- Honor 200 Pro - mobilportré
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Magisk
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #190215 üzenetére
A direktivitás akkor jó, ha a teljes spektrumon egyenletes, akkor veszi a fejünk természetesnek, mert a visszaverődés arányos a direkt hanghoz. Ezen a kardioid pont annyira segít, mint a különböző waveguide-ok vagy a reflex jó elhelyezése. A szomszédok fogják a kardioidot megköszönni, a hallgatóknak jobb az olcsóbb megoldás is. DI terén mostanában a Kali Audio az úttörő.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #190210 üzenetére
Itt a fő probléma az, hogy szakadásnál, illetve alul mindenképp csak az egyik sub tud teljesíteni. Neked azt az átmenetet kell kiszámolni, ami az összes mérési pozícióban jól illeszkedik időben. A naiv (crossoverhez hasonló) rajzolás azt eredményezi, hogy néhány pozícióban szakadásod lesz, ha elmozdulsz MLP-ből. Ez akkor is probléma, ha csak egy szék fontos, hiszen beszakadhat olyan effekt, ami remegtetné a széket, de csak fülmagasságban nem olt ki.
A probléma, hogy ennyi pozícióra görbét illeszteni, tesztelni embert próbáló feladat, ha kézzel akarod. Az MSO és DLBC hosszú szimulációval számolja ki, hogy mi a tökéleteshez legközelebbi lehetőség, az ART erre bevonja a maineket is. A Cavern kicsit máshogy csinálja, pont a szakadásba tolja bele a maineket, ennek vannak előnyei és hátrányai az ART-hoz képest.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #190202 üzenetére
Én a 20 Hz-et egyáltalán nem engedném rá, mert csak a dinamikát veszi el, ha olyan hangokat tolsz bele, amivel kis hangerőn is szenved, és amúgy is hallásküszöb alatt adja ki.
Hangnyomási előny azért nem játszik, mert a hátsó bármit ki tud pumpálni, hiszen közel van, miközben az első - hogy tartsa annak a hangerejét - szinte pontosan azon a hangerőn megy, mint előtte. Ha ő kifogy, a hátsó megy tovább, de ezzel teljesen szétbontja a hangképet, hiszen pont azt fogja vonyítani, amivel a másikat ki kellene egészíteni, de már rég nincs másik.
Ezt a helyzetet egyedül MSO-val tudod jól kezelni, azt is akkor, ha a súlyokkal és per-channel targetekkel komolyan eljátszol. A felhasználóbarát verzió a Cavern UCC, de az kizárólag PC-n működik.
-
-KP-
addikt
válasz
Gino20 #190202 üzenetére
Az elektronikát nem tudod hátrarakni a kanapé mögé és a centert fel a falra egy tartóra? Úgy is felszabadulna egy csomó hely elöl a mélynyomóknak.
3 darab Krix megaphonix vagy valami hasonló on-wall csak más márkából zenére is elég jó lenne, és a dirac artot se buknád mert 2 mélynomónak is lenne hely elöl utána.
De nekem 8. Én biztos nem használnék 40cm mély állódobozokat, amit még a faltól is el kell húzni, meg 50-60cm mély mélnyomókat. On wall LCR-ek 15-20cm mélység, és ha nézel Ascendo/Krix/Mag Theatron mélynyomókat mindegyiknek van 25-30cm mély modellje, amit simán el tudnál fekteteni elöl, de akár állva is lenne hely.
-
I'am Dony
őstag
válasz
Gino20 #190194 üzenetére
Persze, értem, hogy a legjobbat szeretnéd összehozni.
Az alaprajz és méretek alapján azt gondolom, akkor döntesz a legbölcsebben, ha elengeded a HSU-t. Mivel elől kellene lennie a kisebbnek, amit ráadásul alul vissza kellene húzni, pont a lényegét veszti el a dolog. A szoba nyilván adott és ez is fog további problémákat okozni, amiket most még nem látsz. (MLP 1/3-1/4 közelében, ezt is jó lenne leméretezned, mert marha nagy kioltások vannak) Mivel ennyire asszimetrikus az elrendezés, nem feltétlenül fog jól működni a bal elől - jobb hátul - szubkiosztás és hagynék lehetőséget egy középen elől - középen hátul elrendezésre is, amiben maradna játéktér a tologatásra. Ez kiüti a médiabútort első körben, de ha kialakult a legjobb átvitel ahhoz tudsz igazodni. Ez hatalmas lutri ilyen helyiségben, mert nem látni előre, hogy a tervezett helyeken milyen lesz a frekimented. Viszont könnyebb a helyzeted annyiból, hogy vannak szubjaid és mindent le tudsz modellezni. Ahol a legjobbat kapod arra tervezz.
Bármilyen szubokat (amik nem tornyok) teszel le egy adott helyre, azonos pozícióban, a görbe jellege nagyon hasonló lesz, így jól tervezhető. -
Gaming
csendes tag
válasz
Gino20 #190194 üzenetére
Mi van akkor, ha az egészet elforgatod 90fokkal és a 389 centis fal lenne a fronton? Megoldana pár problémát. Gondolom azon a falon ablak van, de véleményem szerint jobban járnál, ha 1 2 kényelmetlenséget vállalva / "takaríthatatlan lesz belülről az ablak" / átpakolnál oda.
Helyed van variálni...
Jelenleg sokkal jobb helyzetben vagy mint én voltam, mert / agyalok is, hogy át kéne költöztetni mindent a nappaliba, de az elég nagy falat lenne anyagilag, mert akkor nem csak átpakolnék / ugyanúgy 270 széles a helyem és 520 hosszú. A 270be pont belefér a 75colos tv és 2sub szélessége, és slussz. Ráadásul az ablak előttMár azt sem tudtam megoldani, hogy a frontokat beszuszakoljam valahogy, így azok a subok előtt vannak... Szóval értem én a kompromisszumokat, de én átforgatnám a helyedben.
-
-KP-
addikt
válasz
Gino20 #190194 üzenetére
Nálad is előjön az ami kevés rendelkezésre álló helynél mindig előjön. Amikor kevés a hely, akkor sokszor nem az állódoboz a legjobb megoldás. Sőt, legtöbbször nem az. On wall hangsugárzókkal a teljes vagy majdnem a teljes alsó rész szabad lenne. Illetve a másik, a kolosszális méretű médiaállvány, ami szintén útban van mindennek.
-
I'am Dony
őstag
válasz
Gino20 #190191 üzenetére
hogy pl a 1961 1V 25-30Hz alatt ne akarjon dolgozni
A legegyszerűbb megoldás, ha beállítod a subsonic filtert a szub menüben. Bár itt adódik a kérdés, hogy miért heréljünk ki egy jó szubot.
Egyébként van benne fixen 10 Hz subsonic, ami akkor is aktív, ha nincs bekapcsolva a menüben szürő.
Persze értem az okát csak nem ezt tartom a jó megoldásnak. -
-KP-
addikt
-
I'am Dony
őstag
válasz
Gino20 #190184 üzenetére
Elég bitang kis doboz
Azonban mielőtt belevágsz pár dolgot tisztázni kellene. Abban a pozícióban ahová helyezni tudod, érvenyesül-e az alsó tudása. Ezt le tudod modellezni a meglévőkkel is, bár fontos lenne, hogy a hangsugárzó közepe az újjal azonos magasságban legyen. A görbe nyilván más lesz, de ha egy marha nagy völgy van ott akkor az meglesz a nagyobbal is, ami értelmetlenné teszi ezt a fejlesztést.
Ha ez mondjuk rendben van, utána jön a max használható hangerő nálad. Van-e lehetőséged kihasználni a tudását. Ha igen, az felvet egy újabb problémát. Egy X dB-ig szépen fog emelkedni a görbéd, azonban eljön az a pont ahol a kisebb szub korlátja beüt, ami miatt eltorzul a görbéd és a nagyobb "magára marad".
Végül teljesen mások a porthangolási frekvenciáik, ami picit tovább bonyolítja a dolgot.
Ha mindezek alapján mégis müködhet a dolog, akkor hajrá. Ha viszont nem, egy másik azonos 1V már párban a meglévővel marha jó mozit csinál. Ha esetleg kevés lenne a tudásuk, mindet lecserélve 2 db. 1723 1V azért elég szokott lenni
. Hajrá Gino!
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #189833 üzenetére
2012 óta crossovert figyelembe véve kevernek, es LFE-re csak olyan hangok kerülnek, aminek tényleg szigorúan onnan kell jönnie. Ugye különböző típusú subokra is készülnek, moziban a crossover sub és az LFE két külön modell, egy lassú és egy gyors.
A magas vágás azért jó, mert ha ránézel az iránykarakterisztikájukra, nagyon drasztikus változás van benne pont 100 Hz körül. Alatta kb pontforrás, felette pedig beállnak egy sugárba. A kétféle szórást lehetetlen úgy összemérni vagy akusztikailag kezelni, hogy minden széken jó élmény legyen, míg ha a mélyekkel a subokon keresztül kell foglalkozni, az sokkal könnyebb.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #189829 üzenetére
Az egyenletes átfutás a fontos, hogy ne legyen az, hogy mélynél zeng a szoba, magasnál meg tökéletesen irányított, vagyis a DI minél közelebb legyen egy egyenes vonalhoz. Atmost pont emiatt is jó magasan vágni. Az EQ-zhatóság is nagyban ettől függ, ahogy az is, hogy mennyire hallja máshogy a szomszéd fotel. Ez például egy nagy szórású, de mégis nagyon jó hangszóró.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #189823 üzenetére
Azta, mennyi munkát beletettél, nagyon szép! Az olvasottak alapján én adnék egy esélyt a Tannoynak, hiába nem hallottam még. A Revelt amiatt nem ajánlom, mert a nem hallgató felé néző Atmos sugárzókkal csak rossz tapasztalatom van (Revel volt pont az első élményem, és alig nyújtott többet 5.1-nél). Vagy azok voltak jók, amik olyan dobozok, amiket építettél, vagy azok, amik tartón forgathatók voltak.
-
-
-KP-
addikt
válasz
Gino20 #189405 üzenetére
Nyilván a Dirac nem fog szarozni, inkább az adott gyártók. Mert sok értelmét nem látom egy 400 ezres avr-en az avr beépített végfokaival dirac artozni, mert még art nélkül is gyengék. De pre out módban végfokról már lehet értelme.
Egyébként az Onkyo Integra topikba írtak ilyet, hogy a CES-en vagy CEDIA-n az Onkyo standon mondták, hogy Integrára elvileg már év vége felé lehet ART. Persze ez is csak pletyka. Szóval majd meglátjuk. Számomra csalódás lenne, ha 2026-ban nem jönnének az ART-os készülékek.
-
-KP-
addikt
válasz
Gino20 #189403 üzenetére
Egy processzor esetén semmi értelmét nem látom ilyen korlátozásnak, hisz ott úgyis csak a végfokon múlik minden. Egy kis AVR esetén még lenne értelme,bizonyos hangerőszintig/csatornaszámig korlátozni, vagy pre out módra engedélyezni. De egy processzornál szerintem felesleges ilyen korlátozás. Hogy a Storm miért csinálja így, arra nem tudok mit mondani. Mert pl. az ISR Fusion 20-as AVR-nél nincs ilyen megkötés.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #189372 üzenetére
A szétszedést, ha nagyon kedves vagyok, esetleg nevezhetjük próbálkozásnak. AH-n volt nagyon jó összefoglaló az összes ilyen eredményről, lényegében: ha kábelt mérsz, nyilván más anyag más tulajdonságot mutat hanghoz nem kapcsolódó téren, de amint a hangot méred, hirtelen nem lesz változás. Sosem értem, hogy ezzel hogyan tudnak máig átverni embereket.
-
VoidXs
nagyúr
-
Gaming
csendes tag
válasz
Gino20 #189226 üzenetére
Az Audioholics nem is fog mérni ilyen ostobaságokat...
Az a veréb össze vissza méricskél, de én azóta még olvasni sem olvasom mióta egy erősítőt lehúzott /már nem emlékszem melyiket/ a sárga földig, aztán hogy hogy nem ráírt valaki /talán a gyártó/, hogy miként kéne mérni.
Erre újra megcsinálta cikket, de az eredetit nem törölte, sőt az addig rosszul méricskélt erősítőket sem mérte újra. Ergo van olyan erősítő amit egyik cikkben lehúz, egy másikban dicsér.
Érdekes módon senki más nem jött rá rajta kívül, hogy az LX 505,vahy az Rz50 "20wattot tud".
A 303 is felköhögöt 140et a "védelmi módba" lépés előtt.
Arról hol az infó, hogy mivel, miként mér teljesítményt?
Egy terhelő ellenállás egész másképp viselkedik mint egy hangsugárzó... -
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #189053 üzenetére
Azt jelenti, hogy a subokat egyszerre csak egy ilyen spéci technológiára tudod használni. Ha ART-ozol (azt a technikát PC-n az MSO éri el), az kiüti a beamforming lehetőségét, hiszen a fázis felett teljes kontroll kell mindkettőhöz.
Mindkét eszközzel hibátlanul össze lehet pöccinteni egy virtuális centert, főleg, hogy van Cavern támogatás hozzájuk. Annyi a különbség, hogy Stormban van egy kattintásos import csatornánként, Trinnovban a 31 pontos GEQ-kat egyesével kell beírni.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #189051 üzenetére
Én csak a Stormot és ART-ot ismerem közelről, de nagyon meggyőző, kvázi MSO egy kattintásra. Trinnovja csak távsegítséges ügyfeleimnek van, ezt a feature-t nem használják. Pusztán elméleti szinten az ART a jelentősen fejlettebb, a "hátsó subokat jól időzítve kioltjuk a hátsó fal visszaverődéseit" módszert össze tudod magadnak is drótozni, valamint lehetetlenné teszi az MSO-t, hiszen másra használod a subokat.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #189019 üzenetére
A kérdező kérdéséhez (2x7.1) továbbra sem jók 14 csatornás erősítők. Ha fixen be akarod tartani, analóg hákolás kell, 7.1 előfok + analóg végfokok, így garantált csak az időszinkron. Mondjuk annyi pénzből, amibe ez került, simán lehetett volna érzékenyebb hangszórókat venni, és marad is pénz.
-
skippper
senior tag
válasz
Gino20 #189011 üzenetére
Nem ajánlások voltak, hanem példák arra, hogy milyen rendszer tudna tisztességgel kezelni ennyi csatornát, hanghibák és anomáliák nélkül. Az ésszerű ajánlás az volt, hogy egy jól megépített 7.1 rendszer és a két kis erősítő helyett egy nagyobb jobb eredményt fog elérni egyező árból. Ahogy a többiek is mondták, a kérdés a peremfeltételeivel együtt megoldhatatlan feladat elé állította azt a közösséget, aki szakszerűen összeépített haladó házimozi rendszerek összeállításához ad tanácsot, ugyanis a kérdező megoldása nagyon nem ilyen.
Amennyiben a kérdező megtalálta a megoldását ami az ő minőségi elvárásainak megfelel, akkor szuper, örülünk neki, de miután tisztességgel válaszolt neki csomó tag, ilyen pökhendi, magas lóról leköpős "köszönöm" nem biztos, hogy a legjobb módi.
Amennyiben mégis olyan jól sikerült a rendszer, hogy az imax bezárhatja a kapuit, akkor pedig örömmel megcsodálnám egy tisztességes REW mérés exportját, hogy mi is tanulhassunk belőle
-
válasz
Gino20 #189011 üzenetére
Ez csak a 14 csatornára volt válasz... jelenleg 2x7 van neki..Holott elég lett volna ha eladja mindkét erősitőt és az egyik szettet, vesz az árukbol Emotiva elő-végfok párost, az a legolcsóbb tudtom szerint ujonnan. Akkor megvan a +3db is, ha csak az kellett. Igy nem tudom időzités, térérzet.. hogy állhat.
#189012djyuri: na arra a kábelre biztos senkit nem beszélek rá senkit..de direkt nem kérdeztem a hangdobozokat, az a te dolgod, de láthatod: 14 önálló csatornának ára van. így van 2x7, ha neked tetszik és tényleges térérzet megvan, és az egyszerre egyidejű hangositás megoldottt akkor rendben. -
djyuri
őstag
válasz
Gino20 #189011 üzenetére
Köszönöm.
Ezért próbáltam az autó utastérvilágítással összekötni, mert felfoghatatlan volt számomra is a sok millió, de inkább több tízmilliós "segítség". Tisztára a hobbielektronika oldalon éreztem magam. Ott vannak ilyenek. Ettől a "segítségtől", amit kaptam, még a szenny facebook is külömb lehetett volna számomra. Én teljesen gyakorlatias ember vagyok. Műszakilag is tanult. Ez a digitális rész volt nekem kérdés. De abban is csak annyi, hogy ha ez nekem eszembe jutott, akkor nem is értem, hogy miért nem alap dolog. De aztán megértettem. El kell adni a 6000eurós és feletti cuccokat. Ezért nem is cukkoltam fel magam
Unokaöcsémre is rábeszélt egy ilyen ember egy 240ezer ft-os 230-as tápkábelt
Szerencsére a többi összetevőben, amibel beleszőlásom volt (RCA, HDMI, hangfalkábelek, csatik, elosztók, UPS), ott nem hagytam, hogy pápa által nyalogatott sz@rokkal húzzák le.
Így egy meglehetősen jó szett épült meg neki és bőven belefért egy másfél milliós 8k TV is a rááldozott össz 9 millióba.
Külön érdekesség volt,hogy a hangfalakra egyik se kérdezett rá. Arra se,hogy kaptam, örököltem, vettem vagy csak szültem-e. Se TV vagy projector kérdés.
De hogy icipici képet adhassak. örökölt, kapott, kiérdemelt a bő többsége.
A háttér sugárzók Fostex Fe206 zongoralakkos TL ládákban. Többit nem említem meg,mert rögtön jön valaki, hogy áhh vannak ilyen meg olyan díjas rózsaszín dizájnos tözsdeár befojásoló lélektisztító hangkeltők.Ha jobb hallásom lenne, biztosan SOHA eladnám egyik vesémet,hogy halhassam a hangfalaim képességeik határát. De ilyenbe nem is akartam már belemenni. Vicc az egész.
Tisztelettel
Boldog új évet kívánok
-
Quetz
őstag
válasz
Gino20 #188748 üzenetére
Nem a csatornánkénti korrigálásra gondoltam, hanem a master volume-ra. Volt olyan EQ-m amikor -5-re volt belőve a referencia hangerő. 0 esetén akkor már 5dB-vel voltam a referencia felett. Évekkkel ezelőtt pedig emlékszem, hogy egy Anthem proci -20 körül hozta a Denon hangerejét.
A hangmérnök amikor a filmek hangját keveri, fülre lövi be a hangerőt és relatív skálát használ, tehát mondjuk egy effektet -10-es jelszinttel kever. Ha az túl hangos, akkor -15-el. Arra jöttek rá, hogy ha 85dB-re kalibálnak a mixer stúdióban, akkor a kapott anyag a moziban túl halk lesz, azaz a stúdiós 80dB-t halljuk olyan hangosnak mint a nagy mozis 85dB-t. Tehát azt nyered, hogy olyan hangerőn fogod hallgatni a filmeket, ahogy azt a hangmérnök megálmodta.
Ha az alábbi táblázatot megnézed, nem véletlen, hogy nagyon kevesen néznek filmet referencia hangerőn. Inkább tesz ik az -10-en, ami pont egy kis szoba referenciájának felel meg.
-
Quetz
őstag
válasz
Gino20 #188731 üzenetére
Nincs értelme XLR attenuatornak. Elég beklaibrálni a hangot és megjegyzed, hogy nálad a referencia szint nem 0-n van, hanem mondjuk -10-en.
A másik fontos dolog, hogy ne 75dB-re kalibrálj, hanem 70-re. Nem 1000nm-es ipari mozira állítod be a rendszert, hanem otthoni környezetre.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Gino20 #188725 üzenetére
Nem.
Az XLR-XLR kálbelen a csatik egyikén a 2-es és 3-as pint közösíteni kell, így gyakorlatilag XLR szimmetrikus csatlakozókkal aszimmetrikus jelátvitelt alkalmazol aminek 6dB jelveszteség lesz az eredménye.
Amúgy léteznek több fokozatban állítható
XLR attenuatorok is, ha a -6dB-vel is túl nagy eltérés lenne
A Tangent és az Amplitude 8m között.A bal oldali ábra.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Gino20 #188715 üzenetére
A gyártók általában a saját procijukhoz készítik a végfokokat. Az Altitude Referece output +18dBu ami a kalkulátor szerint 6,15Vrms.
Storm, Trinnov, Datasat jellemzően magasabb kimeneti jelszinttel üzemelnek, mint a kozumer márkák.A HTP-1 manual 48. oldal említi a problémád a
"Handling Unmatches Amplifiers" fejezetnél.
Ha a negativ trim másképp nem megoldható, akkor az xlr-xlr kábel erősítő oldali csatlakozójanak unbalaced belötése lehet a megoldás.
Nálam -6dB változást eredményezett. -
Quetz
őstag
válasz
Gino20 #188715 üzenetére
Azért alacsony a gain, hogy jobb legyen a hangminőség. Hasraütés alapú példa:
1. A végfok saját zaj értéke 0.1V és 2V kell a max hangerőhöz
2. A végfok saját zaj értéke 0.1V és 4V kell a max hangerőhözA második esetben láthatóan jobb a jel/zaj viszony, jobb a hangminőség.
-
Gino20
őstag
válasz
Gino20 #186997 üzenetére
Régi sztori, de a gyártó végül közölte, hogy sorozatszám alapján ~5.5 éves a végfok, így garanciába javítani nem tudják, de elküldhetem az USA-ba az ATI-nak és megcsinálják. Mondtam, hogy köszi kihagyom.
Ugye az van, hogy DC szűrő nélkül búg a gépezet, de szűrővel már jó (néha egy hangyányit még így is, de az nem dráma, közelről csendben hallani, ha olyan kedve van).
Tegnap becsomagoltam, hogy akkor hamarosan elviszem a soneraudio-hoz és bekötöttem helyette a 9. csatornának szánt kis Tangent powerampster II végfokot, majd rögtön feltűnt, hogy ugyan azon "hangerőn" jóval hangosabb a rendszer.
HTP beállításokban a Trinnov esetén a max output level feszültségszintet 3.5V-ra kellett állítanom, hogy 0dB-es kimenő esetén a halg poziban megkapjam a -75dB-t. Tangent esetén csak fülre, de ezt 2V-ra "kellett" csökkentenem (majd megmérem). Ezek után felcsaptam már a gyártó oldalát és ott azt látom, hogy a Trinnov Gain értéke csak 19dB [link] . Tangent esetén nincs erre adat, de gondolom valami 25-28dB lehet.
Gondolom ezért a nagy különbség.
Trinnov Gain vajon miért ilyen alacsony? HTP-1 4V-ig állítható szóval ez a része nem para, de ez esetben ez a végfok pl egy Arcam-al kb "használhatatlan" lenne?
Úgy érzem ez szívás lesz, ha bekötöm majd mind a kettő végfokot. A 8 csatorna miatt nyilván a Trinnovra lesz beállítva a HTP, de marad 1db atmos, ami a Tangentről fog menni. Tartok tőle, hogy ezt a különbséget a Dirac-ban majd nem tudom korrigálni és már a mérésnél kiakad a 9. csatorna és/vagy nem tudom majd lecsökkenteni a többi 8db csatorna szintjére a teljesítményt. -
BBéci
legenda
válasz
Gino20 #188437 üzenetére
Acurus jó pár éve szerepel a Házimozi Stúdió kínálatában, mi is írtunk róluk.
#188435Quetz
A szóban forgó Lumin nem DAC, bár az is van benne.
Biztos vagyok abban, hogy te is hallottad volna a különbséget, mert tényleg megdöbbentő volt. Nem akartam elhinni, hogy más nem változott a renszerben. Megjegyzem, a rendszer többi eleme szintén high end, csak a kábelezés listaára 10 millió Ft volt. -
-
mimic1979
aktív tag
válasz
Gino20 #188246 üzenetére
Storm görbét használom. LCR-Surrond-Subwoofer.
MiniDSP eddig be volt kötve. Felhúztam 80dB-en volt egy teljesen egyenes görbe, arra ment az EQ, de pont ezért kötöttem ki, mert a beszakásokat, már a MiniDSP is megemelte, arra rá jön még a Dirac célgörbéje, és vége a káosz a köbön. A javaslat az lenne részedről hogy a Sub célgörbét a Strom félét felejtsem el, és 0dB húzzam le? Nem lesz vérszegény a mélytartomány?Atmos: 200Hz alatt van probléma felette egészen türhető.
-
Quetz
őstag
válasz
Gino20 #188126 üzenetére
Az ideális sztereó hangzáshoz a 60 fokos rálátási szöget javasolják, mozizáshoz pedig nem. Ott választhatsz a SMPTE és a THX ajánlási közül.
Lecsengési időre sztereó esetén 0.5-0.8s, házimozira pedig 0.2-0.5s az ajánlás. Az oka egyszerüen az, hogy sztereó esetén a visszavert, lecsengő hangok is részt vesznek a térkeltés illúziójában, házimozi esetén erre nincs szükséged a surroundok miatt.
-
Formaster
addikt
válasz
Gino20 #188158 üzenetére
Véleményeket kérnék, mielőtt hülyeséget csinálok
Megfogott a végfok által kapott extra teljesítmény, de még visszaküldési határidőn belül vagyok a BasX-7-el.
Találtam egy Lexicon RX-7, közel 20 éves cuccot, 1600 euróra tartják, de ez valami brutál High-End cucc. Nyilván itt az X3800 és a Dali Zensor szett lenne a gyenge láncszem, de ki tudja mit hoz a jövő
Mennyire lehet hosszú távon tervezni egy ilyen idős Amppal? Amit tud az brutális, mérve 200W ACD 8Ohmon, egy igazi terminátor.Szerk: bocs, nem Gino20 üzenetére akartam válaszolni, reggel van még
-
BBéci
legenda
válasz
Gino20 #188156 üzenetére
Az első mondatoddal egyetértek.
De egy Samsung soundbar olyan messze van a csúcstól, mint Makó Jeruzsálemtől.
Bose vagy Sennheiser, esetleg a JBL zászlóshajója az ajánlatom. Azokat el lehet úgy helyezni, hogy a falak és a berendezési tárgyak ne verjék összevissza a hangot. -
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #187831 üzenetére
250 és 1350 közt az összes értéket mérte. Az ideális tartományon 76 dB-t produkált, nem sokkal jobb az általános 70-nél, amit alatta program tartományon mutat. Ugye a 76-os érték akkor teljesül, ha -4 dB-ig tekered az AVR-t, és a végfokot tekered vissza, semmilyen más esetben.
Ne forrás nélkül tekerd meg, hanem csendes forrással, pl. üres hangfájllal.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #187811 üzenetére
Amikor téved, javítja, vagy a gyártó küld egy nem selejtes modellt (lásd X3800 eset talán), ez viszont nem tévedés volt. Illetve 97 és 105 dB már a mindegy kategória, a 70 és 90 már nagyon nem. Mint említettem, a 70 épp arra elég, hogy EQ nélkül kb csendben legyen. Amint elkezdsz digit headroomot csinálni, akkor üt be a szar.
-
-KP-
addikt
válasz
Gino20 #187777 üzenetére
Elég egyértelmű mit írt.
"Az AVR390 az ASR történetének egyik legrosszabb SINAD-ját produkálta, ami teljesen egybevág a tapasztalatommal, hogy olyan zajos, hogy EQ nélkül is használhatatlan. Közben viszont elolvastam a cikket, és itt a válasz, hogy miért hallottátok néhányan mégis jól (I'am Dony, itt a válasz): csak a pre-amp kimenete borzalmas, miközben az erősített kimenetei kiemelkedők. Én teljesen végfokolva hallgattam, ezért volt olyan zajos, de ha magában van, tökéletes. Ahogy eddig is, ismét bebizonyosodott, hogy a számok nem hazudnak, kiderült, hogy akármilyen fura is, de mindkét eset igaz."
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
Gino20 #187737 üzenetére
Nem terveztem azt a Denont.
Nekem elsődleges a sztereó zenehallgatas kiegészítve a subbal.
Nem szoktuk hangosan hallgatni a zenét, de, ha lefekszunk és bekapcsoljuk, akkor azt tisztán és úgy szeretném hallgatni, ahogy megvan írva. Nem csattog, nem túl magas, nem túl mély.
Azt szeretem, amikor minden részlet megjelenik a zenében és betölti a teret. Amikor hirtelen megjelenik a zene jobbról is balról is fentről is, a hangok itt ott, ahogy elő akarták adni eredetileg.
Én ehhez keresek jó alternatívát az SPA23 után.
Az, hogy proci + erősítő, vagy komplett avr nekem mindegy, mert helyem van elrakni. A lényeg, hogy szépen szóljon kis hangerőn is. A házimozi másodlagos, párom miatt amúgy is csak szinkronos filmek jöhetnek szóba. Mondjuk PS5 miatt is jó, ha jó az 5.1 része.
Ha mondjuk adott áron a proci + végfok jobb, mint a komplett AVR, akkor legyen az. Legalább egy készülékbe kell csak bedugni a kábeleket és nem oda-vissza.
-
ArsenalPA
csendes tag
válasz
Gino20 #187277 üzenetére
Az a baj, hogy már az erősítő frissítésnél elakadok.
A NAD T758 V3i nél nincs Ethernet csatlakozó, csak egy USB HUB, amiben a Wifi és Bluetooth adapter van. Itthon jelenleg nincs vezetékes net, csak a telefonról Hotspot al osztom meg a neten. Sajnos nem jöttem még rá, hogyan kell csatlakoznia az erősítőnek a telefonomra, mivel nem látja a teli az eszközt?! Ebben van valakinek jártasság? Csak így tudnám frissíteni az erősítőt, vagy van más megoldás? -
-KP-
addikt
válasz
Gino20 #187262 üzenetére
Nem véletlen írtam a Klipschekre, hogy nagyok. Az SVS PB2000Pro pl. nem annyira mély mint a Klipsch, cserébe 60cm magas. Nekem aki vászonra vetít, ez sokkal rosszabb. Az egész moziélményt negatívan befolyásolja, ha veszel egy nagyméretű 16:9-es vásznat, és nem tudod kellően alacsonyra tenni. Persze aki nem használ nagyméretű vásznat, vagy eleve tv-je van csak, annak ez megint nem lesz szempont. Másnak meg igen.
-
-KP-
addikt
válasz
Gino20 #187256 üzenetére
Teljesen mindegy, hogy ráerősít a szoba vagy sem, mert mellette a másik szubra is ugyanannyit erősít rá. Volt egy videó ahol egy RP1200-as és egy SVS SB16 szerepelt, és az RP1200 elég szépen elkalapálta az SVS-t. Persze lehet jönni, hogy az egyik refis, a másik zárt. Csak az egyik 1 kavicsba kerül, a másik meg 3 vagy 4 kavicsba.
-
-KP-
addikt
válasz
Gino20 #187251 üzenetére
Van mérés az RP1200-asról is. Youtube vannak olyan videók, ahol rew méréseket csináltak róla. Majd ha lesz időm megkeresem. Olyan videót is van, szintén youtube, ahol szétszedik őket és látod a hangszórót és a belső felépítést. Abszolút korrektül vannak megépítve elfogadható áron. Mai anyagárak mellett én már neki se állnék diy-nek ezek mellett.
-
válasz
Gino20 #187156 üzenetére
ok ok, jogos, valóban. Most már kicsit higgadtabban újra végigolvastam a levelezésünket, (már akkor is) kicsit bekavart mire megírta, hogy mennyi a vége.. Mindenkitől sorry
Persze ez nem változtat a történteken. Sajnálatos, de hát ez van. Így utólag belegondolva biztos "kiidegelt volna" a fórumokon olvasott néha bugos Dirac / Denon koprodukció
elengedem, had menjen.. Megvárom az idei BF-et, hátha -
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #186894 üzenetére
A hálózati áram mindenkinél tisztátlan, de ennek egészséges esetben nem szabadna problémának lennie. Az EU törvényi szinten várja el lényegében az összes lehetséges szűrő beépítését a tápokba. Ez bár új eszközöknél garancia arra, hogy bármi, ami a táp előtt van, ne számítson bele a zajba, viszont öregedő vagy spontán meghibásodó komponensekkel ez változni tud. Tervezésbe például olyan hiba csúszhat, mint amikor a Klipsch alulméretezett a subjain egy ellenállást: az első teszteken átmegy, regulációknak megfelel, de rövid időn belül beüt a baj. Ideális esetben, jól méretezett eszközön a zajmentesség 7-10 évig szokott garantált lenni, legalábbis promóciós anyagokon ezt a számot láttam. Nagyjából reálisnak is tűnik, nagyobb zajszint a 10+ éves cuccaimon van, és ez nem a technológiai fejlődés miatt, mert olyan audiotechnikában lényegében nincs.
-
spiky03
veterán
válasz
Gino20 #186884 üzenetére
Nálam is búgott a Crown végfok amikor bekerült a rendszerbe. Már ott tartottam, hogy eladom a picsbe.
De aztán szerencsére nem tettem, hanem vettem egy galvanikus leválasztót -itt kapott javaslat alapján-, amit bekötöttem a koax kábelre és láss vagyis hallj csodát megszűnt a búgás.Lehet neked is megérné egy próbát, és az nem kerül 100 ezrekbe.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- HyperX SoloCast gaming USB mikrofon
- BenQ LW650 3D Lézer WIFI DLP Projektor -4000 ANSI Lumen - 20E óra élettartam - USB-C - WXGA 1280x800
- BlackMagic Design Atem Mini/// Üzletből // Számlával és Garanciával
- Gyári garanciával FiiO M23 veszteségmentes lejátszó
- Új, makulátlan állapotú Samsung Galaxy Buds FE, fehér, fél év garancia
- Alkatrészt cserélnél vagy bővítenél? Nálunk van, ami kell! Enterprise alkatrészek ITT
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged