- Yettel topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
AssAssynn
addikt
Ahogy írtam 4 éve biztosan 10w40 van benne a matricák szerint, és ez alatt kb. 20e kilométert futott a kocsi. Ennyi idő alatt a "rossz" olaj tönkre tehette a motort? Ha visszaváltanék jó olajra, az már késő lenne és az fogyna belőle?
Most 190e van benne, 170e-től kezdődött ez az okosság, előtte olasz volt, ott vezetve van a szervizkönyv 160 ezerig, de 20 ezrenként van benne bejegyzés. Talán addig még jót kaphatott. Ez gázos, ha számít.
Az a baj nálunk ez ilyen standart, hogy:
"- milyen olajat tegyünk bele?
- jó lesz ebbe is a 10w40"Amúgy ez felveti bennem azt a kérdés, hogy honnan a francból tudjam akkor ezek alapján egy bármilyen használt autónál, hogy jó olajat kapott-e élete során, vagy végig/nagyrészt rosszat?
Ugye általában rá sem írják. Ez most pont makk, hogy a magyar tulaj rámatricázta.
-
-
AssAssynn
addikt
Így van, szerintem is ez a helyzet.
Különben nézegettem pár Zafirát a napokban, csak hogy kitapasztaljam kicsit ezt az autót.
A véleményem az, hogy a Zafira sokkal "autóbb" autó, mint a Xsara Picasso. Masszívabb, nagyobb, erősebb anyagokkal van ellátva. 1.8 benzinmotor is szépen jár, alja sem rohadt egyiknek sem, amiket megnéztem, pedig 2008-as évjáratúak voltak.
Viszont, ami rossz benne, hogy a középső üléssor elég keskeny centire.Beülve tágas érzést kelt, érzésre nagyobb, mint a Xsara Picasso, de centiben 126-127 cm az ülésszélesség, a Picassoé pedig 134-135.
Egy dolog mentheti meg talán, hogy az ülések végével nem egyből az ajtókárpit kezdődik, hanem vagy egy kis rés a kettő között, és ráadásul az ajtókárpitnak is a beugró része jön utána (ahová lehet pakolni), szóval még kicsit túl lehet csúszni az üléseken. De nem tudom, hogy beférne-e bele 3 gyerekülés. Őszintén nem hiszem, vagy csak nagyon csálén, mindet övvel bekötve.
-
TrollBalint
addikt
Középen a tableten tudom aktiválni. Ha jól emlékszem ez a három van nekem is, meg talán egy custom?
Úgy rémlik vezetőasszisztens menüben, de hogy pontosan mi a neve a mezőnek, amikben ez van, azt nem tudom. Mondjuk, ha az nálam is a tempomat, akkor megmagyarázná, miért nem éreztem különbséget
Ma megyünk olajcserére délután, akkor megnézem, ha nem felejtem el, hogy az mi is pontosan.
-
#214
aktív tag
Csatlakozom, nekem sok a red flag ebben a történetben. Ez az autó valami kétes neppernek jöhet jól, aki okosba' tudja papírozni, az ilyen-olyan hibáit meg otthon vagy havernál javíttatni.
Ha az alap vételi teendők sem teljesen világosak még, akkor nem ezzel kezdenék, és akkor még nem beszélve a javítandó dolgokról. -
AssAssynn
addikt
Ismerek sok embert, akinek egy ilyen mutatvány megüti az intellektuális készségeit, ráadásul, ha ideje, ereje nem engedi, inkább túl ad rajta.
Persze elsőre én is bizalmatlan voltam, most is az vagyok, de azért utána járok, hátha működne.
Különben, ahogy írtam is, nem tudom, hogy rendszám nélkül lehet-e eredetvizsgára, műszakira vinni, valószínűleg nem. Szóval szerintem itt összetettebb a helyzet, mint máskor, és lehet kell ideiglenes rendszám, vagy hasonló, és ezért nem vág bele ő sem. Mondom, nem tudom. Nem vagyok túl naiv sem. -
AssAssynn
addikt
Írtam az imént, hogy a bukásra rá 7 napra meg átment. Most, hogy pénzért ment-e át, vagy csak volt valami gáz, amit korrigáltak, az nem derült ki.
Inkább az a kérdés, ha a műszaki az okmányiroda előtt van, akkor hogy legyen a fizetés. Mert, ha műszakin át is megy, de félelmem szerint még az okmányban lehet gond vele.
Nyilván az lenne az egyszerű, ha megmondanád neki, hogy ő mindent intézzen el és te majd utána megveszed drágábban, de vagy nem tud, vagy nincs pénze foglalkozni ezzel, nyilván azért adja így.
Az, hogy milyen a kocsi múltja, csak addig érdekel, amíg nincs a kezemben az új műszaki és átírást igazoló papírok. Abban is biztos vagyok, hogy az eladó autók felének volt már valami műszaki, vagy papíros zűrje életében. -
AssAssynn
addikt
Most kicsit megint olvasgattam az FR-V face csoport bejegyzéseit, és újfent oda jutottam, hogy nem biztos, hogy jó ez. Kb. minden alkatrészre, amit keresnek valami ilyesmi válasz érkezik: "nincs belőle csak a gyári 200 ezerért", "típushiba, csere 100 ezer", "nincs belőle, csak ritkán a bontókban", stb.
-
TrollBalint
addikt
Most pályáztunk egy kicsit, kipróbáltam. Alapból sport mode-ban használom, úgy nem csinált semmit (gondoltam nyilván). Most átraktam comfortba, majd az egyik faluba, mikor traktor ment előttünk, hátrahúztam, egyből felpörgette a fordulatszámot, D helyett S-t mutatott...
Meg is lepődtem. Sőt, eddig hiába volt sport mode-ra állítva, 51-nél már váltott 5-be. Viszont így, hogy a váltóval tettem sportba, még 58-nál is 4-be hagyta. Nem ugyanaz a két sport mode?
-
AssAssynn
addikt
Köszi. Az a baj ez az autó egyelőre a "túl nagy" kategóriába esik nekem, ez az, ami legjobban távolít tőle. Pont ezért most abban is megint elkezdtem gondolkodni, hogy valami kisebbet veszek, aztán majd pár év múlva (ha kell és ha úgy adódik) akkor max cserélek nagyobbra.
Ez a baj, hogy ha egyszer megbontja az ember az eredeti elképzeléseit, akkor minden viszonylagossá válik. -
hobizoli
nagyúr
persze, mert az ilyen 200k-s olajcsereket senki nem akar kifizetni...
ahogy egy DMF cseret se nagyon szeretnek manualis valtoknal, de ott azert, mert a "uj" DMF vmikor tizenparezer km mulva ugy kottyan, mint a gyari szerelesu 3-400k km utanpedig 200k manapsag igazabol frutti....akinek nem az, annak nem kellene DSG/automata autot vennie sem
ez ennyibe kerulmeg egy 15-20 eves autora siman ra lehet tapsolni ennyit barmikor vmi masra
pl muszaki vizsga miatt kell vegyel 4 lengescsillapitot + toronycsapagy / toronyszilentek, +szereles es mar ott is vagy kb
-
szabonagyur
félisten
Hát nem tudom, aki nem autó b.zi ott bárkit kérdeztem fogalma sem volt, hogy rosszabb lehet a száraz DSG, szóval azért annyira nem áraz be. Pluszban amikor nézegettem olajos DSG-vel futó autókat ott sem tudta senki igazolni az olajcseréket, mert a szerviz nem mondta sosem, hogy cserélni kellene azt.
És nem csak DSG, CVT-nél sem tudják nagyon a csere periódust stb.
-
tibbike01
őstag
A száraz DSG-nél sem 1 millióba kerül a javítás, többféle fokozat van a javítási szintek között. Csak a teljes kupung csere kerül nagyjából 1 millióba.
Az olajosra mindenképp ráköltesz legalább 500ezret 240kmig, míg a szárazra csak, akkor ha annak valami baja van. De mondom van 150ezer ftos javítás is.Persze jobb konstrukció az olajos, de a több mint 10 éve piacon lévő száraz DSG sem ördögtől való. Nagyon jó tapasztalatok vannak vele.
-
imyourfriend
őstag
Még szerencse nem DSG-s auto jott szembe ~1 eve mikor vettem a bodet, etetni kell a majmot foleg amelyikben ilyen luxus van mit az automatavalto.. nyilvan lehet gond az MWW valtoval is ami az 5 seb es 1.6 cr-ben van azert baratibb aron lehet felujitani illetve felujitottat venni.
-
tibbike01
őstag
Azért annyira nem kell félni a száraz kuplungos DSG-től. Tény, hogy alapvetően jobb szerkezet az olajos DSG, de mégis van egy halom pozitív user tapasztalat a száraz DSG-vel (elég rendesen körüljártam a témát annó).
Illetve nagy előnye, hogy nem kell 60ezer kmenként 150ezret rákölteni az olajcserére, hanem félre lehet rakni a felújításra, illetve ha valaki szarul használja a váltót (mozgásközben vált, vontat, rámpázik, csúsztat...stb) annak az olajos is bedöglik hamar. -
Oh apu dobta az 1.0 dsg-s kamikot, már 1.5tsi dsg troc van helyette. Ami feltunt, hogy ezek is 2000 körüli fordulaton váltanak. Lehet rakerdezek csipesnel, mit lehet a valtoprogrambol kihozni. Oroszlányiak úgy mondták, hogy korrektül meg lehet írni azokat is hogy ne kopjon annyira a tárcsa
mert rendszeresen írnak meg száraz dsg-s bodekat 300 newtonmeter fölötti értékre, gondolom a valtonal is módosított progit töltenek fel.
-
kisza25
félisten
Mondtam neki, hogy új van 700eFt drágábban, amit árúl kicsit jobban felszerelt, de 2 éves.
Erre Ő: Hol? Biztos a pappasnál láttam, azok árulnak 1-1,5M Ft bukóval autókat, mert 180 napnál régebben van ott egy autó, akkor el kell adniuk.
Mondtam, hogy köszönöm szépen, nincs több kérdésem -
AssAssynn
addikt
Most miért mondod ezt. Ha nincs olyan, amit kinéztem, és még autóm sincs, na, akkor spóroltam csak igazán.
Az a baj, most mondanám, hogy tudok várni, mert itt a Corsa, de ugyanakkor meg jó lenne még nyáron megvenni, már az újjal utazgatni, és nem alapozni a Corsa megbízhatatlan műszaki állapotára. Szóval tudok is, meg nem is. Ugyanez igaz a megálmodott típusra is, hogy "vagy lesz, vagy nem". Ha beesne, akkor epic lenne, ha nem esik be, akkor feleslegesen vártam.
Nem mérgezlek tovább ezekkel a gondolatokkal.
-
AssAssynn
addikt
-
AssAssynn
addikt
Igen, ez talán megmagyarázza azt, hogy miért nem csökkentette még az árát, de arra nem találok magyarázatot, hogy ha normál áron hirdeti (nem túlárazva), akkor miért nem vitték még el eddig. Sajna nincs túl közel egyik sem, meg egyik sem olyan, hogy annyira megéri, hogy rohannom kellene megvenni.
Nekem ez az egész autódrágulás nagyon mesterségesnek tűnik. "Nincs új autó" - mondják, de az összes kereskedés és telephely tele van velük, ugyanúgy a hahu-ra is visszagyűltek már az eladó autók. Szerintem bár bőven megértünk az árcsökkentésre. Na, de most nem ez a lényeg.
-
a hülyén megálmodott SUV-oké nem. De, egy kupésított-áramlásoptimalizált-burkoltpadlós SUVnak lehet még kedvező légellenállási együtthatója (T-roc, Taigo, C4-C5 pl..). Csak a homlokfelület így-úgy de nagyobb lesz
Wikin van egész jó táblázat, máshol meg felülettel is számítanak.
-
Vismajor01
addikt
Aha, es talalsz olyat h levan irva hogyha 8 napon belul nem csinalod meg akkor mi lesz? Elmondom, semmi. Akkor kotelezo?
Anno matrica-atvitel miatt az autopalyasok ragaszkodtak hozza, es mar akkor nem ertettem de aztan okmany irodaban rakerdeztem es ok is azt mondták h ajanlott de nem kotelezo. Mi a ***ert lenne kotelezo amugy is? Sajat magadnak kell ez senki masnak.
-
-
Gombinyó
őstag
A kormányzása tényleg fura kissé, ha manőverezni kell mondjuk parkolásnál, utazó tempónál én semmi extrát nem éreztem rajta. Egyébként a Jazz (GD) egy nagyon jó, szerethető kis autó, én imádtam a nagyobb új autók mellett is. Az 1.4 CVT viszonylag jól is megy sport vagy hegymenet fokozatban. Nem véletlen ennyi az áruk sztem, sajnálom is kissé, hogy elpasszoltam, de már lassan a 98as benzin is belerohadt
-
-
TrollBalint
addikt
Olyankor biztosítás meg adó sincsen rá? MOndjuk, ha tényleg nem jönnek rá, akkor mindegy, mindenképpen muszáj lesz.
Paxker315: Én is igyekszek minden javítás előtt elmenteni a képeket, pont ezért, ha jönnek és megkérdezik, akkor tudom mutatni, hogy ilyen volt, ezért csináltattam meg, de szerencsére sok ilyen eset nem volt
-
olajos: SZomszéd srác bérelt nemrég Touran Taxit, 386ezer km, állítólag még gyári DSG olajjal
Mondta, hogy nem működik már túl finoman, ránt sokszor. Másik szomszéd nemrég adott el SuperB-t, amibe 2017 nyara és 2022 nyara közt 240ezret tekert, majd megkérdezem, mennyire volt "bajos" konstrukció.
Egyébként - szerintem - lehet átírni a száraz dsg-s váltóprogramot is, lachip-pel érdekes lehet konzultálni a témában. Úm. kopás csökkentése, kettőstömegű védelme, használhatóbbság. Állítólag lényegesen több nyomatékot bír az, mint a gyári-konzervatív 250newtonméter ajánlás (rendszeresen láttam 300 pluszosra megírt 1.4tsi vagy 1.6 crtdi motorosokat DQ200-al szocmédia oldalukon)
-
Ezt a 250 Nm nyomatékot én is hallottam, de azért ez is trükkös mert jöhet újabb többet tudó száraz kuplungos, plusz van amikor a motor nyomatékát veszik vissza hogy beférjen a váltó... Szóval VW-hez nagyon kell érteni és folyamatosan figyelni az eseményeket...Mondjuk ami következő 2 évben szóba jöhetne esetleg jazz helyett ott biztos hogy csak száraz van benzinesben (kis T suvok vagy polo), úgyhogy az biztos storno.
szerk: viccből megnéztem hahun, polo egész olcsó, honda jazzhez képest mindenképp... mi van itt a polo-t gagyizták el vagy honda tényleg prémiumnak hiszi magát?
szerk2: 1.5 tsi dsg style T-Roc is olcsóbb mint a jazz crosstar (tudom honda mindig drága volt de nem drágább mint a VW)...
-
jesszusom, most estem vissza és látom az új kommenteket. Wow.
Amúgy, valóban "adóoptimalizálás", de, nem olyan jelentős összegek azok. Persze, aki kifog egy 136 lovas forgalmival giuliát, az nem feltétlen fog lelkizni rajt'. : )
Ami engem a dízeleknél "zavar" (nitrogén-oxidok főleg) meg úgyis nagyrészt "rendezve" lett adblue rendszerekkel, EUR6 alatt nem is vennék szvsz olajkályhát saját használatra : ) De érdekes, mennyire darázsfészek téma lett ez
-
-Skylake-
addikt
mondjuk ebbol szamomra mint hozza-nem-erto szamar valahogy egyenesen kovetkezik, hogy akkor chip utan ertelemszeruen mar nem tartja az auto a karosanyag kibocsatasi ertekeket. miert erezzuk azt, hogy ez nem gond ? marmint ize. gondolom okkal vannak azok az ertekek betartva , amik.
-
TrollBalint
addikt
Úgy vettem észre, hogy sport módban sem vált vissza. Vagy nem nyomtam elég határozottan a gázt, ha gyorsítok, ami szintén könnyen előfordulhat, mert városba szeretem takarékra venni magam. Úgy is piros hullámot fogok ki mindig
Viszont dombon csak jó lenne azért visszaváltani, nem szeretem, ha erőlködik a motor.
Ebben is 7-es DSG van, egyelőre még szokom ezeket a módokat. Most hazafelé jövet kipróbáltam a manuális módot. Háát... nem ilyennek képzeltem, ez rosszabb, mint gondoltam
Vissza is raktam D-be.
basszus... rossz oldalát fotóztam
Mondták a gumisnál, hogy a jobb hátsó kerékről 2 kupak hiányzik, a bal hátsón meg 2 van. Áttegyék-e egy oldalra, mondom persze, majd azt fotózom akkor.
-
ezekben a 2011 előtti CC-kben vegyesen lehetett gen.1 és gen.2 is, ahogy olvasom (az 1.8-ról úgy tűnik inkább csak gen.2 míg a 2 literesről megoszlanak a vélemények)
#215389 hobizoli igazából mindegy mennyit mennek el, ha eleve taxinak vette a német tulajdonosa (a színből ez levágós) biztos nem keveset ment. hogy 300k vagy 500k a linkelt példány eredeti futása, az ebből a szempontból lényegtelen, hiszen 9 évesen 105 ezerrel hirdetik, amit valószínűleg már az első évében bele tettek a török gazdái. csak ugye ezek az eleve taxinak készült modellek lassabban amortizálódnak, mert a gyártó felkészül arra, hogy az átlagnál nagyobb igénybevételnek lesznek kitéve.
-
TrollBalint
addikt
Elhoztuk pénteken a kocsit, és egyből utaztunk is vele 400-450 km-t. Főleg autópályán. Ugye egy 2.0 TSI Octavia III-t hoztunk el. Dynamic csomag lett kérve annak idején pluszba hozzá, ezért sport ülések vannak benne, azt kell mondjam jók. Talán nem olyan jók, mint a régi Volvonké, de közel jár hozzá.
Ami zavar, hogy olyan 130 km/h-nál már jelentkezik valami zaj a vezető oldalról. Olyan, mint amikor műanyag elemek között sűvít a szél, valami illesztési hiba miatt. Mielőtt kiadták a kocsit, készítettek egy felmérést, ott fel van jegyezve, hogy a vezető oldali tükör törött, de én ott sem a képen, sem élőben nem látok semmit, de gondolom ez lesz az oka.
Ami még kevésbé tetszetős, hogy nagyon spórolosan vált városba, 50-nél simán 5.-ben hagyja, még akkor is, mikor már érzem, hogy a motornak ez sok és régen visszaváltottam volna. És ha nem padlózom le, akkor nem is vált vissza gyorsításhoz. (Mondjuk utólag ezt olvastam is a könyvében, hogy akkor van dinamikus gyorsítás mód, ha lepadlózza az ember)
A fogyasztása nagyon baráti, 5,8-6,0-s átlaggal tettük meg az első 200 km-t, kb. fele-fele arányban pálya ill. autóút. Kanyarokban is stabilabbnak tűnik az Insigniánál.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS X540SA-XX004D Notebook - 4 napot használt
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- Felsőkategóriás Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB / 1TB SSD
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest