Hirdetés
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Yettel topik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- 
			  Mobilarena A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra. 
 Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			  azopi74 addikt Ehhez RFC kell, meg jogosultság a function builder-hez, kétlem hogy lenne jelen esetben... 
 Amúgy meg ez eléggé elavult, és egyre kevésbé támogatott módszer.Sokkal kulturáltabb ez : Power BI Connectivity to SAP BusinessObjects BI És sokan nem tudják, nem csak BW-re érhető el a Business Objects, hanem ERP-re (R/3-ra) is.... 
- 
			
			  azopi74 addikt válasz  Heno1974
							
							
								#26395
							
							üzenetére Heno1974
							
							
								#26395
							
							üzenetéreHát ez jó, vak vezet világtalant?  
 Akkor fordulj ahhoz, aki tényleg illetékes (ne az illetékes elvtárs key userhez, mert az általában azt se tudja, mi az az RFC, és hogy eszik-e vagy isszák - nem rosszindulatból mondom, hanem tapasztalatból ) )Itt nézelődj RFC ügyben... RFCDES táblában mit látsz? kezdünk amúgy nagyon elkanyarodni az excel témától  Ha meg a legkulturáltabb megoldás elérhető, mégpedig a SAP BusinessObject BI és Microsoft PowerBI kombó, arról egyszerűen meggyőződhetsz, ha látod az SAP kapcsolatot PowerQuery-ben, akkor műxik, ha nem, akkor nem  
- 
			
			  azopi74 addikt válasz  Heno1974
							
							
								#26393
							
							üzenetére Heno1974
							
							
								#26393
							
							üzenetéreNem, az, hogy SAPGUI-n keresztül eléred az adott táblát, (van jogos SE16-hoz SE16N vagy SQVI tranzakciókhoz) nem jelenti azt, hogy közvetlen adatkapcsolattal is eléred.... Ezért kéne tudni, hogy mi van egyáltalán támogatva az adott SAP serveren, milyen jogosultágaid vannak (van e RFC, vagy BusinessObjects?) , stb.... Szerintem a SAP admioddal konzultálj első körben... 
- 
			
			  azopi74 addikt válasz  Heno1974
							
							
								#26391
							
							üzenetére Heno1974
							
							
								#26391
							
							üzenetéreJól értem, nincs közvetlen kapcsolatod se a SAP-hoz, se a mögötte futó SQL serverhez, hanem a SAPGUI-t akarod scriptelni, hogy behívod az SE16N (vagy SE16) tranzakciót, behívod a táblát, és exportálod Excelbe? Ha van RFC-vel közvetlen elérésed, akkor RFC_READ_TABLE-el tudsz adott táblát behívni. 
 Ha meg van SAP BusinessObjects BI , akkor PowerQuery-n keresztül simán eléred (a legegészségesebb módon)..
- 
			
			  Heno1974 csendes tag válasz  azopi74
							
							
								#26390
							
							üzenetére azopi74
							
							
								#26390
							
							üzenetéresap gui ba belépve elérem sap-ban 
 akkor el kellene érnem vba-ban is szerintem.
 csak nem tom a bejelentkkezést megirni 
 adatbázis lekérdezésnél nem tom a szerver cimét.
 ezt a neten böngésztem de nem igazán értem a :
 Set oConnection = SapGuiApp.OpenConnection("110 PRD-P01 ECC", True)Dim SapGuiApp As Object 
 Dim oConnection As Object
 Dim session As Object
 Dim SAPCon As Object, SAPSesi As Object
 Dim SAPGUIAuto As Object, SAPApp As Object
 Dim sapConnection As ObjectIf SapGuiApp Is Nothing Then 
 Set SapGuiApp = CreateObject("Sapgui.ScriptingCtrl.1")
 End If
 If oConnection Is Nothing Then
 Set oConnection = SapGuiApp.OpenConnection("110 PRD-P01 ECC", True)
 End If
 If SAPSesi Is Nothing Then
 Set SAPSesi = oConnection.Children(0)
 End IfsapConnection.Client = "720" 
 sapConnection.User = ""
 apConnection.Password = ""
 sapConnection.Language = "hu"If nsapConnection.Logon(1, True) = True Then 
 MsgBox "Nincs kapcsolat az SAP-val!"
- 
			
			  azopi74 addikt 
- 
			
			
- 
			
			  azopi74 addikt válasz  katka84
							
							
								#26380
							
							üzenetére katka84
							
							
								#26380
							
							üzenetére"A papír alapú nyilvántartás után még ez is nagy lépés lesz és tapasztalataim szerint az új dolgok láttán "bezárnak" az emberek és nem merek kockáztatni." Inkább be is mondd tovább ... Az Outlook különben minden Office licensznek szerves része, azzal nem nagyon lehet spórolni ... "Nem is értem, hogy így Húsvét környékén miért nem leszel gép közelben." Én sem értem, a feladat csábító ugyan, de a két-három napos semmittevés és pihi (amit nem nagyon tudok máskor megtenni) még csábítóbb  
- 
			
			  Fferi50 Topikgazda válasz  Heno1974
							
							
								#26378
							
							üzenetére Heno1974
							
							
								#26378
							
							üzenetéreSzia! Esetleg megpróbálhatnád az excel adatkapcsolat varázslójával létrehozni a lekérdezést - makró rögzítéssel. 
 Aztán az eredményből vagy lehet tanulni, vagy nem.
 Miután azt látom, hogy SAP objektumot hozol létre és azt szeretnéd programozni, akkor viszont szerintem az SAP oldal követelményeivel kell tisztában lenned és nem az excel oldallal.Üdv. 
- 
			
			  azopi74 addikt válasz  Heno1974
							
							
								#26378
							
							üzenetére Heno1974
							
							
								#26378
							
							üzenetére-Szia, ez a kódsor több sebből vérzik, hol az "End Sub"? Ugye nem az "Exit Sub" statement-et akarod pótolni?  Az kb egy Sub-on, belül olyasmi, mint a "Return". Az kb egy Sub-on, belül olyasmi, mint a "Return".
 Van egy If-es blokkod, amit nem zártál le End If-fel,.. Telóról írok, így csak ennyi problémát látok első blikkre 
 RFC-vel akarod elérni az SAP servert (Remote Function Call)? Eléggé old-school módszer, és egyre kevésbé támogatott. Ott a PowerQuery és PowerPivot, azzal jobban jársz (SAP-hoz van nagyon f*sza PowerBI connector, BusinessObject persze kell server oldalon)
 Egyébként, ha a fenti két hibát kijavítod ("Exit Sub" és "If" "End If" nélkül), pontosan milyen hibaüzit kapsz?
 vasárnap, ha gépközelben leszek, ránézek a dologra...
- 
			
			  katka84 csendes tag válasz  azopi74
							
							
								#26379
							
							üzenetére azopi74
							
							
								#26379
							
							üzenetéreSzia! A kérdésedre a válasz igen.  Egyébként egyet értek veled, de a kész anyagot már nem én fogom használni és ezért ragaszkodnék az Excelhez. Talán ennek használatától nem idegenkednének annyira. A papír alapú nyilvántartás után még ez is nagy lépés lesz és tapasztalataim szerint az új dolgok láttán "bezárnak" az emberek és nem merek kockáztatni. 
 A másik probléma, hogy a szoftvereken spórolnak. (pl. Outlook sincs már és Excel sem érhető el mindenhol ahogy hallottam - még új vagyok ennél a cégnél és Excel sem érhető el mindenhol ahogy hallottam - még új vagyok ennél a cégnél . .
 Biztosan "nagyon jók" ezek az "ingyenes" dolgok, csak én nem tudom használni pl. az új levelező rendszert . .Szóval ezek az érveim az Excel mellett. 
 Nem is értem, hogy így Húsvét környékén miért nem leszel gép közelben.
 Pedig ez egy nagyon "csábító" feladat.
- 
			
			  azopi74 addikt válasz  katka84
							
							
								#26377
							
							üzenetére katka84
							
							
								#26377
							
							üzenetéreOK, most vasárnap estig nem nagyon vagyok gépközelben, de akkor majd adok egy lehetséges megoldást. 
 A 3. kérdésre adott választ akkor lehet úgy értelmezni, hogy az alaptáblába már a végleges, "ütközésektől" mentes adatok kerülnek, ugye ?Amúgy ez egy tipikusan olyan feladat, amit a lehető legegyszerűbben adatbázis-kezelőben, nem pedig táblázatkezelőben érdemes megoldani, de meg lehet oldani utóbbiban abban is, szeretjük a kihívásokat  
- 
			
			  Heno1974 csendes tag sziasztok! lekérdezést szeretnék csinálni sap-ból excelbe. 
 tudna valaki segiteni benne??
 eddig jutottam, de nem enged be :Sub start() 
 Dim functionCtrl As Object
 Dim sapConnection As Object
 Dim theFunc As Object
 Dim the_name As StringSet functionCtrl = CreateObject("SAP.Functions") 
 Set sapConnection = functionCtrl.Connection
 sapConnection.Client = "002"
 sapConnection.user = ""
 sapConnection.Password = ""
 sapConnection.Language = "HU"If sapConnection.logon(0, False) <> True Then 
 MsgBox "Nincs kapcsolat SAP-val!"
 Exit Sub
- 
			
			  katka84 csendes tag válasz  azopi74
							
							
								#26376
							
							üzenetére azopi74
							
							
								#26376
							
							üzenetéreSzia! Válaszok: 1.Elviekben az összes apartmant lefoglalhatná. De, ez az üdülő a munkavállalók pihenését szolgálja, így főszezonban nem túl életszerű, h egy munkavállaló lefoglalja az egészet, míg mások nem jutnak lehetőséghez. Egyébként az eddigiek szerint max. 2 apartmant foglalt le egy munkavállaló. A probléma az, hogy a munkavállalónak és családjának kedvezményes üdülést biztosítunk. Amely azt eredményezheti, hogy pl. 1 apartmant biztosítunk kedvezményesen és a többit teljes árral, így ebben az esetben a jelentkező már közel sem biztos, hogy a munkavállaló lesz. (Új szabályozás készül erre és még vannak kérdéses pontok. Sajnos. Így pl. ez is.) 2. 12 apartman van, csak az egyik apartman "raktárként" funkcionál.  Köszönöm az észre vételt. Én is csak pár hete ismerkedtem meg a cégnél ezzel az üdülés témával. Köszönöm az észre vételt. Én is csak pár hete ismerkedtem meg a cégnél ezzel az üdülés témával. És erre idő közben derült fény. És erre idő közben derült fény.3. Őszintén szólva az Üdülési Bizottságnak van döntési jogköre, hogy párhuzamos jelentkezés esetén (ez inkább a főszezonban lehetséges) ki jogosult üdülni. Kritériumok: nagycsaládos, gyermekét egyedül neveli, mikor üdült itt utoljára a munkavállaló - az előző évek papír alapon lettek vezetve, úh mondhatni erről semmilyen infóm nincsen, munkaviszonya mikortól áll fenn, stb.) 
 Igazából a főszezonra való jelentkezésnél összegyűjtik a határidőig beérkezett pályázatokat és azt követően kerülnek elbírálásra, így a táblázatba már csak az kerül, ami "végleges". Kivéve, ha nem fizetik be a megadott határidőig az üdülési díjat, mert akkor törölni kell a munkavállaló jelentkezését. De erről infót csak a pénzügytől lehet szerezni.Röviden és tömören. 
 Egyébként köszönöm az érdeklődést a problémám iránt.Természetesen nagyon szeretek tanulni, úh a megoldásra nagyon kíváncsi vagyok, illetve a magyarázatra.  Kata 
- 
			
			  azopi74 addikt válasz  katka84
							
							
								#26373
							
							üzenetére katka84
							
							
								#26373
							
							üzenetéreSzia, először is pár kérdésem lenne: 1. Egy munkavállaló maximálisan hány apartmant foglalhat le? 
 Mert te 4 oszlopot allokáltál a képen látható template-en a lefoglalt apartmanoknak, de lehet ez több is?
 Esetleg az összes apartmant lefoglalhatja egy munkavállaló?
 Mert akkor bővíteni kell az oszlopok számát ennek megfelelően.
 (Vagy másik megoldás, hogy egy szövegmezőt adsz meg (és akor elég egy oszlop), ahol például pontosvesszővel vannak elválasztva az apartmanszámok. Vagy akármilyen más elválasztóval, ez ízlés kérdése, csak az a fontos, hogy legyen fix ez az elválasztó jel... De inkább legyen annyi oszlop, ami az egy munkavállaló által maximálisan lefoglalható apartmanok száma.)2. Másik kérdés: Azt írod, 11 apartman van, mégis 1-12-t írsz az "Apartman száma" oszlopokban. Ez szándékos? 3. Harmadik kérdés: azt szeretnéd, ha "azon napon, amikor foglalt az a bizonyos számú apartman, akkor oda kiírja a jelentkező nevét!" 
 Mi van, ha több jelentkező is van ugyanazon a napon ugyanarra az apartmanra? Akkor kinek a nevét írja ki? Vagy ez eleve nem lehetséges, mert beállítasz egy validációt az adatbevitelnél, ami ezt megakadályozza? Tehát megfelelő, ha az első találatot írja ki? (mert több úgy sem lehetséges, ezt garantáltad adat bevitelkori validációval) ?Ha ezekre válaszolsz, adok egy működő megoldást  
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  m.zmrzlina
							
							
								#26374
							
							üzenetére m.zmrzlina
							
							
								#26374
							
							üzenetéreOn Error Resume Next 
 Workbooks.Open Filename:="Elérési_út\FájlNeveKiterjesztéssel"
- 
			
			  m.zmrzlina senior tag Feladat a következő. Le kell ellenőrizni, hogy egy adott munkafüzet meg van-e nyitva. Elérési útja a fájlnévvel együtt a makrót tartalmazó munkafüzetben egy cellában rendelkezésre áll. Ha meg van nyitva akkor egyik munkalapját deklarálni kell mint objektumváltozót: Set ws_Akármi = megnyitottmunkafüzet.Worksheets("akármi") ha nincsen megnyitva akkor előbb megnyitni és utána deklarálni a változót. Mi ennek a legrövidebb módja? 
- 
			
			  katka84 csendes tag Sziasztok! Az alábbi "problémára" keresem a megoldást: 
 Társaságunk rendelkezik céges üdülővel (11 apartmannal egész pontosan) és ezen üdülők nyilvántartásával kapcsolatosan készítettem egy adattáblát (táblázat1). 
 Azt szeretném, hogy a táblázat1 adatai szerint szeretném, ha táblázat2 adattáblában megjelennének a foglalások (napok és apartmanok szerint). Azaz azon napon, amikor foglalt az a bizonyos számú apartman, akkor oda kiírja a jelentkező nevét! Segítségeteket előre is köszönöm! Kata 
- 
			
			  erkxt tag Sziasztok 
 Pici segítséget szeretnék kérni, adott egy táblázat, ahol a munkaidőt írják be és a kezdőből kivonja a végzést, így megkapjuk a ledolgozott órát.
 Nekem viszont ebből még fél órát le kell vonatnom vele, de sehogy se szeretné elvégezni ezt: =H33-G33-0:30Valakinek van ötlete?  
- 
			
			  baderoli tag Sziasztok! Van egy gombom a munkafüzetbe és szeretném azt, hogyha ráklikkelek akkor beírjon egy félkövér nagy X-et abba a cellába középre, amin épp állok. Előre is köszönöm! 
- 
			
			  azopi74 addikt válasz  tonermagus
							
							
								#26357
							
							üzenetére tonermagus
							
							
								#26357
							
							üzenetéreHa pedig meg akarod óvni magadat a jövőben ilyesmitől, akkor Accessből "szabályos modon" importálj, vagyis 
 Adat->Külső adatok átvétele->Access-ből (és kiválasztod a táblát, view-t vagy query-t), amit importálni akarsz. Mert van egy olyan érzésem, hogy ez nem így történt, különben nem történt volna ilyen 
- 
			
			  Fferi50 Topikgazda válasz  tonermagus
							
							
								#26362
							
							üzenetére tonermagus
							
							
								#26362
							
							üzenetéreSzia! A másolás - beillesztés értékként lépést kihagytam a segédoszlopra. Bocsi. Üdv. 
- 
			
			  tonermagus aktív tag válasz  tonermagus
							
							
								#26362
							
							üzenetére tonermagus
							
							
								#26362
							
							üzenetéreIdőközben rájöttem  Az irányított beillesztés a barátom Az irányított beillesztés a barátom Köszönöm szépen mindenkinek! Istenek vagytok!  
- 
			
			  Fferi50 Topikgazda válasz  tonermagus
							
							
								#26357
							
							üzenetére tonermagus
							
							
								#26357
							
							üzenetéreSzia! Szerintem két lépésben tudod megcsinálni. Az A oszlopban vannak az adataid, A1-től. 
 1. lépés:egy segédoszlopban végighúzod ezt a képletet: =helyette(A1;karakter(10);";")
 Ezzel a "nem látható" sortöréseket átalakítod pontosvesszővé.
 2.lépés:
 kijelölöd a segédoszlopot. Adatok - szövegből oszlopok - tagolt - a tagoló pontosvessző, ezt kijelölöd. Beírod, hogy melyik cellánál kezdje a kiírást. Majd OK.Az eredeti oszlopod és a segédoszlopod is "eldobhatod" utána. Ha az első lépésben nem cserél semmit, akkor meg kell nézned, hogy milyen karakter van a sortörés "helyén". 
 Ezt úgy tudod meg, ha egy cellában beírod =kód(közép(A1;2,1)), ha nem 0 van az A1 cellában az első sorban, akkor kiszámolod, hányadik karakter lehet a sortörés, azt a számot írod a 2 helyére.Üdv. 
- 
			
			  tonermagus aktív tag A szövegből oszlopokkal már próbálkoztam, viszont bármilyen tagolást is állítok be, csak az első nulláig lát, mint ahogy az a képen is látszik  Hol lehet vajon a gáz? 
- 
			
			  hhheni tag válasz  tonermagus
							
							
								#26357
							
							üzenetére tonermagus
							
							
								#26357
							
							üzenetéreha továbbra is kell az eredeti oszlop, és követni is szeretnéd a változását, akkor a transzponálás nevű függvény kell tömbképletként 
 ha az eredetire nincs szükség, akkor irányított beillesztés / transzponálás
- 
			
			  tonermagus aktív tag Sziasztok! Az alábbi problémába ütköztem: adva van egy Excel tábla, amiben gyakorlatilag csak egy oszlop van, viszont annak az oszlopnak minden sorában (mezőkben... Merthogy van vagy 1200 db ilyen mező  ) több szám található egymás alatt (Access-ből lett kiimportálva) Ezeket szeretnék az adott mező mellé több oszlopba kiszedetni. (A képen csak egy sor látható) ) több szám található egymás alatt (Access-ből lett kiimportálva) Ezeket szeretnék az adott mező mellé több oszlopba kiszedetni. (A képen csak egy sor látható) Milyen képletet használjak? 
- 
			
			  Fferi50 Topikgazda válasz  Delila_1
							
							
								#26345
							
							üzenetére Delila_1
							
							
								#26345
							
							üzenetéreSzia! Akkor valami "összeférhetetlenség" van az op.rendszer és az Excel között, nálam Win7 és Excel 10 van, mindkettő magyar és szépen megnyitja a dir függvény által visszaadott "Munkaidő nyilvántartó rendszer-új-2015.....xlsm" nevű fájlt is (a szóközzel és sok-sok ponttal közben. Azt nem tudjuk, hogy nála milyen verziók vannak ezekből? Üdv. 
- 
			
			  Fferi50 Topikgazda Szia! Bocsi, lehet, hogy nem követtem elég figyelmesen a témát. Hol van a makróban, hogy átnevezi a fájlt? 
 Mert én csak azt látom, hogy megnyitja a fájlokat, a sheets(1)-ben kicseréli amit kell, majd visszamenti a fájlt.Ennek nem lenne szabad problémát okozni - kivéve, ha angol az op rendszered, de akkor már az eredeti névben sem lehetne szerintem ékezetes betű - , hiszen csak mentés van és nem átnevezés. Üdv. 
- 
			
			  Louro őstag válasz  Delila_1
							
							
								#26338
							
							üzenetére Delila_1
							
							
								#26338
							
							üzenetéreNem. Mivel egy 650 soros listáról van szó, így 5-10 soronként (csoportok miatt változó) felülírom önmagával, hogy folyamatosan csak keveset számoljon. Minden mezőhöz csak 2x nyúlok. Egyszer beleírom a függvényt, majd utána felülírom az eredménnyel a tartalmát. +1: F9-re se frissíti be. (Fura, hogy az elején többszöri alkalmazáskor meg simán működik. 
- 
			
			  Louro őstag Range(Cells(CD_IDX + 2 + i, POINTER_IDX), Cells(CD_IDX + 2 + i, POINTER_IDX + 7 + 30)).Formula = _ 
 "=COUNTIFS([" & tComp& "]Comp!$D:$D,FKERES($B" & CD_IDX + 1 + i & ",Szótártábla!$A$25:$B$145,2,0), _
 [" & tComp & "]Comp!$CL:$CL,AP$28,[" & tComp & "]Comp!$CM:$CM,AP$2)"Sziasztok! Sajnos megakadtam ott, hogy van egy nagyobb makróhalmazom. Az elején tök jól frissülnek a számok, de most szúrtam ki, hogy a fenti kódot tartalmazó ciklus nem akarja befrissíteni az adatokat. Megállítva a makrót, meglestem és a függvénybe kattintva, majd Enter segítségével meg is jelenik a várt eredmény. Van esetleg ötlet, hogy mi történhetett vagy mit kellene bekapcsolni? A makróhalmaz során sok a változó és igyekszek sűrűn a függvényeket a saját értékükkel felülírni, hogy ne tököljünk felesleges kalkulációkkal. Röviden az lenne, hogy az egyenlőség egyik oldalán egy Range-ben megadom, hogy hol kalkuláljon és a másik oldalán lenne a feladat. Egy forrás egyik munkalapjáról bizonyos feltételek mentén összeszámolja a találatokat. 
 A makró elején több ilyen is van és azokkal nincs gond :S
- 
			
			
- 
			
			válasz  Fire/SOUL/CD
							
							
								#26329
							
							üzenetére Fire/SOUL/CD
							
							
								#26329
							
							üzenetéreJelen esetben 1-1 nap nem számít  
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  karlkani
							
							
								#26332
							
							üzenetére karlkani
							
							
								#26332
							
							üzenetéreIsmered a fényképezőgép ikont?  Ennek a segítségével a képernyőn éppen nem látható, távoli cellát teheted állandóan láthatóvá, illetve olyan helyre vetíted ki, ahol éppen jársz. Területet is kijelölhetsz vele.  Mint látod, a képletet a képernyőn pillanatnyilag nem látható E41 cella tartalmazza, és a B oszlop első 12 értékét összegzi. Követi a változásokat. 
- 
			
			  Delila_1 veterán Ilyenkor kell lekérdezni a kódját. Beírod az Ű-t egy cellába, és a KÓD függvénnyel hivatkozol erre a cellára. 
 =kód(a1)Értékként 219-et kapsz. A makróban a csere így módosul: Cells.Replace What:="körte", Replacement:=Chr(219) & "valami", LookAt:=xlPart, _ 
 SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
 ReplaceFormat:=FalseFájlnévben nem érdemes ékezetes betűket alkalmazni. 
- 
			
			válasz  KaiotEch
							
							
								#26327
							
							üzenetére KaiotEch
							
							
								#26327
							
							üzenetéreNem véletlenül kérdeztem ám... ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif) 
 A hónapok sajnos nem azonos napokból állnak, vannak ugye 31/30 naposak, meg a "fránya" február, ami 28 avagy épp szökőévben 29 napos.
 Ha minden hónap 30 napos lenne, akkor Delila_1 megoldása hibátlan lenne, de így nem az, mert a 31 napos hónapok utolsó napját(pl 2015.01.31) nem jól fogja megjelölni.Röviden: a megfogalmazás nem mindegy, mert az 1 hónappal korábbi az nem egyenlő a 30 nappal ezelőtti megközelítéssel. Természetesen, ha csak a megfogalmazásod nem volt egyértelmű és amúgy azt szeretted volna elérni, amire megfelelő megoldást kaptál, akkor minden OK.  
- 
			
			válasz  Fire/SOUL/CD
							
							
								#26322
							
							üzenetére Fire/SOUL/CD
							
							
								#26322
							
							üzenetéreSzerintem nem.  MA: 2015.03.31 Ha a dátum 2015.02.29 az régebbi, mint 1 hónap, de a 2015.03.15 az 1 hónapon belül van. (#26323) Delila_1: Köszönöm!  
- 
			
			  Oly őstag válasz  Delila_1
							
							
								#26315
							
							üzenetére Delila_1
							
							
								#26315
							
							üzenetéreAkkor én valamit nagyon elszúrtam. 
 Az xlsm-ben cseréli, de a többiben nem:Private Sub CommandButton1_Click() 
 Dim utvonal As String, FN As String
 Application.DisplayAlerts = False
 utvonal = "Z:\tmp\csere\"
 FN = Dir(utvonal & "*.xlsx")Do While FN <> "" 
 Workbooks.Open utvonal & FN
 Sheets(1).Select
 Cells.Replace What:="körte", Replacement:="banán", LookAt:=xlPart, _
 SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
 ReplaceFormat:=False
 ActiveWorkbook.Save
 ActiveWorkbook.Close
 FN = Dir()
 LoopApplication.DisplayAlerts = True 
 End SubMEGOLDVA!!!! Ez volt a gond: ActiveWorkbook.Sheets(1).Cells.Replace What:="szilva", Replacement:="ananász", LookAt:=xlPart, _ 
- 
			
			
- 
			
			Üdv. Szeretnék segítséget kérni. Az lenne a cél, hogy feltételes formázással szeretném sárgára, pirosra, vagy zöldre festeni a cellákat. Vegye a mai dátumot alapul és ha az ott beírt érték korábbi, mint 1 hónap, akkor legyen zöld, ha régebbi, mint 1 hónap, akkor sárgázza, és ha régebbi, mint 2 hónap, akkor legyen piros. Köszönöm!  
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  karlkani
							
							
								#26317
							
							üzenetére karlkani
							
							
								#26317
							
							üzenetére"Valamint olyan cella változását képes figyelni, melyet nem én módosítok, hanem néhány cella tartalmát összegzi, s, ha változás van, azt jelezze egy cellában nekem?" Azokat a cellákat kell figyeltetned, amik az összegző cella értékét módosítják. 
 Például a B5:B20 tartomány összegzésénélIf Not Intersect(Target, [B5:B20]) Is Nothing Then 
- 
			
			  karlkani aktív tag válasz  azopi74
							
							
								#26318
							
							üzenetére azopi74
							
							
								#26318
							
							üzenetéreOké, köszi. Konkrét dátum kell egy cellába (hasonló, mint aminél segítettél). Az alapján szerintem össze tudom dobni. így legalább nem kell "makróbaráttá" alakítanom a füzetet. Ha már szóba került a szombati dátumos téma, azóta, ha megnyitom a füzetet, megnézek valamit, majd bezárom, mindig rákérdez, hogy "mentem a változásokat?". A számolás minden megnyitás után lefut egy alkalommal (függetlenül, hogy nem módosítok semmit ott), azért kérdez rá? 
- 
			
			  azopi74 addikt válasz  karlkani
							
							
								#26317
							
							üzenetére karlkani
							
							
								#26317
							
							üzenetéreHa bármilyen eseményvezérelt kód van a file-ban ( akár a thisworkbook-ben, akár valamelyik munklaphoz csatolva), és az lefut akkor automatikusan törli a VBA az undo cache-t, ez szándékos, és nem tudok róla, hogy ezt meg lehetne kerülni (ha belegondolsz, talán érthető, hogy miért ...) "Valamint olyan cella változását képes figyelni, melyet nem én módosítok, hanem néhány cella tartalmát összegzi, s, ha változás van, azt jelezze egy cellában nekem?" Na ez elég hirtelen témaváltás  Amit a kollégának írtam előbb, azt nem tudod alkalmazni? Csak itt nem pivotot kell frissíteni, hanem értesíteni valamilyen módon. (pl message box?) Amit a kollégának írtam előbb, azt nem tudod alkalmazni? Csak itt nem pivotot kell frissíteni, hanem értesíteni valamilyen módon. (pl message box?)
- 
			
			  karlkani aktív tag Adott egy munkalap, amely tartalmaz makrót. Bármely módosítás után ugye aktív a visszavonás (használata után a mégis) gomb. A makró lefutása után azonban inaktív lesz. Ezzel lehet kezdeni valamit? Valamint olyan cella változását képes figyelni, melyet nem én módosítok, hanem néhány cella tartalmát összegzi, s, ha változás van, azt jelezze egy cellában nekem? 
- 
			
			  azopi74 addikt válasz  bsasa1
							
							
								#26311
							
							üzenetére bsasa1
							
							
								#26311
							
							üzenetéreAz egy megoldás lehet, ha a forrás munkalaphoz hozzárendeled ezt: Private Sub Worksheet_Calculate() 
 
 Sheets("Munka1").PivotTables("PivotTable1").RefreshTable
 Sheets("Munka1").PivotTables("PivotTable2").RefreshTable
 
 End SubAhol PivotTable1 és PivoTable2 a frissítendő pivotok. Ennek persze feltétele, hogy olyan adat változzon, amivel van valami (akármilyen) kalkuláció az adott lapon, mert ekkor fut le a Worksheet_Calculate() (Pl beraksz valahova egy SZUM-ot az egész forrás range -re (ne aggódj, nem baj, ha nem csak számmezők vannak, attól még lefut a Calculate, ha a SUM függvény paraméterében szereplő range-ben akármi is változik) Persze lehet általánosabb megoldás is, vigyelheted az egész munkalapot, csak az szerintem felesleges erőforrás pazarlás lenne. Vagy ha rengeteg pivotod van, akkor csinálhatod úgy, hogy az összes Pivotok forrását figyeled ( .SourceData) property, de akkor a Workbook-hez kell hozzárendelned eseménykiszolgáló metódust. De ez eléggé overkill lenne szerintem. De miért nem használsz inkább függvényeket Pivot helyett ?  
 Tudom, kicsit talán melósabb megcsinálni, mint összedobni pikk-pakk egy pivotot, de az viszont VBA kód nélkül is folyamatosan frissül, ha változik a forrás 
- 
			
			  Delila_1 veterán Az a füzet, mivel makrót tartalmaz, xlsm kiterjesztésű, annak az egynek nyitva kell lennie, hiszen abból indítod a makrót. A többi xlsx kiterjesztésű, azokat nyitja meg sorban. A többi első lapján kicseréli a szövegeket, most már kipróbáltam. Lehet, hogy nem az első lapon kel csere-berélni? 
- 
			
			  bsasa1 csendes tag Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogyan tudom megcsinálni azt, hogyha egy pivot tábla alaptáblázatában bármit frissítek, módosítok, akkor az arra épülő kimutatások automatikusan lefrissüljenek a munkafüzetben? 
 Láttam, hogy vannak ilyen nevű worksheet eventek, de nekem sajnos csak nagyon körülményesen sikerült megoldanom a dolgot. Előre is köszi,BS 
- 
			
			  Delila_1 veterán Próba nélkül! Sub Csere() 
 Dim utvonal As String, FN As String
 Application.DisplayAlerts = False
 
 utvonal = "F:\Eadat\" '*****
 FN = Dir(utvonal & "*.xlsx")
 
 Do While FN <> ""
 Workbooks.Open utvonal & FN
 Sheets(1).Select '*****
 Cells.Replace What:="régi szöveg", Replacement:="új szöveg", LookAt:=xlPart, _ '*****
 SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
 ReplaceFormat:=False
 ActiveWindow.Save
 ActiveWindow.Close
 FN = Dir()
 Loop
 
 Application.DisplayAlerts = True
 End SubA makró az utvonal változóban megadott mappából sorban megnyitja az ott lévő, *.xlsx kiterjesztésű füzetet. 
 A Sheets(1).Select sor ráállítja a füzetben lévő első lapra.
 A cserét az ezután következő, 3 soros utasítás végzi el, majd a megnyitott füzetet menti és bezárja.Három helyre tettem csillagokat, ahol az útvonalat, a megnyitott füzet első lapját, és a "mit cseréljen mire" szövegeket kell megváltoztatnod. A makrót léptetve próbáld ki 2 füzeten – VB szerkesztőben F8-cal léptetve, majd leállítva. Ha megfelel, a makró elejére beszúrhatsz egy sort, ami leállítja a képernyőfrissítést, ezzel gyorsítva a futást. Application.ScreenUpdating = False A makró végén ezt vissza kell állítani. Application.ScreenUpdating = True 
- 
			
			  Oly őstag Sziasztok Adott több száz excel munkafüzet egy folderben. 
 Az lenne a feladat, hogy mindegyikben egy adott szöveget másra cseréljünk ki.
 Sajnost nem mindben ugyanott van az a szövegű cella. Van ahol az A20, van ahol az A24, vagy más.
 Jól gondolom, hogy lehet ezt makrózni is?Köszi előre is. 
 Üdv, oly
- 
			
			  Delila_1 veterán válasz  jkoczor
							
							
								#26306
							
							üzenetére jkoczor
							
							
								#26306
							
							üzenetéreAz Adatok | Kapcsolatok | Hivatkozások menüben a Váltás gomb engedi kitallózni az új mappát, és fájlnevet. Ez módosítja a füzetben lévő, előző helyre és fájlra történt hivatkozásokat. Szerk.: 
 Közben kipróbáltam. Tettem be egy hivatkozást másik füzetből. Mindkét füzetet bezártam, a 2. füzetet áttettem más mappába. A hivatkozást tartalmazót megnyitottam. Azonnal dobott egy ablakot, ahol módosíthattam a csatolást.
- 
			
			  jkoczor csendes tag válasz  Delila_1
							
							
								#26305
							
							üzenetére Delila_1
							
							
								#26305
							
							üzenetéreKöszi! A csere sajnos nem játszik, mert ez esetben minden új projektnél cserélni kell. (Bár ha nincs egyéb megoldás, akkor még mindig ez a legegyszerűbb  1. Átfogalmazom a kérdést. Tudok-e fkeres függvény esetén egy másik könyvtárban található fájlra mutató abszolút hivatkozást létrehozni. 
 Ha bárhova másolom a táblázatomat - amiben a képlet van - mindig az eredeti táblázatra hivatkozzon.
 Mintha az elérési út elé tennék egy $-et.
 És természetesen, ha változik a hivatkozott táblázat, akkor frissüljenek az adatok a fkeres-es táblázatban is.2. A csatolások módosítása funkciót nem ismerem még. Ez tudja azt amit az 1. pontban leírtam? 
 Vagy az automatikus frissítést tudom vele kikapcsolni.Kicsit még káosz van a fejemben... Ja és Excel 2007. Köszi! 
- 
			
			  jkoczor csendes tag Sziasztok! 
 Excel Fkeres függvénnyel kapcsolatban lenne kérdésem. (Gúgli a barátom, csak nem tudom, hogyan tegyem fel neki a kérdést.. 
 Szóval adott két táblázat ugyanabban a könyvtárban:'
 G:\Általános adatok\Kalkuláció_minta.xls. és
 'G:\Általános adatok\Árlista_2015.xls
 A Kalkuláció_minta.xls táblázatban van egy fkeres függvény, mely az árlista.xls táblázat Árlista_2015 munkalapján keres.
 'G:\Általános adatok\[Árlista_2015.xls]Árlista'!$A$1:$X$200
 Ez idáig OK.
 Ha viszont a kalkuláció_minta.xls-t átmásolom egy másik könyvtárba, és átnevezem,
 'G:\Projekt\Kalkuláció_projekt.xls
 akkor az fkeres függvény már a
 'G:\Projekt\Árlista_2015.xls táblázatban keresne (ha a függvény beállításait ellenőrzöm.)
 Ilyen táblázatom nincs is.
 Az adatok pedig megegyeznek az Általános adatok könyvtárban lévő Árlista_2015 táblázat adataival.
 Kérdésem, hogyan tudom megoldani, hogy a Projekt_kalkuláció fkeres függvénye az Általános adatok könyvtár Árlista_2015 táblázatában keressen.
 Köszi a válaszokat!
- 
			
			  azopi74 addikt Rengeteg oka lehet, hogy nem működik egy ilyen. Van rengeteg olyan funkció, ami soha nem is fog működni, ha nincs nyitva a forrásfile (pl egy sima SZUMHA). De sok más probléma is lehet (verzió, jogosultság, egyéb beállítások, nem érdemes nyomozgatni) Ezért általánosan elmondható, hogy kerülendő ennek az ilyen módon való használata, mert vagy működik, vagy nem , ezt sokkal biztosabban és egyszerűbben meg lehet oldani: húzd be a cél munkafüzetbe a forrás munkafüzetek megfelelő lapjait (vagy csak a téged érdeklő oszlopokat) (Adat, külső adatok átvétele) Beállíthatod, hogy autonatikusan frissüljön megnyitáskor (de manuálisan is ráfrissíthetsz, vagy akár percenkénti frissíttést is beállíthatsz) Így már az Excel összes funkciója és függvénye működni fog, minden esetben. 
- 
			
			  psg5 veterán Sziasztok! 
 Nem jutok előre:
 Mi az alap ha szeretnék egy összesítő excelt ami másik kettőből sima szummával kinyeri az adatokat, de szeretném ha úgy is kinyerje, hogy a két forrás excel csukva van az összesítő excel frissítésekor?
 Mire kell figyelni, mi lehet a hiba ha csak akkor frissít ha nyitva vannak a forrásexcelek?
- 
			
			  azopi74 addikt válasz  azopi74
							
							
								#26300
							
							üzenetére azopi74
							
							
								#26300
							
							üzenetéreHa máshogy akarod (vagyis ez már az este 8-tól reggel 8-ig tartó időszak már a következő nap legyen, akkor írd át ilyenre: 
 =INT(Events[@Dátum]+1/3)Vagyis így: =INT(Events[@Dátum]+1/6) Mivel este 8 után már csak 4 óra van a napból... óra átállításkor viszont így is gond lehet, mert úgy látom, azt nem veszi figyelembe az excel az időmanipulációknál, pl nézd meg, mit csinál az excel, ha hozzáadsz 2015.03.29 11:01 PM -hez egy órát  Persze minden megoldható, és jelen esetben működőképes marad a dolog, de más esetben azért vigyázni kell az ilyenekkel  
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gamer PC-Számíógép! Csere-Beszámítás! I7 13700F / RTX 4070Ti Super 16GB OC / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5500 / RX 6700XT 12GB / 32GB DDR4 / 512GB SSD
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3853, 94% Akkumulátor
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- HP Z8 G4 Workstation (gamer célra is) dupla CPU Xeon Gold 6134
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
 
						 
								 
							 
								 
							
 
								 
							

 
							 
								 
							 
								 
								 
							 
								

 
							 
								 
							 
								
 
							 
							
 
								 Az irányított beillesztés a barátom
 Az irányított beillesztés a barátom  
							 
								 
								
 
							 
							
 
								 
								 
								 
							
 
							

 
								
 
								 
							![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

 
							 
  
								 
							 
								 
							

