- Mobil flották
- One mobilszolgáltatások
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Három Pixel 9 jött Magyarországra
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- iPhone topik
- Google Pixel topik
Aktív témák
-
-
Motion_Blur
félisten
válasz
attisx #45760 üzenetére
WG:
Péntek után:
- versenytempóban McLaren nagyon erős, Button szenvedett egykörön, de kevesebb szárnyra próbálta belőni az autót
- egykörön a Merci talán még gyorsabb is, de ők elvéreznek a gumikkal versenytávon, Rosberg szerint messze nincs megoldva a gumiprobléma
- a Red Bull sokkal közelebb került kvali-tempóban, hosszabb etapokon meg eddig sem volt baj; Vettel és Webber teljesen más kipufogó kivezetést használtak
- a Ferrarinak jót tesz a hűvős, a versenytempójuk jobb volt a Mercinél pl., de ha holnap melegszik, akkor változhat a kép
- a Lotus egyensúlya nem volt jó, megtankolva azért most is jól mentek, de egyelőre érezhető a hátrány
- a Saubernél Pereznek fékproblémái voltak, Kobayashi viszont gyors volt, továbbra is ők a legjobbak a nagyok mögött
- a Force Indiák mintha előrébb léptek volna, de azért ez lehet sok mástól is - eltérő programot futottak pl. mint a Williams, vagy a Toro R. - holnap kiderül
- Glock tempója nem volt messze a Caterhamektől, ami meglepő. -
MPowerPH
félisten
válasz
attisx #42740 üzenetére
Pontosan. 2010 ki lett beszélve, tehát az tovább erősíti a statisztikát.
1997 -ben a későbbi világbajnok Villeneuve indult az élről, de az első körben kiütötték. Ezért nem nyert...
1999 -ben a későbbi VB Hakkinen indult az élről. Elléptek a mezőnytől DC-vel együtt, de elektromos hiba miatt kiesett. Így nem nyerte meg.
2003 -ban Schumacher indult az élről, de az élről kicsúszott, és becsúszott egy nem tervezett boxlátogatás. Nem nyert
2005 -ben az időmérőn az egykörös szabály miatt egyenként mentek a pilóták a gyors körre. Az előző évi Brazil nagydíj végeredménye szerint, növekvő sorrendben történ a lebonyolítás. Az edzés közepén eleredt az eső, így nincs realitása az ottani eredményeknek.
Összegezve: 1997, 1999, 2003, 2010 is megmutatta a valós erőviszonyokat. 2005 egy kivétel, a dilettáns im szabály miatt nem láthattuk, mi is valójában a sorrend.
Tehát akkor a végén csak kiderül, hogy igenis lehet alapozni a mostani eredményekre.
raczger: Megelőztél.
-
Xirtam
veterán
válasz
attisx #41034 üzenetére
Az oké, de úgy gondoltam a futam előtt is van egy súly aminek meg kell lennie. Régen ezeket kiírták amikor tankolás volt. Most is kiírhatnák . . .
Mindenesetre az én véleményem az, hogy ez akkora hátrányt nem jelent. Motorerőben a Mercedes meg a Ferrari erősebb és ez látszik is, Azt a ~15 kg-t lehet ellensúlyozni, ha megfelelő lóerő / kg az eloszlás.
-
Male
nagyúr
válasz
attisx #37970 üzenetére
KERS-re szerintem egyáltalán nem kéne időlimit... a súly és hely úgyis behatárolja mekkorára érdemes csinálni az akksi-t (így ezt sem kell előírni), onnantól pedig ezt használják ki úgy, ahogy tudják. Így fejleszteni is sokkal jobban megérné, hiszen nagyon nem mindegy, mennyire hatékonyan tölt vissza... ez jól jön az utcai autókban is...
Igazából a teljesítményét sem korlátoznám szabállyal, ugyanis ezt szintén korlátozza a súly és hely, illetve hogy mennyi energiát tudnak visszanyerni a fékezések során. Így aztán ezen a téren is lenne fejlődés. A villanymotor súlyát lefaragni, hatásfokát növelni... ami szintén jól jöhet a széria autókban.
Ebből persze várhatóan az lenne, hogy minden egyes kigyorsításnál nyomnák.... viszont ha valaki előzni akar, akkor az némileg tartalékolhat is, ha elég nagy az akksi, akkor akár körökön keresztül is... elképzelhető, hogy ez az előzésekben is segítene.
-
#70869248
törölt tag
válasz
attisx #37970 üzenetére
[szvsz]
Sztem a legnagyobb baj a pénzel van...vissza kell adni a csapatoknak a pénzt.
Amikor majdnem szakított a FOTA,..na az lett volna a megoldás, Bernie-nek be is kellett áldoznia Mosley-t.Nem olyan emberekhez kellene hogy vándoroljon a pénz akik lfszt sem csinálnak a pályán, hanem akik a résztvevői ennek a cirkusznak.
Ez pénzügyi és morális szempontból is jót tenne a már itt lévő és az ide vágyó csapatoknak.
Több pénz több lehetőség.
Nekem nincs bajom a DRS-l, ha működik, sztem egy egyenesben a régi világban is hátrányban volt az elől haladó...ha valakit utol értek akkor a szélárnyékban meggyorsultak és meg is előzték a célpontot. ..a szélárnyék velejárója az ilyen autósportnak (földi viszonyok között).
Az hogy az autók aero kialakítása elment olyan irányba ami hátrányba hozta a lekövető autót, az a technika változásával jöhetett létre....ha bele gondolok óriási lepattanó...zavarjuk a lekövető autó leszorítását a lelépő levegővel, így legalább 3 dolgot nyerhetünk:
-leeshet az ívről.
-elkophat a gumija.
-nem tud támadási helyzetbe kerülni az egyenesre.
Nem hibáztatom a csapatokat, hogy ellépegettek ebbe az irányba is...de ennek következtében...mivel elzavarták a követő autó leszorítását, az valóban nem, vagy nagyon ritkán tudott szélárnyékban 'szippantódni'.
Ezt próbálták az egyszerűsített szárnyakkal, majd drasztikusabban a DRS-l 'megjavítani'.
Attól még tény marad, hogy 1mp-re be kell kerülni ahhoz hogy ezt a lehetőséget aktívája valaki, azaz gyorsabban kell mennie mint az előtte haladó.
...és utána el is kell tudnia szakadnia.
Igaz hogy egy ilyen megoldás más kiskapukat és problémákat hoz magával, mint pl. Toro Rosso nagy végsebje keresztbe hosszába alázta a DRS-t aktiváló támadót, és a McLaren-nek áldoznia kellett volna váltóján hogy ne a leszabályzáson mosolyogjon mindenki a Hamilton vs. MS csatában a Monza-i egyenesben.
..
a KERS jó dolog, szabadon használhatóvá kell tenni, miért ne? ...az autó termeli/tárolja...miért ne lehetne korlátlanul használni?
Lényeg hogy egy körben nullázzon a tárolókapacitás..majd kiforrna hogy és milyen lehetőségeket lehetne még kihozni belőle.
[/szvsz] -
Nowhereman
őstag
válasz
attisx #37970 üzenetére
Majdnem hasonlóan látjuk. Az 1-2 liter nitrót is be kellene osztani. Viszont az ilyen beosztásossal azok buknak, akik a hátulról előre fuss játékban többet kellene koptatniuk a rendszert. Nem jó ez sehogy se. Max. azon lehetne tenni, hogy a reklám csak az autó festésén legyen, ne pedig a kormányt is az tekerje.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
attisx #36855 üzenetére
Kérdés, hogy meddig érdemes rejtegetni a cuccokat. Ha sokat várnak vele, akkor lehet, hogy sajátjuk sem fog működni megfelelően, pedig most még van idő esetleg egy komolyabb változtatásra is. A másik, hogy ha jó cucc, és látszik kívülről, akkor tuti, hogy a többiek lemásolják, így csak ideiglenesen hátráltatják a többieket, ami arra, hogy a TOP1-be katapultálják magukat, édes kevés.
-
Oliverda
titán
-
DEV_NULL
őstag
válasz
attisx #26995 üzenetére
Évekkel ezelőtt, mikor nem ilyen kis elkényelmesedett arcok versenyeztek, nem nyavajgott senki a leszorító erő hiánya miatt, előztek és kész.. Baromság a DRS, arról nem is beszélve, hogy KERS nélkül nem ér túl sok mindent. Talán akkor lenne értelme, ha mindenki saját belátása szerint használhatná az egész verseny alatt és nem csak a hátul lévő egy adott szakaszon.
Az pedig ami a gumikkal megy, szintén röhej. Most gumispóroló + szerelők kerékcserélő versenye van, vagy autóverseny??!
-
Male
nagyúr
válasz
attisx #26797 üzenetére
Most biztosan be, mert bedugták a tápot és a hálókábelt is... gondolom nem dísznek. Nomeg nyomogatták is.
Mondjuk a múltkor papír meg toll volt mellette még
Bár a legjobb az volt, amikor az asztal felirata tükröződött, és a TOSHIBA feliratból a TOS sötét volt, a HIBA meg szinte világított -
hunnylander
őstag
válasz
attisx #24314 üzenetére
Megnyerte a Milánó-San Remo-t tegnap; Matthew Goss (HTC-Highroad).
Aktív témák
Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kerékpársportok
- Diablo IV
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Subaru topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Hálózati / IP kamera
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 16 Pro Max - Desert Titanium - 256GB 1 ciklus 100% akku! 1 év garancia! Új készülék!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest