolásokat leszámítva így is nagyon patent állapotban van. A beltér nagyon egyben van. A műanyagok kicsit megfakultak de szép repedezés mentesek a kormány, váltógomb is fényesre kopva. Nem emlékszem mennyit futott de szerintem 200k felett van. A motor ma is halkan duruzsol. Váltó pontos és könnyen jár, futómű kényelmesen rugózik ülés is egész kényelmes. Nekem simán kéne egy ilyen állapotban fennmaradt öreg autó nem érdekel, hogy már a második ikszen is túl van és tök fapados. Egyszerűen jó érzés volt beleülni. Ennyit számít ha egy autónak nem nyomják ki ész nélkül a szemét. Főállásban zöldséges a fószer. Egy merci 207 furgonnal hordja az árut. Na arról se mondanád meg hány éves olyan szép állapotban van.
-
dízelracer
őstag
válasz
Bigemperor #5896 üzenetére
Az autó ellensége nem az idő hanem a tulaj. Ültem már olyan patent E kadettben aminek rendesen új autó szaga volt. Úgy nézett ki mint ha max 5-6éves lenne pedig 1989-es.
-
dízelracer
őstag
válasz
molnarpeter #5882 üzenetére
Valami 1Z motoros öreg TDI-t. Azért mert az még sima lendkerekes, mert a befecskendező rendszere egyszerű, mert új turbó 100k alatt van hozzá és mert az üzemeltetési költségeit tekintve töredéke egy mai DPF-es sokadik generációs Common Rail motorhoz képest. A gyengébb minőségű üzemanyagokra sem érzékeny annyira mint egy modern dízelmotor.
Én Golf IV kombit vennék, esetleg Passatot. 1milla körül megvenni, a maradék pénzből kicsit rendbe szedni és lenne egy problémamentes autótok amit ha szervizeltetni kell akkor sem megy rá a családi kassza.
-
dízelracer
őstag
válasz
opeter87 #5826 üzenetére
Mit csináltak vele? Semmit. 2200ccm, 200lóerő, automata, 1600kg feletti önsúly. Tuti, hogy nagyrészt városban használták ráadásul pont most télen. Az összes hasonló méretű és teljesítményű dízel ennyit fogyaszt. Bármelyik alsó-középkategóriás dízel simán bekap 7-7,5litert városban télen. Azokhoz képest a Mondeo vagy 300-400 kilóval nehezebb és jóval erősebb is. Szerintem a 10literes tesztfogyasztás ilyenkor nem sok. És azt se feledjük, hogy új autóról van szó, ez még simán lejjebb fog menni.
-
dízelracer
őstag
3éves X6-on kopik a festék az ablakemelő gombjáról. Saját szememmel láttam.
Akkor visszakérdezek. Milyen lúzer vesz ma magyarországon 10éves hetes bmw-t? Max a virslinyakúak meg a lakótelep rajok. Azokat szerinted érdekli mennyin áll az óra? A 10éves használt 7-es bmw tipikus célközönsége kétszázig nem tud elszámolni nemhogy 200.000-ig. -
dízelracer
őstag
válasz
dízelracer #5402 üzenetére
Kicsúsztam a szerkesztési időből: [link]
-
dízelracer
őstag
válasz
hobizoli #5399 üzenetére
"Európa számos országában eddig is a 7 vagy 10 napos volt a legkisebb megvásárolható vignetta, amelyet a magyar turistának is meg kellett vennie, abban az esetben is, ha néhány óra alatt csak átutazott az országon"
Innen is üzenem az illetékes elvtársnak, hogy ha már az eu többi országával példálózik jó ha tudja, az eu számos országában az itthoni három-ötszöröse az átlag melós kereset. Honatyáink folyton az eu országaihoz hasonlítják orbániát. Majd ha vidéken a traktoros Józsi 90k helyett 350k-t visz haza akkor leszarja még azt is ha csak havi matricát lehet venni, de még az 500forintos benzint is kiröhögné. Kicsit bele kéne gondolni a helyi (magyar) viszonyokba mielőtt még ész nélkül mindenben idomulni próbálunk az eu országokhoz.
mod:
Ja, a fenti résznél én abba is hagytam az olvasást. Bekaptam a leszarom tablettát, mindjárt kettőt.
-
dízelracer
őstag
Pont ebből akarnak tőkét kovácsolni, hogy kié volt. Sosem kéne ilyen autó. Mármint ilyen full full luxus bálna nem kéne soha. Se Audi, se bömi, se merga semmilyen. Jó mondjuk a D2 S8 egy élmény volt. Kézi váltóval, 360ló, quattro ment mint az állad. Állatkodni lehet vele de sajátnak az se kéne.
-
dízelracer
őstag
-
dízelracer
őstag
válasz
Tothgera30 #5333 üzenetére
Csak a wagonr-nél tapasztaltam ezt.
-
dízelracer
őstag
válasz
Tothgera30 #5314 üzenetére
Én szeretek dinamikusan haladni. Mikor próbáltam piros lámpától indulva kisorolni a külső sávba majdnem agyfaszt kaptam, hogy csikorog, érezhetően pattog a kerék a kocsi meg nem gyorsul. Nem lehet vele "kilőni" mert az autó nem partner hozzá. Lehetne akár 200lóerő is akkor sem lenne jobb.
-
dízelracer
őstag
Na mit mondtam...
-
dízelracer
őstag
válasz
Bull Boss #5226 üzenetére
Rokonomnak (több darab) 1.2 pdtdi Lupo után most egy Audi A2-je van ilyen motor+váltó párossal. Az ország legtávolabbi szegletéből is hozzá hordják szervizeltetni ha gond van a kocsival mert egyedül ő ért hozzá és nem veri át, nem húzza le azt aki hozzá fordul. Valamennyire belelátok a dologba és nekem erősen az jött le, hogy az esetek 99%-ában user error miatt áll meg az autó. Tudna mesélni trehány tulajokról akik már csak akkor hajlandóak szerelőhöz fordulni amikor a váltó miatt letilt az autó, meg elhordják mindenféle kókler gányművészhez aki összerakja a saját feje után lesz amilyen lesz alapon mert az olcsóbban dolgozik. Lehet, hogy más fele annyiért megcsinálja de hogy? Még ha pár hónapot el is gurul az autó utána garantáltan újra széthullik. Lehet szétbontani az egészet mert az "olcsó" szerelő ismerős/haver életében először látott olyat azt se tudja hová nyúljon és csak tovább ront rajta a hozzá nem értésével. Ott kezdődik, hogy a legtöbbje spórolni akar. Eleve rossz helyen veszik meg az autót (nevet és várost inkább nem mondok). Aztán rossz helyre viszik szervizeltetni. A lúzerebbek egyenesen beviszik (porsche pest/buda, óbudai autójavító) szakszervízbe mert csak bennük bíznak. Aztán paprikavörös fejjel fújtatnak hetekig, hogy mi a csöcsért került 250k -ba a szerviz? Általában ilyenkor szokott jönni a de szar kocsi ez meg milyen drága. Egyáltalán nem drága. A tulajok hülyék az autóhoz. Ez nem trabant, hogy hajtom mint a hülye és nem baj ha elromlik mert áthívom a szomszéd józsit és majd egy szál csavarhúzóval megszereljük a sufniban. Ha folyamatosan odafigyelne rá megadná neki amit az autó kér ugyanolyan megbízható mint egy swift. Csak ugye a magyar egy kibaszottul forintbaszó ember. Fuuu csak 3litert fogyaszt? Ez kell nekem! Aztán mikor jól beszopja a bontott alkatrészekből összerakott szarral megy hiszti a népítéleten.
Rick4: ez nem is vitás.
-
dízelracer
őstag
válasz
kisza25 #5221 üzenetére
Az 1.4 dízelben és az 1.0-1.4-1.6 benzinesekben sincs az csak az 1.2 dízel sajátja. Tudnék most egy 170k-t futott 1.4FSI-t németből. (4lufi, klíma, esp, abs, fűthető tükör, állítható magasságú fűthető ülések, ezüstmetál stb...) csak nincs pénzem rá, hogy rohadna meg.
Pedig cakk-pakk 750be megállna magyar papírokkal friss vizsgával. Az 1.2 dízel a vilgá legkisebb fogyasztású autója. Még jó hogy jó volt a fogyija.
[link] Ha pályán beállsz egy kamion mögé simán 2liter alá esik a fogyasztás.
-
dízelracer
őstag
válasz
istyub68 #5215 üzenetére
Egyszerű, strapabíró, megbízható, olcsó hozzá minden. Csajok eléggé szeretik mert könnyű vele tolatni, kicsi is, fordulékony is. Tanulóautónak megteszi. A korabeli kisautókhoz képest pedig egy atombunker.
Renault Twingo
Fiat Seicento
Citroen Saxo
Fiat Puntovs.
Esetleg még az Opel Corsa / Ford Ka páros az ami nem úgy törik mint a ropi és van belőle válaszék ebben az ársávban. ABS és légzsák alá semmiképpen ne add! Suzuki Swiftet messzire kerüld el mert guruló koporsó.
-
dízelracer
őstag
válasz
dízelracer #5160 üzenetére
Ja az kimaradt, hogy 100-110nél simán bever 8litert.
-
dízelracer
őstag
Nekem WagonR+ -ról három dolog maradt meg élénken az emlékeimben.
1: a belső világítás szánalmas. Amellett hogy alig világít, egy gagyi lámpa búra (ilyet látsz kb az összes 10+éves utánfutón / tréleren jelzőfénynek) és a kapcsolót még véletlenül sem a lámpához tették. Az ott van a műszerfalon. Mikor reflex szerűen odanyúl az ember akkor szembesül vele, hogy nincs ott semmi.
2: kanyarban intenzív gyorsításkor egyszerűen elkezd pattogni a belső íven lévő kerék. Ez amellett, hogy rohadt zavaró még rendesen eszi is a gumit és közben nem gyorsul az autó. (a 76lovas egyébként se).
3: a szélérzékenység. Ha kijössz szélárnyékból résen kell lenni mert a cipősdobozt simán odébb löki egy métert a szél. Ez veszélyes helyzeteket idézhet elő.Emellett kényelmetlenek az ülések, a szar beltér szar minőségű anyagokból van összerakva, zörög minden, pattog az úton, kanyarban olyat billen a bódé, hogy leér a kilincs a földre, erős fékezéskor a blokkolásgátló ellenére is hajlamos beszitálni, az apró kerekeknek hála a legkisebb úthibát is megérezni. Lehet, hogy egy megbízható (tipikus ami nincs benne az nem is romolhat el elv) és jó értelemben véve igénytelen de összességében egy borzalmasan szar autó. Soha sem kéne.
-
dízelracer
őstag
válasz
Tothgera30 #5154 üzenetére
"A Wagon meg olyan kis aranyos, ha meg menni kell, akkor lép mint a mérgezett egér."
Bazze ez aláírás gyanús.
-
dízelracer
őstag
válasz
h1n1_900 #5054 üzenetére
Azért a Polo tényleg biztonságosabb mint a Swift. Öreg autó már ezért mindent megkapsz hozzá baromi olcsón utángyártottban ami nem feltétlenül jelent automatikusan gyengébb minőséget mint a háromszoros áron kapható gyári alkatrészek.
mod: 400k-ért nem kapsz olyan autót amire nem kell költeni semmit. Ilyen csak a mesékben van.
-
dízelracer
őstag
válasz
dízelracer #4959 üzenetére
agyonhelyezett = agyon hegyezett
Késő van már.
-
dízelracer
őstag
válasz
hobizoli #4955 üzenetére
Dízelnél sose a lóerőt nézd. Az önmagában nem jelent semmit. Volt aki lobogtatta nagy büszkén a dyno papírt, hogy háhááá az ő utcai autója 240lóerős. Hát valóban annyi volt de olyan teljesítménygörbe volt a papíron, hogy hangosan kiröhögtük. Mindennapi közlekedésre teljesen alkalmatlan. Ennek semmi értelme nincs. Egy jó (nem agyonhelyezett) 200ló körüli épített dízel gyakorlatilag 2000-től tiltásig bármilyen fordulaton jól harap. Sokan pont ezt szeretik benne. Páratlanul rugalmas ezért nagyon vezetni miközben keveset fogyaszt. Tudom, hogy dízel ellenes vagy de nem rossz ám az.
-
dízelracer
őstag
válasz
h1n1_900 #4879 üzenetére
Micsoda? Ünnepekre (húsvét, karácsony) bizony jól jött mert olyankor kirajzott a sok hétvégi mazsola (főút Suzuki Alto 90 és a halál közti tatter 55-60km/h és hasonlók) és nem lehet haladni tőlük. Arra nagyon király volt. Vagy ha le kellett ugrani nyír1re. Pöstőő majdnem végig pálya. Azé nem a szomszédban van és ezt a távot oda vissza lenyomni kátyús, gödrös, kijárt botrányosan szar minőségű utakon a sok debil között nem egy nagy élmény.
-
-
dízelracer
őstag
Igen, csak TDI. Majd ha mutatsz nekem egy 2000ccm alatti 230ló/500nyúlmókus benzinest amihez lassan vas árban van az alkatrész és amibe sehogy sem tudsz beletaposni 8-9liternél többet akkor térjünk vissza erre.
Mert egy lenézett kis öreg szar TDI fél millió ráköltés után tudja ezt, tartósan.
(#4799) Zewa: A szűk fordulatszám tartomány sem állja meg a helyét.
-
dízelracer
őstag
válasz
opeter87 #4776 üzenetére
Nyár vége óta már parkolhat mélygarázsban. Én azt nem értem eddig miért volt tiltva. Bolond egy ország ez...
szerk: utcára én sem vennék semmi mást csak valami szög egyszerű 6-8éves középkategóriás autót 1.6 -2.0 szívóbenzin motorral. Lehetőleg 2szelepes hengerfejjel lánchajtással. Belerakatnék egy jobb fajta gázszettet és szarnék a világra. DE jáccós autónak kizárólag csak tdi jöhet szóba. Mire jó egy nyomatékszegény valami ami akkor sem megy ha szétforgatom és zabál mind az állat? Semmire. Az első nap lehugyoznám és felgyújtanám.
-
-
dízelracer
őstag
válasz
h1n1_900 #4701 üzenetére
Soroksári M5 Auchan kút. Az az egyik legolcsóbb (ha nem a legolcsóbb) kút pöstön. Tegnap délután a felüljárón állt a sor vége. A körforgalomban is végig álltak a kútra várakozó autók. A sok madár ott furakodott, dudált anyázott idegeskedett, hogy olcsóbban tudjon tankolni. 1,5óra sorban állással megspóroltak 250ft-ot egy tankoláson? Bravó.
Az emberi hülyeség tényleg határtalan. 250 HUF-ért a faszom se araszolt volna ott 1,5órát. Madarak...
-
dízelracer
őstag
válasz
Napfénysüti #4482 üzenetére
Okádék...
-
dízelracer
őstag
válasz
Motion_Blur #4427 üzenetére
-
dízelracer
őstag
válasz
h1n1_900 #4417 üzenetére
Ez a gyűrődik mint a papír elég nagy butaság. Itt áll kint a kertben egy versenyautó (audi 100 még a kocka) amit az előző tulaj tetőre rakott egy versenyen. A tető minimálisan eldeformálódott de a bukócsőig nem nyomódott be. Simán megtartotta a saját súlyát pedig nem egy könnyű autóról van szó (V8 quattro). Ezzel szemben pár éve egy ismerősöm nagyjából 5km/h sebességgel fejre állt a régi swiftjével és szarrá gyűrődött az egész tető. Erről még videó is van + fotók a roncsról.
(#4419) Stafni: nem igaz mert a hűtőmaszkot is lecserélték! Kétszer is!
-
dízelracer
őstag
Én nem arra értettem. 2009-09-03án nyílt egy autós offolós topik. Nem szokott át oda a jónép továbbra is a "milyen autót vegyek"be ír/írunk. 1: nincs ezzel semmi baj. 2: kérdezd már meg személy szerint kit zavar, hogy a srác belinkelte a saját autóját? Eláruljam? Senkit. Egyedül MMA87 kollégát. És most lehet jönni a szar dumával, hogy a fórumon akkor is tilos hirdetni meg benne van az alapelvekben blablabla... És? Ki nem ... Szét kell nézni mi megy a fórumon, mi megy a szakmai topikokban! Csak egy példa: "milyen asztali gépet vegyek" topik. Szana széjjel van offolva évek óta. Azt senki le se szarja pedig elég zavaró. Ha itt beszélgetünk valamiről máris szétoffoljuk a topikot. Bekerült egy saját hirdetés. Na bumm, és akkor mi van? Viccesek az emberek.
-
dízelracer
őstag
LOL
óvoda szint...
Új hozzászólás Aktív témák
- Mini-ITX
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650 R7 7800X3D 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4080 16GB ZALMAN I3 NEO Corsair 850W
- Nexigo PJ40 okosprojektor / Számla + Garancia /
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Bezámítás! Lenovo Thinkpad T14 Gen 5 üzleti - Ultra 7 165U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest