- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Netfone
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Red Magic 10 Air - gaming telefon is lehet kecses
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Légies iPhone halvány színei
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Aktív témák
-
eXodus
őstag
válasz
#70869248 #10723 üzenetére
Mert Vettel, Kubica, Alonso nem tesz meg mindent az előzésért? (Lehetne még pár nevet említeni, akiknek a kocsijuk rosszabb...)
Alonso átment majdnem a teljes mezőnyön, és ez nem csak szándék volt, meg is tette, mégis Hamilton a sztár... Kubicával, Alonsoval ilyen gyors kocsival (jóval frissebb gumikkal) sem tudott mit csinálni.Kommentátorok is Hamiltont istenítették, mindenki más hülye, ferrarinak rossz taktikája, Hamilton előzött a legtöbbet (nc)... Persze az eredmények mást mutatnak.
Ha reálisan nézzük akkor a mclaren igen gyors versenyen, csak időmérőn nem túl jó 1 körre. Hamilton 2 versenyből nem tudta azt az eredményt hozni ami a kocsiban van... (és ez nem az autó hibája)
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #10441 üzenetére
Ez kivételesen igaz. Túl sok a hülyeség.
Az összes létező versenysorozat közül egyiket sem hívják úgy hogy Forma 1. Ettől kezdve teljesen értelmetlen ezekkel példálózni meg okoskodni.
Sajnos úgy tapasztaltam hogy nem igazán érted magyarul ezért írtam úgy ahogy. A kilométeres ócska rizsát meg hagyjuk már könyörgöm. Bár ez lételemed úgy látom.
10 kilométeres karakterhalmazban 5 százaléknyi hasznos információ.
Azért én kiraktam egy cd tokot az asztalomra és lefixáltam, meghatároztam hogy milyen szabadságot kapjon.
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #10404 üzenetére
Legyünk rövidebbek: ha a keskenyebb gumi kapja ugyan azt a terhelést, erőteljesebben melegszik. A követéskor túlmelegszik, és veszít a tapadásából, emiatt az autó tolja az elejét, kevésbé reagál a kormányzott kerekek állására, ami miatt alulkormányzotta és lassan reagálóvá válik a járgány...
Röviden a szabályalkotók megint kizárólag 20C-os 1bar nomású teljesen nyugalomban lévő vegytiszta 78%N2,21%O2,1%Ar közegben, biliárdasztal simaságú pormentes DINxxxx szabványnak tökéletesen megfelelő aszfalton tökéletesen egyedül egyenes volnalú egyenletes sebességű mozgást végző járműben gondolkodtak. -
proof88
addikt
válasz
#70869248 #10400 üzenetére
Szóval egy autó az túlkormányzott lehet önmagától, de felülkormányzott önmagától nem, illetve akkor felülkormányzott, ha a pilóta felülkormányzottan vezet? Tehát pl ha elöl nagyobb a tapadás, mint hátul, akkor az autó túlkormányzott. De ha én idézem elő a túlkormányozottságot, mint pilóta, mert pl elkezdem túlpörgetni a hátsó kerekeket, akkor az a felülkormányzottság?
És ezeknek egységesen az alulkormányzottság az ellentétje? Bár egy pilóta nehezen csinál alulkormányzottságot szerintem... olyat nem is lehet. Olyat csak az autó tud, ha nem tapad eléggé elöl.. bár azt olvastam, hogy olyan nincs, hogy alulkormányzottság, csak a túlkormányzottság hiánya, vagy valami ilyesmi.
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #10361 üzenetére
Szerintem Kers-el is lehetne kezdeni valamit, de nem úgy ahogy tették azt pl tavaly. A már kész és porosodó cuccal simán fel lehetne pörgetni az egész f1-et. (főleg hogy mások számára is megvásárolható nem egy fejlesztés)
Ott a GPS, meg utcai autókban is van már követési távolság meg tököm tudja mi. Magyarul pontosan tudják ki hol van a pályán. Ergo be lehetne állítani FIA-nak, az egységes ECU-val, kidolgozni egy szabályt hogy ki mikor használhatja. Pl. értelemszerűen az első helyen haladó nem. Én alapból a technika adta lehetőségek teljes kihasználását adnám a 10. helytől hátrébb lévő összes autónak pl, legyen az vb autó visszacsúszva vagy lotus. Előrébb meg valami ügyes korlátozási rendszer, pl egyenesben senki nem kapna 100%-ot, de a pálya más részein megkapnák és kezdjenek a technikás részen valamit a követők a plusz lóerőkkel. Persze csak akkor működne ha a pontrendszert is megváltoztatnák, a legtöbbet vezető, előző stb dolgok alapok lennének. Ennek most is annak kellene lennie.
Sok dologgal fel lehetne dobni az f1-et, az a baj hogy mindig a világot akarják megváltani, a csapatok is és FIA is, abból pedig általában nem sül ki semmi jó.
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #10369 üzenetére
Szerintem a túlbiztonságnál is van rosszabb. A pontozósbírós rendszer. Az mindig csal. Rég leszoktattak arról, hogy pontozóbírós sportot nézzek... Szóval ha valaki azt mondja, a mostaninál nincs lentebb, a pontozóbírók bevezetésével még lentebb lehetne zülleszteni a F1-t...
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
#70869248 #10369 üzenetére
Ez az amit én sem értek. Mikor valaki elkötelezi valami mellettm agát, a kockázat tudatában teszi. Namármost, ha a pilóta vállalja a halál lehetőségét a pénzért, győzelemért, hírnévért, akármiért, akkor miért kell vele szembe menni? Mikor vki katotának áll, tisztában van vele, hogy bevetés közben meghalhat nem? Ezért kapnak kemény kiképzést, és nagy fizetést. De a lényeg, hogy az Ő döntése. Ez minden veszélyes sportnál így van. A sportoló tisztában van azzal, hogy mi a tét, és maga dönti el, mennyit kockáztat.
-
venember83
nagyúr
válasz
#70869248 #10361 üzenetére
Sokat érnek az ezer lóerővel, ha nem tudják aszfaltra vinni a kanyarokban. Olyan feltételeket kellene teremteni, hogy többször hibázzanak a versenyzők fékezés és gyorsítás alatt. Túlságosan ismerik a pályákat, autókat, gumikat, így sok jóra nem lehet számítani radikális változtatások híján, de azokba meg nem fognak belemenni a csapatok.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
#70869248 #10325 üzenetére
Remélem Massa is észnél lesz. Nem kellett volna elengednie Lonzit. Ha már az elején lezárja elötte az utat, Fernando nem tehet mást, mint védi saját posztját Hamilton-tól. És mivel Hami volt belső íven, ugyanúgy járt volna, mint Massa Alonsoval...
Vagy rosszul látom?
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #10312 üzenetére
Nézd, ma már senki nem követeli meg egy bajnoktól,hogy igazi küzdő legyen. Elég, hogy ha az ülepe alá rakott legjobb autóval csinál egy pole-t,és behozza az autót az első helyen - és már ő az überállat. Legalább is hatalmas tömeg kezd rá a tömjénégetéssel egybekötött az új messiást dicsőítő himnusz éneklésének. Maszat igaz, hogy ritkán fordul elő vele, hogy átkönyökölje magát a fél mezőnyön, de mivel a legjobb autóval pole-ról nyerni megy neki megy neki, el is hiszi magáról, hogy ő überállat. Tehát ha nem nyerte meg a bajnokságot, akkor hibát másokban kell keresni. És ha megint az nem nyer a valaga alá rakott legjobb autóval, akkor megint másban lesz a hiba. És innét kezdve menthetetlen a dolog.
Máskülönben, Lonzi kifejezetten szereti saját birtokává tenni a csapatát, amit szerintem Massa is a sajátjának tekint. Már emiatt is fenn áll a hajbakapás veszélye...Szóval nem szükséges torzsalkodni a pályán a reakcióhoz, de az biztos, hogy remek gyutacs lenne belőle.
-
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #10293 üzenetére
Igen, ezért nem is olvastam el. Hamira rákaptak a médiumok.
Az esetet meg ugyanúgy láttuk akkor. Gyakorlatilag már megvolt neki Massa, nem a barzil kiszorítós védekezésén dőlt el a dolog, hanem a fékezésnél. Ezért nem is nyitottam meg a cikket, mert ellentmondott már a cím is.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
#70869248 #10274 üzenetére
Ha van egy kis esze Senna-nak, 3-4 futamot még vár és ha maradnak 6-7mp-es hátrányban, kilép és halasztja az F1-es szereplést addig amíg meg nem érdemli, hogy olyan csapatba kerüljön, ami versenyképes. Ha egyszer leszerepel, nehéz lesz már visszajönni 'tehetségként'..
-
Male
nagyúr
válasz
#70869248 #10144 üzenetére
Csak az utóbbi 10 év nagyobb zuhanásainál épp mi volt:
"2001 Traction control permitted. Use of beryllium alloys in chassis or engine construction banned"
Leesett az előzések száma... aztán elkezdett emelkedni, majd:"2004 Engines must last 1 race weekend."
Ismét csökken az előzések száma..."2005 Engines must last 2 race weekends. Tyre changes restricted. "
További 30%-kal csökken az előzések száma..."2009 Only 8 engines per car permitted for the whole season."
Újabb nagy csökkenés......bonyolult ám kihozni ebből, hogy ahogy tolják megbízhatósági versennyé az F1-et, úgy zuhan az előzések száma...
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #10139 üzenetére
Olvastad már, hogy pont a linkelt képen látható KV Racing versenyezni fog a Lotus (márka) számára? [link]
És igazad van. Elég lehet az überdiffúzorok kivágása plusz a gumikkal, fékutakkal is lehetne pluszban javítani a show-t már jövőre is. Mert pl. új abroncsszállító lesz és az acél féktárcsák előírása sem lenne sem költséges sem hosszú átfutási időt igényló dolog. Ezt még megfejelném a pályákon található legvalószínűbb előzési pontok mesterséges felgumizásával és ennyi bőven elég lehet.
-
prmcsk
addikt
válasz
#70869248 #9972 üzenetére
Mindezt értem, de ha a ferka górék meg akarják "ajándékozni" Massát, a sok VB. segítségért egy tényleges VB. elsőséggel, miért Alfonzot szerződtetik mellé ?
Akkor egy "slave-re jumperelt" embert tegyenek mellé.Alfonzról mindenki tudhatja, hogy ha autót tesznek alá, mindig első akar lenni, egyszerűen így van "bekötve"...
-
Integra
titán
válasz
#70869248 #9640 üzenetére
túl van bonyolítva az egész. de ez is csak azért ilyen mert ez az f1, itt normálisan nem mehet semmi, hiszen akkor kit érdekelne..
motogp 1 óra, hagy szóljon, wsbk egy kör, dtm egy kör, mindegy hogy, de egyszerű és gyors. f1-ben is a régi 1 óra mindenki nyomja volt a legjobb. egyszerű volt és a végén csillaghullás is lehetett. ez a kiütősdi meg.. ennek annyi a lényege, hogy kevesebbet lássa a néző az autót kőrözni és többet lássa a boxot, a szerelőket, a technikát, hogy jobban eltudják adni a műsort. -
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #9640 üzenetére
Na meg Sauber tényleg ennyire gyenge, vagy simán megoldják egy kiállással a mai futamot, kiváló állapotú gumikkal, kiegyensúlyozott sebességgel? Nekem túl lassúnak tűnnek, ezekkel a kedvező gumifogyasztásos hírekkel korrigálva is. Ha minden körben másodpercen felüli időket kapnak akkor sok jót nem lehet kihozni a helyzetből.
Az meg nagyon komoly, hogy mennyit csesztették az új csapatokat, hogy útban lesznek, fel fogják tartani a jó csapatokat. Na most Vettelt akkor hány csapat autója is tarthatta volna fel a tegnapi napon?
Vagy inkább hány nem?
Szerintem Red Bullnál is necces a megbízhatóság, Ferrari azért sokat lehúzott a teszteken, szerintem nem lesz nagy baj. Lehet ez volt az időmérős motor...khm...most rakják be a futamra szántat..
(elektronikával elvileg játszadozhatnak nem?)
Mclaren szerintem meg megeszi a gumit. Sutil nyer és kész -
[CS]Blade2
addikt
válasz
#70869248 #9632 üzenetére
Én úgy értettem, hogy pontosan ugyanazzal kell menni. A Gyulám is azt számolgatta, hogy kinek lesz használt gumin. Vagy csak azért számolta, mert feltételezi, hogy akkor van egy teljesen friss a versenyre? Annak meg semmi értelme, mert a versenyen jobb, ha már lekopott az a réteg, ami szemcsésedhet.
A másik ami nem világos, hogy most hogyan tankolnak? Gondolom azért nem kannákból öntögetik.
A Renyo nem tudott a szünetben 2 gyors körre elegendő benyát tölteni. Ezek szerint a tele tankot töltik vagy 2órán át. -
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #9045 üzenetére
Vannak, akiknek alapból jár. Pl. a Brit F3 bajnokának. Emlékeim szerint az Euro F3 bajnokának is, az F2 bajnokának is. Di Resta és Fauzy a teszten szerezték meg, mert vezettek 300 km-t F1-es autót, ekkor is automatikusan jár. Benne van a szabálykönyveben, hogy kinek adható és mely szériák bajnokainak jár automatikusan.
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #8938 üzenetére
Minden relatív. Ha Hunnylander az Internet Explorer különböző verzióival vetette volna össze a Firefoxot, akkor két oldalon keresztül áradozott volna róla, hogy mi közben csak bólogattunk volna rendesen. Webber Vettelhez képest még egy őrjöngő pitbull...
Stodart pedig amellett, hogy sokkal jobban rákényszerült a lenyúlásra, tartotta magát a szerződés ráeső részéhez - tegyük hozzá sokak nem jeleskednek benne - és nem cseszett ki a direkt a pilótáival.
#8939
Összefogás? Ami után a fél arcpír nélkül brigád kihátrál? -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #8938 üzenetére
Nekem úgy rémlik, ötmilliót kért tőle, ami szerintem nem sok, figyelembe véve, hogy nulla marketingértékkel és legfeljebb közepes tehetséggel büszkélkedhetett. Ehhez képest Petrov most jóval többért kapta meg az ülést, és még az is lehet, hogy jó versenyző.
Ettől függetlenül Stoddartot én is utálom, mert állandóan keverte a szart, a legkisebb csapatként folyton az események középpontjában kellett lennie, és pl. ő volt az egyik oka annak, hogy akkoriban semmi egyetértés nem volt a csapatok között.
-
[CS]Blade2
addikt
-
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #8862 üzenetére
"Azok az autók meg...hát a Toyota már 2009-ben félseggel ült a sorozatban, eleve úgy indultak hogy futamgyőzelem kell, aztán egyre csak elment a kedvük, míg nyílt titokká vált hogy el fognak menni."
A tavalyi autójuk képest volt a győzelemre, azt hogy a pilóták azt nem érték el egy dolog. De annál az autónál ha csak a szabályváltozásoknak megfelelő dolgokat, a legprimitívebb módon végzik el már magasan az újonc csapatok előtt lettek volna. De nem erről volt szó, mert a toyota is tervezgetett már valamennyit...hogy mennyit? Lényegtelen, lett egy autó. Teljesítmény ügyileg a legjobb az újoncok közül. Ez olyan mint az 1+1, nem kell hozzá semmi más csak egy minimális valóságérzet, racionalitás.
Attól hogy egy ferrari enzo 0 km-esen a garázsban áll és senki nem látta, még jobb versenyautónak tekintem, mint azt a volkswagen polot amivel lehúztak 200.000km-t. Lehet itt lovagolni a nem teszteltek szókapcsolaton, csak éppen a valóság attól független tény.
A többiek meg már elmondták, ez egy olyan "üzletember" mint a többi, minden attól függött hogy meg tudja-e szerezni a jogot, erre építkezett. Akkor tudta volna, pontosabban akarta volna kiegyenlíteni azt a bizonyos számlát, ha megvan a jog és az az által előre beígért erőforrások számára.
Az FIA nem is tudom hogy végül vizsgálta-e mint f1-re képes csapatot őket. Én annyit olvastam, hogy "túl rövid lenne az idő" hogy új csapat indulhasson. Ha megveszik a bridgestonet és tesztelnek egy milla kilométert lehet akkor is ez a válasz jött volna. USF1-et nagyon későn nézték meg, hogy hogyan is áll lényegében. Talán két hete...nincs miről beszélni szerintem, őket akarják és kész, nagy az az USA, kell egy ilyen "csapat". Majd jönnek 2011-ben.
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #8860 üzenetére
A Tom és Jerry meg a Mickey egér telitalálat. Webber találta ki, én meg ki is osztom a szerepeket. Tom a Lotus, Jerry a VR, mert gyepálják egymást és Jerry a kisebb (költségvetésű). A HRT meg a sötétszürke Mickey egér. Ez lesz az alsóház, ők hozzák a színvonalat!
Nem nehéz elképzelni, hogy mekkorát rúgott az FIA a Stefan GP-be, mennyi munka és pénz ment veszendőbe és gyalázat a versenyzés helyet raktárban sínylődő autók. Idén lettek volna jó autók. A US F1-nak nincs ilyen vesztesége, mert meg se épült az autójuk.
De nyugodt lehetsz, pont rájuk várnak, pont miattuk csinálják ki a versenyképeset, amelyiknek már kész lett az autója.
Azt az Express cikket már cáfolták. Különben is, már lefixáltuk, hogy egy szerb üzletember biztos nem szent, az AMCO cége lubickolhat a szürke meg fekete gazdaságban (amire egyébként nincs bizonyítéka még az Expressnek sem), nem az AMCO nevezett az F1-be, hanem a Stefan GP, javarészt Toyota Motorsport munkával.
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #8846 üzenetére
Mi az, hogy meglennének? Megvannak, Villeneuve beszélt is róla, hogy versenyképesek is lennének, nem olyan fejletlenek, mint, amilyen Tom és Jerryéknek van. Az autók ott voltak/vannak a kölni race bay-ben. JV is volt üléspróbán, és el van szomorodva, hogy nem versenyezhetnek ezekkel az autókkal. Nem kamuprojektől van szó, max Stefanovic nem kapja meg, mert a szerb állam és a szponzorok is csak akkor fizettek volna, ha megvan az indulási jog.
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #8840 üzenetére
Nem kell a rizsa. Kölnben van két 2010-es szabályok szerinti Toyota Motorsport építette autó (egyik Kazuki Nakajima, másik Jaques Villeneuve fenekéhez szabva, ahogy kell). Ezek az autók felmosnák a padlót Tom és Jerryvel meg a Mickey egérrel.
Ez égő is lett volna az FIA-nak. Helyette inkább tartják a helyet a US F1-nak, hadd pályázzon jövőre is, annak árán is hogy kivégeznek egy versenyképesebb projektet.
Nem kell a szöveg Stefanovic-ról. Persze, hogy nem szent ember, persze, hogy nem hófehér, a Balkánon üzletembereskedik, ne légy már naiv. Attól még ott van az a két autó, ő meg az F1-ben akarta őket látni.
-
wildrain
addikt
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #8835 üzenetére
Valóban nem mert nem szeretnék egy újabb értelmetlen vitát tovább folytatni veled.
Btw én Senna helyében inkább otthagytam volna őket a francba már 1-2 hónappal ezelőtt. Szerintem ezzel csak szépen el fogja cseszni a renoméját aztán majd mehet Piquet után. Jobban járt volna ha kivár.
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #8827 üzenetére
Nekem nincs bent de megadhatnád ha már olyan nagy rendszerességgel idézgetsz onnan.
"Szal sztem egy késedelmes fizetés sok más helyen is előfordult, teszem azt a "
Szal sztem ez nem vigasztal meg senkit. Majd ha nem tudom befizetni a lakásrészletemet akkor megmondom a banknak, hogy a FOM is késik a pénzzel a Forma1-es csapatok felé aztán kész.
Cáfolni meg baromi könnyű. Az nem művészet.
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #8663 üzenetére
És felltenném a kérdést, hogy Neweyból nem nézed ki, hogy még a szemfülesebbeket is átverte? Mi van, ha az felső kipufogó nem álca, hanem két pár kipufogója van a gépnek, és az alsóra annak fügvényében engedik a szuszt, hogy mennyire kell melegíteni a gumikat? Én helyből így oldanám meg/sőt az elsőkhöz is vezetnék valami hősugárzót/. Ezzel a trükkel hideg időben simán le lehet mosni a pályáról a konkurenciát...
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #8633 üzenetére
Bocs, de már reflex szerűen áttekerem a ~20 sornál hosszabb hozzászólásaidat.
"Egyébként most mit is mondasz, amikor elbírálták a Stefan sem állt jobban mint az USF1"
Akkor ki állt jól? Nyilván ameddig nincs biztos rajthely addig nem állnak neki komlyan az autó építésének.
"...aztán a baromi egyszerű szabállyal miszerint ha 1 hónappal kezdés előtt nincs autó, akkor kampec. Akkor a Stefan-nak hol lenne autója, ha nekik is két hónap (sem) elég?"
WTF?! Az USF1-nek és a Campos-nak is több mint fél év állt rendelkezésére mivel 2009 június 12.-én derült ki fixre hogy indulhatnak 2010-ben. Kivétel a Lotus aki szeptember 15.-én kapta meg az engedélyt. Stefánék decemberben kezdtek el szervezkedni. Jó reggelt...
Amúgy amit írtam az nyilván csak azokra vonatkozna aki megkapta az indulás jogát az FIA-tól. A Stefán ebbe pedig nem tartozik bele.
Nowhereman: Erről van szó.
Pá: [link]
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #8630 üzenetére
Csodálkoznék is ha ezek után "vágnád"...
Teljesen igaza van Stefanovic-nak. Volt még egy tucat jelentkező (Prodrive, Epsilon Euskadi, stb.) akik lehet hogy most nem balf@szkodnának itt úgy mint a Campos és az USF1. Persze nyilván már sosem fogjuk megtudni hogy "mi lett volna ha", de azért nehogy ártatlan legyen már az FIA hisz ők választották ki őket és az ő kötelességük lenne figyelemmel kísérni azt is hogy hogyan is boldogulnak. Amúgy egy baromi egyszerű szabállyal meg lehetett volna oldani az egészet. Amelyik újonc csapat nem tudja pályára küldeni az autóját a rajt előtt legalább 1 hónappal akkor annak az FIA szépen látványosan ketté téphette volna a nevezését. Ennyi. Persze ez is egy olyan kézenfekvő dolog ami a kiöregedett vén bürokrata FIA-nak nem jutott eszébe.
"hanem megfuttatni az autót....nem kell versenytempóban, csak lazán beletenni 100 kört, pár kerékcserét."
Meg lesz futtatva a héten ígértük szerint. Azt pedig bocsásd már meg nekik, hogy nem tudták 2 hónap alatt összerakni az autót...
-
Honey Bátyó
csendes tag
válasz
#70869248 #8625 üzenetére
A bratyód átgondol mindent, de ezek szerbek! Teljesen más a gondolkodás, a mentalitás arrafelé, közel nem mérlegelnek annyit mint egy jó magyar ember (nem fikázás, tényleg így van) - főleg ha valakinek annyi pénze van, mint Zoran-nak. Lehet, nem számoltak vele, hogy ami a Balkánon/Európában kinyitja a kapukat, az a Japánokra nem hat majd.
Zorán papa életművész, az látszik, szerintem ő nem sokat görcsölt azon, hogy honnan lesz gumi.
Ráadásul nem ritka az olyan helyzet, hogy a szolgáltató (pl. Bridgestone) végig azt mondja: persze, minden oké lesz, adjuk majd a cuccot, szóljatok ha kell - aztán jön egy telefon felső körökből és hirtelen még sincs biznisz. Meg lehet hogy ők sem vették igazán komolyan Stefánt, nem gondolták, hogy idáig tényleg eljut.
Persze mindez csak feltételezés, de alapvetően logikus dolgok ezek is.Oliverda: Ja, a Campos ügyében is biztosan lesz még egy pár fejlemény, nyilván ők sem igen lesznek ott Bahreinben - ami nekünk (nekem) rossz, de a többi csapatnak nem biztos.
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #8625 üzenetére
"Most gondoljam azt hogy egy leendőbeli F1-s csapatnál erre nincs alternatíva?"
Mondj olyan gumikat az F1-es Bridgestone és a GP2-es Bridgestone abroncsokon kívül ami 100% hogy kibírna a 2010-es autó terhelését verseny tempónál és bárki (akár te vagy én) hozzájuthat. Ergo odamegy a gyártóhoz leteszi a pénzt is elhozhatja csak úgy simán.
Könnyű úgy dumálni ha csak felületesen ismeri az ember az dolgok hátterét.
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #8622 üzenetére
"Te most komolyan mondod, hogy az FIA-nak kellene tájékoztatni a Stefan Gp-t és nem a Stefan Gp-nek kellett volna tájékozódnia?!"
Ezt lehet hogy nem nekem címezted mert én ilyet nem mondtam és nem is írtam. Ahogy látom más sem utalt hasonlóra tehát akkor én ezt is egy hóbortos fantazmagóriának tekinteném inkább.
Azt viszont még mindig nem írtad le hogy az FIA-ra való mutogatás alatt mire gondoltál.
"A "valahogy mégis megkapjuk a Bridgestone gumikat"-ra??!"
Mit nem lehet ezen érteni?? Nyilván tisztában voltak azzal, hogy hivatalosan milyen feltételeknek kell teljesülni ahhoz hogy F1-es abroncsokat kaphassanak. Az sem újdonság hogy vannak kivételek és kiskapuk amiket vagy ki lehet használni vagy nem.
"Meg valami új beszállító??"
Amennyiben rendszeresen olvasnál híreket tudhatnád, hogy a Bridgestone az év végén kiszáll az F1-ből és új beszállító jön a helyére amelynek egyelőre ismeretlen a kiléte.
Honey Bátyó:
"mert a FIA-nak sem érdeke hogy egy teljesen nullán álló csapatot állítson a rajtrácsra"
Már pedig a Campos valszeg még sz@rabbul áll mint a Stefan...
-
Honey Bátyó
csendes tag
válasz
#70869248 #8620 üzenetére
Mondjuk Mike Coughlan kémügyben játszott szerepe miatt nem meglepő, hogy a FIA (Todt) ott tesz keresztbe Stefánéknak ahol lehet... ezt valószínűleg Börni is tudja, de miért ne játszaná el a média előtt a "én mindenben támogatlak ám" szerepet - a Stefan GP indulása szvsz úgysem rajta múlik, de legalább javítja saját imázsát.
Akik tehetnének még ebben a dologban azok a csapatok / FOTA, de gondolom többen közülük szintén nem üdvözölnék melegen a paddockban Coughlan urat (hosszú távon meg kevesebb csapat esetén kevesebb részre kell osztani a pénzt - aki egy évvel később érkezik, az egy évvel később jogosul a jogdíjak őt megillető részéből).
Ha néhány év múlva Briatore vagy Pat Symonds Coughlanhoz hasonló módon igyekezne vissza a paddockba, valószínűleg eléjük is gördítenének pár váratlan akadályt.
Egyre inkább úgy tűnik, a média optimizmusa ellenére Zoran lovag elbukik, mert a FIA-nak sem érdeke hogy egy teljesen nullán álló csapatot állítson a rajtrácsra - ha komolyan vennék őket mindenképpen meg kellett volna adni a lehetőséget, hogy ne Bahreinben hulljon szét az SPG-01 (vagy ki tudja mi a neve).
Kár, mert jó lett volna látni hogy három új csapat vív egymással mini-versenyt kettő helyett (vagy négy a három helyett)
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #8620 üzenetére
Majd megkereshetem azt is ha gondolod amiben leírták hogy komoly tesztekhez a feljebb említett gumi alternatívák nem megfelelőek mert könnyen lehet hogy nem bírják a terhelést.
A 2010-es szezon végigtesztelése pedig onnan indult hogy majd elvileg új gumiszállító érkezik jövőre és annak tesztelnének F1-es specifikációjú abroncsokat.
"Egyszercsak kiderül hogy ők nem tesztelhetnek gumikon...pláne akkor amikor az USF1 helyzete meggyengül, és ők viríthatnának....akkor kapkodnak, és mutogatnak az FIA-ra.
Ne képzelődj. Abban reménykedtek hogy valahogy mégis megkapják a Bridgestone gumikat. Gondolom Börni közbenjárásának köszönhetően aztán úgy fest hogy ez mégsem jött össze. Az USF1 helyzete pedig nem most gyengült meg csak úgy fest hogy most már tovább nem tudták titkolni a dolgot. Már elég régóta zörgette azt a bizonyos harasztot a szellő.
Azzal kapcsolatban pedig teljesen jogos lehet a felháborodás (bár konkrétan nem tudom hogy mire gondoltál a mutogatás alatt), hogy az FIA-nak talán nem a szezon kezdete előtt 2 héttel kellene tisztáznia az ilyen ügyeket.
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #8602 üzenetére
Bullshit.
Amúgy meg:
A Team USF1 engedélyt kért a 2011-es rajtra az FIA-tól!
Aztán meg majd szépen lassan pár hónap múlva eltűnnek a süllyesztőben és már arra sem fognak emlékezni hogy valaha volt olyan hogy USF1. Itt a vége az amerikai álomnak...
BMW001:
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #8560 üzenetére
Nos, a mellőzöttség érzéséből adódó kishitűség biztosan ki tudja ölni a kezdeményezőkészséget, anélkül pedig a mersz, ravasz nélküli puska. és továbbá kishitűen nagy dolgokat nehéz véghez vinni.
A mersz és a helyzetfelismerés pedig szerintem, ha nem alakult ki 500 verseny alatt, akkor a F1 pályafutás 2-300 versenyében már nem igen fog kialakulni. A helyzetfelismerés fejlődhet, de bizonyos született képességek is kellenek ahhoz, hogy valaki tényleg nagy művész legyen benne. Azaz mindenki megtanulhat zongorázni, de hogy zongoraművész lehessen valaki nem árt, ha van hallása is. A mersz pedig csak igazán szélsőséges stresszhelyzet hatására fejlődik az embernél. A napi rutintól nem.
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #8512 üzenetére
Igen ne felejtsük Baylisst. Nem semmi beugrás volt az se.
Ázsia. Nos hogy valaki kőkemény lehessen a pályán ahhoz kell helyzetfelismerés, mersz, önkontrol. Nos Satoban minden megvan, hogy nagy legyen, leszámítva az utolsót. Rendszeresen túlvállalta magát. Ebben persze megvan az a beteges maximalizmus, amit arról a távoli szigetről hozott magával. Koba lényegesen visszafogottabb alkat. Még a nyilatkozataiból is kitűnik, hogy tisztában van azzal amit el lehet érni, és mit pedig nem.
A 70-es évek lehetőségeiből kihagytál valamit. Pánikba esve elszaladni... Mert ugye akkoriban évi egy két kollegáris temetés benne volt. Akiben nem volt mersz, az csomagolt. Akiből meg a helyzetfelismerés vagy az önkontrol hiányzott, az hamar átülhetett a tolókocsi kategóriába, vagy részt vehetett egy kollegáris temetésen mint ünnepelt. Akkoriban darwinini szigorral ment a szelekció.
A mai srácok vezetési tudása jobb, mint a 70-es évekbeli kollégáiké - lévén gyakorlat, vezetősuli... - de a helyzetfelismerés, mersz, önkontrol terén egyik-másiknak hatalmas hiányosságai vannak... -
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #8509 üzenetére
Igen az ázsiaiban még vad emberek vannak, míg az európai túl civilizált.
hogy megint tegyek egy kis kitérőt. A motoGP-ben sok gyors fickó van és volt. A Ducatit is motorozta már sok nagy név, de csak Capirossi és Stoner volt közülük olyan aki ki is tudta belőle motorozni amit kell. A moci gyors, csak rakoncátlan - csak a kivételezettek tudnak vele menni.
Valami hasonló van az autóknál. Amíg csak körözgetni kell egy jó autóval, sokan jók lehetnek. Viszont mindenféle kritikus pillanatban hirtelen manővereknél is kézben tartani mindent, arra már csak kevés képes. És ez a képesség újra előtérbe fog kerülni. Mivel a teli tank miatt a gumibűvészkedés is csökkenni fog, nem fogja a boxtaktika a fél mezőnyön átteleportálni a töketlenberciket. Újra szükséges lesz könyöközni. -
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #8424 üzenetére
Eléggé felfújt téma több éve a költségdolog aki erről nem tud az nagy ívben kerülte az f1-et és a gyári csapatok korábban nem mondhatni hogy törekedtek egy közös ésszerű határszerűség megtalálására. Az az egy év alatt csökkenték le egy hatalmas kamu volt, ahogy az új versenysorozat, olyan fajta állítások amelyek jellemzik/jellemezték mindkét szervezetet.
Aki nagyon sokat költött általában az ott is volt elöl, akiben megvolt a szükséges plusz(akár gumi, akár Brawn bármi) és szerencsefaktor az pedig nyert. Ez végig érvényesült, már a Toyotánál is az elmúlt két évben és a Hondánál is érvényesült csak más néven. Miért lenne érdeke egy nagy patináns névnek az, hogy veszélyt jelentsen rá egy Virgin is akár..ugye. Ferrarinál szerintem az ócsároló írásában ez is érződik. Közelebb fognak kerülni erőforrásügyileg az utolsók és elsők mint valaha, ha FOTA tartja magát ahhoz amit lefektettek. Jogos hogy vakarják a buksit, mert olyat ígértek amit valójában nem is akartak. De végre meglépték, le a kalappal, csak ne lépjen addig le pl egy Sauber név, vagy a Renault vagy a Mercedes ugye (múltkori kijelentésük), vagy akár a Mclaren ha befuccsol az új sportkocsi sikere mittomén. Túlzás az egy év alatti költségcsökkentés, de nem túlzás azt állítani hogy rohadtul sürgős mint ahogy FIA felébredése is az lenne. Todt nekem eddig csalódás, mert nem látom hogy csinálna valamit.
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #8454 üzenetére
Ha poleról indul akkor már nincs a darálóban, ha a 15. nyer akkor tudja a kiképzést.
Lajoskát nehéz lenne azzal megvádolni, hogy nincs helyzetérzéke. Grosjean pedig keveset volt reflektorban. Akár Kobayashit is tehetted volna helyette a sorba, bár neki kissé szerényebb az érmegyűjteménye...
No azért ne mondd, hogy ne tudnál eléggé kemény potenciazavarokkal rendelkező srácokat találni a rácson...Mansell. Nos ő 18 évesen kezdte a gokart mókát. Nem is maradhatott volna ideje ilyesmire.
-
sh4d0w
félisten
-
Nowhereman
őstag
-
sh4d0w
félisten
válasz
#70869248 #8424 üzenetére
Ezeknek a változásoknak köszönhetően mit kaptunk az elmúlt években? Unalmas Forma-1-et...
Nem, ne gyere a 2008-as befutóval, mert nem arórl beszélek, hanem arról, hogy a mindenféle fagyasztásoknak köszönhetően senki nem kockáztat, autózik szépen a sorban, mert ha nem tenné, megdöglend alatta a technika és a köv. futamot kezdheti 5-10 hellyel hátrébbról...
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #8400 üzenetére
Nos aki a Ferrarinál aki ezt a mocskolódást összehozta, habár mózlinak indult neki, valahogy sikeresen megsértett olyan újonan induló csapatokat is, akik erre semmilyen formában nem szolgáltak rá. A Lotus a Virgin vagy a PityuGP-nek eddig még részidőarányosan kevesebb vaj van a fején mint a Ferrarinak. Az meg más, hogy miközben mózlit cenzúrázatlanul csépelte, csak a mózli áldásos tevékenységének boncolgatása közben jéghegy csúcsát súrolta. Hogy a Prodride és a LOLA helyett Campos, USF1 és Manor(ők se lennének sehol, ha nem lép képbe a Virgin) nyert - nos ez alapból büdösebb, mint a BKV.
A kis keresztes hadjáratának hatása néhány év alatt kiheverődik, de a lényegesen erősebb rémtette egy évszázadon át kisérteni fog. Ez pedig a börnivel karöltve történő jogtulajdonnal való visszaélés.Hadd térjek ki egy kicsit, ha már régebben a női szépségről elmélkedtünk. Nem rég történt egy botrányos szépségkirálynő választás az USA-ban. A lényeg az, hogy volt egy nyilvánvaló közönségkedvenc - ezt a nézőtér hangjából lehet érezni.Nos a döntőben valamelyik zsűritag kvázi a ferrarishoz hasonló hangvételben kritizálta, többek közt lekövérezte - a hölgy valójában az anatómiai meghatározás szerint karcsú volt. Persze azok után rekordmennyiségű anyázós telefonhívást kapott a TVtársaság, rögtön pörgő közösségi forumok alakultak meg minden. Hogy mi volt a hab a tortán? A zsűri által kihozott királynő a megkoronázás után 3 órával elhunyt a folyamatos koplalás szövődményeiért!
Hogy kerül ez ide? Mindjárt megvilágosodik: A zsűri összetétele... - mert valahogy divatdiktátorok, meg mindenféle hímnemű egyedek, akik Kinsley0-val meg sem gyanusíthatóak. Lényegében a Női szépségről alkotott ideánkat leginkább olyan emberek befolyásolják, akik a nőkben legfeljebb kétlábon járó vállfát látnak, és szépség fogalma számukra az erre a funkcióra való alkalmasságot jelenti. Amig a "normális" férfinak a szép nő fogalmán valami olyan egyedre gondol, akinek a "summer wine"-jából szivesen lerészegedne, addig a mélyentisztelt zsűritagok többségének az ilyemi csak annyira hiányzik, mint kutyának a korbács. A romboló hatását mindenki ismeri.Ez hosszú volt. De miköze a F1-hez. Nos régen olyan nevek határozták meg a F1-et, mint Chapman és Enzo Ferrari. Olyanok akiknek ez a verseny folytonos harc volt, és maguk is harcos szellemben gondolkoztak, és ennek megfelelően igazi harcos szellemű pilótákat válogattak maguknak. Hogy mondja a magyar: madarat tolláról embert barátjáról?
Aztán persze megjelent az az állatfajta akik számára egy befektetés volt a cirkus, nem aréna. Ők már inkább reklámfigurákat kerestek, mint gladiátorokat.
És persze kialakult a pénzügyi ügyeskedő. Akinek egyetlen célfüggvénye a profit. No nem kell nevet mondani, mindeki tudja ki Ő.
És mi itt mózli bűne? Hogy a harmadik állatfajt tette dominánsá. Azt amelyiknek a becsületes szemtől szembeni küzdelem fogalma is hiányzik a szótárából.
Hogy mi ennek a következménye? Már azért kitűnik. Kipusztúlnak a harcosok/hja - miért nincs előzés/, és az egész hóbelebanc lassan egy pankráció színvonalú bohóckodásba fullad(mert azért valahogy már most is félszemű a bíró), a sportszerűség teljes száműzésével. -
Pá
addikt
válasz
#70869248 #8400 üzenetére
Sztem érdemes lenne egy olyan szabályt hozni, hogy ne indulhasson olyan autó a versenyen, amit szezon előtt nem teszteltek legalább 2000+ km-t.
USF1-et meg már rég kivágtam volna, majd jöjjenek vissza, ha van autójuk.
Annak fényében meg külön vicc az egész hercehurca, hogy Stefánék ott vannak a kész kocsival és őket meg nem engedik tesztelni.
Aktív témák
Hirdetés
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Proxmox VE
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- Spórolós topik
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Samsung 870 EVO SATA SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! I3 10100F / RTX 2060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- GYÁRI TÖLTŐK DELL LENOVO HP FUJITSU TOSHIBA Macbook---------- Budapest,/MPL/Foxpost
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest