- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- MIUI / HyperOS topik
- Fotók, videók mobillal
- One mobilszolgáltatások
- Nem minden Nothing Phone (3) születik egyenlőnek
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Aktív témák
-
Oliverda
titán
válasz
sh4d0w #31905 üzenetére
Szerintem idén már baromira nem érdekli, hogy 12 vagy 10 pontot írnak be majd a neve mellé. Ennek a versenynek az izgalmai is jórészt neki köszönhetőek, de kapja meg, legalább nyugodtabban alszol majd te is.
Mondjuk fordított esetben ritkán követelitek ennyire a többi pilótának a büntetést.
Flashcash: Korábban már le lett írva, hogy ezen a versenyen a boxutca miatt az áthajtásos büntetést a stop and go helyettesíti, mert egy áthajtással alig veszítene a büntetett pilóta.
-
simonzé
addikt
válasz
sh4d0w #31729 üzenetére
Jogos. Soha ennyi vita nem volt a szabályok körül mint az utóbbi 3-4 évben. Így diffúzor, úgy befúvás. Nem a csúcstechnikáról szül az F1?
Anno a Wing car lotust, meg a hatkerekű Tyrellt elkezdték másolni a többiek, most meg betiltják, nehogy már túl jó legyen a legjobb... Ezt kérem demagógiának, meg diktatúrának szokták nevezni, és nem VERSENYSZELLEMNEK.A FIA monnyon le.
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz
sh4d0w #26114 üzenetére
Szerintem a Ferrari nem lassabb, mint a Renault. Független az eddigi eredményektől. Alonso most is gyorsabb volt mint Heidfeld, vagy Petrov, és így volt ez Ausztráliában is. Egyszerűen mindig akad valami, ami miatt nem tudnak rendes eredményt elérni. Most pl. kinézett volna egy 2. hely is, ha a zseniális elmék ott bent egyből kihozzák Alonso -t Button után a boxba, és a szerelők rendes munkát végeznek...mert valljuk be, elég lassúak a gumicserék a Ferrarinál. Régen ebben ők voltak az ászok.
Ebben az esetben simán előtte maradt volna, ugye egyszer megelőzte a pályán, majd 3s előnye volt mikor Button boxba hajtott. Ebből majd kettő elment a boxkiállással, meg még vagy 7s azzal, hogy kint köröztették. lyen pocsék döntésekkel nem lehet eredményt elérni.
A Ferrari csak az IM-en lassú, de ott nagyon az. A versenytempóban tudják tartani a Mekit, azért érdekes. -
D.Orion
veterán
válasz
sh4d0w #26114 üzenetére
Sauber-t én Kamui miatt előrébb sorolnám, akár az ötödik helyre is. Kamui nagyon tud ez most is látszik, remélem idén nem lesznek peches versenyei. Perez rendkívül lehúzza jelenleg a csapatot. Force India és Torro Rosso tényleg a Mercedes nyakán van, még az is lehet, hogy előtte.
Szvsz Mercinek valami hatalmasat(+2sec-et kéne találni...) kell alkotnia mire Európába ér a futamsorozat. Ha ez nem sikerül, akkor tényleg dobhatják el az idei évet.
-
Nowhereman
őstag
válasz
sh4d0w #26114 üzenetére
A futam vacak volt. A sok kavarás miatt már szárazon is kész a káosz, annyi javult, hogy a közvetítők nem ragadtak le a dobogós helyeknél. Az ausztrál futam is jobbnak tűnt volna, ha mondjuk a közvetítők legalább replay-ben mutatták volna, ahogy birka vaddisznó módjára átcsörtetett a fél mezőnyön, nem csak a végkifejletet. Én mondjuk rohadtul megnézném azt az előzését, hogy két konkurens között átrepülve vágott be a kanyarba. Belső nézett alapján simán lehetne az év előzése, de mivel lényegében senki se láthatta...
Az erősorrend valahogy ez lehet /a meki formajavulása Bobby feltámadásához hasonló rejtély/
A mercinek meg azért is szívás, mert nincs egy Kobayashijuk vagy di Restá-juk, a "Ladákat"meg nehéz lesz utolérni, mert azért azokat sem kiscserkészek terelgetik... -
Nowhereman
őstag
válasz
sh4d0w #25196 üzenetére
A különböző állapotú gumik - hát valszeg ez a legtöbb előzés oka. Ilyen szituban még Vettel is le tudta előzni gombost...
Ha meg hiányolják a mélyen tisztelt fórumtársak az akciókat, akkor miért kell habzó szájjal azonnali nyugdíjaztatását követelni egy olyan akcióhősnek, aki mellényúlt. Birka vörös ködben versenyzett, kötve hinném, hogy nem egy reflex volt nála, hogy meg próbált bevágni Rosbergson mellé.
Nekem a hétvége csúcsa mégis az volt, amikor Tost a verseny után egy-két órával Webber gyengélkedését egy bizonyos műszaki hibának tulajdonítja.
Nos, nem az az érdekes, hogy Tost nem esik szokás szerint neki Webbernek habzó szájjal, hanem: HONNAN A FRANCBÓL TUDJA MI VAN ELROMOLVA EGY VERSENYAUTÓN EGY OLYAN EMBER, AKI AZT SE TUDJA VAN-E KERS A JÁRGÁNYBAN, VAGY NINCS, MÉG A VERSENY UTÁNI ÁTVIZSGÁLÁS ELŐTT? /megj. olyan hibára utalt, ami teljes vizitet követelt!/ -
hunnylander
őstag
válasz
sh4d0w #25171 üzenetére
Szerintem a DRS pont így jó, hogy a védekezőnek is maradjon esélye!
Őszintén, gondoljuk már végig!
Azt akarjátok, hogy a védekező már soha többé ne tudjon védekezni? Abban úgy mi a párharc? Úgy mi az érdem az előzésben?
Vannak kalsszikus futamok, ahol pl. Gilles Villenueve a fél mezőnyt tartja maga mögött eyg fél futamon és ezzel nyer, mert zseniálisan védekezik!
Én csakis ennyit akartam a DRS.től, volt előzés, ha valaki merész és ügyes volt és a védekező gyeszán védekezett, ott volt az előzés. Button is előzte Massát később. Ennél több nem kell, mert az természetellenes!
A DRS arra lett hozva, hogy valamicskét kompenzáljon a követőautó aerodinamikai szenvedésein.
És az előzési készség pilótafüggő is. Button egy olyan pilóta, aki azért hibázik nagyon keveset, mert nem is kockáztat akkorákat, mint pl. egy Hamilton vagy Kobayashi- Éppezért egy Hamilton másként viselkedett volna Massa mögött. Lehet, hogy a sóderágyban vagy falban végzi nagyobb eséllyel, mint Button, de nagyobb eséllyel és hamarabb is előzött volna, ebben biztos vagyok.
Szumma szummárum; ne essünk át a ló másik oldalára. Én abban a táborba tartozom aki, elfogadja a DRS bevezetésének a technikai okait és aki számára ez nem teszi igazságtalanná a párharcot technikailag, mert a védekezőnek meg ott van a jobb aerodinamikai, hűtési és gumikezelési előnyök, tehát van előnye neki is jó néhány területre, amelyeken a támadó hiányt szenved. De én csak addig kedvelem a DRS-t, amíg semmit vagy csak keveset segít a támadónak. Ha már túl sokat segítene, ellehetetlenítené a sikeres védekezéseket, az elhúzódó párharcokat, akkor már gyűlölném! Félek is, és nem is akarom, hogy módosítgassák, még több használati területed adva; csak mert a szurkolók nyafiznak, holott pont azért nyafiztak előzetesen, hogy nem jó természetellenessé tenni az előzést. Szerencsére nem lett az; hanem továbbra is kraftot követel és szerencsére - elméletileg - most is történhetne olyan bravúros védekezés, mint amilyet Gilles-től említettem.
De felőlem most azonnal betilthatnák, de véletlenül se tegyék hasznosabbá. Aki könnyű előzéseket akarn, nézzen NASCAR-t!
-
Peat;)
veterán
válasz
sh4d0w #20069 üzenetére
Azért a másik aktuális csapattársat, Heidfeldet is dicséret illeti. Hihetetlen hogy ilyen pilóta nem kap állást, időmérőn már elverte a japánt, a futamon meg már nagyon közel volt hozzá. Szerintem az év többi futamán el is fogja verni, úgy hogy bepattant a kocsiba és megy szó nélkül. Akinek kellene egy konstruktőri vb annak kb garantált lenne vele és egy jó autóval és másik jó pilótával, én olyannak tartom mint Button, csak kicsit még agresszívabb is, így egy hajszállal még előtte is van. És még egy rönyóba se mehet bakker..Ferrariban ideális lenne pl. Alonso mellé, mert mindegy mi van alatta, végig stabil, így ha a spanyol hibázgatós évet fog ki még akkor is ott van ő. Kubicával is pariban volt mindig, akit agyonsztárolnak. Érthetetlen..
-
#70869248
törölt tag
válasz
sh4d0w #19274 üzenetére
...hát ott tényleg nem, de ez így volt Hamilton szerint is
De sztem se változtassák meg (már ha tudják egyáltalán), mert ezek igen ritkák, ahhoz képest hogy támad...ezek vagy mindig lesznek, vagy talán mérséklődik, de hozzápiszkálni nem kell.
Remélem hogy nem is hagyná. -
Oliverda
titán
válasz
sh4d0w #16347 üzenetére
Mióta van arányban a büntetés a szabálytalanság miatti előnyszerzéssel? Amennyiben valaki versenyen 2 km/h-val átlépi mondjuk 2 másodpercre a boxban a limitet az is áthajtásos büntetést kap. Aki kicsit kiugrik a rajtnál az is. Az hogy ezzel mennyi előnyt szerzett ha egyáltalán szerzett az nem számít. Ez már évek óta így működik de furcsa mód csak akkor szúrja a szemét itt mindenkinek ha éppen olyan pilótáról van szó...
-
Oliverda
titán
válasz
sh4d0w #11580 üzenetére
Itt linkeltem három szvsz veszélyesebb ráhúzásos esetet ami után szintén nem volt semmi.
Amúgy a cikázás szerintem kevésbé balesetveszélyes mint egy kilométeren keresztül a másik szélárnyékában haladni.
-
Oliverda
titán
válasz
sh4d0w #11577 üzenetére
Nem tudom hogy konkrétan melyik esetre gondolsz, de ha arra amikor valamelyik tét nélküli edzésen bosszúból ráhúzott valamelyik Red Bull-ra akkor az azért kicsit más volt. Ez vagy ez lehetett talán.
A Barrichello vs. Ralf eset rajtbaleset volt ami jól mutatja, hogy bizonyos esetekben mennyire veszélyes huzamosabb ideig a másik szélárnyékában maradni. Amúgy egyik sem kapott semmit az eset után.
-
#70869248
törölt tag
Nézd, a technika megdöglend aztán kevéssé döglend meg, így fejlődik.
Ez valami, olyan erőforrást gyártani ami aztán kőkemény terhelésen is bírja.
Nem attól jó valami hogy qva drága, és nem is kell hányni a szemetet a világba, mert ezeket az ötvözeteket már nem csak úgy beolvasztják.Sztem tök jó törekvés az hogy ésszerűsítsenek, nem azért lassítanak mert nem bírja...ha nem bírja majd jobbra csinálják.
Mit csinált Hamilton Monza-ban? Taposta az utolsó pillanatig...Aztán mennyire le lett érte hülyézve.
..vagy Interlagos-ban az előző évben, aztán mindenki milyen qva okos volt hogy ezt hogy kellett volna 'okosan' csinálni.A technika bírni fogja....az a dolga, nem kell 100 motorblokkot legyártani ahoz hogy jó verseny legyen, elég versenyzőnként 10.
Az hogy miért unalmas...egyfelől sztem nem unalmas, aki annak tartja az nézzen mást.
Én úgy gondolom nekem elég kényes ízlésem van, motorversenyek felől jöttem ahol láttam többször cserélődni az élen állót mint ahány kört mentek, mégis felkelek ha kell hajnalban és megnézem az F1-s futamokat, és nem jajongok hogy unalmas...én eseménytelennek szoktam jellemzően mondani, mert szeretem az autók mozgását. Mindegy.
A lényeg hogy ebben a témában én nem tudok vitázni, mert nem gondolom hogy unalmas lenne, inkább a különböző szemléletben látom a véleménykülönbség magvát. -
#70869248
törölt tag
Nem fog bedőlni sztem, csak egy megvalósítható/tartható formára alakul. Megvalósulnak azok az elképzelések amiket a FOTA kidolgozott a többszöri egyeztetések után...hiszen azok nem véletlenül születtek meg, nem hasracsapásra. A csapatok tudják hol van az a terület ahol úgy spórolhatnának hogy az könnyen ellenőrizhető legyen, sok pénzt takarítsanak meg és a fejlődés is kevéssé sérüljön.
Ilyenek pl. a sokhétvégés motorok és váltók, ez volt a válaszuk a Mosley féle motorbefagyasztásra...ami valszeg nem sikerült jól, hiszen egyszer már fel kellett zárkóztatni a Renault, és most lehet megint bele kell nyúlni.Csökkeniük kell a költségeknek, ez látható a rally-n is. ..és meg is fogják oldani, nem lehet egy év alatt 300millió dollárról 30 millió dollárra lecsökkenteni egy költségvetést, ott ahol 1000 ember dolgozik, ott meg kell találni a megoldást mind a dolgozókra mind a létesítményekre. Jogszabályok vannak, átképzési lehetőségek...és élő emberek. Term. egy csapat sem szereti elveszteni a szakembereit, akár a gyárban, akár más területen.
De megfognak határozni egy plafont...amennyiben 4-6 hétvégés váltók lesznek, és 4 hétvégés motorok (ezt ajánlották legelső alkalommal a gyártók mikor szóba került a befagyasztás), a tesztek is kialakulnak, a szabályok ésszerű keretek közt módosulnak évről-évre...máris költségcsökkentésről beszélünk.
Jelenleg az évközi tesztelés és a motorbefagyasztás az ami nem jó a jelenlegi formában...'biztonsági fejlesztés' keretein belül növelnek teljesítményt, illetve túl nagy hibaszázalékkal tesztelnek számítógépen. -
D@ni88
addikt
nekem nem is ezzel van a gondom, hogy kiscsapatok, meg költségcsökkentés.
De ha már drága pénzért kifejlesztették a KERS-t és láthatóan előnye van. akkor miért kell kikukázni? Nem marad motivációja a csapatoknak. persze reklám a csapatoknak, de sztem ha nincs fejlesztés nincs értelme az egésznek. -
hunnylander
őstag
without gaining any advantage
Sebbességmegtartás, -szerzés, nagyobb ív rajzolása gyorsabb kanyarvételhez is előnyszerzés. Sokkal nagyobb tempóval tudott visszatérni a pályára, mint akikhez csatlakozott és már röhögve előzte is őket. Ezt nem tudta volna megtenni, ha szabályosan veszi be a kanyart.
A lassítónak, éles kanyarnak az a funkciója, hogy ott mindenki lelassít, nem elmegy kényelmesen a hodály bukótérbe, ott rajzol egy szép nagy ívet és így a tempóját megtartva és növelve szépen előzi azokat, akik a szabályos kanyarvétellel lelassították magukat.
Utána meg sz.rik bele visszaengedni maga elé azokat, akiket a jogosulatlan előnnyel szabálytalanul előzött.
Aktív témák
Hirdetés
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi 13128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest